eitaa logo
*خط به خط...
145 دنبال‌کننده
628 عکس
34 ویدیو
9 فایل
#کتاب ها خدای خطوط اند... و خطوط خدای کلمات.. و این میان... چه خبر از خدای من؟!
مشاهده در ایتا
دانلود
هیچ چیز جای کتاب را پر نمی کند! 📚 (مقام معظم رهبری، 21/2/1372) @reihanehbook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. من هم مُقعَدَم: اَفگار و شَل و بر جای مانده در میانِ بیابان. بیابان اسمش روی نقشه‌های جغرافی نیست. هیچ کس حرفم را باور نمی‌کند. رانندهٔ اسنپ می‌گوید وِیْز بیابانی را که به تو محیط است پیدا نمی‌کند. ایستاده است همه چیز. تنها شما می‌دانید که «اینجا بمانده‌ام»: دورمانده از رَمه، بی‌چوپان. روزگار رَمه را دورِ دور برده است. کفشِ پام فِیْک است؛ چوپان‌ها فِیک‌اند؛ لای چرخ‌دنده‌های چرخ‌گوشت‌های فِیک می‌شکنم. صدای شکستنِ استخوان‌هام فِیک نیست. خواهش می‌کنم دست به من هم فروآورید! چوپانم باشید لطفاً... ، صفحهٔ ۳۹۸ ✍یاسین حجازی، نویسنده کتاب قاف، و مولف پادکست بی نظیرِ new folder خط به خط, همراه ما باشید✍ https://eitaa.com/joinchat/3071082506Cce1e021776
ورق اگر بزنید، چند بندی از مصاحبهٔ همین روزهای مرا با می‌خوانید. مصاحبه دربارهٔ کلاسیک‌هاست و پنجشنبه، ۲۹ مهر، منتشر شده. امروز که اوّلِ آبان است، در تقویمِ رسمی، روزِ یکی از همان کلاسیک‌هاست: . و البته سپس مصاحبه‌ام ــ به مناسبتِ ایّام ــ سوی می‌رود که آن هم جامعِ سه متنِ کلاسیک است خود. «قاف» بازخوانیِ سه متنِ کهنِ فارسی است از زندگیِ آخرین پیامبر.◻️ ✍ خط به خط, همراه ما باشید✍ https://eitaa.com/joinchat/3071082506Cce1e021776
مشاهده‌ی کارت پستال دیجیتال 👇 https://digipostal.ir/mipayam فاطی، از فاطمه خواهد سخنی بین، چه می‏خواهد از مثل منی؟ آن که جبریل، پیام آور اوست عارف منزلتش داورِ اوست کیست در جمع رسل، جز احمد کاتب وحی وی از سوی احد؟ دخترم، دست بدار از دل من عشق من جوی در آب و گل من ✍امام خمینی خط به خط, همراه ما باشید✍ https://eitaa.com/joinchat/3071082506Cce1e021776
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*خط به خط...
ورق اگر بزنید، چند بندی از مصاحبهٔ همین روزهای مرا با #روزنامه_همشهری می‌خوانید. مصاحبه دربارهٔ کلاس
یاسین حجازی البته یک دوره‌ی کم نظیر بیهقی خوانی هم دارد، در مدرسه اسلامی هنر.👇 https://reg.isoa.ir/ ثبت نام دوره برخطش تا فردا وقت دارد. ولی از من می‌شنوید، بروید سراغ دوره‌های برون‌خط‌(آفلاین‌) همان مطالب، با نصف هزینه. جمعه‌ها هم روی آفلاین‌ها تخفیف ۵۰ درصد دارند که یعنی با ۲۵ درصد مبلغ، به همان محتوا دسترسی دارید. کاملا مطمئن و تضمینی، با ارائه مدرک معتبر👌
. تاریخ بیهقی یک متن دراماتیک است. آدم‌هاش آدم‌هایی هستند که از دل تاریخ کنده می‌شوند و‌ در میان ما راه می‌روند. گاهی در گستره‌ی مناسبات فامیلی، در گستره‌ی مناسبات سیاسی، می‌بینی این آدم چقدر بوسهل زوزنی‌ست، این آدم چقدر مسعود غزنوی است، این آدم چقدر حسنک وزیر است. بیهقی چنین متن زنده‌ای است. ما به خاطر این‌که سواد تاریخی‌مان افزوده شود سراغ بیهقی نیامده‌ایم. برای این که به لغت‌هایمان افزوده شود سراغ بیهقی نیامده‌ایم، چون که صد آید نود هم بله؛ در پیش ماست. ولی ما به این قصد نیامده‌ایم. قصد ما لذت بردن از این متن زنده است. آدم‌هایی هم که به جمع ما می‌پیوندند پیشینه ندارند نه از بیهقی پیشینه دارند نه از دوره‌های قبلی. قرار است بخت‌یارانه لای کتاب را باز کنیم و کاری نداشته باشیم که این‌قدر از کتاب را بلد نیستیم. ما می‌خواهیم فقط همین دو صفحه را بخونیم. خیال می‌کنیم فقط همین دو صفحه از تاریخ بیهقی دست ما رسیده. بی داشتن هیچ پشتوانه‌ی تاریخی، بی داشتن هیچ پیش نیازی شروع می‌کنیم به خواندن و لذتش را می‌بریم. این‌ چهارمین دوره کارگاه بیهقی است که یاسین حجازی آن را برگزار می‌کند. کارگاه آنلاین است در هشت جلسه و سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود. . مهلت ثبت‌نام: ۲۰ مهر شروع کارگاه‌ها: آبان ماه مشاهده جزئیات و ثبت‌نام: 🌐 reg.isoa.ir آموزش آزاد مدرسه اسلامی هنر @isoapr @yasinhejazi . خط به خط, همراه ما باشید✍ https://eitaa.com/joinchat/3071082506Cce1e021776
*خط به خط...
. تاریخ بیهقی یک متن دراماتیک است. آدم‌هاش آدم‌هایی هستند که از دل تاریخ کنده می‌شوند و‌ در میان ما
🎙🌿📻🎙🌿📻🎙🌿📻🎙🌿 این پوستر برای شرکت در یک کارگاه پادکست نویسی نیست! 💌✍️دعوتنامه‌اى است برای تمام كسانى كه پادكست را مى شناسند و چند اپیزود از پادکستِ New folder را شنیده‌اند. 🔍🗃نیوفلدر را می‌توانید در کست‌باکس یا اپل‌پادکست یا گوگل‌پادکست بشنوید. 🗓 که خالق پادکست هایی همچون راديو پاى١٣٩٥،راديو آكواريوم ١٣٩٦،راديوت ١٣٩٧تا١٣٩٨، نيوفلدر ١٣٩٩ تاكنون است؛ قصد دارد از میان هنرجویان کارگاه‌های نیوفلدر افراد خوش‌ذوق و علاقه‌مند را به همکاری در ساخت نیوفلدر دعوت کند. ⏳⌛️🕰⏰⏳⌛️🕰⏰⏳⌛️🕰 فرصت ها را غنيمت شماريد! 💚📖🖋💚📖🖋💚📖🖋💚 🔶برای ثبت‌نام در كلاس هاى استاد @yasinhejazi از طریق سایت ما Zeitoonacademy.com و یا شماره تماس زير، اقدام نماييد.👇 📞٠٩٩٠٩٧١٨٦٦٣ ☎۰۲۱_۹۱۰۰۹۵۹۶
*خط به خط...
🎙🌿📻🎙🌿📻🎙🌿📻🎙🌿 این پوستر برای شرکت در یک کارگاه پادکست نویسی نیست! 💌✍️دعوتنامه‌اى است برای تمام كسانى
این یکی واقعا یک اَبَر خبرِ خوب بود شب عیدی! آکادمی زیتون اغلب اساتید مجرب دارد و قیمت‌های نسبتا بالا. برای این استادِ کم نظیر و محتوای بی نظیرش، استثناءا کلیه هم بفروشیم ضرر نکرده‌ایم. این دوره ظرفیت مجازی هم دارد...
خب، به ته‌دیگ تبریکات روز نویسنده رسیدیم. جای مبارک باد خشک و خالی، یک نکته هدیه به شما: صادق اهل بیت علیه السلام فرمود: هیچکس نیست که به نوشی، بی نیش دست یابد؛ اگرچه همه عوامل به یاری‌اش بیاید. سختی‌های مسیرتون گذرا. بادوام و مستمر باشید. ✍فاطمه زهرا بختیاری خط به خط, همراه ما باشید🖊 https://eitaa.com/joinchat/3071082506Cce1e021776
*خط به خط...
خب، به ته‌دیگ تبریکات روز نویسنده رسیدیم. جای مبارک باد خشک و خالی، یک نکته هدیه به شما: صادق اهل ب
—— به بهانه روز جهانی نویسنده . وولف در کتاب معروفش، اتاقی از آن خود می‌گوید «دنیا از مردم نمی‌خواهد شعر و رمان و تاریخ بنویسند. به این‌ها نیازی ندارد…و طبیعتاً برای آن‌چه نمی‌خواهد، بهایی نمی‌پردازد.» و سپس به‌درستی بر این نکته تأکید می‌کند که در چنین وضعیتی مشکلات برای زنان نویسنده بسیار شدیدتر است. زیرا بی‌اعتنایی جهان نسبت به مردان نویسنده که غیرقابل‌تحمل می‌نمود، در مورد زنان دیگر بی‌اعتنایی نبود. بلکه خصومت و عنادی بود که نوشتار زنانه را جدی نمی‌گرفت و آن را تحقیر می‌کرد و درصدد حذفش برمی‌آمد و به قول وولف: «دنیا به زن همچون مردان نمی‌گفت اگر می‌خواهی بنویسی، برای من فرقی نمی‌کند. بلکه با قهقهه می‌پرسید: می‌خواهی بنویسی؟ نوشته تو به چه دردی می‌خورد!» پس روز جهانی نویسنده را مخصوصا به زنان نویسنده‌ای تبریک می‌گویم که غالبا اتاقی از آن خود ندارند و در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا آشپزخانه‌شان می‌نویسند، در‌حالی‌که قبل از شروع به نوشتن، خانه را تمیز کرده‌اند، ظرف‌های تلنبار شده را شسته‌اند، غذا پخته‌اند، به کارهای بچه‌ها رسیده‌اند و در نهایت با تنی خسته و روحی فرسوده به آغوش کلمات پناه می‌برند تا بعد بخش زیادی از جامعه، ارزش و اهمیت نوشته‌هایشان را به خاطر زنانه بودن زیر سوال ببرد و مسائل طرح شده در نوشتارهای زنانه را پیش‌پاافتاده بداند. وولف با هوشمندی اشاره می‌کند همانطور که ارزش‌های مردانه بر جهان غالب است، نوشته‌ها نیز بر اساس همان کلیشه‌های جنسیتی مورد نقد قرار می‌گیرند و به همین دلیل "منتقد می‌پندارد فلان کتاب مهم است، چون درباره جنگ است و بهمان کتاب بی‌اهمیت است، زیرا به احساسات زنان در اتاق نشیمن می‌پردازد". درواقع وقتی مردان نویسنده در حال نوشتن درباره مسائل ظاهرا مهم هستند که قرار است جهان را تغییر دهد، زنان به مسائل کوچک روزمره می‌پردازند که شاید جهان را تکان ندهد اما زندگی زنان با آنها پیوند خورده است. اساسا نویسندگی، حرفه‌ای دیوانه‌وار و طاقت‌فرساست و نویسنده زن بودن، کاری خودویرانگرانه! و لابد به همین دلیل است که در این روز به سیلویا پلات فکر می‌کنم که وقتی از نوشتن ناامید شد و می‌خواست صبح زود یک روز معمولی خودش را بکشد، صبحانه کودکانش را آماده کرد و بعد به استقبال مرگ رفت. با این حال، روزمان مبارک که با وجود همه دشواری‌های نوشتن در فضایی مردسالار هنوز بلایی سر خودمان نیاوردیم و همچنان می‌نویسیم و از همان گوشه آشپزخانه‌هایمان، جهان را وامی‌داریم تا زنان را ببینند. . 🕊⚜🕊⚜🕊
بسم الله النور ای برتر از خیال و قیاس و گمان و وهم وز هر چه گفته‌اند و شنیدیم و خوانده‌ایم مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر ما همچنان در اوّل وصف تو مانده ایم *سعدی ✍برگزاری اولین دوره جامع نویسندگی در شاهرود زیر نظر کانون ملی شهید بهشتی جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، پیام بدهيد: ۰۹۱۰۹۸۶۴۵۲۸ واتساپ به دو صورت حضوری و مجازی خط به خط, همراه ما باشید✍ https://eitaa.com/joinchat/3071082506Cce1e021776
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه هوایی … چه طلوعی! جانم … باید امروز حواسم باشد که اگر قاصدکی را دیدم آرزوهایم را بدهم تا برساند به خدا …! به خدایی که خودم می‌دانم! نه خدایی که برایم از خشم نه خدایی که برایم از قهر نه خدایی که برایم ز غضب ساخته‌اند! به خدایی که خودم می‌دانم! به خدایی که دلش پروانه‌ ست … و به مرغان مهاجر هر سال راه را می‌گوید ! و به باران گفته ست باغ‌ها تشنه شدند …! و حواسش حتی به دل نازک شب بو هم هست! که مبادا که ترک بردارد …! به خدایی که خودم می‌دانم چه خدایی … جانم …! “سهراب سپهری”