eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
یادآوری: 📚 احکام روزه زن بارداری یا شیرده (زن بارداری که زایمانش نزدیک است) 〰〰〰〰〰〰〰 🔴بالینک به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🎥 کلیپ آموزشی شماره👈4⃣6⃣ 🎞؛ ✍موضوع: 🖊 ... 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 🎥 کلیپ های آموزشی احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/88277129C816abd05d2 🔴ایده پردازی کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅ 📚 آیا با شـــروع اذان مغـــرب می‌توان افـــطار نمود؟☝️ -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
1_1537453814.pdf
46.12M
📚 احکام نموداری نماز و روزه مسافر 🔻 بر اساس نظر آیات عظام: ▫️امام خمینی (ره) ▫️آیت‌الله خامنه‌ای ▫️آیت‌الله سیستانی ▫️آیت‌الله صافی گلپایگانی (ره) ▫️آیت‌الله مکارم شیرازی ▫️آیت‌الله وحید خراسانی -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊بالینک نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
꧁༼﷽༽꧂ ❤️ شــبــے یــه ❤️ ✅ ❣ زنان خواهان مردی هستند. زن همیشه مردی را که قادر به خنداندنش باشد، دوست خواهد داشت. ❣ اگر کسل و بی‌حال باشید، خسته کننده خواهید بود. 💕 @khosravi1253 💕 🔺مدیران محترم:لطفا تو ڪانال خودتون نذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 حکم آرایش کردن برای شخص روزه دار ✍🏻 پاســـــــخ: آرایش صورت، برای خانم ها در صورتی که در معرض دید نامحرم قرار گیرند جایز نیست، فرقی نمی کند در حال روزه باشند یا خیر. 🔷 اما در هر حال آرایش کردن روزه را باطل نمى‏کند؛ مگر آنکه رژ لب، وارد دهان شده و فرو داده شود. 🔷 سرمه کشیدن به چشم‏ها برای روزه دار اشکالی ندارد. فقط اگر مزه یا بوی آن به حلق برسد کراهت دارد. 🔺 عروه الوثقى، احکام المفطرات، فصل 4 و 5. 📎 📎 📎 -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊بالینک نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣ دعای روز سوم ماه رمضان ❇️ اللَّهُمَّ ارزُقنِي فِيهِ الذِّهنَ وَ التَّنبِيهَ 🔶 خدايا در اين روز مرا هوش و بيدارى نصيب فرما ❇️ وَ بَاعِدنِي فِيهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّموِيهِ‏ 🔶 و از سفاهت و جهالت و كار باطل دور گردان ❇️ وَ اجعَل لِي نَصِيباً مِن كُلِّ خَيرٍ تُنزِلُ فِيهِ 🔶 و از هر خيرى كه در اين روز نازل مى ‏فرمايى مرا نصيب بخش ❇️ بِجُودِكَ يَا أَجوَدَ الأَجوَدِينَ‏ 🔶 به حق جود و كرمت اى جود و بخشش دارترين عالم 🎙 با صدای قاسم موسوی قهار -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊بالینک نشر 👌
اجبار به جماع_ در حال روزه   ⁉️ سوال: 1- اگر مردی به اجبار با زنش جماع کند آیا روزه زن باطل می شود؟ 2-کفاره زن بر عهده کیست ؟ 3-آیا اکراه و اجبار با هم فرق دارند ؟ اگر فرق دارند حکم بطلان روزه زن و کفاره زن که بر عهده کیست ؟پاسخ 👇👇 ✍آیت الله خامنه ای: 1) اگر با اجباری که زن را بی اراده کرده جماع انجام گیرد روزه زن باطل نمی شود. 2) بر عهده زوج است. 3)در اجبار سلب اختیار است اما در اکراه گاهی سلب اختیار است و گاهی سلب اختیار نیست یعنی زن مکره است اما با اختیار تسلیم می شود در این صورت که با اختیار تسلیم می شود روزه اش باطل می شود اما گناه ندارد بله از جهت حکم که کفاره بر عهده مرد است فرقی بین دو صورت اکراه نیست بنابراین در صورت اجبار و دو صورت اکراه کفاره به عهده مرد است. ✍آیت الله مکارم شیرازی: ‌ 1و2- هرگاه روزه دار در ماه رمضان با همسر خود که روزه دار است جماع کند چنانچه او را اکراه کرده باشد باید کفاره روزة خود و همسرش، هر دو را بدهد و قضا بر هر دو واجب است؛ و اگر او راضی شده، بر هر کدام یک کفاره واجب می شود، ولی اگر اکراه به مفطرات دیگر کند گناه کرده، اما کفاره بر هیچ کدام واجب نیست، اما آن کسی که روزه اش را خورده باید قضا کند. 3- در فرض سوال تفاوتی در حکم ایجاد نمی کند اما اِكراه به معنای واداشتن كسی با تهدید و زور به كاری می باشد و اجبار عبارتست از اینکه کس دیگری را وادار کند بدون اراده و اختیار مبادرت به انجام عمل یا ترک عمل نماید. در حالی که در اکراه دیگری وادار به فعلی می‌شود که از آن کراهت دارد، بنابراین در اکراه شخص مُکره فاقد رضا است ولی در اجبار، شخص مجبور فاقد رضا و اراده می‌باشد. گر چه معمولا این دو، اغلب مترادف به کار می رود. ✍آیت الله فاضل لنکرانی: چنانچه زن را مجبور كرده باشد، كفّاره روزه خودش و روزه زن را بايد بدهد. اگر زن به جماع راضى بوده بر هر كدام يك كفّاره واجب مى شود . چنانچه در ابتدا زن را مجبور كرده باشد ولى در بين جماع زن راضى شود، بنابر احتياط واجب بايد مرد دو كفّاره و زن يك كفّاره بدهد. عبارت اجبار و مجبور دراین فتاوا تسامح است و در اصل اکراه منظور است. اجبار با اکراه فرق دارد. در جایی که زن را تهدید کنید و با اکراه خودش تن به نزدیکی بدهد روزه باطل می شود، اما اجبار آن است که زن هیچ اختیار نداشته باشد مثلا دست و پای او را بگیرد به زور نزدیکی کند طوری که نتواند مانع شود، دراین فرض روزه زن باطل نمی شود. ✍ آیت الله وحید خراسانی:   اين مسأله چند صورت دارد: صورت اول: اگر زن و مرد هر دو راضی به نزديکی باشند، در اين صورت: ۱ - هر دو گناه کرده اند. ۲ - روزه آنها باطل است. ۳ - بنابر احتياط واجب تا مغرب امساک کنند. [یعنی مبطلات روزه را انجام ندهند]. ۴ - بايد هر کدام کفاره روزه خود را بپردازند. يعنی شصت فقير را سير کنند، يا به هر کدام از آنها ۷۵۰ گرم طعام بدهند و يا شصت روز روزه بگيرند. صورت دوم: اگر مرد همسر خود را اکراه به نزديکی کرده باشد، در اين صورت سه حالت وجود دارد: حالت اول: اجبار مرد به نحوی است که زن هيچ اختياری از خودش ندارد، مثلاً دست و پای او را بسته باشد، در اين حالت روزه زن صحيح است، ولی مرد گناه کرده و روزه‌اش باطل شده و بايد کفاره بدهد. حالت دوم: اکراه مرد به نحوی است که زن قدرت بر تمکين نکردن دارد، ولی به خاطر ترس از غضب شوهر و کتک خوردن و مانند آن مجبور به تمکين میشود، در اين حالت: ۱ - مرد گناه کرده و روزهاش باطل میشود. ۲ - مرد بايد کفاره روزه خودش و بنابر احتياط کفاره روزه همسرش را بدهد. ۳ - زن گناه نکرده ولی روزه اش باطل است. حالت سوم: اگر زن مجبور به نزديکی شده باشد ولی در بين نزديکی راضی شود، در اين حالت بنابر احتياط واجب مرد دو کفاره و زن يک کفاره بدهد. صورت سوم: اگر زن شوهر خود را مجبور به نزديکی کند [گناه کرده و روزهاش باطل است، ولی] واجب نيست کفاره روزه شوهر را بدهد. ✍ آیت الله سیستانی: ١- باطل مى شود وكفاره او بر مرد است ٢- در اكراه هم همين حكم است ٣- اجبار به اين معنى است كه با زور است واكراه به معناى تهديد است. *ء*------------------*ء*   📚 منبع:   استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات اداره تبلیغ اینترنتی حوزه های علمیه ------------------------ -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊بالینک نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تندخوانی‌جزء 3۩معتزآقائی.mp3
4.2M
③ تندخوانی جزء سوم قرآن 🌺 جزء ســـــوم 🎙 با صوت استاد معتز آقایی ☆☆☆☆🌺🍃 به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
😂 😂 دیشب اینترنتم قطع شد تا رفتم تو حال بابام با چوب افتاد به جونمو هی داد میزد دزد دزد… یهو مادرم داد زد نزن نزن پسرمونه… بابام تو چشاش اشک جمع شد گفت تویی پسرم؟ چقد بزرگ شدی😐😂😂😂😂🤣🤣 شاااااااااااااادبااااااااااااشین✋ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
💢 خوردن سحری از اذان صبح 💠 سوال: 🔷 اگر شخصی با اعتقاد به اینکه هنوز اذان صبح را نگفته اند، مشغول سحری شود سپس متوجه گردد که وقت اذان صبح گذشته است؛ حکم روزه او چیست؟ ✍🏻 پاسخ: اگر در سحر ماه رمضان بدون این که تحقیق کند صبح شده یا نه، کاری که روزه را باطل می‌کند انجام دهد، سپس معلوم شود که در آن هنگام صبح شده بوده است، باید قضای آن روز را بگیرد، ولی اگر تحقیق کند و بداند که صبح نشده و چیزی بخورد، و بعد معلوم شود که صبح بوده است قضای آن روز بر او واجب نیست. 🔺 رساله آموزشی آیت الله خامنه ای | احکام روزه -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊بالینک نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 راهکار آیت الله بهجت برای حواس پرتی در نماز☝️ -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊بالینک نشر 👌
کسی‌که در کرده🔥 تکلیف روزه‌اش چی می‌شه ⁉️ ⚫️🕊⚫️🕊⚫️🕊⚫️🕊⚫️🕊  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊بالینک. نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا