eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
687 دنبال‌کننده
579 عکس
334 ویدیو
106 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 علامه صفایی حائری: زندگى، درگيرى‌ها و سختى‌ها و برخوردهايى دارد. وسوسه‌ها و تحريك‌ها هم هستند. در برخوردها، غرور خود و غرور همسرت را حاكم نگير. هر دو به ″حكومت خدا″ تن بدهيد و كلام او را دنبال كنيد. 📚 روابط متکامل زن و مرد/ص ۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کلیپکده تربیتی
🔳 کتاب های صوتی "عین_صاد" 🔳 کتاب صراط (با صدای نجم الدین شریعتی) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب رشد (با صدای نجم الدین شریعتی) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب اخبات (باصدای استاد صفایی حائری) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب انسان در دو فصل(باصدای استاد صفایی حائری) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب تربیت کودک (باصدای خانم رادمردان) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب روابط متکامل زن و مرد (باصدای خانم رادمردان) 📲 : 👈🏻 دانلود •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رزرو مشاوره تلفنی (تربیت فرزند) @Moshaver3126 کانال کلیپکده تربیتی @ktarbeyati
مسئوليت و سازندگى، ص: 183 شكل‏ها اين است كه مؤمن هميشه كوشاست. «2» چه با روشنگرى و سازندگى‏ و چه با فريادگرى و امر به معروف‏ و چه با پنهان‌كارى و تقيه‏ و چه با درگيرى و جهاد. اين‏ها شكل‏هاى «3» گوناگون تلاش او هستند. —— پاورقی: (2)- حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ السَّكُونِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِيَّا الْجَوْهَرِيُّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ: الْمُؤْمِنُ عَلَوِيٌّ لِأَنَّهُ عَلَا فِي الْمَعْرِفَةِ وَ الْمُؤْمِنُ هَاشِمِيٌّ لِأَنَّهُ هَشَمَ الضَّلَالَةَ وَ الْمُؤْمِنُ قُرَشِيٌّ لِأَنَّهُ أَقَرَّ بِالشَّيْ‏ءِ الْمَأْخُوذِ عَنَّا وَ الْمُؤْمِنُ عَجَمِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَعْجَمَ عَلَيْهِ أَبْوَابُ الشَّرِّ وَ الْمُؤْمِنُ عَرَبِيٌّ لِأَنَّ نَبِيَّهُ ص عَرَبِيٌّ وَ كِتَابُهُ الْمُنْزَلُ بِلِسانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ وَ الْمُؤْمِنُ نَبَطِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَنْبَطَ الْعِلْمَ وَ الْمُؤْمِنُ مُهَاجِرِيٌّ لِأَنَّهُ هَجَرَ السَّيِّئَاتِ وَ الْمُؤْمِنُ أَنْصَارِيٌّ لِأَنَّهُ نَصَرَ رَسُولَهُ وَ أَهْلَ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ وَ الْمُؤْمِنُ مُجَاهِدٌ لِأَنَّهُ يُجَاهِدُ أَعْدَاءَ اللَّهِ تَعَالَى فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ بِالتَّقِيَّةِ وَ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ بِالسَّيْف. (3)- البته هر كدام از اين شكل‏ها، خود شاخه‏‌هايى دارند. از شاخه‏‌هاى روشنگرى و سازندگى در همين نوشته (کتاب مسئولیت و سازندگی) بحث مى‌‏شود.
شاغول‏ها اين شكل‏ها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مى‌‏شوند و در هر دوره با اين شاغول‏ها، ديوار جبهه‏‌ها و موضع‌گيرى‏‌ها سنجيده مى‌‏شود و بالا مى‌‏رود. با همين سه عامل مى‌‏توانيم به تمام رويدادها و انقلاب‏هاى تاريخى شيعه نقد بزنيم و آن‏ها را بررسى كنيم. و با اين كليدها مى‌‏توان درهاى بسته‏‌ى وقايع تاريخى را گشود و راه‏هاى تاريك را به نور بست؛ چون هر قدر هدف عالى‏‌تر و طرف بزرگ‏تر و شرايط محدودتر باشد، شكل تلاش و كوشش پيچيده‏‌تر و عميق‏‌تر خواهد گشت. اگر هدف در تلاش‏ها رفاه باشد و طرف، خطى كه بر روى كاغذ است، نه قلم و نه دست و نه مغز و شرايط و موقعيت‏ها آماده، در اين صورت شكل تلاش خيلى سطحى و راحت خواهد بود، به خلاف آن‏جا كه هدف از آزادى و رفاه گذشته و به رشد و شكوفايى استعدادها رسيده و به خلاف آن‏جا كه طرف، خطهاى سياه و حتى قلم‏ها و دست‏ها نيست، كه مغزها و علت‏هاست و به خلاف آن‏جا كه شرايط، سنگين و موقعيت‏ها محدود است، كه در اين هنگام، تلاش‏ها سخت و جانكاه و بنيادى و عميق خواهد بود. اين شكل‏هاى روشنگرى و فريادگرى و پنهانكارى و درگيرى وابسته به اين سه مسأله هستند و استوار بر ايمان و عشق به حق و بر توحيد عظيم و گسترده. و راستى كه آن هدف عظيم به چنين زيربناها و زمينه‏‌هايى نيازمند است. و آن هدف‏ها تنها با كمك فكر و پا و دست يك نفر و يا يك طبقه بدست نمى‌‏آيد، كه هر كس به حق رسيد بايد به حق برساند و هر كس كه از عشق او سرشار شد بايد ديگران را از اين عشق سرشار كند، آن هم نه شعارى و «بكن نكنى» بلكه ريشه‏‌دار و عميق. هر كس مى‌‏تواند و بايد از همان راهى كه خود ساخته شده و به آگاهى رسيده، ديگران را بسازد و به آگاهى برساند.
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
شاغول‏ها اين شكل‏ها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مى‌‏شوند و در هر دوره با اين شاغول‏ها، ديوا
تقدیم به دوستانی که میگن مبارزه در آثار آقای صفائی نیست. بله، مبارزۀ فله ای و متهورانه و زیدی مسلک نیست. اما مبارزه مبتنی بر تفقه فی الدین، بهتر از آقای صفائی کجاست؟
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه.pdf
644.2K
✨متن نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه..docx
53.1K
✨متن word نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه