eitaa logo
خوبان
654 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷تربیت نسل اعجوبه🌷 🌙🌹سمت چپی رتبه‌ی ۴پزشکی به دعوت دانشگاه سوربن فرانسه جواب رد داد، 🌙🌷 سمت راستی دانشجوی ممتازه دانشگاه تورنتو بود برگشت ایران 🌙🟢استدلال همشون این بود در حال حاضر در جنگ هستیم و کشور به ما نیاز داره! 🌙⚪️نسل امروز رو باید با این اعجوبه‌ها آشنا کرد، کم‌کاری کنیم 🔺جاشونو امثال علی‌کریمی میگیرن https://eitaa.com/khoban72
35.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙🌹حاج صادق آهنگران 🌙🟢سرزمین نینوا یادش به خیر 🌙🌷کربلا جبهه ها یادش به خیر... https://eitaa.com/khoban72
📌 _ چه کعبه رفته‌ها که حاجی هم نمیشنُ 🌙🌹چه نرفته‌ها که کربلایی‌ان.. ⁉️می‌دونستید دانشمند ، اصلا کربلا نرفته بود؟ 🌙🟢ایشون خیلی دوست داشتن کربلا برن ولی بخاطر محدودیت‌های امنیتی نمی‌تونستن از کشور خارج بشن؛ 🔺برای همین کربلا و مکه نرفتن! 🌙⚪️ یه بار با اصرارِ زیاد، می‌خواد که ببرنش نزدیک‌ترین جا از مرز، و ایشون رو می‌برن شلمچه 🔺و از اونجا زیارتش رو انجام میده.. 🌙🌷یه بار هم یکی از اعضای تیم حفاظت، به میگه که ایشونو به کربلا ببره، ولی حاجی میگه خِیر؛ چون اگر اتفاقی برای فخری‌زاده بیفته، 🔺کسی نمی‌تونه جاشو بگیره. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗کتاب 🔺زندگی و خاطرات شهید احمد علی نیری 6️⃣1️⃣ قسمت شانزدهم 📌من دیده ام برخی مدعیان عرفان، وقتی نماز را به پایان می رسانند مشغول ذکر و تسبیح و... می شوند. 🌙🟢اما احمد آقا وقتی نماز معراج گونه اش به پایان می رسید و سفر عرفانی اش تمام می شد، همگام با نمازگزاران مسجد تکبیرها را تکرار می کرد: 🔺الله اکبر خمینی رهبر 🌙⚪️بعد دستانش را به نشانه دعا در مقابل صورتش قرار می داد و مانند بقیه می گفت: 🔺خدایا خدایا تا انقلاب مهدی... 🌙🔴بعد هم مشغول گفتن تسبیحات حضرت زهرا میشد آن هم با توجه کامل. 🌙🌹وقتی تعقیبات نماز به اتمام می رسید از جا بلند می شد و مشغول فعالیت های بسیج و فرهنگی میشد. البته در میان شاگردان حضرت استاد، چنین افرادی کم نبودند که این هم از زحمات 🔺حاج آقای حق شناس(رضوان الله علیه) بود... 🌙🌷به قول آن انسان وارسته: آیت الله حق شناس(رضوان الله علیه) عرفان و سلوک را 🔺به سطح پایین جامعه منتقل کرد. 🌙🟢ایشان عرفان و دوستی با خدا را کوچه بازاری کرد، کم نبودند از کسبه بازار و افراد عادی که در کنار زندگی روزمره خود راه سیر و سلوک را 🔺از این انسان خدایی آموختند. ⬅️ ادامه دارد ... 🔻با کسب اجازه از ناشر کتاب 📚( انتشارات شهید هادی) https://eitaa.com/khoban72
📚کتاب صوتی " لوطی و آتش" 🌙🌹اثر رحیم مخدومی 🌷🌷🌷🌷🌷(مجموعه ۵ داستان از زندگی سردار شهید ) https://eitaa.com/khoban72
1797791343.mp3
10.37M
📚کتاب صوتی 🌷" لوطی و آتش"🌷 🌙🌹(مجموعه ۵ داستان از زندگی سردار شهید ) 6️⃣ قسمت ششم https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعمال قبل خواب😍 شبتون پر نور⭐️🌜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷سلام، صبح به خیر و عافیت🌷 💖صبح سه شنبتون ســـــرشــار از لطف خداوند تبارک و تعالی💖 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌷مولودی زیبای حاج 🌙🌹به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف 🌙🟢 https://eitaa.com/khoban72
🌙🌹 صلی الله علیه وآله 🌙🟢 دهم ربیع سالروز ازدواج پیامبر صلی الله علیه وآله و حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌙🌷از بهر قیامتت براتی بفرست 🌙🌸یک توشه برای روز آتی بفرست 🌙🌷در شام عروسی نبی، جانانه 🌙🌸از عمق وجودت صلواتی بفرست 🌙🌹مقدس‌ترین پیوند هستی بر ارواحنا فداه 🔺و منتظران حضرتش مبارک باد https://eitaa.com/khoban72
💚🌙🌸🌙💚┄✦💚✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦💚✦┄ 🌙💚اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌙🌸صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🌸 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ🌙💚 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🌸 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🌸 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🌸 ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🌸 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🌸 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙💚 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙🌸 ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته.
🌙💚 الهی 🌙🌸 یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد 🌙💚 یا عالیُ بِحَقِّ علی 🌙🌸 یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه 🌙💚 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 🌙🌸 یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن 🌙💚 عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان 💚 🌙🌸 🌙🌸 🌙💚 https://eitaa.com/khoban72
🌙🌸ذکر روز سه شنبه 100 مرتبه یا الرحم الراحمین🌙🌸 https://eitaa.com/khoban72
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🌴با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🌴 📌سوره توبه (برائت) آيات 124-126 📌 🌙🟢124- وَإِذَا مَآ أُنْزِلَتْ سُورَةٌ فَمِنْهُم مَّن يَقُولُ أَيُّكُمْ زَادَتْهُ هَذِهِ إِيمَاناً فَأَمَّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ فَزَادَتْهُمْ إِيمَاناً وَهُمْ يَسْتَبْشِرُونَ‏ 🌙⚪️و هرگاه سوره اى نازل شود، برخى از منافقان گویند: این سوره، ایمان كدام یك از شما را افزود؟ امّا آنان كه ایمان آورده اند، (آیات قرآن) بر ایمانشان بیافزاید و آنان بشارت مى گیرند. 🌹پيام ها: 📌1- استهزا وموضع گیرى منفى به هنگام نزول قرآن، نشانه ى نفاق است. «اُنزلت سورة... یقول ایّكم زادته...» ♨️2- منافقان با سؤال هاى خود، روحیّه ى منفى خود را به دیگران انتقال مى دهند. «یقول ایّكم زادته هذه ایماناً...» 💢3- مؤمنان براى پاسخگویى به سؤالات و شبهاتِ منافقان، باید آمادگى داشته باشند. «ایّكم زادته هذه ایماناً ...» ⭕️4- ایمان، مراتبى دارد و قابل كم و زیاد شدن است، همان گونه كه نفاق، قابل توسعه و افزایش است. «فزادتهم ایماناً» 🟢5 - قرآن، وسیله ى خوبى براى شناختِ مؤمن از منافق است.«فامّا الذین امنوا فزادتهم ایماناً» ⚪️6- احساس شادى و نشاط روحى پس از شنیدن آیات قرآن، نشانه ى تكامل و رشد ایمان است. «فزادتهم ایماناً و هم یستبشرون» 🔴7- قرآن، مایه ى بشارت و مژده به اهل ایمان است.«و هم یستبشرون» ⬅️ادامه دارد... https://eitaa.com/khoban72
124-126.mp3
4.48M
📌تفسیر سوره توبه (برائت) آیات 124-126 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله📌 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹شرح چهل حديث( اربعين حديث)🌹 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 9️⃣1️⃣ حدیث نوزدهم، غیبت ⬅️ فصل در تعريف غيبت است‌ 🌙🟢بدان كه فقها، رضوان اللّه عليهم اجمعين، از براى «غيبت» تعريف هاى‌ بسيارى كردند كه بيان آنها و مناقشه در طرد و عكس هر يك خارج از وظيفه اين اوراق است 🔺مگر به طور اجمال. 🌙⚪️شيخ محقق سعيد شهيد در كشف الريبة مى‌فرمايد از براى آن دو تعريف است: اوّل- و آن مشهور بين فقهاست-: هو ذكر الإنسان حال غيبته بما يكره نسبته إليه، ممّا يعدّ نقصانا في العرف بقصد الانتقاص و الذّمّ.» و الثانى: «التّنبيه على ما يكره نسبته إليه ... الخ‌ [1] 🌙🔴حاصل معنى آن است كه «غيبت عبارت است از ذكر كردن انسان را در حال غايب بودنش به چيزى كه خوش آيند نيست نسبت دادن آن را به سوى او، از چيزهايى كه پيش عرف مردم نقصان است، به قصد انتقاص و مذمت او.» 🌙🌷و حاصل معنى دوم آن است كه «آن عبارت است از آگاهى دادن بر چيزى كه چنين باشد.» و تعريف دوّم اعم است از اوّل در صورتى كه «ذكر» به معنى قول باشد، چنانچه متفاهم عرفى است، زيرا كه «تنبيه» اعم است از قول و كتابت و حكايت، 🔺و غير آن از ساير طرق تفهيم. 🌙🌸و اگر «ذكر» اعم از قول باشد، چنانچه مطابق لغت است، مرجع هر دو تعريف به يك امر برگردد، 🔺و مفاد اخبار نيز دلالت بر اين دو تعريف دارد. 🔻🔻🔻
🌙🟢مثل ما في مجالس الشيخ في حديث أبي الأسود، في وصيّة النبيّ، صلّى اللّه عليه و آله، لأبي ذرّ، رضوان اللّه عليه. و فيه: قلت: يا رسول اللّه، ما الغيبة؟ قال: ذكرك أخاك بما يكره. قلت: يا رسول اللّه، فإن كان فيه الّذي يذكر به؟ قال: اعلم، أنّك إذا ذكرته بما هو فيه، فقد اغتبته، و إذا ذكرته بما ليس فيه، فقد بهتّه. [2] 🌙⚪️حضرت ابى ذر گويد: «گفتم اى رسول خدا، چيست غيبت؟ فرمود: «ذكر تو است برادر خود را به چيزى كه مكروه است.» گفتم: «يا رسول اللّه، اگر باشد در او آنچه ذكر شده، غيبت است؟» فرمود: «اگر باشد غيبت است، و اگر نباشد تهمت است.» و در نبوى مشهور وارد است: 🌙🔴هل تدرون ما الغيبة؟ فقالوا: اللّه و رسوله أعلم. قال: ذكرك أخاك بما يكره ... الخ [3] 🌙🌷و اين برگشت كند به معنى اوّل، بنابر متفاهم عرفى معنى «ذكر»، يا معنى دوم، بنابر اعميّت «ذكر» از قول. و غايب بودن برادر را نفرمود، زيرا كه از مفهوم غيبت معلوم بوده و محتاج به ذكر نبوده. و برادر نيز معلوم‌ است كه برادر ايمانى است نه نسبى. 🔺و ما يكره عبارت است از چيزهايى كه نقصان عرفى است. 📌و «قصد انتقاص و مذمت» گرچه در حديث شريف ابى ذر، و نبوى مشهور، مذكور نيست، و ليكن از فحواى كلام متفاهم مى‌شود، بلكه صدر روايت ابى ذر دلالت بر آن [دارد] و مستغنى از ذكر بوده، زيرا كه در صدر روايت است: الغيبة أشدّ من الزّنا. قلت: و لم ذاك يا رسول اللّه [صلّى اللّه عليه و آله‌]؟ قال: لأنّ الرّجل يزني فيتوب إلى اللّه فيتوب اللّه عليه، و الغيبة لا تغفر حتّى يغفرها صاحبها ... ثمّ قال: و أكل لحمه من معاصى اللّه. [4] ⭕️از اين دو جمله معلوم شود كه با قصد انتقاص مقصود است، و الا اگر تلطفا و ترحما ذكرى از غير شود، معصيت او نيست تا محتاج به آمرزش شود، و اكل لحم او نيست. ♨️و اعميّت غيبت از ذكر قولى نيز معلوم شود از روايت عايشه قالت: دخلت علينا امرأة، فلمّا ولّت، أومأت بيدي أنّها قصيرة فقال، صلّى اللّه عليه و آله: اغتبتها. [5] 💢عايشه گويد: «يك زنى پيش ما آمد، چون رو برگرداند، به دستم اشاره [كردم‌] كه كوتاه قامت است. رسول اللّه، صلّى اللّه عليه و آله، فرمود كه غيبت او را كردى.» بلكه عرف از نفس اخبار غيبت خصوصيّت تلفظ را نمى‌فهمد، بلكه آن را از جهت افهام نوعى مورد حرمت مى‌داند، يعنى، اختصاص تلفظ به «ذكر» از باب اين است كه غالبا غيبت با تلفظ واقع مى‌شود، 🔺نه از جهت خصوصيت آن است. 🌙🟢باقى ماند يك مطلب. و آن اين است كه از اطلاق بسيارى از اخبار معلوم مى‌شود كه كشف سرّ مؤمنين حرام است. يعنى، عيوبى كه از مؤمنين مستور و مخفى است، چه خَلقى يا خُلقى يا عملى باشد، حرام است اظهار آن را و افشا آن را، چه شخص متصف راضى به آن باشد يا نه، 🔺و چه قصد انتقاص در كار باشد يا نباشد. 🌙⚪️ولى از ملاحظه مجموع اخبار استفاده مى‌شود كه قصد انتقاص دخيل در حرمت است، مگر آنكه نفس عمل از امورى باشد كه ذكر آن و اشاعه آن محرّم شرعى باشد، چون معاصى خدا كه صاحب معصيت نيز نمى‌تواند اظهار آن كند و از جمله اشاعه فاحشه است. و اين مربوط به حرمت غيبت نيست. و بعيد نيست اظهار مستورات مؤمنين در صورت عدم رضايت آنها نيز محرّم باشد، و لو قصد انتقاص در كار نباشد. 🔺در هر صورت بيش از اين تفصيل در اين باب خارج از مقصود ماست. 🥀پاورقی [1] كشف الريبة، ص 2، «فى تعريف الغيبة و الترهيب منها». [2] وسائل الشيعة، ج 8، ص 598 «ابواب احكام العشرة» باب 152، حديث 9. [3] «آيا مى‌دانيد غيبت چيست؟» گفتند: «خدا و رسولش بهتر مى‌دانند.» گفت: «ياد كردن تو است برادر خود را به چيزى كه خوش ندارد. (المحجة البيضاء، ج 5، ص 256، «كتاب آفات اللّسان». [4] «غيبت از زنا بدتر است.» پرسيدم: «اى پيامبر خدا، چرا اين‌چنين است؟ فرمود: «زيرا كسى زنا مى‌كند و سپس به درگاه خداوند توبه مى‌كند و خداوند توبه او را مى‌پذيرد، اما غيبت آمرزيده نمى‌شود مگر آنكه كسى كه غيبت او را كرده‌اند از گناه غيبت كننده بگذرد.» سپس فرمود: «... و خوردن گوشت او (غيبت شونده) از محرمات الهى است.» وسائل الشيعة، ج 8، ص 598، «ابواب احكام العشرة»، باب 152، حديث 9. [5] جامع السعادات، ج 2، ص 294. المقام الرابع، فى الغيبة. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌙🌹امام خامنه ای حفظه الله: 🌙🟢دفاع مقدس مظهر عقلانیت و تدبیر... https://eitaa.com/khoban72
🌙🌷" عده ای نگذاشتند ناموس این مملکت لگد مال شود." 🌙🌹امام خامنه ای حفظه الله: 📌این کشور؛ یک روز در معرض سخت ترین و تلخ ترین تهاجم ها قرار گرفت، 🌷🌷🌷عده ای سینه سپر کردند، جلو دشمن را گرفتند و نگذاشتن آبرو، هستی، شرف و ناموس 🔺این مملکت لگد مال شود." دفاع مقدس https://eitaa.com/khoban72