eitaa logo
میم الف
131 دنبال‌کننده
858 عکس
654 ویدیو
14 فایل
طلبه حوزه علمیه قم نهضت ادامه دارد...! راه ارتباطی: @m_abyarii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما با اسرائیل، وارد جنگ می شویم؛ هر که با ما هست، بسم الله ... هر که با ما نیست، خداحافظ ... شهید حاج احمد متوسلیان https://eitaa.com/m_a_talabe
جهت پیروزی و سربلندی شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام بر ایادی کفر و استکبار جهانی خصوصا صهیونیست‌های یهودی صلوات
💎 صفات مؤمن 🔻پیامبر خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: مَثَلُ المُؤمِنِ كَمَثَلِ النَّحلَةِ ؛ لا يَأكُلُ إلّا طَيِّبا ، ولا يَضَعُ إلّا طَيِّبا ✍🏻 مؤمن مانند زنبور عسل است؛ جز پاك و پاكيزه نمى‌خورد و جز پاك توليد نمى‌كند. 📚 شعب الإيمان: ج ۵ ص ۵۸ ح ۵۷۶۵ ‌ https://eitaa.com/m_a_talabe
✅ خداوندا! ما به موشک ها و پهپادهایمان مغرور نمی‌شویم. امید ما به نصرت و یاری توست. می‌دانیم که تو همراه و مدافع کسانی هستی که به تو ایمان دارند. صلوات بر محمد و آل محمد،‌ اقرار به اون ایمان است.✌️ اللّهم انْصر الإسلامَ والمُسلمينَ واخْذُلِ الكُفّارَ والمُنافِقينَ وعَجّل في ظهورِ مَولانا صاحِبَ الزَّمان https://eitaa.com/m_a_talabe
دقت کنید! ما به جایی حمله نکردیم! عبارتِ "حمله ایران به اسرائیل" غلط است! ما در مقام کنش نیستیم! ما فعلاً در حال واکنشیم...! واکنش به چندین بار حمله به مستشاران و اماکن حساسمان! همین! آنچه شاهد آن هستیم دفاع است! دفاع از تمامیت ارضی دفاع از عزت مردم ایران دفاع از آبروی این سرزمین دفاع از انقلاب و اسلامِ عزیز مراقب جنگ رسانه‌ای باشیم. https://eitaa.com/m_a_talabe
💎 جایگاه اهل مسجد 🔻امام حسن عليه‌السلام: اَهْـلُ الْمَسْـجِدِ زُوّارُ اللّه ِ وَ حَقٌّ عَلَى الْمَزُورِ أَلتُّحْفَةُ لِزائِرهِ ✍🏻 اهل مسجد زائران خدايند و برخداست كه به زوارش هديه بدهد. 📚 ارشاد القلوب، ص ۷۲ https://eitaa.com/m_a_talabe
✍✍مثل چای تلخ❗️ ☕️☕️☕️☕️☕️ ☕️🍬کنار چای تلخ همیشه یا قند است یا شکر، به همین خاطر هم هست که گوارا می شود. 🤔یادت باشد بعضی ها مثل چای اند؛ یعنی تلخ اند. پس با آنها شکر باش؛ یعنی شیرین حرف بزن، شیرین رفتار کن. 😊به قول سعدی شیرین حرکات باش و این سفارش خداست. 📖«ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ » 🔸آیه ۹۶ سوره مؤمنون / آیه ۳۴ سوره فصلت ✅بدی های دیگران را با خوبی های خود دفع کن. 💠یعنی اگر دیگران تلخ بودند، شیرین باش. https://eitaa.com/m_a_talabe
سلام علیکم با عنایت به بیانات اخیر مقام معظم رهبری حفظه الله در خصوص وظیفه مسئولین نسبت به چالش بی حجابی و لزوم برخورد با هنجارشکنی دینی، مبحثی تحت عنوان «جایگاه الزام حکومت اسلامی نسبت به احکام دینی» را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم این سلسله مباحث پاسخگوی شبهات در این خصوص باشد. https://eitaa.com/m_a_talabe
🔷جایگاه الزام حکومت اسلامی نسبت به احکام دینی مقدمه: 🔸در این سلسله مباحث به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا حکومت اسلامی می تواند مردم را به رعایت احکام شرعی ملزم کند؟ 🔸اگر چنین حق و یا تکلیفی برای حکومت اسلامی وجود دارد، الزام نسبت به کدامیک از احکام شرعی وجود دارد؟ آیا به احکامی اختصاص دارد که به نوعی به تنظیم روابط بین مردم بر می گردد؟ یعنی حاکمیت فقط در جایی حق دخالت دارد که کسی به شخص دیگری ظلم و تعدی کرده است و در اینجا حاکمیت باید وارد شود و ظالم را از ظلمش منع کند و حق مظلوم بستاند و به او بدهد؟ یا اینکه حاکمیت حق دخالت در سایر احکام اجتماعی که ظرف تحقق آن فضای عمومی جامعه است ولو ارتباطی با تعدی به حقوق دیگران ندارد نیز می تواند دخالت کند و با قهر و غلبه نظم خاصی را بر جامعه حاکم نماید؟ و یا حتی فراتر از این است و حاکمیت اسلامی می تواند و بلکه باید مردم را وادار به رعایت احکام شرعی، حتی احکامی که جنبه عمومی ندارد نیز بنماید؟ 🔸در مرحله نخست به پاسخ این پرسش ها به لحاظ حکم اولی می پردازیم و بررسی می کنیم که بدون در نظر گرفتن عناوین ثانویه حاکمیت اسلامی در چه دایره ای حق و یا تکلیف دارد؟ سپس به برخی پرسش ها کلی در خصوص وجود عناوین ثانویه خواهیم پرداخت. 🟩بحث را با این نکته آغاز می کنیم که ببینیم در روایات و منابع فقهی چه مواردی را می توان یافت که به نوعی به حاکمیت این حق را اعطا می کند و یا او را موظف می کند که مردم را الزام به رعایت احکام شرعی کند. 🔸پس از بیان این موارد جمع بندی ای خواهیم داشت. https://eitaa.com/m_a_talabe
ثمره حمایت از مظلوم 🔻پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله: مَنْ أَخَذَ لِلْمَظْلومِ مِنَ الظّالِمِ كانَ مَعىَ فِى الْجَنَّةِ تَصاحُبا ✍🏻 هر كس داد مظلوم را از ظالم بگيرد، در بهشت با من يار و همنشين باشد. 📚 بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۳۵۹، ح ۷۴ https://eitaa.com/m_a_talabe
🔷مجموعه اول موارد تعزیر است. 🔳مراد از تعزیر تنبیهاتی است که حاکم به جهت تخلفات شرعی انجام می دهد و کمتر از حد شرعی است. ▪️مورد (1): تعزیر بر روزه خواری در صحیحه ی برید عجلی آمده است: بُرَيْدٍ الْعِجْلِيِّ قَالَ: سُئِلَ أَبُو جَعْفَرٍ ع عَنْ رَجُلٍ شَهِدَ عَلَيْهِ شُهُودٌ أَنَّهُ أَفْطَرَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ قَالَ يُسْأَلُ هَلْ عَلَيْكَ فِي إِفْطَارِكَ إِثْمٌ فَإِنْ قَالَ لَا فَإِنَّ عَلَى الْإِمَامِ أَنْ يَقْتُلَهُ وَ إِنْ قَالَ نَعَمْ فَإِنَّ عَلَى الْإِمَامِ أَنْ يَنْهَكَهُ ضَرْباً. (وسائل الشيعة، ج‏10، ص:248 - 249) از امام باقر علیه السلام در رابطه با شخصی که چند نفر شهادت داده اند که او در ماه رمضان سه روز روزه خواری کرده است سوال شد که حکمش چیست؟ امام علیه السلام فرمودند: از او سؤال می شود که آیا خود را در این روزه خواری گناهکار می داند یا نه؟ اگر خود را گناهکار نمی دانست (و اساساً منکر وجوب روزه بود) بر امام (و حاکم اسلامی) واجب است که او را بکشد و اگر خود را گناهکار می دانست بر امام (حاکم اسلامی) واجب است که او را بزند. نکته قابل توجه این است که در این روایت نیامده است که آن شخص روزه خوار در ملاء عام روزه خواری کرده است بلکه صرفاً می گوید افرادی به روزه خواری آن شخص شهادت داده اند و این ملازمه ای با تجاهر به روزه خواری ندارد بلکه ممکن است در خانه ای یا مغازه ای که عده ای بوده اند این شخص روزه خواری کرده است و در نتیجه افرادی به این کار او شهادت داده اند. https://eitaa.com/m_a_talabe