(36) 85-07-20.mp3
14.92M
سخنرانی آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی
پیرامون شب 19 ماه مبارک رمضان و شب قدر
امشب چه باید کرد...
اگه نمیتونید کامل گوش کنید از دقیقه 20 به بعد را کامل گوش کنید.
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
خدایا خودت فرمودی
فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلَا تَقْهَرْ
ﭘﺲ ﺑﺮ ﻳﺘﻴﻢ ﺗﻨﺪﻱ ﻣﻜﻦ ﻭ ﺧﻮﺍﺭﺵ ﻣﺴﺎﺯ!
.
ما هم توی این شبها غم غربت، غم بی پدری و یتیمی رو به نزد تو آوردیم، با ما قهر مکن و خوارمون نخواه.
التماس دعا
#شب_قدر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آیت الله محمدمهدی میرباقری
🔹واقعا این خبری که درباره کرونا میگویند دروغ است؛ این خبر اینقدر بزرگ نیست. خطر هست ولی اینجوری نیست که اینها میگویند. به مردم دروغ میگویند. سیاست تنظیم خبری، توطئهای پشتاش است.
https://eitaa.com/koocheh
🔆صفحه اول🔆
✅ _ «همه با هم #دعای_سلامتی_امام_زمان را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....»
این جمله را شاید سالهاست توی مساجد و هیأتها میشنویم و با آن همراهی میکنیم. اما من سالهاست (یا به تعبیر دقیقتر از موقعی که «حاجآقا» بحثگفتن درباره شب #قدر را شروع کرد) وقتی این جمله را میشنوم، با سوال و اشکال از خودم میپرسم «دعای سلامتی؟!؟» و شروع میکنم:
✅ یک. روایات معصومین که همچین اسمی روی این دعا نگذاشتهاند. پس میشود این نامگذاری را نقد کرد.
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
✅ دو. خصوصن وقتی این نامگذاری را با مضمون دعا مقایسه کنیم. مضمون دعا به طور خلاصه این است: خدایا لطفا شش تا کار برای امامزمان ما بکن: «سرپرست» و «نگهدار» و «راهبر» و «یاریکننده» و «راهنما» و «چشمِ»او باش. معلوم است که از بین این شش خواسته، فقط «حافظاً» یا همان «نگهدار» است که با مفهوم «سلامتی» تناسب دارد. یعنی نامگذاری دعا به «دعای سلامتی» با بخش اعظم دعا یعنی پنجتا وصف دیگر سازگار نیست.
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
✅ سه. پس چکار کنیم؟ واقعا مضمون و معنای این دعا چیست؟ بنظرم باید به اصل منابعی مراجعه کرد که دعا را نقل کردهاند. مثلا «کافی شریف» که میگوید این دعا اساساً از اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک است و در شب قدر در هر حالتی باید تکرار شود؛ چه ایستاده، چه نشسته و چه در سجده. باید تکرار شود «و تکرّر فی لیله ثلاث و عشرین من شهر #رمضان هذا الدعاء ساجداً و قائماً و قاعداً و علی کل حال»
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
✅ چهار. خب #شب_قدر چه خبر است که باید در آن، این شش خواسته را برای #امام_زمان داشته باشیم؟ خیلی خلاصه میشود از روایات برداشت کرد که در شب «قدر»، «اندازه»ی همه چیز معیّن میشود و این «اندازهی همه چیز» شامل «اندازهی دستگاه طغیان» هم میشود. لذا فرمود «یا من قدّر الخیر و الشرّ» یا فرمود «یقدّر فی لیله القدر کل شیء... خیر و شر و طاعه و معصیه» معلوم است که مقدر شدن ِ اندازهی شر و معصیت فقط به گناه چند تا لات و الواط محدود نمیشود. چون شأن خدا «مدیریت عالَم» است و آنهایی که مدیر عالَم هستند، به اندازههای خیلی بزرگتری هم توجه میکنند: «اندازهی امتها، اندازهی حکومتها، اندازهی تمدنها». خصوصن این که خدا تصمیم گرفته «دار اختیار» درست کند و گرچه به گناه و طغیان راضی نیست، اما به امت و حاکمیت و تمدن ِ «کفر و نفاق» هم اجازه حیات و تحرک داده و در قرآنش کلی از «ملأ» و «طواغیت» و «ائمه کفر» و «مستکبرین» و «اکابر مجرمین» و «مترفین» صحبت کرده و اختیار آنها را در راه دنیاپرستی و هجمه به دستگاه ایمان، مطلقاً صفر نکرده و گفته «کلاً نُمدّ هولاء و هولاء... هر دو دستگاه را امداد میکنیم» حالا چقدر از خواستههای دستگاه طغیان، مقدّر میشوند و چه قدر و اندازهای برای شرارت آنها تعیین میشود؟ طبعاً بستگی دارد به قدر و اندازهی همّت و خواست مومنین برای دفاع از دستگاه توحید و خداپرستی...
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
ادامه ⏮
@hoseiniyehandisheh
@msnote
هدایت شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔆صفحه دوم🔆
✅ پنج. #شب_قدر خدا نگاه میکند به اندازه همت و خواست مومنین برای دفاع از امامشان. هر چقدر حاضر به فداکاری باشند که الحمدلله. اما هر جا را پوشش ندهند، دستگاه تولید شرور و مهندسان طغیان که کارشان را تعطیل نکردهاند و تدابیر وحشتناکی دارند که نتیجهاش را خدا حکایت کرده: «و زلزلوا حتی یقول الرسول و الذین آمنوا متی نصرالله... و به تکان درآمدند و لرزانده شدند تا جایی که پیامبر خدا و مومنین گفتند یاری خدا کی خواهد بود؟» . پس خدا با حکمتش _ بدون اینکه راضی باشد _ سطحی از توان و قدرت را برایشان مقدّر میکند و بعد فرشتگان هستند که _ به گمان من با سرافکندگی _ این تقدیر پُردرد را به محضر صاحب #شب_قدر میبرند و برنامه پر از بلای سال آینده را به امامزمان تحویل میدهند تا به آن رضایت بدهد و مثل همه انبیا و اوصیا به استقبال بلا برود و با یقین به حکمت خدا، به تنهایی به امواج خون و آتش و مصیبت بزند تا با این حلم، مومنین به تدریج بیدار شوند و با این تحمل، تاریخ آهستهآهسته تکامل پیدا کند. انگار کن که به کسی بگویند: بفرمایید وارد این اتاقی شوید که پر از افعی و عقرب و گرگ است که همگی با هم آمادهاند به شما حمله کنند یا زهر خود را به پیکرتان بریزند... زهرهایی در مقیاس #جوامع و #حاکمیت_ها و #تمدن_ها... پر از زخم و جراحت و ابتلا... اگر کسی #شب_قدر و معنای تعیین مقدرات را بفهمد و همچین صحنهای را ببیند، باید هم به خدا بگوید به داد ولیّت برس و در این معرکهی غوطهور در بلا سرپرست و نگهدار و راهبر و یاریگر و راهنما و چشمش باش... و قبل از همه اینها به این فکر کند که من در همکاری با بقیه مومنین جلوی کدام یک از این افعیها و عقربها و گرگها را میتوانم بگیرم...
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
✅ شش. مثلا؟ مثل سالی که غفلت شیعهی عراق در مقابل کفار حربی ِ لانهکرده در کشورشان، دشمن را طوری امیدوار کرد که منافقین تکفیری هم به آنها طمع کنند و خواست و تدبیرشان، حمله به عرض و ارض و ناموس و مال شیعه شود. خدا در آن #شب_قدر، هر چه نگاه کرده بود خواست و هوشیاری و توان دفاع را در جامعه مومن ندیده بود و ملائکه «کل امر» را فرستاده بود تا امامزمان را در جریان همه خونهایی که قرار است بریزد و همه ناموسهایی که قرار است هتک شود، بگذارند... و فشار همه این مصیبتها قبل از همه، به قلب او وارد شده بود... شاید به خاطر همینها بوده که امام عسکری به شیعیانش یاد داده تا این طور برای پسرش دعا کنند: «رُدّ عنه من سهام المکائد ما یوجّهه اهل الشنئان الیه و الی شرکائه فی امره و معاونیه علی طاعه ربه... تیرهای حیلهای را که دشمنانش به سوی او میاندازند، از او دور کن؛ از او و از کسانی که شریک کار او هستند و او را در طاعت خدا کمک میکنند...»
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
#شب_قدر شبی است که به دلیل سستی و ضعف امثال من و شدت حرص و همت دشمنان به دنیایشان، میشود شب بارش تیرهای زهرآگین و باران بلا و امواج مصیبت بر حضرت ولیعصر و نائب عام او که معاون و شریکش در دفاع از پرستش خدای متعال است. پس حداقل این است که در این معرکه پر از زخم همدردی کنیم با صاحب این دردها و برای اینکه وانمود کنیم که ما هم چیزی از واقعیت سرمان میشود، از خدا برای نمایندهاش کمک بخواهیم...:
_ «همه با هم دعای همدردی با امامزمان را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....»
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
زمزمه. البته بعضیها هم هستند که فقط به دعا اکتفا نمیکنند و میشوند مثل «عمرو بن قرظه انصاری» که «کَانَ لَا يَأْتِي إِلَى الْحُسَيْنِ سَهْمٌ إِلَّا اتَّقَاهُ بِيَدِهِ وَ لَا سَيْفٌ إِلَّا تَلَقَّاهُ بِمُهْجَتِهِ ... هیچ تیر و شمشیری به سوی حسین نمیآمد مگر اینکه خودش را جلوی آنها میانداخت که ضربهای به حسین وارد نشود... تا از شدت جراحتها به زمین افتاد. شاید باز هم شک داشت که کارش را کرده یا نه... و پرسید: «یا بن رسول الله... أ وفیتُ؟... ای پسر رسول خدا... آیا وفا کردم؟»
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
آقا جان! ....
ادامه ⏮
@hoseiniyehandisheh
@msnote
هدایت شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔆صفحه سوم و پایانی🔆
✅ آقا جان! من که عرضه و جربزهی عمرو بن قرظه را ندارم اما شما از خاندان کرم هستید... «اللهم کن لولیک» های ما را به حساب «أ وفیت» بگذارید و ما را اهل بدانید تا معرکه را درست تشخیص بدهیم و جلوی تیرهای بزرگ بایستیم... از آن بلاهایی که نصیب عمرو شد، به ما هم بدهید... ما بیآبرویی را دوست نداریم... به خدا برای ما زشت است که هنوز شما «بلاگردان» ما باشید... آخر امامی گفتند، مأمومی گفتند...
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
✳ _ تقدیم به خمینی کبیر و شهدای عاشقش که با غیرت نسبت به حضرت ولیعصر، راه هجمه سیاسی و نظامی کفر به دستگاه ایمان را سد کردند و چکمهی کفار حربی را از روی گلوی مومنین برداشتند و این جمله صحیفه نور را که: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» به زیباترین وجه عملی کردند،
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
✳ تقدیم به خامنهای عزیز که سی سال است نه تنها از پرچم برافراشتهی خمینی حفاظت کرده، که با اعلام « #تهاجم_فرهنگی» و «#جنگ_اقتصادی»، به دنبال سد کردن ِ راه هجمههای پیچیدهتر است و همچنان منتظر مجموعهای از ارادهها و فکرها در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی که بتوانند سنگرهای جدید را طراحی کنند تا از این همه کشته و مجروح و اسیر فرهنگی و اقتصادی نجات پیدا کنیم...
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
✳ تقدیم به شهید ِ یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که حفاظت امنیتی و نظامی از مومنان در برابر کفر و نفاق را مدیریت کرد و آن را از ایران به خاورمیانه گستراند و تقدیم به «مرحوم استاد» که با عقلانیت بینظیرش نَمی از یم #شب_قدر را به ما آموخت و با سوز دلی که از #شب_قدر گرفته بود، راههای #دفاع_فرهنگی و #اقتصادی را به ما پیشنهاد داد ...
🔅🔆🔸🔶🔸🔆🔅
@hoseiniyehandisheh
@msnote
.
الان که بحث #عدالت_خواهی و نحوه مطالبه گری بیشتر مورد توجه قرار گرفته و امام جامعه فرمودند این مطالبه گری نباید به نحوه ای باشه که اعتراض به نظام اسلامی تلقی بشه، بهتر دیدم به مفهوم #نظام در اینجا بهتر پرداخته بشه.
.
نظام #ولایت اون تعریفی که ازش میشه نیست.ما فقط بحث ولایت پذیریش رو میبینیم یعنی یه طرف ولی و یه طرف مردم. یعنی یه رابطه ی خطی . و این یه قطره از دریای نظام ولایته.
نظام ولایت رابطه ی شبکه ای هست نه خطی. در کل کلمه نظام اینجا به معنی نوع حکومت نیست.
.
نظام یعنی سیستم، یعنی شبکه ارتباطی.
یعنی یه مدار و کیتی که در اون هر قطعه ای یه جایی داره و همه شون با هم ارتباط الهی دارند و همه اونها چه به صورت تک تک و چه به صورت هویت جمعی با ولی رابطه دارند. تمام اینها کنار هم میشه نظام ولایت و مدینه النبی.
اگر کسی اینو بدونه می فهمه که نه تنها ولی مقدسه، و نه تنها بروندادهای نرم افزاریِ ولی مثل آرمانهاش و نیز سخت افزاری مثل نهادهاش قداست دارند، بلکه تک تک اعضای مدینه مثل من و شما هم قداست عرضی پیدا می کنیم.
یه لامپ رو در نظر بگیرید
اگر در یه دستگاه تنفس مصنوعی کار گذاشته بشه خادم مردم و مقدس هست ولی اگر در بمب اتم نه تنها مقدس نیست که مضر به جان مردم هست.
این قداست احتمالا در مواردی که مستقیما به ولی ربط داره بالاتر میره.مثلا نهادهای نظارتی ولی و طبعا چون نگاه نرم افزاری داریم، حمله و یا حمایت از نهادهای متصل به ولی فقیه نهایتا منجر به حمله یا حمایت از خودش میشه.
و دقیقا دشمن از حمله به صدا و سیما همین هدف رو داره.
پینوشت:
این صحبت ها هرگز به معنای مطالبه گر نبودن نیست بلکه بحث بر سر شیوه مطالبه گری هست که امام جامعه و مقام ولایت در دیدار با دانشجویان هم بهش اشاره کردند و تذکر دادند که مطالبه گری باید به شیوه ای منطقی باشه.
و نکته مهم دیگه ای که فرمودند و کمتر مورد توجه قرار گرفت این بود که صرفا انتقاد و اعتراض کار را پیش نمیبره و اصل پیشنهاده و با اشاره به اصل امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند که طبق این اصل در اسلام نقد و اعتراض باید با پیشنهاد همراه باشه.
شیوه مطالبه گری که باعث اعتراض به نظام میشه، خطرش اونجایی هست که باعث ناامیدی مردم که یکی از ارکان نظامند میشه و این ناامیدی پیوند مقدسی که بین امت و امام وجود داره رو سست میکنه.
توضیح تکمیلی اینکه ، نظام ولایت فقیه قداستش رو از اونجایی میگیره که به صورت طولی تحت ولایت الله قرار داره و مجری احکام الهی در جامعه هست ،یعنی در رأس خداوند قرار داره که همه ما به صورت فردی و اجتماعی با ولی که همون خداست رابطه داریم
اینجا ولی رابطه طولی با خداوند داره و راهنما و راهبر ما به سوی صراط مستقیمه
#ولایت#عدالت#مطالبه_گری#عدالت_خواهی
https://eitaa.com/koocheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثل اینکه مولاوردی قبلا هم چندبار تو خواب و بیداری اشتباه کرده!
خیلی اتفاقی ملاوردی تو خواب و بیداری اشتباه میکنه، خیلی اتفاقی شهرداری پرچم همجنسگرایان رو نصب میکنه، خیلی اتفاقی تو عراق پرچم همجسنگرایان بالا میره، اتفاقی پست مصی علینژاد لایک میشه، اتفاقی سند 2030 اجرا میشه!
نگاهی به حواشی دستیار پرحاشیه روحانی!
حمایت از همجنس بازی تا پیشنهاد عقیم سازی!
.
خداوند در سوره اعراف ایه 116 فرموده: «قَالَ أَلْقُوْاْ فَلَمَّا أَلْقَوْاْ سَحَرُواْ أَعْيُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَجَاءوا بِسِحْرٍ عَظِيمٍ».
موسی گفت: «شما اول اسباب خود بیفکنید. چون بساط خود انداختند به جادوگری چشم خلق بربستند و مردم را سخت به هراس افکندند، و سحری بس عظیم و هولانگیز برانگیختند.»
.
در تفسیر نور ذیل این قسمت از ایه «سَحَرُواْ أَعْيُنَ النَّاسِ"آمده »:
در راه شناخت، نباید به حواس ظاهری تکیه کرد؛ چون گاهی چشم هم افسون شده و تحت تاثیر قرار می گیرد و تصرف جادوی ساحران در چشم مردم است، نه واقعیت. مثل سراب که آب به نظر می آید.
انبیاء با بصیرت مردم کار دارند و ساحران با بصر مردم.
نکته:
شاید بتوان یکی از ابزار سحر بصر در دنیای مدرن امروزی را، شبکههای ماهوارهای و فضای مجازی قلمداد کرد. به عنوان مثال در همین فضای پر خوف و خطر اینستاگرام صفحه هایی میبینید که در نهایت جذابیت از بلاگرها و سوئیت هومها گرفته تا فعالان و اینفلوئنسرهای مجازی به ظاهر عدالتخواه تا رجالههایی چون مصی علینژاد و فمنیستهای فعال در زمینهی حقوق زنان که همچون سحر ساحران انسانها را تحت تاثیر هیجانات کاذب قرار میدهند؛ سحری که به طور قطع در خدمت طواغیت زمان و فرعونیان عصر حاضر به کار گرفته می شود تا چند روزی بیشتر زوال تمدن شان به تاخیر افتد و ندای موسوی حق از گوش جانها دور گردد.
تمدنی که بر اصالت سود و لذت بنا شده، سوییت هوم ها و بلاگرها با ترویج مصرف گرایی به تقویت اقتصاد این تمدن سرمایه سالار کمک میکنند، فمنیست ها و علی نژادها با ترویج اباحه گری بقای فرهنگی این تمدن را پی ریزی میکنند. عدالت خواهان شوریده بر نظام ولایت، ولایت طاغوت را خواسته یا ناخواسته مدد میکنند.
در ادامه آیه به عبارت «وَاسْتَرْهَبُوهُمْ» برمیخوریم که راهبرد طاغوت ها و مدعیان باطل را به وضوح بیان میکند. کسانی که همواره تلاش می کنند که با ایجاد رعب و وحشت مردم را بترسانند. نفرت پراکنی، ایجاد فضای یاس و ناامیدی، ترویج خشونت و یا القای ترس از جنگ.... میتواند مصداقی برای این راهبرد باشد.
در مورد "بِسِحْرٍ عَظِيمٍ" هم آمده:
برای کوبیدن هر حقی، از وسایل مشابه آن استفاده میشود، مذهب علیه مذهب و روحانی نما علیه روحانی.
اینجا نیز جادو و سحر بر ضد معجزه حضرت موسی ع بکار گرفته شده است.
https://eitaa.com/koocheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسی باورش میشد، روزگاری بیاید که آیههای قرآن را به صورت عینی زندگی کنیم. مثلا آیهای از سوره اعراف را میخوانی: «قد جاءتکم بینه من ربکم هذه ناقه الله لکم آیه....دلیل روشنی از سوی پروردگارتان برای شما آمده، این ناقه الهی برای شما معجزهای است..»، بعد ترجمهاش را در دنیایی میبینی که ساکنانش دچار اخلاد فی الارض شدهاند؛ به یکباره انقلاب اسلامی همچون آیهای الهی از میان کوه ایسمهای شرقی و غربی سر برآورده؛ آیهای به روشنی و عظمت ناقهی حضرت صالح علیه السلام که با عنایت خداوند و دعای آن پیامبر بزرگوار از دل کوه زاییده شده تا اتمام حجتی باشد بر مستکبران و پشتیبانی برای مستضعفان.
نزدیک جزءهای آخر، به سوره مجادله برمیخوری که از قضا مدنی است و آیهای دارد عجیب: «اولئک کتب فی قلوبهم الایمان و ایدهم بروح منه...آنان کسانی هستند که خدا ایمان را بر صفحه دلهایشان نوشته و با روحی از ناحیه خودش آنها را تقویت فرموده...» بعد در جایی دیگر، نقلی از روایتی را میخوانی که رسول خدا -که صلوات خدا بر ایشان و خاندان پاک و مطهرشان باد- به اصحابشان خبر از آمدن امتی در آینده را داده که «یتحابون بروح الله...به برکت روح خدا یکدیگر را دوست میدارند»؛ بعد با خودت میگویی، خب امام ما، هم اسمش «روح الله» بود، هم خودش مصداق «روح الله».
تنها با تمسک به همین قرآن است که «ناقهی روح الله» پی نخواهد شد و به دوران ظهور حضرت ولیعصر- روحی و ارواح المومنین لتراب مقدمه الفداء- خواهد پیوست. چه شرمنده خواهیم شد، اگر پیامبر اینگونه شکایتمان را به خدا ببرد که: «یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا»
🔻روایت خناسان در ماجرای پناهی و شورش آمریکایی
غرض تحلیل حوادث نیست. درین متن کوتاه یک نکته سواد رسانه را با تاکید بر رفتارشناسی خبائث رسانه ای تحلیل می کنیم تا مدلی برای تمیز موارد مشابه باشد.
ماجرای پیرزن کرمانشاهی در یک خط چه بود؟ رفتار زشت وغیرانسانی مامور شهرداری. هم باید برکنار شوند و هم محاکمه. اعمال قانون نیز باید قانونی و انسانی و اخلاقی باشد؛ بگذریم. طبیعی است که دلسوزان داخلی نسبت به موضوع حساس و اعتراض کنند. ضدانقلاب از اعتراض خودی ها عصبی می شود. لذا ماموریت می گیرند آنرا منحرف کنند.
چه کردند؟
ما در جنگ روایت ها یک "قرینه سازی" داریم و یک "انتقال و تسری". ایندو کارکردشان اینست که ذهن را از یک مصداق به کل تسری دهند؛ بدون اینکه مخاطب متوجه شود.
مرور کنیم؛
مخاطب از مصداق پناهی عصبی است. کافیست همین مصداق را با قرینه سازی کنار یک عکس مشابه از رفتار رژیم سراسر پلشت صهیونیستی قرار دهند. انتقال پیام و تسری باعث می شود که ذهن مخاطب درگیر این سوال شود: " این که یکی است. پس ما چه فرقی با رجاله های صهیونیستی داریم؟" همین سوال کافی است تا تکرار شود. تکرار کمک می کند ابرروایت همسان پنداری یک مصداق با یک ساختار در ذهن شکل بگیرد.
همین پروژه بصورت معکوس در شورش آمریکایی شکل گرفت. ضدانقلاب ابتدا تلاش کرد با سفیدنمایی دولت امریکا را معتقد به آزادی و تحمل اعتراضات نشان دهد. اما وقتی فیلم وحشیگری پلیس در برخورد با زنان وکودکان منتشر شد پروژه قرینه سازی و تسری را مجدد کلید زدند.
اینبار سراغ ماجرای آبان 98 رفتند و با تقلیل رفتار ساختاری از اوباش آمریکایی به مصداق آبان ایرانی، ذهن مخاطب را درگیر یک سوال جدید کردند:" اینکه همانست که ماهم داشتیم. پس آنها چه فرقی با ما دارند؟"
حال آنکه در ماجرای آبان 98 ما بجای اعتراض مردمی با یک عملیات تروریستی بی سابقه مواجه بودیم. تمام سطوح ضدانقلاب، مسلحانه در خیابان ظاهر شدند. از سلطنت طلب ها تا منافقین و اراذل اجیر و...
فراموش نکنیم که روز جمعه بعد از گرانی بنزین در وکیل آباد مشهد هزاران نفر شعار می دادند :رضاشاه روحت شاد" و "مرگ بر دیکتاتور" و بااین حال ناجا از امنیت همین شعاردهندگان مراقبت می کرد. تا اینکه کشتار بی رحمانه تروریست ها و حمله سازمانی اوباش به کلانتری ها و بانک ها و آتش زدن پمپ بنزین ها کلید خورد....
خلاصه روش ضدانقلاب و مزدورهای نقاب زده در مواجهه با حوادث اخیر چنین است؛ توسعه و تسری مصداق ایرانی به کل و تشابه سازی با ساختار فاسد آمریکایی و اسرائیلی. دوم تقلیل مصداق های آمریکایی و تسری آن به نمونه های مشابه ایرانی.
#سوادرسانه
✍محسن مهدیان
https://eitaa.com/koocheh