اعجاز قرآن_۰۳۱۰۲۰۲۴.m4a
7.23M
اعجاز قرآن
#تفسیر_المیزان11
گروه تبلیغی شهدای رو حانی مهریز
InShot_۲۰۲۴۱۰۰۵_۰۶۲۱۵۵۳۷۰_۰۵۱۰۲۰۲۴.m4a
13.49M
اعحاز قرآن2
#تفسیر_المیزان12
گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز
InShot_۲۰۲۴۱۱۰۱_۱۱۱۱۳۸۶۰۹_۰۱۱۱۲۰۲۴.m4a
12.43M
#تفسیر_المیزان
ج13 (اعجاز علمی قرآن )
گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز
InShot_۲۰۲۴۱۱۰۳_۱۴۴۱۲۲۲۵۸_۰۳۱۱۲۰۲۴.m4a
12.37M
#تفسیر_المیزان
ج14(اعجاز غیبی قران)
گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز
اعجاز بلاغت قرآن.m4a
12.82M
#تفسیر_المیزان
ج15(اعجاز بلاغت قرآن)
جلسه مباحثه تفسیر گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز
InShot_۲۰۲۵۰۱۰۳_۲۲۴۴۱۵۷۸۶_۰۳۰۱۲۰۲۵.m4a
8.96M
#تفسیر_المیزان
ج16 (تفسیر وقود)
جلسه مباحثه تفسیر گروه تبلیغی شهدا روحانی مهریز
باسلام و ارادت
از جلسه پر بار نقد و بررسی دیشب ممنون
ظاهرا دیشب کلام بنده را مستشکلین به تایید خود برداشت کردند در حالی که مخالف آنها بودم (کوتاه میارم شاید مفید افتد و کمک بیان مقصود مؤلف باشد)
علت در هر کلامی اطلاق عقلی وعرفی مناسب با آن کلام را دارد اطلاق گیری از علت در مواضعی که در مقام بیان آن نیست خلاف ظاهر است ... در کلام رمان منع شد ه ، علت منع حامض بودن است حال نتیجه از این علت که هرچه غیر حامض است اکلش جایز است .اگر کس بگوید پس خوردن خاک جایز است چون حامض نیست به او می خندند می گویند کلام در مورد خوردن است ،ماکولات است . نسبت به آن اطلاق ندارد. اما اگر بگوید پس خوردن سیب شیرین جایز و سیب ترش ممنوع . از او می پذیرند. مستشکلین می گویند کلام نسبت به سیب شیرین ساکت است ، ممکنه سیب شیرین حرام باشه ، جواب این است که بله ممکن است سیب شیرین حرام باشه نه به این دلیل و لی این دلیل می گوید منعی از جهت حلو ندارد و جواز اکلش از این جهت حتمی است حال ممکن است عنوان حرمت دیگر بیاید و این سیب شیرین معنون آن باشد بله تعدد عنوان باعث تعدد معنون از لحاظ جهت می شود و مشکلی نیست . مثل اینکه بگوید از این دلیل لا تاکل ...شرب خمر چون حامض نیست جایز است بله با تناسب حکم و موضوع کلام از این جهت حلال است اما از جهت دیگری به دلیل دیگر، که مسگر بودن باشد حرام است . علتی که در کلام اول آمده بود ناظر به رد کلام دوم که بحث اسکار است نبوده تا بحث کنیم که نمیشود از کلام اول جواز هر غیر حامضی را نتیجه گرفت.
مثالی دیگر : اگر کسی بگوید به لیل لا تاکل الرمان... آیا می تواند چیز خبیثی که ترش نیست بخودر می گوایم به اندازه این دلیل بله جایز است چون ترش نیست که برای مریضی او بد باشد اما اگراز جهت شرع ممنوع است به دلیل خاص دیگری است که اکل خبائث حرام است. بنابر این از اطلاق دلیل اول تعمیم مناسب با حکم و مو ضوع خود کلام استفاده می شود
با کمال تشکر
InShot_۲۰۲۵۰۱۲۷_۲۲۴۰۰۶۴۲۸_۲۷۰۱۲۰۲۵.m4a
7.83M
#تفسیر_المیزان
ج17(تفسیر آیه 26 بقره)
سعادتمندان وشقاوتمندان در قرآن
جلسه مباحثه تفسیر گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز
InShot_۲۰۲۵۰۱۲۸_۱۱۰۵۴۷۱۶۹_۲۸۰۱۲۰۲۵.m4a
6.15M
#تفسیر_المیزان
ادامه جلسه 17 (متن خوانی تفسیر المیزان آیه 26 بقره)
بحث تفسیر گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز