eitaa logo
خونِ‌دلْ
93 دنبال‌کننده
582 عکس
366 ویدیو
13 فایل
ترا ساغر به لب در بزم غیر و گوش بر مطرب مرا از #خون_دل باشد شراب و مطرب از ناله ملا هادی سبزواری ____ شناخت پیغمبرانه از #خونِ_دل خوردن و آه کشیدن آغاز می شود. پیام‌گیر: @yaqza2
مشاهده در ایتا
دانلود
خب بعد از اینکه امتحان سخت شفاهی فقه رو دادیم، ببینیم طاقچه چه کتاب غیر درسی خوبی پیشنهاد داده: تصرف عدوانی 🚶🏻‍♂
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نظرات اخیر آیت الله مصباح یزدی درباره انتخابات منظری بسیاری حکیمانه به انتخابات و با نگاه شمولی تر مردم سالاری دینی @khon_del
🔰 «جامعه‌ی مؤمنیــن علاوه بر روابط عــرضی دارای نظــام روابطی‌ست که توسط «ولی جامعــه» و اراده محــوری، سرپرستی می‌گردد. ولایت با این تقریر نظــریه‌اجتماعی و مدل جامعــه‌پردازی اسلام است.» 🔻«ولایت» به‌مثابه‌ی نظریه اجتماعی انبیاء بعد از بعثت درونی به دنبال ساخت جامعه‌ای متناسبات با روابط توحیدی هستند و در راه ساخت این جامعه با جوامع استکباری درگیر می‌شوند. در این میان روشی که انبیاء برای ساخت انسان مطلوب خود در بیش می‌گیرند، «جامعه‌سازی» است. جامعه‌ی توحیدی بستر تربیتی انبیاء برای پرورش انسان‌هاست. در واقع انبیاء به دنبال ایجاد ساختار و مناسباتی هستند که زمینه‌‌ی تربیت جمعی انسان‌ها را فراهم می‌سازد، نه تربیت انفرادی آحاد جامعه. نقشِ ساختارها و مناسبات اجتماعی، نقش تسهیل‌گری برای اقامه‌ی یک نوع ارزش و هنجارهای متناسب با آن است. 🔻جامعه‌ای که انبیاء می‌سازند دارای یک «پیوستگی و اتصال شدید درونی بر محور اهداف نبی» است. این ارتباط اعم از هم‌دلی و تعلق و پیوند‌های روحی است. ضلع دیگر این هماهنگی و تعلق روحی؛ پیوستگی فکری و هماهنگی در نظام اندیشه است و در نهایت هماهنگی در افعال و رفتارهاست. بدون این انسجام همه‌جانبه؛ مؤمنین توان عبور از جامعه‌ی کفار و مقاومت در برابر آنان را ندارند. 🔻رکن دوم جامعه‌ی انبیاء «صف‌بندی، فاصله‌گذاری و عدم وابستگی به جریان معارض» است. نظام استکباری درصدد سیطره بر تمام جهان است لذا جامعه‌ی ایمانی برای هضم و منحل نشدن در برابر آن‌ها نیاز به تبری و صف‌بندی دارد. در ادبیات جدید رهبری این صف‌بندی همان جهاد کبیر، عدم اطاعت از کفار و جهاد نپذیرفتن دستگاه مقابل است. در ادبیات قرآن این اتصال درونی و صف‌بندی بیرونی «ولایت» نام دارد. 🔻رکن سوم جامعه‌ی انبیاء «ولی جامعه» است؛ انسجام و هماهنگی درونی و صف‌بندی بیرونی حول یک اراده محوری شکل می‌گیرد و بدون آن هماهنگی در لایه‌های مختلف ایجاد نمی‌شود. قانون و برنامه، ابزار هماهنگی در جامعه هستند، نه علت و منشا هماهنگی. در واقع جامعه‌ی مؤمنین علاوه بر روابط عرضی دارای نظام روابطی‌ست که توسط ولی جامعه و اراده محوری، سرپرستی می‌گردد. ولایت با این تقریر نظریه اجتماعی و مدل جامعه‌پردازی اسلام است. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
ahangaran-ahangdoni.mp3
5.35M
🎙حاج صادق آهنگران 📖 شعرِ @khon_del
❖ راه حل مقابله با چالش فرهنگ بیگانه 📝 استاد • نظریه ای که وارد فرهنگ دیگرب شود، بستر و زمینه تاریخی خود را به همراه می آورد و ناخودآگاه فرهنگ بیگانه بسط پیدا می کن. و با فرهنگ موجود چالش می یابد؛جامعه در این شرایط ، احساس تنش می کند که این تنش به دو صورت حل می شود ؛ یا با حذف فرهنگ بومی ، یا با تصرف در علم و فرهنگی که میهمان و گاهی مهاجم است. ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
خونِ‌دلْ
🔰 «جامعه‌ی مؤمنیــن علاوه بر روابط عــرضی دارای نظــام روابطی‌ست که توسط «ولی جامعــه» و اراده محــو
درباره دو سه متن اینجا ارائه شد برای دنبال کردن روی هشتگ کلیک کنید. و برآیند آنها یک طرح مفصل برای آموزش و پرورش بوده ست که اگر فرصتی پیش بیاد اینجا منتشر خواهد شد.
واکنش آمریکا: مال ایران خار دارد. @khon_del
خونِ‌دلْ
گفت و گو اجتماعی✍🏼
بساط طی کن که در انجام کار آخر به حکم خامشی پیچیدن است این فرش قالی را @khon_del
نباید گرو موقعیت‌ها بود که اگر با فلانى باشم بهتر خواهم بود. اگر با فلانى ازدواج کنم، به من رشد می‌دهد و از این حرف‌ها... چون هیچ کسى نمی‌تواند به تو رشد بدهد. این تو هستى که در هر موقعیتى می‌توانى رشد کنى و یا خسارت ببینى علی صفایی حائری کتاب صراط ص۱۵۰ @ir_tavabin
🔻آیت الله میرباقری: گاهی باید دندان سر جگر بگذارید تا بعداً بتوانی کار های بزرگ انجام بدهی. شیطان سعی می کنند انسان را خرج کار های کوچک بکند. شیطان چون حریف موسی نمی شد، او را به وسط یک دعوای پیش بینی نشده کشاند و نزدیک بود آن حضرت، خرج یک سرباز صفر شود، ولی خدا نجاتش داد و رفت و باید ید بیضاء و عصا و نبوت آمد! @khon_del
بعد صد سال اگر از سر قبرم گذری من کفن پاره کنم زندگی از سر گیرم... 🔺 @fanos_graph @khon_del