مخاطبی در آینه (7).pdf
654.1K
بلندگوی بانک اعلام میکند: «شمارۀ 173 به باجۀ 5.» وای! هنوز ده نفر جلوتر از من هستند. بهنظرم، خدا به مردها یک صبرِ بهخصوصی داده که میتوانند فرایندها و معطلیهایِ کارهای اداری و بانکی را تحمل کنند. البته شاید هم من زیادی کمصبر و کمطاقتم. نگاهم را برای بار چندم دور بانک.......
✍️معصومه باقری ثالث - کارشناس علوم و حدیث
برگرفته از #_شمارۀ_بیست_و_دوم
#ماهنامۀ_خانوادۀ_مبلغان
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
📍#گفتمان_تربیتی(۲۶)
💠 یک نکته مهم که پدر و مادرها توصیه
میگردد به آن توجه و اهتمام ورزند؛ دعا
کردن بصورت مکرر و از صمیم قلب برای
عاقبت بخیری فرزندان است و آن را حتماً
به زبان آورند چون دعا سِلاح مومن است.
✅ دعای پدر و مادر در حق فرزند آنقدر
ارج و قرب دارد که پیامبر اکرم(ص)
میفرمایند: «وقتی پدری در حق فرزندش
دعا میکند همانند پیامبری است که در حق
امتش دعا کرده»؛ یعنی تا این اندازه چنین
دعایی اثر گذار خواهد بود.
🔆 علامه مجلسی میگوید: "من هرچه
توفیق دارم از دعای پدر دارم؛ چون ایشان
میگفت نیمه شب در قنوت نماز شب،
احساس کردم اگر الان دعا کنم اجابت
میشود، در همان لحظه محمدباقر در
گهواره شروع به گریه کرد لذا به خداوند
گفتم خدایا او را عالم رَبانی قرار بده و
خداوند متعال اجابت کرد".
📝«استاد تراشیون»
🚨 ادامه دارد ...
#فرزندان_موفق
#دعا_خیر_والدین
#تربیت_نسل_آینده
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
📍#پرسش_و_پاسخ_تربیتی(۲۰)
💠 سوال:
سنی مجاز کودکان
جهت استفاده از تلفن همراه
✅ پاسخ:
🔆 والدین هر چه بتوانند میزان استفاده
فرزندانشان از تلفن همراه را کمتر کنند در
حقیقت دارند زمینه موفقیت او را فراهم
میکنند؛ امّا اینکه بعد از دو سه سالگی به
صورت کاملاً کنترل شده در حد مثلاً دیدن
پنج شش دقیقه انیمیشن کوتاه که خوش
آموزی برای آنها داشته بدون اینکه وابسته
ایجاد کند ایرادی ندارد.
⚛️ قاعده بر این است تا حدود ۱۳ سالگی
و حتی بالاتر، بچهها روزانه نهایت ۲ ساعت
باید از همه رسانهها استفاده کنند؛ حال
میتواند بخشی از این سهم، بهره از تلفن
همراه مشترک، بازی فکری خوب یا برخی
نقاشیهایی که در این صفحات لمسی
میکِشند باشد؛ توجه گردد که ۱۲۰ دقیقه
گفته شده برای استفاده از همه رسانهها
است نه فقط تلفن همراه!
📝«استاد تراشیون»
🚨ادامه دارد ...
#والدین_موفق
#تـربـیـت_فـرزنـدان
#مدیریت_انواع_رسانه
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۶ - قسمت اول
💠 غربت رسولخدا(ص)، ریشۀ غربت امیرالمؤمنین(ع)
💠 علت غربت پیامبر(ص)
💠 ریشۀ روانشناختی کنار گذاشتن امیرالمؤمنین(ع)
💠 نشانههای خستگی مردم از روش پیغمبر(ص)
استاد #علیرضا_پناهیان در حسینیۀ امابیها(س)
غربت رسولخدا(ص)، ریشۀ غربت امیرالمؤمنین(ع)
یکی از ایرادهای بزرگ شیعیان این است که تصور میکنند به رسولخدا(ص) بدهکار نیستند و ایشان در تاریخ غربت و مظلومیتی نداشتند؛ کسی در جهان اسلام سر پیامبر(ص) دعوایی ندارد. مشکل پذیرفتن ولایت امیرالمؤمنین(ع) بود و ما مسئول رفع غربت از ایشان هستیم. اما این تصور درست نیست. ریشۀ غربت امیرالمؤمنین(ع) در غربت رسول خدا(ص) است. ما شیعیان باید خودمان را مأمور برطرف کردن غربت رسول خدا(ص) بدانیم. باید به برادران اهل سنت بگوییم شما که دربارۀ رسول خدا(ص) مشکل ندارید، بیایید ببینیم چرا الآن هم شیعیان و هم اهل سنت در حق پیامبر(ص) مقصرند؟
علت غربت پیامبر(ص)
پیغمبر(ص) چه گفت که ما هم طاقت نداریم اجرا کنیم؟! رسول خدا(ص) جامعهای شکل دادند که مردم در آن در یک دورهمی منسجم و متصل به یکدیگر، ایثارگرانه زندگی کنند. اکثر ما تحمل زندگی در مدینةالرسول را نداریم و نمیتوانیم آنطور مؤمنانه زندگی کنیم؛ چون میگوییم حساب حساب است، کاکا برادر!
غربت پیغمبر(ص) برای این بود که مردم نمیتوانستند آن زندگی را تحمل کنند.
امیرالمؤمنین(ع) را قبول نکردند چون میدانستند او راه پیغمبر(ص) را ادامه میدهد و میخواستند از زیر دستورش فرار کنند.
پیغمبر(ص) جامعۀ یکپارچهای درست کرد که واقعاً «امّت» بود. در جامعهای که «امّت» باشد، مردم نسبت به هم مثل مادر رفتار میکنند. چون این کار سخت است، حاضر نیستیم مانند مادر برای هم دلسوزی کنیم.
ریشۀ روانشناختی کنار گذاشتن امیرالمؤمنین(ع)
بعضیها این بحث را صرفاً سیاسی میکنند و بعضیها ماجرا را به مسائل اعتقادی ربط میدهند. چه فرقی بین نبوت و امامت هست؟! هر دو از جانب خدا مأمور هستند. کسی که وحی را پذیرفته است - به هر دلیل - طبیعتاً باید سخن پیامبر(ص) را دربارۀ امیرالمؤمنین(ع) - من کنت مولاه فهذا علیّ مولاه - هم بپذیرد. مسئله اعتقاد نداشتن به این مولا نبود، مسئله این بود که نمیتوانستند روش پیغمبر(ص) را تحمل کنند و میدانستند علیبنابیطالب(ع) ادامهدهندۀ راه اوست.
کنار گذاشتن امیرالمؤمنین(ع) و پذیرفتن دیگران، ریشۀ روانشناختی داشت. اگر مردم عاشق کار پیغمبر(ص) در ایجاد آن امت واحدۀ اسلامی بودند، یقیناً میگفتند بهترین گزینه برای ادامه مسیر پیغمبر(ص) خود علیبنابیطالب(ع) است. امیرالمؤمنین به انصار فرمود شما در سقیفه گفتید فامیل پیغمبر باید جانشین شود، خب من فامیل هستم! من پسرعمو، برادر و جانِ او هستم. خب چرا شما از من دست برداشتید؟ چرا خلافت را به من ندادید؟ حضرت این سؤالها را میپرسد که روی آنها فکر کنیم.
نشانههای خستگی مردم از روش پیغمبر(ص)
نشانههای خستگی مردم از روش پیغمبر(ص) چه بود؟ تمردهای متعدد از دستور پیامبر(ص) در سال آخر عمر شریف ایشان؛ مثل برگشتن از جیش اسامه. اگر از پیغمبر(ص) خسته نبودند، لشکری را که پیامبر(ص) فرستاد برنمیگشت، بلکه بهخاطر دستور پیغمبر(ص) محکم میایستاد. جامعۀ سست را با یکی دو نفر میشود به هم ریخت. درحالیکه هنوز پیغمبر(ص) زنده بود، برخی میخواستند نماز جماعت مسجد را تصاحب کنند، مردم هم مخالفت نکردند. نمونۀ دیگر این است که نگذاشتند وصیت رسولخدا(ص) نوشته شود و برخی مقابل پیغمبر(ص) میایستادند.
یکی از موارد این تمردها در غدیر بود که یک عدهای میخواستند سخنرانی پیامبر(ص) را به هم بزنند؛ وقتی دیدند پیامبر(ص) میخواهد امیرالمؤمنین(ع) را معرفی کند، از جلو منبر پیامبر(ص) رفتند و مجلس را خالی کردند، بهطوری که پیامبر(ص) از امیرالمؤمنین(ص) خواست مردمی که عقبتر بودند را جلو بیاورد. آیا مردم با کسی که از دستش خسته نباشند و حکمش نافذ باشد، اینطور برخورد میکنند؟!
📢 صوت: @panahian_mp3
🚩 حسینیۀ امابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۱
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
حاج آقای مشکل گشا (18).pdf
677.4K
اردوگاهی بسیار زیبا و بازیهای آموزشی متنوع مثل اسبسواری، تیراندازی، غواصی، سینما و ماهیگیری در اطراف شهر و برگزاری بعضی جشنوارهها باعث شده که هم مدارس و هم خانوادهها مشتاق شوند برای حضور در مسابقات و حتی.......
✍️محمدحسن شهبازی - دانش پژوه سطح 3 تخصصی تبلیغ
برگرفته از #_شمارۀ_بیست_و_دوم
#ماهنامۀ_خانوادۀ_مبلغان
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
فاطمیهآمدو،آقایِبیمونسکجاست...؟!
شمعمیپرسدزِپروانه؛گلِنرگسکجاست؟!
درعزایِمادرَتیابنالحسن،یکدمبیا...
تانپرسداینجماعت؛بانیِمجلسکجاست؟!
پیشاپیشفرارسیدنشهادت
حضرتزهراسلاماللهعلیهارا
خدمتشماوخانوادهمحترمتان
وبالاخصمحضرآقاصاحبالزمان
تسلیتوتعزیتعرضمینماییم...
.
درایامعزایمادرسادات،
ماراازدعایِخیرتانمحرومنفرمایید...
.
"الّلهُــــــمَّعَجِّــــــللِوَلِیِّکَـــــ الْفَـــــــــرَجْ"
تعجیلدرفرجآقاامامزمانصلوات
🖤التماسدعا🖤
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
🌷آیت الله مجتهدی(ره) :
✨آنچه از سرگذشت، شد سرگذشت ! حیف بی دقت گذشت ؛ اما گذشت . تا که خواستیم یک دو روزی فکر کنیم ، بر در خانه نوشتند : درگذشت...
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
✨﷽✨
🌼🍃امام جعفرصادق (علیه السلام) می فرمایند:
پدرم از مردی پرسید: آیا همسر داری؟
گفت: نه
پدرم فرمودند: برای من خوشایند نیست که دنیا و همه آنچه در آن است برای من باشد و شبی را بدون همسر سپری کنم.
سپس فرمودند: دو رکعت نمازی که همسردار می گزارد برتر است از عبادت مرد بی همسری که تمام شب خود را به عبادت بگذراند و روزش را روزه بگیرد.
سپس پدرم هفت سکه زر به وی داد و فرمودند: با این پول ازدواج کن.
آنگاه از رسول خدا (صلی الله علیه واله) چنین روایت کرد که: همسر بگیرید، به راستی که برای شما سبب روزی بیشتر است🌼🍃
📚تهذیب الاحکام
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
✨﷽✨
✨در بیمارستان شوروی سابق، (میرازکوچک خان فعلی)، مریضی روی تخت بیمارستان مشغول خواندن قرآن کریم بود. دکتر که مسلمان نبود آمد و به او گفت : "اینها که عربیست تو هم عربی نمی فهمی، پس برای تو فایده ای ندارد"،
✨ مریض گفت :"همانطور که شما نسخه به زبان انگلیسی مینویسی و ما نمی فهمیم، ولی چون به آن عمل میکنیم برای ما فایده دارد قرآن کریم هم همینطور است" و آن دکتر هم جواب خود را گرفت و ساکت شد. ( بعضیها مریض هستند مثلا میگویند : چرا نماز را باید به زبان عربی خواند؟ تو چرا به دکتر نمیگویی چرا نسخه را به زبان انگلیسی مینویسی؟ ).....
🌷 آیت الله مجتهدی تهرانے(ره)
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
#یک_نکته_تفسیری
[سوره البقرة آیه ۱۸۸]
🔹اشاره👇
وَ لاٰ تَأْکُلُوا أَمْوٰالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْبٰاطِلِ وَ تُدْلُوا بِهٰا إِلَی اَلْحُکّٰامِ لِتَأْکُلُوا فَرِیقاً مِنْ أَمْوٰالِ اَلنّٰاسِ بِالْإِثْمِ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (۱۸۸)
و اموال یکدیگر را به باطل (و ناحقّ) در میان خودتان نخورید و اموال را به (عنوان رشوه، به کیسه) حاکمان و قاضیها سرازیر نکنید تا بخشی از اموال مردم را به گناه بخورید، در حالی که خود میدانید (که خلاف میکنید).
🔸نکته ها👇
« تُدْلُوا »به معنای سرازیر کردن دَلو در چاه است که در این آیه، رشوه به قاضی به آن تشبیه شده است. مراد از« أَمْوٰالِ النّٰاسِ »هم اموال عمومی است وهم اموال خصوصی. علاوه بر آنکه رشوه برای گرفتن حقوق غیر مالیِ مردم نیز ممنوع است.
🔹رشوه🔹
رشوه، یکی از گناهان بزرگی است که مفاسد اجتماعی متعدّدی را به دنبال دارد، از جمله: حذف عدالت، یأس و ناامیدی ضعفا، جرأت و جسارت اقویا، فساد و تباهی حاکم و قاضی، از بین رفتن اعتماد عمومی.
با توجّه به این آثار و عوارض منفی، در روایات شدیداً از این عمل انتقاد شده است. رسول اکرم صلی اللّٰه علیه و آله خطاب به حضرت علی علیه السلام فرمود: «یا علی ثمن المیتة و الکلب و الخمر و مهر الزانیة و الرشوة فی الحکم» [۱]
ای علی! درآمد حاصل از فروش مردار، سگ،
شراب، زنا و رشوه یکسان و حرام است. همچنین علی علیه السلام در ذیل آیه شریفه ی «أَکّٰالُونَ لِلسُّحْتِ» [۲] فرمود:
رشوه خواران کسانی هستند که مشکل مردم را حل نموده و در
برابر، هدایای آنان را میپذیرند. [۳] امام صادق علیه السلام
رشوه را در حد کفر به خدا میداند. و رسول اکرم صلی اللّٰه علیه و آله رشوه دهنده و گیرنده و واسطه را لعنت کرد و فرمود:
بوی بهشت به صاحب رشوه نمی رسد.
در حدیث دیگر میخوانیم:
هر حاکمی که نسبت به گرفتاریهای مردم بی تفاوت باشد، خداوند لطفش را نسبت به او میپوشاند و اگر هدیه قبول کند تا کار مردم را انجام دهد، در زنجیر است و اگر رشوه بگیرد، مشرک میباشد. [۱]
حضرت علی علیه السلام
رشوه گیرنده را از حقّ ولایت محروم میداند. [۲] و در جای دیگر آن حضرت فرمودند:
هیچ گروهی گرفتار رشوه نشدند، مگر آنکه گرفتار ترس و اضطراب و نگرانی شدند! [۳] بعضی برای توجیه خلاف خود، نامهای مختلف بر رشوه میگذارند، از جمله:
هدیه، تحفه، حقّ الزحمه، چشم روشنی و... شخصی به نام«أشعث بن قیس»، حلوایی به در خانه علی علیه السلام به عنوان هدیه آورد تا در محکمه شاید امام به نفع او حکم صادر کند. امام فرمود:
به خدا سوگند! اگر هفت اقلیم را بر من ببخشند تا پوست جوی را به ناحقّ از دهان مورچه ای بگیرم این کار را نخواهم کرد. [۴]
شخصی به رسول اکرم صلی اللّٰه علیه و آله گفت: من متصدی و مسئول کاری هستم، مردم برایم هدایایی میآورند، چگونه است؟! حضرت در جواب فرمود:
چه شده است که عُمّال ما از هدایا سخن میگویند! آیا اگر در خانه مینشستند کسی به آنان هدیه میداد؟! [۵]
------------------------------
[۱]: ۱). بحار، ج ۷۷، ص ۵۴.
[۲]: ۲). مائده، ۴۲.
[۳]: ۳). بحار، ج ۱۰۴، ص ۲۷۳.
[۱]: ۱). وسائل، ج ۱۲، ص ۶۳.
[۲]: ۲). نهج البلاغه، خطبه ۱۳۱.
[۳]: ۳). نهج الفصاحه، ح ۲۶۹۳.
[۴]: ۴). نهج البلاغه، خطبه ۲۲۴.
[۵]: ۵). نهج الفصاحه، ح ۵۳۹.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
همراهان (14) بانوی بهشتی.pdf
395.4K
به راستی چه کسی میتواند فرق بین بعضی مفاهیم را به روشنی اندازه گیری و مشخص کند؟ چقدر فرق است بین وفاداری و خیانت؟ بین راستی و نفاق؟ بین محبت و خدعه؟ بین یاری و مکر؟ کسی هست که به درستی درک کند بین زنی که تمام دغدغه اش یاری همسرش است و در این راه در تمام سختیها .....
✍️محمدحسن خدامی- دانش آموخته حوزه علمیه
برگرفته از #_شمارۀ_بیست_و_دوم
#ماهنامۀ_خانوادۀ_مبلغان
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
┈••✧❁📚🖊📚❁✧••┈
✨ تربیت در کلام علما
❇️ به بچه فرصت اظهار نظر بدهید! بگذارید یک حرف پرت بزند؛ بگذارید یک استدلال غلط بکند، یک نتیجه غلط هم بگیرد، و حتی تا آنجا که خسارتِ شکننده ندارد دنبال این نتیجه غلط برود و خودش یک تجربه به دست بیآورد.
✴️ تجربههای تلخی که این بچهها خودشان با اِعمال حق اختیار به دست میآورند از یک کتاب نصیحت سعدی و فردوسی و لقمان بالاتر است، از یک مجموعه حدیث امامان و پیامبران بالاتر است و حتی میتواند از همه قرآن برای او ارزندهتر باشد.
" شهید آیت الله بهشتی (ره) "
#تربیت_فرزند
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
میان پرواز تا پرتاب
تفاوت از زمین تا آسمان است
پرواز که کنی،آنجامیرسی که خودت میخواهی!
پرتابت که کنند،آنجا میروی که آنان میخواهند،
پس پرواز را بیاموز
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
#یک_نکته- تفسیری
[سوره البقرة آیه ۱۷۹]
🔹اشاره👇
وَ لَکُمْ فِی اَلْقِصٰاصِ حَیٰاةٌ یٰا أُولِی اَلْأَلْبٰابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (۱۷۹)
ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوی پیشه کنید.
🔸نکته ها👇
گویا آیه در مقام پاسخ به یک سری ایرادهایی است که به حکم قصاص، به خصوص از سوی روشنفکر نمایان مطرح میشود. قرآن میفرماید:
حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده ی حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیّت از بین میرود و آن جامعه گویا حیاتی ندارد و مرده است. چنان که در پزشکی و کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان، از بین بردن میکروبها و آفات است.
اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، بگوییم او رها شود، هیچ ضمانتی نیست که در دیگر جنایتها این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در حال سلامت و آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. با این حساب تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز تبدیل به جنگل شود که هر کس بر اثر هیجان و دگرگونیهای روحی و روانی، هر کاری را بتواند انجام دهد. گمان نشود که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود.
توجیهاتی از قبیل اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری میکنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیّت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیّت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان! از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت و امنیّت و رمز حیات جامعه است، در پایان آیه میفرماید: «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری از بروز قتلهای دیگر است.
حیات، دارای انواعی است:
۱ حیات طبیعی. مثل زنده شدن زمین در بهار و بعد از باران. «یُحْیِ الْأَرْضَ» [۱]
۲ حیات معنوی. مثل دعوت پیامبر که عامل زنده شدن مردم است. «دَعٰاکُمْ لِمٰا یُحْیِیکُمْ» [۲]
۳ حیات برزخی که شهدا دارند. «لاٰ تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللّٰهِ أَمْوٰاتٌ بَلْ أَحْیٰاءٌ» [۳]
۴ حیات اخروی که برای همه است. «یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یُحْیِیکُمْ» [۴] ۵ حیات اجتماعی در سایه امنیّت و عدالت. نظیر همین آیه «لَکُمْ فِی الْقِصٰاصِ حَیٰاةٌ»
---------------
[۱]: ۱). روم، ۵۰.
[۲]: ۲). انفال، ۲۴.
[۳]: ۳). بقره، ۱۵۴.
[۴]: ۴). بقره، ۲۸.
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
هنر ظریف بی خیالی.pdf
662.9K
میدانید مشکل اساسی پستهای فضای مجازی، بهخصوص «اینستاگرام» دربارۀ شاد زیستن و اینکه چگونه شاد زندگی کنیم، چیست؟ اینکه همیشه در زندگی به دنبال شادی و لذت بودن بهتنهایی یک تجربۀ منفی است و از طرفی، پذیرش تجربۀ منفی ....
✍️عقیل مصطفوی- دانش آموخته سطح 3حوزه علمیه- کارشناس ارشد مشاوره خانواده
برگرفته از #_شمارۀ_بیست_و_دوم
#ماهنامۀ_خانوادۀ_مبلغان
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
تفسیر آیه ۷۵ سوره بقره
«75» أَ فَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَ قَدْ كانَ فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ
(پس اى مؤمنان!) آيا انتظار داريد (كه يهوديان سرسخت،) به (دين) شما ايمان بياورند؟ در حالى كه عدهاى از آنان، سخنان خدا را مىشنيدند و پس از فهميدنش، آنرا تحريف مىكردند با آنكه (حقّ را) مىدانستند.
پیام ها
1- انتظارِ ايمان آوردن مردم نيز نيكوست، ولى همه توفيق ايمان آوردن را ندارند، شما هم انتظار آن را نداشته باشيد. «أَ فَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا»
2- با وجود دانشمندان لجوج و خطرناك، اميدى به اصلاح جامعه نيست.
«أَ فَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَ قَدْ كانَ ...»
3- در انتقاد، انصاف را مراعات كنيم. همه يهوديان اهل تحريف نبودند. «فَرِيقٌ مِنْهُمْ ... يُحَرِّفُونَهُ»
«1». با توجّه به اينكه خشيت، تنها برخاسته از علم است، نه چيز ديگر: «إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ» فاطر، 28. و مولوى نيز مىگويد:
جملهى ذرّات پيدا و نهان
با تو مىگويند، روزان و شبان
ما سميعيم و بصيريم و هُشيم
با شما نامحرمان، ما خامُشيم
نطق آب و نطق خاك و نطق گل
هست محسوس حواس اهل دل
جلد 1 - صفحه 143
4- شناخت حقّ، غير از قبول حقّ است. افرادى حقّ را مىشناسند، ولى حاضر نيستند به آن اقرار كنند. «يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ»
5- تحريفاتى خطرناكتر است كه كارشناسانه وآگاهانه باشد. «يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ»
6- جاهلِ مقصّر، مورد تهديد است نه جاهل بى خبر. «مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ»
7- تحريف، گناه علما و دانشمندان است. «يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ»
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#حجاب
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir