eitaa logo
مدرسه زبان و فرهنگ کره
1.2هزار دنبال‌کننده
449 عکس
225 ویدیو
55 فایل
معتبرترین مرکز آموزش زبان و فرهنگ کره جنوبی در کشور با بیش از هشت سال سابقه فعالیت ارتباط با ادمین @Isk313 https://korean-school.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
کار رسانه ای قوی یعنی اینکه تو شرایط سخت به جای پمپاژ ناامیدی، روحیه مقاومت رو‌ببری بالا.👍 🔺آگاهی دادن خوبه اما نه به هر قیمتی، مثل کار برخی از دوستان و‌ فعالان فرهنگی شده که مزخرفات ذهنی خودشون رو به جای دین و دین داری و نگاه متفاوت غالب مخاطبینشون می کنند بعد اسمش رو می گذارن کار فرهنگی موثر، در نهایت با به چالش گشوندن نظرات دیگران و تضعیف کردنشون می خوان جایگاه به دست بیارن که در نهایت بگن ما بلدیم بقیه چرت و‌پرت می گن ..... ما هنوز یاد نگرفتیم های زیادی داریم که اگر بگیم بیشتر خودمونو زدیم ...... جریان نفوذ رو جدی نمی گیریم درنهایت ساعت ها و سال ها درباره ی چگونگی نفوذ کلاس و کنفراس می گذاریم😏 نفوذ یعنی اینکه تو زمین بازی دشمن به دشمن گل بزنی و از گل زدنت خوشحال بشی در حالی که در نهایت تو داری تو زمین اون بازی می کنی😕
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ منتظر اتمام سریال هستیم 👀 انشالله پس از اتمام سریال قاضی جهنمی قراره این سریال پر سرو صدا رو نقد کنیم .✋ قاضی جهنمی یک مجموعه تلویزیونی محصول کره جنوبی با بازی پارک شین هه و کیم جه یونگه.🙇 🟢 این مجموعه در سپتامبر ۲۰۲۴ از اس‌بی‌اس در حال پخش است. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🔺سریال شیطان من بارها در نشست‌های اساتید مجموعمون نقد شده و مفصل در خصوص این سریال محبوب صحبت شده. 🔺متاسفانه غالب نقدهایی که صورت گرفته خیلی سطحیه و مخاطب رو قانع نمی کنه . 🔺این سریال به وضوح مبانی دینی رو زیر سوال برده و تصویر متفاوت از خدا رو به نمایش گذاشته . چیزی که جریانش در فیلم و سریال و موسیقی کره ای پر رنگ شده تفکر خطرناک مکاتب التقاطیه. 🔺مکاتبی که به جای پرداخته شدن بهش کنار گذاشته شدن و فقط شیطان پرستی رو مد نظر قرار دادن 🔺 سریال شیطان من رو از یک زاویه دیگه هم میشه نگاه کرد...... مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نقدی بر سریال شیطان من ⬅️ سریال شیطان من از مضامین گنوسی استفاده می کند، به ویژه در به تصویر کشیدن شخصیت ها و انگیزه های آنها. به برخی از جنبه های کلیدی منعکس کننده افکار عرفانی در روایت داستان اشاره می کنیم : 🔸ثنویت : گنوسیسم اغلب بر جهان بینی دوگانه تأکید می کند و در تقابل قلمرو مادی و معنوی است. در شیطان من ، تنش بین دیو (نماینده هرج و مرج و تاریکی) و قهرمانان انسانی (نماد نور و نظم) این دیدگاه دوگانه را منعکس می کند و مبارزه بین خیر و شر را برجسته می کند. 🔹دانش و روشنگری : محور اعتقاد گنوسی این ایده است که رستگاری از طریق دانش (گنوسیس) حاصل می شود. شخصیت گو وون، شیطانی که بینش ها و قدرت هایی را برای دو دو هی فراهم می کند، مظهر این مفهوم از روشنگری است. ▪️رابطه او با دو دو هی را می توان استعاره ای برای جستجوی حقایق عمیق تر فراتر از درک متعارف دانست. 🔹شورش علیه اقتدار : گنوسیسم اغلب چهره هایی مانند لوسیفر را به عنوان شورشیان علیه خدای خالق ظالم (دمیورژ) به تصویر می کشد. 🔸 در شیطان من، شخصیت گو وون این کهن الگو را منعکس می‌کند، زیرا او وجود خود را در دنیایی که توسط قدرت های بالاتر اداره می شود هدایت می کند در حالی که هنجارهای ثابت را به چالش می‌کشد و به دنبال خودمختاری است. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🔹 رستگاری و دگرگونی : این مجموعه چگونگی به دست یافت رستگاری را به تصویر می کشد، به ویژه از طریق تعاملات گو وون با دو دوهی. این با روایت‌های گنوسی که اغلب سفری از جهل به روشنگری را به تصویر می‌کشند، همسو می‌شود، جایی که شخصیت‌ها از طریق عشق دستخوش دگرگونی می‌شوند و در نهایت به دنبال اتحاد مجدد با حقیقت معنوی بالاتر هستند. 🔸 ابهام خیر و شر : متون عرفانی غالباً خطوط بین خیر و شر را محو می کنند و نشان می دهد که هر دو می توانند در درون افراد وجود داشته باشند. پیچیدگی شخصیت گو وون - که هم ویژگی‌های اهریمنی و هم انسان واقعی را در خود دارد این ابهام را منعکس می‌کند و بینندگان را به بازنگری در دوتایی‌های اخلاق سنتی و ضد اخلاق به چالش می‌کشد. 🔹در «شیطان من »، افکار گنوسی از طریق کاوش در ثنویت، معرفت به عنوان راهی برای رستگاری، شورش علیه قدرت، مضامین رستگاری، و ابهام پیرامون خیر و شر تبیین می گردد. این عناصر روایت را غنی می کنند و بینندگان را به درگیر شدن با پرسش های فلسفی عمیق تر درباره هستی و اخلاق به چالش می کشاند. ◀️این اثر مضامین عرفانی عمیقی را بررسی می‌کند که اخلاق، عدالت و روان انسان را در هم آمیخته است. این روایت‌ها به پیچیدگی‌های انتقام و ماهیت شر می‌پردازند و اغلب مرزهای بین قهرمانی و شرارت را محو می‌کنند. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
موسسه بین‌المللی هاتف شرق با همکاری مدرسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد برگزار می‌کند: درس‌گفتار . کتاب دین در سینمای شرق و غرب بررسی. تعامل آیین های شرقی و سینما . جلسه سوم : بررسی تائوتیسم و کنفوسیوس در سینمای شرق استاد: سرکار خانم حیدری (سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی) زمان: چهارشنبه 1403/07/11 ساعت 15 مکان: قم، خ بسیج، مدرسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد پخش زنده از کانال موسسه بین‌المللی هاتف شرق ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصی‌ترین مرجع نقد در کشور 🆔 @islam_4_all
🌟 لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ 🌟 لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ فِي مَوَاطِنَ كَثِيرَةٍ ۙ 🌟يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ 🌟وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ
🔅انشالله قراره مطالب تخصصی در موضوع کیپاپ بگذاریم منتظر تحلیل های ما باشید🔅
✅در خصوص نسل سوم کیپاپ نقد و تحلیل هایی صورت گرفته ، تحلیل های که بعضاً توجه ویژه به متن و ظاهر موزیک ویدیو ها شده و کمتر توجهی به زیرمتن آنها صورت گرفته.(قبلا اشاره کرده بودیم) ✅دلیلش هم مشخصه ولی الان مورد بحث ما نیست . ✅چون سعیمون تا الان این بوده نقد منصاف داشته باشیم و اگر هم کسی تو این حوزه نقد جدی داره و براساس مبنای درست و پایه ی علمیه بپذیریم . ✅کلی مقاله و یادداشت برای فصلنامه مطالعاتمون ارسال میشه که اونایی که مبنای درست و علمی دارند رو حتما منتشر می کنیم . ✅نقد محصولات رسانه ای کیپاپ باید اصولی و دقیق صورت بگیره : ✅چون ما چند سطح از مخاطب رو داریم . که قراره امروز به اون بپردازیم ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
طرفداران کیپاپ .aac
5.78M
♦️طرفداران کیپاپ چه کسانی هستند؟؟ ♦️ منتقدین کیپاپ چه چیزی را توجه کنند؟؟ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 ما به سوی میدان جنگ، پرواز می‌کنیم! 🎙استاد سیدعلی خامنه ای ▫️این صدای آقاسیدعلی خامنه‌ای است که در اولین نمازجمعه پس از آغاز جنگ تحمیلی، فریاد شهادت‌طلبی سر می‌داد: «شنیدم دستگاه تبلیغاتی مزدور عراق پیغام داده است و سخن پراکنده است که چرا آنها که میگویند خودشان به میدان نمی‌آیند و شنیدم اسم مرا آورده است. ما میدان آمدنمان مانند میدان آمدن خائن و کافری چون صدام نیست؛ ما به سوی میدان جنگ پرواز می‌کنیم.» ۱۳۵۹/۰۷/۰۴ مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
نیشتری بر جریان نقد موج کره‌ای در کشور اینکه ما اصرار داریم اگر کسی میخواهد موج کره‌ای را نقد کند باید حداقل به تاریخ، سیاست، جامعه‌شناسی، فرهنگ، زبان و... کره در صد سال گذشته مسلط باشد دلایل متعددی دارد که در برخی نوشته‌ها توضیح داده‌ایم. اگر هالیو یا موج کره‌ای را پدیده‌ای سیاسی، با اهداف عمدتا اقتصادی و با استفاده از ابزار فرهنگی بدانیم که در واقع هم همین‌گونه است، آن را خیلی عمیق‌تر از آنچه در کشور به عنوان «نقد موج کره‌ای» رواج پیدا کرده باید دید و نقد کرد تا به صواب نزدیکتر باشد. صرف معرفی چند گروه موسیقی و نقد ظاهری، آن هم با چند کلیشه پرتکرار مانند همجنس‌گرا بودن، شیطان‌پرستی و... را نمی‌توان نقد موج کره‌ای نامید و دوره نقد موج کره‌ای برگزار نمود. به‌عنوان نمونه، برخی از کسانی که خود را ناقد موج کره‌ای می‌پندارند به گروهی مانند بی‌تی‌اس از جهت اینکه آرایش می‌کنند و آرایش برای مردان در فرهنگ ما قبیح است، ایراد می‌گیرند. برخی دیگر نیز که خود را عالم‌تر می‌پندارند و به قول خودشان با هزاران دخترِ طرفدار گفتگو داشته‌اند و خیلی می‌دانند که موج کره‌ای چیست! با ژشتی روشنفکرانه و همه چیز دان، این رفتار را توجیه می‌کنند که آرایش کردن برای مردان کره امری عادی است و مردان کره‌ای بیشترین میزان استفاده از لوازم ارایشی در جهان را دارند. گرچه این اطلاعات درست است، اما این باعث می‌شود قبح و زشتی این کار از بین برود؟ آیا عادی پنداری این رفتار باعث نمی‌شود تا توسط نوجوانان و جوانان کشور ما الگوبرداری شود و سال‌ها بعد آرایش کردن مردان در ایران هم عادی جلوه داده شود؟ این اساتید ناقد! آیا تاکنون به این فکر کرده‌اند که آرایش کردن مردان از چه زمانی در کره باب شده و از چه زمانی قبح آن از بین رفته است؟ آیا آرایشی که بین مردان در کره مرسوم است، همان آرایشی است که مثلا گروه بی‌تی‌اس از آن استفاده می‌کند؟ یا این‌گونه آرایش حتی در کره نیز امری عادی محسوب نشده و تابو شمرده می‌شود؟ تنها در ظرف تقریبا سه دهه کره از موقعیت سابق به‌عنوان «میگو در میان نهنگ‌ها» و یک کشور «جهان سومی» و عضو جدایی‌ناپذیر جنگ سرد به یکی از پیشرفته‌ترین دموکراسی‌های اقتصادی در جهان تبدیل شد. ملی‌گرایی، جهانی شدن، جنبش‌های ضد استعماری و سیاست‌های مستبدانه و دموکراتیزاسیون به شیوه‌های منحصر به‌فرد و پیچیده، سیاست‌های عصر مدرن کره جنوبی در قرن بیستم را تحت تاثیر قرار داده‌اند. کره به شکل فزاینده‌ای توسعه و رشد پرسرعتی را تجربه کره که برخی از جامعه‌شناسان کره‌ای آن را «مدرنیته فشرده» توصیف کرده و این اتفاق بدون پیامدهای اخلاقی و اجتماعی نبوده است. یکی از این پیامدها که به‌ویژه پس از بحران IMF و شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی رو به گسترش ناشی از بیکاری آن نمود پیدا کرد علاقه روز افزون به «بدن» در بین کره‌ای‌ها بود. زمانی که جامعه کره‌ای پس بحران IMF در تلاش بود تا به سرعت خود را به شکلی بهینه شده برای سیستم نئولیبرال سازماندهی کند، علاقه به بدن شروع به رشد کرد. از مدها و استایل‌های پوشش گرفته تا غذاهای رژیمی، تناسب اندام گرفته تا مراقبت از بدن و جراحی‌های زیبایی و استفاده بی‌اندازه از لوازم آرایشی و هر آنچه پیرامون بدن تعریف می‌شد، تبدیل به علاقه و گفتمان رایج بین مردم شد. پس از IMF است که در آن زنان و مردان به شکل فزاینده‌ای در معرض رقابت اجتماعی و گرفتن تاییدیه براساس داشتن یک چهره «درست» قرار می‌گیرند و منبع خودتوانمندسازی دیگر مبتنی بر فضایل اخلاق سنتی نیست، بلکه بر اساس عوامل قابل اندازه گیری و کمی مانند قد، وزن و شاخص BMI است. شروع پدیده «بدن» در کره را می‌توان از این زمان در نظر گرفت اما اینکه سیاست‌های حکومتی مانند سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌هایی که «کیم دای جونگ» آن را پیگری می‌نمود چه تاثیری در افزایش آرایش مردان داشته و سرریز آن در صنعت فرهنگی کره مانند آنچه در گروه‌های موسیقی همچون بی‌تی‌اس مشاهده می‌کنیم، چگونه بوده است نیاز به فرصتی دیگر دارد که ان شاء الله به آن نیزخواهیم پرداخت. موج کره‌ای پدیده‌ای صرفا فرهنگی نیست که آن را فقط با ابزار فرهنگی بسنجیم و نقد کنیم، گرچه حتی برای نقد با شاخص‌های فرهنگی نیز نیاز داریم تا سنجه‌هایی با توجه به ویژگی‌های هالیو داشته باشیم و مطابق با آن و با توجه به اقلیم و زیست‌بوم فرهنگی کشور خودمان، هالیو را نقد نماییم. در انتها باز هم فرمایش پیامبر اکرم (ص) را متذکر می‌شوم که فرمودند: مَنْ عَمِلَ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ كَانَ مَا يُفْسِدُ أَكْثَرَ مِمَّا يُصْلِحُ؛ اگر كسي بدون علم كاري انجام دهد، تباه سازي اش بيشتر از سازندگي اش خواهد بود. ✍️ منصوری‌خواه، مدیر مسئول فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصی‌ترین مرجع نقد در کشور 🆔 @islam_4_all