12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴یه سرود زیبای دیگه با دهه هشتادی ها که تلویزیون اون رو پخش کرد؛ این بار برای حاج قاسم
🔹خوبه مجموعه های فرهنگی سرودهای مدل سلام فرمانده و کارهای این مدلی رو افزایش بدن
✨﷽✨
✳️ قرآن سه نوع قلب را بیان می کند:
🌷قلب سـلیم؛
که از شِرک، نفاق، کینه و عیوب دیگر سـالم باشد
«اِلّا مَنْ اَتَی اللّٰهَ بِقَلْبٍ سَلیٖمٍ»شعراء۸۹
🌷قلب مُـنیب؛
که بعد از لغزش، به درگاه خدا توبه و پشیمان،
به سوی خداوند بازگردد
«وَجَاءَ بِقَلْبٍ مُّنِیبٍ»قٓ۳۳
🌷قلب مریـض؛
که در آن نفاق و ناباوری نسبت به معارف الهی است و اگر به حال خود رها شود، مَرض او روز به روز گسترده تر می شود «فیٖ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ»بقره۱۰
📌پدر کودتاهای رنگی را بهتر بشناسید
از انقلاب نارنجی در اوکراین تا جنبش سبز در ایران؛ توصیههای «جین شارپ» درباره براندازی دولتهای ضدآمریکایی چیست؟
«"جین شارپ"، مرشد مبارزههای بدون خشونت در سن 90 سالگی درگذشت.» از این تیتر روزنامه «نیویورکتایمز»، در تاریخ 2 فوریه (13 بهمنماه) نباید اینطور برداشت کرد که سخن از مرگ فردی در میان است که بی هیچ چون و چرا به عنوان پیشوایی بیخطر یا مردی صلحطلب شناخته میشود.
«شارپ» با آنکه در رسانههای غربی عمدتاً به عنوان یک استاد دانشگاه محجوب، متواضع و صلحطلب تصویر میشود از زاویهای دیگر پیر کودتاهای مخملی، پدر انقلابهای رنگی، بازوی براندازی سازمان سیا و عامل جنگ نرم آمریکا برای روی کار آوردن سیاستمداران دستنشانده دیده میشود.
او 21 ژانویه 1928 در ایالت «اوهایو» زاده شد و در 28 ژانویه 2018، درست یک هفته بعد از تولد 90 سالگیاش درگذشت. در سال 1983، زمانی که 55 سال سن داشت مرکزی به نام «موسسه آلبرت انیشتین» را برای بررسی و ترویج آنچه به گفته وی «مبارزات بدون خشونت» نامیده میشد، راهاندازی کرد.
ایده اصلی «مبارزات بدون خشونت»-نامی که «شارپ» برای آن انتخاب کرده بود- این بود که در صورتی که بتوان مخالفان یک حکومت را به نافرمانی از نهادهایی واداشت که ساختار قدرت را تشکیل میدهند میتوان نظام حاکم آن کشور را سرنگون کرد.
«تیری میسان»، پژوهشگر و نویسنده منتقد فرانسوی معتقد است بعد از آنکه سیا متوجه اهمیت ایدههای «شارپ» و «موسسه آلبرت انیشتاین» شده تلاش کرد از آنها برای آموزش مخالفان در کشورهای مخالف آمریکا استفاده کند.
این پژوهشگر فرانسوی میگوید: «از آن زمان به بعد، شارپ همیشه در هر جا که منافع آمریکا در خطر بوده، حاضر بوده است.»
رد پای تئوریهای «جین شارپ» و بنیادهای جنگ نرم آمریکایی که با الگوگیری از این تئوریها تأسیس شدند، در بسیاری از «انقلابهای رنگی» یا کودتاهای مخملی در اروپای شرقی و مرکزی و آسیای مرکزی دیده میشوند.
کتابچه او با عنوان «از دیکتاتوری تا دموکراسی»، به عنوان پایهای برای فعالیتهای جنبش «اوپتور» در صربستان (که مستقیما تحت آموزش مؤسسه آلبرت اینیشتن بود)، کارمای گرجستان، پورای اوکراین، کلکل قرقیزستان و زوبر بلاروس مورد استفاده قرار گرفت.
این کتاب شامل فهرستی از روشهای مختلف برای بیثبات کردن دولتهای کشورها است. لیست وی 198 متد پیشنهادی مثل دست انداختن مسائل سیاسی، توسل به تقلب انتخاباتی، کاربرد تشییع جنازه (واقعی و تصنعی) برای ابراز نظر سیاسی، انکار و نفی شخصیتهای شناخته شده، استفاده از نمادهای رنگی برای نشان دادن مخالفت و غیره را شامل میشوند.
«انقلاب رز» گرجستان در سال 2003، انقلاب نارنجی در اوکراین در سال 2004 و برخی انقلابهای رنگی دیگر با تأمین مالی دولت آمریکا بر پایه همین تئوریها شکل گرفتند.
محققان میگویند در حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاستجمهوری ایران در سال 1388 هم از میان 198 دستورالعمل براندازانه «جین شارپ»، بیش از 100 مورد اجرا شدند که البته در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.
همچنین یکی از شاگردان «جین شارپ» به نام «پیتر آکرمن»، بعد از تأسیس مرکزی به نام «مرکز بینالمللی مبارزه غیرخشونتآمیز»، براندازی نظام حاکم ایران را یکی از اهداف خود قرار داد و در سال 2006 اقدام به برگزاری کارگاههای براندازی نرم در دوبی در راستای این هدف کرد.
در این کارگاهها که در سال 2006 برگزار شد مدرسانی از صربستان و گرجستان، روشهای موسوم به «مبارزه بدون خشونت» را برای ایجاد بیثباتی در ایران به گروههای مخالف آموزش دادند.
مرگ «شارپ» قطعاً برای شاگردان و حامیان او در حکم از دست دادن یک رهبر معنوی بزرگ خواهد بود، اما بعید است برای حکومت آمریکا به معنی پایانی بر روشهای نرم و بی سر و صدایی باشد که جایگزین کودتاهای سخت و پرهزینه «سیا» جهت مداخله در امور کشورهای دیگر شدهاند
وستانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آخرین وضعیت از هم وطنانی که با نزدیک شدن به سالگرد حاج قاسم سلیمانی خود را به کرمان رساندند
𑁍▹Mj624◃𑁍
🔶🔷اصلاح طلبان در اغتشاشات چه وضعیتی داشتند؟
روزنامه جوان در یادداشتی به بررسی کارنامه اصلاح طلبان در آشوبها پرداخته و نوشته است:
اصلاح طلبان که همواره خود را مدعی خط امام و بازوی نظام جمهوری اسلامی معرفی میکنند، در سه ماهه التهاب کشور چگونه عمل کردند؟ اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم چه باید بگوییم؟ بدون تردید اصلاح طلبان درون کشور دنبال اغتشاش نبودند و از اغتشاش استقبال نکردند، اما همه آنچه انجام دادند بدتر از کار منافقان مدینه در صدر اسلام بود. ابتدا آتش تهیه مهسا امینی را ریختند. این کار در رسانه رسمی و غیر رسمی انجام شد. آنقدر در این موضوع دمیدند که بزرگان شان همچون محقق داماد و خاتمی نیز بازی خوردند و بیانیه خون خواهی صادر کردند و تا زد و خوردها در خیابان شروع شد، گفتند ما با خشونت مخالفیم، اما صرفاً نظام را به خشونت و سرکوب متهم کردند و دیگر هیچ؟ در رسانه رسمی تیترهای تحریک کننده میزدند و همزمان در توئیتر از نبود آزادی مطبوعات سخن میگفتند، برخی خبرنگاران شان برای اینترنشنال تولید محتوا و از علی کریمی حمایت کردند.
فاجعه شاهچراغ شیراز را گردن نظام انداختند (سعید شریعتی و...) شهادت کودک ده ساله ایذهای را گردن نظام انداختند. بدون تردید جهت گیری های فرهنگی این سه ماه در حوزه دین، امر به معروف و زنان و فرهنگ به بار نشستن میوه مبارزه ۲۵ ساله اصلاح طلبان با جمهوری اسلامی بود، اما کی بود! کی بود! ما نبودیم آنان بلند است. هیچ شایعهای را محکوم نکردند، هیچ دروغی را نفی نکردند، به هیچ دروغگویی (علی دایی و علی کریمی و...) اعتراض نکردند، از قاتلان شهیدان حمایت کردند و علیه قصاص به میدان آمدند. گویی در قبال ۸۱ شهید حتی یک نفر نباید قصاص شود و شتر دیدی جاپایش را هم ندیدی. بهنظر میرسد میدان دادن به این جریان سکولار-دموکراسی خواه خیانت به امام و شهیدان است جمهوری اسلامی اگر نجیبی در این جبهه میبیند گلچین کند و پایان عبیدالله ابن ابیها را اعلام کند.
🍁🍃 🍁🍃 🍁🍃
یاالله 🤲
نصیرمان باش تا بصیرگردیم ؛
بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم؛
یاالله🤲
ای نام تو شیرین ؛
ای ذات تو دیرین ؛
خوشم که معبودم تویی؛
خرسندم که مقصودم تویی ؛
نه دوری که نخوانمت ؛
نه مجهولی که نشناسمت ؛
یاالله🤲
غم را ازسینه ام بزدای ؛
زبانم را از دروغ و تهمت نگه دار؛
اگر نعمتم بخشیدی، شاکرم کن؛
اگربه بلاافکندی ،صابرم کن؛
اگر آزمودی ،پیروزم کن....
#دوشنبه های _امام حسنی
🌸🍀🌼🍀🌸🍀🌼