eitaa logo
کانال قرانے لیلة القدرنور تهران با مدیریت مٶسسه لیلة القرنور تهران
207 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
235 فایل
﷽ تابع قوانیڹ جمهورےاسلامےایراڹ ⚠نام کانال انحصاری است و استفاده آن عرفاً و شرعاً مجازنمی باشد. مطالب این کانال شامل: محوریّت قرآن ونماز #زیارات و اعیاد.. ولایت ومهدویت پژوهشے تبلیغے شناخت شخصیتهای علمے ومطالب متنوع...
مشاهده در ایتا
دانلود
1_12146773.mp3
27.67M
سبْحانَكَ يا لااِلـهَ إلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِيا رَب دراین لحظات براے تمام گرفتاران ومریض داران وحاجت داران كه محتاج دعاے من و تو هستنددعاكنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و می خوانی : اجعَل فِیمَا تَقضِی وٍ تُقَدِّرُ مِنَ الأمرُ المَحتُوم ؛=بار خدایا قرار ده در آنچه داوری کردی و مقدّر نمودی از دستورِ حتمی⭐️ وَ فِیمَا تَفرُقُ مِنَ الأمرِ الحَکِیمِ ؛ فِی لَیلَةِ القَدرِ؛ =و در آنچه جدا کنی از کار درست و حکیمانه در ⭐️ اَن تَجعلَنِی منحُجَّاجِ بَیتِکَ الحَرَامِ ؛ =اینکه قرار دهی از زیارت کنندگان خانه محتَرَمت⭐️ اَلمَبرُورِ ؛ اَلمَشکُورِ سَعیُهُمُ ؛ = که پذیرفته شده است حجّ تشان و قدردانی شده است کوششان⭐️ اَلمَغفُورِ ذُنُوبُهُم ؛ =و آمرزیده ش ده گناهانشان⭐️ اَسئَلُکَ اَن تُطِیلَ عُمری فِی طَاعَتِکَ ؛=و در خواست می کنم از تو اینکه دراز کنی مدّت زندگانیم را در فرمانبَریّت⭐️ وَ تُوَسِّعَ لِی فِی رِزقِی ؛=و وسعت دهی بر من در روزیم⭐️ یَا الرَّاحِمِینَ. .. ای دلسوزترین مهربانان⭐️🌙 💠سلام علیکم سحرگاهان بخیر و عزاداریهاتان مورد حضرت باری تعالی. .. 🌑 @Laylatolghadrnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_66307433.mp3
2.77M
🍃 🍃 اِنّی اَسئَلُکَ مِن بَهَائکَ.. . شانزدهمین سحرگان ماه صیام و نزول قران عظیم🍃 🍃و میزبان شما با استماع دعای سحر هستیم🍃 صبح به وقت شرعی تهران/4/11دقیقه 🍃 @Laylatolghadrnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_769393290284893198.mp3
1.39M
دعاي روز نوزدهم ماه مبارك رمضان 💠بسم الله الرحمن الرحیم اَاللّهُمَّ وَفِّر فيهِ حَظّي مِن بَرَكاتِهِ؛ وَ سَهِّل سَبيلي اِلي خَيراتِهِ؛ وَلا تَحرِمني قَبُولَ حَسَناتِهِ يا هادِياً اِلَي الحَقِّ المُبينِ. خداوندا بهره‌ام را در اين روز از بركت‌هاي آن فراوان ده و راهم را به سوي خيراتِ آن، آسان كن و مرا از پذيرش نكويي‌هاي آن ناكام مفرما؛ اي رهنما به سوي حقيقت عيان.
4_6035057151192335063.mp3
26.01M
🍃🌸بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم🌸🍃 قرآن عظیم/ شروع از 21_سوره_مبارک_اَلفرقان الی ے55_سوره_مبارک_اَلنَّمل. . . 🌑 @laylatolghadrnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیم🌸🍃 🗓تقویم روز و مناسبت ها 🌷امروز شنبه : 💠 4 خرداد ماه 1398 هجری شمسی 💠 19 ماه رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری 💠 26می 2019 میلادی 🌹ذکر امروز 100 مرتبه [ یا رَبَّ العَالَمِین] 🍃ودرود صلوات خداوندی بر شما صائمان. .. 🍃🌸🍃 🔹حضرت علی(ع): پیروزی در دوراندیشی و دوراندیشی در بكارگیری صحیح اندیشه و اندیشه صحیح به رازداری است.🌑🌑🌑 مناسبت ها: 🌑 @Laylatolghadrnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠هر روز یک ایه ترجمه و تحلیل می شود. 💠 🌑بِسمآ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم🌑 : شکایت پیامبر(ص) از مهجور ماندن قرآن ✅ وَقَالَ الرَّسُولُ يَرَبِّ إِنَّ قَوْمِى اتَّخَذُواْ هَذَا الْقُرْءَانَ مَهْجُوراً{ /آیه30} 💠ترجمه: (در روز قیامت از روى شكایت) مى‌‌گوید: پروردگارا! قوم من این قرآن را رها كردند. ✅نکته ها آیه، از گلایه‌‌ى پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله سخن مى‌‌گوید و آن حضرت چون «رحمة للعالمین» است نفرین نمى‌‌كند. رضا علیه السلام فرمود: دلیل آن كه در نماز، قرآن مى‌‌خوانیم آن است كه قرآن از مهجوریّت خارج شود. روایات آمده است: هر روز پنجاه آیه از قرآن را بخوانید و هدفتان رسیدن به آخر سوره نباشد، آرام بخوانید و دل خود را با تلاوت قرآن تكان دهید و هرگاه فتنه‌‌ها همچون شب تاریك به شما هجوم آوردند، به قرآن پناه برید. نظرم رسید اقرار بعضى بزرگان را درباره‌‌ى مهجوریّت قرآن نقل كنم: : ملاصدراقدس سره در مقدّمه تفسیر سوره واقعه مى‌‌گوید: بسیار به مطالعه كتب حكما پرداختم تا آنجا كه گمان كردم كسى هستم، ولى همین كه كمى بصیرتم باز شد، خودم را از علوم واقعى خالى دیدم. در آخر عمر به فكر رفتم كه به سراغ تدبّر در قرآن و روایات محمّد و آل‌‌محمّدعلیهم السلام بروم. یقین كردم كه كارم بى‌‌اساس بوده است، زیرا در طول عمرم به جاى نور در سایه ایستاده بودم. از غصه جانم آتش گرفت و قلبم شعله كشید، تا رحمت الهى دستم را گرفت و مرا با اسرار قرآن آشنا كرد و شروع به تفسیر و تدبّر در قرآن كردم، درِ خانه‌‌ى وحى را كوبیدم، درها باز شد و پرده‌‌ها كنار رفت و دیدم فرشتگان به من مى‌‌گویند: «سلام علیكم طبتم فادخلوها خالدین». #ب: فیض كاشانى‌‌قدس سره مى‌‌گوید: كتاب‌‌ها و رساله‌‌ها نوشتم، تحقیقاتى كردم، ولى در هیچ یك از علوم دوائى براى دردم و آبى براى عطشم نیافتم، بر خود ترسیدم و به سوى خدا فرار و انابه كردم تا خداوند مرا از طریق تعمّق در قرآن و حدیث هدایت كرد. #ج: امام خمینى‌‌قدس سره در گفتارى از اینكه تمام عمر خود را در راه قرآن صرف نكرده، تأسّف مى‌‌خورد و به حوزه‌‌ها و دانشگاه‌‌ها سفارش مى‌‌كند كه قرآن و ابعاد گوناگون آن را در همه‌‌ى رشته‌‌ها، مقصد اعلى قرار دهند تا مبادا در آخر عمر برایّام جوانى تأسّف بخورند. #«هِجر»، جدایى با عمل، بدن، زبان و قلب را شامل مى‌‌شود. میان انسان و كتاب آسمانى، باید دائمى و در تمام زمینه‌‌ها باشد، زیرا كلمه‌‌ى «هجر» در جایى به كار مى‌‌رود كه میان انسان و آن چیز رابطه باشد. باید تلاشى همه جانبه داشته باشیم تا قرآن را از مهجوریّت در آوریم و آن را در همه‌‌ى ابعاد زندگى، محور علمى و عملى خود قرار دهیم تا رضایت پیامبر عزیز اسلام را جلب كنیم. قرآن، ترجیح غیر قرآن بر قرآن، محور قرار ندادن آن، تدبّر نكردن در آن، تعلیم ندادنش به دیگران و عمل نكردن به آن، از مصادیق مهجور كردن قرآن است. حتّى كسى كه قرآن را فرا گیرد ولى آن را كنار گذارد و به آن نگاه نكند و تعهّدى نداشته باشد، او نیز قرآن را مهجور كرده است. 💠 پيام ها 1⃣- در قیامت یكى از شاكیان، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله است. «و قال الرسول» 2⃣- انتقاد از كسانى است كه آگاهانه قرآن را كنار مى‌‌گذارند. «اتّخذوا...» و نفرمود: «كان عندهم مهجورا» 3⃣- جمع‌‌آورى و تدوین قرآن، در زمان شخص پیامبر اكرم‌‌صلى الله علیه وآله انجام شده و لذا مورد اشاره و خطاب قرار گرفته است. «هذَا القرآن» 4⃣- مهجوریّت قرآن و گلایه‌‌ى پیامبر و مسئولیّت ما قطعى است. («قال» فعل ماضى نشانه‌‌ى حتمى بودن است) 5⃣- تلاوت ظاهرى كافى نیست، بلكه مهجوریّت‌‌زدایى لازم است. «مهجورا» /آیه 30 ✅ @Laylatolghadrnoor
✨ نماز شب بیستم ماه شعبان ✅ چهار رکعت (دو نماز دورکعتی)؛ در هر رکعت بعدازحمد، 15بار سوره نصر. ❗️پاداش این نماز طبق روایت: از دنیا نمی رود تا آن که مرا در خواب ببیند، و همچنین جایگاه خویش را در بهشت خواهد دید، و با افرادِ بخشنده نیک کردار محشور می شود. 📚 البلدالأمين، ص173