eitaa logo
خوبان
652 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شب جمعه و یاد شهداء🌷 🌴🍃سرزمین نینوا یادش بخیر 🟢🍃 کربلای جبهه ها یادش بخیر 🔻تصاویر زیبایی از 🌷🌷🌷رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهداء https://eitaa.com/khoban72
🌹🍃جانباز شهید سید مجتبی علمدار 🌷🕊🌷🕊🌷🕊🌷 🌷🍃تاریخ ولادت: ۱۳۴۵/۱۰/۱۱ ⚪️🍃محل ولادت: مازندران_ساری ❤️علت شهادت: به دلیل جراحات شدید شیمیایی 🥀مزار : گلزار شهدای ساری https://eitaa.com/khoban72
🌹🍃زندگینامه شهید والامقام سید مجتبی علمدار 🟢🍃سید مجتبی در سحرگاه 11دی ماه 1345 در خانواده ای مذهبی و عاشق اهل بیت در شهرستان ساری دیده به جهان گشود. ⚪️🍃دوران تحصیلش را در ساری طی نمود و برای اولین بار در حالی که تنها 17 سال داشت به عضویت بسیج درآمد و در اواخر سال 1362 به کردستان رفت. ⚫️🍃سید برای اولین بار در عملیات کربلای یک شرکت کرد و مدتی پس از آن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر25 کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند. 🌷🍃او در عملیات کربلای 4و5 حضور داشت، در کربلای 8 مجروح شد و مدتی بعد به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای10 در جبهه شمالی محور سلیمانیه- ماووت شرکت نمود. 🟢🍃سید مجتبی علمدار در سال 1366 مسئوولیت فرماندهی گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل - از گردانهای خط شکن لشکر 25 کربلا - را برعهده گرفت و در عملیات والفجر10نقش آفرینی موثری داشت. ⚪️🍃شهید علمدار در سه راهی خرمال،سید صادق، دوجیله در منطقه کردستان عراق رشادتهای فراوانی را ازخود نشان داد و از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بشدت مجروح شد. ⚫️🍃او که مردانه در مقابل دشمن می جنگید. چندین باردیگر هم مجروح شد و از همه مهمتر اینکه او در دی ماه 1364، در عملیات والفجر 8، به شدت شیمیایی شد. 🌷🍃سید مجتبی بعد از اتمام جنگ در واحد طرح و عملیات لشکر ۲۵ کربلا در ساری مشغول خدمت شد و در دی ماه سال ۱۳۷۰ با خانم سیده فاطمه موسوی ازدواج کرد که ثمره آن دختری به نام زهرا بود. 🟢🍃سید علاوه بر مسئولیت در واحد تربیت بدنی لشکر بعنوان عضو اصلی هیأت رهروان حضرت امام (ره) هم ایفای وظیفه می کرد. 🔻🔻🔻
⚪️🍃او مداح اهل بیت بود، همیشه مراسم را با نام حضرت مهدی (عجل الله فرجه) شروع می کرد و در حالیکه به امام حسین (علیه السلام) ارادت خاصی داشت. 🔺مظلومیت آن خاندان را صدا می زد. ⚫️🍃بیت الزهرا مسجد جامع، امام زاده یحیی، مصلی امام خمینی، هیأت عاشقان کربلا و منازل شهدا همیشه با نفس گرم حاج سید مجتبی معطر می شد و بچه ها نیزبا صوت داوودیش مداحی را می آموختند. 🟢🍃او که بعد از جنگ، با یاد و خاطره همرزمان شهیدش زندگی می کرد از دوری آنان سخت آزرده خاطربود و در همه مداحی ها آرزوی وصال آن راه یافتگان شهید را داشت. 🌷🍃حاج سید مجتبی علمدار در اوایل دی ماه سال ۱۳۷۵ به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شد و بعد از یک هفته بی هوشی کامل هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان قامت بست و به یاران شهیدش پیوست. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍃سخنان شهیدعلمدار در لحظه ی وداع با همرزمش . 🌷شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات🕊 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍃روایتگری 📹🔻 کلیپ دیده نشده از‌ 🌷 شهیدحاج قاسم سلیمانی🌷 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳کتاب صوتی نمایشی ام 🌸 "خاطرات دوران اسارت معصومه آباد"🌸 https://eitaa.com/khoban72
Part04_نمایش من زنده ام.mp3
5.96M
📗کتاب صوتی نمایشی 🌸🍃خاطرات دوران اسارت معصومه آباد🍃🌸 قسمت 4️⃣ https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷سلام، صبح به خیر و عافیت🌷 💚صبح جمعه تون ســـــرشــار از لطف خداوند تبارک و تعالی💚 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷صوت کوتاه🌷 🟢🍃به یاد امام زمان علیه السلام 🌙🌷به جمال وارث کوثری 🌙🌷به خدا محمد دیگری... https://eitaa.com/khoban72
💚🌙🟢🌙💚┄✦💚✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦💚✦┄ 🌙💚اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌙🟢صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🟢 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ🌙💚 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🟢 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🟢 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🟢 ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🟢 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🟢 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🟢 ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته. 🌙💚 الهی 🌙🟢 یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد 🌙💚 یا عالیُ بِحَقِّ علی 🌙🟢 یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه 🌙💚 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 🌙🟢 یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن 🌙💚عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان 💚🌙🟢🌙🟢🌙💚 https://eitaa.com/khoban72
🌙💚ذکر روز جمعه 100 مرتبه اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم🌙💚 https://eitaa.com/khoban72
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🔳با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🔳 📌سوره توبه (برائت) آيه 94 📌 🟢🍃94- يَعْتَذِرُونَ إِلَيْكُمْ إِذَا رَجَعْتُمْ إِلَيْهِمْ قُل لَّا تَعْتَذِرُواْ لَن نُّؤْمِنَ لَكُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللَّهُ مِنْ أَخْبَارِكُمْ وَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى‏ عَلِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَدَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ⚪️🍃هنگامى كه از جهاد برگشتید، (منافقانِ متخلّف از جنگ تبوك،) براى شما عذر مى آوردند. بگو: عذرتراشى نكنید، ما هرگز حرف شما را باور نمى كنیم، خداوند ما را از اخبار (و احوال) شما آگاه كرده است. خداوند و پیامبرش عملكرد شما را مى بینند، آنگاه نزد خدایى كه داناى پنهان و آشكار است بازگردانده مى شوید و او شما را به آنچه مى كردید، آگاه خواهد كرد. 🌹نکته ها: 📌حدود هشتاد نفر از منافقان، در جنگ تبوك شركت نكردند، و هنگامى كه پیامبر و مسلمانان از جنگ بازگشتند، براى توجیه كار خود، بهانه هاى مختلفى را مطرح كردند. آیه نازل شد كه آنچه را مى گویند باور نكنید و آنها را به خدا واگذارید. 🌹پيام ها: 🟢1- مسلمانان باید چنان مقتدر باشند كه متخلّفان، خود را موظّف به عذرخواهى كنند. «یعتذرون» 📌2- با منافقانِ عذر تراش، قاطعانه برخورد كنیم.«لاتعتذروا لن نؤمن لكم» 💢3- خداوند متعال از راه غیب، پیامبرش را از اخبار منافقان و اعمال مردم آگاه مى سازد. «قد نبّأنا اللّه» ⭕️4- پس از پایان جنگ، عذر و بهانه تراشى ها آغاز مى شود. «یعتذرون ...اذا رجعتم» 🔻🔻🔻
🟢5 - علم خداوند متعال نسبت به غیب و شهود، پیدا و پنهان، یكى است و چیزى از او پنهان نیست. «عالم الغیب و الشهادة» ⚪️6- یادآورى قیامت، از بهترین عوامل سازنده ى انسان است. «تُردّون، فینبّئكم» ⚫️7- انسان در برابر تمام كارهاى خود مسئول است و قیامت، روز رسوایى است. «فینبّئكم...» https://eitaa.com/khoban72
94.mp3
4.26M
📌تفسیر سوره توبه (برائت) آیه 94 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله📌 https://eitaa.com/khoban72
🔳شرح چهل حديث( اربعين حديث)🔳 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 5️⃣1️⃣ حدیث پانزدهم، بلاء (امتحان) ⬅️ فصل در بيان نكته شدّت ابتلا انبياء و اوصياء و مؤمنين‌ 🔺ادامه 🔻و در احاديث شريفه اشارت به اين معنى دارد: 🟢🍃محمّد بن يعقوب بإسناده عن أبي جعفر، عليه السّلام، قال: إنّ اللّه تعالى ليتعاهد المؤمن بالبلاء كما يتعاهد الرّجل أهله بالهدايّة من الغيبة، و يحميه الدنيا كما يحمى الطبيب المريض. [1] ⚪️🍃حضرت باقر عليه السلام، فرمايد: «همانا خداى تعالى هر آينه تفقد كند مؤمن را به بلا چنانچه تفقد كند مردى عيال خود را به هديه از سفر. و هر آينه پرهيز دهد او را از دنيا، چنانچه پرهيز دهد طبيب مريض را.» و در حديث ديگر نيز به همين مضمون وارد است. [2] 🌷🍃و گمان نشود كه محبت حق و شدت عنايت ذات اقدس به بعضى بندگان، نعوذ باللّه، جزاف و بى جهت است، بلكه هر قدمى كه مؤمن و بنده خدا به سوى او بردارد، عنايت حق به او متوجه شود، 🔺حق تعالى به قدر ذراعى به او نزديك شود. [3] 🌹🍃مثل مراتب ايمان و تهيه اسباب توفيق، مَثل انسانى است كه با چراغى در راه تاريك حركت كند: هر قدمى كه بردارد، جلو او روشن گردد و راهنمايى براى قدم ديگر نمايد. هر قدمى كه انسان به سوى آخرت بردارد، راه روشنتر شود و عنايات حق به او بيشتر گردد و اسباب توجه به عالم قرب و تنفر از عالم بعد را فراهم فرمايد. و عنايات ازليه حق تعالى به انبيا و اوليا به واسطه علم ازلى اوست به اطاعت آنها در زمان تكليف. چنانچه شما اگر دو بچه داشته باشيد كه در حال طفوليت آنها علم پيدا كنيد كه يكى موجبات رضايت شما را فراهم مى‌كند و يكى موجبات سخط و غضب شما را، 🔻🔻🔻
🔺البته عنايت شما از اوّل به آن مطيع بيشتر از ديگرى است. ⚫️🍃و ديگر از نكات شدت ابتلاى بندگان خاص اين است كه آنها در اين ابتلا و گرفتاريها به ياد حق افتند و مناجات و تضرع در درگاه قدس ذات مقدس نمايند و مأنوس با ذكر و فكر او گردند. و طبيعى اين نوع بنى الانسان است كه در وقت بليات تشبث به هر ركنى كه احتمال نجات در او دهند پيدا مى‌كنند، و در وقت سلامت و راحت غفلت از آن پيدا مى‌كنند، و چون خواص ركنى جز حق سراغ ندارند، بدان متوجه شوند و انقطاع به مقام مقدس او پيدا كنند. و حق تعالى از عنايتى كه به آنها دارد، خود سبب انقطاع را فراهم فرمايد. گرچه اين نكته، بلكه نكته سابقه، نسبت به انبيا و اولياء كمل درست نيايد، چه كه آنها مقام شان مقدس تر از آن است و قلب شان محكم تر از آن است كه به اين امور علاقه به دنيا پيدا كنند، 🔺يا در توجه و انقطاع شان به حق فرقى حاصل شود. 🟢🍃و تواند بود كه انبيا و اولياء كمل چون به نور باطنى و مكاشفات روحانى يافته‌اند كه حق تعالى به اين عالم و زخارف آن نظر لطف ندارد و دنيا و هر چه در اوست خوار و پست است در پيشگاه مقدس او، از اين جهت اختيار كردند فقر را بر غنا و ابتلا را بر راحتى و بليّات را بر غير آنها 🔺چنانچه در احاديث شريفه شاهد بر اين معنى است. [4] ⚪️🍃در حديث است كه جبرئيل كليد خزاين ارض را در حضور خاتم النبيين، صلّى اللّه عليه و آله، آورد و عرض كرد در صورت اختيار آن از مقامات اخروى شما نيز چيزى كم نشود. حضرت براى تواضع از حق تعالى قبول نفرمود و فقر را اختيار فرمود. [5] ⚫️🍃و در كافى شريف سند به حضرت صادق، عليه السلام، رساند در حديثى، قال: إنّ الكافر ليهون على اللّه حتّى لو سأله الدّنيا بما فيها أعطاه ذلك. [6] و اين از خوارى دنياست در نظر كبرياى حق. 🟢🍃و در حديث است كه حق تعالى از وقتى كه عالم اجسام را خلق فرموده به آن نظر لطف فرموده است. و ديگر از نكات شدت ابتلا مؤمنين آن است كه در اخبار به آن اشاره شده است كه از براى آنها درجاتى است كه به آنها نايل نشوند 🔺مگر با بليات و امراض و آلام‌ [7] ⚪️🍃و ممكن است اين درجات صورت اعراض از دنيا و اقبال به حق باشد، و ممكن است از براى خود اين بليّات صورت ملكوتى باشد كه نيل به آنها نشود مگر با ظهور در عالم ملك و ابتلاى آنها به آن. چنانچه در حديث شريف كافى سند به حضرت صادق، عليه السلام، رساند: قال إنّه ليكون للعبد منزلة عند اللّه، فما ينالها إلّا بإحدى الخصلتين: إمّا بذهاب ماله، أو ببليّة في جسده. [8] فرمود: «همانا چنين است: هر آينه مى‌باشد از براى بنده درجه‌اى پيش خدا، پس نمى‌رسد به آن مگر به دو خصلت: 🔺يا به رفتن مالش، يا به بليه در جسم او.» 🌷🍃و در خبر شهادت حضرت سيد الشهداء، عليه السلام، وارد است كه حضرت رسول (ص) را در خواب ديد. حضرت فرمود به آن مظلوم كه از براى تو درجه‌اى است در بهشت، نمى‌رسى به آن مگر به شهادت. البته صورت ملكوتى شهادت در راه خدا حاصل نمى‌شود مگر به وقوع آن در ملك چنانكه مبرهن است در علوم عاليه، و در اخبار متواتره وارد است كه از براى هر عملى صورتى است در عالم ديگر. و در كافى از حضرت صادق، عليه السلام، نقل شده است، قال: إنّ عظيم الأجر لمع عظيم البلاء، و ما أحبّ اللّه قوما إلّا ابتلاهم. [9] فرمود: «همانا بزرگى مزد هر آينه با بزرگى بلاست. و دوست ندارد خدا قومى را مگر آنكه مبتلا كند آنها را.» 🔺و احاديث به اين مضمون بسيار است.
🥀پاورقی [1] اصول كافى ج 2، ص 255، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدت ابتلا المؤمن»، حديث 28. [2] اصول كافى ج 2، ص 259، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدت ابتلا المؤمن»، حديث 28، [3] در حديث قدسى است: من تقرّب إلىّ شبرا تقرّبت إليه ذراعا. (هر كسى به قدر يك وجب به من نزديك شود، من به قدر يك ذراع به او نزديك شوم.) بحار الانوار، ج 3، ص 313، «كتاب التوحيد»، باب 14، كنز العمال، ج 1، ص 225، حديث 135. [4] نهج البلاغة، «خطبه» 159 و 234 (خطبه قاصعه) [5] اشاره است به حديث ... و هبط مع جبرئيل ملك لم يطإ الأرض قطّ، معه مفاتيح خزائن الأرض. فقال: يا محمّد، إنّ ربّك يقرئك السّلام و يقول هذه مفاتيح خزائن الأرض، فإن شئت فكن نبيّا عبدا، و إن شئت فكن نبيّا ملكا. فأشار إليه جبرئيل (ع): أن تواضع يا محمّد. فقال: بل اكون نبيّا عبدا. ثم صعد إلى السّماء ... (و يكى از فرشتگان الهى كه هرگز به زمين فرود نيامده بود با جبرئيل به زمين آمد، و با او كليدهاى گنجهاى زمين بود، و به پيغمبر گفت: «اى محمد، پروردگارت بر تو سلام كرد و فرمود اين كليدهاى گنجهاى زمين است، اگر خواهى پيامبرى بنده باش و اگر خواهى پيامبرى داراى ملك و سلطنت باش.» پس جبرئيل اشاره كرد كه «يا محمد فروتنى كن.» پيامبر گفت: «من پيامبرى بنده خواهم بود،» فرشته به سوى آسمان رفت ...) امالى صدوق، مجلس 69، حديث 2. [6] «كافر نزد خدا خوار و پست است بدان حد كه اگر دنيا را با هر چه در آن است از خداوند بخواهد به او مى‌دهد.» اصول كافى، ج 2، ص، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن»، حديث 28. [7] بحار الانوار، ج 78، ص 174، «كتاب الطهارة»، «باب 44»، حديث 11. و همچنين در اصول كافى، ج 2، ص 255، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة الابتلاء المؤمن»، حديث 14. [8] اصول كافى، ج 2، ص 257، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن»، حديث 23، [9] اصول كافى ج 2، ص 252، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن»، حديث 3. https://eitaa.com/khoban72