eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.3هزار دنبال‌کننده
632 عکس
323 ویدیو
98 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 سیاست فرهنگیِ لیبرال‌های مذهبی، «تساهل‌وتسامح» است که به معنی رهاسازی جامعه از لحاظ فرهنگی و مجال‌دادن به هویّت‌های معارض برای تسخیر جامعه است. دورۀ حاکمیّت لیبرال‌های مذهبی در تجربۀ اصلاح و اعتدال، دوره نفوذ و رخنۀ فرهنگی بوده است، نه پیشروی فرهنگی در چهارچوب‌ روش‌های خلاقانه. «نمیشود خوش‌بین بود.» 🆔 @khandozi_ir
🗓 به بیان «استاد مطهری»، تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهند که همواره، فساد و تباهی و انحراف، از «لایۀ بالایی جامعه» به توده‌ها و عامّه راه یافته است. این سرآمدان و شهره‌گان سیاسی و فکری هستند که بر اراده و خواست جامعه اثر می‌گذارند و «بنیان‌های تفکّر انقلابی» را در ذهنیّت جامعه، «متزلزل» می‌سازند. امیر‌المؤمنین (ع): «الناس بأُمرائهم أشبه منهم بآبائهم» مردم به «حاكمانشان» بیش از پدرانشان شباهت دارند. 🆔 @khandozi_ir
💢 سپس فرمود: دهمین و چیست دهمین؟ به او گفته شد: چيست؟فرمود: «احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است». 🆔 @khandozi_ir
🔻 نزدیک شویم 🆔 @khandozi_ir
🗓 به دنبال رهبری نبود اما «تقدیر» چنین خواست، بعد که به قدرت رسید با مخالفان و منتقدانش «مدارا» کرد و خود را نه فقط قابل مقایسه با حضرت امیر، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت «فروتر» می‌داند.او «قانون» را محترم و فصل الخطاب دانسته است و «قدرت» را نه تنها تجمیع و انباشته نکرد بلکه آن را در اُمّت «توزیع» کرد. او «مردمی‌سازی‌حکومت» را سازوکارِ نافع و قطعی نظام قلمداد می‌کند امّا عده‌ای شعار ساختارشکنانه «مرگ بر دیکتاتور» سردادند و در خیابان «حرمت» او را شکستند و «حریمش» را درنوردیدند اما او نه تنها «واکنشی» نشان نداد بلکه هیچ سخنی در «دفاع از خود» نگفت و «زبان انتقاد» نگشود‌. 🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(5).mp3
48.28M
🔊 (۵) * دینداری؛ آزادی از تمام ترس‌ها * وجود ولایت مساوی تحقق آزادی * بدحجابی بیانگر واقعیت آزادی * عالم دوگانه آزادی / بردگی * به بردگی نرفتن، فلسفه دین * آزادیِ تمدن غرب، هبوط دوم * دینداری کردن برای نصرت امام * فلسطین، شفافیت راه حق‌و‌باطل * خذف انتظار از آموزه‌های دینی * دینداری منفعت‌طلبانه، علت نپذیرفتنِ شرایط آخرالزمان * سه میلیون زائر چرا ؟! * لو نرفتنِ اخبار مثبتِ آخرالزمان * آلوده نشدن به وجه منفی آخرالزمان، علت اخبار منفی آخرالزمان * خواستگاری رفتن آیه‌الله حق‌شناس * ماجرای فرج در داستان حضرت‌نوح * دینداری بدون انتظار علت توقف 📆 جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۶/۸ ⌚️مدت‌زمان ۵۷:۲۱ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
🗓 شاید راز شکل‌گیری تمدن غرب واژه «آزادی» باشد آنان در این باورند که «فطرتِ» انسان‌ها در «طلبِ آزادی» است و برای «تسخیر» و «به اسارت کشیدن» و «مدیریت ابناء بشر»، «آزادی تقلّبی» را که «انواع اسارت‌ها» است به صحنه آوردند تا بتوانند بر عالم «حکومت» کنند.می‌توان گفت دینداری؛ تحقق «آزادی ناب» است. 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(38).mp3
46.64M
📚 (۳۸) 2⃣ "وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ " • تحمل و تعلیمِ‌بی‌واسطه حقایق غیبی عالم • اسم «علیم» محور اسماء الحسنی • ؛ عدم تحمل و استعداد ادراکِ اسماء کُلها • وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ(آیه۱۰۶ یوسف) • علم و معرفت، کمال عبادت • علم👈 اخلاص👈 عبادتِ‌نابمِدادُالْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِالشُّهَداءتحقق‌اخلاص با کسب‌علم و معرفت • الْعِلْمُ‏ سَبْعَةٌ وَ عِشْرُونَ‏ حَرْفاً • خلیفةالله‌مطلق،مظهرِمطلق‌اسماءانسان کامل مظهر همهٔ اسماء • خلیفهٔ خلیفه الله؛ متقین به واسطه انسان‌کامل به خلیفه‌الهی می‌رسند. • چرا انسان؟ چرا ملائکه نه؟ • اللَّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَائِي ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَقِيلَ لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ الَّذِينَ‏ يَأْتُونَ‏ مِنْ‏ بَعْدِي‏ وَ يَرْوُونَ عَنِّي أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا النَّاسَ مِنْ بَعْدِي 📆جلسه سی‌‌و‌هشتم | ۱۴۰۳/۶/۱۲ ⌚️ مدت زمان: ۴۸:۲۸ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
💠 استاد مطهری: آن تذکّرات رسولانه «خمینی»، بیت‌الغزل انقلاب ایران بود که «فطرت‌های غبارگرفته» و «جان‌های به‌خواب‌رفته» را احیاء کرد و به صحنۀ انقلاب آورد. این انقلاب، چنین گرانیگاه و مداری داشت و بدون او، امکان «چرخش تاریخی» فراهم نبود و او به «قبلۀ آمال» و «تعلّقات» و «ارادهای مردم» تبدیل گردیده بود. 🆔 @khandozi_ir
🔻استادمطهری: «جانِ خمینی»، معادل جانِ صد میلیون نفر است.این گفته،ارزش و اعتبار او را در مقام انسان قدسی‌ای که می‌تواند تاریخ را وارد «عهد دینی» نماید، نشان می‌دهد، به‌طوری‌که اگر او در میان نباشد، تاریخ در «مردابِ‌توقف» فروخواهد افتاد و زمانه در انتظار درآمدن کسی چون او،باید مدّت‌ها در انتظار بنشیند. 🆔 @khandozi_ir
🔹علامه طهرانی می‌فرمود: هر وقت که می‌خواهید «صدقه» برای خود بدهید، اوّل برای «امام خمینی» بدهید، سپس برای خود و زن و فرزند و قوم و عشیره. و اگر خواستید مجلس دعا و توسّل برای «رفع گرفتاری‌های شخصی» فراهم آورید، اوّل برای به‌ثمررسیدن «نهضت اسلام» و برقراری حکومت عدل اسلام و صحت و سلامت مزاج و آرامش فکر و «طول عمر» این رهبر که بر شما حقّ «حیات» دارد دعا کنید، سپس برای «مقاصد شخصی».(وظیفۀ فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام، ص۴۳۷). 🆔 @khandozi_ir
🗓 عده‌ایی، «تک‌بُعدی» و «منفرد» و «نقطه‌ای» به مسأله‌ها می‌نگرند، ولیّ‌فقیه باید «جامع‌نگر» و «عاقبت‌اندیش» باشد، «عقلانیّت ولیّ‌فقیه»، اجتماعی و پهن‌دامنه است و همۀ متغیّرها و عوامل را در کنار یکدیگر می‌نشاند و «اولویّت‌سنجی» می‌کند و بر اساس قاعدۀ تقدیم «اهم بر مهم»، عمل می‌نماید. البته این خصوصیّت نباید منحصر در ولیّ‌فقیه باشد، بلکه باید «جامعه» نیز در حد بضاعت خویش، به رشد فکری و تحلیلی دست یابد و بتواند شرایط «تاریخی» و «موقعیّت اجتماعی» را درک کند تا نسبت به ولیّ‌فقیه، دچار تزلزل و دلسردی نگردد. 🆔 @khandozi_ir
💢 علامه طهرانی: امروز، عَلَم اسلام در دست «حضرت آیت‌الله خامنه‌اى» است و تعظیم ایشان، تعظیم اسلام و «تضعیف» ایشان، تضعیف اسلام است و هر سخن و عملى که منجر به تضعیف ایشان شود، «حرام مُسلّم» و «معصیت کبیره» است و گناهى است که بخشوده نمى‌شود، مگر این‌که صاحب آن سخن و آن عمل، تدارک کرده و هر کس را که نسبت به ایشان «بدبین» نموده و حکومت اسلام را در چشم وى تضعیف نموده اصلاح کند و تصوّر باطل او را تصحیح نماید(نور مجرّد، ج۳، ص۲۳۸). 🆔 @khandozi_ir
🗓 مسأله‌های اجتماعی، بسیار پیچیده و «چندضلعی» هستند. عده‌ای گمان می‌کنند که ولیّ‌فقیه، باید به محض این‌که هر خطایی را مشاهده کرد، در مقام «مواجهۀ مستقیم» برآید. نمی‌توان با مسأله‌های اجتماعی، این‌طور مواجهه شد؛ ولیّ‌فقیه، باید شرایط و بسترها را بسنجد و به‌ گونه‌ای عمل کند که در نهایت، «مصلحت» ورودش بر «مفسدۀ» آن غالب شود، نه این‌که با رفع یک خطا، «چندین ضرر» دیگر را پدید بیاورد. بدین‌جهت است که ولیّ‌فقیه، از موضع‌گیری مستقیم و «صریح» دربارۀ بسیاری از مسأله‌ها، پرهیز دارد و برای فهم مراد و منظور وی، باید «اشارات» ایشان را دریافت. در اینجاست که باید «نیروهای فکری» که «قدرت تشخیص» دارند، به صحنه آمده و به جای او و در امتداد «خواستۀ ناگفتۀ» وی، موضع‌گیری کنند و جامعه را از «ابهام» و «لغزش» دور سازند. 🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(6).mp3
43.49M
🔊 (۶) * يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِ سُلطانَهُ * نگاهی به حکومت قبل ظهور * حالا با این قدرت و امنیتِ به دست آمده چه کار کنیم؟! * بچه مذهبی متحجرِ متوهّم * قبل از ظهور مگر میشود به دین عمل نکرد؟! * عمل به دین قدرت آفرین است. * ملحق شدنِ این قدرت به ظهور * معراج از مسجد الاقصی * خدا و قدرتی که شکل گرفته * دشمن پادزهرِ اربعین را ندارد!! * سه میلیون زائر خیلی کمِ !! * تصور شکست خوردن این قدرت * وقت تعیین نمی‌کنیم، تطبیق نمی‌زنیم،ولی‌تحلیل را کنارنمی‌گذاریم * سرّ عدم رشد بچه مذهبی ها * معرفی چند کتاب در باب ظهور * متصل شدن شهر کوفه و کربلا * نقشهٔ ائمه برای شکل‌گیری قدرت 📆 جلسه ششم | ۱۴۰۳/۶/۱۳ ⌚️مدت‌زمان ۴۵:۱۱ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
چریک تربیتی(3).mp3
47.16M
👇 🎙‌‌ (۳) • شخصیت‌دینی و شخصیت‌واقعیخواستگاری رفتن با شخصیت‌دینی • شخصیت دوم دارای تحجر • شروع یقظه و تقوا در تک‌شخصیتی • تدریس برای افراد تک شخصیتیچریک؛ عدم سنگین شدن • حال و هوای شخصیت دوم • نمونه‌ای از افراد تک شخصیتی • الانسان خلق حسیاً اکثر من ان یخلق عقلیاًعینیت دادن مفاهیم در مربّی، مهمترین ویژگی مربّی • مردم با دیدن پیامبر تربیت شدند. • فراگیری تمدن‌غرب با عینیت‌بخشی • چرا شهادت و شهید اهمیت دارد؟ • تصویرسازی‌مفاهیم در خیال‌متربی • چگونه رفتار متربّی را تغییر دهیم؟ • چرا خدا نسبت به مؤمن حساسِ؟ 📆جلسه سوم | ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ ⌚️مدت زمان ۴۹:۰۰ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
🗓 عده‌ای «سیّال» و «ژله‌ای» در سایهٔ «ابهام» و « تاریکی» نشستند و فقط به «نقد ما» می‌پردازند و انتظارِ نظاره‌گر و منفعل بودنِ ما را دارند. مسأله فراتر از لغزش‌های عادی و قابل اغماض است؛ خطری‌ست که اساس و بنیان «انقلاب» را تهدید می‌کند. متأسفانه چشم‌های ناظر و دوراندیش، گرفتار «خواب‌آلودگی» هستند و نمی‌توانند «حقایق پنهان» را بخوانند. باید نسبت به «تحجّر» و «تجدّد» و «التقاط» حسّاس و جدّی بود. 🆔 @khandozi_ir
😔 متأسفانه بخشی از نیروهای حوزوی، از فقه «امام صادق» به فقه «جان لاک»، گذار کرده‌اند و فقاهت ناانقلابی‌شان به «فقاهت لیبرالی» تبدیل شده است. در واقع به دنبال تغییر دادن مسیر فقه هستند؛ یعنی می‌خواهند فقهی که «خلوص معرفتی» و «تعهّد سیاسی» نسبت به «انقلاب» دارد را کنار بنهند و فقهی را ببافند که غایتش، خدمت به بسط «لیبرالیسم» است. 🆔 @khandozi_ir
💠 آیت‌الله خامنه‌ای: حوزۀ غیرانقلابی به درد نمی‌خورد. «اسلام رحمانی»، همان معارف نشأت‌گرفته از لیبرالیسم است و نه اسلام واقعی. اینان برای «التقاط» اسلام با لیبرالیسم، تعبیر اسلام رحمانی را بافته‌اند تا هم حسّاسیّت‌برانگیز نباشد و هم جذاب باشد، اما در عمل، اسلام را به نفع «لیبرالیسم»، مصادره می‌کنند. 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 🔹ما مرتب در «سیر» هستیم، اگر مرتب در سیر هستیم که پیام قرآن کریم این است، «زاد و توشه» می‌‌خواهیم. بیان نورانی امام‌حسن‌عسکری سلام‌الله‌علیه این است که «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لَا یدْرَک إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّیلِ‏»؛ فرمود این سفر این وصول این «ملاقات»، یک سفر طولانی است، سفر طولانی را پیاده و بدون مرکب رفتن بسیار سخت است؛ خیلی طول می‌کشد، خستگی خیلی زیاد دارد، واماندگی در راه خیلی زیاد است، مرکب این راه «نماز شب» است. 👌 کسی که شب، هنگام سحر برمی ‌خیزد و حداقل به فکر «نجات چهل مؤمن» است، چنین فردی در روز نه بی ‌راهه می ‌رود نه راه کسی را می ‌بندد! هیچ راهی نیست برای نجات خودمان و نجات جامعه، مگر «طهارت‌روح»! 🤔 این را هم مطمئن باشید که طلبه یا دانشجویی که اهل این راه نیست یا یک «آخوند معمولی» می شود یا یک «دانشگاهی عادی»! او به جایی برسد که به جامعه خدمت بکند نیست؛ حواستان جمع باشد! به هر حال سرمایه‌گذاری می‌ خواهد. 📚علامه‌جوادی‌آملی درس اخلاق 1387/12/15 🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(7).mp3
50.03M
💯در ثواب نشر سهیم باشید👌 🔊 (۷) * شرط رهایی 👈 نصرت‌ امام * شرط ظهور، طلبِ آزادی حقیقی * حذف انتظار، علت دین‌گریزی‌ها * بررسی نگاه عامیانه به انتظار * موضوع منجی، در تمام ادیان‌ها * تصور نگاه عامیانه در بیان خمینی * به ستوه آمدن مردم از ظلم و جور، لازم است اما کافی نیست، تحمل حکومت‌عادلانه‌حضرت هم بایدباشد. * ایشان نمی‌تواند پسر پیغمبر باشد. * ترور پیامبر از چهل قبیله چرا؟؟ * هندسه ظهور شرط نگاه آخرالزمانی * آثار سوء نگاه عامیانه به ظهور: ۱_فرهنگ انتظار ۲_انحراف ۳_رخوت * نفوذ اسلام برای سیاست‌خارجه * فدا شدن حضرت برای انفلاب * انقلاب ایران نقطه شروع انقلاب جهان به پرچم داری حضرت حجّت * مهمترین کار برای تعجیلِ‌ظهور؟؟ * خمینی در دشمنی با غرب، اخلاص داشت. * صحبتی در مورد وفاق ملّی * وسط‌نشینی عده‌ای در این تاریخ 📆 جلسه هفتم | ۱۴۰۳/۶/۱۵ ⌚️مدت‌زمان ۵۹:۲۶ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
💎 حجاب«سنگر اول»است؛ تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایه‌های دیگر «سبک زندگی» است و این‌گونه نیست که اگر این لایه،«استحاله» و «مسخ» شود، لایه‌های دیگر،همچنان برقرار بمانند.سستی در حجاب، «تساهل» در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در «عقاید» و «باورها» را نیز به همراه خواهد داشت. 🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(11).mp3
28.65M
🎧‌‌ (۱۱) 🎤 کار تشکیلاتی باید به سمت جامعیت حرکت کند. 📆جلسه یازدهم | ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ ⌚️مدت زمان ۲۹:۴۴ 🕌 تهران. محفل طلوع نهایی 🆔 @khandozi_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ تعریف مُدرن از وفاق🤔؛ دلجویی و در آغوش کشیدنِ «اصحاب فتنه» است. وفاق ملّی یعنی «وفاق با فتنه‌گران»؟! گویا باید «وفاق ملّی» را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت!! او می‌گوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق» معنایی نخواهد داشت. 🆔 @khandozi_ir