خاورمیانه، از جده تا اربیل و از الانبار تا بیروت انبار باروت است. داعش، نسخهی جانوری ناتو بود و گاوهای شیرده سعودی، جهش ژنتیکی فیلهای ابرهه محسوب میشوند. نفت، زیر پای نوادگان حمّالةُ الحطب را خیس کرده و تا فتیلهی جنگ در #یمن پایین کشیده نشود، هر شب اویسمردی فندکی در عربستان میکشد. تکنولوژی استفاده از پهپادهای انتحاری را نه ایرانیها بلکه پرندگان ابابیل به انصارالله انتقال دادهاند تا مرتب بر شعلههای آتش آرامکو، اسپند بریزند. به واقع وحوش شبهجزیرهی عربستان را چه به آرامکو؟! کل اقتصاد یمن یکچهارم ٣٠٠ میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی است که خائن الحرمین با کدخدا بسته بود، اما این انصارالله است که با خدا بسته.
تا بنسلمان برای اصلاحات فرهنگی مشغول سربرهنه کردن زنان مکه است، پابرهنههای یمنی در عربستان اصلاحات ارضی انجام میدهند. مثل تمام دیکتاتورهای سرنگون شدهی بهار عربی که جنگها را آغاز میکنند اما برای پایان دادنش به این و آن دخیل میبندند، زود است که جوجهشاهزادهی سعودی به پای ایران بیفتد. روزگاری غرب با چماق و هویج وارد مذاکره با ایران میشد، اما امروز به لطف به آتش کشیده شدن پترودلارهای سعودی، دست برتر فشار از پایین و چانهزنی از بالا با ایران است. خاورمیانه مثل همیشهی تاریخ آبستن حوادث بزرگ است و اینبار برخلاف همیشهی تاریخ، لُنگ و خنجر و عقیق بر نفت و دلار و اسلحه پیروز خواهد شد، انشاءالله...
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
برای حاشیهنشینان کار میکرد، اما خدا او را به متن جامعه آورد. این سنت خداست. راه در رو ندارد. کجا فرار میکنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاریست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمیماند.
اخلاص، شاید قایمباشکبازی نیتها با مردم باشد، اما کار خدای مردم افشاگری مخلصان است. اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست. و برای انتخاب شهید، خدا گل یا پوچ بازی نمیکند. مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و شهادت، پادشاه مرگهاست که از سلسلهی اولیای الهی به عزیز دردانههای خدا به ارث میرسد. و ماه صیام، اتوبان چهارباندهی بندگان زرنگ خداست که در آن میتازند و از روزه به روزی میرسند. و حرم امام معصوم، نسخهی اورجینالیست که بهشت را از روی آن کپی کردهاند. و زیارت، فرصت سر از آب برآوردن و نفسچاقکردن شناگریست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید.
بایست ای شیخ مخلصِ روزهدارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست...
#شهید_اصلانی
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از لفظ قلم | زهرا محسنیفر
آنگاه که دعوت به پرستش خدای یگانه، شورش علیه امپراتوری بتها بود و هیچ مردی جز علی (ع) جگر پذیرش اسلام را نداشت، یک زن تمام قامت ایستاد تا پیامبر آخرالزمان به او تکیه زند.
#خدیجه (س) کدام ماه و خورشید را به معجزه در دستان محمد (ص) دیده بود که برای دومین بار به او بله گفت؟ در گوشه سجاده محقر محمد (ص) برق کدام سود سرشار چشم بازرگان سرشناس قریش را گرفته بود که کل مالالتجارهاش را به خرید سهام اسلام اختصاص داد و بسی سود کرد از آنچه بخشیده بود. پیش از او هیچ تاجری چنین متاعی نخریده بود. هیچ بازرگانی با خدا داد و ستد نکرده بود.
و چه نیکو بانوی نازپرورده قریش با نان خشک محمد (ص) در تحریم شعب ابیطالب ساخت و آخ هم نگفت. او با خدا ساخت و پاخت کرده بود. آنچه داشت باخت و خدا برای او آنچه خواست، ساخت.
داغش بر دل محمد (س) نه آنچنان بود که در کلام آید. تو گویی یتیم قریش یکبار دیگر یتیم شد. او رفت تا فاطمه (س) ام ابیها شود. در عام الحزن، انتهای جنة المعلی، کمی آنطرفتر از شعب ابیطالب...
✍ #زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از Majalebidari
✍ «رایات و روایات» را که برای سالگرد حاج قاسم تدارک دیدیم، «وَ ما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ» خوانده و آن را منتشر کردیم. این دومین باری بود که زیر عَلَم «رایات»، قصه مردان مفقود القصه وطن را، که قلبهامان در فقدان آنها پرغصه است، روایت میکردیم. اینکه مخاطب کیست و نشریه به کجا میرود را سپردیم به مسبب الاسباب. عزیزی مجلدی از آن را به محضر سیدمحسن شفیعی، که رضوان خدا بر او باد، برد تا تقدیم کند. سید، با محبت تمام مجله را گرفت و تشکر کرد و گفت: «خیلی وقت است که منتظر این شماره هستم. شماره قبلی را شخصا خریداری و مطالعه کردهام. بنا بود سیدمحمد هادی شماره جدید را برای من تهیه کند که شما زحمتش را کشیدید.» بلی او «مخاطب خاص» ما بود، اما چه میدانستیم که قرار است «سوژه خاص» ما شود! دوباره زیر لب زمزمه میکنیم: «وَ ما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلكِنَّ اللَّهَ رَمى»، تا یقین کنیم که این بار هم خدا تیر ما را به هدف مینشاند و لطف سید بر سر ما مستدام میشود...
🔴شماره سوم مجله رایات و روایات منتشر شد...
به بهانهی اربعین ارتحال عالم وارسته و مجاهد پیراسته حجة الاسلام والمسلمین #آقا_سید_محسن_شفیعی
✅شماره تماس جهت تهیه نسخه چاپی:
۰۶۱۳۵۵۳۰۷۹۸
۰۹۳۰۵۶۱۹۵۶۵
📖مجله #رایات_و_روایات
https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
هدایت شده از Majalebidari
00.pdf
15.09M
🔴شماره سوم مجله رایات و روایات منتشر شد. انتشار نسخه پیدیاف شماره سوم مجله به بهانهی اربعین ارتحال عالم وارسته و مجاهد پیراسته حجة الاسلام والمسلمین #آقا_سید_محسن_شفیعی
صاحب امتیاز: مرکز فرهنگی رسانه بیداری
مدیر مسئول: شهرام رستمیفر
سردبیر: زهرا محسنیفر
دبیر تخصصی: رها عبداللهی
✅تلفن تماس جهت تهیه نسخه چاپی:
۰۶۱۳۵۵۳۰۷۹۸
۰۹۳۰۵۶۱۹۵۶۵
📖مجله #رایات_و_روایات
https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به زادگاه مسیح سوگند که «بیت لحم» قصابی نیست و «جنین» آبستن فتنهها نمیشود. تا «دیوار ندبه» هست، سرشان به سنگ نمیخورد؛ پسران اسرائیل را مگر عزرائیل سربهراه کند. «انتفاضه سنگ» را طالوت پیش از ابابیل به ما آموخت. جالوت بلی اما این تابوت هرگز سرنگون نمیگردد. قومی که از جنازهی سلیمان ترسیدند، از تابوت غیرمسلمان هم میترسند. در دنیایی که کلاغها خبرنگارند، هدهد را باید روی دست گرفت. قبهالصخره باشد یا بیستون فرقی نمیکند؛ هرجا از جان شیرین گذشتیم و از جان «شیرین» نگذشتیم، پرچم ما بالاست. زنده باشیم یا نه، تندی بوی باروت را روزی طراوت رایحهی زیتون با خود خواهد برد.
🔴صحنههایی از تشییع مظلومانه #شیرین_ابوعاقله...
تصاویری مملو از غم و غرور
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴نسل از دست رفته یا نسل دستنیافتنی؟
جنگ تحمیلی که تمام شد، پسران دهه شصتی هنوز پشت لبشان سبز نشده بود. تکلیف دخترها هم که معلوم بود؛ هنوز به تکلیف نرسیده بودند. دهه شصتیها دستی بر آتش دفاع مقدس نداشتند، اگرچه دود جنگ بدجوری به چشم این نسل فرو رفت. نسل سوخته نبودند اما مجال این را هم نداشتند تا در کورهی معارف جنگ، پخته شوند. قد درک آنها به انقلاب ۵۷ نمیکشید و در دفاع مقدس نیز تازه داشتند قد میکشیدند. هنوز چشمشان به درس و کارنامه نخورده بود که قطعنامه امضا شد. وقتی امام جام زهر را نوشید، هنوز دهان این نسل بوی شیر میداد. هیچ دهه شصتی نفهمید که «فتح خرمشهر یک مسأله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است.» آنها کجا میدانستند که «دفاع مقدس از الطاف خفیهی الهی است.» نمیدانستند که «پاوه باید آزاد شود»، جملهای تکوینی است، نه تکلیفی. اینکه نگاه خلّاق امام روح الله جنگ را برعکس خلایق گنج میدید، کجا در قاموس فهم این نسل جای داشت؟
اگر غرامت جنگ به قربانیان آن میرسد، میراث دفاع مقدس اما نسل به نسل باید دست به دست شود. دهه شصتیها امروز دهه نودیها را در دامن دارند. همان بچه دبستانیهایی که امید امام بودند، امروز بچه دبستانی دارند. آفتاب معارف جنگ تحمیلی به خودشان نتابیده هیچ، فرزندانشان سایهی جنگ را هم ندیدهاند. نسلی که آفتاب و مهتاب ندیده، لابد درکی از منوّر و خمپاره ندارد. واقعیت اما این است که ما زیادی مقهور عصر ماهواره شدهایم. وقتی آمار داشتههایمان را از بلندگوهای دشمن بشنویم، دستگاه محاسباتیمان مختل میشود. نسل دستنیافتنی را نسل از دست رفته میپنداریم. نفوذ فرهنگی جدی است، اما القای استحالهی فرهنگی جدیتر است. بنمایهی رشادت و ستمناپذیری هنوز در خمیرهی نسل نو هست. ظواهر شاید عوض شده اما هنوز قلبهای پاک برای اعتلای این خاک میتپد. چون عرصهی اثبات وفاداری نسل غیورِ از جنگ جامانده فراهم نشده، آنها را دستکم گرفتهایم.
وقتی ما زیر بمباران هژمونی رسانهای غرب سنگر گرفته بودیم، دهه شصتیها بیرق دفاع از حرم را برداشتند و دهه هفتادیها جاپای حسین فهمیده گذاشتند. در منظومهی معیوب ادراک ما از چیستی و چگونگی نسل جدید، صدرزادهها و حججیها نه یک جریان زندهی فراگیر، بلکه یک مثال نقض محسوب میشوند. اخبار را اگر درست دنبال کنیم، شهید دهه هشتادی هم داریم. وقتی انقلاب و دفاع مقدس هنوز برای مجاهدان لبنانی و یمنی و سوری الهامبخش است، چرا برای دهه نودیهای میهن خودمان نباشد؟ اینکه در فهم چراییِ تکثیر و توزیع و صدور گفتمان «سلام فرمانده» در باب مهدویت درماندهایم، یعنی نسل غیور جامانده را دستکم گرفتهایم. با همهی کاستیها و سستیها و نادرستیها، به آینده انقلاب باید خوشبین بود حتی اگر لازم باشد برچسب سادهلوحی را به جان خرید.
#سلام_فرمانده
#سوم_خرداد
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
از هشدارهای قبلی کارشناسان فاکتور میگیریم، به هردمبیلی در مجوزهای ساخت و ساز و پایان کار ضریب نمیدهیم، غم و رنج مردم #آبادان را بین خود تقسیم میکنیم، به جمع شدن عابران در اطراف محل حادثه گیر نمیدهیم، با خبر این بحران برخورد سطحی میکنیم تا از عمق فاجعه کاسته شود، از شدت اندوه و عصبانیت رفتار رادیکالی بروز نمیدهیم، سعی میکنیم با رسانههای دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم و از همهی ابعاد این بحران میگذریم اما ...
اما نمیتوانیم از پیوند اصحاب قدرت و ثروت در ابرپروژهی متروپل چشم بپوشیم. عامل اصلی ریزش آسمانخراش آبادان، موریانه بوده است. موریانهای که نمیتواند عهدنامهی اخوت صندلی و پول را بجود، حتما ستونهای متروپل را میبلعد. وقتی تصاویر تندیس و لوحِ افتخار باند ثروت در کنار تصویر باند و قیچی اصحاب قدرت وایرال میشود، آنچه زیر آوار برجِ ویران بجا میماند، اعتماد مردم است. به شکوه پلاسکو قسم #متروپل اگر سقوط کرد، دوباره میسازیمش؛ مواظب باشیم ایمان مردم به نظام سقوط نکند.
#سوم_خرداد
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴دوگانهی سلام فرمانده و متروپل
چند دههزار نفر در ورزشگاه آزادی و حکما چند میلیون نفر در داخل و خارج از کشور از طریق رسانهها #سلام_فرمانده را همخوانی کردند. محتوا عمیقأ ایدئولوژیک، درونمایه به شدت حماسی و ابزار انتقال مفهوم در قالب هنر موسیقی و سرود جمعی بوده است. اجرای برنامههای اقتصادی دولت یا فشار گرانی چه دخلی به این داستان دارد؟ کجای سلام فرمانده طربانگیز و شادیآفرین است که تقارن داستان ورزشگاه آزادی با شب شهادت امام صادق (ع) و ماجرای #متروپل ثلمه به اسلام یا دهنکجی به مردم آبادان باشد؟ سلام فرمانده تقویت باور به اصل مهدویت به عنوان غایت آمال رییس مذهب تشیع است. در کنار زشتیهایی که در پس و پیش ماجرای متروپل آبادان بوده و هست، عالیترین رکن اجتماعی این بحران، همدلی همه مردم ایران (در قالب حضور نیروهای داوطلب برای آواربرداری، اهدای خون، طبخ غذای نذری، عزاداری برای درگذشتگان، مطالبهی عمومی برای مجازات متخلفین و ...) است. بیشک همدردی حاضرین در ورزشگاه آزادی با مردم داغدیده آبادان مقوّم این همدلی بوده، نه مخرب آن.
اگر از جنبه مذهبی به ماجرا نگاه کنیم، حضور خانوادگی مردم در ورزشگاه آزادی از جنس حضور خانوادهها در مراسم اربعین، مراسم عزاداری خیابانی محرم، مراسم احیا در صحنهای رضوی یا حضور زن و مرد در مراسم حج است. هر ازدحامی اختلاط نیست. موضوع تجمع، فضای حاکم بر آن و نوع ارتباط زن و مرد در آن تعیین میکند که با اختلاط شهوانی روبرو هستیم یا اجتماع سالم انسانی. کلاهمان را قاضی کنیم؛ همخوانی سلام فرمانده در آزادی از کدام جنس بود؟! مسأله حضور بانوان در ورزشگاهها برای تماشای مسابقات ورزشی را نیز باید به این مبانی عرضه کرد. معتقدیم مسألهای که نه سیاه است و نه سفید را میتوان با مدیریت درست با کمترین هزینه راهبری کرد.
🔻و اما رسانه ... رسانه میتواند پیوست را به گسست تبدیل کرده و از دل فرصت همنوایی، نفرت اجتماعی بیافریند. داغشدههای مجازی میتواند فرسنگها با واقعیتهای میدانی فاصله داشته باشد. در این ماجرا متاسفانه فضای مجازیِ ول، ماهیت یاغی خود را نشان داده و بخشی از جامعه را دچار دودستگی و تردید و شبهه کرده است. اگر بازیگردان فضای مجازی نباشیم، از رسانه بازی میخوریم. مدیریت افکار عمومی را گاهی یک فِنگ رسانهای به دست میگیرد که هزار قرارگاه مجازی به انضمام رسانهی ملی نمیتواند آن را جمع کند. گاهی بازی سه هیچ برده میدان به جریان رسانه واگذار میشود. توسعهی روابط حقیقی و دیدن واقعیات میدانی به ما کمک میکند تا از غار فضای مجازی و مدیریت شبکههای اجتماعی بیرون بیاییم.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
#عنکبوت_مقدس جانداریست که در لحظهی صفر تقویم هجری قمری بر دهانهی غار ثور تار تنید تا جانپناه پیامبر آخرالزمان شود. وقتی دوام اسلام به تاری بند بود، حشرهای سُستمنزل محاسبات دنیای کفر را بهم ریخت. حالا که شیعه زیر سایهی امامی قُدسمنزل قوام گرفته، کجا شبپرهای با نیشتر هنر هفتم میتواند بر چهرهی آفتاب هشتم پنجه بکشد؟ پردهی نقرهای را کجا آن یارا باشد که گنبد طلایی را بپوشاند؟ رسانههای زنجیرهای اهل باطل کی میتوانند سلسلهالذهب و عروة الوثقای حق را از هم بگسلانند؟ گنبد طلای مشهد همان درخت طوباست که خدا با دست خود در جان دنیا کاشته و نخل طلای کن همان شجرهی زقوم است که سران ابلیس لای زرورق پیچیدهاند تا رئوس الشیاطین از آن بیرون نزند.
شهر عنکبوتی واقعی همانی است که چند سال آینده را نخواهد دید، آنگاه که مرد عنکبوتی هم دیگر نمیتواند به دادش برسد. قاتل زنجیرهای، غرب وحشی است که زنجیر پاره کرده و شیک و مجلسی نسلکشی میکند و از خون کودکان یمنی و سوری و عراقی در ونیز و برلین و کن فرش قرمز پهن میکند تا تعدادی ناهنرمند از وطن گریخته روی آن اسکی بروند. در قاموس هنر سکولار، حکما سامری چهره ماندگار و هنرمندی مردمی است که گوسالهای را از طلا تراشید و به شعبده جای خدا جا زد و مُشتی گوسفند برای او کف زدند و با او عکس یادگاری گرفتند. تندیس طلایی گوسالهی سامری هم باشد برای آنها که برای فستیوالهای موهن غربی غش و ضعف میروند.
#همه_خادم_الرضاییم
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنیفر
🔴آواز دلفینها و دعای گربهسیاه
بهار سال ۱۳۸۷ و در دوران فترت اصلاحطلبان و دوری آنها از قدرت، معصومه علینژاد خبرنگار روزنامهی اعتماد ملی مقالهای مینویسد و در آن سفرهای استانی رییسجمهور وقت را مورد انتقاد قرار میدهد. او حلقهی مردمی را که به استقبال رئیسجمهور میآمدند و در حمایت از او شعار سرمیدادند و نامهها و عریضههایی همراه میآوردند، به دلفینهای گرسنهی پارک آبی تشبیه میکند که حاضرند آوازی هماهنگ اما ناهمگون سر دهند تا مربی آنها لقمهای غذا برای آنها بیندازد. تشویق دولت به استمرار سفرهای استانی از جانب طرفدارانش را شبیه تشویق تماشاگران پارک آبی میداند که از مشاهدهی سمفونی باشکوه گرسنگی دلفینها به وجد میآیند و کف و سوت میزنند. بعدا مهدی کروبی، صاحب امتیاز روزنامهی اعتماد ملی به دلیل انتشار این مقالهی موهن مجبور میشود از مردم ایران عذرخواهی کند.
دنیا میچرخد و میچرخد و معصومه با دلی مملو از حقد و کینه و عقده نسبت به مردم ایران و جمهوری اسلامی ترک وطن کرده و رسماً اپوزیسیون میشود. در رقابت شدید میان سلطنتطلبها و مجاهدین و براندازان ضد انقلاب و روح الله زم و جمیع اپوزیسیون مفلس برای کسب رضایت آمریکا و سعودی و اسرائیل جهت شل کردن سرکیسه و تخصیص بودجه (بخوانید یک لقمه نان) به فعالیتهای این گروهها، مسیح علینژاد با تمرکز بر اباحهگری و مبارزه با حجاب، کمکم شناخته شده و مورد توجه قرار میگیرد. در میان گلهی گوسفندان، یک بُز اَخفَش سربرمیآورد. با توسعهی شبکههای اجتماعی در دهه ۹۰، مسیح موجسواری خود را ذیل کمپین مجازی «آزادیهای یواشکی» و «چهارشنبههای سفید» ادامه میدهد. او موفق میشود با تعدادی از سیاستمداران غربی مثل پمپئو، بلینکن، زلنسکی و همچنین تَرَکهی پهلوی ارتباط بگیرد و از این طریق پولهای خوبی به جیب بزند.
مسیح که به تازگی از جامعه یهودیان آمریکا کاپ اخلاق گرفته، از وزیر امور خارجه این کشور خواسته که به جمهوری اسلامی (بخوانید مردم ایران) رحم نکند! این خوشرقصی و دم تکان دادن و التماس کردن، ناخودآگاه رفتار آن دلفینهای گرسنه را در ذهن تداعی میکند. #مسیح_علینژاد که از بیماریهای روحی رنج میبرد، برای ارتزاق و بقای خود ناچار است هر روز شعبدهای جدید رو کند و آوازی تازه سر دهد تا مربی تکهای نان جلویش بیندازد. رسم شاه و تلخک همیشه با زمین خوردن دلقک و درآوردن شکلک همراه بوده تا بینوایی به نان و نوایی برسد. مسیح و کمپینها و میتینگهایش را نباید جدی گرفت. به دعای گربهسیاه باران نمیبارد.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648