eitaa logo
خیلی جدی!🧐
84 دنبال‌کننده
166 عکس
176 ویدیو
5 فایل
💡موضوعاتی ناب برای تفکر و مباحثه. اگر میخوای در لذت تفکر غرق بشی بیا اینجا (شیخ امیر طاهری اراکی، پدر چهار فرزند، طالب علم دین، مدرس، اهل مطالعه فلسفه و دارای تجربه تربیتی و اجرایی و طراحی سایت!) حتما نظر بدهید. خیلی جدی😉 👇 @Amirtaheri110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺تبلیغ شرکت در انتخابات به عنوان انتقام از داعش و اسراییل، یک اشتباه راهبردی است. __________ نمایش "اقتدار در عین مظلومیت"، راهبرد مهم جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور الگو برای آزادی خواهان جهان است. الگویی که نه تنها مات هیمنه مسحور‌کننده ظالمان نشده، بلکه با انقلاب 57 و حفظ معجزه آسای آن تا کنون، دست جادوی ابرقدرت‌های پوشالی را رو کرده است. فراموش نشود که "اقتدار در عین مظلومیت"، ایران را به چنین جایگاهی رسانده است. و نه مظلومیت صرف! مظلوم کسی است که حق او غصب شده و مقتدر کسی است که خودش می‌تواند حق خودش را پس بگیرد و هیچگاه به اجنبی التماس نمی‌کند. استکبار، از 57 تا کنون، از هیچ ظلمی در حق ملت ایران فروگذار نکرده، به گونه‌ای که جهان، چنین مجموعه عظیمی از تحریم‌ها و کشتارها را هیچ گاه به خود ندیده است. اما مظلومیت، به تنهایی، ایران را ایران نکرده است. ایران در عین مظلومیت، مقتدر هم بوده است. گرچه برآیند کلی اتفاقات تا کنون ایران را علی رغم زخم‌های بسیار، همچنان در مسیر رسیدن به اهدافش مقاوم نشان می‌دهد اما هر کجا که راهبرد مذکور فراموش شده ضربات دشمن بسیار کاری‌تر شده است. به عنوان مثال عقب نشینی در مساله هسته‌ای و پذیرفتن ذلیلانه برجام، مظلومیتی آشکار بود اما بدون اقتدار. ایران بعد از برجام با قبل از برجام قابل مقایسه نیست. دیگر اثری از شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست باقی نمانده! انگار هیچ وقت چنین مطالبه‌ای در ایران وجود نداشته است. مظلومیتی که همراه حق طلبی نباشد در واقع همان مظلومیت ذلیلانه است. از ذکر مثال بیشتر برای این ادعا میگذرم و اصل حرف را می‌گویم: جنایتی که در نزدیکی مزار حاج قاسم عزیز اتفاق افتاد بازهم سندی شد بر مظلومیت ایران. جنایتی که از بچه دو ساله تا آن پیرسالخورده را مظلومانه به شهادت رساند. اما آیا حق طلبی مناسبی بعد از آن صورت گرفته است؟ متاسفانه عدم درک درست مساله باعث شده پاسخ‌ها به اندازه کافی مقتدرانه نباشد. اقتدار به این معنا نیست که همین الان مواضع داعش موشک باران شود اما واضح است که پاسخ باید متناسب باشد، هم با شدت جنایت و هم با موقعیت فعلی ایران. گاهی فقط رجز خواندن کفایت می‌کند و گاهی موشک باران کردن هم کفایت نمی‌کند. اما قطعا نمی‌توان شرکت در انتخابات را پاسخ مناسبی برای این جنایت دانست. و اتفاقا همین نوع پاسخ‌های ضعیف باعث کم رونق‌تر شدن انتخابات خواهد شد. چون مردم ایران هم مثل سایر مردم آزادی‌خواه جهان، ایران بدون اقتدار را دوست ندارند. و ایضا این مدل حرفها می‌تواند "کار خودشونه" را در ذهن‌های خاکستری تقویت کند. شاید در دهه شصت که دشمن با بمب‌گذاری در اجتماعات سعی در ترساندن مردم از حضور پای صندوق‌های رای داشت، شرکت در انتخابات به منزله اقتدار در مقابل آن جنایت‌ها محسوب می‌شد، اما این قضیه در حال حاضر پاسخ مقتدرانه‌ای نیست. بلکه شرکت در انتخابات یک اقدام شجاعانه سیاسی است برای حفظ ایرانی که در عین مظلومیت خودش را مقتدر نگه داشته است. پس باید ابتدا پاسخ مناسب به این جنایت داده شود و بعد انتظار داشته باشیم مردم با حضور در انتخابات آن را حفظ کنند نه اینکه خود انتخابات را بدانیم‌. 🔺راهبردهایی که از مبانی انقلاب ترسیم شده‌اند اهمیت فوق العاده‌ای دارند و فراموشی آن‌ها جبران ناپذیر خواهد بود چون ماهیت اصلی انقلاب را تغییر خواهند داد. سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi
عشق حاج قاسم به حضرت زهرا مثال زدنی بود. از فاطمیه خانه‌اش می‌شد فهمید که خیلی مادری است. بی‌مناسبت نبود که در روز مادر، دست به دست برای مزارش گل بیاورند تا حاج قاسم با دست خود، گل‌ها را گلچین کند و با فخرفروشی به باغ‌های بهشت، پایین پای مادر بنشیند و تقدیم دستان مادر کند. و این دست چه حکایت غریبی دارد در میان ما... تولدت مبارک مادر! هدیه روز مادر، زیباتر از این می شد؟ تا کور شود هر آن‌که نتواند دید... سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🔻 تودیع و معارفه مسئول توانمندسازی دفتر اقتصاد جامعه‌ایمانی‌مشعر در مراسم تودیع و معارفه مسئول توانمندسازی دفتر اقتصاد جامعه‌ایمانی‌مشعر، با ابراز تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی در سنگر خدمت به هیآت حسینی، حجت‌الاسلام امیر طاهری به عنوان مسئول جدید توانمندسازی این دفتر معرفی شد. 💠 اقتصاد هیأت ✅ @heyat_eco 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
عاشق و رِند و نظربازم و می‌گویم فاش تا بدانی که به چندین هنر آراسته‌ام شَرمَم از خرقهٔ آلودهٔ خود می‌آید که بر او وصله به صد شُعبده پیراسته‌ام سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ثنک یو مامی! آی لاو یو ماما!☺️ از توفیقات الهی است قطعا، اینکه انسان در کودکی بتواند با تمام وجودش، از پدر و مادرش تشکر کند. و جهانی معرفت همینجاست... نکته جالب این اتفاق برای من این بود که مادر هم از کودکش می پرسد که آیا خوشحال شده است؟ و کودک در پاسخ مادر با گریه‌های عاشقانه‌اش آنقدر زیبا اظهار شعف می‌کند که انسان را به یاد نجواهای عارفانه می‌اندازد. با خود گفتم چه زیباست که در جواب آیه شریفه: و اما بنعمت ربک فحدث... اینگونه اظهار شادمانی کنیم. هر وقت شاد بودی، بگو الحمدلله، و آنچنان از صمیم قلب بگو تا ببینی عالم چگونه برای افزایش نعمت برای تو مامور می شود. و چه خوش فرمودند الحمدلله علی کل حال! نه به این معنا که حمد خدا در مواقع ناخوشی هم روا باشد، بلکه این تقصیر خود ماست که ناخوشیم و الا مومن همیشه شاد است پس الحمدلله علی کل حال...! سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi
خیلی جدی!🧐
#دعا #شیخ_امیر_طاهری_اراکی #خیلی_جدی سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_je
دعا کردن واجب است نه مستحب! وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ ۚ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ (۶۰) سوره غافر خیلی عجیب است! دعا نکردن نشانه تکبر است! قطعا قسمت اول این آیه شریفه به گوش همه ما آشناست، دعا کنید تا خدا شما را اجابت کند. اما امان از قسمت دوم! کسی که دعا نمی کند مستکبر است. و مستکبران با خواری و ذلت وارد جهنم می‌شوند. دعا مغز عبادت است. همانطور که بلافاصله بعد از ایاک نعبد، در سوره حمد، ایاک نستعین آمده است. اگر اهل عبادتی، حتما و حتما همه حاجت‌های خود را فقط و فقط از خدا مطالبه می‌کنی. تاکید من روی همه حاجت‌هاست. فقط کسی می‌تواند ادعا کند اهل عبادت است که همه چیزش را از خدا بخواهد. و هر چقدر در دعا کردن کم گذاشتی، به همان اندازه، تکبر کردی و این خیلی خطرناک است. حتی اگر بنده‌ای از خدا فقط رضایت خدا را مطالبه می کند، و چیز دیگری به جز رضایت الهی نمی‌خواهد، گرچه انسان با اخلاصی به نظر می‌رسد و لی چه بسا که انسانی متکبر باشد!! ممکن است تصور شود، عارف و سالک الی الله برای رفع حوایج دنیایی‌اش که دست به دعا بر نمی‌دارد. او در گوشه ای غریبانه و زاهدانه زندگی فقیرانه‌ای دارد، چون به هرچه خدا داده راضی است و اگر بیش از آن بخواهد ناسپاسی کرده است. اما این تصور کاملا غلط است و اتفاقا از القائات شیطانی است. راضی بودن به رضای الهی هیچ منافاتی با دعا و بیشتر خواستن نعمت‌ها ندارد. دعا مغز عبادت است. کسی که اهل دعا نیست، در واقع اهل تکبر است. لطفا آیه شریفه ادعونی استجب لکم را تا آخر آیه بخوانید، ظاهرا دعا کردن یک امر مستحبی نیست و اتفاقا از همه چیز واجب تر است! اصلا نماز که ستون دین است در واقع نمونه ای از دعاست! حتی در مورد لفظ "صلاة" گفته‌اند به معنای "دعا" است. فقط قبل از دعا، حمد خدا یادمان نرود! قضیه اهمیت دعا خیلی جدی است! خیلییییی... و البته حرف اینجا تمام نمی شود و ادامه دارد! سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi
هدایت شده از ..: برای ایران :..
يا أيُّهَا النّاسُ ، امتَحِنوا أولادَكُم بِحُبّ علی ... پيامبر ص: اى مردم! فرزندان خود را با محك محبّت على بيازماييد؛ زيرا على هرگز به گمراهى فرا نمى خواند و از راه راست دور نمى شود. پس، هريك از فرزندان شما على را دوست داشت از شماست وهر كدام او را دشمن داشت، از شما نيست. @MANJAGRAPH "استفاده از مطالب و آثار این کانال، فقط با ذکر منبع و برای مصارف غیرتجاری بلامانع است." 🔻 @foriran1401 |
، آسیب جدی برنامه‌های تربیتی! ، ستاد برگزاری نمی‌خواهد! اعتکاف خیلی خوب است و سنت قطعی پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله، می‌باشد. اعتکاف عالی است، البته به شرط آنکه مطابق سنت عمل شود. فلسفه اعتکاف دوری از مظاهر دنیا و محاسبه نفس است. به خاطر همین، پرداختن به امور اجتماعی مگر به قدر ضرورت، در اعتکاف جایز نیست. خیلی واضح است که اعتکاف، مراسم نیست! اما مساجد ما برگزار می‌کنند و برای پر کردن اوقات معتکفین، برنامه های متنوع فرهنگی می‌گذارند‌ و ... چه عرض کنیم که علما باید ورود کنند و تذکر بدهند که اعتکاف در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد! آیا پیامبر در ایام اعتکافش، دست عده‌ای را می‌گرفت و با خود به مسجد می‌برد و برای آن‌ها سخنرانی می کرد؟ یا تنها در گوشه‌ای از مسجد معتکف می‌شد؟(مثل همان ایامی که در مکه بود و در غار حرا معتکف می‌شد؟) و البته این آسیب، خاص اعتکاف هم نیست، شب‌های قدر هم همین است و تقریبا همه برنامه‌های عبادی ما به صورت مراسم برگزار می‌شود و تقریبا هیچ کس بلد نیست تنهایی برود یک گوشه و با خدا خلوت کند. حتی این مراسم زدگی به خلق ابداعات جالبی مثل نماز جماعت دهه ذی الحجه (البته بدون نیت جماعت) و نماز شب اول قبر و ... نیز کشانده شده است که هیچ سابقه‌ای از شکل مرسوم فعلی، حتی تا چند دهه پیش ندارد. سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi
پادشاهی بود به غایت اهل ستم. هوس ماهی کرد، نه ماهی، مااااااااهی! غلامان گشتند و نیافتند. حکیم را جویا شدند که چاره‌ای بفرماید. فرمود بروید در حوض قصر قلاب بیندازید و ماهی را صید کنید. چنان کردند و شد! با تعجب به حکیم بازگشته، نپرسیده پاسخشان داد: خدا نمی‌خواست حتی بشنود او را، وگرچه شاید برای هوس ماهی، کلمه‌ای از خدا بخواهد. و در احکام نماز باران گفته‌اند، اگر باران نیامد، دوباره روزه بگیرند و استغفار کنند و نماز باران بخوانند. و بارها تکرار کنند و ناامید نشوند که خدا دوست دارد ببیند بنده‌اش را در این حال. سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi
شفاعت در قیامت تجسم عینی هدایت در دنیاست. و گفتیم همه شما به زمین هبوط کنید و پس از آن هدایت من به شما خواهد رسید و هر که از آن تبعیت کند هیچ خوف و حزنی نخواهد داشت. عالم حساب و کتاب عجیبی دارد، خیلی عجیب! همه چیز به هم ربط دارد و جایگاه کوچکترین اتفاق این دنیا با هدف خلقت کاملا مشخص شده است. در دنیا، انبیا و اوصیا، علما و شهدا، دست ما را می‌گیرند و به سوی خدا هدایت می‌کنند و در آخرت شفاعت ایشان نصیب حال ما خواهد شد. این یعنی تجسم عینی هدایت در قیامت به صورت شفاعت. مثالی بزنم! وقتی کسی در این دنیا مال یتیم می‌خورد، در آخرت در شکم او آتش ریخته می‌شود. یعنی واقعیت و حقیقت خوردن مال یتیم، خوردن آتش است که در آخرت ظاهر می‌شود و در دنیا ما آن را نمی‌بینیم. شفاعت هم حقیقت هدایت است. همیشه با خودم می‌گفتم چطور می‌شود کسی در دنیا هدایت نشده باشد اما در آخرت مورد شفاعت قرار بگیرد و اگر هدایت شده چه نیازی به شفاعت دارد؟ پاسخ را در همین نکته یافتم که شفاعت حقیقت هدایت است. یعنی همانطور که در دنیا، روضه امام حسین علیه السلام دست ما را گرفت و هدایت کرد، در آخرت به چشم خود می‌بینیم که آقا می‌آیند و دست ما را می‌گیرند و از آن وانفسای قیامت نجات می‌دهند. و اگر کسی روضه خواند اما هدایت نشد، در آخرت هم شفاعتی نصیب حال او نخواهد شد. فلسفه شفاعت این است که در قیامت انوار هدایت دیده شوند. اگر علما و شهدا در دنیا ما را هدایت می‌کنند در قیامت باید معلوم شود که ما بواسطه ایشان هدایت شده‌ایم. لذا در آن گرفتاریها و ترس و وحشت قیامت، به ناگاه می‌بینیم چهره‌های نورانی‌ای که می آیند و به داد ما می‌رسند. اگر گفته می‌شود تمام انبیا در قیامت به دنبال کار خودشان هستند اما پیامبر اسلام به دنبال امتش می‌گردد تا ایشان را دانه دانه جدا کند، این همان ظهور "حریص علیکم" است و ظهور " لعلک باخع نفسک" پس واضح است که شفاعت مخصوص اهل هدایت است اما باید معلوم شود که حسین علیه السلام با آن کربلای عظیمش، چه عظمتی را در امر هدایت انسان به پا کرده است. هر گناهکاری که پای روضه حسین نشسته و هدایت یافته است اینجا با دستان کریم سقای حسین، از چشمه شفاعت سیراب می‌شود. پس این سوال مطرح نشود که چطور می‌شود کسی برای امام حسین علیه السلام اشک می‌ریزد و گناه هم می‌کند و در قیامت هم عذاب نمی‌شود. چون اصلا چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. اگر کسی کربلا را دید و هزاران قطره اشک ریخت اما هدایت نشد و دست از گناه برنداشت، همان بهتر که در قعر جهنم بماند. مگر اهل کوفه در کربلا گریه نمی‌کردند؟ و البته این مطالب هم واضح می‌شود: ✅همانطور که شفاعت باذن الله است، هدایت هم باذن الله است. پس هر کسی که در آخرت اذن شفاعت ندارد در دنیا هم توان هدایت ندارد. ✅چون بهشت جایگاه اهل هدایت است پس هیچ کس بدون شفاعت(حقیقت هدایت) وارد بهشت نخواهد شد الا آل الله. سپاس از همراهیتان🪴 https://eitaa.com/kheyli_jeddi @kheyli_jeddi