💢پیشینه تاریخی تراشیدن سر در اعتراضات کرهای
این نماد اعتراضی در تاریخ معاصر کره جنوبی بارها دیده شده است:
🔸سال ۲۰۱۶: در اعتراض به استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد»، حدود ۹۰۰ نفر از ساکنان سئونگجو سرهای خود را تراشیدند و با تحصن در سکوت، خشم خود را نسبت به این اقدام نشان دادند.
🔸سال ۲۰۱۹: رهبر یکی از احزاب مخالف در اعتراض به عملکرد دولت وقت، سر خود را در مقابل رسانهها تراشید تا پیام مخالفتش را به رئیسجمهور مون جهاین برساند.
🔸سال ۲۰۲۵: در تازهترین مورد، حامیان رئیسجمهور استیضاحشده یون سوک یول، با تراشیدن سرهای خود در نزدیکی اقامتگاه ریاستجمهوری، مخالفت خود را با استیضاح و دستگیری وی ابراز کردند.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
اولین اکران عمومی مستند «موسیقی کرهای» در پردیس سینمایی ساحل اصفهان برگزار شد؛ این مستند که به بررسی جایگاه موسیقی کرهای در بین جوانان و نوجوانان در ایران میپرداخت با برخی از طرفداران این گروههای موسیقی به گفتگو نشست؛ از سارا دختری که علاقمندی اش به موسیقی کی پاپ او را از خانواده طرد کرده بود تا مریم، دختر ۲۴ سالهای که به علت علاقه شدیدش به گروههای موسیقی کرهای در سفارت این کشور زبان کرهای را آموخت و پس از آن به کشور رؤیا هایش کره سفر کرد.
روانشناسان مدارس، نظریه پردازان اجتماعی و قشری که با نوجوانان در ارتباط مستقیم هستند همگی نام گروههای کرهای موسیقی را شنیدهاند، ساز و کاری که کره پس از جنگ را با فراگیری نوع مدرنی از موسیقی در جهان سر پا نگه داشت و انواع محصولات فرهنگی، لباس، دفتر، نوشت افزار، کتاب و فیلمهای کی_دراما را بر مدار همان منظومه فکری برای هواداران تولید کرد؛ گروههای کوچک و بزرگ هواداری که حالا کارکرد هویتی پیدا کردهاند و تعداد زیادی از نوجوانان را به خود جذب کردهاند؛ کی پاپ، پدیدهای دارای ابعاد مثبت و منفی گوناگون که به نظر میرسد والدین، آموزگاران و فعالان فرهنگ و رسانه باید بیشتر درباره آن بدانند.
همچنین کیوان علیخواه، جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در حاشیه اکران این مستند اظهار کرد: نگاه من به پدیده کی پاپ نگاه منفی نیست و فکر نمیکنم مانند صحبتهای برخی منتقدین همه طرفداران کی پاپ از دست رفته باشند؛ در پی امضای ۶۰ هزارتایی کارزار از طرف نوجوانان و مطالبات مکرری که در این باره بود زمزمههایی پیرامون برگزاری کنسرت بی تی اس در ایران به گوش میرسید، من کاملاً با برگزاری کنسرت بی تی اس در ایران موافقم، به این دلیل که اهالی موسیقی در ایران هم میتوانند از نزدیک با آنچه این موسیقی را محبوب و فراگیر کرده مواجه شوند و آن را برای اعتلای موسیقی ایرانی به کار ببندند.
وی افزود: در متن جریانهای طرفداری سوال اصلی این است که کارکرد موسیقی در دنیای جدید چیست و آنها که موسیقی گوش میدهند از دنیا چه میگیرند؛ کارکرد موسیقی در دنیای مدرن مانند اعصار پیش از خود تنها پر کردن بخشی از زمان نیست؛ کارکرد موسیقی در دنیای مدرن هویتیابی است، آدمها با مصرف فرهنگی خود را از گروهی متمایز میکنند و با گروه دیگری به «ما» میرسند، دوره نوجوانی دورهای است که موسیقی برای آنها کارکرد هویتی دارد و انگار با کی پاپ میتوانند به پرسش اصطلاحیWho" am I" واکنش نشان دهند ، دلیل دیگر علاقمندی به این سبک، نوعی واکنش اجتماعی است، موسیقی و به ویژه موسیقی گروهی باعث میشود آدمها با هم ارتباط بگیرند، با هم علاقمندی مشترکی داشته باشند و در کنار هم احساس امنیت و صمیمیت بیشتری داشته باشند.
https://www.imna.ir/news/834838/%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B5%D9%85
مدرسه زبان و فرهنگ کره
اولین اکران عمومی مستند «موسیقی کرهای» در پردیس سینمایی ساحل اصفهان برگزار شد؛ این مستند که به بررس
ازآقای کیوان علیخواه جامعه شناس و عضو هیئت علمی گیلان و کارشناسانی که هم عقیده با این بزرگوار هستند چند سوال اصلی داریم .
آیا این عقیده ثمره ی تحقیقات میدانی و پرسشنامه و مصاحبه های علمی صورت گرفته است؟ و یا جامعه ی آماری شما طبق چند نمونه از طرفداران و شیفتگان کیپاپ است؟
آیا به مقالات بین المللی و آمار و ارقام موجود در حوزه ی تاثیرات روانشناختی و رفتاریه حامیان و طرفداران کیپاپ رجوع نموده اید؟
به میزان و آمار خودکشی های ناموفق در ایران و ترک تحصیل هایی که برای تهدید به خانواده جهت مهاجرت و سفر به کره جنوبی در میان نوجوانان چطور؟
معنای هویت چیست؟بی هویتی چیست؟
در کنار این سبک نگرش، دیدگاهی که میانه رو است وجود دارد ، دیدگاهی که برچسب توهم نداشته باشد .
آیا امیدی که تزریق می شود، امید سطحی است؟؟
و یا هدفمند؟؟
آنچه که تغییر می دهد مطلوب است؟؟
تغییر در جهت تعالی ؟؟ تعالی براساس چه مبنایی و در چه قالبی ؟
فیلم سینمایی «چشم بادومی» با بازی ساره بیات و مهدی هاشمی و...
این فیلم دغدغه ها و مسائل یک دختر نوجوان و چالش های مواجهه با آنها را روایت میکند.
#جشنواره_فجر
کارگردان: ابراهیم امینی
تهیه کننده: سجاد نصراللهی
🔺 مقامات کره جنوبی از آتشسوزی گسترده در موزه زبان این کشور در مرکز سئول خبر دادند.
🔺به گفته مقام منطقه «یونگسان» واقع در سئول، آتشسوزی از پشت بام موزه ملی «هانگول» آغاز شد.
🔺تصاویر ویدئویی از شدت حریق و دود ناشی از آنکه فضای بالای ساختمان موزه را فراگرفته است، حکایت دارد.
🔺هنوز جزئیاتی درباره قربانیان یا مصدومین احتمالی این حریق مخابره نشده است. مقامات محلی به ساکنان محلی درباره بسته نگه داشتن پنجره منازل هشدار دادهاند.
🔺این موزه دولتی، اشیاء و آثاری گرانبها مربوط به الفبای منحصربهفرد کره جنوبی که در سال ۱۴۴۳ ابداع شد را در دل خود جای داده است.
🔺این حادثه چند روز پس از سانحه برای هواپیمای خطوط هوایی بوسان در فرودگاه بینالمللی «گیمهه» رخ داده است. در آن حادثه ۱۷۶ نفر تخلیه و هفت تن نیز مصدوم شدند.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
مدرسه زبان و فرهنگ کره
فیلم سینمایی «چشم بادومی» با بازی ساره بیات و مهدی هاشمی و... این فیلم دغدغه ها و مسائل یک دختر نوج
انشالله به زودی این فیلم رو می بینیم ، و تحلیلش رو منتشر میکنیم.
مدرسه زبان و فرهنگ کره
فیلم سینمایی «چشم بادومی» با بازی ساره بیات و مهدی هاشمی و... این فیلم دغدغه ها و مسائل یک دختر نوج
نظر یکی از اعضای محترم کانال در خصوص فیلم چشم بادومی👆
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
مدرسه زبان و فرهنگ کره
اولین اکران عمومی مستند «موسیقی کرهای» در پردیس سینمایی ساحل اصفهان برگزار شد؛ این مستند که به بررس
نظر یکی از اعضای محترم کانال در خصوص این پیام
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
♦️کارکنان کره ای در میان کشورهای عضو سازمان توسعه همکاری های اقتصادی تنها کارمندانی هستند که در سال بیش از ۲۰۰۰ ساعت را در محیط های کاری خود صرف میکنند کارکنان لهستانی با انجام بیش از ۱۹۰۰ ساعت کاری در جایگاه دوم و ژاپنیها با حدود ۱۸۰۰ ساعت کاری و با فاصله ای ،اندک آمریکایی ها در جایگاه های
بعدی قرار دارند.
♦️این شهرت و اعتبار کارکنان کره ای به سخت کوشی، امری تصادفی نبوده و ریشه در فرهنگ کره ای ها دارد و آن پایبندی به تعالیم کنفسیوس است.
♦️آئین کنفسیوس بر این پایه استوار است که افراد میبایست برای تأمین منافع جمعی و کشور ،خود کار کنند و بر اساس آن نیازهای شخصی، جاه طلبی های فردی و دغدغه های افراد از اهمیت کمتری برخوردار میباشد.این فلسفه ای است که در کسب و کارهای کره به خوبی جواب داده است.
♦️طی دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که رئیس جمهور پارک -چونگ - هی دست به اصلاحات صنعتی گسترده ای در کره زد.
دولت وی مشوق انجام ساعتهای طولانی کار در کارخانجات نساجی و فولادسازی بود، دولت شعارهایی که مشوق و تحریک کننده ی افراد در زمینه ی سخت کوشی در جهت تأمین منافع ملی بود را به کار میبرد و حتی در بدترین شرایط کاری هزاران کارگر کره ای به این درخواست دولت پاسخ مثبت
داده اند.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
♦️فلسفه ی کنفسیوس در عین حال وفاداری و عمل کردن به گفته ی بزرگترها را مورد تأکید قرار میدهد، در میان نیروهای کارگری این نحوه ی تفکر را به نفع فضای کارفرمایان ایجاد میکند.
مرتباً کارگران کره ای برای نشان دادن وفاداری خود به شرکتها و مدیرانشان از خودگذشتگی نشان داده و ساعتهای طولانی مشغول انجام دادن کارهای محوله به آنان میگردند.
♦️طبیعتاً مدیران افرادی هستند که نسبت به کارکنان تحت امرشان مسن تر بوده و کارگران بدون چون و چرا در برابر دستورات رؤسای خود
فرمانبردارند.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اندر احوالات سفیر‼️
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابراز ارادت به سبک ده هشتادیا☺️
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool