✍ جرج جرداق ( نویسنده کتاب علی صوت العداله الانسانیه)
برگردان: رضا امیرخانی
ده ما مملو از چشمه بود و من نیز کودکی مملو از شور. هر روز از مدرسه فرار می کردم و به یکی از این چشمه ها پناه می بردم . مدیر مدرسه و معلمان همواره به دنبال این کودک فراری بودند و هر روز به خانواده ام اعتراض می کردند. در این میان فقط برادرم حامی من بود. فواد جرداق . همان فواد جرداق شاعر؛ بله! برادر بزرگ من ، فواد جرداق ، شاعر و لغوی بود. بسیار اهل مطالعه . اصلا هم او مرا به این وادی کشاند. هر زمانی که پدر و مادر، معلم و مدیر، معترض من می شدند از من دفاع می کرد و به من می گفت تو خارج از مدرسه بیشتر چیز یاد می گیری . حقیقت آن است که او بعد از این که پشت کار مرا در خواندن متون ادبی دید، روزی کتابی قطور به من هدیه داد و گفت ، همه ادبیات عرب در همین کتاب خلاصه شده است ... نهج البلاغه؛! آری ! من نهج البلاغه را به دست می گرفتم و از مدرسه می گریختم و می رفتم در کناره چشمه ای . به صخره ای تکیه می دادم و غرق دریای نهج البلاغه می شدم
👇
https://jamejamonline.ir
ماجرای دیدار رضا امیرخانی با جرج جرداق مسیحی را در لینک زیر ببینید
B2n.ir/w55346
#نهج_البلاغه
#جرج_جرداق
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
♦️فاضل لنکرانی: معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی همانند طب اسلامی و اقتصاد اسلامی حرف غلطی است!/ چیزی به نام شهر اسلامی نداریم
فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
🔹نمی شود گفت هر چه در غرب هست برای سلطه بر جهان سوم است، این فکر ناصحیحی است.
🔹معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی همانند طب اسلامی و اقتصاد اسلامی حرف غلطی است! صنعت شهرسازی یک علم است که مبانی ای دارد هر چند برخی از این مبانی از غرب آمده باشد، چنانچه با مبانی دینی ما سازگار باشد از آن باید استفاده کرد.
🔹چیزی به نام شهر اسلامی نداریم. اسلام سفارش کرده که مساجد به صورت ساده ساخته شود چیزی که متأسفانه به آن توجه نمیشود!/شفقنا
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
☑️ @Akhbar_Fori
✍مجتبی رستمیکیا
▫️ به نظر میرسد در هر سه مورد پیش گفته ما سنت و دیسپلینی که متصف به #اسلامی بودن شود داشتیم
▫️ #متن_بسندگی و جدایی فقه از گفتمان های اسلامی در طول تاریخ یکی از آسیبهای اجتهاد کنونی است.
▫️ مگر می شود میدان نقش جهان و مدرسه و مسجد سپهسالار و حرم مطهر رضوی را #اسلامی ندانست؟ #معماری_اسلامی به لحاظ دیسیپلین اگر هم تراز فقه نباشد قطعا کمتر نیست.
▫️برای قائل شدن به یک #علم_اسلامی نیازی نیست لزوما غرب ستیز باشیم. غرب و شرق گزینی انتقادی راهی میانه جهت ساخت علوم و فناوری های اسلامی بوده است.
▫️برای فقهی که علم ، فناوری و نهادهای دانشی و میراث فرهنگی را جزو منابع استباطی خود نمی داند و متن را از زمینه و بافت اجتماعی و تطورات تاریخی آن جدا می کند باید به صورت جدی فکری کرد.
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
خادم قرآنی در حوزه های قرائت، حفظ، آموزش، پژوهش، نشر، مدیریت، سینما و خوشنویسی با حضور رییسجمهوری تجلیل شدند.
به گزارش ایسنا، منتخبان بیست و نهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی همزمان با یازدهمین روز از برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلای امام خمینی (ره) تجلیل شدند.
✍ برای حقیر که مدت مدیدی در معقول تحصیل کردم، ورودم به عرصه معناشناسی و تفسیر قرآن کریم مرهون الطاف حجتالاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی نیا است، دریافت نشان #خادم_قرآن برازنده ایشان است. امیدوارم خداوند متعال توفیق شاگردی ایشان را بیش از پیش به بنده عنایت فرماید.
#قائمی_نیا
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
movafaqat13.mp3
4.59M
موافقت معنایی
🎙دکتر مجتبی رستمیکیا
جلسه سیزدهم
خانه علم و مهارت طه
#موافقت_معنایی
▫️موافقت در گشتار گروه حرفی به گروه فعلی
▫️موافقت در گشتار گروه حرفی به گروه اسمی
▫️موافقت در گشتار گروه حرفی به حرفی با حفظ مشخصه معنایی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
movafaqat13.mp3
4.59M
موافقت معنایی
🎙دکتر مجتبی رستمیکیا
جلسه سیزدهم
خانه علم و مهارت طه
#موافقت_معنایی
▫️موافقت در گشتار گروه حرفی به گروه فعلی
▫️موافقت در گشتار گروه حرفی به گروه اسمی
▫️موافقت در گشتار گروه حرفی به حرفی با حفظ مشخصه معنایی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
مدرنیته دیسیپلین #معماری_اسلامی را از ما گرفت و #فقه_معماری برایمان باقی گذاشت. #طب_اسلامی را با #پزشکی_جدید طاق زد و #فقه_پزشکی را وانهاد، #شهراسلامی را با #شهرآشوب مدرن معاوضه کرد و به عنوان اشانتیون #فقه_شهرسازی برایمان گذاشت.
نظامات مدرن جوری طراحی شده اند که به صورت مویرگی در هم تنیده شده اند
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
🤔سلام علیکم
با عرض ادب و تسلیت ایام شهادت امیرمومنان علی علیه السلام.
پیرامون مطالبی که در نقد اقای فاضل نوشتید بنده سوالی داشتم.
فرق شهر اسلامی با فقه شهرسازی از نظر شما چیست؟
👇
Dr rostamikia:
سلام و احترام
عظم الله اجورنا و اجورکم
ما با یک دیسیپلین (نظامواره) مواجهیم، این نظامواره اجزای بسیار مختلفی دارد، که از کنش تا نظر (حکمت، فقه و... ) را شامل می شود، حذف کنش (شهر اسلامی) که امتداد نوعی نگرش فقهی حکمی است و بسنده کردن به دانش فقه، نوعی مغالطه جز و کل است
این شکل می تواند نمای کلی نظامواره را تا حدودی روشن کند، نهاد علم اسلامی زمانی که دارای جزئیات بالا باشد #دیسپلین استقرار یافته علمی خواهد بود، نقد بنده به ایشان آن است که علم و لایه داخلی را نگه می دارد ( رنگ قرمز) و بقیه لایه های دیسیپلین را انکار می کند، در حالیکه به زعم حقیر ما در این سه دانش یعنی طب، اقتصاد و معماری دارای دیسیپلین بوده ایم، به عبارتی شهر اسلامی محقق شده کل دیسیپلین است اما فقه شهرسازی جزئی آن است.
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
🤔سلام علیکم با عرض ادب و تسلیت ایام شهادت امیرمومنان علی علیه السلام. پیرامون مطالبی که در نقد اقای
سلام برادر
دارید به حاج آقای میرباقری (فرهنگستان) نزدیک میشیدا!😅
پاسخ:☺️ به هیچ وجه، بنده انگاره ضد غربی را نوعی کاریکاتوری دیدن دیسیپلین می بینم که در آن #رقیب بزرگنمایی شده است، در ضمن اینکه از رقیب برای #هویت علم اسلامی استفاده می کنم، قائل به #ترابط لایه های نظامواره هستم نه صرفا #تضاد یا #تناقض با رقیب!
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
سلام و ادب
عرض قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت امیرالمومنین علیه السلام
در مورد مطلب اخیرتون، به نظر ماجرای طب اسلامی جدای از موارد دیگریست که فرمودین
به ۲ قول زیر از مرحوم امام و علامه مصباح توجه کنین👇
مرحوم امام خمینی:
❖ انبیا و مرسلین اگر راجع به خواص خوراکی ها حرفی زده اند به خاطر جنبه طبی آن نبوده است! چرا که این کار در شان انبیا نیست.
• اگر گاهى انبيا و مرسلين آثار و خواص مطعومات را بيان فرمودهاند، نظرشان نظر طبى نبوده است، چنانكه اطبا نظر به آثار و خواص اغذيه مىكنند و آثار آنها را بيان مىنمايند و مرادشان بيان تأثير و خاصيت آنها در فربهى بدن و يا تقويت كبد و يا زيادى خون است؛ بلكه اين گونه آثار از نظر انبيا كنار بوده است، و نظر ايشان به همان جهت مواد اغذيه است كه موجب صفاى روحى و توجه به كمال و قبول فيض و كمالات مىباشد.
• اگر پيامبرى در مورد آثار و خواص خربزه- مثلًا- سخنى فرموده و به آن ترغيب و تحريص نموده است، همان جنبه و خاصيتش را كه موجب لطافت روح و صفاى ذات و لطافت وجود است در نظر دارد.
• و اگر طبيب خاصيت آن را بيان كرده و به آن ترغيب نمايد، نظر به چاق نمودن جسم و كلفت نمودن گردن انسان دارد و هرگز اطبا و حكماى طبيعى با عقولشان نمىتوانند بيشتر از اين آثار را بفهمند؛ آثار و خواص اشياء را از آن حيث كه دخالت در سعادت ذاتيه و صفاى وجود و ضياء ذوات دارند، فقط سلسله انبيا و مرسلين به تعليم الهى و غيبى مىدانند.
• ممكن است غذايى در مذاق و ذائقه نوع مردم، طعم و حظّ و لذت قابل اهميت نداشته باشد، بلكه خوش نيايد، اما خاصيت لطافت وجودى و قبول فيض و كمالات را بيشتر داشته باشد، و اى بسا اغذيهاى كه در ذائقه مردم، خوشطعم و گوارا باشد ولى مادهاش صلب و غير قابل براى كمالات و فيوضات باشد و كدورت و ظلمت وجودى و صلابت داشته باشد.
• اگر در ابواب اطعمه و اشربه كتب فقهيه در لسان انبيا و ائمه هدى از برخى مواد غذايى انتقاد شده و طباع را از آنها تنفّر دادهاند و يا به بعضى تحريص و ترغيب نمودهاند و بعضى از مواد را تحريم فرمودهاند و بعضى را مستحب و مباح اعلام نمودهاند، نظرشان به تحريص بر خوردن و خدمت به بطن نيست؛ زيرا اين كار، شأن انبيا نمىباشد بلكه شأن طبّاخين است؛ زيرا آنها كه به نام خدمت به بشريت بشر و روحانيت انسان و صفاى ذوات و روحيات و تنوير قلوب و افكار خود را معرفى نمودهاند، مرام و منظور خود را تعقيب مىنمايند نه دعوت به دنيا و خوردن و نوشيدن، و در هر حكمى اصل منظور خود را در نظر دارند كه توده بشر را به عالم نور گسيل دهند و قلوب را به مبدأ عالم جلب نمايند و صفحه الهى وجود انسانى را صيقل و صاف و زلال نمايند، و در همان تحريص و ترغيب به اغذيه، استكمال وجود بشر و صفاى ذات افراد انسان را در نظر دارند.
• تقريرات فلسفه امام خمينى قدس سره، ج3، ص: 336
نظر علامه مصباح در مورد طب اسلامی را هم در لینک زیر ببینید
B2n.ir/a74405
اونچه من از متنهایی ارسالی بنظرم رسید اینه که اصلا همچین مکتب طبی جداگانهای نداریم و نباید تاسیس بشه حتی آنچه که در طول سالها تکامل یافته طب سنتی بوده که پایه و اساسش یعنی اخلاط اربعه برای قبل از اسلامه
حتی مفاسدی بر تاسیس همچین مکتب طبیای بار میشه چون درمان با زمینهها و علل مختلفی کار داره که هر درمانی ممکنه به صدها دلیل کارساز نباشه و در این موارد ایراد متوجه نهاد دین میشه
نمیگم به بهانه اینکه کاری اشتباه انجام بشه یا درست برداشت نشه به سراغ اسلامیسازی نریم منظورم اینه در طب خیلی قضیه متفتاوته و به قول معروف دودوتا چهارتا نیست و رهگذرش تجربهست که طب سنتی قرنهاست داره این مسیر رو طی میکنه دیگه نیاز به تاسیس نظام طبی جداگانه نیست
پاسخ را در قسمت بعد ببینید
👇
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
سلام و ادب عرض قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت امیرالمومنین علیه السلام در مورد مطلب اخیرتون، ب
✅ پاسخ
سلام و احترام
شکل گیری علم اسلامی در طول زمان و به تدریج صورت می گیرد، طب اسلامی محصول 14 قرن است و طبیعی است که بنده ادعا نکردم کل این نهاد از متن روایات نبی اکرم قابل استخراج خواهد بود یا حتی چنین ادعایی ندارم که حتما طب اسلامی شکل گرفته در دل تاریخ به صورت کامل بر گرفته از روایات طبی در این زمینه است، اما ادعای بنده این است که این روند کلان طب، موصوف به وصف #اسلامی می شود.
به نظر می رسد وقتی رقبای ما هویت مستقل اسلامی در طب دیده اند می توان کل دیسیپلین را اسلامی دانست. مطلب بنده منافاتی با فرمایش امام و آیتالله مصباح یزدی ندارد، چون فرمایش ایشان در مورد شأن نبی مطلب صحیحی است. اما نادیده گرفتن هویت تعین یافته #طب_اسلامی در طول تاریخ باعث خروج این دانش از ایران اسلامی خواهد شد. آثار بسیار متنوعی در خصوص زیر نظام های طب اسلامی نوشته شده است، کتابی که در ذیل پیوست شده قسمتی از زیر نظام داروسازی در طب گذشته اسلامی است
📌شنیده ها حاکی است بسیاری از بزرگان این طب به دليل لغو مجوز طبابت در ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کرده اند و دولت های عربی در حال حمایت ویژه جهت پایه گذاری رشته دانشگاهی و کلینیک های مجهز طب اسلامی هستند
کتاب را در ذیل مشاهده نمایید
👇
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
(Edinburgh Studies in Classical Islamic History and Culture) Zohar Amar and Efraim Lev - Arabian Drugs in Medieval Mediterranean Medicine (2016).pdf
7.14M
(Edinburgh Studies in Classical Islamic History and Culture) Zohar Amar and Efraim Lev - Arabian Drugs in Medieval Mediterranean Medicine (2016).pdf
این کتاب در مورد داروهای اسلامی است و وجه تمایز آن را با #پزشکی_جدید نشان می دهد، مسئله فراتر از اخلاط اربعه است
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نظر_مخاطبین
سلام عرض ادب
سال هاست در مقوله قضایای طب ، به مطالعات و تحقیقات پرداخته ایم !
آنچه امروز به آن رسیده ایم ساختار شکل گیری مواد و صورت های متفق و متحد الشکلی است که فراتر از نظریه های پلاسمایی ما قبل اتم است .
آنچه اسلام به ارمغان آورده ، گسترش تفکر در علوم با کشف و درک عقلی است .
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
1.31M
#نظر_مخاطبین
فرمایش ایشان هم دقیق است، نوعی از ترابط و احوال العلوم را پیش خواهد کشید
👌
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
#نظر_مخاطبین
توجه به این نکته لازم است که از دیدگاه سنتگرایان شهر اسلامی وجود داشته است
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
#نظر_مخاطبین
سلام و صبح بخیر برادر رستمی کیا عزیز.
سوال: چه تفاوتی بین معماری اسلامی و معماری سنتی ایرانی وجود دارد؟
معماری که در اصفهان و دوره صفویه و یا آل بویه در ایران به جا مانده، به نظر به فرهنگ ایرانی اسلامی نزدیک تر است.
در کجای اسلام غیر چند روایت کلی درباره مهندسی گفته شده.
به نظر سخن فاضل لنکرانی پر بیراه نباشد.
آنچه که در فقه آمده یکسری بایدها و نبایدها در عبادات و حداکثر معاملات (حقوق کهن) است.
و الا از دل فقه که نمیشود مهندسی و معماری و پزشکی درآورد!
مثل این می ماند که از علم حقوق چنین توقعی داشته باشیم.
بله حقوق و البته فقه میتواند قوانینی در خصوص استفاده هر چه بهتر این علوم وضع کند و الا نمیتواند واضع این علوم باشد.
یا علی
✅ پاسخ:
سلام و احترام
ماهیت علم اسلامی یک ماهیت اجتماعی است، با نگاهی پسینی می توان هویت تعین بخش این دانش در طول تاریخ را مشاهده و عناصر اصلی این نظامواره را جایگذاری کرد، سهم متن و گزاره های فقهی در آن ممکن است بسیار ناچیز و در حد رویکرد کلان باشد اما در هر صورت هویتی متمایز از سنت دیرینه باستانی دارد و این با بازسازی تاریخی قابل رصد است
فقه ظرفیت اثبات یا ابطال یا غلط بودن گزاره زیر را ندارد که:
معماری اسلامی وجود دارد/ندارد
اینکه فقیه موجود ظرفیت حضور در سه نهاد معماری، اقتصاد و طب را انکار می کند نشانه عدم کارآمدی آن است این در حالی است که ظرفیت این دانش در نگاه جریان روحانیت نواندیش برای ساخت نظامواره بسیار بالاست
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
#نظر_مخاطبین سلام و صبح بخیر برادر رستمی کیا عزیز. سوال: چه تفاوتی بین معماری اسلامی و معماری سنتی
#نظر_مخاطبین
به قول یک بنده ی خدایی اسلام دین طبیعت است و طبیعت به شدت آرامبخش و معنویت محور است ، در واقع ویژگی بارز معماری اسلامی همین است، این چیزی است که لازم نیست برایش حدیث و روایت ارائه کنیم ، بلکه ثمره ی اجتماعی عملِ آحاد مسلمین به أوامر و نواهی ،خود به خود جامعه ی اسلامی را به سمت معماری اسلامی سوق می دهد(مثلاً ارتباط دستورات دین در مورد حجاب،عفت،غیرت و... با معماری خانه های قدیمی که هر چهار طرف اتاق و حیات در وسط قرار گرفته یا راه روهای طولانی و پیچ در پیچ بعد از درب ورودی)، آنچه به آیه و روایت نیاز دارد فقه شهرسازی و معماری است ، نه معماری اسلامی.
به نظرم بررسی معماری اسلامی از منظر فلسفی ، فقهی و حتی خودِ معماری بی فایده است ، این موضوع باید از منظر جامعه شناختی مورد بررسی قرار گیرد، چراکه معماری اسلامی از دل جامعه اسلامی بیرون می آید نه از دل فقه اسلامی یا فلسفه اسلامی
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
#نظر_مخاطبین
سلام علیکم
راجع به اسلامیسازی علوم در بستر تاریخ، این مطلب رو لطفا ملاحظه بفرمایید و نظرتون رو هم اگه ممکنه بفرمایید. با تشکر
https://eitaa.com/Aagahaneh/91
Dr rostamikia:
سلام و احترام
تشکر از مطلب مفيدتون
این راه می تواند یکی از مسیرهای تولید علم انسانی تلفیقی باشد اما راه منحصر نیست
در کل لذت بردم
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
#نظر_مخاطبین سلام علیکم راجع به اسلامیسازی علوم در بستر تاریخ، این مطلب رو لطفا ملاحظه بفرمایید و
#نظر_مخاطبین
اگر منظورتون از علم اسلامی، علمی باشد که توسط مسلمانان در فرآیند تاریخی و با تجربه ایجاد شده باشد، این سخن را هم بپذیریم که چنین بوده است، باز هم میتوان گفت که علم اسلامی نداریم، بلکه علمی است که گروهی با تجربه و نه از طریق منابع و متون اسلامی ایجاد کرده اند
Dr rostamikia:
مسلمانان با رویکرد های الهياتی و فقهی به نگاشت و نهادی سازی این علوم اقدام کرده اند و به عنوان جز العله منابع و متون موثر بوده و اتفاقا این یکی از عوامل تعین بخش بوده است
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
#نظر_مخاطبین اگر منظورتون از علم اسلامی، علمی باشد که توسط مسلمانان در فرآیند تاریخی و با تجربه ایج
#نظر_مخاطبین
ا:
با سلام و ادب. و آرزوی قبولی طاعات.
یک کتاب زیبا که خیلی زیبا مطلب پیام آخر را برای بنده هویدا کرد...
باسمه تعالی
بحمد الله تقریرات عربی جلسات استاد حسین عبدی(حفظه الله) با موضوع "استعداد فقه امامیه در حل مسائل معاصر" به قلم فاضل گرامی آقای حسن شراخی (زید توفیقه)، تجدید چاپ شده است.
این کتاب برای طلاب عزیز با تخفیف (در مجتمع ناشران طبقه اول واحد ١٣٨) عرضه می شود.
دیدن فهرست کتاب
https://eitaa.com/feghahat_3/2015
Dr rostamikia:
با تشکر از مطالب عمیق استاد عبدی عزیز، طبیعتا فقه امامیه ظرفیت ساخت نظامواره های فقهی متعددی را داراست
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
#نظر_مخاطبین ا: با سلام و ادب. و آرزوی قبولی طاعات. یک کتاب زیبا که خیلی زیبا مطلب پیام آخر را برا
استاد حفظه الله تاکید داشتند که این فقط فقیه است که می تواند از ادله در فضای آرمان ها و اهداف و سیاست ها استیناس و استلهام از ادله کند.. و ۵ مرحله برای فقه قائل بودند که البته هر مرحله دارای استعدادهایی هستند. اتفاقی تا کنون افتاده بیشتر مرهون زحمات محدثین و فقها در فقه منبعی و مخزنی بوده است.
فقه استراتژی
فقه اهداف
فقه منبعی
فقه مخزنی
فقه مصرفی
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
#نظر_مخاطبین
عرض احترام.
بنده درک درستی از تولید علم ندارم. درکی که از علم دارم، این است که علم قابل کشف است، نه تولید.
اگر میشه توضیحی درباره تولید علم بدهید ممنون میشم.
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
408.2K
پاسخ:
🎙مجتبی رستمیکیا
علم تولیدی است یا کشفی؟
———-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
movafaqat-14.mp3
5.15M
موافقت معنایی
🎙دکتر مجتبی رستمیکیا
جلسه چهاردهم
خانه علم و مهارت طه
#موافقت_معنایی
▫️موافقت گشتاری در روابط جمله ای
🔸موافقت گشتاری در : هم معنایی، تضاد معنایی، شمول معنایی، هم شمول معنایی، استلزام معنایی، پیش فرض معنایی، همان گویی ( توتولوژی)، تناقض معنایی، چند معنایی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
موافقت معنایی 14.pdf
474.8K
#پاورپوینت
فایل ارائه
👇
#موافقت معنایی
🎙دکتر مجتبی رستمیکیا
جلسه چهاردهم
خانه علم و مهارت طه
#موافقت_معنایی
▫️موافقت گشتاری در روابط جمله ای
🔸موافقت گشتاری در : هم معنایی، تضاد معنایی، شمول معنایی، هم شمول معنایی، استلزام معنایی، پیش فرض معنایی، همان گویی ( توتولوژی)، تناقض معنایی، چند معنایی
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd