فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت الاسلام سید علی خمینی
"تفاوت زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری(حفظه الله)"
#تاریخ_پرتکرار
#امامین_انقلاب
#آقا_جان
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
۱-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
24.6M
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت
جلسه اول / ۱۰شهریور۱۴۰۳
حجت الاسلام قنبریان
هیات لبیک مشهد
• چرا این بحث؟
• دو مفهوم: نقیب و عریف
• در لغت، قرآن و روایات و تاریخ
• در اصطلاح نظام امامت
• نقیب اخص از ربیون
• ۱۲نقیب دوره نهضت محمدی(ص)
• دو ویژگی مهم در ابتکار رسول الله:
۱. الگوی عقبه در مقابل دار الندوه
۲. پیشنهاد نقباء توسط خود مومنان (اَخرجوا الیَّ منکم اثنی عشر نقیباً)
• برخی نقباء آخر کار عاقبت به خیر هم نشدند! (اُسید بن خُضیر)
#حلقه_های_میانی
🆔 @m_ghanbarian
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت جلسه اول / ۱۰شهریور۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان هیات لبیک مشهد
چهار جلسه سخنرانی محققانه و کاربردی استاد قنبریان پیرامون حلقههای میانی تقدیم عزیزان میشه🌹
یک بار هم امام را بیکار ندیدم
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:
🔹پشتکار امام علی رغــم کهولت سنی که داشتند تا بدان حد بود که هیچ کس از نزدیکان ایشان نمیتواند ادعا کند که حتی برای یک بار هم که شده امام را در حال بیکاری و یا گذراندن بیهوده وقت دیده است.
🔸ما در این مدت که در محضر امام مشرف بودیم، شاهد بودیم که در زندگی برای امام چیزی به اسم تعطیلی در کار مردم و انقلاب اسلامی وجود ندارد.
برای امام هیچ فرقی بین تابستان و زمستان، شنبه و جمعه، عید و غیر عید وجود نداشت و در همه لحظات ایشان یا مطالعه میکردند یا عبادت، و یا گزارشات مختلف را که خدمتشان میرسید میخواندند.
📌(برداشتهایی از سیره امام خمینی، ج۲، ص 339-340)
#زندگی_امام
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فدای غزه و السنوار؛ ما خانه نمیخواهیم، وطن میخواهیم
🔹اینها بخشی از فریادهای یک زن فلسطینی است که اشغالگران منزلش را در منطقه «حزما» در شمال شرق قدس اشغالی ویران کردند.
"فارس"
#مسئله_اول_جهان_اسلام
#کدامشیعه_کدامسنی
#لبیک_یازینب
🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرودهی زیبای محمد زارعی:
خم نخواهد کرد حتی بر بلند دار سر
هر کسی بالا کند با نیت دیدار سر
هر زمان یک جور باید عشق را ابراز کرد
چون تو که هر بار دل میدادی و این بار سر
عشق! آری عشق وقتی سر بگیرد، میرود
بر سر دروازهها سر، بر سر بازار سر
ای شکوه ایستا! نگذار بر دیوار دست
تا جهان نگذارد از دست تو بر دیوار سر
کاشفالاسرار میخواهد گرهگیسوی عشق
خوش به هم پیچیده است این رشته بسیار سر
لیلةالقدر است این افتاده در گودال، ماه
مطلعالفجر است این برکرده از نیزار سر
در مسیر وصل سر از پا اگر نشناختی
میکند پندار پا تا میکند رفتار سر
حاصل مرگ گل سرخ است عطر ماندگار
پس ملالی نیست از گل میبُرد عطار سر
شمع بی سر زنده میماند که من باور کنم
روی دوش مرد گاهی میشود سربار سر
جای دارد صبح بگذارند نام شام را
چون که دیگر میشود خورشیدِ شامِ تار، سر
چون طلب کردهست از اهل وفا دلدار دل
در طبق با عشق اهدا میکند سردار سر
دل به یک دست تو دادم سر به دست دیگرت
زیر سر بگذار دل یا زیر پا بگذار سر
العطش گفتی ولی آب از سر دنیا گذشت
یک نفس آخر کشیدی جام را انگار سر
زندگی یعنی عبادت، زندگی یعنی نماز
مرگ یعنی والسلام از سجدهات بردار سر
آسمان! از ماه بالاتر نبر خورشید را
نیزه را پایین بیاور، نیست یار از یار سر
__________________
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
کتاب صوتی #خون_دلی_که_لعل_شد "خاطرات حضرت آیت الله خامنه ای از زندان ها و تبعید دوران مبارزات انقل
Part07_خون دلی که لعل شد.mp3
11.28M
خون دلی که لعل شد
خاطرات خود نوشتهی رهبر معظم انقلاب
"قسمت هشتم"
🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 «شاخصههای دولت تراز انقلاب»
(جلسهی دوم از یازده قسمت)
🔻 طرحی برای بیان مولفه های مدیریت جهادی و امتداد یابی آن در دولت خدمت
⁉️ روایت سوم : چرا آقای رییسی در عرش دلهای مردم نشست ؟؟
❇️ شاخصه دوم ؛
ورود مومنانه و مخلصانه به عرصه خدمت
✅ حجت الاسلام محمد امیری طیبی
(استاد حوزه و دانشگاه)
#مطالبه_از_دولت
#شهید_جمهور
#پزشکیان
💠موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)
___________________
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
✍️خیلی وقتها یادمون میره که انقلاب با چه هزینههای گرانی به اینجا رسیده و عزت و امنیت امروزمون رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرمندهایم!
کاری در خور نکردیم!
سال ٩۴ بازدیدی از آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان در نارمک تهران داشتم تا این ساعت وقتی وضعیت این عزیزان را به یاد می آورم از فشار روحی ساعاتی کنترل خود را از دست میدهم.
پزشکی که جوانیش رفت..
معلمی که فدای این راه شد و اکنون باید در این وضعیت روزگار بگذراند..
کارگر و پدر و جوانی که اینگونه شد!
تا ما علمی را به دوش گیریم و به راحتی زمین نگذاریم!
الهی العفو..
#انقلاب_اسلامی
🆔 @h_falahati
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
۲-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
28.76M
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت
جلسه دوم / ۱۱شهریور۱۴۰۳
حجت الاسلام قنبریان
هیات لبیک مشهد
• تاسیسات تازه پیامبر(ص) و ارتقاء نهادهای سابق
• ۱۲ نقیب برای بعثت چه کردند؟
• دو رکن اصلی نهضت محمدی:
۱- کلمه توحید
- آیه۱۰۸ انبیاء چه می گوید؟
۲- توحید کلمه
پیوند اجتماعی براساس ایمان به خدا و توحید
- پیوند های غیر از این (مثل خونی و تعصب قبیلگی) موطن ستیز و گسست است؛ هرچه پیوند مستحکم تر، خطر بیشتر
• نقیبان و رکن اول:
- جنبش بت شکنی
- نقیبان دارای عقل عملی و سرمایه اجتماعی
- چرا ابی بن کعب نقیب نشد؟
• نقیبان و رکن دوم نهضت:
- مقدمات و موخرات، مواخات
- همانها که آخرین جنگشان(بعاث) هنوز آثارش بود و سر امام جماعت توافق نمیکردند اولین نماز جمعه اسلام را برگزار کردند
- حفاظت از پیوند اخوت در مقابل توطئه های یهود
- برعهده گرفتن ضعیف الایمان ها و منافقان هر طایفه!
• معنای درست #وفاق_ملی!
- قابل توجه آقای #پزشکیان و تیم جدید دولت!
#حلقه_های_میانی
☑️ @m_ghanbarian
🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | امام حسن عسگری(ع)؛ عزیزِ غریب
🎤 #رهبر_انقلاب
🏴 #شهادت_امام_حسن_عسگری
#عزیز_غریب 💔
💻 Farsi.Khamenei.ir
🆔@khatte_amin69
Part08_خون دلی که لعل شد.mp3
10.45M
خون دلی که لعل شد
خاطرات خود نوشتهی رهبر معظم انقلاب
"قسمت نهم"
🆔@khatte_amin69
🏴 اَلتَّوَسُّلُ بِالْاِمٰامِ الْحَسَنِ الْعَسْكَرِیِّ(ع):
🔆 یٰا اَبٰا مُحَمَّدٍ یٰا حَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ،
اَیُّهَا الزَّکِىُّ الْعَسْکَرِىُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللهِ،
یٰا حُجَّةَ اللهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، یٰا سَیِّدَنٰا وَ مَوْلیٰنٰا،
اِنّٰا تَوَجَّهْنٰا وَ اسْتَشْفَعْنٰا وَ تَوَسَّلْنٰا بِکَ اِلَى اللهِ،
وَ قَدَّمْنٰاکَ بَیْنَ یَدَىْ حٰاجٰاتِنٰا،
یٰا وَجیهاً عِنْدَ اللهِ، اِشْفَعْ لَنٰا عِنْدَ اللهِ.
📚 بحارالانوار، جلد۹۹، صفحه ۲۴۷.
🚩 سالروز شهادت مظلومانه یازدهمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت؛
حضرت امام حسن عسکری(صلوات الله علیه) را تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.
#هشتم_ربیع_الاول
⭕️ بلاگری طلاب و دعوای فرم و محتوا!
حامدفلاحتی
——————————————————
نوشتار اول
🔻 به بلاگری طلاب اشکالات زیادی وارد است و از جنبههای مختلفی میتوان آنرا به نقد کشید.
بحثهای تربیتی، اجتماعی و هویتی بسیاری می توان مطرح ساخت.
اما مدنظر نگارنده مقوله انتقال محتوای دینی و به نوعی تبلیغ دینی است.
دعوای فرم و محتوا دعوای جدیدی نیست.
هم از منظر شیوههای نوین تبلیغ و فرمهای وارداتی فرهنگ بیگانه می توان بدان اندیشید هم از منظر تفاوتهای نسلی و تغییر ذائقهی مخاطب.
اما یک اصل در این دعوا از اصول مسلم تبلیغ دینی است.
#تبلیغ_دینی اصالتا #محتوا_محور بوده و #هدف برای آن از ضرورتهای بیبازگشت تلقی میشود.
🔻نمی توان از هدف غافل شد و یا هرمحتوایی را دینی نام نهاد.
مساله محتوا گره خورده است با اندیشه و تولید دینی که پیش نیاز قطعی آن #کارشناسی_دین است. برای همین است که این تولیدات از #کارویژههای طلاب و روحانیون است.
🔻از طرفی هدف در تبلیغ دینی تحول انسانی و پیگیری خطوط اصلی سعادت انسانی و ترسیم شکل زندگی افراد است. دین مقولهای اجتماعی فردی است و نگاه همهجانبه به انسان دارد.
#تهذیبسازی شکل دینداری مردم از اولویتهای تبلیغ دینی است.
🔻 با این نگاه سوال جدی از طلاب کثیری که در عرصه بلاگری مشغول فعالیت هستند این است که فعالیت آنها به چه سمت و سویی است و چه تغییری در شکل زندگی مردم دارد!؟
آنها با فعالیت بعضا دور از کارویژه طلاب به شکلی مرسوم در فضای مجازی با مختصات برخی افراد فعال در سکوهای مجازی چه چیز را دنبال میکنند.
❗️طلبهای که اصطلاحات عرف طلبگی را دستمایه خنده و شوخی کرده است.
آن فعالی که مانند یوتیوبرها مشغول نقد سیاسی و اجتماعی است و حرکات و سکنات برخی از فعالان این سکو را تقلید می کند.
آن گاها معممی که بدون لباس عکس میگذارد و اندرباب فرهنگ مانند عوام کیپ و صوت پخش کرده دائما مانند سلبریتیها مردم مردم میکند!؟
چه اهدافی از کارویژههای طلاب را پوشش میدهد.
🔻این پیش فرض در مورد رفتار این افراد که بعضا اصرار دارند معمم بودن خود را هم نشان دهند، یک مساله غیرقابل تردید است که آنها روحانی هستند و میخواهند روحانی بودن خود را نشان دهند.
آیا روحانی بودن غیر از پرداختن به کارویژههای روحانی است؟
با مسوولین حوزه و... کاری ندارم ظاهرا اولویت آنها چیز دیگری است سخنم با این بلاگرها هم نیست چون مسائل اقتصادی، شهرت، حرص دیده شدن و.. ... گوشی برای شنیدن برای آنها نگذاشته است!! سخنم با جوانان و گامگذاران تازه این مسیر است. فکر کنید که از این کنشگری به چه مقصدی خواهید رسید؟
قطعا بسیاری رفتارهای خود را تصحیح خواهید کرد.
بماند که این بلاگری چه دارد بر سر چهره روحانیت می آورد.
#نقد_روحانیت
#هویتطلبگی
🆔 @h_falahati
🆔@khatte_amin69
نحوه آشنایی #آیتاللّه_محفوظی با #امام_خمینی از زبان خودش
بدون اینکه امام را بشناسم محبت شان در دلم افتاد
ما از شمال حرکت کردیم و به مدرسۀ فیضیۀ قم آمدیم. در مدرسۀ فیضیه در میان آقایانی که برای نماز حضرت آیت اللّه العظمی مرحوم خوانساری حاضر می شدند، آقای مؤمن و مؤدب و بسیار محترمی بود.
بعد از سؤال متوجه شدم که ایشان حاج آقا روح اللّه خمینی هستند.
ایشان می آمدند، درس می دادند و می رفتند. من بدون اینکه ایشان را بشناسم، محبتشان را در دلم احساس میکردم. من به درس یا به منزلشان نمی رفتم و تنها به ایشان علاقمند بودم. اولین نماز را وقتی پشت سر امام خمینی خواندم که آقای خوانساری تشریف نیاورده بودند و آقای اراکی هم نبودند. بعدها در درس خارج ایشان شرکت کردم.
@rozaneebefarda
🆔@khatte_amin69
⚫️واپسين سفارشهاي امام حسن عسکري به جامعة شيعيان
🖊احمدحسين شريفي
#امام_حسن_عسکري(ع) در جملاتي که گويا #واپسين_سفارشهاي ايشان به جامعه پيروان بوده است؛ نکات بسيار مهمي را به شيعيان گوشزد ميکند؛ نکاتي که ميتوان گفت همه ابعاد زيست اسلامي و #سبک_زندگي شيعيان را پوشش ميدهد: ابعاد عبادي و غيرعبادي؛ فردي و اجتماعي، معاشرتهاي خانوادگي و همسايگي و شهروندي و بين المذاهبي و امثال آن را
◾️أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت ميکنم به:
1.بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛
2.وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛
3.وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛
4.وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛
5.وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر.
6.وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجدههاي طولاني کنيد.
7.وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايهداران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود)
8.صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش ميکنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد.
🔸«فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راستگو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته ميشود که اين شيعه است و همين مرا شاد ميکند.
9.اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد.
10.جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبتها را به سوي ما جلب کنيد و زشتيها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نميکند؛ جز دروغگو.
11.أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛
12.وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛
13.وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛
14.وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد.
15.احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد.
🖐و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا ميسپارم و بر شما سلام ميفرستم.
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🆔@khatte_amin69
📌 « وحدت و تنزل از عقاید »
💢 فرآیند گفتمان سازی فرآیندی علمی منظم و برنامهمند است. در این فرآیند ما باید از ابطال گفتمان رقیب شروع کنیم و به اثبات گفتمان مطلوب برسیم و بعد از آن گفتمان مطلوب باید تبدیل به یک ارزش در لایه فرهنگ عمومی شود و در نهایت شبکه رفتاری مطابق گفتمان مطلوبمان را عرضه کنیم.
💢 اگر این مراحل رو بهترتیب پیش رفتیم میتوانیم گفتمانی فراگیر را در جامعه استقرار بدهیم و انرا به مقصد رفتار سازی برسانیم .
💢 گفتمان وحدت هم از این فرایند مشتثنا نیست. ما برایاینکه بتوانیم گفتمان وحدت را در جامعه تبدیل به یک شبکه رفتاری کنیم؛ ابتدا باید بگوییم منظورمان از وحدت چه چیزی نیست و گفتمان رقیب را در مسئله وحدت ابطال کنیم.سپس به استقرار و اثبات گفتمان مطلوبمان در نظریه وحدت بپردازیم.
💢 همین عدم ابطال گفتمان غلط در مسئله وحدت باعث شدهاست بسیاری از کسانی که مخالف وحدت هستند یا در جنگ با دشمن فرضی هستند و آن تصوری از نظریه وحدت که با آن می ستیزند، واقعیت مسئله وحدت نیست؛ یا در تقابل با تفسیرهای جعلی از مسئله وحدت پرچم مخالفت برداشته اند. لذا بسیار ضروری است که اول به بعد مانعیت گفتمان وحدت بپردازیم و سپس به جامعیت آن بپردازیم.
💢 اگر گفتمان وحدت را منقح کنیم خواهیم دید که مخالفین وحدت جمع بسیار محدود لجوجی خواهند بود که هیچ گاه پایگاه اجتماعی پیدا نخواهند کرد. در حقیقت تنقیح گفتمان سبب پالایش صف مخالفان خواهد بود .
⛔️ اصلیترین مقابله هویتی و گفتمان نابجایی که در تفسیر گفتمان وحدت طرح میشود معادل سازی وحدت با نظریه اجتماعی همزیستی مسالمتآمیز است. چیزی که در برهههایی در جغرافیاهای مختلف دنیا تجربه شدهاست؛ گاهی بین بریتیش ها و وایکینگها در اروپا گاهی بین کره شمالی وجنوبی در آسیا و گاهی بین سومالی وکنیا در آفریقا ...
💢 در نظریه همزیستی مسالمتآمیز طرفین از اعتقادات و آرمانهای خود تنزل میکند و با این تنزل که عمدتاً در مسائل تقابلی و سویه های مخالفتی اتفاق میافتد این امکان را پیدا میکنند که بدون درگیری کنار هم زندگی کنند و منافع خود را بهطور حداکثری تأمین کند .
💢 اما نظریهی وحدت دنبال ایجاد یک وحدت هویتی است طرفین با حفظ حداکثری هویت اعتقادی و آرمانی خود باید براساس یک مسئله مشترک و مأموریت مشترک در کنار هم اقدامی مشترک را رقم بزنند. اساساً بنا نیست کسی از اعتقاد یا آرمانش تنزل کند. اعتقادات و آرمانها در لایه نخبگانی بهطور جدی مورد مباحثه و مجادلات شدید علمی قرار خواهد گرفت تا بالاخره یکی از طرفین در مقابل منطق علمی طرف دیگر زانو بزند.
✅ نظریهی وحدت در اندیشه امامین انقلاب براساس منطق قرآن «نظریه امت واحده» است. در نظریهی امت واحده ما در یک نزاع تمدنی و تاریخی در هم جبههگی با برادران اهل سنت خود هستیم و هر دو در یک خاکریز مشترک علیه یک دشمن مشترک که اندیشه تمدن مادی باشد مشغول مبارزهای تنگاتنگ هستیم. اینجاست که با حفظ وحدت هویتی برای هم جان میبازیم و حاضریم برای یکدیگر فدا شویم و این جانبازی برای یکدیگر براساس تأکید بر بعد مشترکاتی است که ما را در یک مبارزه در صفی واحد قرار داده است، و دیگر براساس تاکید بر خطر مشترکی است که همین مشترکات اعتقادی را تهدید میکند .
💢 براساس نظریه امت واحده، وحدت یک عنوان ثانوی نیست که به اقتضاء مصلحت مدارا یا خوف و در یک زمان مشخص مقتضی پیدا کند، بلکه یک عنوان اولی و واجبی است که در همه حالات و ازمان مادامی که این مبارزه برپاست اقتضا وجوب دارد و دلیل این وجوب هم ادله وجوب دفاع و حفظ کیان اسلام و دلیل نفی سبیل است.
💢 با طرح بعد غیریت نظریهی وحدت و سپس تبیین تصویر صحیح از موضوع وحدت، اگر هنوز کسی در موضع مخالفت با نظریه وحدت لجاجت بورزد؛ با اولیات و ضروریات اسلام مواجهه پیدا کردهاست که در فقه امامیه ثمره مشخص خواهد داشت. همچنین دانسته خواهد شد که انگیزه درونی او تعصب دینی نبوده است و مسایل متعدد و بعضا خطرناک دیگری خواهد بود .
نهم ربیع الاول
محمد امیری طیبی
#هفتهـوحدت
#اسلامـتمدنی
#شیعهـفرقه ای
________________
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
کتاب صوتی #خون_دلی_که_لعل_شد "خاطرات حضرت آیت الله خامنه ای از زندان ها و تبعید دوران مبارزات انقل
Part09_خون دلی که لعل شد.mp3
7.83M
خون دلی که لعل شد
خاطرات خود نوشتهی رهبر معظم انقلاب
"قسمت دهم"
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
۳-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
23.3M
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت
جلسه سوم / ۱۲شهریور۱۴۰۳
حجت الاسلام قنبریان
هیات لبیک مشهد
• نقابت و عرافت در لغت و استعمال روایات به معنای کفالت و ضمانت هم هست!
• ضعیف الایمان ها و منافقان و... را باید نقیب یا عریف کفالت و ضمانت کند
- خانه حنظله بن ربیع را عریفش ویران کرد!
▫️ جمع بین خلوص و وحدت:
• با جمع جبری نیست! خلوص میرود و انسجام اجتماعی هم!
• با تفریق هم نه! خالص ها بروند هرکه نرفت به جهنم!
• بزرگان جناح و اصناف و... باید برای نظام امامت و امت نقابت کنند!
- میشد دانش آموز یا دانشجوی هتاک ۱۴۰۱ را به معلم و استادش سپرد!
• در نظام امت و امامت، جناح و حزب و صنف در طول ولایت اند
- هم وظیفه نظارت و النصیحة لائمه المسلمین دارند
- هم تعهد و کفالت درقبال ضعاف و بریده ها!
• حساب گناه از خطا جداست!/ جمع بین تکثرهای سیاسی با انسجام اجتماعی
- از فتوا تا سیاست و برنامه، دیگری هم باید باشد ولو بنظر ما خطا باشد!
- راه ترجیح درست، غلبه حجت و قبول امت است نه خالص سازی با حذف!
- بیان رهبر انقلاب در ضرورت بودن جناح دیگر(۸۸/۴/۳۰)
#حلقه_های_میانی
🆔 @m_ghanbarian
🆔@khatte_amin69
27.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ هرزگی درنُهم ربیع!
🎙 سخنرانی آیتالله شهیدبهشتی پیرامون مراسمات عیدالزهرا و رفع القلم
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
🆔@khatte_amin69
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۱
عقبماندگی تحلیلی در کارگزاران فرهنگی
🖊مهدی جمشیدی
۱. حجاب، یکی از عرصههای «باخت فرهنگی» است؛ این باخت، از سالهای آغازین دهۀ هفتاد آغاز شد و به صورت تدریجی، تداوم یافت و پیش آمد و به وضع کنونی رسید. حجاب، یکی از زمینههای نمادینِ تهاجم فرهنگی بود تا از سپهر جامعه، ارزشزدایی شود و در پی آن نیز، مجموعهای از «ساختشکنیهای فرهنگی» پدید آید. چنین نیز شد؛ رفتهرفته، حجاب از معیارهای دهۀ شصت، فاصله گرفت و دههبهدهه، افت و افول یافت، اما این روند، به گونهای مرحلهبهمرحله طراحی شده بود که در جامعه، چندان حس مقاومت و واکنش شکل نگیرد. هرچند تحرّکات اندکی نیز صورت میگرفت، اما از همان ابتدا، مشخص بود که این قبیل فعالیّتها، نتیجهای به دنبال نخواهد داشت و وضع پوشش، سیر انحطاطی را خواهد پیمود. بسیاری، به دیدۀ اهمّیّت و اولویّت به حجاب نگاه نمیکردند و اهتمام به آن را نشانۀ سطحیاندیشی و ظاهرنگری میپنداشتند، اما حقیقت این بود که حجاب، یک تکۀ نمادین از «سبک زندگی» است و خودبهخود، تکههای متناسب و همگون با خویش را تولید میکند. تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایههای دیگر سبک زندگی است و اینگونه نیست که اگر این لایه، استحاله و مسخ شود، لایههای دیگر، همچنان برقرار بمانند. سستی در حجاب، تساهل در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در عقاید و باورها را نیز به همراه خواهد داشت. در تجربۀ سیاستی و مدیریّتیِ گذشته، نه جنبۀ نمادین حجاب، فهم شد و نه همبستگی آن با لایههای دیگر سبک زندگی.
۲. سیر تدریجیِ ضعف حجاب نشان میدهد که این روند، در هیچ نقطهای متوقف نخواهد ماند و همچنان پیشروی خواهد کرد. در گذشته، گمان میشد که وضعیّت کنونی، نهایت و غایت است و روند در همین نقطه، متوقف خواهد ماند، اما مشاهده کردیم که خطوط قرمز، یکی پس از دیگری، درنوردیده شدند و داستان «ضعف حجاب»، به «کشف حجاب» رسید. بعید میدانم کسی در میان کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، میتوانست باور کند که روزی خواهد رسید که کشف حجاب، به یک «جریان اجتماعیِ عیان» تبدیل میشود و قانون و مجریانش در برابر آن، ایناندازه حقیر و منفعل خواهند شد. کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، از عهدۀ آیندهنگری برنیامدند و در مقام نگهداشت ارزشها، رویکرد روندی و خطی نداشتند و در اکنون، منجمد شده بودند. کسی دربارۀ آینده، اندیشه نکرد و محاسبه ننمود که این روند، به مرحلههای دیگری خواهد رسید. دستکم در دهۀ نود، دیگر مشخص شده بود که حجاب، یکی از مهمترین و جدّیترین نمادهای فرهنگی است که به طور خاص و منحصربهفرد، در دستورکار عالَم تجدّد قرار گرفته و بهزودی، به معرکۀ نزاع و جدال تبدیل خواهد شد. در دهۀ نود، این مسیر و مدار، بسیار بیشتر از دهههای دیگر، برجسته و نمایان بود، اما هیچ فهم و حسّاسیّتی در این زمینه به چشم نخورد. عقبماندگی تحلیلی و فهم ناچیزِ کارگزاران فرهنگیِ نظام، جامعه را هرچه بیشتر در این مرداب فرو برد و پنجرههای گشایش و رهایی را به روی جامعه بست. طلب تغییر در آن روزها، بسیار آسانتر از اکنون بود؛ اکنون، گرهها کور شدهاند و امکانها، محدود. در اثر غفلت و انفعال و ندانمکاریِ حاکمیّتی، فرصتهای بسیاری از دست رفتند.
۳. نهفقط حجاب، بلکه همۀ عرصههای فرهنگی در طول دهههای گذشته، دچار «ولنگاری» بودهاند؛ فرهنگ، تهی از تدبیر بوده و به دست اتّفاق، واگذار شده است. هیچ تفکّری در میان نبوده و کارگزاران فرهنگ، عدّهای «دیوانسالارِ محافظهکار» بودهاند که طرح و تدبیری در دست نداشتهاند و کلّیّات سیّال و بیخاصیّتی را به عنوان برنامۀ فرهنگی ارائه کردهاند. نه خودشان اهل نظر و معرفت و فهم فرهنگ بودهاند، و نه از آنان که بهرهای از عقل عملی در زمینۀ فرهنگ دارند، استفاده کردهاند. حلقهوار و بسته و اندکسالار به قدرت راه یافتند و با کمال نابخردی و نسنجیدهکاری، زمام و عنان فرهنگ را در اختیار گرفتند، و حاصل، این شده که اکنون میبینیم. در دولت گذشته، هیچ خبری از «نظریۀ فرهنگی» در میان نبود و فرهنگ بر اساس اقتضاهای روزمرّه و ارادۀ دیوانسالارانه تدبیر میشد و برایناساس، تحوّلی نیز رقم نخورد و زمان تاریخی، سوخت و از دست رفت. دولت گذشته در زمینۀ فرهنگ، چهلتکه و بریدهبریده و بهشدّت، نامنسجم بود و در بیرون از آن نیز، عقول منفصل برای ایجاد تحوّل فرهنگی فراخوانده نشده بودند. در این سه سال، خامی خویش را مزیّن به اندکی تجربه کردند و از تحوّل، تخیّل آفریدند. در دولت کنونی نیز، با وزیری در فرهنگ روبرو هستیم که قواره و قامت فرهنگیاش، در تجربۀ سرد و بیاثر گذشتهاش آشکار شده است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🆔@khatte_amin69
🔰 تبریک به حضرتی و شرکا!
🔸فردی به نام علی احمدنیا، امروز از سوی الیاس حضرتی (رئیس شورای اطلاعرسانی دولت)، به عنوان "سرپرست امور اطلاعرسانی دولت" منصوب شد.
🔸وی دارای این سوابق است:
🔻بازداشت از سوی دستگاه های اطلاعاتی و محکومیت به پنج سال زندان
🔻دلال رمز ارز
🔻عضو کارگروه تخصصی نفت (زیر مجموعه شورای راهبری ظریف) برای تعیین وزیر
🔻مدیر پروژه بگیر کانال اصلاحاتنیوز که در ویدئویی گفته بود: من تو انتخابات (مجلس) از نظر مالی اشباع شدم. با نمایندگان بستم که بعد ورود به مجلس، مجازیشان دست ما باشد. من تیم دارم و باید به آنها پول بدهم. از همه پول گرفتم".
🔸او همان کسی است که به دروغ و برای دیده شدن بیشتر ادعا کرده بود: محمد رضا فروتن بازیگر سینما تغییر جنسیت داده است(!) این دروغ پراکنی با اعتراض تند فروتن مواجه شد.
🔸واقعا باید به آقای حضرتی (رفیق فابریک شهرام جزایری) برای چنین انتصاب شایسته ای تبریک گفت!
#محمد_ایمانی
#نقد_دولت
🆔@Kayhan_online
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش دوم ارائه برادر میرافخمی در نشست تکمیلی اول و دوم اصحاب اندیشه:
تفاوت رفتاری ما با امامین انقلاب نشان دهنده تفاوت در فهم و حرکت است
_ ما باید در فضای عقلایی و رفتاری و قلبی، حساسیت های امام را داشته باشیم تا بتوانیم حرکت خلق کنیم
_ مبنایی که امام بر اساس آن حرکت کرده است، ما بر اساس آن اقناع نشده ایم و برای همین خروجی های متفاوتی خواهیم داشت
_ ما نیازمند کار علمی دقیق بر اساس مبنای امامین انقلاب هستیم تا بتوانیم، برای چگونگی طراحی داشته باشیم.
_ برای بیان چگونگی، نیازمند فهم دقیق چیستی و چرایی از زبان ولیّ هستیم
سهشنبه
۹ مرداد
۱۷.۳۰ لغایت ۲۱
#چگونگی_حرکت_عمومی
#اصحاب_اندیشه
#نشست_تکمیلی_مطلع_اول_و_دوم
#جبهه_فرهنگی_انقلاب_اسلامی_استان_البرز
🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🇮🇷جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان البرز 🇮🇷
🆔@jebhe_alborz
🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت: تلاش دشمن برای اختلافافکنی بین شیعه و سنی بعد از انقلاب چندین برابر شد/ علاج، تکیه بر روی وحدت است. ۱۴۰۳/۶/۲۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار علمای اهل سنت: مسئله هویت امت اسلامی، مسئلهای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمیدهد. این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد.۱۴۰۳/۶/۲۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
۴-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
18.83M
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت
جلسه چهارم / ۱۳شهریور۱۴۰۳
حجت الاسلام قنبریان
هیات لبیک مشهد
• تامل در استعمالات روایات:
- نقیب؛ بیشتر در امور فکری، فرهنگی-سیاسی
- عریف؛ بیشتر در خدمات اجتماعی و اقتصادی
• هریک در نظام امامت و امت با نظام سلطانی خلفای جور کارکردی دارد و متصف به خوب و بد می شود.
• شبکه وکلاء، نوعی نقابت در مرحله بین نهضت و نظام (نوعی دولت در دولت) است...
- اخذ خمس از زمان امام صادق(ع)، سپردن به دست وکلاء از امام کاظم(ع)
- روایات قضاوت، ولایت فقیه و هرآنچه خودگردانی واحدهای شیعی را موجب می شد...
- شبکه وکلاء در نظام امامت و امت با شبکه داعیان عباسی قابل مقایسه و در مقابلش قابل ارزش گذاری است.
• دو جلوه عریف:
در مرحله نظام، وظیفه امام تحقق عدالت است:
۱. در جهت تقسیم منابع
- روایت عریف الماء
- در دستگاه جور این تبدیل به اقطاع بخشی و تیول داری می شد
۲. در جهت توزیع عادلانه درآمدها
- روایت کافی
- در دستگاه جور این در راستای سلطه بر مردم قرار می گرفت (سخنان ابن زیاد با عریف های کوفه در جریان عاشورا)
• اشاره به نحوه ای از بازتولید این نهادها در حکومت اسلامی در دوره مدرن...
#حلقه_های_میانی
#حرکت_عمومی
🆔@m_ghanbarian
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
کتاب صوتی #خون_دلی_که_لعل_شد "خاطرات حضرت آیت الله خامنه ای از زندان ها و تبعید دوران مبارزات انقل
Part10_خون دلی که لعل شد(1).mp3
10.75M
خون دلی که لعل شد
خاطرات خود نوشتهی رهبر معظم انقلاب
"قسمت یازدهم از بیست قسمت"
🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حقطلب، ترس ندارد...
🔺امام علی علیه السلام:
در مسیر حق و مبارزه با استکبار، از تعداد کم خود، وحشت نکنید.
📌 حجت الاسلام والمسلمین #استاد_دسمی
#انسان_سازی
🆔 @Dasmi_org
🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
♨️اندکاندک جمع فتنهگران میرسند! 📌فاطمه مهاجرانی بعنوان سخنگوی دولت پزشکیان منصوب شد؛ بخشی از سخن
۶۳ شهیدی که در اغتشاشات ۱۴۰۱ با جانشان امنیت آفریدند
💠 یادمان شهدای اغتشاشات سال ۱۴۰۱
حدود دو سال است که آتش اغتشاشات در کشور خاموش شده اما طی ۳ ماه اغتشاشات که از اواخر شهریور آغاز شد، حداقل ۶۳ انسان، از کودک و نوجوان گرفته تا مرد و زن هدف گلوله اغتشاشگران مسلح قرار گرفتند.
✅ در این پست شما میتوانید تصاویر بازسازی شده بیش از ۲۰ تن از این شهدا و نحوه شهادتشان را مشاهده نمایید.
✳ B2n.ir/d45489
شهید آرمان علیوردی ، شهید حسین تقیپور ،شهید فرید کرمپور حسنوند ، شهید امیر کمندی ، شهید سلمان امیراحمدی ، شهید پوریا احمدی ، شهید مهدی لطفی ، شهید حسین اجاقی ، شهید اسماعیل چراغی ، شهید روحالله عجمیان ، شهید دانیال رضازاده ، شهید محمدرسول دوست محمدی ، شهید حسن براتی ، شهید حسین زینال زاده ، شهید مهدی اثنی عشری ، شهید رضا الماسی ، شهید رضا آذربار ، شهید محسن رضایی شهید خدمت یزدان قجری و ...
🆔 @sahabiun
🆔@khatte_amin69