طهارت اقتصادی.m4a
29.14M
🔸مساله عاقبت بخیری و طهارت اقتصادی
#تک_جلسه
📅شب عیدفطر، رمضان۱۴۴۴، خراسان جنوبی، روستا
-ماهیت دنیا؛ سفر بدون مشخص بودن مقصد!
-مرگ؛مهم ترین عامل معنی بخش زندگی
-خلق الموت و الحیاه؛ مرگ از جنس حیات است لذا خلق کردنی است
-عاقبت بخیری یعنی معدل کل زندگی و لحظه آخر عمر
-تیپ بندی افراد در مورد عاقبت بخیری
نکته مهم درباره"من جا بالحسنه فله عشر امثالها"
-اهمیت عاقبت بخیری در قران و روایات
-طهارت اقتصادی؛ یکی از عوامل مهم عاقبت بخیری
حرام بودن در اقتصادیات عدیل نجس بودن در عبادیات است
-تفسیر آیه ۹۰ مائده؛ شراب( مساله غذایی) انصاب( مساله اعتقادی) و میسر،قمار( مساله اقتصادی) هر سه عمل شیطانی و مانع طهارت در زندگی است
دو ساحت طهارت اقتصادی
۱: واردات زندگی ( غبی نبودن زمین قبل از کشاورزی و غرری، ربوی بودن تجارت و...)
۲: صادرات زندگی مثل زکات و خمس و...
-توضیح قوام بخشی مال و معنای دقیق فقر
-عوامل طهارت اقتصادی و عدالت اجتماعی در جامعه
۱: کنز نشدن
۲: در اختیار یک اقلیت نبودن(دوله بین الاغنیا) مساله بانکهای خصوصی؛ انفال
۳: اصاله کار در سود
عبادت که عامل عاقبت بخیری،۹/۱۰ آن طلب روزی حلال( طهارت اقتصادی) است
عدم طهارت اقتصادی و عاقبت بشر شدن خیلی ها در حادثه کربلا
✍ #محمدامین_رضایی
🔻متن جلسه
@m_amin_rezai
🔻از متوسلیان وحسین علم الهدی که بسیجی بودن را ترویج و تحقق آرمانهای نهج البلاغه میدانست و خونش در این راه ریخته شد به این سانتیمانتالیسم رسیدن مسیری طی کردیم. این توئیت را نباید تعمیم به کل داد،اما قطعا استثنا هم نیست.سیاسیون از این جنس بسیجی بسیار لذت میبرند و این بزرگترین خطر است
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔸رهبرانقلاب: #حرف_مردم همین است که یک عدّهای را به عنوان نمایندهی مجلس انتخاب میکنند. 🔻مساله #وارد
🔻خواستم یادداشتی مفصل بنویسم سعی کردم در یک توییت فشرده مغز و اصل حرف را بگویم
🔸ردصلاحیت های غیرموجه مثل انتخابات ۱۴۰۰ ،تضعیف مجلس وشوراهای جمهوریتی(شهری-روستایی) بواسطه شوراهای انتصابی، ۳۴سال عدم استفاده از ظرفیت اصل۵۹ پیرامون #رفراندوم و اصل۲۹درباره حق اعتراض و...اینها نشانه #تضعیف_جمهوریت و برگزاری انتخاباتهای متعدد نشانه #تقویت_جمهوریت است؛هر دو را باید دید.
@m_amin_rezai
🔻ذیل این توییت eitaa.com/m_amin_rezai/3329 در اینستاگرام سوالاتی طرح شده بود؛ جوابیه ای نوشتم اینجا هم میگذارم بنظرم مبتلا به و قابل تامل است
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻ذیل این توییت eitaa.com/m_amin_rezai/3329 در اینستاگرام سوالاتی طرح شده بود؛ جوابیه ای نوشتم اینجا
✅درباره این توییت و این سوال
https://eitaa.com/m_amin_rezai/3330
🔻الان افراد زیادی از اقتصاددان ها من جمله استخون خورد کرده ای مثل دکتر درخشان به ایده بانک خصوصی منتقدند و راهکار اصلاحی دارند همه دیدیم در این سالها خلق پول بی رویه، زیان انباشه، دادن تسهیلات به خود افراد نمونه اش بانک آینده ۸۰٪ تسهیلاتش را به اعصای خودش داد و... کار را بهجایی رسونده که بسیاری این ایده را موجب تبعیض تولید تورم و... بدانند اتفاقا یکی از متقدین رهبرانقلاب هستند خب بانک خصوصی کجا تایید شد؟ ذیل سیاست اصل ۴۴ سال۸۶ که بعد از بررسی های کارشناسی رهبری امضا کردند الان اگر کسی این ایده را نقد کنه مخالف رهبری است خود رهبری هم لابد مخالف خودشونند 😊
🔻 برادر عزیز مشکل جناب عالی و تا جایی که قبلا دیدم اخوی شما اینه که تلاش دارید هر طور شده یه چیزی پیدا کنید تا افراد را ضد ولایت کنید و بعد از دایره انقلاب خارج کنید. توی دوره طرح ولایت ظاهرا یاد دادن که ولایت را به نمایندگانش که تولیت دارند میشه تسری دادو حتی به نظرات کارشانی هم! فکر میکنید اگر اینجوری فکر کنید خیلی ولایت مدارید! الان اگر کسی تکثیر شوراها که خلاف قانون اساسی که فقط مجلس به عنوان نماد جمهوریت حق تقنین داره را آسیب شناسی کنه وبگه موجب تضعیف جمهوریت میشه یا ایده بانک خصوصی را نقد کنه یا ساسبتهای جمعیتی چنانکه بعضی بزرگان دهه۷۰ میگفتند و بعدا مشخص شد درست بود، اگر کسی اینجا چیزی بگه این دیگه شد ضدولایت!
🔻می بینید اگر کسی کمی دقیق بشه در نظرات تون چقدر تقریر شما از ولایت مداری سخیفه و خدا شاهده چقدر همین نگاه ها مانع اصلاح شده، هر کارشناسی نظری خواسته بده یا یک جوانی در استانی خواسته از نماینده رهبری نقدی کنه با همین تقریر تسری ولایت به افراد، نظرات کارشناسی و... با برچسب زدن مانع اصلاح ساختارها شدید، یکی از زمینه های مشکلات ما همین نگاه غلط و غیر اسلامی امثال جناب عالی است که مانع اصلاح و موجب بدینی بسیاری از جوان ها و در نهایت "اقلیت شده است.جبهه انقلاب میشید.خدا انقلاب و ایران و آرمان ها را از دست این کج فهمی ها نجات بده
✍#محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔸"حرام در اقتصادیات" عدیل "نجس در عبادیات" است. اگر در جامعه ای "سرمایه" بجای "کار" سود خلق کرد و آن سرمایه نیز به صورت "کَنز" یا "دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ" در اختیار یک اقلیَت باشد آن جامعه #طهارت_اقتصادی را از دست خواهد داد و به نجاسات مختلفه مبتلا خواهد شد!
✍ #محمدامین_رضایی
توضیح بیشتر:
🔻سخنرانی مساله عاقبت بخیری و طهارت اقتصادی
eitaa.com/m_amin_rezai/3326
🔻قران؛ اقتصاد و طاهر بودن(تفسیر آیات اقتصادی)
eitaa.com/m_amin_rezai/3215
@m_amin_rezai
🔻دکترغنی نژاد اقتصاددان لیبرال
#شهید_بهشتی را متاثر از چپهای کمونیست نامید!بند۲ اصل۴۳و اقتصاد تعاونی( مردمی)در اصل۴۴پیشنهاد شهیدبهشتی بود. #مکتب_نیاوران(لیبرالهایی چون نیلی وغنی نژاد)در میدان عمل مانع تحقق این اصول شدند. در رسانه هم اینگونه او را ترورشخصیتی میکنند!حقیقتا بهشتی مظلوم است.ما چه کردیم؟
✍ #محمدامین_رضایی
🔻تاریچه مکتب نیاوران در ایران
journals.ut.ac.ir/article_57039.html
@m_amin_rezai
مناظره امشب تک مضراب های فراوانی داشت.
قطعا ژورنالیست های لیبرال مانع شنیده شدن این تک مضراب ها خواهند شد.
غنی نژاد بسیار لخت و عریان از لیبرالیسم دفاع کرد تا اتمام حجت شود که چه کسانی لیبرال هستند و لیبرالیسم چیست.
لیبرالیسم ایرانی نه می داند که مخالف سرمایه داری است نه می داند که موافق آن است.
لیبرالیسم ایرانی در عین حالی که مدافع لا ادری گری است، لیبرالیسم را در بندگی خدا می داند!
لیبرالیسم ایرانی اقتصاد اسلامی را قبول ندارد و در عین حال که خود را صالح می داند که در مورد اقتصاد اسلامی نظر بدهد، امام و رهبری را صالح نمی داند که در این زمینه اظهار نظر کند.
لیبرالیسم ایرانی در عین حال که هایک و میزس و میل و کانت را قبول دارد، خود را تابع آرای آنها نمی داند.
لیبرالیسم ایرانی بانک دولتی را سرمایه داری رفاقتی می داند اما بانک خصوصی را سرمایه داری رقابتی میخواند!
لیبرالیسم ایرانی هایک را قبول دارد اما معتقد به تأثیرپذیری هایک از پشتیبانانش نیست.
لیبرالیسم ایرانی امام را مخالف کمونیسم و موافق لیبرالیسم می داند در عین حال معتقد است امام در اقتصاد قابل اعتنا نیست.
لیبرالیسم ایرانی آمریکا را از این حیث که سرمایه داری مذهبی است امپریالیست می داند اما از این حیث که بازار آزاد! دارد می ستاید.
لیبرالیسم ایرانی معتقد است که آمریکا امپریالیست است اما نباید با او مخالفت کرد.
لیبرالیسم ایرانی مخالف انقلاب است.
لیبرالیسم ایرانی دشمنی با آمریکا را شعاری و غلط می داند اما می گوید من با امام موافقم!
سطح نقد لیبرالیسم ایرانی به هایک، در حد نقد به قبول نداشتن مطلوبیت خواهی و مطلوبیت جویی متاثر از خوی حیوانی است. یعنی پناه بردن به نئولیبرالیسم.
این ها تنها بعضی از تک مضراب های لیبرالیسم ایرانی بود.
از این به بعد بدانیم که لیبرالیسم کاملا شناسنامه دار است. هم حرف هایش مشخص است و هم منادیانش.
از این به بعد بدانیم کسی که میگوید که لیبرالیسم وجود ندارد و تنها یک برچسب است، یا بی سواد است یا مغرض.
از این به بعد بدانیم که لیبرال انقلابی، یک واژه پارادوکسیکال است و افراد ناچارند تکلیفشان را با این واژه روشن کنند. نمی توانند هم خود را انقلابی بدانند و هم از منویات لیبرالیسم دفاع کنند.
مراقب باشیم جریان های رسانه ای با برجسته سازی برخی از بگو مگوهای کم اهمیت، این مناظره را کم اهمیت جلوه ندهند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔻در مناظره پرفسور درخشان ودکترغنی نژاد اگر مجری در حوزه اقتصاد سیاسی مسلط بودو ۱۰سوال عمیق طرح کرده بود گفتگو بهتر شکل میگرفت.کلیت بحث یک نکته خیلی مهم داشت.حرف اقتصادخوانده های لیبرال(شاگردان آقای نیلی)که اصرار دارند نقش مکتب رانفی و اقتصاد را مثل ریاضی #علم_بی_جهت معرفی کنند چقدر حرف بی مبنایی است
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
نقطه آغاز مبارزه فرهنگی میان اقتصاد لیبرال و اقتصاد اسلامی
بالاخره صداوسیما پس از ۳۳ سال، از لاک تغافل نسبت به کودتای اقتصادی تکنوکراتها درآمد و مجال داد تا مبارزه فکری و فرهنگی میان سردمداران اقتصاد وارداتی رایج در کشور با چهرههای مهجور و مظلوم منادی اقتصاد انقلابی، علنی شود و در مقابل چشم مردم قرار بگیرد.
این شروع جانانه را به فال نیک میگیریم و از مدیران عدالتخواه صداوسیما میخواهیم با همین دست فرمان ادامه دهند تا بالاخره معلوم شود زیربنا و روبنای نسخههای اقتصادی فلجکننده انقلاب اسلامی چه بوده است.
@dr_izadkhah