eitaa logo
تاملات - محمد علی لیالی
285 دنبال‌کننده
825 عکس
176 ویدیو
52 فایل
تاملات فقهی فلسفی تاریخی سیاسی - محمد علی لیالی
مشاهده در ایتا
دانلود
میلاد سرور کائنات پیامبررحمت«صلی الله علیه و آله»و ششمین اخترتابناک ولایت و امامت امام جعفرالصادق«علیه السلام» مبارک باد
رهبر انقلاب: به دروغ تبلیغ کردند که شیعه انگلیسی یعنی شیعه‌ ساکن انگلیس 🔹آن چیزی که امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم مسئله‌ مذهبی است؛ شیعه و سنّی. نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود. یک چیزهایی است که تنازع ایجاد میکند، باید به طور جدّ مانع بشویم. حالا سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی هم در محافل خودشان وارد بحث شیعه و سنّی شدند، این خیلی چیز خطرناکی است. 🔹این‌هایی که ضدّ اسلامند؛ نه با شیعه خوبند نه با سنّی. اینها وارد بحث شدند. بنده یک وقت گفتم شیعه‌ انگلیسی و سنّی آمریکایی؛ بعضی خیال کردند که ما که می‌‍‌گوییم شیعه‌ انگلیسی، یعنی اینجور تبلیغ کردند به دروغ که شیعه‌ انگلیسی یعنی شیعه‌ای که ساکن انگلیس است، نه؛ شیعه‌ انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد. منظور الهام‌گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه‌ دعوا درست‌کن، سنّی دعوا درست‌کن. مثل داعش و مثل وهّابی‌ها و امثال اینها که دعوا درست می‌کنند. مثل تکفیری‌ها؛ اینها اسم‌شان مسلمان است، ممکن است متعبّد هم باشند به احکام فردی اسلامی اما در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. اینکه اختلاف ایجاد می‌کند در خدمت دشمن است. 🔹ما با کسانی که به‌عنوان طرفداری از تشیّع احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته می‌کردند برخورد جدّی کردیم. این باید همه‌گیر بشود. باید اتّفاق نظر به‌وجود بیاید. البته در هر دو طرف تندروانی وجود دارند. @Farsna
نهضت بازگشت به مسجد/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم؛ هیچ مرکزی در جامعه‌پردازی ظرفیت مسجد را ندارد/مسجدمحوری، رمز تمدن‌سازی است حجت‌الاسلام والمسلمین لیالی با بیان اینکه هیچ مرکزی در جامعه‌پردازی ظرفیت‌های مسجد را ندارد، گفت: مساجد باید جامعیت داشته باشند و امامان جماعت، امام محله باشند؛ مشکلات امروز ما در جامعه‌پردازی، به دوری از مسجد بازمی‌گردد. خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد- آمنه مستقیمی: نهضت بازگشت به مسجد با پرچمداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعتقاد و اهتمام جدی دولت آیت‌الله رئیسی به مسجدمحوری در امر اصلاح و بازسازی فرهنگ، این روزها به سرخطی مهم در فضای مسجدی کشور تبدیل شده است، اتفاقی مبارک که بررسی چیستی، چرایی و برکات آن دستمایه گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی لیالی»، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قرار گرفته است و مشروح آن را در ادامه می‌خوانید: آیا می‌توان برای نهضت بازگشت به مسجد و احیای کارکردهای این نهاد دینی، پشتوانه‌های مستند از قرآن و روایات یافت و با استناد به آنها این مسیر را طی کرد؟ http://www.shabestan.ir/detail/News/1224018 بنابر آموزه‌های قرآن و روایات، مسجد تا آخرالزمان محور جامعه اسلامی است و مساجد متعلق به خدا هستند: «أَنَّ الْمَساجِدَ لِلّهِ»؛ محراب مسجد، محور رسیدن به خدا، قرب و عبادت است. مسجد فقط یک مکان عبادی نیست بلکه باید در کنار عبودیت و اقامه نماز و اعتکاف، محوریت و مدیریت جامعه را عهده‌دار و محل رهبری و راهبری جامعه باشد، در این صورت، مسجد جامع است. علاوه بر این، مسجد باید محل آموزش و پرورش و تحقیق و تربیت باشد؛ در تفکر اسلامی مسجد محل فعالیت‌های اقتصادی، رسیدگی به محرومان و ایتام است. تحلیل جامعه‌شناختی مسجد در فرهنگ اسلامی نیز قابل تامل است؛ چراکه در هر محله‌ای، مسجدی وجود دارد که دارای هیئت امناء، امام مسجد و محله، خادم، موذن و مکبّر، نماز و نمازگزاران، بسیج و هیئت‌های مذهبی و جلسات قرائت قرآن و ... است و مراکز و موسساتی به آن وابسته هستند. امروز ده‌ها هزار مسجد در جهان وجود دارد که هر یک می‌تواند پایگاه برقراری عدالت، انجام فعالیت‌های دینی اخلاقی و گره‌گشایی‌های اجتماعی و اقتصادی باشد. اگر در ساخت فرهنگ و تمدن نوین اسلامی، مسجدمحور باشیم بسیاری از مشکلات فرهنگی، سیاسی و مدیریتی جهان اسلام برطرف می‌شود. راه این مسجدمحوری چیست و چطور می‌توان این رویکرد را احیاء و تبدیل به گفتمان غالب کرد؟ برای این هدف، مسجد باید جامع باشد و جامعیت داشته باشد نه آنکه فقط محل اقامه نماز باشد؛ مسجد باید محل حضور نوجوانان و جوانان، تعامل با حوزه‌های علمیه، تعلیم و تربیت، رسیدگی به دعاوی و مشکلات مردمی و ارائه مشاوره‌ در زمینه‌های مختلف باشد. البته مدیریت مسجدی نیز ضرورت دارد امام مسجد باید امامِ محله باشد طبیعتاً چنین امامی می‌تواند مشاوره سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی موثر را به مردم دهد. دوری جامعه، فرهنگ و تمدن اسلامی از مسجد، ما را گرفتار اشرافیت و کاخ‌نشینی می‌کند. در عصر پیامبر(ص) حتی عصر خلفای اول و دوم، مسجد در جامعه اسلامی محوریت داشت، اما بتدریج از عصر خلیفه سوم و بعدها در زمان معاویه و بنی‌امیه و بنی‌العباس و دیگر حکومت‌ها در عربستان، شام و عراق و ایران مسجد دیگر جامعیت نداشت و امام مسجد، امام جامعه نبود و فقط به بیان احکام می‌پرداخت، چنان‌که مسجد، هم دیگر جامع نبود! لذا ضرورت نهضت بازگشت به مسجد در آن است که مسجد محوریت بیابد و آن جایگاه متعالی در فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی با گرایش اهل بیتی را احیاء کند، تا چالش خلوت شدن مساجد برطرف شود؛ چراکه رشد و پیشرفت در جامعه اسلامی نیازمند مسجدمحوری است.
نهضت بازگشت به مسجد و پرکردن فاصله‌ای که در سایه برخی غفلت‌ها با مسجد ایجاد شده است، چه فواید و برکاتی دارد؟ ده‌ها و صدها فایده برای بازگشت به مسجد وجود دارد، مسجد در جامعه اسلامی محور اخلاق، معنویت و تعالی است به تعبیر عرفانی و فلسفی مسجد سبب حرکت از کثرت به وحدت و از وحدت به کثرت است؛ در مسجد نماز جماعت رو به محراب اقامه می‌شود و محراب رو به آسمان دارد ... با بازگشت به مسجد بزه و ناهنجاری‌های اجتماعی از بین رفته و برای ارزش‌هایی همچون ایثار و مواسات و جهاد فراخوان می‌شود. علاوه بر این، مسجد محل تجمع مومنان و مسلمانان است، در جماعت خیر بسیار هست و گره‌گشای مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌شود، چنان‌که اغنیاء ثروت خود را برای رسیدگی به محرومان در خدمت مسجد قرار می‌دهند. مسجدمحوری و تحقق نهضت بازگشت به مسجد در تمدن‌سازی که افق گام دوم انقلاب است، چه تاثیر و نقشی دارد؟ مسجد مهمترین و جامع‌ترین عنصر تمدن‌سازی است چنان که در صدر اسلام چنین نقشی را ایفا کرد، خوب است جایگاه مسجد در حکومت امیرالمومنین(ع) و کارکردهای مسجدالنبی(ص) در عصر پیامبر(ص) دستمایه نگارش پایان‌نامه‌ها شود. هیچ مرکزی در جامعه‌پردازی ظرفیت مسجد را ندارد، به‌ویژه آنکه محدودیت سنی و تحصیلی و طبقاتی برای حضور در آن وجود دارد؛ مشکلات امروز ما در جامعه‌پردازی ریشه در دوری از مسجد دارد. حتی اگر نقش مسجد را به اخلاق و معنویت محدود کنیم باز هم ریشه امروزیِ بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها در دوری از مسجد است! مسجد کارکرد موثری در تنظیم معنویت و اخلاق در جامعه دارد و سبک زندگی دینی را عرضه می‌کند؛ اصلاح سبک زندگی دینی زمینه‌ساز جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است. اندیشمندان و متفکران اسلامی باید به دنبال نهضت بازگشت به مسجد باشند و کارکردهای متعدد مساجد را احیاء کنند. معماری و شهرسازی چقدر در تحقق نهضت بازگشت به مسجد موثر هستند؟ دشمنان می‌دانند بازگشت به دین، معنویت و اخلاق، خلیفة‌الله می‌سازد و این فقط در محراب و مسجد محقق می‌شود؛ لذا ضرورت دارد نظام شهرسازی از این پس در تاسیس روستاها و شهرک‌ها و توسعه محلات و مناطق، مسجدمحوری را رعایت کند تا مسجد از نظر معماری و جغرافیایی مرکز روستا و شهر باشد و قبل از تاسیس نهادهای مختلف مثل مدرسه و بیمارستان و ... مسجد محور قرار بگیرد همچون مسجد جامع اصفهان که مرکز ثقل راه‌های اقتصادی، علمی بازار و ... بود.
نهضت بازگشت به مسجد/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم؛ هیچ مرکزی در جامعه‌پردازی ظرفیت مسجد را ندارد/مسجدمحوری، رمز تمدن‌سازی است حجت‌الاسلام والمسلمین لیالی با بیان اینکه هیچ مرکزی در جامعه‌پردازی ظرفیت‌های مسجد را ندارد، گفت: مساجد باید جامعیت داشته باشند و امامان جماعت، امام محله باشند؛ مشکلات امروز ما در جامعه‌پردازی، به دوری از مسجد بازمی‌گردد. خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد- آمنه مستقیمی: نهضت بازگشت به مسجد با پرچمداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعتقاد و اهتمام جدی دولت آیت‌الله رئیسی به مسجدمحوری در امر اصلاح و بازسازی فرهنگ، این روزها به سرخطی مهم در فضای مسجدی کشور تبدیل شده است، اتفاقی مبارک که بررسی چیستی، چرایی و برکات آن دستمایه گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی لیالی»، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قرار گرفته است و مشروح آن را در ادامه می‌خوانید: آیا می‌توان برای نهضت بازگشت به مسجد و احیای کارکردهای این نهاد دینی، پشتوانه‌های مستند از قرآن و روایات یافت و با استناد به آنها این مسیر را طی کرد؟ http://www.shabestan.ir/detail/News/1224018
سخنی با بچه‌های انقلاب: خطرناک‌تر از آشوب خیابانی، آشوب ذهنی و اغتشاش در نظام محاسباتی ماست! این روزها به بهانه اغتشاشات هر کسی تحلیلی از جامعه ایران ارائه می‌کند. بسیاری از این تحلیل‌ها ظاهری دلسوزانه و بی‌طرف دارند، اما نسبتی با واقعیت میدانی ندارند و کلیشه‌هایی ‏پیش‌ساخته‌اند که تنها بر دوش وقایع سوار می‌شوند! هر کسی در تحلیل، ماهی تکراری خودش را از این آب گل آلود می‌گیرد: شکاف نسل‌ها؛ مخوف بودن و جامعه‌ستیزی دهه هشتادی‌ها؛ تضییع حقوق زن در ایران؛ بی‌عدالتی و فساد سیستماتیک در نظام؛ ضرورت تجدید نظر جدی در حرکت کشور، شکست مطلق گفتمانِ ‏انقلاب در فضای رسانه و فرهنگ؛ تبدیل نظام به حکومت بی‌خردان و خالی شدن حاکمیت از تیزهوشان و... اما یکی نیست بگوید اگر همه این گزاره‌‌ها صرفا با حضور «هشتاد هزار نفر» در دو هفته اعتراض و آشوب قابل اثبات است، عدم حضور «هشتاد و سه میلیون و نهصد هزار ایرانی» در این میدان ‏هیچ چیز را اثبات نمی‌کند و هیچ معنایی ندارد؟! سخن این نیست که مردم نارضایتی و اعتراض ندارند یا سرتاپای حکمرانی در ایران خالی از ناراستی و کاستی است؛ اما جامعه ایران این تصویری نیست که عده‌ای می‌کوشند از دل اغتشاشات به ما قالب کنند! ‏در این فتنه همه گسل‌هایی که می‌گفتند می‌تواند روزی ایران را بلرزاند تحریک شد: - گسل بین نسلی، - گسل‌های قومیتی (به ویژه اقوام کرد و بلوچ)، - گسل‌های اجتماعی و فرهنگی (تفاوت‌های سبک زندگی و پوشش)، - گسل شیعه و سنی، - گسل‌های سیاسی(با تندترین و تحریک‌آمیزترین شعارها)، و... ‏اما نود و نه و نه دهم درصد ایرانیان در این اعتراضات شرکت نکردند. این گزاره هیچ ارزش تحلیلی ندارد؟ یک ملت با چه زبانی بگوید که ما روبروی هم نخواهیم ایستاد؟ یک ملت با چه زبانی به بیگانه و هزاران رسانه‌اش بگوید دست از سر ما بردارید و بگذارید زندگی کنیم... زیر پرچم الله... میثم مطیعی ✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های از سراسر کشور:👇👇 📡 https://eitaa.com/joinchat/3706585090C97ae2221c1 🔥 @Moohem
حالا چه ایران به روسیه سلاح داده باشد چه نه، نکته مهم اینجاست که امروز از ایران به‌عنوان تجهیزکننده یک قدرت نظامی بزرگ بین‌المللی به سلاح یاد می‌شود‌. 🔻این اصلا مساله کوچکی نیست و یک مولفه مهم در قدرت ملی است.
تحلیل آماری شرکت کنندگان در اغتشاشات : کل شرکت کنندگان اغتشاشات در سراسر کشور فقط ۹۰ هزار نفر بودند یعنی حتی کمتر از #۲دهم_درصد تحلیل آماری دستگیر شدگان : ۹۵٪ مجرد ۸۰٪ فرزند طلاق یا مطلقه ۵۰٪ سابقه اعتیاد (مواد مخدر ، الکل و....) : ۶۵٪ هیجانی ۲۵٪ مالی ۱۰٪ برای بی حجابی : ۸۰٪ زیر دیپلم ۲۰٪ بالای دیپلم : ۶۰٪ ‌ ۱۵ تا ۲۰ سال ۲۰٪ ۲۰تا ۳۰ سال ۲۰٪ بالاتر از ۳۰ سال : ۸۵٪ مرد ۱۵٪ زن (در اغتشاشی که به اسم آزادی زن بپا می شود فقط ۱۵٪ شرکت کنندگانش زن هستند) برداشت دستگیر شدگان از کشورشان ایران: کشوری مخروبه ، قحطی زده ، بدون حاکمیت ، اشغال شده توسط روسیه و چین (ذهنیتی که فضای مجازی تحت مدیریت دشمن برایشان ساخته ) 👈 بعضی از آن ها نه تنها شهدایی مثل همت ، باکری و ....که حتی حاج قاسم را هم‌نمی‌شناختند
شیخ علی تهرانی هم مرد !!!! 🔹«علی مرادخانی ارنگه» معروف به شیخ علی تهرانی در سن ۹۶ سالگی درگذشت. 🔹وی بعد از پیروزی انقلاب به‌دلیل سابقه مبارزاتی‌اش به عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی در آمد اما در همان سال‌ها به‌دلیل گرایشات کمونیستی خود که در آثار اقتصادی‌‌اش مشهود بود، به هواداری از مجاهدین خلق و بنی‌صدر پرداخت. 🔹با عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری و شورش مسلحانه منافقین علیه نظام و مردم، وی مدتی بازداشت بود . 🔹در سال ۶۳ همزمان با حضور منافقین در عراق، به این کشور رفت و پناهنده حکومت صدام شد و در رادیوی فارسی بغداد به تبلیغ علیه نظام می‌پرداخت و با حضور در اردوگاه‌های اسرا به فحاشی علیه مسئولان نظام و انقلاب می‌پرداخت. 🔹با از بین رفتن کارکرد تبلیغاتی او برای صدام و منافقین، وی را در مرز ایران و عراق رها کرده و به مرزبانی ایران تحویل دادند! 🔹شیخ علی تهرانی بعد از چند سال زندانی بودن، به‌دلیل کهولت سن و بیماری مشمول رأفت اسلامی گشته و آزاد شد.
سالروز ورود حضرت معصومه سلامالله علیها را به همه شما عزیزان تبریک می گوییم
🔵 مرکز تخصصی شیعه شناسی برگزار می‌کند: 📖 جلسه نقد کتاب "جریان شناسی سلفی-تکفیری" 🖊 نویسنده: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی لیالی ✍ ناقد: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی اسکندری ✍ دبیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین رشیدکوهستانی زمان: یکشنبه: 1401/08/01 ساعت: 15:30 مکان: سالن اجتماعات مرکز تخصصی شیعه شناسی https://shia-ac.com https://eitaa.com/shiashenasi https://eitaa.com/farhang_shieshenasi
🔵 مرکز تخصصی شیعه شناسی برگزار می‌کند: 📖 جلسه نقد کتاب "جریان شناسی سلفی-تکفیری" 🖊 نویسنده: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی لیالی ✍ ناقد: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی اسکندری ✍ دبیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین رشیدکوهستانی زمان: یکشنبه: 1401/08/01 ساعت: 15:30 مکان: سالن اجتماعات مرکز تخصصی شیعه شناسی https://shia-ac.com https://eitaa.com/shiashenasi https://eitaa.com/farhang_shieshenasi
گزارش جلسه نقد کتاب جلسه نقد کتاب "جریان شناسی سلفی-تکفیری"روز یکشنبه 1401/8/1 در مرکز تخصصی شیعه شناسی برگزار شد. در ابتدای جلسه حجت الاسلام رشیدکوهستانی(زیدعزه) بعنوان دبیر علمی جلسه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) پیرامون خطر جریان سلفی-تکفیری برای جهان اسلام، به بیان ضرورت آشنایی با اینگونه مباحث بخصوص برای شیعه پژوهان پرداختند. در ادامه حجت الاسلام لیالی(زیدعزه) نویسنده کتاب، ضمن اشاره به مباحث مطرح شده در این کتاب، ضرورت بحث جریان شناسی، کم بودن منابع مکتوب درباره جریان سلفی-تکفیری، پاسخ به سوالات قشر تحصیلکرده درباره این جریان را از دلایل اصلی تألیف این کتاب بیان کردند. سپس حجت الاسلام اسکندری(زیدعزه) بعنوان ناقد کتاب، ضمن اشاره به تدوین کتاب بصورت پرسش و پاسخ بعنوان امتیاز مهم کتاب و برخی امتیازات دیگر، عدم اشاره به سابقه سلفی گری در ایران عصر صفوی، عدم اشاره به نقش صهیونیسم در ایجاد وهابیت، معرفی ناقص رهبران گروههای سلفی-تکفیری را از جمله نقدهای وارد بر کتاب ذکر کردند. در پایان، نویسنده کتاب از نقدهای مطرح شده استقبال و ضمن بیان علت عدم بیان برخی موارد در کتاب برای جبران نواقص در چاپ های بعدی تأکید کردند. https://shia-ac.com https://eitaa.com/shiashenasi https://eitaa.com/farhang_shieshenasi
جلسه دفاعیه رساله دکتری گروه انقلاب اسلامی دانشگاه معارف اساتید به ترتیب راست به چپ دکتر حقی ، دکتر ملکوتیان ، دکتر اصلانی، دکتر بحرودی ( دانشجو) دکتر ارجینی ، دکتر لیالی، دکتر توکلی موضوع : تحلیل روند همگرایی رژیم صهیونیستی و رژیم صهیونیستی
یک سوال مهم چرا تو تجمعات علیه حجاب همیشه ۹۰٪ پسرن...؟! یک جوری نیست؟!!!
ویژگی فتنه ها در کلام امیر مومنان ع قال امیرالمؤمنین الإمام علی ابن ابیطالب«علیه السلام»: إنَّ الفِتَنَ إذا أقبَلَت شَبَّهَت، و إذا أدبَرَت نَبَّهَت، یُشَبِّهنَ مُقبِلاتٍ و یُعرَفنَ مُدبِراتٍ، إنَّ الفِتَنَ تَحومُ کالرِّیاحِ یُصِبنَ بَلَدا و یُخطِئنَ اُخری. ✅بی گمان، فتنه‌ها چون روی می‌آورند فضا را به شبهه می آلایند (فضا را مشتبه می‌کنند) و چون پشت می‌کنند، آگاهی می‌بخشند. بهنگام روی آوردن در آغاز ناشناخته اند، اما به گاه رفتن و بروز آثار شناخته می‌شوند هجومشان گردبادی کور را می‌ماند که به شهری فرود می آیند و شهری دیگر را نادیده می‌گیرند. نهج البلاغه: الخطبة ۹۳  
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون به علت ارتحال مرحوم حاج عبدالحسین فلاح پور ابوالزوجه این جانب کلاسها و جلسات و برنامه های این هفته تعطیل می باشد محمد علی لیالی
انا لله و انا الیه راجعون نماز لیله الدفن مرحوم حاج عبدالحسین فلاح پور فرزند حسن ابوالزوجه این جانب محمد علی لیالی
انا لله و انا الیه راجعون نماز لیله الدفن مرحوم حاج عبدالحسین فلاح پور فرزند حسن ابوالزوجه این جانب محمد علی لیالی
باخت بزرگ اپوزیسیون به گزارش مشرق، علیرضا کریمی فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت: ۱. آنچه از اواخر شهریور ۱۴۰۱ در کشور شروع شد، صف‌آرایی تمام‌عیار اپوزیسیون و حامیانش در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران بود، برای خودشان روشن است که در عمل شکست خورده‌اند اما ابعاد این شکست چیست؟ ۲. سوزاندن شبکه‌ها، از خبرنگار گرفته تا دانشجو، شکست توهم‌سازی مجازی، ناتوانی در همراه‌سازی اکثریت در کف خیابان و قلیل ماندن، سوختن شبکه سلبریتی‌ها و ... برخی از ابعاد شکست آنهاست اما مهمترین نیست. ۳. اپوزیسیون با تمام توان به‌میدان آمد، سعودی اینترنشنال خود را درید و بی‌بی‌سی فارسی چهره وسط‌باز را کنار گذاشت، همه و همه اثر نداشت و یک اتفاق بسیار مهم افتاد. ۴. اتفاق مهم آن بود که چهره‌ای که ضدانقلاب در سال‌های متمادی قصد داشت برای خود برسازد تنها در چهل و چند روز چون برف در آفتاب تموز آب شد و به فنا رفت. ۵. چهره‌ای که اپوزیسیون دوست داشت از خود ارایه دهد، چهره‌ای دموکرات، روادار، حامی اکثریت و احترام‌نهنده به اقلیت بود که منافع ایران برایش مهم است و ملی‌گراست. اما در عمل چه از خود نشان داد؟ ۶. اولا نشان داد که هیچ احترامی برای خواست مردم قایل نیست و هر صدای مخالفی را سرکوب می‌کند. نشان داد مذهبی بودن از نظرش جرم است آن هم در ایرانی که هنوز اکثریت علقه‌های مذهبی دارند. ۷. ثانیا نشان داد که رواداریش در حد عدم تحمل چادر و عمامه است و خشونت‌هایی از خود بروز داد که کمتر کسی دیده بود. نخبه‌اش فحاش از آب درآمد و فحش سلاحش! ۸. ثالثا نشان داد نه‌تنها ملی‌گرا نیست بلکه تجزیه‌طلبان را به‌رسمیت می‌شناسد. منافع ملی برایش شوخی است چون منفعتی فراتر از تمامیت ارضی نیست. ۹. رابعا اثبات کرد که دروغ‌گوست و پشت هم دروغ‌هایش اثبات شد، نشان داد توهم می‌کارد و اباطیل درو می‌کند. واقعیت را تا حد فضای مجازی فروکاست. ۱۰. خامسا ثابت کرد که به خارج از ایران وابسته است و استقلال کشور را به منفعت خویش می‌فروشد. ریشه در جامعه ایرانی ندارد، ریشه‌اش در جامعه بین‌المللی مدعای غرب است. ۱۱. سادسا زندگی را بر مردم سخت کرد، آرامششان را گرفت، مغازه‌هایشان را به‌زور تعطیل کرد و مخالف را تهدید کرد. نیامده به قدرت، زهر در کام مردمان ریخت. ۱۲. سابعا، از همه مهم‌تر نشان داد که امنیت مردم برایش مهم نیست، حتی با داعش همنوا شد و فاجعه شیراز را توجیه کرد. نیامده پای تروریسم به کشور گشود. ۱۳. خیالتان تخت، اکثریت جامعه ایران دیگر لنگه دمپایی پاره هم دست این جماعت نخواهد داد، چه رسد به حکومت!
M Layali: ✍️ برخی آقا زاده های بی بصیرت با حرفهای نسنجیده رعایت شئونات والد ماجد خود را هم نمی کنند. هم برای والد ماجد و هم برای بیت و هم برای نظام و هم برای مقلدان ایجاد هزینه می کنند !!!!