لفظ قلم | زهرا محسنیفر
#شهید_آرمان_علی_وردی زیر شکنجه، علی ورد زبانش بود. عمّار دارد این خاک، اما علی تمّار هم میخواهد. «س
#شهید_آرمان_علی_وردی زیر شکنجه، علی ورد زبانش بود. عمّار دارد این خاک، اما علی تمّار هم میخواهد. «سرِ خُمّ می سلامت» میگفت آنگاه که میثم، سرِ چوبپاره سرخ میکرد. منصور میداند زبانِ سرخی که سرِ سبز به باد دهد، آرزو و «آرمان» ماست. اینجا ایران است و وقتی خواصّ پیر در دفاع از حق لکنت میگیرند و نطق نمیزنند، نطق شیربچهها باز میشود. بر شاخههای سرو تناور انقلاب، جوانههای نو جای برگهای پلاسیده را میگیرند. ملتی که ریشه در دشت شقایق دارد را از داغ جوان میترسانند! اهل خباثت چه میفهمد که ما با شهادت زندهایم. تَرَکهی داعش کجا میداند که شهادت، ماتَرَک ماست.
آنها که آشیانه بر دهانهی آتشفشان دارند، با واژهی «براندازی» با ما شوخی میکنند. روی زمین تور «مجازی» پهن میکنند و نمیدانند که آشیانهی عنقا بلند است. فرعون هم به موسی (ع) میگفت: «عصایت فتوشاپ است»؛ زیرِ آب کردن سر عوامل داخلی موساد که دیگر معجزهی باهره نمیخواهد. بُرد رسانهای فقط «پیام عاشورا» که زمان، فرکانس آن را تضعیف نه بلکه تشدید میکند؛ پروپاگاندای یزیدیان زمان ما که «نویز» هم نیست. باطل، کف روی آب است و حباب فتنهاش به پُفی میترکد اما تایتانیکِ غرب را امواج انقلاب ما غرق خواهد کرد.
مصدق گواه است که لانهی جاسوسی شیطان بزرگ را باید قبل از مرداد ۳۲ میبستیم، نه در آبان ۵۸. تومور سرطانی اگر زود خارج نشود، در دیگر ارگانهای بدن میزبان ریشه میدواند. جمهوری اسلامی امروز مشغول شیمیدرمانی است تا خود را از دست تربیتیافتگانِ پشت میز نشین غرب و شرق آزاد کند. افول آمریکا از آنچه در رسانهها میبینیم، نزدیکتر است. ما اما تازه میخمان را در عالم کوبیدهایم. ما، خودمان «مرگ بر آمریکا» هستیم.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
18.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در جهانی که قانون جنگل حاکم است و گاوچرانهای غرب وحشی در غرب آسیا جانورپروری میکنند، امنیت تصادفی نیست...
#برای_دختر_همسایه
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنتاگون موشک فراصوت ایران را فتوشاپ میداند. اوکراین شاهد است که هنوز جای فتوشاپ قبلی درد میکند. جوانان ایرانی طیالارض را از متافیزیک وارد دنیای ماده کردهاند، شیطان بزرگ هنوز بر آدم خاکی سجده نمیکند. تا #موشک_هایپرسونیک ما به اسرائیل برسد، یک پیام بازرگانی میبینیم. در حالیکه ما تعداد ماخها را میشماریم، از دیمونا صدای آخ میآید. در جنگ هیبریدی گاهی پاسخ دستگاه ضدتبلیغی دشمن را باید با موشک داد، تا خفقان بگیرند. بنی اسرائیل میدانند که عصای موسی در دل تاریخ چه سر و صدایی بهپا کرده، اما امروز چوب بیصدای خدا همان موشک فراصوتی است که در دستان ماست. ایلان ماسک که جای خود دارد، بایدنِ حواسپرت هم توجیه است که هایپرسونیکِ رادارگریز گاهی از استارلینکِ فیلترگریز پیام را سریعتر منتقل میکند. گاهی لازم میشود زمین بازی را از کف خیابان به هوا ببریم. هشدار! چهارتا جوان فریبخورده را میشود، اما موشکهای چموش و بازیگوش ایرانی را شاید نتوان به آسانی سر به راه کرد. دامداران غرب آسیا بدانند موسیقی فراصوت، شیر گاوهای شیخنشین را زیاد نه، بلکه خشک میکند. آنها که به پترو دلار مینازند بدانند #بازدارندگی مایهی برازندگی است.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از سِدخارجی
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برسد به دست بچههای تیم ملی 💌
از طرف: مردم 🇮🇷
این چهار دقیقه فقط بخش کوچیکی از حدود دو ساعت و نیم صوتی هست که به دستم رسید
برسونید به دستشون
با صدای: شما❤️
@sedkhareji✔️
هدایت شده از Majalebidari
«زن ایرانی در دامان انقلاب با پیشرفتها و جلوهگریهای انسانیاش بزرگترین ضربه را به دال مرکزی تمدن غرب زد. بدترین آلترناتیو برای تمدن غرب، تصویر این زن است که با حجاب اسلامی روی سکوی موفقیت عرصههای مختلف جهانی میایستد و تناقضهای آن را به رخ جهانیان میکشد. این باطلکننده زحمات دویست سیصد ساله غرب در تثبیت تمدنش است.
پس باید کلیدواژه حجاب با پیوست ظلم به زن در ایران پررنگ شود تا ویترین تمدن غربی از سنگی که زن باحجاب ایرانی دارد به سمتش پرتاب میکند، محفوظ بماند...»
🔴شماره چهارم نشریه #رایات_و_روایات منتشر شد:
«روایت حجاب»
🔺در گیرودار فتنه و آشوب، در میانه جنگ ترکیبی علیه ایران، درحالی که ادعای انقلاب زنانهی با شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» به جان امنیتمان افتاده، هنوز هم میشود سر را بالا گرفت و از حکم خدا سخن گفت.
🔻روایت حجاب، میخواهد در سختترین دوران هجمه علیه عفاف، از حجاب بگوید...
با ما همراه باشید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
هدایت شده از Majalebidari
Rayat & Revayat_compressed.pdf
13.67M
✍ #روایت_حجاب چه چیزی را میخواهد روایت کند؟
«دقیقتر که به مسأله حجاب نگاه میکنیم، یک پدیده چند وجهیِ پیچیدهی غامض را مشاهده میکنیم که از هر طرف به آن پرداخته میشود، وجه جدید و جنبهای متناقض از طرف دیگر آن بیرون میزند؛ گاهی آنقدر مسئله حجاب ذوابعاد میشود که از بیم عدم جامعنگری و پرهیز از نگاههای یکجانبه، لاجرم بهتر است سکوت کرده و فقط شنونده و خوانندهی ماجراهای پیرامون آن بود. اختیاری یا اجباری بودن حجاب، وابستگی یا عدم وابستگی حجاب به مقوله اقتصاد، جواز یا عدم جواز تسامح حکومت در برابر بیحجابی در شرایط فعلی، ... همه اینها ما را به این تصمیم رساند که چهارمین شماره نشریه رایات و روایات را به درنگ کردن و اندیشیدن و نوشتن حول مسئله حجاب اختصاص دهیم. در این شماره، شماری از اندیشهورزان حوزه زنان و صاحب نظران مسائل فرهنگی مرتبط با حجاب به بیان دیدگاههای خود پرداخته و فرصتی برای درک بهتر و پاسخگویی به چالشهای مسئله حجاب فراهم آوردهاند. به قدر استطاعت تلاش کردهایم پردهای از چهره فریضهی حجاب اسلامی بالا بزنیم و یک بینش قابل دفاع را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی...»
🔴شماره چهارم نشریه رایات و روایات منتشر شد:
با قلم و کلام اساتید و نویسندگان
دکتر ابوالفضل اقبالی
حجتالاسلام احمد فرحانی
حجتالاسلام رضا افشار
دکتر معصومه نصیری
حامد ملحانی
مریم اردویی
فاطمه ترکاشوند
و...
سردبیر: زهرا محسنیفر
مدیر مسئول: شهرام رستمیفر
دبیر تحریریه: رها عبداللهی
صاحب امتیاز: رسانه بیداری
📖مجله #رایات_و_روایات
https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
بستگان کمند #حاج_قاسم
دلگرم به آتشی که سرد نمیشود...
درست دو هفته بعد از یلدای سال ١٣٩٨، در میانهی یکی از غمانگیزترین شبهای بههم پیوستهی تاریخ، ناگاه تسبیح دل میلیونها انسان آزاده در زیر سقف آسمان خدا پاره گشت و صد دانه یاقوت بر سنگفرش سرد فرودگاه بغداد پخش شد. شهادت، قسمت ازلی قاسم بود تا در هیبتی هزارتکه و در مشایعت خون و دود و آتش تا ابدیت عروج کند...
متن کامل منتشر شده در روزنامه فرهیختگان
۱۴ دی ماه ۱۴۰۱👇
https://farhikhtegandaily.com/universitynewspaper/3776/3/
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
«در زمانهای قدیم، زن جنس درجه دو محسوب میشد؛ «جنس دوم». موجودی که از طفیلی وجود مرد آفریده شده. نهتنها حق مالکیت نداشت، بلکه خودش سرلیست مایملک مرد بود. ارث که نمیبُرد هیچ، بعضا به ارث هم میرسید. هیچ مردی زن را شریک خود نمیکرد، اما گاهی زنی بین مردها به اشتراک گذاشته میشد. دختری خونبهای جدال دو ایل میشد تا خصومتها فروکش کند و خونبس حاکم شود. در جنگها گاهی زنها که حرجی بر آنها نبود، به حراج اسارت میرفتند و گاهی باجسبیل میشدند تا خطر جنگ را از شهری زیرسبیلی رد کنند. چه دختران که زنده به گور شدند تا ننگ دخترآوری از چهرهی سیاه پدران شسته شود. آنها که زور در بازویشان گندیده بود، زن را «ضعیفه» خطاب میکردند تا فیگور قدرت بگیرند. برخی نیز که خود را عقل کل میدانستند، برچسب «ناقصالعقل» بر پیشانی زن میکوبیدند. در دوگانهی نانخور-نانآور، کفهی ترازو به نفع مرد سنگینی میکرد و انگشت اتهام به سمت زن به عنوان مصرفکننده منابع و عنصر هزینهساز دراز میشد. القصه زن در نگاه جوامع قدیم موجودی آسیبپذیر و ضعیف جلوه میکرد و زنها خود با این هویت اجباری کنار آمده بودند...»
متن کامل «سیری بر زیست زنانه از دیرباز تا کنون» منتشر شده در روزنامه فرهیختگان ۲۲ دیماه ۱۴۰۱
از طریق لینک زیر بخوانید👇
https://farhikhtegandaily.com/page/233181/
#روز_زن
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از مرکز فرهنگی رسانه بیداری🇵🇸
[ ویژه برنامه روایت زن ایرانی ]
🔰یادبود شهیده مهسا مقامیان؛
و۴۵ بانوی شهید حمله تروریستی حله
➕باحضور:
🔹️علیه دسمی:
فعال خدمت رسانی و مبارزه مردمی با شیوع کرونا
🔸️دکتر آمنه آهنگرپور
دکترای فیزیک مدیرگروه فیزیک دانشگاه شهیدچمران اهواز
🔹️دکتر اکرم آهنگرپور
پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه علوم نوین(سلول های بنیادین و نانو فناوری)
🔸️بهاره هرمز:
کارآفرین برتر استان خوزستان
🔹️خانم زهرا محسنی فر:
فعال فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان
🔸️سمیه عرب خراسانی:
دکترای جامعه شناسی و کارشناس مطالعات زنان
📌بارونمایی از کتاب زنان جبههی جنوبی خاطرات زنان پشتیبانی جنگاهواز
🗓چهارشنبه ۵بهمن ساعت۲۱
مکان:اهواز سینما اکسین
#سیزدهمین_جشنواره_عمار
#رسانه_بیداری
#دبیرخانه_جشنواره_فیلم_عمار
#حسینیه_هنر_اهواز
🆔 @resanebidari_ir
🆔@ammarkhz
روحالقدس شاهد است که مسجدالاقصی فرودگاه پیامبر و سکوی معراج است و فتح اراضی مقدس فقط از سرباز بدون مرز روح الله برمیآید. ما شعار میدهیم، اوست که #مرگ_بر_اسرائیل است.
#روز_قدس
✍️زهرا محسنیفر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
در حالیکه شیاطین جن و انس در ماه رمضان در غل و زنجیرند، تَرَکهی پهلوی در اراضی اشغالی زنجیر پاره کردهاند. از این سیرک شاید چیزی ته جیب نوهی رضا پالان بماسد و بتواند بیبی را تیغ بزند، اما آب از سر بنیاسرائیل گذشته که به خس و خاشاک چنگ میزند!
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 پدیدهی بدحجابی را چگونه ببینیم؟
🔸شخصیت قضاوتگر ما در مواجهه با ناهنجاریهای اجتماعی، مثل بدحجابی، ناخودآگاه قائل به وحدت فعل و فاعل است و نفرت از فعل را به فاعل تسری میدهد. اگرچه اراده فاعل در ارتکاب فعل دخیل است اما انگیزههای متعددی میتواند در کار باشد؛ از سهلانگاری گرفته تا سوء نیت. دشواری کار فرهنگی ناشناخته بودن همین انگیزههاست، چه آنکه به مقتضای هر انگیزه، تجویز متفاوتی برای اصلاح ناهنجاری لازم است؛ گاهی امر به معروف زبانی جواب میدهد و گاهی برخورد قضایی و امنیتی میطلبد. ضمنا انگیزه و قصد مشخص میکند که آیا زشتی بزه بیحجابی ریشه در ذات و شخصیت فرد دارد و یا معلول شرایط اجتماعی و فرهنگی اوست.
🔸اشتراکات معنوی قویترین عناصر پیوند دهنده جامعه هستند. معنویات و اعتقادات، اغلب بروز و ظهور اجتماعی دارند. آنکه برای «جامعه» اصالتِ شخصیت و هویتِ مستقل قائل است، شدت و وسعت و تواتر بروزات معنوی جامعه را همچون نبض آدمی میداند که نشان دهنده سلامت یا علائم بالینی بیماری است. گردهماییهای آیینی با شکوه و پرتکرار و فراگیر با مشارکت آحاد و طیفهای متکثر مردم، این انگاره را تقویت میکند که علیرغم وجود تنوع در بافت اجتماعی و فرهنگی مردم، اشتراکات بزرگی که هویت جمعی آنها را میسازد، همچنان پابرجاست. البته این اشتراکات را نباید در اعتقادات مذهبی منحصر دانست بلکه انگیزههایی چون وطندوستی، علاقه به تمامیت ارضی، نوعدوستی و امثالهم هم هویت اجتماعی میآفرینند.
🔸مادامی که جامعه بر مدار اشتراکات ارزشمحور خود حرکت کرده و بروزات و پالسهای معنوی قوی صادر کند و هویت اجتماعی قابل دفاع داشته باشد، انگیزههای جمعی سالمی خواهد داشت، حتی اگر در برخی افعال عناصر سازنده خود (یعنی مردم) دچار ناهنجاریهایی نیز باشد. از این منظر میتوان راهی برای شناخت انگیزه غالب در بدحجابی پیدا کرد و به یک قضاوت عمومی در اینباره دست یافت. با وجود تجلیات آیینی پرشمار و پرشور با حضور پرتعداد افراد کمحجاب حداقل میتوان به این باور رسید که نباید در مورد قاطبهی بدحجابها قائل به وحدت قبح فعل و فاعل بود. طینتها عمدتا عاری از شیطنت است و ناهنجاریهای ناشی از عوامل محیطی و فرهنگی بر ظواهر آنها تأثیرگذار بوده است.
🔺اگر این قضاوت عمومی را بپذیریم، با چند نکته روبرو هستیم:
1⃣ هم بیحجابی و بدحجابی قبیح است و هم نفرت و کینه نسبت به بدحجابان نکوهیده (تفکیک فعل و فاعل).
2⃣ چون علت بدحجابی را میتوان اغلب در سهلانگاری یا هضم شدن در فرهنگ خانوادگی و محیطی دانست، لذا نسخهی امر به معروف و نهی از منکر همچنان به عنوان یک راهبرد مؤثر میتواند کارساز باشد.
3⃣ از آنجا که مقدمهی امر به معروف و نهی از منکر، محبت آمر و ناهی نسبت به گناهکار و تمنای سعادت و رستگاری اوست، این فریضه بدون سالم پنداشتن ذات بدحجاب و اشتیاق به اصلاح ظواهر او قابل اقامه نیست.
4⃣ وحدت و یکپارچگی و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه، یعنی اجتناب از وارد نمودن خدشه و ضربه به هویت اجتماعی شکل گرفته حول ارزشها. لازمهی یکپارچگی و وحدت در این زمینه، جدا دانستن فعل و فاعل در مسأله بدحجابی است. با فاعل غیرمغرض میتوان همزیستی و مفاهمه داشت و همزمان خیرخواهانه به اصلاح او پرداخت. یادآور میشود که رهبر انقلاب در موضوع انتخابات حتی پا را از این فراتر گذاشته و آنها که به جمهوری اسلامی منتقد یا غیرمعتقد هستند را نیز به مشارکت فرا میخواند و علاقه به سربلندی کشور و حفظ تمامیت ارضی را عامل وحدت معرفی میکند.
5⃣ نسخه عمومی فوق در برخورد با بیحجابیهای عامدانه و مغرضانه موضوعیت ندارد. عجالتا تا اطلاع ثانوی انگیزههای کشف حجاب را نباید سادهانگارانه تفسیر کرد. اگرچه نمیتوان در مورد انگیزهها، قضاوت مطلق داشت و حتما استثناهایی نیز وجود دارد، اما به نظر میرسد برای این طیف از افراد در کنار امر به معروف و نهی از منکر، سایر راهکارهای قانونی و امنیتی را نیز باید مد نظر داشت. بدیهی است که وحدت با آنها که عامدانه از گناه اجتماعی قبحزدایی میکنند، هرگز موضوعیت نخواهد داشت.
6⃣ در صورت استمرار پدیدهی بیحجابی با نقشآفرینی عناصر مغرض و تداوم انفعال مردم و حاکمیت در کنترل آن، بیحجابی با انگیزههای سهلانگارانه توسعه مییابد. به زودی با سبک زندگی معتقد به ارزشهای مذهبی منهای حجاب روبرو خواهیم شد. در چنین شرایطی بیحجابی رفته رفته از دایره منکرات خارج میشود و دهها معضل اجتماعی و فرهنگی و قضایی دیگر میآفریند.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648