eitaa logo
خوشه چین
148 دنبال‌کننده
358 عکس
76 ویدیو
1 فایل
■امام علی علیه السلام: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» بنگر که چه گفته می‌شود نه این که چه کسی می‌گوید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مدعیان اسلام🔹 📣 امام خمینی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹شک مقدمه یقین🔹 ✍ متفکر شهید استاد مرتضی مطهری شک از آن جهت که مقدمه طلب و جستجوی علمی است و مقدمه حرکت به سوی یقین است مقدس است، نوعی احساس عطش است، البته کمال و مقدس است. باید توجه داشت که اهل یقین همواره وادی شک و تحیر را طی کرده‏ اند. داستان ها از اهل یقین هست که در ابتدا دچار شک و تردید بوده‏ اند، مثل داستان غزالی. از مقدمه اسفار نوعی تحیر در ابتدای امر از صدر المتألهین ظاهر می‏ شود. از همه بالاتر اینکه خداوند درباره سرسلسله اهل یقین می‏ فرماید: ا لم یجدک یتیماً فاوی‏. و وجدک ضالًا فهدی‏. و وجدک عائلًا فاغنی‏. مسلماً رسول اکرم مدتی از عمر خود را که در خلوت بسر می‏ برد، به تأمل می‏ گذراند و تأمل شأن یک شخص متجسس و متحیر و محقق و کاوشگر است و همان بود که دنبال خود هدایت را آورد. 📚 یادداشت‌های استاد مطهری، ج ۶، ص ۷۷ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ارزش عمر🔹 📣 دکتر الهی قمشه ای ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹علم و فکر غذای روح است🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹غذاهای روح🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری آدم خیال می‌کند وقتی عمل می‌کند او عامل و عمل کننده است و عمل معمول است یعنی این فاعل است و او مفعول، این علت است و او معلول. قرآن می‌فرماید: انسان هر عملی که مرتکب می‌شود، در همان حال که او علت است و عملش معلول، عملش هم علت است و خودش معلول. یعنی اگر او عمل را می‌سازد عمل هم او را می‌سازد. انسان از عمل خودش واقعا به نوعی تغذیه می‌کند؛ یعنی حرف زدن برای انسان نوعی چیز خوردن است، گوش کردن نوع دیگر چیز خوردن است، نگاه کردن نوع دیگر چیز خوردن است، فکر کردن نوع دیگر چیز خوردن است. تمام اینها غذا می‌شود ولی نه غذای جسمانی، غذای غیر جسمانی برای روح انسان. آن کسی که غیبت می‌کند همین الآن به صورت یک سگ درآمده است و دارد گوشت دیگران را می‌خورد. این که فرمود: غیبت خورش سگ های جهنم است یعنی شخص غیبت کننده همین الآن که اینجا هست این گونه است، الان به صورت یک سگ جهنمی درآمده است و دارد از این مردار می‌خورد 《وَ لا یغْتَبْ بَعْضُکمْ بَعْضآ أیحِبُّ اَحَدُکمْ اَنْ یأْکلَ لَحْمَ اَخیهِ مَیتآ》 همین الان دارد مثل یک سگ که روی یک مردار افتاده است گوشت مردار را می‌خورد. در قیامت هم همین است. ب 📚 آشنایی با قرآن، ج ۱۳، صفحه ۵۵ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹با او بیعت می کنم🔹 📣 آیت الله شیخ محمد جواد مغنیه بر اثر جوسازی هایی که در سطح کشور و حتی در محیط منزلمان بر علیه موسی صدر صورت گرفته بود، در نشستی با حضور ریاست جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس لبنان، و رؤسا و رهبران فرقه ها، مذاهب و ادیان آن کشور که امام موسی صدر نیز به عنوان رهبر مجلس اعلای شیعیان لبنان حضور داشت، تریبون را در دست گرفتم و با صراحت تمام، از حضور موسی صدر در لبنان اظهار تأسف نمودم و در یک سخن گفتم: «اگر می خواهید لبنان، آرامش، آسایش و امنیت و صلح را به روی خود ببیند، ناگزیر از اخراج موسی صدر از خاک لبنان هستید.» هیچ تعبیر نادرستی نبود که یاد داشته باشم و در آن مجلس در حقّ امام موسی صدر نگویم. به هر تقدیر، سخنان من پایان یافت و نوبت به امام موسی صدر رسید. او سخنانش را با تجلیل کم نظیر از من آغاز کرد و ادامه داد: «اگر می خواهید عزّت، کرامت را در این کشور احیا کنید و دانش دوستی و تکریم بزرگان و فرهیختگان را به ملّت بیاموزید، باید تصویر علامه شیخ محمد جواد مغنیه را در قاب طلا بگیرید و در هر کوی و برزن، نصب نمایید. ما همگی مرهون شیخ جواد مغنیه هستیم.» بزرگی، سعه صدر، گذشت و تواضع امام، مرا در آن مجلس آب کرد و تمام وجودم را شرمندگی و خجالت فرا گرفت، بدون هیچ تأخیر و بی اختیار، تریبون را در دست گرفته و گفتم: من در برابر این کوه عظمت و صبر و اسوه تواضع و فروتنی، سر کُرنش فرود می آورم و در حضور شما بزرگان و شخصیت های سیاسی، علمی و مذهبی، با او بیعت می کنم. 📚 خاطراتی از امام موسی صدر ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹عقل و نبی مکمل یکدیگرند🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹قدرت طلبی🔹 📣 امام خمینی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹خدا خوان، خدا دان🔹 📣 آیت‌الله‌ سید احمد شبیری زنجانی ميرزا عبّاس بسطامى متخلّص به فروغى گويد: ◽️خدا خوان تا خدا دان فرق دارد ◾️كه حیوان تا به انسان فرق دارد ◽️موحد را به مشرك نسبتی نیست ◾️كه واجب تا به امكان فرق دارد فرق خدا دان با خدا خوان آن است که خدا دان چون خدا را مى‌شناسد و او را عادل مى‌داند و مى‌داند كه عدل خدا مقتضى است كه كيفر تبهكاران را بدهد؛ لهذا بر كسى ستم روا نمى‌دارد. چون مى داند كه اين ستم، بر خودش است. اين است كه در ميان دو نفر خدادان، هيچ وقت جنگ و ستيزى واقع نمى‌شود؛ چون هيچ كدام تعدّى بر ديگرى نمى‌‏کند تا او دفاع كند و جنگ در گيرد. هيچ شنيده‌اى كه دو پيغمبر به يكديگر اعلان جنگ بدهند! امّا خداخوان‌هاى بى‌‎خبر از خدا، چه اوضاعى بر سر يكديگر مى‌آورند! جنگ بين‌المللى بر پا مى‌كنند كه عالَم به خون غوطه‌ور مى‌شود، در صورتى كه متخاصمين، هر دو، خدا را مى‌خوانند. در مَثَل مى‌گويند: «هم گريزنده خدا را مى‌خواند و هم گريزاننده!» اگر متوجّه بوديد، در نظر داشتيد كه در جنگ بين‌المللى دوم، هم چرچيل {نخست وزير انگلستان} و هم طرف مخاصمه وى، هيتلر {پيشواى آلمان}، هر دو مى‌گفتند كه به يارى خدا، فلان كار مى‌كنيم! به يارى خدا، فتح نهایی با ماست! هر دو خدا را مى‌خواندند؛ در صورتى كه هيچ كدام از آن‌ها خدا را نمى‌شناختند. پس خدادان با خداخوان، فرقش اين است كه خدادان، خدا را همواره منظور مى‌دارد امّا خداخوان، در قيدش نيست. مثلاً او در عين حال كه مسلمان و اهل قرآن است و می‌داند كه خداوند در قرآن، مى و باده و گوشت خوك را حرام كرده، با وجود اين، از خوردن آن‌ها خوددارى نمى‌کند! و يا مى‌داند كه ربا از منهيّات اكيده قرآن است، مع ذلك، از خوردن ربا پرهيز نمى‌كند. با اينكه چندين راه حلال نيز دارد، ولى او راه حلال را گذاشته و از راه حرامش وارد مى‌شود. بنابراين مسلمان تا مسلمان فرق دارد! 📚 وبسایت آيت‌الله العظمی شبیری زنجانی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔷جوانان عجم🔷 ✍️ علامه اقبال لاهوری ◽️چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما ◾️ای جوانان عجم جان من و جان شما ◽️غوطه ها زد در ضمیر زندگی اندیشه ام ◾️تا به دست آورده ام افکار پنهان شما ◽️مهر و مه دیدم نگاهم برتر از پروین گذشت ◾️ریختم طرح حرم در کافرستان شما ◽️تا سنانش تیز تر گردد فرو پیچیدمش ◾️شعله ئی آشفته بود اندر بیابان شما ◽️فکر رنگینم کند نذر تهی دستان شرق ◾️پارهٔ لعلی که دارم از بدخشان شما ◽️می رسد مردی که زنجیر غلامان بشکند ◾️دیده ام از روزن دیوار زندان شما ◽️حلقه گرد من زنید ای پیکران آب و گل ◾️آتشی در سینه دارم از نیاکان شما 📚 دیوان اقبال لاهوری ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin