eitaa logo
حوزه علمیه خواهران استان سمنان
574 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
913 ویدیو
133 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان eitaa.com/kowsarnews_Semnan
مشاهده در ایتا
دانلود
11.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم‌الله‌النور در عشق اگرچه منزل آخر شهادت است تکلیف اول است شهیدانه زیستن 🖤:) 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
▪️نقش زن حساس‌ترین، ظریف‌ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نقش‌ها در حرکت تاریخ انسان و در سیر بشریت به سوی کمال است. ▫️اسلام علو رتبه را جایگاه حتمی زن دانسته و سلوک به سوی آن را لازم شمرده و راه آن را با ارزش‌گذاری‌ها و وضع مقررات و احکام هموار ساخته است. 🎙 رهبر حکیم انقلاب؛ کتاب زن و خانواده 🌸کانال رسمی حوزه‌ علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🗓 حضرت علیه‌السلام: منْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اَللَّهُ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد الکافي ج2 ص200 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🎙 حضرت آیت الله مجتهدی(رحمت الله علیه): ◻️ حالا که آمده ای شده ای، نیتت را درست کن؛ یعنی نیتت باید برای  باشد؛ نه اینکه حالا پدرت تو را مجبور کرده آمده ای و طلبه شدی یا اینکه پدر می خواهد بعد از خودش محراب از دست نرود تو را فرستاده طلبه شدی یا برای معافیت تحصیلی آمده ای یا برای گرفتن شهریه آمده ای یا با خودت گفتی حالا که پشت گیر کرده ایم برویم شویم یا از خانه بیرونت کرده اند آمده ای یا بیکار بوده ای آمده ای سرگرم بشوی یا اینکه بخواهی رئیس بشوی یا  مقامی یا شهرتی به دست بیاوری یا مرجع بشوی. ⏮ اینها هیچ فایده ندارد؛ باید خالصِ خالص و برای باشی.  بگو خدایا آمده ام بشوم و بعد از این دست عده ای را بگیرم. ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 استاد تحریری: -علیه السلام- می‌فرماید: «مَنْ‏ زَارَنِي‏ عَلَى‏ بُعْدِ دَارِي‏ وَ شُطُونِ‏ مَزَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ.» کسی که مرا با دوری خانه و مزارم زیارت کند، در قیامت در سه جایگاه نزد او می‌آیم تا این‌که او را از ترس آن‌ها خلاص کنم. هنگامی که کتاب (نامه‌ی اعمال) او را به دستش می‌دهند و زمانی که بر پل صراط واقع می‌شود و هنگام حضور نزد میزان. این حدیث شریف، بیانگر این است که اگر ارتباط با امامان به ویژه -علیه السلام- که قبول ولایت آن حضرت، نشانه‌ی قبول ولایت همه‌ی آن‌هاست- تا روز قیامت باقی بماند، هرچند این ارتباط ضعیف باشد انسان به شفاعت ایشان می‌رسد و از مشکلات و احوال روز قیامت، نجات می‌یابد. ◼️شهادت جانسوز علیه السلام تسلیت باد◼️ 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حلول ماه ربیع الاول مبارک باد 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
⚫️⚫️برد پژوهشی 🎙سوالات مامون ⁉️و پاسخ های امام رضا علیه السلام 🔆 در یکی از مناظرات؛ 1⃣مأمون : ای فرزند پیامبر، آیا این سخن شما نیست که پیامبران معصومند؟ حضرت فرمودند: آری. مأمون عرض کرد: معنای قول خدای متعال در آیه «وَ عَصی آدَمُ رَبَّهُ فَغَوی؛ آدم پروردگارش را نافرمانی کرد پس بی‌بهره شد چیست؟ ✨پس امام رضا (ع) آیه را این‌گونه تفسیر فرمودند؛ که خداوند آدم و حوا را تنها از نزدیک شدن به درخت مورد نظر نهی فرموده و از خوردن میوه آن درخت و آنچه از جنس آن باشد، منع نفرموده بود و آدم و حوا در خودداری از نزدیک شدن به آن درخت، امر الهی را امتثال کردند، لیکن شیطان حقیقت را بر آنها مشتبه ساخت و از آنها خواست که از میوه درخت دیگری از جنس درخت مورد نهی بود تناول کنند و برای آنها سوگند خورد که خداوند آنان را از خوردن هر میوه‌ای که با ثمره آن درخت همجنس باشد، نهی فرموده است و او خیرخواه آنهاست، آدم و حوا به سوگند او اطمینان کردند و از میوه درخت دیگری که با آن همجنس بود خوردند و این عمل پیش از آن بود که آدم به پیامبری برگزیده شود و به دنیا هبوط کند و آنچه را مرتکب شده بود، گناه کبیره‌ای نبود که به سبب آن مستوجب آتش دوزخ شود، بلکه از گناهان صغیره ‌ای بود، که برای پیامبران، پیش از بعثت آنان جایز و بخشوده است و هنگامی که آدم را خداوند به پیامبری برگزید معصوم بود و روا نبود که هیچ‌گونه گناهی چه صغیره و چه کبیره از او سر زند، چنان که خداوند عزوجل در این باره فرموده است: وَ عَصی آدَمُ رَبَّهُ فَغَوی ثُمَّ اجْتَباهُ رَبُّهُ فَتابَ عَلَیْهِ وَ هَدی؛ آدم پروردگارش را نافرمانی کرد، پس بی‌بهره شد، سپس خداوند توبه‌ او را پذیرفت و هدایتش فرمود و او را به پیامبری برگزید. 2⃣پس از اینکه مامون پاسخی متقن از امام رضا (ع) شنید در پرسشی دیگر از امام ع درباره ابراهیم خلیل وعبور اواز مرحله شک پرسید؛ چنان که ظاهر قرآن در جایی که از ابراهیم (ع) سخن می‌گوید اشاره می‌کند که پس از آن حق بر او آشکار شد و بدان ایمان آورد. می‌فرماید: فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأی کَوْکَباً قالَ هذا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قالَ لا أُحِبُّ الْآفِلینَ، فَلَمَّا رَأَی الْقَمَرَ بازِغاً قالَ هذا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قالَ لَئِنْ لَمْ یَهْدِنی رَبِّی لَأَکُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّینَ، فَلَمَّا رَأَی الشَّمْسَ ...(انعام ۷۶-۷۹)؛ چون شب فرا رسید، ستاره درخشانی را دید گفت این پروردگار من است و چون غروب کرد و ناپدید شد گفت من غروب کنندگان را دوست نمی‌دارم و هنگامی که ماه تابان را دید گفت این پروردگار من است و چون غروب کرد و ناپدید شد گفت (این نیز پروردگار من نیست) و اگر خداوند مرا رهنمون نشود همانا از گروه گمراهان خواهم بود، پس از آن خورشید فروزان را دید گفت این پروردگار من است، این بزرگتر است و چون غروب کرد گفت ای قوم از آنچه شما آن را شریک خدا قرار می‌دهید من بیزارم، من خالصانه روی به سوی خدایی آوردم که آسمانها و زمین را آفریده و من از مشرکان نیستم.   ✨امام رضا (ع) پاسخ داد: ابراهیم (ع) در وادی شک به خدا گام ننهاده است و خلاصه داستان این است که او در زمانی می‌زیسته که سه گونه پرستش وجود داشته است و پرستش زهره، پرستش ماه و پرستش خورشید، گرایش مرحله به مرحله ابراهیم (ع) به این مذاهب، پیش از آن که ایمان خود را به خداوند آشکار کند، به طور ظاهری و برای کسب آگاهی و رد و انکار آنها بوده تا از این طریق فساد عقیده هر کدام را برای دیگری آشکار سازد، نه این که در هر مرحله اعتقاد آنها را پذیرفته و به آن مذهب ایمان واقعی پیدا کرده باشد، بلکه او می‌خواسته است از طریق استدلال عینی با روحی که سرشار از ایمان به خدا بوده، فساد آنچه را که مردم زمانش به صورت دین و عقیده بدان پای‌بند بودند، به آنها ثابت کند و مدلل سازد که زهره و ماه و خورشید و امثال اینها که در معرض دگرگونی و تغییر و دستخوش طلوع و افولند شایستگی پرستش را ندارند، زیرا اینها صفات مخلوقات است. سپس امام رضا (ع) به سخن خود این‌گونه ادامه دادند که این رفتار و گفتار ابراهیم خلیل به دلیل قول خداوند متعال در قرآن مجید که «وَ تِلْکَ حُجَّتُنا آتَیْناها إِبْراهیمَ عَلی قَوْمِهِ؛ اینها دلائل ما بود که به ابراهیم در برابر قومش دادیم» به الهام پروردگار متعال بوده است، بنابراین آنچه از او وقوع یافته است، صرف استدلال بر گفتار خویش درباره بطلان عبادات آنها و پرستش خدایانی جز خداوند یگانه می‌باشد و این روش استدلال، از شیوه‌های جالب قرآن در زمینه دعوت به ایمان است. فضل الله محمدجواد، تحلیلی از زندگانی امام رضا (ع): 238-240. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈۰ 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولودی امام زمان عج به زبان فرانسه💫 حلول ماه ربیع الاول بر همه ی مسلمین جهان مبارک 🌺🌺🌺🌺🌺 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan