🚨انگلیس: از رئیسی میخواهیم ایران را در مسیر متفاوتی قرار دهد
🔹نماینده انگلیس در شورای امنیت: رئیسجمهور منتخب ایران میتواند با پرداختن به نگرانیها درباره برنامه هستهای ایران، خاتمهدادن به فعالیتهای ثباتزدا و نقض حقوق بشر و آزاد کردن شهروندان انگلیسی، ایران را وارد مسیر متفاوتی کند.
🔹مذاکرات وین نمیتوانند برای مدت نامحدود ادامه داشته باشند و به سرعت به موعد تصمیمگیری نزدیک میشویم. گامهای هستهای ایران منافع برجام را کاهش میدهد. از اقدام ایران در محدود کردن فعالیتهای نظارتی و پایشی آژانس بینالمللی انرژی اتمی نگران هستیم.
🎴 اخبار #بخش_خبری_2030 👇
http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ 6 دقیقه مناظره داغ
بین روحانی، ظریف، صالحی، سیف، عراقچی و ولایتی درباره برجام!!!
فقط یکبار ببینید تا برای همیشه با حقیقت این افراد و ماجرای برجام آشنا شوید
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
🚨#فوری | 🚨#مهم |
🔴 به هلاکت رسیدن فرمانده اسکادران اسب های قرمز آمریکا در پایگاه العدیده قطر!
🔹بنا به اظهار کلیه منابع خبری آمریکا از جمله خبر گزاری رسمی دولت و وبسایت military.com این فرمانده 2 روز پیش و در سن 55 سالگی در پایگاه هوایی العدیده خطر به هلاکت رسیده است.
🔹پس از گذشت چندین روز، هیچ گونه خبری از نحوه حادثه اطلاع رسانی نشده، هم چنین که تحقیقات سنگینی پس از مرگ این فرمانده در نیروی هوایی آمریکا کلید خورده است، معمولا در اتفاقات این چنینی نیرو های آمریکایی دربیانیه ای علت مرگ را سریعا اعلام می نمایند (مثلا بر اثر سقوط جر ثقیل و ....) اما با توجه به حجم تحقیقات و بایکوت خبری علت اصلی حادثه، تقریبا به صورت قطعی می توان گفت که این فرمانده به قتل رسیده است.
🔺🔺لازم است که یادآور شویم برای عملیات شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی از این پایگاه به صورت گسترده ای استفاده شد/فتح
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
🚨روسیه: دولت فعلی آمریکا سیاست فشار حداکثری علیه ایران را ادامه داده است
نماینده روسیه:
🔹متأسفانه هنوز شاهد بازنگری واقعی در تصمیمهای دولت سابق آمریکا نیستیم و طرف آمریکایی عملاً دارد سیاست فشار حداکثری علیه ایران را ادامه میدهد.
🔹آمریکا همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است و به عنوان مثال، محدودیتهای یکجانبه مربوط به ممنوعیتهای تسلیحاتی علیه ایران را، علیرغم برداشته شدن تمامی محدودیتهای سازمان ملل علیه این کشور حفظ کرده است.
🎴 اخبار #بخش_خبری_2030 👇
http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
فرقهِ عجیب « قرآنيان » 🔻
قسمت (دوم) 2️⃣
♦️ پیدایش این فرقه
🔷 برخی از پژوهشگران بر این نظرند كه فكر انكار سنت برای اولین بار از سوی خوارج اظهار شد كه اقامه حد سنگسار زناكار و مسح كردن بر كفش و دیگر تشریعاتی را كه از رهگذر روایت از پیامبر بود و در قرآن وجود نداشت، رد كردند.
♦️ شاید می توان گفت بنیانگذاراین فرقه ، عمر و ابوبكر بوده اند. چون عمر بن خطّاب اوّلین كسی است كه شعار « حسبنا كتاب الله » را سر داده است؛ و در در زمان ابوبكر و عمر بود كه احادیث نبوی سوزانده شدند و تا زمان امیرمومنان(ع) نقل حدیث نبوی ممنوع بوده است.
🔷 اما در دوره جدید فكر انكار سنت در هند در فاصله اشغال انگلستان از سوی احمد خان اظهار شد كه قرآن را با روش عقلی تفسیر كرد و برای پذیرش حدیث شروط سختی را قرار داد كه بر اساس آن بیش تر احادیث را انكار می كرد؛ سپس عبد الله جكر الوی در پاكستان كار او را پی گرفت.
🔶 عبد الله جكر الوی به تدریس حدیث اشتغال داشت؛ به همین رو با شماری از شبهاتی درباره حدیث رو به رو شد تا آنجا كه در نهایت به انكار حدیث به طور كلی روی آورد و این كه قرآن تنها چیزی است كه خداوند بر پیامبر اسلام(ص) نازل كرده است.
🔷 او گروهی را به نام «اهل ذكر و قرآن» بنیان نهاد كه از طریق آن ادعا كرد كه قرآن تنها منبع احكام شرعی است و در این زمینه كتاب های بسیاری را تألیف كرد و فكر احمد الدین امرتسری بینانگذار گروه امت مسلمان را بنیان نهاد كه به افكار او دعوت می كرد و پس از آن غلام احمد پرویز به آن دعوت می نمود.
🔶 عبد الله جكر الوی سپس شروع كرد، دیگران را به افكار خود از رهگذر مجله طلوع الاسلام كه آن را برای همین هدف تأسیس كرده بود، دعوت كند. پیوسته این افكار در شبه قاره هند تا كنون وجود دارد.
🔻دكتر احمد صبحی منصور رهبر معنوی قرآنیون در مصر و جهان عرب بر این نظر است كه ریشه های قرآنیون از حركت اصلاحی شیخ محمد عبده در سال 1905م شروع شده است. او می گوید:
🔷 محمد عبده حدیث و تصوف را رد كرد و بخاری را نقد نمود و شفاعت را منكر شد؛ اما شاگردش محمد رشید رضا با مبانی او مخالفت كرد و با سلفیه همكاری نمود. او استاد حسن بنا بنیانگذار گروه اخوان المسلمین بود. او می گفت: آثاری از مكتب محمد عبده دراین زمینه هست و آخرین كس شیخ محمد شلتوت شیخ اسبق الازهر بود و پیش از آن شیخ مرتضی مراغی بود كه شیخ محمود شلتوت در آن زمان مدیر كتابخانه الازهر بود.
🔶 دكتر منصور در آغاز به تدریس در الازهر به سال 1977 اشتغال داشت؛ اما بعد با علمای دینی اعم از صوفیه و سلفیه درگیر شد و كار به آنجا كشید كه از در سال 1987 به اتهام انكار سنت از شغلش بركنار شد و در پایان همین سال دو ماه به زندان افتاد. بعد از آن به طور مستقل از طریق كتاب ها ومقالات و بحث ها و جلساتش در «مركز ابن خلدون» و جاهای دیگر افكارش را تبلیغ می كرد.
🔷 دكتر منصور می گوید: ما گروه بزرگی از استادان دانشگاه و وكلاء و گروه های دیگر شده بودیم و همگرایی میان ما رو به ازدیاد بود و در سال 2002م من در مساجد قاهره و جاهای دیگر سخنرانی می كردم. تا این كه بعد از بستن مركز ابن خلدون و موج دستگیری به اتهام تحقیر مذاهب ناچار شدم به عنوان پناهنده سیاسی به امریكا بروم.
♦️ روش قرآنیون:
🔷 روش قرآنیون در تدبر قرآن روشی عقلی است كه بر فهم قرآن با قرآن متكی است. آنان عبارت «تفسیر قرآن» را رد می كنند؛ زیرا عقیده دارند، تفسیر برای چیز غامض و پیچیده است؛ .
🔶 قرآن برای فهم و تدبر آسان قرار داده شده؛ همان طور كه در خود قرآن چنین ذكر شده است.
♦️ قرآنیون روایات اسباب نزول و تفسیرهای مذكور در كتب گذشتگان را نیز رد می كنند. آنان معتقدند، عموم مسلمانان تفسیرهای گذشتگان و روایات اسباب نزول را تقدیس می كنند ولو آن كه با قرآن معارض باشد و از این طریق كلام بشری را كه در درستی متن و سندش تردید است، بر كلام الهی كه به درستی اش قطع وجود دارد، مقدم می شمارند. آنان با تكیه بر فهم قرآن با قرآن مصطلحات قرآن را فهم می كنند.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
فرقهِ عجیب « قرآنيان » 🔻
قسمت (سوم) 3️⃣
♦️ برخی از مهم ترین اندیشه و باورهای فرقه قرآنیون از این قرار است:
الف 🔷 یكی از اندیشه های قرآنیون این است كه در قرآن ناسخ و منسوخ وجود ندارد. آنان بر خلاف باور رایج معتقدند كه هیچ آیه حكم آیه دیگری را نسخ نكرده و كلمه «آیه» در عبارت «مَا نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا»؛ هیچ آیه ای را منسوخ یا ترك نمی كنیم مگر آنكه بهتر از آن یا همانند، آن را می آوریم آیا نمی دانی كه خدا بر هر كاری تواناست. به معنای معجزه است.
ب 🔶 دیگر از اندیشه های آنان این است كه حدیث منبع تشریع نیست. قرآنیون آنچه را كه احادیث نبوی نامیده می شود، منسوب به پیامبر اسلام(ص) نمی دانند و روشی كه در تصحیح احادیث نبوی اتخاذ شده است، فاقد بی طرفی و مخالف روش صحیح علمی می شمارند؛ بر این اساس، بسیاری از احادیث از صحاح كه مسلمانان تا امروز در آن اختلاف دارند، خارج می شود.
🔷 به علاوه معتقدند كه تصحیح این احادیث نبوی متكی بر نظر صاحبان صحاح است و قابل رد و قبول است. افزون بر این عقیده دارند، پیامبر اسلام(ص) از كتابت احادیثی كه اكنون در صحاح است، نهی كرده است و این احادیث تا قرن سوم هجری یعنی بعد از متجاوز از 280 سال از وفات پیامبر(ص) تدوین نشد.
🔶 علاوه بر آن بسیاری از احادیث جعلی و اختلافی طی این سه قرن پدیدار شد؛ از این رو قرآنیون سنت قولی یا آنچه كه احادیث نبوی نامیده می شود، از منابع تشریع اسلامی نمی شمرند؛ بر این اساس طبق نظر آنان روا نیست كه شریعت بر پایه هایی مشكوك احادیث نبوی بنا شود. در باره اصل احادیث نبوی دكتر احمد صبحی می گوید:
🔷 امویان به منظور پایه دار كردن حكومتشان احادیثی را ساختند كه مقام معاویة بن ابی سفیان جد امویان را بالا ببرد و مقام مخالفان آنان مثل علی بن ابی طالب و فرزندانش یا عبد الله بن زبیر و دیگران را پایین آورد. به همین رو آن احادیث را قصه گویان در خیابان ها و مساجد نقل می كردند؛ همان طور كه عباسی ها در بزرگداشت ابن عباس چنین كردند.
🔶 خلفای این دو دولت از طریق علمای دینی درباری به جعل احادیثی مثل قتل مرتد پرداختند و آنها را به پیامبر نسبت دادند تا به تثبیت حكومتشان كمك كنند و از مخالفانشان رهایی پیدا كنند و این احادیث در پیدایش جبری ها در دوره اموی مؤثر بود و به موجب آن هر امری از جمله وجود حاكمان برای انسان مقدر دانسته شد.
🔷 دكتر منصور معتقد است، غرضی كه ورای این احادیث بود، عبارت بود از سرگرم ساختن مردم به امور فرعی تا به مطالبه حقوقشان و آزادی اندیشه نپردازند. قرآنیون معتقدند، بعضی از احادیث را گروهی از فارس ها جعل كردند تا قدرت از دست رفته اشان را احیا كنند.
🔶 در عین حال، قرآنیون به آنچه كه آن را سنت فعلی می نامند، عمل می كنند و آن عبارت از افعالی است به نحو تواتر نقل شده است؛ مثل كیفیت نماز و حج و زكات و دیگر اموری كه جزئیات آنها در قرآن ذكر نشده؛ اما نسل اندر نسل نقل شده است و تقریباً تمام مسلمانان بر كیفیت انجام آنها اتفاق نظر دارند؛ بدون این كه نیازی به احادیث موجود در كتب حدیث باشد.
🔷 قرآنیون معتقدند، سنت پیامبر عبارت از همان عمل پیامبر به آنهایی است كه در قرآن آمده است و نه بیش از آن. بنابراین بر مسلمانان است كه از طریق عمل به آنچه كه در قرآن آمده است، به پیامبر تأسی كنند؛ چنان كه در قرآن آمده است: «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِیراً»؛ برای شما اگر به خدا و روز قیامت امید می دارید و خدا را فراوان یاد می كنید ، شخص رسول الله مقتدای پسندیده ای است.
ج 🔶 دیگر از اندیشه های قرآنیون این است كه اسلام به نظر آنان به دولتی عرفی می خواند كه میان مردم كشور بر اساس نژاد یا دین یا جز این ها فرقی نگذارد؛ چنان كه نظام دموكراسی و مردم بر مردم چنین است. به باور قرآنیون حكومت اسلامی آزادی اندیشه و بیان و رعایت حقوق بشر و آزادی های فردی را تضمین می كند و وظیفه ندارد، مردم را به زور به بهشت ببرد.
♦️ قرآن هیچ كیفر دنیوی بر ضد مرتكبان گناهانی كه زیانی به دیگران نمی رساند و جزو آزادی های فردی است، ذكر نمی كند. نیز هیچ كیفری را ضد كسانی كه تفكرشان را بیان كنند یا عقیده اش را تغییر بدهند و دینش را عوض كنند، ذكر نمی كند؛ بلكه بر عكس به آزادی عقیده و آزادی بیان و احترام اندیشه مخالف فرا می خواند.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
فرقهِ عجیب « قرآنيان » 🔻
قسمت (پایانی) 4️⃣
♦️ نقد تفكّرفرقه « قرآنيان »
1️⃣ اینها از آنجا كه منكر حدیث می باشند، لذا قاعدتاً باید نماز هم نخوانند. چون كیفیّت نماز در قرآن كریم نیامده است. اینها مدّعی اند كه كیفیّت عباداتی چون نماز نسل به نسل و با تواتر منتقل شده و مسلمین بر آن اجماع دارند؛ حال آنكه این پنداری است در نهایت سستی.
🔶 افزون بر این كه شیعه در كیفیّت نماز با اهل سنّت اختلاف دارد، خود اهل سنّت نیز بر سر كیفیّت نماز و وضو و امثال آن اتّفاق نظر كامل ندارند.
🔷 لذا اگر اینها حقیقتاً راست می گویند باید اكثر سنن نبوی را كنار بگذارند؛ جز چند موردی را در قرآن كریم به صراحت بیان شده اند. امّا چنین نمی كنند؛ چون می دانند كه اگر چنین كنند نسلشان منقرض می شود. چرا كه به محض اتّخاذ چنین موضعی علمای اسلام حكم ارتدادشان را صادر خواهند نمود.
2️⃣ طبق آیه 7 آل عمران خداوند متعال به صراحت بیان نموده كه برخی از آیات متشابهند و معنی واقعی آنها را نمی داند مگر خدا و راسخان در علم. حال اگر اینها نتوانستند معنی آیه ای را از سایر آیات بفهمند چه می كنند⁉️ اگر خودشان را راسخان در علم می دانند به چه دلیل⁉️
🔶 راسخ در علم یعنی كسی كه علم او صد در صد یقینی است و خطا برنمی دارد. لذا هر عاقلی می فهمد كه راسخ در علم بودن یعنی معصوم بودن در فهم. لذا طبق این آیه آنها باید از معصوم تبعیّت كنند.
3️⃣ اینها مدّعی اند كه اخبار متواتر را قبول دارند. امّا دروغ می گویند. چون حدیث غدیر و حدیث ثقلین متواتر است ولی برخلافش رفتار می كنند. طبق حدیث ثقلین، رسول خدا(ص) به صراحت بیان داشته كه وظیفه امّت تبعیّت از قرآن و عترت است نه قرآن تنها.
4️⃣ اینها مدّعی اند كه قرآن كتاب آسانی است و بدون كمك احادیث به راحتی فهمیده می شود. می توان صدها آیه را برای اینها مطرح نمود كه اگر احادیث را كنار بگذارند قادر به فهم مقصود آنها نخواهند بود.برای نمونه:ـ سوره كوثر با صرف نظر از شأن نزولش قابل فهم نیست؟❓مصداق كوثر چیست❓ بدون حدیث هر چه بگویند، تفسیر به رأی و حدس خواهد بود.
🔶 سوره فیل را با صرف نظر از شواهد روایی معنی كنند. اگر اینها حدیث را كنارگذاشته اند، تاریخ را به نحو اولی باید كنار بگذارند. چون اكثر نقلهای تاریخی یا همان احادیثند یا فاقد سند متعبرند یا اسناد ضعیف دارند. ـ با صرف نظر از احادیث، منظور از بلد امین در سوره تین چیست❓
🔷 بدون حدیث هر حرفی بزنند حدس است نه یقین. آیا مكّه مراد است❓آیا مدینه مراد است❓ آیا حجاز مراد است❓یا ...❓ اینها ممكن است بگویند: این سوره مكّی است؛ پس مكّه مراد است؛ و سوره بلد را هم شاهد بیاورند. امّا این كار را نمی توانند بكنند؛ چون بدون احادیث شأن نزول، نمی توان مكّی و مدنی بودن سوره ها را با قطع مشخّص نمود، مگر از روی حدس و تخمین.
🔶 با صرف نظر از حدیث، آیه 7 سوره ضحی ، كفر و شرك رسول الله(ص) در قبل نبوّتش اثبات می شود، كه یقیناً درست نیست؛ و بدون حدیث، تأویل این آیه خلاف اطلاق آیه و تفسیر به رأی خواهد بود. مگر اینكه عصمت رسول خدا(ص) را با برهان عقلی اثبات كنند؛ كه اگر چنین كنند، باعث خوشحالی است.
🔷 امّا از اهل سنت چنین خرق عادتی بعید می نماید. ـ منظور از والد و ولد در سوره بلد كیستند❓ بدون حدیث، هر سخنی در این باب، حدس و تخمین می باشد؛ كه حقّی را اثبات نمی كند.
🔶 اینها اگر حدیث نبوی را كنار بگذارند چاره ای جز تفسیر ظنّی و تخمینی قرآن نخواهند داشت؛ كه این نوع تفسیر از منظر قرآن مذموم می باشد. « وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِی الْأَرْضِ یُضِلُّوكَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ » (الأنعام:116) « وَ ما یَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلاَّ ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لا یُغْنی مِنَ الْحَقِّ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ بِما یَفْعَلُونَ » (یونس:36)
5️⃣ اینها مدّعی اند كه در اموری كه تمام مسلمین بر آن اتّفاق نظر دارند، تابع مسلمین هستند؛ امّا دروغ می گویند.
♦️ چون تمام مسلمین ـ اعمّ از فِرق شیعه و اهل سنّت ـ سنّت پیامبر(ص) را واجب الاتّباع دانسته و روایات نبوی را با رعایت ضوابطی قبول دارند. لذا اعتقاد اینها تناقض درونی دارد.
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#بدعت_در_دین
#پرستش_جن_شیطان
#فرقه_سازی_دراسلام
#فرقه_های_ضاله
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقهِ عجیب « قرآنيان »🔻
قسمت (اول)1️⃣
♦️قرآنیان یا قرآنیون، بر جریانی اسلامی اطلاق شده كه در مصر پیدا شده و به طور محدود در داخل مصر و بیرون از آن طرفدارانی پیدا كرده است.
🔷قرآنیون نامی است كه در اصل دشمنان آنان بر ایشان گذاشتند؛ اما آنان ایرادی نمی بینند كه به این نام خوانده شوند؛ بلكه آن را شرافتی برای خود می دانند و بر خود «اهل قرآن» اطلاق می كنند.
🔶ویژگی فكری جریان قرآنیون عبارت است از عدم اخذ احادیث و روایاتی كه به حضرت محمد پیامبر اسلام(ص) نسبت داده می شود یا به سنت نبوی معروف است.
🔷بنابراین قرآنیون به قرآن به عنوان مصدر تشریع بسنده می كنند؛ زیرا معتقدند، خدا حفظ آن را وعده كرده و فرموده است: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ؛ ما قرآن را خود نازل كرده ایم و خود نگهبانش هستیم. و با استناد به آن می گویند:
🔶قرآن یگانه كتابی است كه تمام مسلمانان بر درستی اش اتفاق نظر دارند؛ در حالی كه در باره درستی احادیث اختلاف بسیاری میان فرقه های اسلامی گوناگون وجود دارد؛ حتی در میان هر فرقه میان علمایشان اختلاف وجود دارد.
🔷 آنها به اقوال سلف یا اجماع علماء یا قیاس و جز آنها كه از مصادر تشریع سنی یا شیعی یا دیگر فرقه ها شمرده می شود، اعتنایی ندارند. قرآنیون بر این فرقه ها «ادیان زمینی» اطلاق می كنند.
♦️بر همین اساس، آنان با فكر اسلامی كه از عصر محمد بن ادریس شافعی رایج شد، مخالف اند و آن را انحراف در اسلام صحیح ومخالف آن می شمارند.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد..🔻🔻
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ ظاهراً دروغ بستن، افترا و تقطیع سخنان بنده توسط نوچههای رسانهای دیگر کارساز نیست.
آقای تَکرار خودش به میدان آمده است.
کسانی که اصل سخنرانیام را شنیدهاند خوب میدانند چگونه ناجوانمردانه اقدام به تحریف سخنان بنده نمودهاند.
عرض بنده این بوده که در حکمرانیِ معقول باید تمام حاکمیت مانند یک بدن تحت فرمان مغز باشد.
اگر در فرانسه لیبرال دموکراسی حاکم است نمیشود فلان وزارتخانه بر مبنای کمونیسم اداره شود.
در چین کمونیستی نیز یک پالس عصبی در اندام حکومت جاری است.
اما در ایران حاکمیت به آش شعله قلم کار میماند.
آنجا که گفتهام اگر این مدل حاکمیت را قبول ندارید از اینجا بروید دقیقاً از موضع چینیها آنرا بیان نمودهام نه ایران!
که از سر بیاخلاقی آنرا بجای ایران جا زده اند!
طبعاً از دیدگاه فرانسویها نیز کسی که قوانین بالا دستی و اساسی را قبول نداشته باشد حقی در قدرت ندارد.
#منصف_باشیم
🌐https://twitter.com/A_raefipur/status/1410310540241555457?s=19
🆔 @Masaf
💢 ریختوپاش عجیب دولت #روحانی؛ افزایش 9 برابری هزینههای جاری نهاد ریاست جمهوری
دولت حسن روحانی با ریختوپاش در نهاد ریاست جمهوری سبب افزایش 9 برابری هزینههای جاری آن نسبت به سال 1392 شد. در بودجه سال 1392 که دولت دهم تدوین کرده بود، هزینههای جاری نهاد ریاست جمهوری حدود 50میلیارد تومان تعیین شد اما در دولت روحانی با ریختوپاشهای گسترده، هزینههای جاری نهاد ریاست جمهوری سال به سال بیشتر شد به طوری که برای امسال 469 میلیارد تومان هزینه جاری برای نهاد ریاست جمهوری تصویب شده است که بیش از 9 برابر آخرین مصوبه دولت دهم برای هزینههای جاری نهاد ریاست جمهوری است.
به نظر میرسد ادعای روحانی درباره کسری بودجه و کاهش درآمدها، فقط برای مردم است.
به دولت جدید پیشنهاد میشود در اولین روزهای کاری خود، حقوق دریافتی مقامات نهاد ریاست جمهوری در دولت روحانی را منتشر کرده تا مشخص شود هزینههای چند صد میلیارد تومانی نهاد ریاست جمهوری به جیب چه کسانی رفته است؟
🇮🇷 @Ammar_media