هدایت شده از الو سلام حاج آقا
📞 الو سلام حاج آقا ~ ۳۰
🔹سلام بفرمایید.
◽️می گم اوضاع عجیبی شده، دلباختگان سیاسی چپ و راست انگار مسابقه سیاه نمایی علیه انقلاب گذاشته اند، به بهانه تخریب رقیب، دستاوردهای انقلاب رو به مسلخ برده و یا با تیر شبهه مجروحش می کنن.
◽️وقتی عقل و تقوای سیاسی نباشه، همین می شه.
◽️طوری به بهانه نفی همدیگر، کارنامه انقلاب رو به چالش می کشن که گویی انقلاب موجب بدبختی و عقبگرد ما شده اَس. به راستی ما به کجا می رویم؟
◽️این تنزل اولا حاصل عدم خودسازی قبل از رسیدن به شهرت و مقامه. دوما نتیجه فقدان آگاهی نسبت به شرایط و اقتضائات زمانه. سوما ثمره نداشتن معرفت دینی نسبت به ارزش و اهمیت تاریخی انقلابه.
◽️اینها چگونه سیاستمداری هستن که نمی دانند در حال کاستن از سرمایه اجتماعی نظامن؟
◽️می دانند اما در سرپنجه نفس اسیرند و راه به جایی نمی برن. والا اگر تنها به رسانههای مجازی ضدانقلاب با دامنه گسترده آنها رجوع کنن، خواهند دید که بخش متنابهی از محتوای آنها، فیلم سخنرانی ها و روایت پیام های خود ایشان اَس که از باب مدرک و سند ادعای دشمنان انقلاب به نمایش گذارده شده اَس.
◽️راه چاره چیست؟ چه باید کرد؟
◽️نفرت عمومی از این نوع سیاستمداران بی تقوا از جمله راه های بازدارنده اَس.
◾️ممنون حاج آقا، اندوه انقلاب کُشت ما را.
#الو_سلام_حاج_آقا
#سیاه_نمایی
🔶 به ما بپیوندید:
✳️ http://eitaa.com/Hellohajagha
🔹عقده و شایعه🔹
📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری
یک عده مردم، به اصطلاح روانشناسی امروز «عقده دار» هستند، هر جا فردی را می بینند که در میان مردم یک وجهه و حیثیتی دارد، برای اینکه به این اشخاص حسادت می برند، همت و عرضه هم ندارند که خودشان را جلو بیندازند، فوراً به این فکر می افتند که یک شایعه ای درباره او درست کنند. می گویند ما که نمی توانیم به او برسیم پس او را پایین بیاوریم، چگونه؟ با یک عملی در منتهای نامردی و آن اینکه یک شایعه ای علیه او بسازیم و یک تهمتی به او بزنیم. آنقدر این گناه بزرگ است که خدا می داند.
📚 آشنایی با قرآن، ج ۴، ص ۵۵
#شهید_مطهری
#شایعه
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin
🔹بگوییم امام و اقتدا نکنیم؟🔹
📣 امام خمینی
حضرت امیر میفرماید ـ به حَسَب نقل ـ که شاید در سرحدات یک کسی گرسنه باشد؛ به خودش رنج میدهد که مبادا یکی کسی از او گرسنهتر باشد. آن امیر ماست، او آقای ماست، امام ماست. ما هی بگوییم امام و اقتدا نکنیم به او؟ در کارها هیچ اقتدا نباشد؟ «امام» معنایش این است؟ «شیعه» معنایش این است که مشایعت کند؛ همان طوری که تابوت را که میبرند، اگر همه از این طرف دنبال تابوت رفتند، تشییع کردند او را، اگر تابوت را از این طرف میبرند یکی از این طرف برود، این را تشییع نکردند؛ شیعه باید این طوری باشد؛ مشایعت کند علی را. البته قدرت نداریم ما مثل او. هیچ کس قدرت ندارد؛ اما به زهد، به تقوا، به رسیدگی به مظلوم ها، به رسیدگی به فقرا، مشایعت کنیم از او. نمیتوانیم مثل او زندگی بکنیم، نمیتوانیم که مشی او را داشته باشیم، قادر بر این نیستیم؛ او یک موجودی بوده معجزهای؛ جمع مابین تضاد، جمع بین همۀ ضدها را کرده بود. یک آدم در قدرت آن طور که ـ به حَسَب نقل ـ از این طرف میزد دو تا میکرد، از این طرف در جنگ میزد میکشت تمام کسانی که بر ضد اسلام بودند؛ از آن طرفْ یک آدم زاهد، یک آدم عابد؛ تا صبح بنشیند نماز بخواند آدم زاهد و عابد اهل جنگ نیست. آدم جنگجو هم بیشترش اهل زهد و تقوا و امثال ذلک نیست. جمع میکرده او بین همه. ماها نمیتوانیم اما میتوانیم که اقتدا کنیم به او تا حدودی؛ میتوانیم رسیدگی کنیم به فقرای مملکتمان، به ضعفایمان.
📚 بیانات در دیدار با هیأت قائمیۀ تهران، 1358/3/8
#امام_خمینی
#شیعه
#عمل
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin
🔹امام باقر و مرد مسیحی🔹
✍️ متفکر شهید استاد مرتضی مطهری
امام باقر، محمدبن علی بن الحسین علیه السلام، لقبش «باقر» است. باقر یعنی شکافنده. به آن حضرت «باقرالعلوم» می گفتند، یعنی شکافنده دانش ها. مردی مسیحی، به صورت سخریه و استهزاء، کلمه «باقر» را تصحیف کرد به کلمه «بقر» یعنی گاو، به آن حضرت گفت: «انت بقر» یعنی تو گاوی.
امام بدون آنکه از خود ناراحتی نشان بدهد و اظهار عصبانیت کند، با کمال سادگی گفت: «نه، من بقر نیستم، من باقرم.».
- مسیحی: تو پسر زنی هستی که آشپز بود.
- شغلش این بود، عار و ننگی محسوب نمی شود.
- مادرت سیاه و بیشرم و بدزبان بود.
- اگر این نسبت ها که به مادرم می دهی راست است خداوند او را بیامرزد و از گناهش بگذرد، و اگر دروغ است از گناه تو بگذرد که دروغ و افترا بستی.
مشاهده این همه حلم از مردی که قادر بود همه گونه موجبات آزار یک مرد خارج از دین اسلام را فراهم آورد، کافی بود که انقلابی در روحیه مرد مسیحی ایجاد نماید و او را به سوی اسلام بکشاند. مرد مسیحی بعداً مسلمان شد.
📚 داستان راستان، جلد اول
#امام_باقر
#شهید_مطهری
#داستان_راستان
#مرد_مسیحی
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin
🔹راه معتدل🔹
📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری
یکی از علامت های مسلمانی، پیدا کردن راه معتدل و میانه است که میان راه های افراطی و تفریطی، میان تندروی ها و کندروی هاست. جمله ای در حدیث وارد شده است که:
《انَّ لَنا فی کلِّ خَلَفٍ عُدولًا ینْفونَ تَحْریفَ الْغالینَ وَ انْتِحالَ الْمُبْطِلینَ》
ائمه فرموده اند در هر نسلی طبقه معتدلی وجود دارد که از طرفی جلو افراط کاری غلوکنندگان را می گیرند، تحریفاتی را که از ناحیه غلوکنندگان پیدا می شود نفی می کنند، و از طرف دیگر نسبت هایی را که مردم مبطل و مخالف ایجاد می کنند نفی می کنند؛ به عبارت دیگر هم جلو ضرر دوستان را می گیرند و هم جلو ضرر دشمنان را. ضرر تنها از ناحیه دشمن نمی رسد. گاهی از ناحیه دوست ضررهایی می رسد که خطرش از ضرری که از ناحیه دشمن می رسد بیشتر و بالاتر است.
📚 اسلام و نیازهای زمان، ج ۱، ص ۵۵
#شهید_مطهری
#اعتدال
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin
هدایت شده از الو سلام حاج آقا
📞 الو سلام حاج آقا ~ ۳۱
🔹سلام بفرمایید.
◽️حیا چه ارتباطی با زیبایی زنانه داره؟ و چگونه موجب فریبندگی بیشتر زنان می شه؟ چرا مردان همواره دنبال چشمان پر از شرم و آزرم هستن؟
◽️حیا بخشی از تدابیر دستگاه خلقته که در سرشت زن و مرد به ودیعه گذارده شده، اما این حس در زن به دلیل اينکه حافظ ناموس جامعه اَس بیشتره.
◽️زیبایی ظاهری یعنی تناسب اندام که با دل و احساسات سر و کار داره، اما حیا یک حالت روانیه که موجب دلربایی بیشتر زنان می شه، اما چگونه؟
◽️اولا حیا نوعی انفعال، خجلت و عفافه که با وقار، متانت و جذابیت در رفتار، حرکات و سکنات همراهه. دوما حیای زنانه، خودداری ظریفانه همراه با رقت و لطف عالیه که موجب فزونی عشق مردانه تا مرحله جنون می شه. سوما حیا جمال و دلربایی زنانه رو از ناحیه عشق افزون کرده و تا حد پرستش بالا می بره.
◽️یعنی فریبایی حاصل از حیا با ملاحت جسمی متفاوته؟
◽️البته که متفاوته، حیا نوعی امساک غریزیه که موجب تشدید میل و رغبت مردانه شده، قوه خیال جنس مخالف رو به پرواز در آورده و قدرت عشق آفرینی و عاشق سازی زن رو افزایش می ده. ضمن اینکه موجب جلوه گری بیشتر زیبایی زنانه می شه.
◽️پس جنس زیبایی برآمده از حیا، جسمی و ظاهری نیس؟
◽️همین طوره.
◾️ممنون حاج آقا، بسیار متشکرم.
#الو_سلام_حاج_آقا
#حیا
🔶 به ما بپیوندید:
✳️ http://eitaa.com/Hellohajagha
🔹جاهلان احمق🔹
📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری
خوارج اصلًا حسابشان حساب دیگری بود. خوارج را نیز بیشتر و بهتر از هر کسی خود حضرت امیر تحلیل کرده. حضرت امیر خوارج را یک عده مردم مذهبی متعصب جاهل احمق میداند. آنچه که عایشه را برانگیخت غیر از آن چیزی است که خوارج را برانگیخت. آنچه که معاویه را برانگیخت غیر از آن چیزی بود که خوارج را برانگیخت.
در نهج البلاغه میفرماید: جُفاةٌ طَغامٌ... لَیسوا مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الْانْصار. یک مردمِ - به تعبیر ما - بدْوی بی فرهنگِ بی اطلاعی که اصلًا اسلام را نمیشناسند، تأدیب نشدهاند و در اسلام پرورش پیدا نکردهاند، ادبشان ادب اسلامی نیست، فکرشان فکر اسلامی نیست. اینها فقط گرایش به اسلام پیدا کردند و بعد چسبیدند به عبادت کردن، شب تا صبح عبادت کردن، و بعد عقاید جاهلانهای که پیدا کردند، دنبال اینها را سفت گرفتند. معمولًا آدم های جاهل، تنگ نظر هستند. دچار تنگ نظری همه مقدّس های جاهل شدند: فلان کس کافر شد، گناه کبیره موجب کفر است، علی کافر شد و ...
📚 فلسفه تاریخ، ج ۴، ص ۲۷۴
#شهید_مطهری
#خوارج
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin
🔹بازگو نکن، تحقیق کن🔹
📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری
اسلام چه می گوید؟ می گوید هر وقت چنین چیزی شنیدی ابداً به زبان نیاور. اگر دغدغه داری، خودت برو تحقیق کن. تو که حوصله تحقیق کردن نداری دیگر چرا بازگو می کنی؟! حق تحقیق داری، برو تحقیق کن اما حق بازگو کردن نداری. {می گویند در دهی مسلمان و یهودی با هم زندگی می کردند. از آن ده تا مزاری دو فرسخ راه بود.} یهودی ها می گفتند این مزار مال ماست، آن را ما ساختیم. مسلمان ها می گفتند خیر، مال ماست. یهودی ها می گفتند این مال ماست به دلیل این که مناره ندارد، مسلمان ها می گفتند مال ماست به دلیل این که مناره دارد. با همدیگر دعوا و زد و خورد می کردند، دست و سرها شکست و آدم ها کشته شد. همیشه به سر و کله همدیگر می زدند اما حالِ این که دو فرسخ بروند ببینند آیا مناره دارد تا مال مسلمان ها باشد یا مناره ندارد تا مال یهودی ها باشد، نداشتند.
📚 آشنایی با قرآن، ج ۴، ص ۳۸
#شهید_مطهری
#تحقیق
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin
هدایت شده از الو سلام حاج آقا
📞 الو سلام حاج آقا ~ ۳۲
🔹سلام بفرمایید.
◽️برخی از روحانیون منبری، گاه خرافاتی می گوین که موجب سوءاستفاده دشمنان دین و انقلاب می شه، چرا با هزینه سازی های اینها برخورد نمی کنن؟
◽️شاید ارزیابی درستی از ضررهایشان ندارن.
◽️آیا موهوم و غیرعقلانی نشان دادن دین و روحانیت در عصر عقلانیت و دنیای مدرن کم جرمی هَس؟ چرا باید این سطح از روحانیت، حوزه رو نمایندگی کنن؟
◽️جرم بزرگیست اما اولا اینها نماینده حوزه یا سمبل آن نیستن. دوما عدم برخورد با ایشان به هر دلیلی قابل پذیرش نیس. سوما استقبال از خرافات از جمله علل اصلی دوام و تداوم این انحرافه.
◽️گذشت و مماشات با اینها، چهره ای خرافی از روحانیت ترسیم کرده و به بدبینی مردم و بخصوص نسل جوان و تحصیل کرده دامن زده اَس.
◽️درسته و این در حالیه که مبارزه با خرافات از جمله شئونات روحانیته. این که تقریبا در همه رسانه های ضد دین و انقلاب، بخش هایی از این نوع سخنرانی های خرافی به صورت ممتدد و مستند باز پخش شده و تبلیغ می شه، نشانگر فوائد گسترده آن به نفع دشمن و زیان های آن برای دین و انقلابه.
◽️اینها روحانیت رو مضحکه خاص و عام کرده و خواسته یا ناخواسته از درون به آن ضربه می زنن.
◽️امید اَس متولیان حوزه چاره اندیشی و اصلاح کنن.
◾️ممنون حاج آقا، داغی بود که برون افتاد از دل.
#الو_سلام_حاج_آقا
#روحانیت
🔶 به ما بپیوندید:
✳️ http://eitaa.com/Hellohajagha
🔹علی ای همای رحمت🔹
✍ استاد شهریار
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایه هما را
دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علی گرفته باشد سر چشمه بقا را
مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
برو ای گدای مسکین در خانه علی زن
که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را
بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیر تست اکنون به اسیر کن مدارا
بجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب
که علم کند به عالم شهدای کربلا را
چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان
چو علی که میتواند که بسر برد وفا را
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را
بدو چشم خون فشانم هله ای نسیم رحمت
که ز کوی او غباری به من آر توتیا را
به امید آن که شاید برسد به خاک پایت
چه پیامها سپردم همه سوز دل صبا را
چو تویی قضای گردان به دعای مستمندان
که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چونای هردم ز نوای شوق او دم
که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را
«همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنائی بنوازد آشنا را»
ز نوای مرغ یا حق بشنو که در دل شب
غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهریارا
#استاد_شهریار
#امام_علی
#شعر
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin
🔹رمز جاذبه علی🔹
📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری
سبب دوستی و محبت علی در دل ها چیست؟. رمز محبت را هنوز کسی کشف نکرده است؛ یعنی نمیتوان آنرا فرموله کرد و گفت اگر چنین شد چنان میشود و اگر چنان شد چنین، ولی البته رمزی دارد. چیزی در محبوب هست که برای محب از نظر زیبایی خیره کننده است و او را به سوی خود میکشد. جاذبه و محبت در درجات بالا «عشق» نامیده میشود. علی محبوب دل ها و معشوق انسان هاست، چرا؟ و در چه جهت؟ فوق العادگی علی در چیست که عشق ها را برانگیخته و دل ها را به خود شیفته ساخته و رنگ حیات جاودانی گرفته است و برای همیشه زنده است؟ چرا دل ها همه خود را با او آشنا میبینند و اصلًا او را مرده احساس نمیکنند بلکه زنده مییابند؟. مسلماً ملاک دوستی او جسم او نیست، زیرا جسم او اکنون در بین ما نیست و ما آن را احساس نکردهایم. و باز محبت علی از نوع قهرمان دوستی که در همه ملت ها وجود دارد نیست. هم اشتباه است که بگوییم محبت علی از راه محبت فضیلت های اخلاقی و انسانی است و حب علی حب انسانیت است. درست است علی مظهر انسان کامل بود و درست است که انسان نمونههای عالی انسانیت را دوست میدارد اما اگر علی همه این فضایل انسانی را که داشت میداشت: آن حکمت و آن علم، آن فداکاری ها و از خود گذشتگیها، آن تواضع و فروتنی، آن ادب، آن مهربانی و عطوفت، آن ضعیف نوازی، آن عدالت، آن آزادگی و آزادی خواهی، آن احترام به انسان، آن ایثار، آن شجاعت، آن مروّت و مردانگی نسبت به دشمن، و به قول مولوی:
◽️در شجاعت شیر ربّا نیستی
◾️در مروت خود که داند کیستی؟
آن سخا و جود و کرم و ... اگر علی همه اینها را که داشت میداشت اما رنگ الهی نمیداشت، مسلماً این قدر که امروز عاطفهانگیز و محبت خیز است نبود. علی از آن نظر محبوب است که پیوند الهی دارد. دل های ما به طور ناخودآگاه در اعماق خویش با حق سر و سرّ و پیوستگی دارد، و چون علی را آیت بزرگ حق و مظهر صفات حق مییابند به او عشق میورزند. در حقیقت پشتوانه عشق علی پیوند جان ها با حضرت حق است که برای همیشه در فطرت ها نهاده شده، و چون فطرت ها جاودانی است مهر علی نیز جاودان است. نقطههای روشن در وجود علی بسیار است اما آنچه برای همیشه او را درخشنده و تابان قرار داده است ایمان و اخلاص اوست و آن است که به وی جذبه الهی داده است.
📚 جاذبه و دافعه علی علیهالسلام، ص ۹۰ - ۹۱
#شهید_مطهری
#امام_علی
❇️ به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/koshechin