.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/97
🌷 #ریزشهاورویشها (5)
♨️"چرایی ريزشها" (قسمت اول)
ريزشهاي انقلاب قطعاً تك عاملي نبودهاند و بايد ابعاد مختلف آن را بررسي كرد. علاوه بر آن همه دلايل آن نيز به فرد برنميگردد. كنش – واكنش افراد با نيروهاي اصلي انقلاب عامل مهمي است كه ديگران نيز در آن سهم دارند، اما به صورت اجمال ميتوان دلايل ذيل را براي آن برشمرد.
1⃣اشتباه اوليه در ورود به جرگه انقلابيون:
برخي افرادي كه در مراحل مختلف انقلاب جدا شدند، از اول مسير را اشتباه آمده بودند. به تعبير بهتر چشمانداز روشني از آنچه امام و انقلاب براي فرداي انقلاب ميخواستند، نداشتند. برخي تا جمهوریاسلامي محصول انقلاباسلامي شد عقب نشستند، برخي تا ولایتفقیه در قانوناساسي آورده شد فاصله گرفتند، برخي با فتح لانه جاسوسي از قطار انقلاب پياده شدند. مرحوم مهندس بازرگان نمونه آن است كه به #جمهوریاسلامي_دموكراتيك اعتقاد داشت و پس از انقلاب اعلام كرد: «امام ايران را براي اسلام ميخواهد و من اسلام را براي ايران» و اين تفاوت باعث شد كه اولين نخستوزير انقلاب نتواند با #شاقول_امام خود را تنظيم كند. ادامه دارد....
☑️ #اینبخشازبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/98
🌷 #ریزشهاورویشها (6)
♨️"چرایی ريزشها" (قسمت دوم)
2⃣چرخش #مردمسالارانه_نخبگان در قدرت:
برخي از ياران اوليه انقلاب، هم #مدعیمردمسالاري هستند و هم علاقهمند به #حضور_هميشه در قدرتاند. عدم رأي مردم به خود را به معناي #رويگرداني مردم از انقلاب يا #تقلب در انتخابات ميدانند.
تنشهاي1384 و 1388 توسط #هاشمي_كروبيوموسوي نشان داد كه بحرانآفريني توسط كساني صورت ميگيرد كه احساس بیهویتی یا كوچكشدن در #پروسهمردمسالاري ميكنند و به #ناسازگاري يا #اتهام به نظام روي ميآورند.
حوادث تلخ سال1388 نتيجه اصرار نسل اول انقلاب براي حضور در قدرت بود و بهرغم ادعاي مردمسالارانه، حاضر به پذيرش نسلهاي بعد در سطوح عالي حكومت نشدند و #نقزني را شروع كردند و تا مرز #بحرانآفريني و#ریزش پیش رفتند.
☑️ #اینبخشازبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/99
🌷 #ریزشهاورویشها (7)
♨️"چرایی ريزشها" (قسمت سوم)
3⃣ #خستهشدن از #مبارزه:
برخي از انقلابيون بر اين باور بودند كه با سرنگوني رژيم پهلوي و تشكيل نظام جايگزين، به روال عادي برميگرديم و زندگي ميكنيم، اما ايستادگي امام و سپس رهبري در مقابل توطئههاي گوناگون دشمنان و حمايت از جنبشهاي اسلامي و استمرار مبارزه و تحريم يا مشكلات كشور باعث شد نتوانند در گردنههاي سخت انقلاب پابهپاي رهبري حركت كنند و بعضاً با اعتراض و يا سكوت به سمت انزوا يا درس، بحث و اجتهاد رفتند و مسائلي مانند تنشزدايي در عرصه بينالملل را طرح كردند.
☑️ #اینبخشازبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/100
🌷 #ریزشهاورویشها (8)
♨️"چرایی ريزشها" (قسمت چهارم)
4⃣ #حسادت:
حسادت جزئي از شخصيت انسان است و به تعبير امام اميرالمؤمنين سلاماللهعلیه همچنين به استناد علم روانشناسي قابل حذف كامل نيست.
برخي افرادي كه از جهت سن يا سوابق علمي حوزوي خود را برتر از رهبري بعد از امام ميدانستند، نتوانستند وضع بعد از امام را تحمل كنند. همين مسئله در صدر اسلام نيز بود. وقتي اميرالمؤمنين سلاماللهعلیه افرادي مانند عماره ابن شهاب ياعثمان ابن حنيف انصاري و... حكم مسئوليت ميداد، برخي صحابه نميتوانستند تحمل كنند. گويي مقاممعظمرهبری حفظهاللهتعالی از اين سيره آگاه بود و در روز انتخاب خود در مجلس خبرگان با صراحت #برخیافراد را اسم ميآورد و ميپرسد: «شما از بنده اطاعت خواهيد كرد؟» يا #هادیغفاري در جايي ميگويد:«آقاي خامنهاي؛ همان درسي كه شما خواندهايد من هم خواندهام، چرا بايد از شما اطاعت كنم و...» كه ريشه آن را بايد در حسادت و احساس كمتري يافت. البته حسادت فقط در نسبت با رهبري نيست، بلكه تحمل حضور نسلهاي بعدي انقلاب در قدرت نيز براي برخي از سابقون انقلاب سخت است.
☑️ #اینبخشازبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/100 🌷 #ریزشهاورویشها (8) ♨️"چرایی ريزشها" (قسمت چهارم) 4⃣ #حسادت: حساد
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/101
🌷 #ریزشهاورویشها (9)
♨️"چرایی ريزشها" (قسمت پنجم)
5⃣ #خانواده
خانواده از عوامل بسيار مهم در ريزش برخي ياران انقلاباسلامی است. #شخصيتهايملي كه نتوانستند تربيت خانواده را همتراز با توقعات اجتماعي از خود قرار دهند، دچار #ناسازگاري يا #دوگانگي شدند. #توقعات مالي و مادي يا فرهنگي و اقتصادي خانواده بسياري از شخصيتهاي انقلاب را به #محاق و #انزوا برد و احساس شرمندگي كردند. فلان آيتالله كه پسرش به دنبال #رانتاقتصادي است يا فلان شخصيت برجسته كه فرزندش با يك سلبريتي ازدواج ميكند يا در فلان پارتي دستگير ميشود يا با ناجورترين پوشش و آرايش بيرون ميآيد، كار را به جايي ميرساند كه آن شخصيت انقلابي بايد دست به انتخاب بزند يا با خانواد همراه باشد و از جرگه انقلابيون جدا شود و يا آن وضع را تحمل كند و مورد تمسخر و نقد و كنايه انقلابيون قرار گيرد. اين نقيصه براي شخصيتهاي درجه دو و سه و حتي خواص ردههاي پايينتر انقلاب نيز اتفاق افتاده و رو به فزوني نيز هست.
#مطالبات_همچشميگرايانه در زرق و برق و #تجملات نيز بعضا از سوي خانواده تجويز ميشود كه نهايتاً اثر خود را بر بريدگي فرد ميگذارد.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/102
🌷 #ریزشهاورویشها (10)
♨️"چرایی ریزش ها(قسمت ششم)
6⃣ #احساسمَنِ_برتر
برخي از شخصيتهاي سياسي بر درستي ديدگاهها و نظرات خود اصرار عجيبي دارند و در فهم مسائل، خود را يك سروگردن از بقيه بالاتر و برتر ميبينند و دوست دارند محور و محل رجوع همه مسائل كشور باشند.
عدم اجرا ديدگاههاي آنان يا احساس عدم اقبال به خود را، مبناي ناراحتي و فاصله قرار ميدهند و به نقزني يا انزوا روي ميآورند و حتي بعضاً جسورانه نظرات خود را قطعي و مسلم ميدانند و آنقدر بر درستي سخن خود اصرار دارند كه با مفاهيمي مانند #خودشيفتگي و #توهم_معنادهي ميشوند. مثلا #مرحومهاشمي تا زماني كه در مجلس بود به نوعي دولت را هم اداره ميكرد. در دولت كه بود علاقهمند به اداره مجلس بود. در مجمع تشخيص كه آمد علاقهمند به رجوع همه نخبگان به خود بود. وقتی راهش بسته شد #ناسازگاريها شروع شد.
واكنش اين دسته نسبت به عدم اعمال ديدگاههايشان شكل ديگري هم مييابد و مرتب مسائل امروز را با #زمانامام مقايسه و مدينه فاضلهاي را از گذشته ترسيم ميكنند. #سعدبنابیوقاص نمونهاي از صدر اسلام است كه در زمان امام حسن سلاماللهعلیه هر كاري را كه امام ميخواست انجام بدهد، رد ميكرد و #زمانپيامبر را يادآوري ميكرد و چون از صحابه بود، بسياري از مردم نيز ميپذيرفتند و اينگونه امام حسن سلاماللهعلیه به انزواي سياسي سوق داده شد.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/103
🌷 #ریزشهاورویشها (11)
♨️"چرایی ریزش ها(قسمت هفتم)
7⃣ #مرعوبشدن در #مقابلغرب
انقلاباسلامي از بدو تولد تا كنون در تقابل با فرهنگ و سلطه غرب و پنجه در پنجه در جبهههاي مختلف جنگيده است. برخي از انقلابيون متأثر از چالشها و ناكارآمديهاي احتمالي موجود، لاجرم مدل #اروپامحوري را تنها راهحل مشكلات كشور ميدانند. برخي از تهديد و سايه تهديد آن حساب ميبرند و برخي پذيرفته اند كه ما چارهاي جز پذيرش استانداردهاي #حياتسياسي- اجتماعي غرب نداريم.
بنابراين در مقابل هجمههاي حقوق بشري از اجراي حدود الهي بيمناك ميشوند. تلاش ميكنند به غرب ثابت كنند ما #استانداردهاي شما را #جهانشمول ميدانيم و تلاش ميكنيم همتراز آنان رفتار كنيم.
عدول از انقلابيگري به بهانه #توسعهكشور يا #راهبرد_تنشزدايي به بهانه راضي كردن غرب بخشي از نيروهاي انقلاباسلامي را متأثر كرده است و تا مرز #انفعالوتسليم پيش برده است. وقتي اين جماعت از سوي نيروهاي انقلابي با عنوان #جريانغربگرا معنادهي ميشوند، عصباني شده و به تفسير تقليلگرايانه از امام و انقلاب اسلامي روي ميآورند.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/104
🌷 #ریزشهاورویشها (12)
♨️"چرایی ریزش ها(قسمت هشتم)
8⃣ #اشرافيگري(حب دنيا)
گرايش به زرق و برق دنيا براي حاكمان ديني از رذايل به حساب ميآيد، اما نه امروز كه صدر اسلام نيز صحابه پيامبر خصوصاً بعد از خليفه دوم در آن گرفتار شدند. غنائم به دست آمده از سرزمينهاي اسلامي طبقه اشراف را در مدينه درست كرد و همينها #مانعاصلي اجراي #عدالت در حكومت اميرالمؤمنين سلاماللهعلیه شدند، اما در انقلاب اسلامي نيز پس از جنگ هشت ساله اين مسئله براي عدهاي پيش آمد. #رانتاطلاعات براي دسترسي به #مزاياي نسبي اقتصاد مانند پتروشيمي و صادرات و واردات كالاهاي استراتژيك و سودآور توسط عدهاي از اصحاب حاضر در قدرت، ميسر شد و كمكم #ميلياردرهایحكومتي در ايران شكل گرفت. فريادهاي رهبري نيز راه به جايي نبرد. اين افراد بعضاً مسئوليتهاي حكومتي را رها كردند و به #ريزشداوطلبانه تن دادند و وقت خود را صرف رشد سرمايه و لذتگرايي كردند. مردمي كه از طريق اين جماعت در صدد شناختن انقلاب اسلامي برميآمدند با بحران تحليل مواجه شدند كه چه ميخواستيم و چه شد. #فرزندان برخي مسئولان در دست يازيدن به رانتها نيز مانند پدران شدند كه در دهه 90 با عنوان #ژنخوب در ادبيات سياسي- اجتماعي ايران معنادهي شد.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/104 🌷 #ریزشهاورویشها (12) ♨️"چرایی ریزش ها(قسمت هشتم) 8⃣ #اشرافيگري(حب
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/105
🌷 #ریزشهاورویشها (13)
♨️"چرایی ریزشها"(قسمت نهم)
9⃣ #آرمانگرايي_صرف:
#برخیانقلابيون از انقلاباسلامي #توقعات آرماني و غير عملي داشتند و مدينه فاضلهاي را در ذهن خود ترسيم كرده بودند كه در بستر زمان به تحقق آن نرسيدند. بنابراين با #نوعیسرخوردگي و ناكارآمدي و احساس بيهودگي و اتهام شعارزدگي مواجه شدند و كمكم از انقلاب فاصله گرفتند و مسير آن را «نشد» توصيف كردند. حضرت امام(ره) نگران اين موضوع بودند و بارها به #ريزشيارانانقلاب از اين منظر هشدار داده و فرموده بودند:🔻
«تحليل اين مطلب كه جمهوریاسلامي ايران چيزي به دست نياورده يا ناموفق است، آيا جز به سستي نظام و سلب اعتماد مردم منجر نميشود؟ تأخير در رسيدن به همه اهداف دليل نميشود كه ما از #اصول خود عدول كنيم. همه ما مأمور به #ادايتكليفو_وظيفهايم و نه #بهنتيجه. اگرهمه #انبياءومعصومين(ع) در زمان و مكان خود #مكلفبهنتيجه بودند، هرگز نميبايست از فضاي بيشتر از توانايي عمل خود فراتر بروند و سخن بگويند و از اهداف كلي كه هرگز در حيات ظاهري آنان جامه عمل نپوشيده است، ذكري به ميان آورند در حالي كه به لطف خداوند بزرگ ملت ما توانسته است در أكثر زمينههايي كه شعار داده است به موفقيت نايل شود. ما شعار سرنگوني #رژيمشاه را در عمل نظاره كردهايم، ما شعار#آزادگي و#استقلال را به عمل خود زينت بخشيدهايم. ما شعار «مرگ بر امريكا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان مسلمان در #تسخير لانه فساد و جاسوسي امريكا تماشا كردهايم. ما همه شعارهايمان را با عمل محك زدهايم. البته معترفيم كه در مسير عمل موانع زيادي به وجود آمده است كه مجبور شدهايم روشها و تاكتيكها را عوض كنيم. چرا خودمان و ملت و مسئولان كشورمان را دستكم بگيريم و همه عقل و تدبير امور را در تفكر ديگران خلاصه كنيم» «صحيفه امام جلد 21 ص 284).
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/105 🌷 #ریزشهاورویشها (13) ♨️"چرایی ریزشها"(قسمت نهم) 9⃣ #آرمانگر
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/106
🌷 #ریزشهاورویشها (14)
♨️ # چرایی ریزش ها(قسمت دهم)
0⃣1⃣ #چرخشمعرفتی:
برخی از نخبگان صدر انقلاب، پس از آرامش کشور به تدریس در سطوح عالی علوم انسانی در داخل و خارج کشور پرداختند و با روش و نظریههای #پستمدرن علوم انسانی آشنا شدند و لاجرم این روشها مبنای #علمپژوهشی آنان هم قرار گرفت. در این نظریه – روشها معرفت به صورت #نسبی و سیال و #شالودهشکن تعریف میشود، اما #معرفتدینی، #ذاتیوجوهری است. بنابراین با نظریات مذکور و با نگاه #بروندینی به نقد #دروندینی روی آوردند و در این جدال #نقد_معرفتی، خود نیز از #اسلامسیاسی عقب نشینی کردند و مفاهیمی مانند #نظامایدئولوژیک یا #پلورالیسمدینی را مفهومسازی کردند و اسلام را فاقد صلاحیت برای #حکومت دانستند و کم کم اصل روش و عمل انقلابی را #خانمانسوز و اشتباه دانستند و به انزوا، تقابل یا هجرت روی آوردند.
تطور گفتمانی این جماعت از درسآموزترین و #غمانگیزترین درسهای انقلاباسلامی است که تبلور عینی آن را میتوان در #حلقهکیان(آقایخاتمی) یافت.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/106 🌷 #ریزشهاورویشها (14) ♨️ # چرایی ریزش ها(قسمت دهم) 0⃣1⃣ #چرخش
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/107
🌷 #ریزشهاورویشها (15)
♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت یازدهم)
1⃣1⃣ #احساس_دیدهنشدن:
برخی از افرادی که قبل از انقلاب در مبارزه حضور داشتند
◀️"یا به امام نزدیک بودند و اهل مدیریت و تشکیلات نبودند". امیرالمؤمنین نیز از این صحابه که بسیار هم دوست داشتنی بودند در اطراف خود داشت (مانند میثم و کمیل)، اما به آنان مسئولیت نمیداد. این افراد در انقلاب اسلامی #احساس_دیدهنشدن کردند و توقعات بسیار بالایی از امام و رهبری برای دیده شدن داشتند و کمکم به ناسازگاری و نقزنی روی آوردند و نتوانستند گمنامی پیشه کنند.
◀️یا در خودسازی خود موفق نبودند ◀️یا با فهم خود، دیگران را فاقد صلاحیت برای حضور جدی در نظام میدانستند...
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/107 🌷 #ریزشهاورویشها (15) ♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت یازدهم) 1⃣1⃣ #ا
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/108
🌷 #ریزشهاورویشها (16)
♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت دوازدهم)
2⃣1⃣باور به #انحرافانقلاباسلامی
از #اهدافاولیه:
عدم جامعنگری نسبت به اهداف انقلاب اسلامی باعث گردید #برخی انقلابیون به صورت کاریکاتوری #برخی از ابعاد یا بخشها را برجسته بخواهند و موانع تحقق آن را نبینند.
#برخی هدف انقلاب را دموکراسی و آزادی دانستند، #برخی حکومتیاسلامی به جای جمهوریاسلامی مدنظرشان بود، #برخی روشنفکران مبارزه با استکبار را از اهداف پسینی انقلاب میدانند، #برخی حضور منطقهای ایران را بیربط با انقلاب میدانند، #برخی کارکردهای ولایت فقیه در قانون اساسی را جزو شعارهای اولیه انقلاب نمیدانند و نقش روحانیت را قابل حذف میپسندند و...
#یکی فقر موجود در برخی طبقات
اجتماعي را سند انحراف انقلاب تفسیر و #ديگري اسلامیت نظام را تقابل با مردم و انتخابات قلمداد مينماید و به چالش و کشمکش و رویارویی یا انزوا رو می آورد.
سر جمع اين نگرشها نشان ميدهد كه تصورات و سلایق فردي از اول جايگزين چيستي و ماهيت انقلاباسلامي قرار گرفته است و در بستر زمان به ناسازگاري تبديل شده است.
👈#راه_درمان این موضوع؛ رجوع جامع و غیر گزینشی به اندیشه و اهداف امام است.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/108 🌷 #ریزشهاورویشها (16) ♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت دوازدهم) 2⃣1⃣ب
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/109
🌷 #ریزشهاورویشها (17)
♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت سیزدهم)
3⃣1⃣- نداشتن #تحلیلوبصیرت
از #پیچیدگیهایموجود و
#پیشامدهای مسیر انقلاب اسلامی:
مسیر انقلاباسلامی با #موانع بسیار پیچیده، #توطئههای گوناگون و مبارزه همهجانبه دشمنان و بعضاً ضعف مدیریتی و اعتقادی درونی مواجه است.
مقایسه ایران با برخی کشورها، بدون توجه به متغیرهای مزاحم یا حتی مقایسه و شاخصآوری از دوران پهلوی برخی را منفعل میکند و به #چراهایتولیدي نمیتوانند پاسخ بدهند.
برخی #پیچیدگیهای اجرای عدالت را درست نمیفهمند، فقط میدانند که آنچه مراد بود محقق نشده است و کمتر به #اسبابوعلل میپردازند، به طور مثال؛
👈#چرایی بدحجابی و ابعاد آن و نیمه پر لیوان انقلاب در رشد فرهنگی جوانان را نمیتوانند باهم ببینند. مصلحتها و ملاحظات نظام در برخورد با پدیدهها، ملاحظات حقوقی عرف بینالملل که بعضاً تحمیل میشود یا
👈#چرایی ورود ایران به برخی مسائل برونمرزی را نمیتوانند تحلیل کنند.
👈#چراییآسیبهای اجتماعی یا حتی
👈#ریزشنخبگان برایشان قابل هضم نیست و راهحل مشخصی هم ندارند. نهایتاً به انزوا یا پرخاشگری روی میآورند.
مقاممعظمرهبری در خطبه نماز جمعه 26/9/1378 بخشی از ریزش را که ناشی از #عدمبصیرت است اینگونه نقل میکنند:
«من اصلاً نمیخواهم غصهها و غمها را مطرح بکنم. بحمدالله غمگسار داریم. خدای متعال و اولیای او، بهترین غمگسارند. در همه مراحل زندگی این طور بوده است، امروز هم همان طور است. اما اگر من فقط بخواهم یک اشاره بکنم، غم بزرگ این است که همان طور که قبلاً اشاره کردم بعضی عناصری که هیچ سودی در سلطه امریکا بر این کشور ندارند، از روی غفلت و اشتباه و ضعفها و عقدهها، برای سلطه امریکا در این کشور تلاش میکنند.‼️ البته اشخاص مختلف هستند. #بعضیها عقدهای دارند، #بعضیها کینهای دارند، #بعضیها گلایهای از کسی دارند برای خاطر دستمالی قیصریه را آتش میزنند برای خاطر یک دشمنی و یک کینه شخصی و یک محرومیت از فلان مسئولیت که مایل بوده به او بدهند و مثلأ نشده، برای یک اشتباه در فهم، میبینند که حرفی میزنند، اقدامی میکنند، موضعی میگیرند و کاری میکنند که به ضرر تمام میشود و در خدمت دشمن قرار میگیرد. (26/9/1378 khamenie. ir)
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/110
🌷 #ریزشهاورویشها (18)
♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت چهاردهم)
4⃣1⃣- #اعمال_قانون و #برخوردهای_قهری:
از مهمترین عوامل ریزش یاران انقلاب، اعمال قانون جمهوریاسلامی در خصوص خواص انقلاب است.
گویی آنان که قوانین قهری و سلبی و قضایی را نوشتند و جزو خانواده انقلاب هستند، خود را معاف از برخورد میپسندند، یا مشکل را نمیپذیرند یا زحمات خود را مقابل اعمال قانون یادآوری میکنند.
#اعمالقانون از دو طریق موجب ریزش برخی یاران انقلاب شد که البته خود آزمون بزرگی است.
1- #اعمالقوهقهریه:
#تخلفاتمالی، #اختلاس، سوءاستفاده از مسئولیت، #زدوبند، #ثروتهایبادآورده، #رانت، جاسوسی و... معمولاً سراغ برخی انقلابیون یا خانواده آنان نیز آمد.
وقتی قانون سراغ آنان میرود، احساس بیحیثیتی میکنند و به دنده چپ میافتند که این چه برخوردی است و علاقهمند هستند نظام مسئله را به طریقی غیرقضایی فیصله دهد. توقع آنان از يك سو و ایستادگی نظام از سوي ديگر میدان ریزش اصحاب آن است.
👈مسائل #هاشمیوفرزندان،
👈#معاوناناحمدینژاد و #حصر نمونههایی از این #قانونناپذیری است که معمولاً برای حفظ حیثیت و كاهش اثرات اجتماعي آن، مسئله را سیاسی جلوه نمودهاند.
2- #ردصلاحیتها:
برخی از انقلابیون سابق نمیتوانند التزامات مختلف را برای تأیید صلاحیت به دست آورند که ممکن است جرم یا تخلفی را مرتکب شدهباشند،اما اصلأ چنین برخوردی برايشان توجيهپذير نيست و به سمت ناسازگاری و نقزدن و نهایتاً ریزش و فاصله پیش میروند، البته این ریزشها در #ریاستجمهوری کمتر و در #مجلس و #خبرگان بیشتر است. تلقی جناحی از تشخیص #شوراینگهبان یا احساس ظلم به خود، مبنای پیدایش اعتراض و حرکت در مسیر ریزش است، حال آنکه در تفکر دینی سلب مسئولیت موجب رفع تکلیف در انجام وظیفه و نهايتاً احساس آرامش است.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
شماره تماس دفاتر مراجع عظام جهت پاسخگویی به سوالات و احکام شرعی:
دفتر مقام معظم رهبری:
02537474 02537746666
02164411
دفتر آیةالله مکارم:
02537840001
دفتر آیةالله سیستانی:
0257836565
دفتر آیةالله بهجت:
02537740219
دفتر أيةالله شبیری زنجانی:
02537740321
دفتر آیةالله سبحانی:
02537743151
دفتر آیةالله نوری همدانی:
02537741850
دفتر آیة الله وحید:
02537740611
دفتر آیةالله فاضل:
2- 02537720500
دفتر آیةالله جوادی آملی
02533775119
دفتر آیةالله مظاهری:
02537739026
🍃🌺🍃
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همیندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/111
🌷 #ریزشهاورویشها (19)
♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت پانزدهم)
5⃣1⃣- تنظیم خود با امام(ره) و
احساس خلأ پس از امام(ره):
برخی از انقلابیون #نگاهراهبردی به آینده انقلاباسلامی نداشتند و از #جوهرهفکری در مسیر انقلاب برخوردار نبودند و برای آینده آن #افق و #چشماندازی را ترسیم نکرده بودند، تصادفاً یا عاطفاً در مسیر امام و همراه امام شده بودند لذا خلأ امام آنان را به #بحرانهویت رساند، گویی قرار نبوده است انقلاباسلامی #بدونامام پیش برود، بنابراین به #حاشیهرفتند و مرتب حسرت دوران امام را می خوردند و خود را با آن زمان #بازنمایی می کنند و بدون توجه به زمان و مکان و مصلحتهای جدید، تصویری کاریکاتوری از صدر انقلاب را #بازتولید ميكنند.
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/111 🌷 #ریزشهاورویشها (19) ♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت پانزدهم) 5⃣1⃣- تنظیم خود
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/112
🌷 #ریزشهاورویشها (20)
♨️ #چرایی_ریزشها(قسمت پایانی)
6⃣1⃣- #بیتوجهی به خواصانقلاب
#کمتوجهی یا #بیمحلی یا شلوغ بودن فضا نیز باعث گردید برخی نیروهای انقلاب ناخودآگاه فراموش شوند. فلان مبارز سیاسی، رزمنده، جانباز و... کمکم به #فراموشی سپرده شوند، به مشکلاتشان توجه نشود، دری به روی آنان باز نشود و گویی اصلاً وجود خارجی ندارند. !!
در چنین مواردی برخی با خدا معامله میکنند و اصلاً برایشان مهم نیست، مانند پدر شهیدی که اصلاً راه بنیاد شهید را بلد نیست. اما کسانی نیز هستند که توقع دارند به خاطر لطماتی که برای انقلاب دیدند باید به مشکلات و کمبودهایشان توجه شود.
رفتوبرگشت ذهنی بین مشکلات امروز وزحمات دیروز، کم کم آنان را به #موضع میاندازد و فاصله و نقزنی شروع میشود و به اپوزیسیون تبدیل میشود. توجه به این دسته را #امام_ره نیز توصیه کردند که:🔻
«نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند»،
بنابراین توجه به این دسته از انقلابیون باید در دستور نهادهای انقلابی و حزبالله قرار گیرد، تا احساس کنند #قدردانی از آنان همیشه در دستور کار قرار دارد و فراموش نخواهند شد.
☑️اینسلسلهمباحثادامهدارد...
#جلساتبعدی؛ مصاحبه غیر
حضوری با امامخمینی
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
☑️ #بخشپنجم:
مصاحبهغیرحضوری با امامره
. ﷽
باسلاموتواضع
إنشاءاللهتبارکوتعالی طی چند جلسهی
آتی مطالبی درقالب مصاحبهغیرحضوری
و سؤالوجواب با امامخمینی"ره" تقدیم
خواهیم کرد. عصاره صحیفه امام"ره"
خصوصا با اولویت مسائل مبتلابه آن
مد نظر خواهد بود.
چون امامِ رفته را، همه مدعی هستندو
از طرفی بنیان آنچه ما اکنونبر آن اصرار
میکنیم از اماماست، نگاه ایشان بهمثابه
شاقولیاست، کهبایدکجیها را راستکند.
بعونهوقوتهتبارکوتعالی
🌷#مصاحبهغیرحضوری باامامخمینی
☑️ #سؤالاول :
1⃣-حضرتامام؛ بعداز جنابعالی و پس از دورهای #بهناماصلاحات، روشنفکران گفتند و نوشتند که: "استفاده از جنبهی #عاطفی عاشورا کافی است" نوشتند: "فرهنگشهادت #خشونتآفرین است" ونوشتند:" #انقلابحسین دیگر در معرض فراموشی نیست، بهمسائل دیگر بپردازیم. "#مراسم امامحسین را نباید #سیاسی کرد." نظر جنابعالی در این باره چیست؟
🎙"الآنمابیشتراحتیاج به #اینمجالس داریم. توی گوش شما نخوانند به اینکه این مجالس را بگذاریم حالا و مجالس روضه را، #خرجهایی که میکنیم حالا نکنیم... امروز ما به #مجالسروضه و تعزیه بیشتر احتیاج داریم از سابق، این اجتماع سرتاسری کشور، این دستجات سرتاسری کشور، دیگر رنگ سیاسی پیدا کرده است و حق همین است... این که ما دیگر انقلاب کردیم، روضه دیگر لازم نیست، از #غلطهاییاست که توی دهنها انداختند. مثل این است که بگوییم امروز ما انقلاب کردهایم، دیگر لازم نیست که نماز بخوانیم‼️ انقلاب برای این است، انقلاب کردیم که شعائر اسلام را #زنده کنیم، نه انقلاب کردیم که شعائر اسلام را بمیرانیم. زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم #سیاسیعبادی است.
عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله #سیاسی است، یک مسئله ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد.
اینها از اینمجالس، ازآن جنس #سیاسیاش میترسند. امروز هم مجالس ما تحول درش پیدا شده است، مثل سابق نیست، متحول شده است. لاکن گمان نکنند آنهایی که جنبههای سیاسی به نظرشان دارند و مثلا روشنفکر هستند، به نظرشان #گریه دیگر چیزی نیست. همین #گریههاست که کارهارا پیش برده، همین اجتماعات است که مردم را بیدار میکند.
(صحیفه امام جلد۱۳صفحه۳۲۶)
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/114
🌷 #مصاحبهغیرحضوری با #امامخمینی
☑️ #سؤالدوم :
2⃣-حضرت امام؛ بعضأ مشاهده میشود در مراسم عزاداری روضهخوانی ها یا در ماه مبارک رمضان صدای بلندگوی محل تا چند محله میرود. حضرتعالی بهعنوان مرجع تقلید این مسئله را چگونه تبیین میفرمائید. ؟ 🔻🔻🔻
یک کلمهای که این نصیحتی است به این هایی که در روضهخوانی ها در _عرض میکنم_ مجالسی که دارند ، در تکیهها ، در اینطور چیزهایی که دارند ، که توجه به ضعفای مردم بکنند. در بین مردم مریض هست ، در بین مردم ضعیف است ، در بین مردم اشخاصی هستند پیرمرد ، اشخاصی هستند پیرزن و ضعیف، صداها زیاد نباشد که مردم را منزجر کند.
بلندگو هارا بیرون نگذارید که فریادش همه مردم را منزجر کند. بلندگوها را در داخل مسجد بگذارید، و اینطور نباشد که بخواهید اطاعت خدارا بکنید خدای نخواسته معصیت بشود، و از آداب ماه رمضان همین است که مردم را آرامش بدهید. اینها روزه میخواهند بگیرند، خوب ، بعضیشان هست میخواهند اول شب بخوابند و روزه بگیرند فردا، بعضیها هستند که کسالت دارند، مریضاند، مریضخانهها پر است از اشخاص، معلولین در آنجا هستند، ممکن است اینها، ناراحت کند آنها را، در این امور قدری ملاحظه برادران ایمانی خودتان را بکنید(صحیفه امام ، ج ۱۷ ، ص ۴۹۸)
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
🍃🌺🍃
کانال #لاحِق در ایتا:🔻
️https://eitaa.com/lahegh
اصلاحگرایانِاصولمحورِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُلَكُمْلَاحِق..."
. مباحثاتسیاسیاجتماعی/114 🌷 #مصاحبهغیرحضوری با #امامخمینی ☑️ #سؤالدوم : 2⃣-حضرت امام؛ بعضأ م
.
. ☝️
مباحثاتسیاسیاجتماعی/115
🌷 #مصاحبهغیرحضوری با #امامخمینی
☑️ #سؤالسوم :
3⃣-حضرت امام؛ چه اشکالی دارد ما از شعارها و آرمانهایی که شما پرچمدار آن بودید عدول نماییم و آنطور که #آمریکا می خواهد بشویم؟ در عوض تحریم نشویم و شاید توسعه و رفاه بهتری هم بدست آوریم. برخی راه درست را در این می دانند، نظر شما چیست.؟
جواب:
"اگر ما #تسلیمآمریکا و ابر قدرتها میشدیم، ممکن بود امنیت و رفاه ظاهری درست میشد و قبرستانهای ما پر از شهدای عزیز ما نمیگردید، ولی مسلماً استقلال و آزادی و #شرافتمان از بین میرفت. آیا ما میتوانیم نوکر و اسیر آمریکا و دولتهای کافر شویم تا بعضی چیزها ارزان شود و شهید و مجروح ندهیم.؟
هرگز ملت ایران زیر بار این #ننگ نخواهد رفت و تن به این ذلت نخواهد داد. ملت ایران مقابل #آمریکا میایستد و به امید خداوند پیروز است.
خداوند آن قدر تأکید کردهاست که ما با آنها موالات داشتهباشیم، آن وقت برای ارزانی اجناس، ما خودمان را بفروشیم.؟ شما توقع نداشته باشید که آن ها از ما تعریف کنند. اگر آن ها از منِ طلبه و شما تعریف میکردند، ساقط می شدیم. ملت ها با شما هستند و این سازمانها دستاورد ابرقدرتهایی هستند که می خواهند مردم مستضعف جهان را چپاول کنند و به همین جهت با شما مخالفاند.(صحیفه امام جلد 17 صفحه35)
☑️ #اینبحثادامهدارد...
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
🍃🌺🍃
همینالآندعوتیدرکانال #لاحِق🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/116
🌷 #مصاحبهغیرحضوری با #امامخمینی
☑️ #سؤالچهارم :
4⃣-حضرت امام؛ برخي از افراد در داخل کشور، جمهوریاسلامي را سبب دشمني ها و #انزواي کشور مي دانند و معتقدند #جمهوریاسلامي باعث شده که ايران از چشم دنيا بيفتد و #تندرويها در سياست خارجي #اجماعقدرتها را عليه ما ايجاد نموده است، نظر جنابعالي در اين باره چيست؟
"بعضي مغرضين ما را به اعمال سياست #نفرتوکينهتوزي در #مجامعجهاني توصيف و مورد شماتت قرار مي دهند و با دلسوزی هاي بي مورد و اعتراض هاي کودکانه، مي گويند «جمهوریاسلامي سبب #دشمنیها شده است و از چشم غرب و شرق و ايادی شان افتاده است.» که چه خوب است اين سؤال پاسخ داده شود که ملت هاي جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ايران، در چه زماني نزد غربیها و شرقیها احترام و اعتبار داشتهاند، که امروز بي اعتبار شده اند؟
آري! اگر ملت ايران از #همهاصول و #موازيناسلامي و انقلابي خود #عدول کند و خانهي عزّت و اعتبار پيامبر(ص) و ائمهي معصومين(ع) را با دستهاي خود ويران نمايد، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان يک ملت #ضعيفوفقير و بي فرهنگ به رسميت بشناسند، ولي در همان حدي که آنها آقا باشند، ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند، ما ضعيف؛ آنها وليّ و قيّم باشند، ما جيره خوار و حافظ منافع آنها. نه يک ايران يا هويت ايراني- اسلامي، #ارّابهي سياست آمريکا يا شوروي را بکشد و امروز همة مصيبت و عزاي آمريکا و شوروي و شرق و غرب اين است که نه تنها ملت ايران از #تحتالحمايگي آنان خارج شده است؛ که ديگران را هم به خروج از سلطه جبّاران دعوت مي کند. (صحيفه_امام، جلد21 ص 90و91)
... اين ها میگويند که ايران #منزوي است، الآن هم مي گويند. مقصودشان اين [است] که پيش #ملتها منزوي است يا مقصود اين است که پيش #دولتها منزوي است؟
اگر مقصود اين است که پيش ملت ها منزوي است، خوب، بيايند تجربه کنند؛ چند تا اتومبيل بياورند، يکي رئيس جمهوي آمريکا را تويش بنشانند، يکي هم رئيس صدر کذاي شوروي را بنشانند، يکي هم رئيس جمهور فرانسه را بنشانند، يکي هم ملکه ي انگلستان را بنشانند، يکي هم آقاي رئيسجمهور ما را، بروند توي جمعيت.
اين ها، اين چند تا اتومبيل راه بيفتند توي جمعيت ها در دنيا، ما نمي گوييم ايران، مي رويم در آمريکاي لاتين، مي رويم در خود انگلستان، مي رويم در بلاد ديگر حتي بلاد غير مسلمين، ببينيم که معامله ي مردم با اين چند نفر سر کرده - فرض کنيد که هست- چه جوري است؟ آيا معامله همان معامله اي نيست که پاکستان با رئيس جمهور کردند؟ با آن ها چه؟ با تخم مرغ و با چه تنفر از آنها پذيرايي مي کنند.
اگر مقصود اين است که پيش #دولت ها منزوي هستيم، امروز هيچ دولتي نيست که انتظار نداشته باشد که ايران به او يک نرمش نشان بدهد؛ آمريکا اين طور است، شوروي اين طور است، فرانسه اين طور است، آنها منزوي هستند. اين تبليغات زياد هي گفته مي شود. گفته مي شود و يک عده هم باور مي کنند، قبلاً البته باور زياد بود، حالا در ايران باور کم شده است و يک عده اي خودشان را به باور مي زنند وليکن توده ي مردم ديگر اين حرف هاي تبليغاتي را باور نمي کنند.( #صحيفه_امام، جلد19 ص482)
☑️ #اینبحثادامهدارد...
.
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
🍃🌺🍃
همینالآندعوتیدرکانال #لاحِق🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/117
🌷 #مصاحبهغیرحضوری با #امامخمینی
☑️ #سؤالپنجم :
5⃣- حضرت امام؛ شما فرمودید تا کفر و شرک هست #مبارزه هست وتا مبارزه هست ما هستیم.به نظر شما کسانی که باید در میدان مبارزه انقلاباسلامی باشند می توانند #اهلرفاه هم باشند. اصولاً اهل رفاه می توانند اهل مبارزه هم باشند.؟ چه کسانی تا آخر پای انقلاب اسلامی می ایستند؟
جواب:
"ملت عزیز که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند به خوبی دریافتهاند که مبارزه با #رفاهطلبی سازگار نیست، آنها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال وآزادی مستضعفین ومحرومان وجهان با #سرمایهداری و #رفاهطلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانهاند.آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و #مرفهانبیدرد با نصیحت وپند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته ویا به آنان کمک می کنند، آب در هاون می کوبند.
بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که #هرگز با هم جمع نمی شود وتنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر ومحرومت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت، گردانندگان وبرپادارندگان واقعی انقلابها هستند.(صحیفه امام جلد ۲۱صفحه۸۶)
☑️ #اینبحثادامهدارد...
.
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
🍃🌺🍃
همینالآندعوتیدرکانال #لاحِق🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
.
مباحثاتسیاسیاجتماعی/118
🌷 #مصاحبهغیرحضوری با #امامخمینی
☑️ #سؤالششم :
6⃣- حضرت امام؛ به نظر جنابعالی جهانخواران تا کجا و چه زمانی #هویت ما را #بهرسمیت می شناسند؟ و تحت چه شریطی استقلال و آزادی ما را محترم می شمارند.؟ آیا نمی شود هم بر هویت خود اصرار کنیم و هم با آنان مشکلی نداشته باشیم.؟
جواب:🔻🔻🔻
"نکته مهمی که همهی ما باید به آن توجه کنیم و آن را #اصلواساسسیاست خود با بیگانگان قرار دهیم، این است که دشمنان ما و جهانخوران تا کی و کجا ما را تحمل می کنند وتا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند.؟ به یقین آنان مرزی جز #عدولازهمههویتها و #ارزشهایمعنویوالهیمان نمیشناسند.
به گفته قرآن کریم، هرگز دست از مقابله و ستیز با شما برنمیدارند مگر اینکه شما را از #دینتان برگردانند.
ما چه بخواهیم و چه نخواهیم(دست خودمان نیست) صهیونیستها و آمریکا و شوروی(سابق) در تعقیب مان خواهند بود تا #هویت دینی و #شرافت مکتبی مان را لکهدار نمایند"
رونوشت:
#دکترروحانی_دکترظریف_و....
☑️ پایاناینبخشازبحث...
.
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
🍃🌺🍃
همینالآندعوتیدرکانال #لاحِق🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃
1_10337311.pdf
5.21M
📗دانلود کتاب جنجالی:
#حسنروحانیدریکنگاه
✍ اثر کامران غضنفری🔻🔺
https://www.netpaak.ir/?p=37602
🍃🌺🍃
#کانالانقلابیلاحِق در ایتا:🔻
️https://eitaa.com/lahegh
.
☑️ #بخشششم:
#اصلاحطلبانوقتلهایزنجیرهای
مباحثاتسیاسیاجتماعی/119
🌷 #اصلاحطلبانوقتلهایزنجیرهای(1)
در آذر ماه 1377، کشف جنازه شماری از چهرههای سیاسی منتقد جمهوریاسلامی (مرحومه #پروانهاسکندری به همراه همسرش #داریوشفروهر، مرحوم #محمدجعفرپوینده و مرحوم #محمدمختاری)پرده از یک سناریوی وحشتناک و شنیع برداشت که به پرونده #قتلهایزنجیرهای معروف شد. با انتشار اطلاعیه معروف وزارت اطلاعات دولت اصلاحات مبنیبر ارتکاب قتلها توسط👈 "شماری از نیروهای خودسر این وزارتخانه"، هجمههای سنگین سیاسی-مطبوعاتی برای تخریب این وزارتخانه آغاز شد. در این اطلاعیه آمده بود:
" وزارت اطلاعات بنابر وظیفه قانونی و به دنبال دستورات صریح مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، کشف و ریشه کنی این پدیده شوم را در اولویت کاری خود قرار داد و با همکاری کمیته ویژه تحقیق رئیسجمهوری موفق گردید شبکه مزبور را شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار دهد و با کمال تاسف #تعدادمعدودی از همکاران مسئولیت ناشناس، کجاندیش و خودسر #اینوزارت که بی شک آلت دست #عواملپنهان قرار گرفته و در جهت منافع بیگانگان دست به این اعمال جنایتکارانه زده اند در میان آن ها وجود دارند."
مطبوعات #زنجیرهایدومخرداد در روندی هدایت شده و هماهنگ تلاش وسیعی را آغاز کردند تا تقصیر این قتل های غیرانسانی وغیرقابل توجیه را به گردن آنچه «#محافظهکاران #خشونتطلب» خوانده می شدند، بیاندازند. چهرهای چون « #اکبرگنجی» که تبدیل به گل سرسبد این روزنامه ها شده بود، تمام همّ و وقت خود را مصروف داستان پردازی های پر شاخ و برگ در قالب افشاگری علیه جناح راست کرد. البته در این راه چهره های امنیتی اصلاحطلبان چون #سعیدحجاریان، #عباس_عبدی و #علیرضاعلویتبار به واسطه پیوندهایی که با وزارتخانه داشتند، به او یاری میرساندند. گنجی اتهامات و داستان پردازی های خود در موضوع قتلهایزنجیرهای را در کتابی تحت عنوان « #عالیجنابسرخپوش» منتشر کرد که تحت فضاسازی های جبهه دوم خرداد، بسیار پرفروش شد.
جالب این که سیبل اصلی حملات گنجی در این کتاب، #هاشمیرفسنجانی بود که بعدها به ملجاء و مراد همان اصلاحطلبان تبدیل شد.‼️ لیکن باید به این نکته توجه داشت که در ان مقطع، هاشمیرفسنجانی به عنوان یکی از ارکان نظام، و یار رهبریمعظمانقلاب مطرح بود و نیروهای رادیکال اصلاحات قصد داشتند با کوبیدن هاشمیرفسنجانی، سنگر دیگری را هدف بگیرند که همانا مقام عظمای ولایت بود. این چیزی بود که بعدها از لابه لای اعترافات متهم ردیف دوم(و به یک روایت متهم ردیف اول و عامل اصلی قتلها) «سید مصطفی کاظمی»( #موسوی) به عیان گفته شد.
☑️ #اینبخشازبحثادامهدارد...
.
🚩 الثقة بالله ثمن كل غال
و سلم الي كل عال
🍃🌺🍃
رویکردکانالانقلابیلاحِق:
روشنگری،بصیرتافزاییو
هماندیشینیروهایانقلابی/
وَلَايَحْمِلُهَذَاالْعَلَمَإِلاأَهْلُالْبَصَرِ
وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِبِمَوَاضِعِالحق.
#همینالآندعوتیدر :
صفحهتخصصیمباحثاتِ
دینیسیاسیاجتماعی
کانالِانقلابیِ#لاحِق درایتا🔻🔻🔻
https://eitaa.com/lahegh
🍃🌺🍃