eitaa logo
لاله های سرخ
53 دنبال‌کننده
23هزار عکس
15.1هزار ویدیو
1.2هزار فایل
آخرین اخبار و اطلاعات منطقه و جهان با نگاه آخرالزمانی و شرایط نزدیک به ظهور آی دی مدیر کانال: @Jamalniknahad
مشاهده در ایتا
دانلود
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔻ابوحنيفه و مذهب وى 🔷 مذهب حنيفه يكى از مذاهب چهارگانه اهل سنت و جماعت است. 🔶 از پيروان ابوحنيفه، نعمان بن ثابت بت زوطى بن ماه مى باشد كه در سال 80 هجرى به دنيا آمد و در سال 150 هجرى در گذشت. وى در اصل ايرانى و از مردم كابل است. جدش زوطى از اسيران كابل بود و پدرش ثابت در كوفه آزاد شد. 🔷 ابوحنيفه دركوفه به دنيا آمد و براى فراگرفتن دانش كوشش فراوانى نمود. او نزد حماد بن ابى سليمان از علماى قرن اول و اوايل قرن دوم هجرى - در گذشته به سال 120 هجرى - علم دين را فراگرفت. قبر ابوحنيفه هم اكنون در بغداد زيارتگاه اهل سنت است. 🔶 ابوحنيفه مدتى قاضى القضاه كوفه بود و منصور دوانيقى عباسى از او خواست كه منصب قاضى القضاتى را در شهر بغداد بپذيرد، ولى او قبول نكرد؛ در نتيجه خليفه او را به زندان انداخت و در زندان در گذشت. ♦️ ابوحنيفه در بعد راى و اجتهاد قرار داشت و از اهل حديث دورى مى كرد و اصل قياس و استحسان را در آراء خود پذيرفت. از اين جهت قياس و استحسان در مذهب فقهى او پس از قرآن و سنت و اجماع، اصل چهارم به شمار مى آيد. روش و شيوه ابداعى او در فقه تحت عنوان فقه حنفى شناخته شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ نوبختى و ابوالحسن اشعرى و گروه ديگر از علما علم كلام ابوحنيفه را از گروه «رجا» - مرجئه - خوانده اند و در اين مطلب به گفته او استناد نموده اند كه در كتاب «فقه الاكبر» گفته: 🔷 «لا نكفر احدا بذنب و لا ننفى احدا عن الايمان»يعنى ما كسى را درباره گناهى كه انجام داده است كافر نمى دانيم و از كسى نفى ايمان نمى كنيم. 🔶 البته اين عنوان دليل بر مرجئه بودن نيست، زيرا دانشمندان اهل سنت و شيعه هم اينگونه افراد را كافر ندانسته اند. 🔷 ابن خلدون مى گويد: ابوحنيفه تنها 17 روايت از روايات نبوى را قبول كرده و او در راى و قياس راه افراط را در پيش گرفته بود. ابوحنيفه، پس از مرگش، مذهب فقهى او توسط دو نفر از يارانش يكى محمد بن حسن شيبانى، و ديگرى ابويوسف قاضى، رواج يافت. 🔶 آثار وى تنها يك كتاب به نام فقه اكبر بيش نيست، گر چه شاگردانش فتاوى او را پس از وى گرد آورى نموده و به رشته تحرير در آورده اند. 🔷 پايه و اساس فقه ابوحنيفه مبتنى بر هفت اصل است: 1 - قرآن 2 - سنت 3 - اقوال صحابه 4 - قياس 5 - استحسان 6 - اجماع 7 - عرف. 🔶 ابوحنيفه از راه خز فروشى و معامله ابريشم زندگى مى كرد و از خلفاى عباسى بيزارى مى جست و هرگز آنان را دوست نمى داشت، و به علويان كه دشمنان اين خلفا بودند كمك مالى فراوان مى نمود، بويژه در رابطه با قيام زيد بن على بن الحسين عليه السلام كمك مالى فراوانى به زيد و طرفدارانش نمود. 🔷 او چون منصب قضاوت در بغداد را از طرف خليفه قبول نكرد، او را به زدن 100 ضربه تازيانه محكوم كردند و در زندان انداختند و عاقبت در زندان در گذشت. 🔶 ابوحنيفه در هر مساءله فقهى پس از استنباط حكم شرعى مى گفت: هذا رايى يعنى اين راى من است، لذا پيروان او را «اصحاب راءى»گفته اند. 🔷 مذهب فقهى ابوحنيفه در كشورهاى عراق، مصر، لبنان، سوريه، تركيه، تفغانستان، پاكستان، تركمنستان، چين، هند و آسياى مركزى رواج دارد و يك سوم مسلمانان جهان بر اين مذهب فقهى استوارند. در گذشت وى در ماه رجب و يا شعبان سال 150 و يا 151 و يا 153 هجرى اتفاق افتاده است. 🔻اهل حديث و اصحاب راءى 🔷 همانگونه كه درباره مذهب فقهى ابوحنيفه گفته شد، او و پيروانش را «اهل راءى»گفته اند. در برابر اين گروه «اهل حديث»و اصحاب روايت مى باشند. 🔻شهرستانى مى گويد: مجتهدان سنت و جماعت به دو گروه: اصحاب حديث و اصحاب راءى تقسيم مى شوند. 🔷 ياران حديث كه مردم حجاز مى باشند عبارتند از: پيروان مالك بن انس و محمد بن ادريس شافعى و سفيان ثورى و يزيد بن هارون و جرير بن عبدالله و وكيع بن الجراح و احمد بن حنبل و داود بن على بن محمد اصفهانى. 🔶 اين گروه را از جهت اينكه نسبت به اخبار و روايات، نظر ويژ ه اى را از خود نشان مى دهند، اهل حديث گفته اند. اين گروه احكام شرع را مبتنى بر نص قرآن و روايات مى دانند و از هر گونه قياس و امثال آن خوددارى مى كنند. 🔷 اصحاب راءى از مردم عراق و از پيروان ابوحنيفه هستند كه احكام شرع را از طريق قياس و مانند آن بدست مى آورند. پس از ابوحنيفه دو شاگردش - محمد بن حسن شيبانى و ابو يوسف قاضى - اين روش را در ميان مردم عراق رواج دادند. 🔻 شهرستانى مى گويد: اهل حديث را بر پنج گروه تقسيم كرده اند: 1 - داوديه 2 - شافعيه 3 - حنبليه 4 - مالكيه 5 - اشعريه. 🔻فرقه داوديه: 🔷 اينان از پيروان ابوسليمان داود بن على بن خلف اصفهانى هستند كه در سال 201 هجرى متولد شد و در سال 270 هجرى در گذشت. وى ملقب به ظاهرى كه يكى از ائمه فقهى در اسلام است مى باشد به اين فرقه «ظاهريه»نيز گفته مى شود. 🔶 داود در روش و مكتب فقهى خود به ظاهر قرآن اكتفا مى كرد و هرگز به قياس و راءى و استحسان روى نياورد و در مورد اجماع هم، توجه فراوانى به اصحاب رسول اكرم صلى الله عليه و آله داشت و به شدت فقهايى را كه بر اساس راءى و قياس فتوى مى دادند رد مى كرد. 🔷 داوداصالتا از مردم كاشان ولى تولدش در كوفه بود و در بغداد زندگى مى كرد. در حوزه درسى تدريس او چهار صد شاگرد جمع مى شدند و او را نوشته هايى است كه ابن نديم در كتاب الفهرست از آنها نام برده است. ♦️ داود در شهر بغداد در گذشت و پس از وى كسى كه مذهب فقهى او را رواج فراوان داد ابن خرم اندلسى - متوفاى 456 هجرى - بود ابن خرم كتابى در اصول مذهب ظاهريه در هشت جلد به نام «الفقه الظاهريه»تاليف كرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻فرقه شافعيه 🔷 اينان از پيروان عبدالله بن ادريس الشافعى المطلبى هستند. فرقه شافعيه با گروه «اهل راءى»در قسمتى از فروع دين با هم اختلاف دارند. 🔻 ايمان در عقيده شافعيه داراى سه شرط عمده است: 🔷 1 - الاقرار باللسان 🔶 2- التصديق بالجنان 🔷 3 - العمل بالاركان، همانطورى كه شيعه نيز چنين مى گويد. 🔶 شافعى بر اين باور است كه ايمان حالت كم و زيادى دارد. پيروان شافعى مى گويند: مؤمن هستيم اگرخداخواهد. ولى پيروان حنفى مى گويند: ما حقيقتا مؤمن مى باشيم. 🔷 يك گروه از شافعيان مشبهه مى باشند و بعضى از اين گروه، يزيد را خليفه پنجم گفته اند و على عليه السلام را به ظاهر ناسزا مى گويند! 🔶 شافعى با احمد حنبل مناظراتى داشته است شافعى در فلسطين به دنيا آمد و دو ساله بود كه او را به مكه بردند و دوباره به بغداد رفت و در سال 199 هجرى به مصر سفر كرد و در فسطاطه در روز آخر رجب سال 204 هجرى در گذشت و در دامنه كوه المقطم در مقبره بنى عبدالحكم به خاك سپرده شد. 🔷 شافعى از شعراء زبردست عصر خود بود و در سن بيست سالگى به مقام فتوى رسيد و در آن سن به مدينه سفر كرد تا از محضر امام مالك استفاده كند و در آنجا ماند تا اينكه مالك در سال 179 هجرى در گذشت. 🔶 وى سفرى به يمن كرد و در آن شهر با علويان زيدى همداستان و هم فكر شد و در پنهانى با امام يحيى بن عبدالله كه از بزرگان مذهب زيديه بود رفت و آمد و معاشرت داشت تا اينكه او را با گروهى از علويان اسير كرده، به بغداد پيش هارون بردند (187 هجرى) هارون چون از مقام علمى او آگاه شد او را آزاد نمود. 🔷 سلطان صلاح الدين ايوبى مدرسه بزرگى بر سر مزار او ساخت و الملك الكامل در سال 608 هجرى گنبدى بر ضريح او بنا نمود. 🔶 شافعى در ابتدا از پيروان مالك بن انس بود و از روايات پيروى مى كرد، ولى بر اثر سفرهاى فراوانى كه كرد براى خود مذهبى ويژه اختيار نمود. 🔷 وى نظر خود را با روايات درهم آميخت و مذهبى بين دو مذهب حنفى و مالكى به وجود آورد كه به مذهب شافعى شهرت يافت. 🔶 او در كلام از پيروان ابوالحسن اشعرى بود و ادله چهارگانه را كه كتاب و سنت و اجماع و قياس باشد، قبول كرده بود. او قائل به استدلال نيز بود ولى چيزى را كه حنفيان به آن استحسان مى گويند و نيز اين مطلب را كه مالكيان آن را مصالح مرسله گفته اند رد مى كرد. 🔷 تا زمان شافعى براى استنباط احكام شرع، كتاب مدونى در دست نبود و تنها فقهاء در كتابهاى فقهى خود از بعضى مسائل مانند: اجتهاد و راى و استحسان، سخن بر زبان مى آوردند. نخستين كسى كه مسائل اصول فقه را تدوين و تأليف نمود وى بود. 🔶 شافعى در جوانى كتاب «الرساله»را تأليف كرد. در اين كتاب سخن از قرآن، سنت، ناسخ، منسوخ، علل، احاديث، خبر واحد، اجماع، قياس، اجتهاد، استحسان و اختلاف به ميان آمده است. 🔷 مذهب شافعى در عصر عثمانيان در كشورهاى اسلامى رواج فراوان یافت و در اوايل قرن دهم هجرى بر ديگر مذاهب اهل سنت پيشى گرفت و آنان را تحت الشعاع خود قرار داد. فقهايى كه از محضر او استفاده علمى كرده اند عبارتند از: احمد بن حنبل، داود ظاهرى، ابوالثور بغدادى. 🔶 از مشاهير شاگردان وى، ابويعقوب بويطى متوفاى سال 231 هجرى و اسماعيل مزنى متوفاى سال 264 هجرى و ربيع بن سليمان مرادى در گذشته سال 270 هجرى مى باشند. از فقهاى مشهور اين مذهب ابو اسحاق فيروز آبادى - در گذشته سال 476 و مصنف كتاب «المهذب»- و ابو حامد غزالى - در گذشته سال 505 هجرى - مى باشند. 🔷 آثارى كه براى شافعى ذكر كرده اند عبارتند از: 1 - كتاب «الام»در فقه كه در چاپهاى مختلف به چاپ رسيده از جمله 7 جلدى. 2 - كتاب «الرساله»در علم اصول فقه. 3 - كتاب «احكام القرآن»4 - كتاب «السنن».5 - كتاب «اختلاف الحديث».6 - كتاب «السبق و الرمى».7 - كتاب «فضائل القريش».8 - كتاب «ادب القاضى». 🔶 ناگفته نماند كه كتابهاى شافعى به دست شاگردان وى جمع آورى و نوشته و تدوين گشته است. چنان كه در مقدمه كتاب الام تصريح شده كه آن كتاب تقريرات درس شافعى است كه به قلم ربيع بن سليمان مرادى شاگرد شافعى، به رشته تحرير در آمده است. 🔷 امروزه بسيارى از مسلمانان فلسطين، اردن، سوريه، لبنان، عراق، حجاز، پاكستان، مصر، هند و چين، اندونزى و كردهاى ايران و سنيان فارس و يمن بر طريق مذهب فقهى شافعى هستند. شافعى ازنظرفقهى به شيعه خيلى نزديك است. ♦️منبع: تاريخ اديان و مذاهب جهان، عبدالله مبلغی آبادانی،جلد3 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ 🔻محمد بن ادريس شافعى درباره امام على بن ابيطالب عليه السلام مى گويد: 🔷 در امام على عليه السلام چهار خصلت است كه اگر يكى از آنها در هر كس پيدا شود مستحق تكريم و احترام است و آنها عبارتند از: زهد و علم و شجاعت و شرافت. 🔶 و نيز مى گويد: پيامبر عاليقدر اسلام صلى الله عليه و آله، امام على عليه السلام را به دانش قرآن و محتواى آن اختصاص داد و نيز رسول اكرم صلى الله عليه و آله به وى فرمان داد تا در ميان مسلمانان قضاوت نمايد و آن حضرت، فتواهاى امام على عليه السلام را امضاء مى فرمود. 🔷 و شافعى مى گفت: امام على عليه السلام بر حق بود و معاويه ناحق و باطل. شافعى در سال 146 يا سال 150 هجرى به دنيا آمده و در سال 204 ماه رجب در بغداد و يا در مصر در گذشته است. 🔻فرقه حنبليه 🔷 اين گروه از پيروان ابو عبدالله احمد بن حنبل مى باشند. احمد در سال 164 به دنيا آمد و در سال 241 هجرى درگذشت. او در شهر بغداد متولد گرديد و در همان شهر از دنيا رفت. 🔶 احمد حنبل فقيهى كثيرالسفر بود و براى فراگفتن علوم اسلامى و حديث، به شام و حجاز و يمن و كوفه و بصره سفر كرد و روايات بسيارى را گرد آورد و آنها را در مجموعه اى كه «مسند احمد حنبل»ناميده شده فراهم نمود. 🔷 مسند احمد بن حنبل مجموعا در شش جز و در بردارنده چهل هزار روايت مى باشد او از عمل به راءى دورى مى كرد و تنها به كتاب الله و حديث استدلال مى نمود و به اندازه اى در استناد به احاديث كوشا بود كه گروهى از بزرگان اسلام مانند: محمد بن جرير طبرى و محمد بن اسحاق معروف به ابن نديم او را از پيشوايان حديث شمرده اند. 🔶 احمد بن حنبل يكى از شاگردان خوش فهم شافعى بود، ولى پس از مدتى از مذهب وى دورى نمود و خود مذهبى مستقل بنا كرد و آن را بر پنج اصل: قرآن و سنت و فتاوى صحابه و قول بعضى از صحابه اگر موافق كتاب و سنت باشد و همه روايات مرسل و ضعيف استوار نمود. 🔷 پيروان مذهب حنبلى از پيروان سه مذهب فقهى ديگر اهل سنت كمتر مى باشند. پس از در گذشت ابن حنبل سالها بعد از وى، دو نفر يكى ابن تيميه و ديگرى ابن قيم شاگرد ابن تيميه روى كار آمدند و كار خودشان را بر اساس فكر امام احمد حنبل ادامه دادند . 🔶 در قرن دوازدهم هجرى، محمد بن عبدالوهاب متوفاى سال 1206 هجرى، عقيده خود را بر محور مذهب حنبلى استوار نمود و مذهب نوينى را بوجود آورد كه امروز به نام «مذهب وهابى»در عربستان سعودى رواج كامل دارد. 🔷 احمد بن حنبل ايرانى الاصل و از مردمان شهر مرو و پدرش در آن عصر حاكم و فرماندار سرخس بود. او علاوه بر كتاب مسند خود، كتابهاى ديگرى درباره ناسخ و منسوخ و تفسير قرآن و غيره نگاشت. 🔶 او در عصر ماءمون عباسى قائل به قديم و ازلى بودن قرآن شد و پس از ماءمون كه معتصم بر سر كار آمد و او را آزار فراوان داد و به زندان انداخت و به مدت 28 ماه در زندان گرفتار بود تا اينكه در سال 220 هجرى از زندان آزاد شد، و چون متوكل عباسى بر اريكه خلافت جلوس كرد، احمد بن حنبل را احترام فراوان نمود تا از اين رهگذر جبران گذشته را نموده باشد. 🔷 ابن قيم فتاوى او را در بيست مجلد گرد آورى نموده است. ابن حنبل از مخالفان مذهب راءى محسوب مى شود. 🔶 مذهب فقهى احمد بن حنبل تا قرن هشتم در بلاد اسلام رواج فراوان داشت. مقدسى مى گويد: بيشتر مردم اصفهان و رى و شهرهاى ديگر در ايران مذهب حنبلى داشتند، و به معاويه بن ابوسفيان احترام فراوان مى كردند و در شام و فلسطين گروه زيادى بر اين مذهب بودند . 🔷 از بزرگان اين مذهب كه در ترويج ان كوشش فراوان كردند، يكى تقى الدين احمد بن عبدالحليم بن تيميه متولد 661 و متوفاى 728 هجرى و پس از او شاگردش ابن قيم بوده سات و در قرن 12، اين مذهب را محمد بن عبدالوهاب و خانواده آل سعود در جزيره العرب رواج دادند. ♦️ گروه حنابله به امر به معروف و نهب از منكر اهميت فراوان مى دهند و در عربستان گروهى به نام «الامرين بالمعروف و الناهرين عن المنكر» از طرف حكومت دولت عهده دار اين كار هستند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (پایانی) 5️⃣ ♦️ احمد بن حنبل مرد كهن سالى بود كه نسبت به محمد بن ادريس شافعى احترام زيادى قائل بود. 🔷 او همچون ديگر اصحاب حديث و سنت، قرآن را ازلى و قديم مى دانست، و با اينكه كلام خدا را مركب از اصوات و حروف مى دانست، باز هم بر اين باور بود كه تركيب حروف و اصوات به همين شكل در عالم ازل ثابت و به ذات پروردگار قائم بوده و صوتى كه امروزه از قاريان شنيده مى شود و مشاهده اى كه از خطوط قرآن به چشم مى آيد، همان كلام ازلى و قديمى يزدانى است! 🔶 و اين عقيده تا جايى در افكار گروهى از پيروان او پيش است كه مى گويند: هر يك از نسخه هاى قرآن و جلد آن نيز ازلى است! 🔷 احمد بن حنبل در مقابل گروه معتزله كه قائل به مخلوق بودن و حادث بودن قرآن بودند، به شدت اصرار مى ورزيد كه قرآن قديم و ازلى است و به خاطر همين عقيده با ماءمورين خليفه عباسى ماءمون به مخالفت برخاست و كار بجايى كشيده شد كه او را دست بسته پيش ماءمون بردند. ولى پيش از رسيدن، خبر مرگ ماءمون به احمد بن حنبل رسيد و ماءمورين دوباره او را به بغداد برگرداندند. 🔶 احمد در حكومت معتصم نيز بر عقيده خود اصرار ورزيد تا اينكه در سال 219 هجرى خليفه عباسى او را در حضور گروهى به مدت سه روز تحت نظر قرار داد و بر وى فشار آورد تا از عقيده اش منصرف شود، ولى اين فشار، ابن حنبل را از عقيده اش باز نداشت! 🔷 لذا خليفه دستور داد او را تازيانه بر او زدند، از هوش برفت و خليفه از ترس گروه حنابله دستور داد تا او را زندانى كنند. در عصر واثق پسر معتصم نيز همين روش دنبال شد تا اينكه در سال 232 هجرى كه متوكل عباسى به خلافت رسيد، از احمد ابن حنبل حمايت كرد و او را محترم و معزز داشت. 🔻 فرقه مالكى 🔷 بنيان گذار اين مذهب، ابو عبدالله مالك بن انس مى باشد كه پيروان او را مالكى گويند. مالك در سالهاى 90 تا 95 هجرى به دنيا آمده و در شهر مدینه منوره، از فقهاى مشهور آن شهر، فقه را فرا گرفت. مهمترين اثر معروف او «الموطا» مى باشد، كه در آن روايات و سنن را بنا به ترتيب ابواب فقهى، مرتب و منظم كرده است. 🔶 مالك بعد از استناد به قرآن و روايات نبوى، به عمل علماى عصر خود از اهل مدينه استناد مى جست و از اهل استصلاح نيز كمك مى گرفت؛ يعنى هنگام وضع حكم، مصلحت عامه را در نظر داشت و آنچه اصلح بود رعايت مى كرد. مالك در سال 174 يا 187 يا 179 در مدينه در گذشت. 🔷 مالك فقيهى عربى الاصل است كه در شهر مدينه ديده به جهان گشود و او را امام المدينه گويند و در همان شهر در گذشت. او فقه خود را بر اساس روايات نبوى قرار داد و به خبر واحد نيز عمل مى كرد و به اقوال صحابه توجه فراوان داشت و چون براى مساءله اى از مسائل فقهى دليلى از قرآن و سنت پيدا نمى كرد، به قياس و مصالح مرسله متوسل مى شد. 🔶 مصالح مرسله امورى است كه به منظور مصلحت مهم ترى به آن توجه مى كنند، مانند اينكه براى گرفتن اقرار از دزد مثلا او را شكنجه دهند! كه هيچ دليلى براعتبارآن دردست نيست، واين اصل فقط درنزدمالك بن انس پذيرفته شده است. 🔷 مالك هرگاه روايتى را نقل مى كرد، وضو مى گرفت و بر روى فرش جلوس مى كرد و ريش خود را شانه مى زد و موقر و متين به خواندن روايت مى پرداخت. در وقت راه رفتن و يا در حال ايستاده، حديثى را نقل مى كرد. 🔶 او با اينكه به كبر سن رسيده بود و ضعيف شده بود در شهر مدينه بر اسب سوار نمى شد و مى گفت: به احترام پيامبر (صلى الله عليه و آله)كه در خاك مدينه مدفون است در اينجا بر اسب سوار نمى شوم. 🔷 مالك بن انس كتاب الموطا را براى منصور عباسى نگاشت و در تمام عمرش جز براى حج بيت الله الحرام از مدينه خارج نشد. وى استاد شافعى بود. 🔶 مذهب مالك در مدينه نشاءت گرفت و در حجاز منتشر شد، سپس در مغرب و اندلس و مراكش و الجزاير و تونس و ليبى و مصر و سودان و بحرين و كويت رواج يافت. پيروان مذهب فقهى مالك در حدود پنجاه ميليون نفر مى باشند. ♦️منبع: تاريخ اديان و مذاهب جهان، عبدالله مبلغی آبادانی،جلد3 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
39.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشریه آمریکایی : مقتدی صدر بزرگترین سرمایه آمریکا در عراق است نشریه فارن پالیسی : آمریکا باید بفهمد که مقتدی صدر بزرگترین سرمایه این کشور در عراق است. هرآنچه که ما میخواهیم علیه ایران انجام دهیم از مسیر مقتدی محقق خواهد شد... کانال دوم ما در یوتیوب 👇👇 🔴 ✅ کانال دوم آقای تحلیلگر (https://www.youtube.com/channel/UCGCejf52yCQHf55-R4cEPNA)#آقای_تحلیلگر را در شبکه های اجتماعی در این آدرس ها دنبال کنید تلگرام (http://t.me/mrtahlilgar)| اینستاگرام (http://instagram.com/mr_tahlilgar) | توئیتر (http://twitter.com/mr_tahlilgar_) | ایتا (http://eitaa.com/mrtahlilgar1) | یوتیوب (https://www.youtube.com/channel/UCEnlZ1Dqi5XVNCHjydX6ZqA) | آپارات (https://www.aparat.com/mrtahlilgar) |سروش (http://splus.ir/mr_tahlilgar) |کانال عبری عربی (https://www.youtube.com/channel/UCHB3CSNdTTcoKw7QMUJyR6w)
💢 آمریکا: ما در مذاکرات وین بر روی رفع تحریم های تهران توافقی نکرده ایم/ تا درباره همه چیز توافق نکنیم، درباره هیچ چیز توافق نشده است 💬 رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران درباره اخبار منتشر شده از سوی روزنامه وال استریت ژورنال درباره امتیاز ویژه اروپا و آمریکا به ایران درباره بسته شدن پرونده تحقیقات درباره فعالیت های پیشین هسته ای تهران، آن را تکذیب کرد و گفت: 🔻سیاست ما این است که فشاری بر روی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بستن پرونده مسائل پیشین تهران اعمال نخواهیم کرد. 🔻پرونده فعالیتهای هسته ای پیشین ایران زمانی بسته خواهد شد که تهران پاسخ های معتبری که آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست کرده است را به آنها بدهد. 🔻ما در مذاکرات وین بر روی رفع تحریمهای تهران توافقی نکرده ایم. تا درباره همه چیز توافق نکنیم، درباره هیچ چیز توافق نشده است. 🔻اکنون با یک متن که هماهنگ کننده اتحادیه اروپا مطرح کرده مواجهیم و همه طرفها درک مشخصی از آن دارند. 🔻درباره کاهش معیارهای تحریمی خود در معاملات تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا مذاکره ای نکرده و در آینده نیز نخواهیم کرد. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
چه دعوایی راه بیفتد در آمریکا اگر ترامپ در موضوع اسناد کشف شده توسط اف بی‌ای، سر از زندان دربیاورد و از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری محروم شود. قانع کردن بخش وسیعی از شهروندان آمریکایی به این که ترامپ خطاکار است و به خاطر مواضع سیاسی زندانی نشده است، کار بسیار دشوار خواهد بود. ✍ امیر علی ابوالفتح، کارشناس بین‌الملل 🏴 @Roshangari_ir
کیسینجر: ایالات متحده در آستانه جنگ با روسیه و چین است ​وزیر امور خارجه اسبق آمریکا: 🔹ما در آستانه وارد شدن به جنگ با روسیه و چین بر سر مسائلی هستیم که تا حدی مسئول به وجود آمدن آنها هستیم، بدون اینکه بدانیم چگونه به آنها پایان دهیم یا به چه چیزی منجر خواهد شد 🇮🇷 @voifarsi
آلمان به پیشواز زمستان سخت می‌رود 🔹آلمان به‌دلیل کاهش واردات گاز از روسیه، مجبور به آغاز خاموشی‌های شبانه شده است. وزیر اقتصاد این کشور گفته برای صرفه‌جویی انرژی برای زمستان پیش‌رو برق ساختمان‌های عمومی، بناهای تاریخی و تبلیغات شب‌ها قطع می‌شود. حمام‌ها در استخرهای عمومی هم تنها دوش آب سرد خواهند داشت. ‌@jaarchi
💢 سلمان رشدی،مورد سوقصد قرار گرفت ✍ فاطمه علیزادنیا 🔻 ۱۱ صبح،۱۲اوت ۲۰۲۲ سخنران تازه در پشت تریبون جای گرفته است ناگهان از میان جمعیت مرد جوانی به سمت تریبون حمله ور میشود سلمان رشدی بر اثر شدت ضربات وارده با سلاح سرد، با بالگرد به بیمارستان منتقل میشود 🔻 به گفته منابع خبری ،پس از ساعت ها عمل جراحی،نویسنده آیات شیطانی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس میکشد و قادر به صحبت کردن نیست 🔻 احتمالا یک چشم خود را ازدست خواهد داد. اعصاب دستش قطع شده و کبدش براثر ضربه چاقو آسیب جبران ناپذیری دیده است 🔻 پس از پذیرش قطعنامه‌ی ۵۹۸ و پایان جنگ، فعالیت‌های دیپلماتیک ایران برای ارتباط با کشورهای مختلف شدت گرفته بود. ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۶۷ اعلامیه‌ی برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و انگلستان در وین منتشر شده بود و اروپایی‌ها و خصوصاً انگلستان تصور می‌کردند ایران به‌خاطر بهبود روابط با انگلستان، اعتراض شدیدی علیه انتشار کتاب آیات شیطانی نخواهد کرد. 🔻 اما واقعه‌ی کشتار مسلمانان معترض توسط پلیس پاکستان باعث طرح بیش از پیش این موضوع در ایران 🔻 سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه فتوایی از امام خمینی (ره) درباره‌ی ارتداد سلمان رشدی و واجب‌القتل بودن او منتشر شد ✍ متن حکم حضرت روح الله بدین شرح بود: ❌ بسمه‌تعالی إنا لله و إنا الیه راجعون به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان‌شاءاللّه. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 چند نکته درباره آغاز و فرجام فتنه رُشدی - ۱ ✍ محمد ایمانی ۱) هر تحلیلی درباره پشت پرده حمله به سلمان رشدی ارائه شود، تفاوتی در اصل خبر نمی کند و آن این که اول و آخر پادویی برای دشمنان امت اسلام، نکبت است. بازیگردان های غربی ممکن است به مزدوران خود پول و شهرت و موقعیت بدهند، اما هزار برابر بیگاری می کشند. ۲) مزدورانی از این دست، در پیشانی جبهه تهاجم به امت اسلام و مقدسات و مصالح آنها جا گذاری می شوند و به هر حال عاقبت این جاگیری خائنانه، تلف شدن است. ۳) نویسنده ای که به تحریک ناتوی فرهنگی و اطلاعاتی، مرتکب سبّ و توهین و تهمت علیه پیامبر اسلام (ص) شد، بر لبه پرتگاه جهنم دست و پا می زند. اما رشدی، نه امروز، بلکه ۳۴ سال است دوزخ را پیش چشم می بیند و این، ضربت مهیبی است که امام خمینی (ره) نه فقط بر پیکر حقیر او، بلکه بر پیکره نقشه شوم غرب زد. ۴) غرب به خیال خود می خواست قلب دژ محکم اسلام را با این هجوم و هتاکی هدف بگیرد و سپس، ضربات بعدی را به اجرا بگذارد. اما امام خمینی، در تاریخ 25 بهمن 1367، این جنگ را مغلوبه کرد و داغ چیرگی بر عزت مسلمین را بر دل طراحانش گذاشت. ۵) سلمان رشدی همان روز به درک واصل شد که امام، خطاب به امت اسلام نوشت: "إنا للَّه و إنا إلیه راجعون. به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‏رسانم مؤلف کتاب آیات شیطانی که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می ‏باشند. از مسلمانان غیور می ‏خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء اللَّه". ۶) امام همچنین چهار روز بعد، پاسخ دروغ پراکنی رسانه‏‌های غربی را دادند؛ این رسانه ها از طرف مسئولین جمهوری اسلامی ادعا کرده بودند اگر نویسنده کتاب آیات شیطانی توبه کند، حکم اعدام درباره او لغو می ‏گردد. امام پاسخ دادند: "سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی همّ خود را به کار گیرد تا او را به دَرک واصل گرداند. اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می ‏خواهد به عنوان جایزه و یا مزد عمل به او بپردازند". ۷) همه ابعاد حمله دیروز مشخص نیست. رسانه های آمریکایی می گویند فردی که به سلمان رشدی حمله کرده، هادی مطر، ۲۴ ساله، ساکن نیوجرسی، اصالتا لبنانی و احتمالا شیعه است. این رسانه ها همچنین تصاویری از پروفایل فیسبوک وی، حاوی عکس های امام خمینی و امام خامنه ای و سردار شهید سلیمانی منتشر کرده اند. ۸) برخی احتمال می دهند این ماجرا صحنه سازی (از طرف آمریکا یا اسرائیل) باشد. آنها به فضا سازی چند روز قبل اشاره می کنند که محافل آمریکایی ادعا کردند عوامل ایران در صدد ترور یا ربودن جان بولتون بوده اند. همچنین به این موضوع استناد شده که آمریکا در جریان مذاکرات وین، مخالف لغو برخی تحریم ها با برچسب تروریسم بوده و با فضا سازی های اخیر، دنبال فشار به ایران هستند. ۹) همچنان که تاکید شد، هر تحلیلی درباره پشت پرده حمله به سلمان رشدی ارائه شود، تفاوتی در اصل ماجرا (سرانجام زندگی نکبت بار فرد هتاک به مقدسات ۱.۶ میلیارد مسلمان) ایجاد نمی کند. هر کس که بپذیرد در لشکر وحشی غرب نقش پیاده نظام را بازی کند، باید منتظر هزینه های آن باشد. ۱۰) آمریکا و اسرائیل و غرب، هر قدر هم درباره اعدام رشدی هارت و هورت کنند، نمی توانند غیرت به جوش آمده در رگ امت اسلام را بخشکانند و این درست، نقطه مقابل خط تسلیم و سازشی است که غربی ها، به سران خائن برخی ممالک اسلامی دیکته می کنند. ۱۱) این معادله باید به هم بخورد که زورگویان غربی می توانند هر نوع یاغیگری و جنایتی را که خواستند علیه مقدسات و موجودیت و مصالح امت اسلامی مرتکب شوند و هزینه ای نپردازند. ⬅️ ادامه در پست بعدی... اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students