eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
306 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
6.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰فروش ویژه کتاب ♨️با تخفیف۳۰٪♨️ 🇮🇷به مناسب دهه فجر 📲هم‌اکنون جهت سفارش اینجا کلیک کنید 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
⚠️⚠️ توجه توجه 🔻🔻🔻 ✅ از آقایان واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب جوان دعوت به عمل می آید: 1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان 2️⃣ساکن قم 3️⃣داشتن روحیه جهادی 4️⃣منظم و منضبط 5⃣آشنا با نرم‌افزار اکسل و اهل کار اجرایی ✅ زمینه همکاری: یک نفر جهت کارهای اداری و مدیریت اجرایی خانه طلاب جوان 🎁 مزایا: ♦️بهره مندی از اساتید آشنا با مکتب امام خمینی ♦️فعالیت در یک جمع انقلابی و جهادی ♦️جمع بین بعد اقدام و بعد علمی در طلبگی ♦️پشتیبانی و حمایت از فعالیت های درسی ♦️دریافت حقوق و مزایا ماهیانه ♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان 📲 برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام بدهید. 🔹@mohb313🔹
دبیر خانه امور معرفتی معاونت تهذیب حوزه های علمیه و موسسه نفحات برگزار می‌کنند: 📝 مدرسه زمستانه : نگاهی به شخصیت و نظام فکری امام خمینی (ره) با حضور اساتید وپژوهشگران مکتب امام(ره) ⏰زمان: ١٨ بهمن 1403 ساعت : 8:15 الی 17:30 🧔ویژه طلاب برادر / ظرفیت محدود 🕌مکان : خیابان عطاران، کوچه 8، فرعی دوم، پلاک 10/1 موسسه آموزشی نفحات 📌 ثبت‌نام از طریق: 🌐https://survey.porsline.ir/s/EvPraDw 🏣موسسه آموزش پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔻در اسلام قانون که محدود کننده آزادی انسان است فقط در زمینه مسائل اجتماعی نیست، بلکه شامل مسائل فردی و شخصی و خصوصی هم می‌شود. 📚برشی از کتاب ♨️📲برای تهیه کتاب با تخفیف۳۰درصد اینجا کلیک کنید 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
📌۱۷بهمن 🔰سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمان امام خمینی(ره) مصلحت در فقه حکومتی ▪️این گفته مرسوم است که فقهای امامیه مصلحت را به عنوان یکی از منابع و مصادر حکم به شمار نمی آورند برخلاف اهل سنت که بعضا، مصالح مرسله را حجت دانسته و به آن استناد می‌کنند. این در حالی است که بیانات حضرت امام در مواقف فقهی و حکومتی متعددی مشحون از این لفظ و معناست تا جایی که می توان ادعا کرد از منظر حضرت امام مصلحت به عنوان یکی از ارکان جدی ادارۀ فقهی حکومت اسلامی است. ▪️ایشان با شدت و حدت خاصی عدم رعایت مصلحت نظام اسلامی را در استنباط مسائل جامعه، مساوی با به خطر افتادن اسلام می دانند و این معنایش جایگاه متعالی این مقوله در دستگاه استنباطی ایشان است. ▪️جالب است که امام خمینی با تکیه به همین مبنا در جریان انقلاب اسلامی، ورودهای فقهی ویژه‌ای داشته که بازتاب‌ وسیعی پیدا کرده است. از نمونه‌های جدی این مسئله که هنوز هم مورد مداقه قرار نگرفته نامۀ حضرت امام به آیت الله خامنه‌ای ذیل خطبه‌های نماز جمعۀ سال 1366 است. درحالی که بیانات حضرت آقا به عنوان یک فقیه کاملا حکومتی در چارچوب مقبول و منطقی فقه حکومتی می‌گنجد، امام در نامه‌ای به ایشان با تکیه بر کلیدواژۀ مصلحت، دستگاه فقه را به گونه‌ای تصویر می‌کند که از چارچوب‌های رایج فقهی فراتر است. مثال‌های امام به تعطیلی اعمال عبادی و غیرعبادی با تکیه بر همین مصلحت اسلام معنایابی می‌شود. بلکه در آخر نامه هم می فرمایند مسئله از این بالاتر است. یا در موقفی دیگر امام تمام قد در میدان استنباط نظریۀ فقه حکومتی ایستاده و به شورای نگهبان در قبال مجمع تشخیص مصلحت این طور تذکر می‌دهند که شورا پیش از اینکه لازم باشد مسائل مهمی که به ظاهر در چارچوب شرع نیست را به مجمع تشخیص ارجاع دهد، علی الراس مصلحت کشور را در نظر گرفته و جمع‌بندی خود را بر این اساس ارائه کند و برای محکم کردن این پیشنهاد این طور می‌فرمایند: «شما در عین اینکه باید تمام توان خودتان را بگذارید که خلاف شرعى صورت نگیرد- و خدا آن روز را نیاورد- باید تمام سعى خودتان را بنمایید که خداى ناکرده اسلام در پیچ و خم هاى اقتصادى، نظامى، اجتماعى و سیاسى، متهم به عدم قدرت اداره جهان نگردد. تذکرى پدرانه به اعضاى عزیز شوراى نگهبان مى‏ دهم که خودشان قبل از این گیرها، مصلحت نظام را در نظر بگیرند، چرا که یکى از مسائل بسیار مهم در دنیاى پر آشوب کنونى نقش زمان و مکان در اجتهاد و نوع تصمیم‏ گیری ها است.» ▪️طبیعتا دقت در فهم ارادۀ حضرت امام ما را با سؤالات جدی‌ای پیرامون مصلحت در دستگاه فقهی اسلام مواجه می‌کند و به نظر می‌رسد لازم است حوزه علمیه به این مقوله با دیدی کاملا عمیق ورود کرده و مبانی و اصول آن را به روشنی تصویرگیری نماید. 1. آیا امام با این فرمایش مصلحت را حداقل در فضای فقه اجتماعی به عنوان یک منبع مستقل در نظر گرفت یا چیزی بیش از قواعد کلی مثل عسر و حرج و اضطرار و ... نیست. 2. نسبت مصلحت با دیگر احکام ثانویۀ اسلامی چیست؟ در عداد همان‌هاست مثل عسر و حرج و اختلال نظام و ... یا چیزی بیش از این است؟ 3. حدود و ثغور این مصلحت چیست؟ دایرۀ شریعت را چطور تعریف کنیم تا هم فراتر از احکام اولیه و ثانویه حرکتی نکنیم و هم مصلحت را به نحو شرعی مورد لحاظ قرار دهیم. ✍🏻حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله عصاره 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
🔹 ثبت نام دوره مطالعاتی اندیشه مقام معظم رهبری (حفظه الله) آغاز شد 🔹 💠 خانه طلاب جوان با همکاری معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه قم دوره مطالعاتی منظومه فکری امامین انقلاب را در مراکز علمی و تربیتی حوزه علمیه قم برگزار می‌کند. 💠 ⚠️ این دوره مطالعاتی ویژه برادران می‌باشد ⚠️ این دوره با عنوان " راه تمدن توحیدی " جهت برگزاری در مدارس و مراکز علمی تربیتی شهر مقدس قم می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به این دوره مطالعاتی در پیام رسان ایتا به آی دی @SERAT_ADMIN و یا شماره تماس 09196639792 تماس بگیرید. .
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰فروش ویژه کتاب ♨️با تخفیف۳۰٪♨️ 🇮🇷به مناسب دهه فجر ♨️📲هم‌اکنون جهت سفارش اینجا کلیک کنید به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
🔻کسانی که در فضای اندیشه‌ی دینی تنفس می‌کنند کمتر به این نکته توجه دارند که امتداد و انسجام اندیشه‌های دینی در زمان و مکان حاضر را برای جبهه حق نشان دهند. 📚برشی از کتاب ♨️📲برای تهیه کتاب با تخفیف۳۰درصد اینجا کلیک کنید 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab