eitaa logo
فلسفه زبان اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
617 عکس
52 ویدیو
159 فایل
#فلسفه_زبان_متعارف #فلسفه_زبان_اسلامی #نظریه_فعل #Islamic_philosophy ارتباط با ادمین @projectsystem مجتبی رستمی کیا، دکتری مبانی نظری اسلام
مشاهده در ایتا
دانلود
چند میلیارد تومان بدهم کشت تراشه هوش مصنوعی در مغز پسرم می تواند معلولیت ذهنی او را ترمیم کند؟ اشک در چشمانش حلقه زده بود و در حاشيه گفتگوی من در مورد آینده سایبر، بارقه امید در چشمانش حلقه زده بود. و این سوال را پرسید راننده مرکز است و امیدوارتر و خوشبین تر از ما به آینده 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راهنمای کانال های درسی و علمی و ... : https://eitaa.com/ho110110
وبینار آموزشی آشنایی با هوش مصنوعی و کاربردهای آن زمان : یکشنبه 7 آبان 1402ساعت 19 بصورت لایو در کانال @dabirkhane_ai دبیرخانه کشوری هوش مصنوعی مستقر در استان خوزستان 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
الهيات هوش مصنوعی 🎙دکتر مجتبی رستمی‌کیا ⏰ چهارشنبه 10 آبان 1402 ساعت 16 🏢 دانشگاه امام صادق علیه السلام 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از حکمت بالغه
🔸نشست علمی- ترویجی “الهیات مبتنی بر علوم شناختی” 🔰 گروه کلام و الهیات معاصر پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: حجت الاسلام دکتر خانم دکتر نعیمه پورمحمدی ✍️ دبیر علمی: 📆 دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۳۰ 🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/elahiatshenakht-2 🆔 @iictchannel @quantum_philosophy_of_mind @hekmatebaleghe
الهیات علوم شناختی.mp3
24.75M
💯🔊 🔸 صوت کامل نشست علمی- ترویجی «الهیات مبتنی بر علوم شناختی» 🎙 با حضور: 📅 دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
دیوید مالت آرمسترانگ (به انگلیسی: David Malet Armstrong؛ زاده 8 ژوئیه 1926– درگذشته 13 مه 2014)یک فیلسوف استرالیایی بود. او به‌دلیل کارهایش در زمینه متافیزیک و فلسفه ذهن و دفاع از هستی‌شناسی واقعیت‌گرایانه، نظریه کارکردگرایانه ذهن، معرفت‌شناسی درون‌گرایانی و برون‌گرایانه و برداشت منطق موجهات از قوانین طبیعت شناخته‌شده‌است.وی در سال 2008 به‌عنوان عضو افتخاری خارجی فرهنگستان علوم و هنر آمریکا انتخاب شد. در ایران کتاب هایی همچون «متافیزیک نظام مند»، «چیستی طبیعت »و «زبان ادایی و اشاری» از او منتشر شده است. شاید مهمترین وجه نظریه وی « پیشفرض های صادق ساز» باشد. نوعی زبان شناسی اثباتی و ساختگرایانه مبتنی بر پیشرفت های علوم شناختی در مواجهه ذهن و طبیعت. 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
تولید انگشت و دست هوشمند با کنترل سیگنال های مغزی متخصصان شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی در تبریز پس از ۳۲ بار آزمون و خطا توانستند دست الکترونیکی تولید کنند که تمام انگشتان آن با ۹ درجه آزادی همانند دست واقعی با ظاهری کاملا طبیعی از طریق سیگنالهای مغزی تحت کنترل فرد مددجو است Www.sanybody.com 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
🌹و قاف حرف آخر عشق است آنجا که نام کوچک من آغاز می شود ! از شاعری تا زبان شناسی 8 آبان سالگشت رحلت قیصر امین پور ✍️ مجتبی رستمی کیا ◽️قیصر امین پور برای من آغاز و پایان شعر فارسی معاصر است، در نظم و انتخاب واژگان و معنا شاعر چیره دستی است. گزاف نیست اگر او را بزرگترین شاعر انقلاب اسلامی بدانیم. اما نوشته کنونی در باب زبان شناسی و مردم دانی اوست. فارغ از اینکه شعر قیصر پر از استعاره های مفهومی جذاب و خلق و بسط معناهای نوین است، شعر او حاکی از نوعی نظریه زبان شناسی زایشی است که در پس شعر او وجود دارد. این مسئله در بررسی ژرف ساخت ها و روساخت های شعر او وجود دارد. ◽️قیصر امین پور فارغ التحصیل دکتری زبان فارسی است و در میان آثار علمی وی، می توان به رساله دکتری وی « سنت و نوآوری در شعر معاصر» و « شعر و کودکی» اشاره کرد. در کتاب « شعر و کودکی» مسئله این است که آیا شعر نوعی بازگشت به کودکی است؟ آیا می توان از دستاوردهای تحقیقات علمی در مورد تشبیه کودکی و شعر استفاده کرد و چراغی را که به دست روانشناسان کودک به ویژه پیاژه در خانه کودکی روشن شده است، به وسیله آینه ای به خانه تاریک شعر بتابانیم؟ با این فرض که شعر و کودکی دو خانه قرینه و همانند و همسایه و دیوار به دیوارند یا اصلا دیواری در میان نیست. ◽️امین پور در این دفتر پس از مقایسه همانندی های تفکر کودک و تخیل شاعر همراه با نمونه هایی از شعر سنتی و معاصر ایران به بررسی چرایی و چگونگی این بازگشت می پردازد. اثر وی می تواند گونه ای از ارتباط میان زبان شعر و روانشناسی رشد را پیش بکشد که نظریات زبان شناسی همنوا در تفکر معاصر را نیز به یاری بگیرد. و به قول خود قیصر: ⬅️نزد عیسی آمدند و گفتند: چه کسی در ملکوت آسمان بزرگ تر است؟ آنگاه عیسی طفلی را در میان ایشان بر پای داشت و گفت: هر آینه به شما می گویم تا بازگشت نکنید و مثل طفل کوچک نشوید، هرگز به ملکوت آسمان راه نمی یابید ( انجیل متی، باب 18) و به قول فروغ: ای هفت سالگی! ای لحظه شگفت عظیمت بعد از تو هر چه رفت، در انبوهی از جنون و جهالت رفت 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
کلیسای متاورسی با خدمات واقعیت مجازی از مسیحیان میزبانی می‌کند | دیجیاتو همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌ها حتی نیایش‌های مذهبی را به فضای مجازی آورد و کلیسا هم از این قاعده مستثنی نبود. حالا یک اسقف مسیحی سعی کرده ارتباط با خدا در کلیسا را به‌صورت واقعیت مجازی به متاورس بیاورد. به گزارش یورونیوز، اسقف «دی.جی. سوتو» در سال 2016 پروژه VR Church را راه‌اندازی کرد و این کلیسای مجازی در دوره همه‌گیری به محبوبیت بالایی رسید. سوتو می‌گوید: «در این‌جا تعامل در سطح روح به روح وجود دارد. ما یکدیگر را از هفته گذشته به یاد داریم و صدای هم را می‌شناسیم. کم‌کم با آواتارها هم آشنا شدیم. این سازوکار برای بسیاری از مردم یک پیشرفت مهم بود، به‌خصوص برای آن‌هایی که نمی‌توانند به‌صورت حضوری به کلیسا بیایند.» مسیحیان با هدست‌های واقعیت مجازی به VR Church می‌روند و هر یک آواتار خودشان را دارند. همه فعالیت‌های داخل کلیسا از خواندن انجیل تا غسل تعمید می‌تواند در دنیای متاورس انجام شود. کاربران این دنیا می‌گویند تجربه مذهبی آن‌ها با کمک این سرویس ارتقا پیدا کرده است. https://digiato.com/article/2022/02/05/vr-church-in-metaverse Virtual Reality Church? How VR Live Streams Help Churches Reach New Audiences https://www.insta360.com/blog/enterprise/virtual-reality-church.html A List of Virtual Reality Churches and When they Meet https://joannalafleur.com/blog/2018/4/28/how-to-build-your-own-personal-board-of-directors 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
هوش مصنوعی 5 1402-08-11.mp3
8.5M
ادامه جلسه پنجم پنجشنبه 11 آبان ۱۴۰۲ 🎙استاد مفیدی بحث این جلسه: پرسش و پاسخ پاسخ به برخی اشکالات مطرح شده پدیدارشناسی و هوش مصنوعی @almabahes 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
الهيات هوش مصنوعی 🎙دکتر مجتبی رستمی‌کیا ⏰ چهارشنبه 10 آبان 1402 ساعت 16 🏢 دانشگاه امام صادق علی
AI Theology.mp3
21.09M
الهیات هوش مصنوعی 🎙دکتر مجتبی رستمی کیا 10 آبان 1402 ◽️انجمن الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
هوش مصنوعی 5 1402-08-11_1.mp3
22.47M
جلسه پنجم پنجشنبه 11 آبان ۱۴۰۲ 🎙استاد مفیدی بحث این جلسه: سخت افزار و نرم افزار @almabahes 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
🟢هوش‌مصنوعی و اخلاق پژوهش 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از چالش‌های بزرگ هوش مصنوعی (Artificial intelligent) در عرصه پژوهش، تولید ابزارها و نرم‌افزارهای بسیار پیشرفته و هوشمندی است که با سرعتی باورنکردنی، بعضاً با دریافت موضوع، به «تولید مقاله» می‌پردازند. «چکیده مقاله» را به صورتی نسبتاً دقیق تدوین می‌کنند. «منابع» و مستندات را دسته‌بندی و تنظیم می‌کنند. «محاسبات پیچیده» را انجام می‌دهند و فرمول‌هایی را تولید و طراحی می‌کنند. این ابزارها نیز مثل ذهن آدمی، به هر میزان که از آنها استفاده می‌شود، به همان میزان دایره آگاهی و دقت و فهم آنها نیز افزوده می‌شود! برخی از مراکز معتبر و مهم پژوهشی تدوین مقاله، با «مشارکت» هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته‌اند. اما بسیاری از مراکز پژوهشی معتبر بهره‌گیری از هوش‌ مصنوعی در تولید مقاله یا بخشی از مقاله یا انجام محاسبات را از مصادیق «انتحال» و «بی‌اخلاقی پژوهشی» به شمار آورده و نشریات یا نویسندگانی که دست به چنین کاری زده باشند را در «فهرست سیاه» قرار می‌دهند. در کشور ما نیز هم‌اکنون، افرادی با استفاده از این فضا، دائماً دوره‌های گران‌قیمتی با عنوان آموزش راه‌های استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله و امثال آن، برای دانشجویان و بعضاً‌ استادانی برگزار می‌کنند که به داشتن مقالاتی در رزومه خود نیازمندند! امید است تا دیر نشده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سایر مراکز مربوط، تدابیر لازم و قوانین مورد نیاز در این حوزه را تدارک و تدوین نمایند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹 ✍ این طبیعی است که بسیاری از مواردی که ما پژوهش می دانیم اصالت انسانی ندارد، چه بهتر که این "بازی پژوهشی" با ماشین و هوش مصنوعی جمع شود، هوش مصنوعی نقش مهمی در "سنجش رشد علم" دارد، این فرصت را ارج بنهیم و به فال نیک بگیریم، هوش مصنوعی راه را برای "حل مسئله" باز خواهد کرد و از پژوهش های بی فایده جلوگيري خواهد کرد. صنعت آموزش و پژوهش رفتنی است و جای آن را آپلود و سرچ ذهنی خواهد گرفت، از این جهت نیازی به ریسرچ نیست 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! 💢 دانش های زبانی و علوم انسانی اسلامی ⭕️ سرفصل ها 🔻متن و علوم انسانی اسلامی ▫️استاد رمضان علی تبار فیروزجائی 🔻 هرمنوتیک و علوم انسانی اسلامی ▫️استاد مسعود فیاضی 🔻 فلسفه تحلیلی و علوم انسانی اسلامی ▫️ استاد مجتبی رستمی کیا 🔻 دانش اصول فقه و علوم انسانی اسلامی ▫️استاد رضا حبیبی 🔸 هزینه شرکت در دوره ۱۵۰ هزارتومان 🔸 برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=6093 ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
فلسفه زبان اسلامی
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! 💢 دانش های زبانی و علوم انسانی اسلامی ⭕️ سرفصل ها
codezaban120 کدتخفیف 120 هزار تومانی ویژه مخاطبان محترم کانال فلسفه زبان اسلامی 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
فلسفه زبان اسلامی
جلسه پنجم #فقه_هوش_مصنوعی پنجشنبه 11 آبان ۱۴۰۲ 🎙استاد مفیدی بحث این جلسه: سخت افزار و نرم افزار
✍️سنجش بنیادهای متافیزیکی اتاق چینی مجتبی رستمی کیا ✅در برهان اتاق چینی، سرل استدلال می‌کند که این سناریو نشان می‌دهد که رایانه‌ها، که اساساً ماشین‌هایی هستند که مجموعه‌ای از قوانین را دنبال می‌کنند، هرگز نمی‌توانند زبان را به درستی درک کنند یا هوشیاری داشته باشند. این استدلال بر این فرض استوار است که درک به چیزی بیش از توانایی دستکاری نمادها بر اساس مجموعه ای از قوانین نیاز دارد. در عوض، درک مستلزم درک واقعی معنای پشت آن نمادها است. که این درک مستلزم داشتن حیث التفاتی است. 🔸ند بلاک یکی از اولین کسانی بود که به همراه بسیاری دیگر از جمله جک کوپلند، دنیل دنت، داگلاس هافستاتر، جری فودور، جان هاگلند، ری کورزویل و جرج ری از جمله منتقدانی هستند که به مسئله اتاق چینی سرل پاسخ های معتنابهی دارند. از رهگذر این موافقت ها و مخالفت ها مبانی، لوازم و پیامدهای بی شمار متافیزیکی سر بر می آورد. ◽️ناگفته پیداست که در پس این ادعا و در انتقادات مخالفان مباحث متافیزیکی و فلسفی صریح و مضمونی وجود دارد که بایستی مورد نظر باشد. این سخن که "برخی مباحث در حوزه هوش مصنوعی همچون اتاق چینی وجود دارد که اساساً متافیزیکی برای آن تصور نمی شود" وارد نیست، در ذیل کوشیدم برخی از مباحث متافیزیکی را عرض کنم: 1️⃣تفاوت میان واقعیت طبیعی و واقعیت اعتباری توسط سرل و بحث قاعده و زبان خصوصی. ( سرل حقیقت زبان را اعتباری و مبتنی بر حیث التفاتی جمعی می داند از این رو بحث از قواعد و نفی زبان خصوصی از پیشفرض های متافیزیکی وی است) - تفکیک میان نحو زبان ( ترتیب نمادها) و معنای یک زبان ( معنای پشت آن نمادها) از مبادی و پیشفرض های متافیزیکی سرل است. ( بنگرید به استدلال فودور «تنها بازی در شهر» برای رویکردهای محاسباتی) 2️⃣ تعریف درک یا یادگیری عمیق و یا آگاهی در دستگاه فکری سرل نوعی مبنای متافیزیکی است که در پشت استدلال له اتاق چینی وجود دارد. 3️⃣حیث التفاتی فردی و حیث التفاتی جمعی، نوعی از ذهن محاسباتی که با پردازش اطلاعات صرف روبرو هست را رد می کند و نوعی بحث معرفت شناسی تلقی می شود. 4️⃣ ناشی شدن ذهن و آگاهی از فرآیندهای بیولوژیکی و شلیک نورون به نورون در حیث التفاتی فردی از جمله پیشفرض های متافیزیکی سرل در استدلال اتاق چینی است. 5️⃣کل گرایی/ جزء گرایی در شناخت واحد پردازش مرکزی CPU و الغای نگاه سیستمی و شبکه ای در شناخت از جمله پیشفرض های متافیزیکی سرل است. ( بنگرید به نقدهای جک کوبلند 2002) 6️⃣جدا سازی سخن گفتن از دانایی از جمله پیشفرض های شناختی استدلال اتاق چینی است (ماشین چینی صحبت می کند اما نمی داند) که بر این اساس، مخالفین سرل را به تناقض گویی متهم کرده اند. ت 7️⃣ذهن توسعه یافته و شناخت محیطی از جمله مواردی است که سرل آن را بر خلاف برخی فیلسوفان ذهن همچون کلارک و چالمرز نادیده می انگارد، این بحث نیز نوعی پیشفرض متافیزیکی است.ناسب میان درونی سازی و برون سازی معرفت از جمله پیشفرض های متافیزیکی است. این دیدگاه که معنا با ارتباط با جهان تعیین می شود، رایج شد. سرل در برابر این چرخش به بیرون مقاومت کرد و همچنان به معنی ذهنی و مرتبط با آگاهی فکر می کرد. 8️⃣مارگارت بودن، تیم کرین، دنیل دنت، جری فودور، استوان هارناد، هانس موراوک و جرج ری از جمله افرادی هستند که اتصال نمادی به محیط بیرونی در زبان طبیعی و ارتباطات علّی مناسب با جهان را قائل هستند که خود معنایی متافیزیکی در مباحث اتاق چینی محسوب می شود. 0️⃣1️⃣تجربه تجسم یافته یکی از مبادی متافیزیکی در اتاق چینی است، کارتر 2007 در کتاب درسی فلسفه و هوش مصنوعی نتیجه می گیرد: «درسی که می توان از آزمایش فکری اتاق چینی گرفت این است که تجربه تجسم یافته برای توسعه معناشناسی ضروری است» 1️⃣1️⃣ کارکردگرایی به عنوان یکی از جریان های اصلی هوش مصنوعی قوی ریشه در فلسفه فعل دارد که مورد پذیرش سرل نیز هست و به همین جهت جرج ری در سال 2002 سرل را به « سوء تفاهم کارکردگرایی و هوش مصنوعی قوی» متهم کرد. 2️⃣1️⃣"نظریه محاسباتی-بازنمایی اندیشه - را CRTT" می نامند. CRTT متعهد نیست که فکر را به هر سیستمی که آزمون تورینگ را پشت سر می گذارد (مانند اتاق چینی) نسبت دهد. همچنین به مدل دستی مکالمه درک زبان طبیعی متعهد نیست. در عوض، CRTT با هدفمندی، طبیعی و مصنوعی سروکار دارد. از این رو مباحث تکاملی زبان و آگاهی از جمله پیشفرض های حساس استدلال اتاق چینی است. ————————————————————- 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
💢 پژوهشگاه فضای مجازی برگزار می کند: 💠 سومین جلسه از سلسله‌نشست‌های «علوم انسانی و فضای مجازی» ✴️موضوع این گفتگو: «آیا رسیدن به قله هوش مصنوعی ضرورتی دارد؟» 👨‍🦳سخنران: دکتر روح‌الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مدیران اسبق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون 🗒 تاریخ برگزاری: شنبه 20 آبان ماه 1402 🕟 ساعت: 14:00به وقت تهران 🔸 درباره نشست: به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی سومین جلسه از سلسله‌نشست‌های «علوم انسانی و فضای مجازی» توسط هسته مطالعات علوم انسانی فضای مجازی با عنوان « آیا رسیدن به قله هوش مصنوعی ضرورتی دارد؟» با ارائه دکتر روح‌الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مدیران اسبق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون همراه با پرسش و پاسخ، و نقد و نظر کارشناسان در روز شنبه مورخ 20 آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه فضای مجازی به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. 🌐 لینک ورود به رویداد: (به منظور سهولت در ورود لطفا فیلترشکن خود را خاموش کنید) B2N.IR/U19198 🏢 سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان ۱۸ غربی ،پلاک ۱۷، پژوهشگاه فضای مجازی @Csri_ac_ir 🌐Csri.ac.ir _______________ ✍ چه تیتر و مسئله جهت داری 😊 برخی عناوین فارغ از محتوای این ارائه ها، مأمن خوبی برای کم کاری در این زمینه است، الله اعلم لطفا فیلتر شکن خود را خاموش کنید 😃 در رسمی ترین کپشن پوستر فضای مجازی کشور ——- 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
02-08-13 نشست علمی با موضوع فلسفه تحلیلی و علم اصول دکتر محمدعلی عبداللهی.mp3
19.71M
صوت نشست علمی با موضوع فلسفه تحلیلی و علم اصول، حجت الاسلام دکتر محمدعلی عبداللهی تاریخ: 1402/08/13 https://eitaa.com/vajeazeh ▫️جغرافیای دانش های زبانی ▫️چرخش زبانی ▫️معنا سرجمع موارد استعمال است ▫️نوآوری های زبانی شهید سید محمد باقر صدر —- 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
1402-08-18 فقه هوش مصنوعی-6.mp3
23.93M
جلسه ششم پنجشنبه 18 آبان ۱۴۰۲ 🎙استاد مفیدی بحث این جلسه: ▫️قصد فقهی در هوش مصنوعی قوی ▫️دو نوع آگاهی : پایه محور، اشراق محور ▫️ هوش مصنوعی آگاهي پایه و مزاجی دارد ▫️هوش کارکردگرایانه ▫️ثمره فقهی این تقسیم‌بندی ▫️قوام کیوبیت به تغییر کیو بیت بعدی است ▫️تغییر زبان توسط سخت افزار است ▫️ سخت افزار علت وقوع هوش مصنوعی است، خود آگاهی وصل به سخت افزار است ▫️اتاق چینی حیثی دارد که مبتنی بر هیچ گرایش فلسفی نیست، ریخت این کار با اشکالات دریفوس متفاوت است. ▫️تفاوت میان افلاطون گرایی و تفلسف ◽️مناظره فرگه و هوسرل ( ماجرای هوسرل دوم) @almabahes ✅جلسه بعدی: مواردی را بگوییم که همه انسان ها آن را بفهمند که نتوانند رد کنند 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
✅ علوم شناختی، مطالعه‌ی بین رشته‌ای است و بر اساس آن کانال «» (Cognitive Science of Religion - CSR) تاسیس شده است. 📌 اصولاً با استفاده از رویکردها و ابزارهای تحلیلی ، درصدد توضیح این واقعیت است که چرا باورها و رفتارهای در انسان‌های زیادی وجود دارد. 📌 هدف از تاسیس این کانال معرفی و نقد ایده‌ها و آثار در بوده و مطالب آن توسط دکتر علیرضا تهیه می‌شود. ✅ برای دریافت مطالب مرتبط می‌توانید عضو کانال به آدرس ذیل شوید: @cognitive_science_of_religion
کميسيون آینده پژوهی علوم انسانی سه شنبه 23 آبان ساعت 9 – 15 پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی، سالن فارابی 1⃣ 9 – 9:15؛ تلاوت قرآن و پخش سرود ملی 2⃣ 9:15 – 9:30؛ دکتر غلامرضا گودرزی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و ریاست کمیسیون 3⃣ 9:30 – 10؛ دکتر محمد حسینی مقدم، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی، هوش مصنوعی و آینده علوم انسانی: روندهای جهانی، چالش‌ها و توصیه‌ها 4⃣ 10 – 10:30؛ دکتر رضا غلامی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، روش شناسی آینده پژوهی علوم انسانی اسلامی 5⃣ 10:30 – 11؛ دکتر مجتبی رستمی کیا، مدیر مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی اسلامی ( مسعا)، سناریوهای آینده علوم انسانی اسلامی در ایران 6⃣11 – 11:30؛ دکتر ابوالفضل گائینی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، آینده پژوهی و تحولات مدیریت اسلامی: از واقع‌گرایی تا پیش‌بینی 7⃣ 13 – 13:30؛ دکتر لیلا فلاحتی، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی، آینده رشته مطالعات زنان در ایران 8⃣13:30 – 14؛ دکتر خدیجه قربانی، دکترای علوم تربیتی دانشگاه شیراز، تراانسان و آینده علوم انسانی 9⃣ 14 – 14:30؛ دکتر سید محمد تقی موحد ابطحی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، آینده علوم انسانی اسلامی در ایران 🔟14:30 – 15؛ بحث و گفتگوی اساتید لینک حضور مجازی b2n.ir/icscs 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
کانون قرآن اساتید برگزار می‌کند: مجازی تخصصی با موضوع «رویکرد در فهم قرآن» سخنران دکتر زمان: یکشنبه 21 آبان 1402 ساعت: 16:30 لینک شرکت در جلسه: https://vc.sharif.edu/ch/quran @cognitive_science_of_religion @hekmatebaleghe 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
هوش مصنوعی، ۹۰ درصد نیروی کار و زمان ساخت انیمیشن‌ها را کاهش می‌دهد بلومبرگ نوشت: 🔹جفری کاتزنبرگ، مدیرعامل سابق شرکت انیمیشن سازی Dreamworks در یک میزگرد اقتصادی در سنگاپور به کابوس هنرمندان صنعت انیمیشن جلوه های جدیدی داد. 🔹از کاتزنبرگ در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر تولید انیمیشن سوال شد و او پیش‌بینی کرد که طی سه سال آینده، یک فیلم انیمیشن در سطح جهانی، به ۹۰ درصد زمان یا نیروی کاری که پیش از این برای ساخت آن لازم بود نیاز نخواهد داشت. 🔹او گفت: «در زمان قدیم، وقتی یک فیلم انیمیشن می ساختیم، ۵۰۰ هنرمند به پنج سال زمان نیاز داشتند تا یک انیمیشن در سطح جهانی بسازند. من فکر نمی‌کنم دیگر به ۱۰ درصد از این سه سال یا این تعداد نیرو نیاز باشد. 🔹کاتزنبرگ تاکید کرد: «ما از قلم به قلم مو، ماشین چاپ، دوربین عکاسی و سپس دوربین فیلمبرداری رسیدیم. اینها چیزهایی هستند که خلاقیت و انواع داستان سرایی را به روش های خارق العاده ای گسترش دادند. من هوش مصنوعی را یک ابزار خلاقانه می دانم همانگونه که یک قلم موی جدید یا یک دوربین جدید فرصت های زیادی به هنرمندان داد.» خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd