eitaa logo
خوشه چین
150 دنبال‌کننده
358 عکس
75 ویدیو
1 فایل
■امام علی علیه السلام: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» بنگر که چه گفته می‌شود نه این که چه کسی می‌گوید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹ترکستان🔹 ✍ شیخ اجل سعدی شیرازی زاهدی مهمان پادشاهی بود. چو به طعام خوردن بنشستند کمتر از آن خورد که ارادت او بود و چون به نماز برخاستند بيشتر از آن کرد که عادت او. تا ظن صلاحيت در حق او زيادت کنند. ◽️ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی ◾️کين ره که تو می روی به ترکستانست چون به مقام خويش آمد سفره خواست تا تناولی کند. پسری صاحب فراست داشت گفت: ای پدر باری به مجلس سلطان در طعام نخوردی؟ گفت: در نظر ايشان چيزی نخوردم که به کار آيد. گفت: نماز را هم قضا کن که چيزی نکردی که به کار آيد. ◽️ای هنرها نهاده بر کف دست ◾️عيب ها برگرفته زير بغل ◽️تا چه خواهی خريدن ای مغرور ◾️روز درماندگی به سيم دغل 📚 گلستان سعدی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹مراقبت کنید🔹 📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی شود هر کسی را به مجرد یک خطائی یا اشتباهی گفت منافق؛ نمی شود هر کسی را به مجرد اینکه یک کلمه حرفی بر خلاف آنچه که من و شما فکر می کنیم، زد، بگوئیم آقا این ضد ولایت فقیه است. در تشخیص ها خیلی باید مراقبت کنید. من تأکیدم به شما جوانان عزیز، فرزندان عزیز خود من، جوانان پرشور این کشور در سرتاسر میهن عزیز، همین است. انگیزه‌ها با شدت، با قوّت، با ایمان کامل، با امید کامل به آینده حفظ بشود؛ اما در تشخیص ها و در مصداق های مختلف دقت بشود. بی دقتی در مصداق ها، گاهی اوقات ضررها و لطمات بزرگی خواهد زد. 📚 بیانات در دیدار با جمع کثیری از بسیجیان کشور، 1388/9/4 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹نماز جماعت امام🔹 📣 آیت الله سید حسین موسوی تبریزی حضرت امام با اینکه اهل شب زنده داری و تهجد بود و به گفته بعضی از نزدیکانش مثل مرحوم سید احمد خمینی آقا، ایشان ساعاتی از شب را به نماز و عبادت بر می خاست، اما بر خلاف تصور اکثر مردم ایشان نمازهای جماعتش را بسیار معمولی و مثل افراد عادی به جا می آورد و من بارها در نجف و چند بار هم در ایران در شب های احیای ماه مبارک رمضان که مسوولین کشور را برای افطار دعوت می کردند از نزدیک شاهد نماز جماعت ایشان بودم و می دیدم که این نمازها را در حد متعارف انجام می دهند و کسی که نماز امام را ندیده بود پیش خودش تصور می کرد که حتما ایشان نمازش را با رکوع های طولانی و با اذکار زیاد به جا می آورد، اما وقتی از نزدیک مشاهده می کرد، می دید که ایشان بسیار راحت و عادی نماز می خواند و این نیز یک درس برای ما بود که اعمالمان را اعم از عبادی و غیرعبادی به طور متعارف انجام دهیم و از رویه متعارف و معمول خارج نشویم. 📚 خاطرات آیت الله سید حسین موسوی تبریزی، صفحه ۹۴ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹ملاک انصاف🔹 📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی به کسی نباید بیهوده تهمت زد؛ کسی را نباید به خاطر یک امر، از همه‌ی آن چیزهائی که صلاحیت محسوب می شود، انسان او را نفی بکند. با انصاف باید بود؛ با انصاف باید عمل کرد؛ با انصاف باید حرف زد. خدای متعال در مورد دشمنان می گوید: «و لا یجرمنّکم شنآن قوم علی الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوی»؛ اگر با کسی دشمنید، این دشمنی موجب نشود که نسبت به او بی‌انصافی کنید، بی عدالتی کنید؛ حتّی نسبت به دشمن؛ حالا آن که دشمن هم نیست. بی عدالتی ها را همه کنار بگذارند؛ بی‌انصافی ها را همه کنار بگذارند؛ همه در زیر پرچم نظام اسلامی و جمهوری اسلامی جمع بشوند؛ اصولی وجود دارد، به آن اصول همه پابندی خودشان را اعلام بکنند. در کنار هم باشند، اختلاف سلیقه هم باشد. چه اشکال دارد؟ همیشه اختلاف سلیقه بوده. در دوران های مختلف هر جائی که این اختلاف سلیقه‌ها و اختلاف برداشت ها با هوای نفس انسان مخلوط شد، کار خراب می شود. هوای نفس را باید خیلی ملاحظه کرد. به خودمان در فریب خوردن از هوای نفس سوءظن داشته باشیم. نگاه کنیم ببینیم کجا نفس است و هوی های نفسانی ماست؛ کجا نه، واقعاً احساس تکلیف است؛ و در احساس تکلیف هم دقت بکنیم که قدم از دایره‌ی تکلیف آن طرف‌تر نباید گذاشت؛ زیاده‌روی نباید کرد. آن وقت لطف خدا با ماست. 📚 بیانات در دیدار جمعی از قاریان قرآن کریم، 1388/5/3 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹پدر سوختگی🔹 📣 امام خمینی وقتی که ما در حبس بودیم و بنا بود که حالا دیگر از حبس بیرون بیاییم و برویم قیطریّه و در حصر باشیم، آن رئیس امنیت آن وقت در آنجا حاضر بود و ما بنا بود از آن مجلس برویم، ما را بردند پیش او. او ضمن صحبت هایش گفت: که آقا! سیاست عبارت از دروغگویی است، عبارت از خُدعه است، عبارت از فریب است، عبارت از پدرسوختگی است، این را بگذارید برای ما. من به او گفتم: این سیاست مال شماست! البته بعدش آمد دروغی گفت که فلانی بنا گذاشتند که در سیاست دخالت نکنند و ما هم جوابش را دادیم. مسئله این است، البته سیاست به آن معنایی که اینها می‌گویند که دروغگویی، با دروغگویی، چپاول مردم و با حیله و تزویر و سایر چیزها، تسلط بر اموال و نفوس مردم، این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد، این سیاست شیطانی است. و اما سیاست به معنای اینکه جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست، این در روایاتِ ما برای نبّی اکرم با لفظ «سیاست» ثابت شده است. و در دعای، در زیارت جامعه ظاهراً هست که «ساسَةُ العباد» هم هست. در آن روایت هم هست که پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفّل باشد. 📚 بیانات در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، ۱۳۵۹/۱۰/۲ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹خودنمایی ممنوع🔹 📣 حجت الاسلام جواد اژه ای آن زمان فشار زیادی بر خانه و زندگی آقای بهشتی بود، قبلش آقای طالقانی به خاطر فشارها برای زندگی به وسط شهر آمده بودند. من اصرار داشتم که آقای بهشتی تغییر مکان بدهند. من بعد از امام، آقای بهشتی را خیلی دوست داشتم، حتی بیشتر از پدر و مادرم. یک شب که آقای بهشتی از شورای انقلاب آمده بودند به حاج خانم گفتم که شما خسته اید بخوابید، من غذایشان را گرم می کنم، ایشان غذا را خوردند و چون دکتر گفته بود که باید یک ربع تمام مسواک بزنم، من پیش خود گفتم که در این یک ربع که ایشان مشغول مسواک زدن هستند و نمی توانند صحبت کنند، تمام تلاش خود را می کنم تا ایشان را راضی کنم تا خانه شان را عوض کنند. در آن سال قیمت خانه در خیابان ایران و زعفرانیه و وسط شهر به خاطر مسائل انقلابی یکی شده بود، به ایشان گفتم که قیمت خانه ها که با هم فرقی نمی کند ولی مردم دهان بین هستند؛ شما ذخیره انقلاب هستید، این اتهامات اقتصادی خطرناک است و ... همین طور یک ربع حرف زدم. بعد از اینکه ایشان مسواکشان را شستند، گفتند: جواد آقا این مسواک چقدر می ارزد؟ گفتم: هیچ کس مسواک مصرف شده را نمی خرد. ایشان گفتند: دنیا برای من همین اندازه می ارزد. بگذار مردم یاد بگیرند که همان طور که هستیم ما را ببینند. اگر ما به مردم یاد بدهیم که ما را همین طور که هستیم، بپذیرند ارتباط ما با مردم خیلی بهتر و صمیمی تر می شود، ما کسی جز مردم را نداریم. می دانم که تو می خواهی به خاطر اینکه مردم به ما شکاک و بدبین نشوند، خانه را عوض کنیم اما ما نباید کاری کنیم که به گونه ای دیگر خودنمایی کنیم. 📚 گفتگو با ملوک السادات بهشتی، حجج الاسلام جواد اژه ای و مسیح مهاجری، ۱۳۹۹/۴/۸ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹جایزه متفاوت🔹 📣 آیت الله حائری شیرازی من در دورۀ امامت جمعه اعلام کرده بودم که هر نیروی انتظامی اگر توانست تخلفی از ماشین من بگیرد و جریمه بکند، من یک سکه به او می‌دهم. هرکس! یک بار من با خانمم در آباده با ماشین حفاظت می رفتیم، در راه یک جایی ایستگاه پلیس است، ماشین پلیس آژیر کشید و آمد به راننده ما گفت: بزن روی ترمز! راننده زد روی ترمز. پلیس نگاه به چراغ عقب کرد و دید چراغ ماشین روشن نمی شود. جریمه را برایش نوشت. یک سکه تهیه کردم و به فرمانده پلیس گفتم: در صبحگاه نیروی انتظامی، به این پلیس که ما را جریمه کرده بده. این‌ها هم بر اساس ساعت ثبت جریمه، افسر را پیدا کردند. افسر احضار شد به عنوان اینکه ماشین امام جمعه مرکز استان را جریمه کردی! گفت: من که نمی‌دانستم ماشین امام جمعه است! خیال کرد می خواهند مواخذه‌اش کنند! آوردندش در صبحگاه و سکه را به او دادند. 📚 کانال نکات ناب و حکمت های آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹بستنی فروش مسیحی🔹 روزی در شهر صور یک بستنی فروش مسلمان به همسایه مسیحی خود که او نیز بستنی می فروخت، ستم روا داشت و شایع کرد چون مسیحیان در شرع مقدس اسلام نجس می باشند، بنابراين بستنی آنها هم نجس است و مسلمانان نباید از آنها بستنی بخرند. این تبلیغات موثر شد و بازار آن مرد مسیحی کساد گردید و به رونق بازار بستنی فروش مسلمان افزود. در این هنگام مرد مسیحی شکایت او را به پیش امام موسی صدر برد و از وی دادخواهی کرد. امام موسی صدر وقتی از این رفتار ناخوشایند آگاه شد سخت متاثر گشت و از مرد مسیحی دلجویی به عمل آورد. آنگاه به آن مرد مسلمان هم پیغام فرستاد و نصیحت کرد که از این عمل ناشایست دست بردارد و روزی خود را از خدا طلب کند و چون آن مرد مسلمان گوش شنوا نداشت، چند روز بعد امام موسی صدر همراه چند تن از اطرافیان در مغازه آن مرد مسیحی حاضر شد و ضمن دلجویی مجدد، از بستنی او تناول نمود و با این حرکت، ترفند مرد مسلمان را نقش بر آب کرد و از حقوق یک شهروند مسیحی که مورد ظلم واقع شده بود، دفاع نمود. 📚 امام موسی صدر امید محرومان، عبدالرحیم اباذری، صفحه ۱۸۷ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹خط کمال🔹 ✍ نظامی گنجوی تخته اول که الف نقش بست بر در محجوبه احمد نشست حلقه حی را کالف اقلیم داد طوق ز دال و کمر از میم داد لاجرم او یافت از آن میم و دال دایره دولت و خط کمال بود درین گنبد فیروزه خشت تازه ترنجی ز سرای بهشت رسم ترنجست که در روزگار پیش دهد میوه پس آرد بهار کنت نبیا چو علم پیش برد ختم نبوت به محمد سپرد 📚 مخزن الاسرار ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹دلیل بعثت🔹 📣 پيامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم 《إنَّما بُعِثتُ لاُِتَمِّمَ مَكارِمَ الأخلاقِ》 من مبعوث شدم تا بزرگواری‌هاى اخلاقى را كامل كنم. 📚 بحارالأنوار، ج ۶ ، ص ۲۱۰ ‌❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹تقوا🔹 📣 امام خمینی خدای تبارک و تعالی به طبقات نگاه نمی‌کند که این طبقۀ بالاست، این نخست‌ وزیر است، این اعلی حضرت همایونی است، این نمی‌دانم چه است، این سردار است. نزد خدای تبارک و تعالی اینها هیچ مطرح نیست. در اسلام تقوا مطرح است. آنکه تقوا دارد، هر که تقوایش زیادتر است، پیش خدا کرامتش زیادتر است. آن کارمندی که در کارمندی‌اش تقوا دارد، آن نخست‌وزیری که در نخست‌ وزیری‌اش تقوا دارد، تقوای سیاسی دارد، آن وزرایی که تقوا دارند، در کارهایی که می‌کنند متقی هستند، با خدا هستند، آن رئیس جمهوری که تقوا دارد، الهی است، اینها کریمند. و اگر خدای نخواسته تقوا در کار نباشد، همه از نظر خدا منفی‌اند. آن روزی که بر ملتْ تقوا پیدا بشود ملت برومند است، کریم است، پیش خدا «اکرم» است؛ إنّ أکرَمَکمْ عِنْدَاللّه‌ِ أتقیکمْ استثنا ندارد. پیغمبر اکرم برای اینکه اَتْقای ناس بود، اکرم ناس بود. امیرالمؤمنین برای اینکه بعد از رسول‌اللّه‌، اَتْقَی‌الناس بود، اکرم ناس بود. نَسَب و سَبَب، این حرف ها توی کار نیست؛ تقوا در کار است. تقوا داشته باشید تا بر همۀ مشکلات غلبه بکنید. با خدا باشید و از هیچ چیز باک نداشته باشید. اتکال به خدا بکنید و... از هیچ چیز نترسید. 📚 بیانات در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۳۵۷/۱۲/۱۴ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹مسائل اساسی🔹 📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی ما عرض کردیم جذب حداکثری، دفع حداقلی. البته معیار و میزان، اصول و ارزش هاست. انسان ها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدم هائی داریم ضعیف‌الایمان، آدم هائی داریم که ایمانشان قوی‌تر است. باید راه بیائیم. نمی شود ضعیف‌الایمان را دفع کرد، نمی شود فقط به کسانی چشم دوخت که قوی‌الایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. کسانی که خودشان را قوی می دانند، آن کسانی را که ضعیف می دانند، ملاحظه کنند، مراعات کنند، دفع نکنند. آن کسانی که جزو مجموعه هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، جدا افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ اینها را نصیحت کنند، دلالت کنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند. اینها مسائل اساسی است. 📚 بیانات در دیدار کارگزاران نظام اسلامی، ۱۳۸۹/۵/۲۷ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin