eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.8هزار دنبال‌کننده
702 عکس
334 ویدیو
100 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
۱- تاریخ تجدّدیِ غالب، به زیر کشیده شده و دیگر توان «ایستادن» و «استعمارگری» و «بسط» و «سیطره» ندارد و می‌رود که تمام بشود. نظریۀ «شرقی‌شدن قدرت» نیز همین سخن را می‌گوید و به یک «چرخش تاریخی» اشاره دارد. اما چرخش، بسیار دشوار است. اما آنچه که در طول صد سالۀ اخیر در درون عالَم اسلامی به وقوع پیوسته، حاکی از «تثبیت‌شدگی» این چرخش است. ما در متن یک «پیچ تاریخی» قرار گرفته‌ایم و به هر سو که می‌نگریم، «قطعه‌های تکمیل‌کنندۀ» آن را مشاهده می‌کنیم. 1⃣ @khandozi_ir
۲-قطعه‌های مخالف و نقیض، نمی‌توانند این «سیر تاریخی» را تغییر بدهند و پیچ تاریخی را با «امتناع» روبرو سازند. ما از وضع امتناع، عبور کرده‌ایم و دورۀ «امکان‌ها» و «گشودگی‌ها» فرارسیده است. تلاش‌هایی وجود دارد برای ممانعت از «تحقّق پیچ تاریخی»، اما در عمل و در بلندمدّت، «ناکام» و «علیل» هستند و نمی‌توانند پیچ تاریخی را «ببلعند». ممکن است ما با «تأخیر» روبرو بشویم و یا نیروهای تاریخی، «جایگزین» بشوند، اما در «کلّیّت» این تاریخ، تغییری حاصل نخواهد 2⃣ @khandozi_ir
۳-این واقعیّت‌ها، جزئی و موردی هستند و نمی‌توانند «تقدیر تاریخی» را دگرگون کنند. در سطح کلّیّت تاریخی و برآیندها و افق‌ وسیع، باید از «تاریخِ بی‌بازگشت» سخن گفت و «تجدّد» را در معرض «زوال» و «فنا» انگاشت و باور کرد که «عهد قدسی»، در حال برآمدن در «گسترۀ جهانی» است. آنان که «اسیر جزئیّات» و «تلاطم‌های روزمرّه» و «قطعه‌های لرزان» می‌شوند، نمی‌توانند «سیر حرکتِ حتمیِ» مبتنی بر «فلسفۀ تاریخِ دینی» را درک کنند. 3⃣ @khandozi_ir
۱-اول قتل‌عام‌فرهنگی بعد قتل‌عام‌فیزیکی رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمن از راه اشاعه فرهنگ «غلط»، فرهنگ «فساد» و «فحشا»، سعی می‌کند «جوان‌های» ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک «تهاجم فرهنگی» است؛ بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی»، یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل‌عام فرهنگی» است. 1⃣ @khandozi_ir
۲-حسن تهرانی مقدم به یکی از دوستان خود که برای انجام یک «کار بزرگ» و سخت انتخاب شده بود و از قضا در فناوری آن هم مشکل داشت، گفته بود: «می‌خواهی در این کار موفق باشی؟» او گفته بود: «بله!» حسن تهرانی مقدم گفته بود: برو «بچه‌های گروهت» را جمع کن، دستان‌تان را به هم بدهید و «هم‌قسم» شوید و بگویید خدایا! ما برای «رضای» تو این کار را می‌کنیم و هر چه ثواب و هم دارد، خودمان نمی‌خواهیم، تمام ثواب آن برسد به حضرت‌زهرا سلام‌الله‌علیها! 2⃣ @khandozi_ir
۳-با فعالیت گروهی نباید گذاشت که ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند.«جریان تجدّد» موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل «تزاحم» و «تقدیم» اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و «خطوط قرمزِ» دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت «کلّی» و «راهبردی» نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که «خطوط قرمزِ فرهنگی»، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال «عقب‌نشینیِ ارزشی» هستیم. 3⃣ @khandozi_ir
۴-ترفند جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید «حوصله» داشت و کار را به «زمان» سپرد. ابتدا یکی از «ارزش‌ها» را به بحث «عمومی» می‌کشانند و دربارۀ آن، «شبهه» و «اشکال» مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا «زمینۀ اجتماعی»، فراهم آید. سپس «ضربه‌های کاری» و «ناگهانی» وارد می‌آورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ «کشف حجاب»، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. 4⃣ @khandozi_ir
۵-برای زمینه‌سازی «حیازدایی»، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»،ساخته شدند.در سال نودوشش،ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. 5⃣ @khandozi_ir
۶- و گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از «حاکمیّت» نیز که بینش «لیبرالی» یافته‌اند، کمترین اعتقادی به «خطوط قرمزِ فرهنگی» از جمله «حجاب» نداشتند.واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج «فرهنگی» دلالت می‌کند و «حلقۀ محاصرۀ فرهنگی»، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شود. 6⃣ @khandozi_ir
24.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ✓ بیشتر بودن هزینه «سازش» از هزینه «مقاومت»، مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌ی «سازش» و «تسلیم»، از هزینه‌ی «مقاومت» به مراتب «بیشتر» است. ✓ تحقق بندگی خدا در دایرهٔ مقاومت ✓ سید حسن نصرالله: ما در کنار ولی‌فقیه، آقای خودمان هستیم.تشکیل شبکهٔ مؤمنین برای شکل‌گیری مقاومت، کارکرد دنیوی ولایت 🎙 📅 ۱۴۰۳/۰۸/۱۰ 👇 دسترسی به سخنرانی کامل کلیک کنید👈 الهیات مقاومت ۱ 🆔 @khandozi_ir
دعای توسل(1).mp3
22.13M
🔊 (۱) 🔹شرمنده‌ام كه خانهٔ امنی نداشتم 📅 ۱۴۰۳/۰۹/۱۴ 🎙 🕌 هئیت هفتگی حسن ابن علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(51).mp3
31.39M
📚 (۵۱) 7⃣"فَأَزَلَّهُمَاالشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ ۖ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَىٰ حِينٍ" • چهار نکته از ملاصدرا در رابطه با تفاوت بین خواطرِ مَلکی و شیطانی ۱- شناخت نیرنگ‌های نفس و نکته‌های باریک تقواحیات‌انسان به اندازهٔ تفکیک‌خواطر • مشغولِ واردات و صادرات قلب • غفلت انسان با علم و مطالعه ۲- توجه و حساسیت به مال‌حرام • حرام خدا که فقط نانِ حرام نیست فکر حرام هم هست. ۳- الف) گرسنگی ب) تفکرات قرآنیمیراث الجوع: حکمت، کنترل قلب، تقرّب، حزن، کم خرجی و گفتار حق ۴- عدم غفلت از یاد و ذکر خدابیداری قلب و داشتن قلبِ‌ذاکر 📆جلسه پنجاه‌و‌یکم | ۱۴۰۳/۹/۱۹ ⌚️ مدت زمان: ۲۷:۰۱ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir