eitaa logo
خوبان
658 دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
8.8هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙🌹 شرح چهل حديث 🌙🌷امام خمینی رضوان الله علیه: 5️⃣2️⃣ حدیث بیست و پنجم وسوسه ⬅️ ادامه فصل ...1‌ 🌙🟢و در اخبار اهل بيت، عليهم السلام، وارد است كه غسل سوم بدعت است، و هر بدعتى در آتش است. [1] در اين صورت، اين شخص جاهل وسواسى كه بيشتر از ده مرتبه غسل محل وضو را مى‌كند، و در هر مرتبه با دقت آب را به تمام عضو مى‌رساند، بلكه اوّل محل را خوب تر مى‌كند كه آب جريان تمام پيدا مى‌كند 🔺و غسل شرعى حاصل مى‌شود، 🌙⚪️پس از آن مكرر در مكرر اين عمل را انجام مى‌دهد، با چه ميزان بايد آن را منطبق كرد؟ آيا مطابق كدام حديث يا كدام فتواى فقيه است؟ بيست سال يا بيشتر بدبخت با همچو وضوى باطلى نماز كرده و پاى مردم كمال قدس و طهارت به حساب آورده است! شيطان با او بازى مى‌كند و نفس امّاره بالسوء او را گول مى‌زند، 🔺با اين وصف ديگران [را] تخطئه مى‌كند و خود را به صواب مى‌داند. 🌙🔴آيا چيزى كه مخالف نصّ متواتر و اجماع علما است، بايد آن را از شيطان حساب كرد يا از كمال طهارت نفس و تقوا؟ اگر از كمال تقوا و احتياط در دين است، چه شده است كه بسيارى از اين وسواسي هاى بيجا و جاهل هاى متنسك راجع به امورى كه احتياط لازم يا راجح است 🔺احتياط نمى‌كنند؟ ⁉️تا كنون كى را سراغ داريد كه شبهات راجع به اموال وسواسى باشد؟ تا كنون كدام وسواسى عوض يك مرتبه زكات يا خمس چند مرتبه داده باشد؟ ⁉️و به جاى يك مرتبه حج چند مرتبه رفته باشد؟ و از غذاى شبهه‌ناك پرهيز كرده باشد؟ 🔻🔻🔻
⭕️چه شد كه «اصالة الحلّيّة [6]» در اين مورد محكّم است و «اصالة الطهارة [7]» در باب خود حكم ندارد؟! با آنكه در باب حلّيّت اجتناب از شبهات راجح است، و احاديث شريفه، مثل حديث «تثليث» [8] دلالت بر آن دارد، 🔺ولى در باب طهارت عكس آن را دارد. ⬅️ ادامه دارد... 🥀پاورقی [5] امام صادق (ع) فرمود: الوضوء واحدة فرض، و اثنتان لا يؤجر، و الثالث بعدة. (يك بار شستن واجب، و دو بار شستن كارى است بى‌پاداش، و سه بار شستن بدعت است.) وسائل الشيعة، ج 1، ص 307، «كتاب الطهارة»، باب 31 از «ابواب وضوء»، حديث 3. امام صادق (ع) از پيامبر نقل فرمود: كل بدعة ضلالة، و كل ضلالة في النار، (هر بدعتى گمراهى است و هر گمراهيى در آتش جاى دارد.) اصول كافى، ج 1، ص 73، «كتاب فضل علم»، «باب بدعتها و رأى و قياسها»، حديث 12. [6] «اصالة الحلية»، قاعده‌اى فقهى است كه در مورد شكّ در حليّت و حرمت چيزها به كار مى‌رود. بر اساس اين قاعده حكم كرده شود و به حليت چيزى تا آنكه خلاف آن، يعنى حرمت آن، ثابت شود. از جمله مدارك اين قاعده صحيحه عبد اللّه بن سنان از امام صادق (ع) است كه فرمود: كلّ شي‌ء فيه حلال و حرام فهو لك حلال أبدا حتى تعرف الحرام منه بعينه فتدعه. (هر چيزى كه در آن حلال و حرام است همراه براى تو حلال است تا آن گاه كه حرمت همان چيز بر تو معلوم و مسلم گردد و آن را واگذارى.) وسائل الشيعة، ج 12، ص 59، «كتاب التجارة»، باب 4 از ابواب «ما يكتسب به»، حديث 1. [7] «اصالة الطهارة»، از قواعد فقهى است كه آن را در مورد مشكوك بودن چيزى به لحاظ طهارت و نجاست آن به كار برند. بر اساس اين قاعده هر چيز كه در نجس بودن آن شك هست، مادام كه نجاست آن ثابت نشود پاك است. از جمله مدارك اين قاعده، موثقة عمار از امام صادق (ع) است كه فرمود: كلّ شي‌ء نظيف حتّى تعلم أنّه قذر (هر چيزى پاك است تا آنكه ناپاكى آن را بدانى.) وسائل الشيعة، ج 2، ص 1054، «كتاب الطهارة»، باب 37 از ابواب «نجاسات»، حديث 4. [8] امام صادق (ع) فرمود: و إنّما الأمور ثلاثة: أمر بيّن رشده، فيتّبع. و أمر بيّن غيّه، فيجتنب. و أمر مشكل يردّ علمه إلى اللّه و إلى رسوله. قال رسول اللّه (ص): حلال بيّن و حرام بين، و شبهات بين ذلك. فمن ترك الشّبهات نجا من المحرّمات، و من أخذ بالشّبهات، ارتكب المحرّمات و هلك من حيث لا يعلم. (كارها سه قسم‌اند: كارى كه درستى آن روشن است كه بايد انجام شود. و كارى كه گمراهى آن روشن است كه بايد از آن دورى شود. و كارى كه پوشيده و مشتبه است كه بايد علم آن را به خدا و پيامبرش واگذار كرد. پيغمبر (ص) فرمود: «حلال روشن و حرام روشن و در ميان آن دو امورى است مشتبه. هر كه شبهات را رها كند، از حرامها رهايى يابد، و هر كه بر شبهات رود، در حرامها افتد و از جايى كه نداند هلاك شود.) اصول كافى، ج 1، ص 68- 67، «كتاب العلم»، باب «اختلاف الحديث»، حديث 9.
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙🥀 🌙🌹پاسخ امام خمینی رضوان الله علیه 📌به کسانی که با تمسخر می‌گویند مملکت آخوندی. 🌙🟢ما از میدان بیرون نمیریم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌹امام خامنه ای حفظه الله: 📌همه شما زوال دشمنان بشریت، ⭕️یعنی همین تمدن آمریکائی منحط 📌و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مبناقراردادن مقالۀ علمی برای شرط ارتقای هیئت‌علمی منطقی ندارد 💫🌹امام خامنه ای حفظه الله: 💫🌷بنده در اینکه در مسابقه علمی دنیا باید سهیم باشیم تردیدی ندارم. 📌اما اینکه همۀ اساتید و هیئت علمی را موظف کنیم که اگر می‌خواهید ارتقا بیابید، باید پیش فلان‌مجلۀ معروف یا فلان مرکز علمی دنیا امتحان بدهید و رتبۀ خود را مشخص کنید، 🔺این را منطقی نمی‌دانم.
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 درددل‌ها و زبان حال مردم مظلوم غزه رو با گوش جان بشنوید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از بیماری بی‌قراری نکن! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سه چیز با ارزش که خدا در ازای بیماری به انسان می‌دهد! 🌷
10.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 احساس در آغوش خدا بودن چگونه است؟ ⁉️ چرا باید همیشه بگوییم "ان‌شاءالله"؟ 👈🏻 از این مسیر می‌شود به خدا نزدیک شد!
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نبینی ضرر کردی‼️ فوق‌العاده قشنگ و دقیق 🌹صحبتهای شیرین و جالب و تاثیر گذار استاد قرائتی با موضوع بحث با افراد بی دین 🌷 حجت الاسلام قرائتی 📲جای لباس طنز در تبیین و افزایی خالی ست M ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا