⭕️✍حکایتی بسیار زیبا و خواندنی
🌺🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃🍂🍃🍁
🍃
گویند روزی شیطان همه جا جار زد که قصد دارد از کار خود دست بکشد و وسایلش را با تخفیف مناسب به فروش بگذارد. او ابزارهای خود را به شکل چشمگیری به نمایش گذاشت. این وسایل شامل خودپرستی، شهوت، نفرت، خشم، آز، حسادت، قدرتطلبی و دیگر شرارتها بود. ولی در میان آنها یکی که بسیار کهنه و مستعمل به نظر میرسید، بهای گرانی داشت و شیطان حاضر نبود آن را ارزان بفروشد. کسی از او پرسید: «این وسیله چیست؟»
شیطان پاسخ داد:
«این نومیدی از تواناییهای خود و رحمت خدا است.»
آن مرد با حیرت گفت: «چرا این قدر گران است؟»
شیطان با همان لبخند مرموزش پاسخ داد: «چون این مؤثرترین وسیله من است. هرگاه سایر ابزارم بیاثر میشوند، فقط با این وسیله میتوانم در قلب انسانها رخنه کنم و کاری را به انجام برسانم. اگر فقط موفق شوم کسی را به احساس نومیدی، دلسردی و اندوه وا دارم، میتوانم با او هر آنچه میخواهم بکنم. من این وسیله را در مورد تمامی انسانها به کار بردهام. به همین دلیل این قدرکهنه است!»
دعای طول عمر
مرحوم ملا محمد باقر فشارکی در رساله ای نقل کرده از بعضی کتب که در روز جمعه آخر ماه رجب هرکس این دعا را بخواند ۱۱ سال بر عمر او اضافه می شود. و آن دعا این است👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
یا أجَلَّ مِن کُلِّ جلیلٍ یا اکْرمَ مِن کُلِّ کریمٍ، و
یا أعَزَّ مِن کُلِّ عزیزٍ أغِثْنی یا غِیاثِ الْمُسْتَغِثینَ
بِفَضْلِکَ و جُودِکَ و کَرَمِکَ و مُدَّ عُمْرَنا وَهَبْ
لنا مِن لَدُنکَ عُمراً بِالُعافِیَهِ یا ذالجلالِ
والاِکْرامِ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بیتفاوتی_ممنوع
#کلیپ
🌺بی تفاوت بودن ما در این برهه زمان مسئله خواهد شد!
🌷شهید حسین اسماعیلی فرد🌷
سلام علیکم دوستان ان شاء الله میخواهیم مطالبی درباره عذاب های روحی جهنمیان و غم جاوید بدیم
جهنم، واژهای است که با شنیدنش تصویر آتش و آه و فریاد در ذهن نقش میبندد و از آن بعنوان بدترین مکانها ذکر شده است.
جایی برای مجازات افراد گنهکار که میگویند عذابشان پایان ناپذیر است و در صورت اتمام عذاب مجددا مجازات میشوند.
معرفی جهنم
بر اساس باورهای اسلامی، به دوزخ ، جهنم گفته میشود. جهنم هفت طبقه دارد و هر چه پایینتر، جای افراد بدتر. عذابهای دوزخ هم روحی هستند هم جسمی. برخی جهنمیان همیشه در آنجا میمانند و برخی دیگر پس از مدتی بخشوده میشوند و به بهشت میروند.
تنها راه خلاصی از جهنم یا پایان کیفر مقرر است یا شفاعت شفیعان.
گناهان برخی کسان چنان سنگین است که در آن جاودانه میشوند.
این مطلب را از دست ندهید: علت خلق جهنم چه بود؟ / جهنم چه زمانی خلق شد؟!
جهنم جای عمل نیست و بنابر این نمیتوان در آنجا با عمل صالح خویش را از عذاب رهانید.
امام جعفر صادق (ع) در مورد جهنم چنین میگوید:
آتش دنیا یک بخش از ۷۰ بخش آتش جهنم است، آتش جهنم ۷۰ بار با آب خاموش شده سپس شعلهور گردیده تا به آتش دنیا تبدیل گشته است و اگر چنین نبود هیچ انسانی طاقت تحمل آتش را نداشت!
در روایت دیگری از امام علی نام طبقات و درهای جهنم چنین ذکر شده است:
هاویه
سعیر
جحیم
سقر
حطمه
لظی
جهنم
غم جاوید دوزخیان
یکی از ویژگیهای قیامت، جاوید و پایدار بودن نعمتها و نقمت ها، شادیها و غم هاست. در این مورد قرآن کریم دوتصویر از وضعیت روحی بهشتیان و دوزخیان ارائه داده است؛ آنجا که سخن از دوزخیان است میفرماید:
کلَّما أَرادُوا أَنْ یخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍّ أُعِیدُوا فِیها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِیقِ
هرگاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوهای آن خارج شوند، آنها را به آن بازمی گردانند و به آنان گفته میشود: بچشید عذاب سوزان را.
این مطلب را از دست ندهید: با این ذکر از آتش جهنم در امان بمانید!
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
مَا مِنْ هَمٍّ إِلَّا وَ لَهُ فَرَجٌ إِلَّا هَمُّ أَهْلِ النَّار
هر غصّه ای، فرج و گشایشی دارد الّا غم و غصّه اهل آتش که پایان ندارد.
برخلاف اهل بهشت که غم و رنجی ندارند و از نعمتهای بهشتی بهرهمند هستند و به عنوان سپاس از خداوند که آنها را در باغهای جاویدان بهشت وارد کرده، میگویند:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ
حمد و ستایش برای خداوندی است که اندوه را از ما بر طرف ساخت.
ببینید: شیطان چگونه با صفات زیبای خداوند انسان را به لب پرتگاه میکشاند؟
آنها از این موهبت عظیمی که نصیبشان شده و تمام عوامل غم و اندوه به برکت لطف الهی از محیط زندگانیشان دور گشته و آسمان روحشان از لکههای ابرهای تاریک اندوه دنیا و آخرت، پاک شده، خداوند را حمد و ستایش میکنند.
معرفی ۸ عذاب روحی جهنمیان!
در قرآن کریم عذابهای روحی دوزخیان در آیات متعدد و به مناسبتهای مختلف بیان شده است که در زیر به عنوان نمونه به برخی از آنها اشاره میشود:
۱. از چشم خدا افتادن و محروم شدن از ارتباط با پروردگار: «قَالَ اخْسَۆُوا فِیهَا وَلَا تُکَلِّمُونِ»؛
(خداوند گوید) ذلیلانه در آنجا ساکت و دور گردید و هرگز با من سخن نگویید».
۲. دوری از رحمت خدا: «وَقِیلَ الْیَوْمَ نَنسَاکُمْ کَمَا نَسِیتُمْ لِقَاء یَوْمِکُمْ هَذَا وَمَأْوَاکُمْ النَّارُ وَمَا لَکُم مِّن نَّاصِرِینَ»؛ و (به آنها) گفته مى شود: امروز شما را فراموش مى کنیم (در میان عذاب رها مى کنیم) چنان که شما دیدار امروزتان را (در دنیا) فراموش کردید، و جایگاه شما آتش است و شما را هرگز یارى کنندگانى نیست.
بیشتر بدانید: جهنم ابلیس به چه صورتی خواهد بود؟
۳. مشاهده نعمتهایی که به دوستان و آشنایانشان در بهشت داده میشود: «وَنَادَى أَصْحَابُ النَّارِ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ أَفِیضُواْ عَلَیْنَا مِنَ الْمَاء أَوْ مِمَّا رَزَقَکُمُ اللّهُ قَالُواْ إِنَّ اللّهَ حَرَّمَهُمَا عَلَى الْکَافِرِینَ»؛ و اهل آتش بهشتیان را ندا کنند که از آب یا از آنچه خدا شما را روزى کرده بر ما فرو ریزید. گویند: همانا خداوند این دو را بر کافران حرام نموده است.
۴. گفتگوهای دلخراش و جانکاهی که میان بهشتیان و دوزخیان رد و بدل میشود، و روح دوزخیان را سخت آزار میدهد: «وَنَادَى أَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابَ النَّارِ أَن قَدْ وَجَدْنَا مَا وَعَدَنَا رَبُّنَا حَقًّا فَهَلْ وَجَدتُّم مَّا وَعَدَ رَبُّکُمْ حَقًّا قَالُواْ نَعَمْ فَأَذَّنَ مُۆَذِّنٌ بَیْنَهُمْ أَن لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ»؛ و بهشتیان دوزخیان را ندا مى دهند که ما آنچه را پروردگارمان به ما وعده داده بود، درست و ثابت یافتیم، آیا شما نیز آنچه را پروردگارتان وعده داده بود حق و ثابت یافتید؟ گویند: آرى! پس آوازدهندهاى در میان آنان آواز مى دهد که لعنت خداوند بر ستمکاران باد.
بیشتر بخوانید: منطقه ای ناشناخته بین بهشت و جهنم را می شناسید؟
۵. حسرت: «.. کَذَلِکَ یُرِیهِمُ اللّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَیْهِمْ وَمَا هُم بِخَارِجِینَ مِنَ النَّارِ».
این چنین خداوند عمل هاى (دنیوى) آنها را مایه حسرتى به آنها ارائه مى دهد، و آنها هرگز از آتش بیرون آمدنى نی
ستند.
«وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا»؛ و (به یاد آر) روزى که ستمگر پشت دست هاى خود را به دندان مى گزد، مى گوید: اى کاش همراه پیامبر راهى را (به سوى خدا) پیش می گرفتم.
بیشتر بخوانید: با این ذکر در میان بالهای فرشتگان از آتش جهنم در امان باشید!
۶. تحقیر و ذلت و خواری: «ذُقْ إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ»؛ (و بگویید) بچش که حقّا تو همان قدرتمند گرامى هستى
«یُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَیَخْلُدْ فِیهِ مُهَانًا»؛ (و به لحاظ تقارن گناهان اعتقادى و عملى وى) عذاب او در روز قیامت دو برابر شود و در آن عذاب همیشه به خوارى بماند.
۷. پایان ناپذیری جهنم و عذاب: «وَنَادَوْا یَا مَالِکُ لِیَقْضِ عَلَیْنَا رَبُّکَ قَالَ إِنَّکُم مَّاکِثُونَ»؛ آنها ندا در مى دهند: اى مالک (جهنم، بگو) پروردگارت ما را بمیراند و نابود سازد! گوید: بى تردید شما (در این جا) ماندگارید.
۸. راه فرار نداشتن از جهنم: «کُلَّمَا أَرَادُوا أَن یَخْرُجُوا مِنْهَا مِنْ غَمٍّ أُعِیدُوا فِیهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِیقِ»؛ هر گاه اراده کنند که از (شدت) غصه از آنجا بیرون آیند (به اجبار) در آن بازگردانده مى شوند و (گفته مى شود) بچشید عذاب سوزنده را؛ و ...
انتهای پیام/
@lightofto_uptheand
✅حقیقت معنای ایمان در کلام رهبر معظم انقلاب
✍️آن کسی که مؤمن است و میخواهد مؤمن بماند و از ثمرات مؤمن بودن بهره ببرد در مقابل همه احکام خدا باید احساس تعهد کند. ایمان به پیغمبر و شهادت به اینکه من مقر به رسالت پیامبرم این تعهد را میآورد که دنبال پیامبر و در راه او حرکت بکنم.
اگر این تعهد را قبول دارم، دیگر معنا ندارد آن وقتی که مواجه میشوم با یک پدیده کوچک که بر خلاف مشی پیامبری است، بر خلاف راه پیامبر خداست، در مقابل آن رگهای گردنم را آنچنان پر کنم، مشتهایم را آنچنان گره کنم، و نمایشی از مسلمانی را به منصه ظهور بگذارم.
اما وقتی با یک پدیده بزرگتر، ولی پر دردسرتر که باز در خلاف مسیر و جهت نبوت و رسالت است روبه رو شدم، مسئولیتم را فراموش کنم. أَسَدٌ علیَّ وفی الحروب نعامة، این یک شعر عربی است که به عنوان مثل به کار میرود، میگوید به ما که میرسند شیرند، اما در جنگهایی که با دشمنهای گردن کلفت، شمشیر به دست و مسلح روبرو میشوند، شترمرغند!
📚برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن