eitaa logo
عبدالحسین خسروپناه
5.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
424 ویدیو
90 فایل
تنها کانال رسمی «استاد عبدالحسین خسروپناه» (توسط ادمین اداره میشود) کانال تلگرام: https://t.me/khosropanah1_ir کانال سروش: https://splus.ir/khosropanah_ir صفحهٔ ویراستی: https://virasty.com/Khosropanah_ir صفحهٔ ویسگون: https://wisgoon.com/khosropanah_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 حکمی‌‍سازی علوم، نیاز اساسی دانشگاه‌های امروزی است 🔻استاد خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز مهم‌ترین نقاط ضعف علوم انسانی مربوط به کمبود مصداق‌های عینی مبتنی بر حکمت اسلامی و فقدان رابطه صحیح میان تکنولوژی‌های علوم انسانی و مبانی علوم انسانی اسلامی است.  متن کامل گفت‌وگو در لینک زیر 🌐 iscanews.ir/xcHYG 🆔 @khosropanah_ir
سخنرانی استاد خسروپناه مرحوم فاطمی نیا.m4a
19.56M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه به مناسبت ارتحال آیت الله فاطمی نیا 📍در جمع ایرانیان منچستر انگلستان ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۱۴.mp3
19.63M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۱۵.mp3
16.42M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
📚 معرفی کتاب حکمت و معماری به قلم استاد عبدالحسین خسروپناه 🆔 @khosropanah_ir
عبدالحسین خسروپناه
📚 معرفی کتاب حکمت و معماری به قلم استاد عبدالحسین خسروپناه 🆔 @khosropanah_ir
📚 معرفی کتاب حکمت و معماری استاد عبدالحسین خسروپناه 🔰 تعالی علوم انسانی و هنر و ایجاد تمدن اسلامی در جامعه نیاز به بازشناسی مبانی علم از جمله مبانی هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، انسان شناختی و ... دارد که این مبانی در رویکرد اسلامی با واژه حکمت قرین است. به نظر می رسد با شناخت مبانی حکمی در علم معماری نیز می توان اقدامات موثری در روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی معماری صورت پذیرد.در این راستا کتاب حاضر سعی نموده است با نگاه درجه دوم به علم معماری و معرفی مبانی حکمی، زمینه نظریه پردازی بومی را در این علم فراهم سازد. بنابراین در گفتار اول کتاب سعی شده است با شفاف سازی تفاوت واقعیت از علم معماری، تحول و تغییر وضعیت حاضر معماری جامعه را وابسته به تغییر علم معماری معرفی نماید. در گفتار دوم جریان شناسی مطالعات معماری اسلامی مورد موضوعیت قرار می گیرد تا تفاوت رویکردهای تمدنی و غیر تمدنی در معماری مشخص شود و از آنجا که تغییر وضعیت محقق به وضعیت مطلوب نیازمند شناخت علم معماری موجود (علم معماری مدرن ) است، در گفتار سوم به بررسی سنت و مدرن پرداخته شده تا با تکیه بر این بخش، توصیف و تحلیل معماری محقق جامعه امکان پذیر گردد که اگر تحلیل مبانی فلسفی علم معماری مدرن به درستی انجام شود می توان با جایگزینی مبانی حکمی، مسیر حرکت علم به سوی وضعیت مطلوب را هموار ساخت. در گفتار چهارم به شناخت فلسفه پرداخته شده و تفاوت آن با حکمت بیان می شود و حکمت به عنوان نوعی معرفت واقع گرایانه نافع کارآمد که فلسفه می تواند بخشی از معرفت حکمی را تامین نماید؛ معرفی می شود. در گفتارهای پنجم تا هفتم رابطه علوم مندرج در حکمت (کلام، عرفان، فلسفه و ...) با علم معماری مورد مداقه قرار گرفته و با توجه به اهمیت فلسفه در مبانی علم معماری گفتارهای هشتم تا دهم مبانی فلسفی هستی شناسی، معرفت شناس و انسان شناسی را هدف قرار داده است. در نهایت این نکته حائز اهمیت است که شناخت علم معماری محقق جهت تغییر و حرکت آن به سوی وضعیت مطلوب، نیازمند به معیار است و کتاب حاضر سعی نموده است در حوزه مبانی علم، معیارهایی را در اختیار پژوهشگران معماری قرار دهد. 🆔 @khosropanah_ir