eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
65 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئو صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی با نوای حیدر حیدر ع! 🔻پیوند روح انسان مسلمان ایرانی با روح بلند علی بن ابی طالب ع ناگسستنی است. این پیوند است که ما را به وجد و شوق می آورد. @m_amin_rezai
پناهندگی مأمون به امام رضا علیه‌السلام مأمون در دشواری هایی که دولت وی را تهدید می کرد، به امام رضا علیه‌السلام پناه می برد . از جمله یک بار مأمون به ایشان عرض کرد: شیعیان شما در یک جایی علیه ما شورش کرده اند، آیا نامه ای به آنان می نویسید؟ زیرا اگر شما بنویسید قبول می کنند. به آنان بنویسید از بلوا علیه ما دست بردارند! [١] بار دیگر وقتی بود که فضل بن سهل ترور شد و مردم شنیدند که او ترور شده . اهالی خراسان ترور وی را کاری از سوی مأمون تفسیر کردند و ازاین‌رو انبوهی از مردم به پا خاستند و بر در کاخ مأمون در انتظار ایستادند تا او بیرون بیاید و خشم خود را بر سرش خالی کنند و از او انتقام بگیرند . مأمون از در پشتی خارج شد و به خانه امام ـ که در همسایگی وی بود ـ رفت و به ایشان پناه بُرد . آن گاه امام بیرون آمد و انبوه مردم را به یک فرمان پراکنده کرد. [٢] این یعنی در همان سرزمینی که مأمون در آن حکومت می کرد و در واقع در همان شهری که حکومت را به مأمون داده بود و با نیرو و سپاه او را یاری می کرد، در همان سرزمین، پشتوانه مردمی و اجتماعی امام به چنین حدی رسیده بود؛ بگذریم از پشتوانه علمی و فکری ایشان و پیشوایی علمی و فکری ایشان که خود نمونه های بسیاری از آن سراغ دارید . [١] الكافي، ج٨، ص١۵١، ح١٣۴. [٢] همان، ج١، ص۴٩٠. شهید آیت الله سید محمد باقر صدر رحمة الله علیه 🔹امامان اهل بیت علیهم السلام؛ مرزبانان حریم اسلام، ص۶١٨ خطورات https://eitaa.com/khotourat
🔻هر کس اندکی سیاست و تاریخ بداند متوجه می‌شود جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد. آنهایی که توهم دارند نه انقلاب می‌فهمند نه ظرفیت های جمهوری اسلامی را می شناسند. لیدرهای خارج نشین با هیجانی کردن چند جوان به دنبال منافع خود هستند. هیچ شکی نیست هدف نهایی چه بخواهند چه نخواهند تجزیه ایران، نابودی زیرساخت ها و مستعمره شدن است. آیا این به معنای سکوت در مقابل ناکارآمدی ها و مشکلات است؟ خیر، همه عزم ها باید جزم شود تا عقب ماندگی در حوزه عدالت و...جبران شود. تنها راه به آرمان های ۵۷ و اصلاح امور به نفع مردم است. 🔻من حق میدهم بعضی جوان ها معترض باشند اما واقعیت را باید گفت و صرف خوشایند چند نفر و فضای رسانه ای حقیقت را نباید کتمان کرد؛ضمن اینکه باید اشکالات را پذیرفت، توجیه نکرد و برای رفع آن تلاش کرد. ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ #تاریخ_سرمایه_داری و نقد آن ] 🔹با حضور:حجت ا
اگر علاقه به مطالعه اقتصاد سیاسی کلاسیک دارید و می خواهید درک درستی از اقتصاد امروز داشته باشید باید این افراد و آثارشان را بشناسید: 👤 آدام اسمیت Adam Smith 📆 (۵ ژوئن ۱۷۲۳ – ۱۷ ژوئیه ۱۷۹۰) - (معروف به پدر علم اقتصاد مدرن) 📕کتاب "تحقیقی پیرامون ماهیت و اسباب ثروت ملل" 1776 An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations 👤 توماس رابرت مالتوس (Thomas Robert Malthus) ‏ 📆 (۱۴ فوریه ۱۷۶۶ – ۲۹ دسامبر ۱۸۳۴) 📕مقاله ای در باب اصول جمعیت - Essay on The Principles of Population 👤 دیوید ریکاردو (David Ricardo) 📆 (زاده ۱۸ آوریل ۱۷۷۲ در لندن - درگذشته ۱۱ سپتامبر ۱۸۲۳ در لندن) 📕اصول اقتصاد سیاسی و مالیات On the Principles of Political Economy and Taxation 1817 👤 آنتونی آگوستین کورنو (Antoine Augustin Cournot) 📆 (۲۸ اوت ۱۸۰۱ در منطقه اوت-سون فرانسه، مرگ 1877) 📕 تحقیقاتی در باب اصول ریاضی ثروت Researches into the Mathematical Principles of the Theory of Wealth 1838 👤 جان استوارت میل (John Stuart Mill) 📆 (زادهٔ ۲۰ مه ۱۸۰۶ در لندن – درگذشتهٔ ۸ مه ۱۸۷۳ 📕 اصول اقتصاد سیاسی Principles of Political Economy 1848 👤 کارل هاینریش مارکس (Karl Heinrich Marx) 📆 ۵ مه ۱۸۱۸ – ۱۴ مارس ۱۸۸۳ 📕 مانیفست کمونیسم 1848 The Relevance of the Communist Manifesto 👤 ویلیام استنلی جِونز (William Stanley Jevons) 📆 (1سپتامبر ۱۸۳۵–۱۳ اوت ۱۸۸۲) 📕 نظریه اقتصاد سیاسی The Theory of Political Economy 1871 👤 لئون والراس (Léon Walras) 📆 (زاده ۱۶ دسامبر ۱۸۳۴ در اورو، فرانسه - درگذشته ۵ ژانویه ۱۹۱۰ در مونترو، سوئیس) 📕 مبانی اقتصاد سیاسی محض Elements of Pure Economics 1874 👤 آلفرد مارشال Alfred Marshall 📆 (۲۶ ژوئیه ۱۸۴۲ - ۱۳ ژوئیه ۱۹۲۴) 📕 اصول علم اقتصاد Principles of Economics 1890 چه بخواهیم چه نخواهیم این افراد زندگی امروز ما و همه مردم دنیا را تغییر دادند. این جاهلان مدرن که جاهلیت مدرن را "علم" نامیدند و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و تمام روابط فردی و اجتماعی ما را تغییر دادند. و جالب اینکه یک دانشجوی اقتصاد میتواند مدرک دکتری خود را بگیرد بدون اینکه حتی یک مرتبه رجوع کرده باشد به آثار این افراد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ✅ تجلی روح‌القدس‌در قصیده مدارس‌آیات دعبل خزائی 🎙حجت‌الاسلام بعضی وقت‌ها ضرورت‌ها و اضطرارهای جبهه حق، آدم‌های معمولی را طوری بزرگ می‌کند که بزرگترین فرشتگان الهی پشت آن آدم قرار می‌گیرند نه به خاطر آن شخص، بلکه به خاطر اهمیت مأموریت و خلوص نسبی آن آدم.... 📍گذشته‌ی دعبل خزائی از خیلی از فعالین جبهه فرهنگی انقلاب سیاه‌تر بود؛ چه شد که از زبان او برای نصرت جبهه حق شعر سرود؟ 🕌هیئت لبیک؛ حسینیه هنر، مسجد خاتم الانبیا ✅ @m_ghanbarian@heiat_Labbayk
🔻عید ربیع الاول را تبریک عرض میکنم 😊 احتمالا در روزهای آینده بخاطر عصبیت ناشی از عدم استقبال مردم به اقدام های رادیکال دامن بزنند، مراقب باشیم. ✍ @m_amin_rezai
🔻آنکه نیازها را میداند بی قرار و است. اهل تسویف نیست. سوف سوف نمی کند؛ فرصت‌های امروز را با به فردا انداختن هدر نمی دهد. از هر امکانی برای تحقق حق بهره می‌برد. به تعبیر مولوی:صوفی ابن الوقت باشد ای رفیق. البته بالاتر آن است آنقدر مداومت ورزیم که شویم. وقت در نیام ما باشد. 📚برشی از جلسه @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
#زندگی_نوشت ✅درباره معنای زندگی 🔻متن را بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/3841 @m_amin_rezai
✅درباره معنای زندگی eitaa.com/m_amin_rezai/3840 🔻ویل دورانت در اواخر عمرش بعد از پنجاه‌ سال تألیف و تدریس کتابی نوشت در باب او با سوالی مواجه شد از طرف مردی که می‌خواست خودکشی کند و از ویل دورانت دلیلی میخواست برای ادامه دادن به زندگی، ویل دورانت سوال بنیادین معنای زندگی چیست؟ را برای صد نفر از فیلسوفان، بزرگان و..‌ فرستاد و خواست تا جوابشان را برای او بفرستند، این کتاب تلاشی است در جهت آوردن فلسفه از آکادمی به متن زندگی، حتما آن جوابها خواندنی است. 🔻سر صبحی با یکی از مخاطبان که از قضا مدرس دانشگاه است در باب وضعیت جامعه صحبت میکردیم، می‌گفت: انسداد(و مشکلات) موجود در جامعه گاهی آدم را به سمت این می‌کشاند که اینجا را رها کند و مهاجرت کند . به او گفتم ما که خود را اهل علم می نامیم در وضعیت موجود اگر نتوانیم روزنه هایی باز کنیم برای ادامه دادن، آن علم بی فایده است. گفتم در حال حاضر که چند روزی به روستا آمدم زندگی یعنی همین حیاط پر از درخت خانه پدری که در امتدادش کوه پیداست. رفتم بیرون عکسی بگیرم دیدم مادرجان پشت قالی نشسته، گفتم زندگی همین زنی است( مادرم) که پشت این قالی نشسته و جریان دارد. 🔻به ذهنم زد همین سوال را از خود او بپرسم( فیلم را ببینید eitaa.com/m_amin_rezai/3840 ) رفتم جلوی قالی نشستم و گفتم: میخوام سوالی بپرسم بدون فکر کردن جواب بدید، این سوال فیلسوف ها و متفکران را هم از پادرآورده، جوابش را در فیلم ببینید؛ زنی که سواد آکادمیک چندانی ندارد ولی در او حقیقت زندگی جریان دارد با همان لهجه روستایی پاسخ می‌دهد...نیاز نیست سوال را سخت کنیم که "مُعرِف باید اصلی از مُعَرف باشد" خب شما که می‌گویید زندگی یعنی امید و خوشبختی خب این امید و خوشبختی یعنی چه؟ نه نیاز نیست، این اداها برای کتاب هاست. 🔻 این زن روستایی زلال که حقیقت زندگی را زیسته بدون حرفهای قلمبه و سلمبه زندگی را امید و خوشبختی و سلامتی میداند و البته می بینید وقتی از آرزویش می پرسم چگونه ایثار در همین چند کلمه جاری است. آنچه می‌خواهد نه برای خود که برای فرزندانش است. معنای زندگی همین نگاه لطیف، ساده و عمیق است. زنده باد زندگی، عید ربیع الاول مبارک🌱 ✍ خراسان جنوبی، ۲۶شهریور۱۴۰۲ @m_amin_rezai
⭕️ وقتی وعده شفافیت از دل اعتقاد و نه شعار بیرون بیاید! ✍️: 🔹وقتی وعده شفافیت از دل اعتقاد و نه شعار بیرون بیاید، نتیجه‌اش می‌شود این که شهرداری کرمان نزدیک به دو سال است که سامانه شفافیت را راه اندازی کرده و به طور مستمر اطلاعات مختلف از جمله حقوق تمامی کارکنان از جمله شخص شهردار را در آن بارگذاری می‌کند. در این باره بخوانید: ➖ کوتاه از شفافیت در شهرداری کرمان اگر مرد هستید، به جای توجیه و بهانه‌جویی، مثل شهرداری کرمان، یزد، سبزوار و جغتای عمل کنید! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️در صحبت با جوان ها بارها این نکته را گفتم در وضعیت فعلی هر حرکت رادیکال گسترده ای به دخالت بیگانگان، نابودی زیرساخت ها وتجزیه ایران منجر می‌شود. تصور ایران آباد و آزاد بعد از جمهوری اسلامی خیال خامی است که می‌تواند به نابودی همه چیز ختم شود و ما را چند قرن عقب بیندازد. ☑️ صحبت های عبدالله مهتدی رئیس حزب کموله که اخیرا منتشر شده را گوش کنید ببینید چطور دندان تیز کردند برای نابودی ایران تا هیچ چیز باقی نماند. قبلا هم نوشتم این حرف به معنای ندیدن مشکلات و عقب ماندگی در عدالت نیست بلکه به این معناست نقد به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی نباید ما را به تحلیلی بکشاند که پایانش همراهی با این دشمنان و نابودی همه چیز است. ☑️این روزها سوریه، لیبی و.‌‌..جز چند مثالی است که می‌شود نام برد تا حواسمان باشد در جهان امروز نمی‌شود پدیده ها را بسیط و با خوش خیالی تحلیل کرد. ما شاید شروع کننده چیزی باشیم اما پایانش را بازیگران بزرگ مشخص می‌کنند. 🔻این کلیپ را برای منتقدین سرسخت نظام، برای دوست داران جنبش زن زندگی هم بفرستید تا از این زاویه هم به ماجرا نگاه کنند، احتمالا کمی در دیدگاه هایشان تامل خواهند کرد. ✍ @m_amin_rezai
| بانک ملّاک ◽️«بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند.» رهبر معظم انقلاب | ۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ▫️طراح گرافیک: محسن کربلایی‌زاده ▫️طراح نوشتار: علی خلج ⬇️دریافت نسخه‌ی باکیفیت | ۱۱۶مگابایت | 🔹خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی @KHATTMEDIA
🔻انسان مدرن مبتلاست به ابتذالی به نام و ، این در همه جای جهان مرسوم است هر چند برای انسان مسلمان ایرانی با این تاریخ، تمدن و فرهنگ این رفتارها قبح بیشتری دارد. @m_amin_rezai
چند درصد از دانش آموزان ما امثال کاظمی آشتیانی را می شناسند و چند درصد امثال را؟! 🔹در مورد آموزش و پرورش، یک نکته‌ی کلّی‌ای وجود دارد که بنده روی آن تأکید میکنم... ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود؛ هدف از تربیت دانش‌آموز، از آمدن این دانش‌آموز به مدرسه، به دبستان یا دبیرستان، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. خب بله، درس هم باید یاد بگیرد، علم هم باید بیاموزد، امّا مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حدّ علم‌آموزی این است که او احساس هویّت بکند، یک انسان باهویّت ساخته بشود در اینجا که هویّت ملّی و احساس اعتماد به نفْس ملّی پیدا بکند و کودک ما از عمق جان، با افتخارات کشور آشنا بشود... 👈 این چیزی است که امروز وجود ندارد. 🔸خیلی از افتخارات هست؛ حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند؛ شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی‌ای که این مرد و این جوان داشت ــ جوان هم بود ــ می‌شناسند و مثلاً فرض کنید رونالدو را چند درصد می‌شناسند! گاهی اوقات بچّه‌های کوچک خانواده‌ی ما اسمهایی را هم می‌آورند که من حتّی نمیتوانم یاد بگیرم آن اسمها را! قشنگ اینها را می‌شناسند... ما چرا افتخارات ملّی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است. 🔻یک بخش از این چیزهایی که میگوییم «هویّت ملّی» همین است که افتخارات ملّی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند، تلاشی که شده و مجاهدتی که شده بشناسند. بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلّمان (۱۴۰۱/۰۲/۲۱) @m_amin_rezai
فصل ها در شهر یکسان است زندگی در شهر ماشینی است بستگی دارد به بنزین بستگی دارد به نفت زندگی در روستا اما بستگی دارد به اسب ساده و خوش رنگ بستگی دارد به باران بستگی دارد به خورشید و درخت بستگی دارد به فصل بستگی دارد به کار روستا،زیباترین نقاشی روی زمین بهترین گلدوزی فصل بهار🌱 سلمان هراتی @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ #تاریخ_سرمایه_داری و نقد آن ] 🔹با حضور:حجت ا
این کتاب هانت یکی از جامع ترین و بهترین کتاب ها در نقد سرمایه داری و فهم اقتصاد سیاسی است. ان شالله این جلسه از مهرماه سه شنبه ها ساعت ۲۱ به صورت مجازی برگزار خواهد شد. تمایل داشتید پیام بدهید به ادمین @sayedke1 تا به جمع اضافه شوید. @m_amin_rezai
✅"قدرت‌های کهنه گذشته اند و ما آینده ایم..." آن چیزی است که موجب هویت، حرکت و پیشرفت یک ملت میشود. این جمله، رویای ناب ایرانِ اسلامي ما را به تصویر کشید. از آقای رئیسی بابت گفتن این جمله راهبردی در مجمع عمومی سازمان ملل متشکرم. ✍ @m_amin_rezai
1_6779671581.pdf
955.6K
📚متن کامل لایحه حجاب و عفاف این متن برای اجرای موقت (۳ سال) در مجلس تصویب و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد. @m_amin_rezai
🔻دفاع از قران و خانواده، سیاست همسایگی، خلق قدرتهای جدید در جهان وعهدشکنی آمریکا-اروپا جز نقاط قوت و عدم تشریح فرصتهای اقتصادی برای جذب سرمایه گذار و نشان ندادن ظرفیتهای گردشگری ایران برای جذب توریست جز نقاط ضعف متن آقای رئیسی در سازمان ملل بود. باید از هر فرصتی برای معرفی استفاده کرد. @m_amin_rezai
🔻استاد تمام اقتصاد دانشگاه جاکارتای اندونزی نظریات اقتصاد اسلامی را جالب و عمیق میداند و مسلمان می‌شود آن وقت هنوز ما باید برای بعضی از مسئولین خود ثابت کنیم که باور کنید اسلام گزاره های اقتصادی هم دارد، کمی هم در حوزه اقتصاد مسلمان باشید و اینقدر شیفته و مومن به کاپیتالیسم نباشید! ✍ @m_amin_rezai
☑️گزارشی از جلساتم در خراسان جنوبی و یک درس مهم 🔻متن eitaa.com/m_amin_rezai/3861 @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
♦️گزارشی از جلساتم در خراسان جنوبی و یک درس مهم eitaa.com/m_amin_rezai/3857 1⃣دیروز توفیق داشتم از مجموعه فرادوخت برادر عزیزم آقا هاشم صلاحی در بیرجند دیدن کنم. اینکه یک جوان در استانی محروم خلائی را پیدا کند و پای کار بماند این الگویی است که امروز باید تکثیر شود. چاپ روی تخته،پلاستیک، پارچه و‌...تولید لوازم فرهنگی، تولید البسه اسلامی و...بخشی از کاری بود که ۲۵ نفر را هم مشغول کرده بود. بسط تعاونی ها، کارگاه های کوچک مبتنی بر زنجیره ارزش با رویکرد اقتصاد مردمی با این جنس الگوها رقم میخورد. آنطور که من سوال کردم با این کیفیت و در این سطح در استان قبلا جایی برای چاپ رنگی محصولات نبوده! مثل این ساعت که چاپش کار خودشان بود و کلی لوازم التحریر در بخش البسه اسلامی اینجا نمایندگی مستقیم چادرمشکی شهر کرد را داشت و چادر قیمت مناسب تری داشت. 2⃣همچنین دیروز دعوت شدم به رونمایی از "دستگاه زرشک دان کن" که محصول چند جوان خلاق خراسان جنوبی در پارک علم و فناوری استان بود. البته بنیاد علوی از طرح شان حمایت کرده بود که قابل تقدیر است. با این دستگاه می‌شود زرشک تازه را بدون هیچ آسیبی دان کرد و برای تازه خوری به سایر استان ها فرستاد یا فرآوری کرد و محصولات جدید تولید کرد. برای من جالب بود تمام قطعات دستگاه در خود استان طراحی وساخت شده بود. داخل پارک کارگاه کوچکی بهشون واگذار شده بود که قابل تقدیر است. این دستگاه ارزش افزوده محصول را برای کشاورزان استان چند برابر خواهد کرد 3⃣در این سفرم به استان فرصتی شد با آقای دکتر اشرفی معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز جلسه ای داشته باشم. نوع نگاه و گزارش آقای اشرفی در مورد اقداماتی که در جهت تحقق اقتصاد مردمی انجام دادند قلبا موجب خوشحالی شد. من از ظرفیت های اقتصاد اسلامی و مدل‌های اقتصاد مردمی که در بعضی کشورها نکاتی گفتم به عنوان مثال ۷۰٪ توپ دنیا در پاکستان در کارگاه های کوچک تولید می‌شود! آقای اشرافی هم از اقداماتی که در بحث زرشک، سنگ های معدنی انجام دادند آن هم مبتنی بر "الگوی زنجیره ارزش" که از الگوهای اقتصاد مردمی است نکاتی گفتند. به صراحت می‌گویم تنها راه درمان و پیشرفت به ویژه در خراسان جنوبی که از استان های محروم است مردمی سازی منابع تولید ثروت است. نخبگان باید از این زاویه به مسائل فکر و مسئولین نیز سیاست گذاری کنند 4⃣در حاشیه افتتاح دستگاه زرشک دان کن با دکتر ایزدخواه مسئول بنیاد نخبگان استان نیز گفتگویی داشتم. درباره مشکلات نخبگان به ویژه نخبگان عرصه علوم انسانی در استان گفتم که یا نمی مانند یا برنمی‌گردند و باید فکری کرد. دکتر گفتند نخبگان علوم انسانی( من اضافه میکنم بعضی طلاب) وقتی تئوری پردازی های خود را به میدان اجرا می آورند موجب شکست می‌شود. نظر من را در این مورد خواستند، گفتم: بنظرم یکی از مسائل جدی" اندیشه ورزی در خلاء" است.ما در بین بچه های انقلابی در دانشگاه و حوزه بین بعضی طلاب هم این مشکل را داریم ایده های خوب آرمانی اما بی نسبت با مساله های میدان، بارها این را گفتم آدم های بزرگ اثر گذار آنهایی هستند که بین گفتمان و میدان در حرکتند‌. من شهید بهشتی و امام موسی صدر را از این جنس میدانم. 🔻من یک طلبه ام و کارم فعلا درس خواندن است؛ مسئولیتی هم ندارم. این جلسات و گفتگوها دقیقا با همین نگاه است. من می‌خواهم محصول مطالعات و اندیشه هایم را به افراد در میدان عرضه کنم. این موجب می‌شود از انتزاعی بودگی خارج شوم. طلبه، فقیه، نخبه عصر حاکمیت اسلامی نه تنها محقق که باید متحقق باشد. فقیه ما باید فقیه تحقق باشد. اندیشه هایش به میدان برسد. این گسست بین کتابخانه و میدان چگونه حل می‌شود؟ بنظرم یکی از راه ها همین رویکرد است؛ ارتباط و گفتگوی بین اهل میدان و گفتمان برقرار می‌شود. 🔻 بعضی ها دنبال چنین فرصت هایی هستند تا کاری کنند من شخصا آدم روداری هستم چنین فرصتهایی خلق می‌کنم در این جلسات علاوه بر اینکه حرف مردم را مطالبه میکنم با صراحت کامل، برای خودم هم عایدی دارد. وقتی مشکلات واقعی میدان را فهم کردم باگ های نظری-عملیاتی ایده هایم برای خودم روشن می‌شود و برمیگردم در مطالعاتم تکمیل و اصلاح میکنمم. این همان راهی بود که تا حدودی امام موسی صدر و شهید بهشتی و...می‌رفتند. الان هم راه همین است. نه اینگونه باشد که مویز نشده اهل میدان بشویم و با گفتمان بی نسبت نه اینکه منقطع باشیم از واقعیت های حکمرانی، راه در میانه این دو است. پختگی و کارآمدی اینگونه حاصل میشود. ✍ @m_amin_rezai