هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
بازخوانی صحنه:
👇
با حداقل 3 استراتژی در کاندیداهای ریاست جمهوری مواجهیم:
استراتژی های تحولی SO ( یک جهان فرصت، نقطه قوت: مردم)
یک جهان فرصت با توجه به روندهای جدید جهانی و پیشران بودن هوش مصنوعی ، در قسمت برنامه اقتصادی: سیستم متمرکز و جلوگیری از هدر رفت نوعی استراتژی محافظه کارانه است و نوعی تناقض
اگر کاندیدای دیگری با تمرکز بر تحریم ها ( تهدیدها) به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف باشد در استراتژی #تدافعی WT قرار گرفته است، اتخاذ این استراتژی از 92 تا 1400 هر چند منجر به سازش حداکثری شد اما گره گشایی نکرد.
برداشتم این است حداقل دو کاندیدا تدافعی اند.
اگر شما بر نقاط قوت متمرکز شوید و بخواهید تهدیدها را از خود دور کنید استراتژی شما محافظه کارانه است WO ( 3 نفر باقی مانده همگی محافظه کار اند) البته اگر سختگیرانه بخواهم نظر بدهم این 3 کاندیدا هم تدافعی خواهند بود.
سوال مهمتر این خواهد بود که کدام یک صحنه را درست دیده اند؟
سوال مهمتر آنست که ما به دنبال چه هستیم؟ آینده را چه می بینیم؟ امیدواریم یا در نقطه ضعف تاریخی ایستاده ایم؟ معتقدم در این پیچ تاریخی بیش از هر موقعی به استراتژی های تحولی نیازمندیم. اما عدم تنظیم برنامه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با این راهبرد دولت را ناکارآمد خواهد کرد
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
یکی از مهمترین شایستگی های رئیس جمهور آینده توجه به اقتصاد دانش بنیان و نخبگان حاضر در زیست بوم نوآوری است. به نظر می رسد تست اقتصاد پلتفرمی ( سکویی) ارزش ریسک را داشته باشد. خطرپذیری لازمه یک انتخاب تحولی است.
از نظر ما بچه های زیست بوم، شکست در نوآوری بهتر از اعتماد به رویه های روتین و عادی است
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
امروز با یکی از نخبگان و فضلای پاکستانی (مولف بیش از 10 اثر به 30 زبان زنده) در دفترم ملاقات کردم، پیامش واضح بود:
شما فکر می کنید انتخاب شما فقط بر ایران اثرگذار است، قلب شیعیان برای رئیس جمهوری می تپد که ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد، شیعیان در اقصی نقاط جهان در مظلومیت اند، قوت قلبشان باشید
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
یادداشت دکتر رستمی کیا.pdf
14.36M
پایان علوم انسانی اسلامی در ایران
✍ دکتر مجتبی رستمیکیا
مجله علوم انسانی اسلامی صدرا
سناریوهای تغییر در علوم انسانی اسلامی
🔻جنگ در فضای ابری
🔺ایمنی گله ای
🔻تخصص گرایی
🔻عمومی سازی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
دوستانی که با ادبیات رهبری و مدیریت آشنا هستند می دانند نقش #ریاست_جمهوری با مفهوم رهبری سازگارتر است تا مدیریت؛ شهید رئیسی یک مدیر نبود، یک رهبر بود، یک رهبر فداکار، یک رهبر فداکار اینقدر انسانی عمل می کند که مردم و اصناف مختلف او را دوست دارند و به وی احترام می گذارند بدون قانون بالادستی.
سختی ها را به جان می خرد که ملت در راحتی باشند. به دنبال تعیین رهبر باشید تا مدیر
رک: دیدگاه چوئی و مالتون در باب رهبری
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از Dr rostamikia
میدان معنایی صلح و جنگ در قرآن کریم
( نقدی بر کاربست امروزین آیه 62 سوره انفال)
✍️دکتر مجتبی رستمی کیا
▫️در روزهای گذشته یکی از وزای خارجه سابق با استناد به مجموعه آیات سوره انفال از 55 تا 62، اظهاراتی مبنی بر صلح با کفار را مطرح کرده و خود را از برخی تهمت ها تبرئه کرده اند. نوشته ذیل می کوشد تا با نگاه « میدان معنایی» اظهارت ایشان را نقد و از رهگذر آن، چشم انداز جدیدی به مطالعات زبان قرآن و هرمنوتیک باز کند.
▫️ میدان معنایی نوعی روش ساختگرایانه در مطالعه قرآن کریم است که با استخراج واژگان کلیدی و شناور می کوشد، میدان ها و حوزه های معنایی قرآن کریم را استخراج نماید. این میدان ریشه در نوعی کل گروی دارد که در آن جهان بینی مخاطبین قرآن و سیاق و بافت قرآن معنای جدیدی می یابد.
▫️در همه ترجمه های انگلیسی قرآن برابرنهاد واژه « سِلم»، واژه «peace» گذاشته شده است، در اکثر ترجمههای شکل گرفته در 50 سال اخیر واژه « صلح» در مقابل ترجمه فارسی این واژه گذاشته شده است؛ در قرن دوم هجری برای آشتی و معاهده میان مومنین از واژه « اصلاح» با ترکیب اضافی به « امت» ـ اصلاح امتی ـ استفاده شده است.
▫️ از سوی دیگر، امروزه واژه peace در مقابل واژه war قرار داده می شود و دوگانه جنگ و صلح را می آفریند. آنچه که این نوشته می کوشد آن را کمی وارسی کند این است که آیا در اسلام واژه سِلم در مقابل حرب است؟ آیا برابرنهاد صلح در مقابل واژه سلم صحیح است؟ آیا صلح مدرن قابل تطبیق بر سلم است؟
در آیه 61 و 62 سوره انفال می خوانیم: وَ إِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لهََا وَ تَوَكلَْ عَلىَ اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ(61) وَ إِن يُرِيدُواْ أَن يخَْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذِى أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ(62)
▫️به زبان فارسی، واژه های همسویی با سلم وجود دارد:
🔸صلح = در این صورت مقابل این واژه « جنگ» و « حرب» خواهد بود.
🔸معاهده/ وعده= در این صورت مقابل این واژه « خلف وعده» یا « عدم پای بندی به پیمان» خواهد بود.
🔸اسلام آوردن ( سلم)= مقابل این واژه کفر خواهد بود. [ در بسیاری از میدان های قرآنی، واژه سلم به معنای پذیرش اسلام ( یا قوانین اسلام) است]
🔸آشتی و اصلاح= مقابل این واژه « نزاع» خواهد بود. [ کارکرد این واژه در میدان معنایی قرآن داخلی _ یعنی بین المسلمین _ است]
▫️بدیهی است واژه سِلم در میدان معنایی قرآن نه در مقابل جنگ که در ذیل جنگ قرار می گیرد، سلم از دال های شناور مبارزه است. اصل بر مبارزه است و چنانچه شواهدی مبتنی بر خیانت وجود ندارد معاهده و سلم بسته می شود. از این رو برابرنهاد این واژه در میدان معنایی قرآن کریم صلح نیست بلکه نوعی پناهندگی مبتنی بر معاهده پیش و یا پس از جنگ است.
▫️از آیات دیگری نیز که مومنین را تشویق به فراهم آوردن « قوت جنگی» می کند می توان فهمید که دال شناور دیگر این میدان، تدارکات جنگی و تهیه زیرساخت های مبارزه است. وقتی میدان معنایی « مبارزه» و « جهاد» در برابر کفار در قرآن وجود دارد، برابر نهادهای مدرن در مقابل این واژه بسی جای تامل دارد.
▫️چنانچه از هرمنوتیک روش شناختی نیز استفاده کنیم « بازسازی تاریخی» و تجمیع شواهد و قرائن نزول این آیات نیز بر مطلب فوق دلالت می کند. از سوی دیگر متفکرین انقلاب اسلامی ( همچون مقام معظم رهبری) از آیه 62 سوره انفال جهت « مردم داری» و جایگذاری « مردم سالاری دینی» در منظومه تفکر سیاسی بهره برده اند و دال مرکزی این آیات را تکیه بر مومنین و نصر الهی دانسته اند.
👇
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=8&npt=7&aya=62
▫️از سوی دیگر این نحوه برداشت، یعنی برداشت دال مرکزی صلح از آیات مذکور در بیانیه نهضت آزادی ایران در نامه سرگشاده به رهبری و تفسیر راهنمای مرحوم هاشمی رفسنجانی دیده می شود، این مسئله خود می تواند حاکی از نوعی اختلاف قرائت یا اختلاف در گفتمان قرآنی نیز باشد.
👇
B2n.ir/h43089
B2n.ir/u81313
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ انتشار نخستینبار
🎥 اشاره یکی از مدالآوران المپیادهای علمی به تصویری که اخیرا از رهبر انقلاب در کتابخانه شخصیشان منتشر شده بود/ +پاسخ رهبر انقلاب:
شما که فلسفه غرب را میخوانید، سعی کنید با فلسفه اسلامی هم آشنا شوید
📥 مشاهده نسخه کامل مستند "پرچمداران خیزش علمی"👇
khl.ink/f/56748
669.8K
☝️
سلم به معنای کوتاه آمدن و پذیرفتن و تسلیم شدن است
🎙حجتالاسلام دکتر سعید امینایی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
◽️ ارتقاء رتبه علمی ۳ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸 سی وهفتمین جلسه هیأت ممیزه مشترک مراکز و مؤسسات غیر دولتی پژوهشی و آموزش عالی علوم انسانی، هنر و معارف دینی استان تهران برگزار شد.
🔅 در این جلسه ۳ پرونده از پژوهشگاه بررسی و شرایط اعضای محترم هیأت علمی به شرح ذیل جهت ارتقاء به مرتبه علمی بالاتر احراز گردید:
➖ #علیرضا_قائمی_نیا عضو هیأت علمی گروه معرفت شناسی و علوم شناختی پژوهشگاه/ ارتقاء از دانشیاری به استادی
➖ #محسن_مهاجرنیا عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه/ ارتقاء از استادیاری به دانشیاری
➖ #علی_محمدی_جورکویه عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه/ ارتقاء از استادیاری به دانشیاری
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/erteqa3
#هیات_ممیزه_مشترک
#ارتقا_رتبه_علمی
🆔 @iictchannel
✍ به عنوان شاگرد کوچک جناب حجتالاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی نیا، کسب مرتبه استادی را به ایشان تبریک عرض می کنم و عزت روزافزون ایشان را از درگاه الهی خواستارم
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
یادش بخیر سال 84 در کمال ناباوری #احمدی_نژاد در مقابل #هاشمی_رفسنجانی به دور دوم رفت، در ستاد دکتر در کرمان فعال بودم، توکل به خدا و کار جهادی در هفته آخر به ثمر نشست و در مقابل پول پاشی وحشتناک ستاد رقیب برای خرید رای و تبلیغات #یک_یا_حسین_دیگر گفتیم.
کافی است یک نفر از مرددین را همراه کنیم! همین
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
به نظرم وقت آن شده که علیرغم مخالفت آقای v مشروح مذاکرات #آلماتی منتشر شود. بعد با متن #برجام مقایسه شود.چرا هیات مذاکره کننده در آلماتی بابرخی از تعهدات که بعدها در متن برجام قرار داده شد مقاومت کرد؟ و چرا رهبری پی نوشتی در ذیل گزارش آلماتی نوشته و دستور انتشار دادندبه رسانه ملی اما هرگز پخش نشد؟
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
دکتر علی اصغر سعد آبادی است، مخترع و نوآور اجتماعی، چند سال پیش در دیداری می گفت به دلیل عدم توجه به طرح و ایده هایش قرار بوده بره #استنفورد، تنها کسی که برای ایده اش احترام گذاشت و ایشان در ایران ماندگارشد #آقا_سعید بوده است.برای زیست بوم نوآوری و شکستن حلقه مدیران ناشایست همین الان تصمیم بگیرید.
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
⬅️لئونارد تالمی پروفسور ممتاز زبانشناسی و فلسفه و مدیر بازنشسته مرکز علوم شناختی در دانشگاه بوفالو در نیویورک است. وی متولد 17 ژوئن 1942 است، دکترای خود را در زبان شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، در سال 1972 دریافت کرد.
⏹او یک زبان شناس برجسته آمریکایی است که به پیدا کردن و توسعه حوزه معناشناسی شناختی کمک کرده است. تحقیقات او گونهشناسیها و کلیات ساختار معنایی را پوشش میدهد. تعامل بین ساختار معنایی و ساختار واژگانی، صرفی و نحوی؛ رابطه این امر با گفتمان، دیاکرونی، فرهنگ و تکامل. و پیامدهای همه این مطالب برای سازمان مفهومی و نظریه شناختی. کارهای پیشگام و نوآورانه او در سطح جهانی بسیار تأثیرگذار بوده است.
🔘کار او مبنای اولین، دومین و سومین کنفرانس معناشناسی تالمیان در چین در سالهای 2019، 2020 و 2021 بود. آلمان، برای کمک های برجسته به تحقیقات در زمینه زبان شناسی. در سال 2011 در دهمین کنفرانس دوسالانه انجمن بین المللی زبان شناسی شناختی به عنوان یکی از سه «پدر بنیانگذار» زبان شناسی شناختی از وی تجلیل کرد. و او در سال 2002 به عنوان عضو انجمن علوم شناختی انتخاب شد.
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
Leonard Talmy - Concept Structuring Systems (Toward a Cognitive Semantics, Vol. 1) (2000).pdf
2.56M
به سوی معناشناسی شناختی
جلد اول
✍️لئونارد تالمی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
(Language, Speech, and Communication) Leonard Talmy - Toward a Cognitive Semantics_ Typology and Process in Concept Structuring . volume 2-The MIT Press (2003).pdf
1.87M
به سوی معناشناسی شناختی
جلد دوم
✍️لئونارد تالمی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
(Distinguished Lectures in Cognitive Linguistics) Leonard Talmy - Ten Lectures on Cognitive Semantics-Brill (2018).pdf
5.15M
سخنرانی در باب معناشناسی شناختی
✍️لئونارد تالمی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
Leonard Talmy - The Targeting System of Language-MIT Press (2018).pdf
6.29M
نظام توجه زبان
✍️لئونارد تالمی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
فدائیان اصلی دموکراسی خواهی این دو بزرگوارند که با جانشان از رأی مردم پاسداری کردند و چه خیال خامی دارند کسانی که با رأی ندادنشان می خواهند از جمهوریت دفاع کنند. برای پاسداشت خون مبارک این دو شهید حافظ جمهوریت، قهر با انتخابات را کنار بگذارید، رأی شما اگر مؤثر نبود برای حفظش شهید نمی دادیم.
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتی ای فرمانده دلتنگ ها
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
دانشجو و استاد عقبه کارشناسی دولت مدرن اند، اصلاحات از زمان هاشمی تا خاتمی تلاش وافری کرد جامعه مدنی رو بر روی #ایده_دانشگاه بناکند ولی نتوانست، جالب است #پزشکیان دانشگاه را گردن نمیگیرد. در مقابل نامزد دیگر بر #دولت_سایه بودن هر دانشگاه تاکید می کند. نخبگانی ترین ایده بعد از انقلاب اسلامی همین است
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
لولوی اولی
(به بهانه بیانیه انتخاباتی دکتر داوری اردکانی ، تئوری ترس)
✍مجتبی رستمی کیا
▫️از منظر برخی از فیلسوفان ( به خصوص آن هایی که سنت گرایند) تضاد لازمه شکل گیری فلسفه است، کنش امتداد لاجرم نظر است و این نه تنها حُسن تلقی می شود که اگر فیلسوفی آن را نداشته باشد محل تأمل است.
▫️بر خلاف این همه، اردکانی معتقد است رأی به غیر پزشکیان، رای به « سوادها» و « اوهام» باطلی است که منجر به « نابودی ایران» می شود. از منظر وی امروز رأی ما در میانه « بودن» و « نبودن» است. و رأی به غیرپزشکیان « جنگ » و « ویرانی» ایران را در پی خواهد داشت.
▫️این نوع موضع گیری و بیانیه خوانی های شبِ امتحانی، مرا یاد طنزی انداخت که یکی از اساتید فلسفه در توضیح « هیولای اولی» برایمان گفت! و اینکه وقتی می خواسته برای فرزند نوجوانش ابهام هیولای اولی را توضیح دهد از عبارت « لولوی اولی» استفاده کرده است. استعاره " لولو" در " ترساندن" ملت ایران را دست کم نگیرید. امروز این استعاره ها هستند که زندگی ایرانیان را می سازد، بیش از دو دهه است که ایرانیان را از « لولوی اولی» ـ که مشخص نیست دقیقا چیست ـ ترسانده اند.
▫️لولوی اولی نه یک قاعده فلسفی بلکه برساخت استعارهای است که ظرفیت ملت ایران را دست کم گرفته و به جای صلح « ترس» نشانده و به عنوان فعل ضمن گفتاری « ناامیدی» را در قلب ملت ایران می کارد.
▫️از شما که فیلسوف محافظه کار و محتاط این سال های ایران بودید بعید بود! می خواستم مطلبم را با "هایدگر و ایدئولوژی" به پایان ببرم، حس کردم برای کسی که سال ها از سنت گرایی بریده و مشغول اغوای مدرنیته است علی القاعده فایده ای ندارد...
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
شما را از #نظرسنجی ها و #لولو نترسانند، کار جهادی و توکل فراموش نشود
این شایعات از جنگ احد تا الان بوده
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
این برای دوستانی که از احتمال جنگ میترسند
👇
همانطور که روحانی نتوانست جلوی ترامپ بایستد #پزشکیان هم نمی تواند، بهترین دفاع حمله است، #سازش احتمال جنگ را افزایش می دهد. #جلیلی استاد موازنه هست، حریف واقعی #ترامپ خواهد بود. برخی اوقات برای صلح باید جنگید.
✍ من در این لحظات دوباره تلگرام و اینستاگرامم را فعال کردم شما چطور؟!
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با استفاده از هوش مصنوعی صدای آقای رئیسی رو....
روحشان شاد
راهشان پر رهرو
لاجرم بر دل نشیند. پیداست که اين کار عاشقانه ساخته شده است.
#مثل_رئیسی
#انتخابات
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از «مسعا» | مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی-اسلامی
دنبال مقصر نگردید.
چالش خیلی جدی تر از این حرف هاست، یکی از پیشران های موثر آینده نزدیک جمهوری اسلامی، #شکاف_قومیتی_اقلیتی است. و هیچ تفاوتی نمی کرد کدام نامزد جبهه انقلاب دور دومی می شد چرا که در صورتبندی این #گسل_قومی تغییر خاصی ایجاد نمی شد.
بیش از 60 درصد آراء پزشکیان مرهون این واقعیت است
———-
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
با عرض تبریک به رئیس جمهور منتخب، و ضمن تشکر از جناب آقای دکتر جلیلی و ضمن تشکر از همراهی مخاطبان محترم کانال فلسفه زبان اسلامی، از امروز کانال به فعالیت های عادی و روزمره خود بازخواهد گشت؛ از اینکه در این ایام همراهی کردید.
سپاسگزارم.
در این ایام خب روی بحث « استعاره ها در حکمرانی مقام معظم رهبری» متمرکزم، انشالله کار خوبی از آب در بیاید.
✍ مجتبی رستمیکیا
▫️یازده ساله بودم که عمر سیاسی من با انتخاب سید محمد خاتمی در 1376 آغاز شد، سیزده ساله بودم که ماجرای کوی دانشگاه رخ داد، در همین سال صیاد دل ها با وضعیت عجیبی درب منزلش ترور شد، 16 ساله بودم که پرونده هسته ای ما در شورای امنیت و آژانش مطرح شد و چه استرس هایی بهمان وارد نشد.
▪️18 ساله که شدم دکتر احمدی نژاد در یک رای تاریخی هاشمی رفسنجانی را از صحنه سیاسی ایران کنار راند و 22 ساله بودم که ماجرای فتنه 88 نقاب از چهره خود برداشت و در اوج خوشحالی، ماجرای خانه نشینی سال 91 دکتر پیش آمد، تو گویی تمام آرزوهای خود را بر باد رفته دیدیم.
▫️برای ما سخت بود سال 92، روحانی با « لولو هراسی» با یک رأی ناپلئونی رئیس جمهورمان شود و 8 سال ما را سرگرم برجام بدون فرجام کند، 96 ماجرای بنزین رخ داد و 98 یکی از تلخ ترین سال های زندگی من شد، تا مرز ناامیدی رفتم، حاج قاسم را ازمان گرفته بودند، 1400 رئیسی شهید آمد و هنوز طعم دوران خدمت او را نچشیده او را از دست دادیم و 1403 مسعود آمد و سعید در رقابت ناکام ماند.
▫️عمر 27 ساله سیاسی من محصولی از شکست ها و پیروزی هاست، ما در این مسیر پخته شدیم، ما این آیه را با گوشت و پوست خود لمس کرده ایم که « عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم» در اوج نا امیدی، امید خوابیده بود، به قول حاج قاسم: فرصتی که در تهدیدهاست در خود فرصت ها نیست؛ من عادت کرده ام زندگیم را در پس همه این شکست ها و پیروزی ها بسازم، تا مرز ناامیدی رفتم اما نا امید نشدم، پیروزی دکتر پزشکیان را نیز حمل بر یکی از این موقف ها می کنم و در پس آن خیرها و فرصت ها و الطاف خفیه ای می بینم که در ذیل به برخی از این موارد اشاره می کنم:
1⃣مردم برای بیان صدای خود مکانيسم قانون اساسی را انتخاب کردند نه کف خیابان را، این به نوعی پاسداشت مبانی انقلاب اسلامی و امام راحل است
2⃣50 درصد آرا مقبولیت نظام را نشان داد، سرمایه اجتماعی نظام در حال بازسازی است.
3⃣ حاکمیت برای اولینبار رئیس جمهور قومی را تجربه می کند و این خود باعث کنترل گروه های تجزیه طلب کرد و ترک و اهل سنت خواهد شد
4⃣به واسطه همزبان بودن دکتر پزشکیان، ارتباط با کشورهای آذری زبان قفقاز و ترکیه بسیار تسهیل خواهد شد
5⃣ فرصت 4 ساله کار گفتمانی و تشکیلاتی در دولت سایه و تربیت نیرو بیشتر برایمان فراهم شده است
6⃣ گفتمان علم گرایی و برنامه محوری از اصلاح طلبان خارج و وارد جریان انقلاب شده است.
7⃣ با نفوذ در اطراف رئیس جمهور می توان به انشعاب یک شاخه اصلاح طلب عدالت خواه امیدوار بود ( گفتمان غالب اصلاحات شکسته خواهد شد)
8⃣ آزادی های مشروع همچون اینترنت و... نسل z را همراه تر خواهد کرد.
در لگد کوب حوادث جان دیگر یافتم
چون غبار از زیر پای کاروان برخاستم
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd