هدایت شده از ستاد نوآوریهای اجتماعی
✅ فراخوان آثار نوآورانه برای ارائه #تصویری موثر از «هویت و #آرمان طلبگی در جهان معاصر» به #متقاضیان و مستعدین تحصیل در حوزه.
👈بخش #اصلی
فیلم کوتاه 100 ثانیهای (فیلم داستانی کوتاه، مستند، مصاحبه، نماهنگ، پویانمایی)
👈بخش #آزاد
داستان کوتاه، پادکست، پوستر، الگوهای دعوت چهره به چهره موثر و ... .
✅ جوایز برترینها
⚜️ نفر-گروه اول، تندیس دعوت + 100 میلیون ریال جایزه نقدی + 100 میلیون اعتبار خدمت نوآروی.
⚜️ نفر-گروه دوم، تندیس دعوت + 50 میلیون ریال جایزه نقدی + 50 میلیون اعتبار خدمت نوآروی.
⚜️نفر-گروه سوم، تندیس دعوت + 20 میلیون ریال جایزه نقدی + 30 میلیون اعتبار خدمت نوآروی.
⚜️ انتشار آثار برگزیده و شایسته تقدیر در رسانهها و پایگاههای اطلاع رسانی حوزوی.
⚜️ تخصیص پنج میلیون ریال اعتبار نوآوری به هر یک شرکت کنندگان.
مهلت ارسال آثار
📆 10 فروردین 1401
📄جهت پیشثبتنام در رویداد یا ارسال اثر به لینک زیر مراجعه کنید.
https://zil.ink/dawat_
ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
هدایت شده از حکمت بالغه
#ذهنـتوسعهـیافته
✅ دیوید چالمرز و اندی کلارک فرضیه «ذهنتوسعه یافته» را مطرح کردهاند. بنا به این نظریه، ذهن ما آدمیان از محدوده پوست و بدنمان فراتر میرود و گسترش مییابد. آنها ادعا میکنند که وقتی ما با ابزارهای دیجیتال کار میکنیم آنها بخشی از ذهن ما میشوند؛ یعنی با آنها فرایندهای شناختی را انجام میدهیم. فرض کنید وارد یک فروشگاه میشویم و به فهرست خریدهایی که روی گوشی خودمان داریم نگاه میکنیم تا بیاد بیاریم که چه چیزهایی را باید بخریم. در این مورد فرایند ذهنی «به یاد آوردن خریدن چیزی» که فراموش کردهایم؛ مانند نان، فرایندی است که فراتر از امور داخل سرما میرود. در واقع در این مورد این فرایند ترکیبی از بخشی طبیعی و بخشی دیجیتالی است؛ یعنی این فرایند فرآیندی «عصبی ـ دیجیتالی» است. اپلیکیشن های یادداشتبرداری تلفنهای همراه بخشی از فرایند یادآوری من است.
@hekmatebalge
هدایت شده از حکمت بالغه
♦ چالمرز دیدگاه «ذهن توسعهیافته» را در مقدمهای که بر کتاب کلارک نوشته با یک مثال توضیح میدهد. یک ماه پیش من یک موبایل آیفون خریدهام. این موبایل در این مدت برخی از کارهای محوری مغز مرا انجام داده است. این موبایل جای بخشی از حافظهام را گرفته و برخی از شمارههای تلفن و آدرسها را ذخیره کرده است. این کارها پیشتر به عهدة مغز من بود.همچنین،از آن برای محاسبه (جمع و تفریق و غیره) استفاده میکنم. به کمک آن جدولهایی از مخارج و غیره تهیه میکنم و آنها را محاسبه میکنم. این موبایل منبع شگفتآوری است؛ با آن همیشه به گوگل دسترسی دارم تا برخی از اطلاعات موردنیاز برای حل نزاعها را به دست بیاورم. من برخی از برنامههایم را با آن طراحی میکنم. از تقویم آن استفاده میکنم تا تعیین کنم چه کارهایی را در ماههای آینده میتوانم یا نمیتوانم انجام دهم. من حتی گاهی خیالهای باطلم را روی این گوشی انجام میدهم؛ از روی بیکاری با کلمات و تصاویر روی صفحة آن، وقتی تمرکز ندارم، بازی میکنم.
🔷کلارک ادعا میکند که این آیفون: اوّلاً، فرایند پردازش را، بیآن که از دستانم استفاده کنم، سریعتر میکند. ثانیاً، این موبایل از پیش بخشی از ذهن من بوده است.
@hekmatebalge
هدایت شده از حکمت بالغه
#ذهنـتوسعهـیافته
♦️نظریه ذهن توسعهیافته ادعایی هستیشناختی ontological را در بارة رابطه ذهن و ابزارهای دیجیتال مطرح نمیکند، بلکه در واقع ادعایی شناختی cognitive را در این خصوص پیش میکشد. به بیان دیگر، این نظریه ادعا نمیکند که ذهن با ابزارهای دیجیتال یک هستی را تشکیل میدهند، بلکه ادعا میکند ذهن بخشی از فرایندهای شناختی خود را با این ابزارها انجام میدهد.
🔺این نظریه پیامدهای گستردهای در فلسفه ذهن و هوش مصنوعی و انسانشناسی شناختی داشته و به طور گسترده مورد تحلیل قرار گرفته است. حجم آثاری که در این زمینه منتشر میشود بسیار زیاد است. دستهای از فلاسفه آن را نقد و دستهای دیگر از آن دفاع میکنند. بذرهای این نظریه را در آثار فلاسفهای از قبیلِ جان دیویی، مرلوپونتی و هایدگر و غیره میتوان یافت.
@hekmatebalge
160111_001[1].mp3
15.2M
#درسگفتار
#فقه_النظریه
فقه النظریه شهید صدر
🎙مجتبی رستمی کیا
آنچه در این فایل می شنوید:
🔻 فقه النظریه شهید صدر در 9 گام:
1. تفکیک بعد ثابت و متغیر دین از یکدیگر
2.توجه به گستره اختیارات حاکم در منطقه الفراغ
3.به دست آوردن سیر از روبنا به زیربنا
4.کل گرایی و رسیدن به ارزش های کلی و اهداف شریعت
5.کشف مذهب ( مکتب)
6.تطبیق مذهب اکتشافی با رسالت ها و اهداف دینی
7.تنظیم نگرش مجتهد در مورد احکام جزئی در مواجهه با متغیرات
8.تنظیم نگرش و طرز تفکر مجتهد در مورد ثابتات دین
9. تست آن در پایلوت اجتماعی
——
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
160114_001[1].mp3
14.49M
#درسگفتار
#فقه_النظریه
#تعین_معنا
5 لایه تعین معنا در نظام استنباطی شهید صدر
مبنای پذیرفتن فقه النظریه
🎙مجتبی رستمی کیا
آنچه در این فایل می شنوید:
🔻تعین دورنی معنا
🔻تعین استعمالی معنا
🔻تعین ظهوری معنا
🔻تعین سیستمی معنا
🔻تعین اجتماعی معنا
——
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
03-methodology 1[1].mp3
12.53M
#درسگفتار
#فقه_النظریه
#روش_شناسی
#متدولوژی
روش شناسی شهید صدر در شناخت مسئله
🎙مجتبی رستمی کیا
آنچه در این فایل می شنوید:
🔻 گونه شناسی مسئله (پارادایم کلی شهید صدر، روش تاریخی نگری، روش افتراضی، منطقه الفراغ به مثابه روش، انسداد باب علم و علمی در نظام سازی اقتصادی، تفاوت روش تفسیری و اکتشافی، روش روبنا به زیر بنا و کلگرایی)
🔻تبار شناسی مسئله ( تبویب در چه علمی؟)
🔻 ساختار شناسی مسئله ( طبقه بندی مسائل؟)
——
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
04-methodology 2[1].mp3
10.93M
#درسگفتار
#فقه_النظریه
#روش_شناسی
#متدولوژی
روش شناسی شهید صدر در حل و نتیجه مسئله
🎙مجتبی رستمی کیا
آنچه در این فایل می شنوید:
🔻 گونه شناسی حل مسئله
1. روش استظهاری
2. روش احتمالات
3. روش ارتکازات زبانی
🔻تبار شناسی حل مسئله( تبویب در چه علمی؟)
🔻 ساختار شناسی حل مسئله ( طبقه بندی حل مسائل؟)
👈روش شناسی پیامدها و نتیجه ها ( حجیت)
——
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
05-maqased[1].mp3
13.39M
#درسگفتار
#فقه_المقاصد
#روش_شناسی
#متدولوژی
#شاطبی
روش شناسی فقه المقاصد از دیدگاه شاطبی
🎙مجتبی رستمی کیا
آنچه در این فایل می شنوید:
🔻 ضرورت بحث از فقه مقاصد و تحقیقات جدید معاصرین از اهل سنت
🔻تفسیر نظریه فقه المقاصد در 9 گام
🔻 بحث از ضروریات، حاجیات و تحسینیات
🔻تقسیم بندی مقاصد شرعی
🔻روش استقراء از دیدگاه شاطبی
🔻رتبه بندی احکام و مکلفان
——
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
✍محمد علی ملک
{جای خالی #فلسفه_های_مضاف_به_علوم در حوزه های علمیه}
اگر فلسفه های مضاف به علوم ادبی همچون فلسفه صرف و فلسفه نحو می خواندیم 👈 گرفتار ادبیات عرب سنی زده نمی شدیم
اگر فلسفه علم اصول فقه می خواندیم 👈 با انبوه طلاب بلاتکلیف و ناآگاه با دانش گرانسنگ منطق فهم دین یعنی اصول فقه، مواجه نمی شدیم
اگر فلسفه فقه می خواندیم 👈 روش شناسی اجتهاد تبدیل به یک امر فرسایشی و دست نایافتنی نمی شد
#آیا_گوش_شنوایی_است؟
__-
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
🔹موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری پژوهشگاه شهید صدر(ره) برگزار می کند:
🔻نخستین پیش نشست همایش ملی فقه نظام ساز:
🔸مفهوم شناسی فقه نظام ساز در آثار شهید صدر(ره)
✔️ ارائه دهنده: حجت الاسلام سید امید موذنی
(معاونت پژوهش پژوهشگاه شهید صدر)
✔️ دبیر علمی: دکتر مجتبی رستمی کیا
(پژوهشگر حوزه اندیشه شهید صدر)
🕰 زمان: پنجشنبه 25 فروردین 1401 ساعت 14 الی 15:30
📡 حضور مجازی از طریق:
https://join.skype.com/LkYXIOVg9feO
🌐 لینک خبر
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران
🌐 eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
✍️محمد علی ملک
#رئوس_مسائل_فلسفه_علم_لغت:
1) چیستی شناسی علم لغت(تعریف علم،موضوع علم،اغراض و فواید علم،ساختار علم)
2) کلیات مقدماتی مسائل علم لغت(این کلیات هر چند اصطلاحا مبادی نیستند، اما به فهم مسائل علم لغت کمک می کنند)
3) مبادی تصوری و اصطلاح شناسی علم لغت
4) مبادی تصدیقی علم لغت(قواعد،اصول،منابع،تعارض ادله،حجیت)
5) پیشینه شناسی علم لغت(مکتب شناسی و روش شناسی لغویون)
6) ارتباطات علم لغت با سایر علوم
7) روش شناسی/الگوریتم لغت شناسی
8) ابعاد اجتماعی علم لغت
- اگر بر عمده این مسائل تسلط نداشته باشیم، #علم_لغت چه سودی برای اجتهاد دارد؟
- جای خالی دانش #فلسفه_علم_لغت به شدت در میان دروس حوزوی احساس می شود...
__-
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از قطب علمی فلسفه دین اسلامی
کانال رسمی "قطب فلسفه دین اسلامی" در ایتا افتتاح شد، جهت اطلاع از:
🔻 آخرین دستاوردها در حوزه فلسفه دین
🔻 اخبار و اطلاعیه اساتید سرشناس فلسفه دین اسلامی
🔻 مسائل نوپدید و شبهات جدید این عرصه
🔻آشنایی با شبکه عظیم کنشگران و اساتید حوزه فلسفه دین اسلامی
🔻رصد دینداری در ایران معاصر
🔻 تحلیل محیط رقابتی عرصه فلسفه دین
🔻 یادداشت های روزانه متخصصین فلسفه دین
🔻 سیاستگذاری شورای علمی قطب
🔻آخرین تحولات در مورد کارگروه فلسفه دین و کلام جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔻آخرین اخبار و اطلاعیه های همایش قرآن و علوم شناختی
🔻 معرفی نخبگان جوان عرصه فلسفه دین
🔻 معرفی منابع اصیل در حوزه فلسفه دین
و....
👈به ما بپیوندید
🆔 @FalsafeDin_ir
هدایت شده از فلسفه دین اسلامی
♦️تا ۲۳ اردیبهشت تمدید شد♦️
💢 ثبت نام دوره تربیت مدرس طرح ولایت
💠 مرکز آموزشهای آزاد، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراگیر شدن طرح ولایت و به منظور تکمیل کادر اساتید طرح ولایت، دوره تربیت مدرس مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) برگزار می کند.
📚محتوای دوره:
1️⃣معرفت شناسی
2️⃣خداشناسی
3️⃣انسان شناسی
4️⃣فلسفه اخلاق
5️⃣ فلسفه حقوق
6️⃣فلسفه سیاست
✅مزایای دوره:
🔶آشنایی و تسلط بر مباحث بنیادین اندیشه اسلامی؛
🔷توانایی مواجهه صحیح با شبهات و تهاجمات فکری و فرهنگی؛
🔶تدریس در دوره های آموزش مبانی اندیشه اسلامی؛
🔷پرداخت کمکهزینه تحصیلی
♻️ راههای ارتباط با ما:
🏢آدرس: قم- بلوار جمهوری – موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) – مرکز آموزش های آزاد – واحد تربیت مدرس اتاق ۱۴.
📞شماره تماس: 02532113639
📭شناسه ارتباطی در پیام رسان ایتا:
@Tarbiat_Modarres_iki
♻️ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇
🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1722
—————💠🍃🌺🍃💠—————
🆔 @Islamic_Philosophy_of_Religion
💠 «زندگی پس از زندگی» و «تجربه دینی»
✍️ مجتبی رستمی کیا
💤 سالها پیش، ویلیام جیمز، فیلسوف و فرا روانشناس آمریکایی، در انجمنی بهنام «انجمن مطالعات روحی آمریکا»، چند کلانپروژه را طراحی کرده بود. یکی از آن پروژههای کلان، بحث ثبت تجارب دینداران جهان، تحتعنوان «تنوع تجربه دینی» است. «زندگی پساز زندگی» بهنوعی، تجربه دینی محسوب میشود و همانگونه که گرانبار از نکات ارزشمند در باب جهان دیگر و اتصال به خیال و مثال منفصل است، همچنین میتواند گرانبار از مشاهدات و نظریات هم باشد.
🔅 این مسئله گرانبار بودن از مشاهدات و نظریات، در کتاب «تنوع تجربه دینی»، بهخوبی نشان داده است؛ تجربههایی همگون در ادیان مختلف؛ بهعنوان مثال کسیکه شیعه است، ائمه ‹علیهمالسلام› را رؤیت کرده است؛ یا تصویر این تجربه، متناسب با اعتقادات فرد شکل گرفته است؛ یا کسیکه یهودی بوده، حضرت موسی کلیماللّٰه و ابراهیم خلیلاللّٰه را متناسب با مناسک و تصویرسازیهای یهود دیده است و آنکسکه در دل، محبت مسیح داشتهاست، مسیح و حواریون و اصحابی همچون «پولس» بر آن ظهور کرده است و تصویرشان از عالم برزخ و مثال، متناسب با تصویرسازیهای ادیان شکل گرفتهاست.
🔘 یافتن نقاط مشترک و پیراستن حواشی، یکی از وظائف فیلسوف دین است که منجر به شکلگیری یک نظریه منسجم از زندگیِ پساز زندگی خواهد شد. زندگی پساز این جهان، از مشترکات اعتقادی ادیان ابراهیمی و حتی برخی از مکاتب همچون بودیسم است و میطلبد تا فارغ از نگاه سطحی، با نگاهی عالمانه مورد گفتوگو قرار گیرد. این برنامه باید بهنحوی پیش برود که ظرائف مسئله «پلورالیسم دینی» و ملاک حقانیت و نجات ادیان، مورد خدشه واقع نشود که معمولاً در برداشتهای سطحی از درک زندگیِ پساز زندگی، توسط فهم متعارَف، امری نشدنی است و همواره به شبهاتی از این جنس، میانجامد که مستلزم مدیریت است.
🌀 استنباط و نتیجهگیری از وقایع پیشآمده در تجربه دینی یک شخص و کاربست آن در زندگی شخصی و یا حتی اطرافیان و توصیه آن به دیگر دینداران، با مسئله «محوریت قول، فعل و سنت نبوی» دارای تعارض است و میطلبد تقریر صحیحی از این مطلب صورت گیرد که آیا همانند «بسط تجربه نبوی»، سودای تکثرگرایانه در سر دارد و یا فارغ از اینگونه مدعیات، بهصورت سطحی، مایل به افزایش سطح مخاطبین در مورد رازآلودبودن امر دین است؟!
🔹 اگر زندگیِ پساز زندگی و تجربهنگاریهای دینداران در این حوزه، منجر به نوعی «اخباریگروی» هم بشود، باز محکوم است و بهنظر میآید باید مورد توجه جدی اندیشمندان قرار گیرد؛ که چگونه با سنتهای عقلگرا (بهخصوص عقلگرایی اعتدالی) قابل جمع خواهد بود.
☑️ در دهههای گذشته و در صحنه مدیریت فلسفهٔ دین در ایران، بسیار تلاش شده است تا به شبهاتی همچون «پلورالیسم دینی»، «بسط تجربه نبوی»، «اسطورهایبودن دین»، «اخباریگروی» و… پاسخهایی مبتنی بر سنت عقلگرایی داده شود. آن شبهات برای خواص مطرح بود و بههیچوجه وارد تحقق عینی در فهم متعارف نشد. اما رسانه این قدرت را دارد که همه این شبهات را، بهمثابه یک عقیدهٔ راسخ و قدرتمند در دینداران، تئوریزه کند. غرضام تعطیلی هیچ برنامهای نیست؛ غرض، سناریویی است که در پسِ طراحی «زندگی پس از زندگی» باید میبود و این نقشه راه را، بهدرستی ترسیم میکرد.
#زندگی_پس_از_زندگی
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🔶 کانال "فلسفه زبان اسلامی" دریچهای است برای تأملات شما در باب زبان/ در ایتا
🆔 @ProjectSystem
🌐 @KiaMojtabaPHD
هدایت شده از Dr rostamikia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انجمن NDE
(A near-death experience
✍️ مجتبی رستمی کیا
بیان نور وساینس ( عصب شناختی) در مورد زندگی پس از زندگی را در کلیپ بالا ببینید: ( دکتر کیمیایی، متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص تشخیص الکتریکی)
🔹تجربه نزدیک به مرگ (NDE) یک تجربه شخصی عمیق مرتبط با مرگ یا مرگ قریب الوقوع است که محققان ادعا می کنند ویژگی های مشابهی دارند. وقتی مثبت باشد، چنین تجربیاتی ممکن است شامل انواع احساسات از جمله جدا شدن از بدن، احساس شناور بودن، آرامش کامل، امنیت، گرما، تجربه انحلال مطلق و حضور نور باشد. در صورت منفی بودن، چنین تجربیاتی ممکن است شامل احساس ناراحتی و ناراحتی باشد.
🔸توضیحات برای NDE ها از علمی تا مذهبی متفاوت است. تحقیقات علوم اعصاب فرض می کند که NDE یک پدیده ذهنی ناشی از "یکپارچگی چندحسی بدنی مختل" است که در طول رویدادهای تهدید کننده زندگی رخ می دهد.برخی از باورهای ماورایی و مذهبی در مورد زندگی پس از مرگ شامل توصیفاتی شبیه به NDE ها هستند.
🔹بر اساس مطالعه ای در سال 2011 در سالنامه آکادمی علوم نیویورک، حدود 9 میلیون نفر در ایالات متحده یک NDE را گزارش کرده اند، امروزه برخی از باورمندان به این مسئله در انجمنی به همین نام دور یکدیگر جمع شده اند. آیا آنچه در شبکه چهار در حال اجراست، لایه ای از انجمن NDE در ایران است که سویه مذهبی پیدا کرده است؟
#زندگی_پس_از_زندگی
#NDE
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🔶 کانال "فلسفه زبان اسلامی" دریچهای است برای تأملات شما در باب زبان/ در ایتا
🆔 @ProjectSystem
🌐 @KiaMojtabaPHD
امارات متحده عربی اولین کشوری شد که وزیری برای هوش مصنوعی تعیین کرد. به گزارش «بیزنس عربی»، عمر بن سلطان العلمای ۲۷ ساله اولین وزیر هوش مصنوعی این کشور است. امارات میخواهد پیشتاز انقلاب فناوری جهانی باشد و از جمله در پروژه مسکونی کردن مریخ تا سال ۲۱۱۷ شرکت کند. بله، اولین وزیر وزارت هوش مصنوعی امارات متحده عربی یک جوان ۲۷ ساله است!
——
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
💠زندگی پس از زندگی و دوگانه های باطل
✍️ مجتبی رستمی کیا
🔹 جان سرل در کتاب حیث التفاتی نکته بلیغی دارد: « متاسفانه 300 سال اخیر فلسفه دچار دوگانه های باطلی بوده است»، اساساً فیلسوفی گری در برساخت دوگانه هایی استوار می شود که برخی از این دو گانه ها نه حقیقی بلکه سنتی مدرسی ( اسکولاستیک) تلقی می شود؛ برخی از دوگانه هایی که در این چند روز و بعد از نوشته اول در فضای مجازی و از گوشه و کنار برایم ارسال شده است:
🔻 دوگانه متاورس و NDE ( و ترجیح اینکه حالات نزدیک به مرگ بر متاورس ترجیح دارد!)
🔻 دوگانه فیزیکالیسم و دوئالیسم ( به این معنا که اگر NDEرا نپذیریم به فیزیکالیسم متهم می شوید!)
🔻 دو گانه روح گرایی و بدنمندی ( به این معنا که اگر NDE را نپذیری پس لاجرم متهم به بدنمندی خواهید شد!)
🔻 دو گانه عوالم غیب و عالم دنیا ( به این معنا که اگر NDE را نپذیری پس منکر عالم غیب شده اید!)
🔻 دوگانه حال خوب - حال بد ( برنامه های مبتنی بر NDE حال خوبی در افراد آنهم پیش از افطار ایجاد می کند!)
🔻 دو گانه کارکردگرایی و تئوریک بودن ( به این معنا که مشاهده NDE برخی از مؤمنین را ترسانده و کارکرد خوبی دارد، خیلی از بحث ها را دارند مراعات می کنند چرا با این برنامه که اینقدر کارکرد خوب دارد مقاومت می کنید؟!)
⬅️ در اوایل چندان مایل نبودم ـ همچنان که از نوشته اولم پیداست ـ به صراحتی خواستار تعطیلی و اصلاحات اساسی برنامه بشوم، اما بر اساس مطالعات پشتیبان و حداقل 12 سال مطالعات جدی در حوزه فلسفه دین و تجربه دینی، NDE را شروع خط انحراف تلقی می کنم و مجبورم موضع رادیکال تری نسبت به آن بگیرم.
👈 اگر NDE را نپذیریم برای همه دو گانه های بالا حرف برای گفتن و استدلال برای ابطال فیزیکالیسم داریم، نیاز نیست برنامه ای را ترویج کنید که آینده آن پیداست، امسال دستکم 20 هزار نفر تجربه نزدیک به مرگ دارند و در سال هایی در آینده نزدیک 20 میلیون نفر؛
👈 سخن پایانی: برای ابطال برخی از مدعیات NDE به تحقیقاتی که در مورد مشاهدات و تجربه افراد دارای اعتیاد به مواد صنعتی و روانگردان انجام شده است مراجعه کنید، حجم مشاهدات و تجربیات نزدیک به این فضاست! هوشمند باشیم و پشت بازی های الهیاتی که پشتوانه و عقبه تئوریک مفصلی در سنت غربی دارند پنهان نشویم.
🔸 تعجبم از برخی از اساتید محترم متافیزیک اسلامی است که چگونه این عقبه تئوریک و این دست پنهان در پشت این مباحث را کاملا منطبق بر اصول فلسفه اسلامی می دانند، وقتی شما در عالم وقوع آسیب های متعددی برای NDE قائلید نمی توانید در عالم امکان، اصل امکان چنین تجربه هایی را اثبات کنید؛ این اثبات اصل امکان، در زبان متعارف و در زبان رسانه تبدیل به صحت وقوع می شود، اینهم از هنر رسانه است، از کاهی کوهی می سازد و از امکانی وقوع!
#زندگی_پس_از_زندگی
#دوگانه
#متاورس
——
🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸 کرسی علمی ترویجی فلسفه اصول
🔰 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار میکند:
🎙 با ارائه:
آیت الله #علی_اکبر_رشاد
🏷 ناقدان:
آیت الله #احمد_مبلغی
حجت الاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا
✍️ دبیر علمی:
حجت الاسلام #ذبیح_الله_نعیمیان
⏰ چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه، ساعت 17
🏢 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 join.skype.com/I7qOg2slYw3U
#کرسی
🆔 @iictchannel
هدایت شده از قطب علمی فلسفه دین اسلامی
کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با همکاری قطب فلسفه دین اسلامی برگزار می کند:
💠 نشست نقد کتاب « الهیات سایبر»
🎙 با ارائه:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر #علی_رضا_قائمی_نیا
🏷 ناقدان:
دکتر #عبدالله_نصری
دکتر #محمدرضا_اسدی
⏰ جمعه 23 اردیبهشت ماه، ساعت 15 الی 17
🏢 تهران، مصلی، نمایشگاه بین المللی کتاب، غرفه کتابخانه مجلس
#الهیات_سایبر
👈به ما بپیوندید
🆔 @FalsafeDin_ir
کرسی ترویجی فلسفه اصول - آیت الله شاد.mp3
48.09M
#صوت
🌀 کرسی علمی ترویجی: فلسفه اصول
▪️ارائه دهنده: آیت الله علی اکبر رشاد
🔸 ناقدان: آیت الله احمد مبلغی | حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمینیا
🔹دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین دکتر ذبیحالله نعیمیان(مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام)
#فلسفه_اصول
💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران
eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
مفهوم شناسی فقه نظام ساز در اثار شهید صدر - استاد موذنی.mp3
41.19M
#صوت
🔻نخستین پیش نشست #همایش_ملی_فقه_نظام_ساز:
🔸مفهوم شناسی فقه نظام ساز در آثار شهید صدر(ره)
✔️ ارائه دهنده: حجت الاسلام سید امید موذنی
(معاونت پژوهش پژوهشگاه شهید صدر)
✔️ دبیر علمی: دکتر مجتبی رستمی کیا
(پژوهشگر حوزه اندیشه شهید صدر)
#همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران
eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
تشارك مؤسسة الدليل للدراسات والبحوث العقدية التابعة للعتبة الحسينية المقدسة، في مؤتمر القرآن والعلوم الإدراكية الدولي الذي سيقام في أيلول من عام ٢٠٢٢ من قبل المعهد العالي للثقافة والفكر الإسلامي في إيران.
وذكر مسؤول شعبة العلاقات العامّة والإعلام في المؤسسة السيّد حسين علي حسين أنّ "مؤسّسة الدليل ستشارك في مؤتمر القرآن والعلوم الإدراكية الدولي بعد أن تلقّت دعوة رسمية من الجهة المنظّمة".
وأضاف قائلًا: "إنّ جامعة الشهيد بهشتي وجامعة الامام الصادق (ع) / قسم فلسفة الدين، ومعهد المعارف الحكمية، ومؤسسة الحكمة الدولية، ورابطة المعرفة في الحوزة العلمية، ضمن الجهات المشاركة بتنظيم مؤتمر القرآن والعلوم الإدراكية الدولي، وستتولّى مؤسّستنا إدارة القسم العربي فيه".
وستشمل محاور المؤتمر:
الذكاء الاصطناعي والقرآن
فلسفة الذهن والقرآن
معرفة الإنسان والقرآن
علم النفس المعرفي والقرآن
علم الأعصاب المعرفي والقرآن
اللسانيات المعرفية والقرآن
علوم الحاسوب والقرآن
اللسانيات الحاسوبية والقرآن
وتقبل المقالات المرسلة إلى المؤتمر بثلاث لغات هي العربية والفارسية والإنجليزية.
ويمكنم التواصل وإرسال مقالات المؤتمر عبر البريد الإلكتروني التالي:
quran.epistemology@iict.ac.ir
أو عبر تطبيق واتساب على أرقام الهواتف التالية:
٠٠٩٦٤٧٧١٩٠٩٥٠٨٨
٠٠٩٨٩١٢٠٥١٤٠٩٨
#همایش_قرآن_و_علوم_شناختی
🆔 @FalsafeDin_ir
آگاهیهای مربوط به ادیان ایران باستان در قرآن کریم.mp3
34.92M
#فایل_صوتی
#سخنرانی
🔹 سی و نهمین نشست انجمن علمی ادیان و عرفان واحد علوم و تحقیقات
🔹 عنوان: «آگاهیهای مربوط به ادیان ایران باستان در قرآن کریم»
🔹 با حضور: دکتر احمد پاکتچی
🔹 زمان: پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه
🆔 @OstadPakatchi
#پیشنهاد_گوش_دادن
👆👆👆
سخنرانی بسیار خوبی بود که می تواند از جهاتی بنیان برافکن برخی برداشت های فلسفه یونانی از متن قرآن کریم باشد
🔹 کارگاه "هرمنوتیک فلسفی، قرآن، تفسیر"
🎙 با حضور:
حجت الاسلام و المسلمین #محمد_عرب_صالحی
رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه
📆 روزهای 4 ، 11 ، 16 ، و 18 خرداد ماه ، ساعت 17:00
🔖 به شرکت کنندگان در تمامی جلسات، گواهی حضور از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه الزهرا اعطا خواهد شد.
💠 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/hermeneutics
#تبلیغ
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
Hermeneutics-1.mp3
17.47M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کامل کارگاه "هرمنوتیک فلسفی، قرآن، تفسیر"
🔻 جلسه اول
🎙 با حضور:
حجت الاسلام و المسلمین #محمد_عرب_صالحی
رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه
⏰ چهارشنبه 4 خرداد ماه 1401
#صوت
#کارگاه_علمی
🆔 @iictchannel