eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
سال گذشته که مناسبتی نبود آقای عباسی فر @h_abasifar با اصل ۴۳ و بند ب همه ما را بیچاره کرده بود😂 حالا امسال که آقا اسم سال را "جهش تولید با مشارکت مردم" گذاشته حتما روزی صد بار اصل ۴۳ را از زوایای مختلف یادآوری میکنه😂😂 بدبختی توی ایتا ریپورت هم نداریم :)) عیدتون مبارک🌹 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
! ببینید: کلیپ تصویری «با مسئولیت من!» 🔹تفاوت اقتصاد مردمی و اقتصاددان مردمی با اقتصاد کاپیتالیستی و کمونیستی چیست؟ 🔸 چرا باید کسانی که در مورد اقتصاد ایران تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند مسئولیت بپذیرند؟ 🔹 برای رفع انحصار چه باید کرد؟ 🔸 چطور حال مردم خوب می شود؟ پ ن: یکی از شاهکارهای سینمای دفاع مقدس فیلم سینمایی «غریب» است. تماشای این فیلم را به همراه خانواده از دست ندهید. دانلود با حجم و کیفیت بالا 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی) 🔻جلسه دوم 📆اسفند۱۴۰۲، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین -در حضور خدا بودن یعنی چه؟ -تاثیر احساس حضور در کیفیت عمل حدیث امام صادق ع درباره حضور و محضر 🎙 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 هم‌اکنون؛ رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳: 🎥 اگر اقتصاد کشور شکل مطلوبی پیدا کند میتواند در دین و دنیای مردم اثر داشته باشد ✏️ اول فروردین ۱۴۰۳؛ حسینیه امام خمینی(ره) تهران 📲 پخش مستقیم👇 Farsi.Khamenei.ir/live
اقتصاد مردمی امید همدلی اجتماعی 🔺سه مساله بسیار راهبردی که امروز رهبرانقلاب درباره ایران ۱۴۰۳طرح کردند.هر علاقه مند به ایران و مردم با هر سلیقه سیاسی و فرهنگی برای عبور از وضعیت فعلی بی شک روی این ها دست می‌گذارد.در هر جایگاهی که هستیم بدانیم تلاش برای این سه تلاش برای بسط اسلام و ایران قوی است. ✍ @m_amin_rezai
🔻 س ثروتمند بود نه سرمایه دار! در ذات سرمایه داری فزونی و تکثر سرمایه خوابیده و حال آنکه حضرت خدیجه تمام ثروتش را خرج اسلام کرد و آخر عمری جز کفن چیزی را نداشت! بعضی ها صرفا آغاز ماجرا را می‌گویند نه این پایان را، لذا به بهانه حضرت خدیجه س سرمایه داری را جای اسلام جا می‌زنند! ✍ @m_amin_rezai
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 علیِ کوفه را هنوز روایت نکرده ایم...! حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه چهارم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"! @ali_samimi71 ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی) 🔻جلسه سوم 📆اسفند۱۴۰۲، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین -عالم محضر خداست یعنی چه؟ -نسبت مخلوقات ذهنی و علم خدا به ما -تفاوت حضور و محضر 🎙 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از راه‌های اصولی برای گسترش در اقتصاد، ایجاد و گسترش شرکت‌های است در چنین شرکت‌هایی که نمونه‌های موفقی مانند باشگاه ورزشی بارسلونا، شرکت موندراگون و ... (معرفی ۳۰۰ شرکت تعاونی برتر ۲۰۲۲) بجای اینکه تمرکز ثروت در دست یک فرد باشد و همه برده و نوکر او باشند، همه کارگران خود مالک و سهامدار شرکت و تصمیم‌گیرنده در آن هستند. در این کلیپ توضیحات کوتاهی در مورد شرکت موندراگون را ملاحظه می‌فرمایید. 👈دولت‌ها بجای تصدی‌گری مستقیم(اقتصاد کمونیستی) و واگذاری اقتصاد به سرمایه‌داران(اقتصاد سرمایه‌داری) باید به ایفای نقش جدیِ حمایتی، هدایتی و نظارتی در ایجاد و گسترش تعاونی‌ها داشته باشند! 💠 احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
🔹در روزهای آخر سال جلسه ای برقرار شد و در معیت آقای دکتر ایزدخواه نماینده مردم تهران و آقای دکتر اشرفی معاون اقتصادی استان که هر دو فرزند خراسان جنوبی هستند در زمینه ظرفیت‌های اقتصادی استان، موانع پیشرفت، راه حل ها و افق پیش رو گفتگوی مفصلی داشتیم 🔻متاسفانه استان ما دچار سیاسی بازی مُفرَط شده و این امر مانع پیشرفت استان، ارتقای سطح کیفت مردم و بازیگری جدی در سطح ملی شده است. مهم ترین نقطه امید به روی کار آمدن نسل جدیدی از نیروهای انقلابی است که بجای سیاست زدگی وفادار به مردم و آرمان ها هستند. راه عبور از این وضعيت استان تلاش برای تربیت نخبگان، تمرکز بر روی مشکلات- ظرفیت‌های استان، مشارکت دادن مردم و تحقق اقتصاد مردمی است. برای تغییر باید همه دلسوزان را پای کار آورد و شروع کرد... ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🖼 در عید نوروز هدیه ای خدمت امیرالمؤمنین(علیه السلام) آوردند. حضرت پرسید: این چیست؟ عرض کردند: ای ام
سلام وقتتون بخیر ✅الحمدالله در ۲ هفته گذشته پویشی از سوی عزیزان گمنام در شهرهای مختلف راه افتاد برای کمک به مردم غزه و موسسات و خیریه های گوناگونی پای کارآمدند برای جمع آوری پول ⁉️اما سوال پر تکرار؟ مگر محاصره نیست؟ مگه محاصره فرقی کرده؟ اصلا چجور پول و غذا میرسوننند؟ 1⃣اولا اینکه در ایران کمی دیر به فکر کارهای مردمی افتادیم، بحث دیگری است. مگرنه در همان ماه نخست فلان خیریه مالزی چند کاروان به غزه برده بود. جدا از اهمیت کار، دخیل کردن جامعه در این مسئله و احساس کنش گری در وهله اول "همان اجتماعی سازی" قضیه فلسطین است. از کسی که پیام می دهد و برای کمک ۵۰ تومانی شرمنده است، تا مادر شهید مشهدی که نزدیک ۲۰ میلیون طلاهایش را می‌فروشد یا فلان خانواده کرمانی که پول جلسه هرسال افطار نیمه رمضان را به فلسطینی ها می‌بخشند... 2⃣اما اصلا چگونه ؟ ببینید بحث نخست آن است که کالا هست، اما کم است و گران. با پول در وضعیت جنگی خیلی کارها می‌شود کرد.‌ قاچاق از مرز رفح و حتی مرز اسرائیل به داخل غزه امری است که ممکن است و  بوده. اما مسئله اینجاست که پولی نیست که با آن بشود قاچاق کرد یا خرید. تقریبا از ماه سوم برای برخی تجار اسرائیلی ها و مصری این به یک تجارت تبدیل شد اما در ۳ هفته اخیر ورود کامیون های روزانه به درون غزه حدود ۲۵۰، ۳۰۰ کامیون می‌رسد. ( قبل طوفان الاقصی متوسط ۵۰۰ کامیون وارد میشد) کامیون هایی که آخرش قاچاق هم درون آنها هست. یکی از دلایلی که اسرائیل مخالف کمک رسانی زمینی و به دنبال جایگزینی هوایی( بی ثمر) است، این کنترل کردنشان است‌. مثلا چند روز پیش یک فیلم وایرال شد که به یک خانواده خیار رسیده بود، خیاری که از سوی آشنایان در اردن جاسازی شده بود 3⃣خلاصه کنم: کالا هست، اما کم و گران است و البته پول هم نیست. خانواده ای که ۵ ماه است در اردوگاه زندگی میکند، اما حاضر به ترک شمال نشده، نه پولی دارد، نه زیرساختی برای پخت غذا و... دوستان خیریه ای در ایران که برخی چند سال هست ارتباطاتی دارند، افراد معتمد آن سوی مرزها را می‌شناسند و.... پول را به ارز تبدیل می‌کنند( فلسطین پول ملی ندارد و در غزه بیشتر از پول مصر استفاده میشود) کار ایرانی ها چنان صدا کرد که حتی در رسانه های اسرائیلی مثل کانال ۱۴ هم بازتاب داشت. یا مثلا الجزیره گزارشی کار کرد که برای اهالی بیمارستان شفا، آش افطار پخش می‌شود و دکتر بیمارستان این را اولین پس از ماه ها می‌دانست اکنون با گذشت نزدیک ۲ ماه از خروج اسرائیل از شمال( بعد آتش بس اول) حماس دوباره داره سعی میکنه کنترل شمال رو بدست بگیره. برخی عملیات های حماس و البته واکنش اسرائیل مثل حمله به بیمارستان شفا در همین راستاست. ترور پلیس غزه که با بهتر شدن وضعیت شمال و کنترل بیشتر توانسته بود کامیون آرد به شمال برساند، مصداقی از مهم بودن اطعام در شمال است 5⃣سیاست تعمدی اسرائیل اجرای راهبرد " گرسنگی" برای عقب نشینی مقاومت و کوچ اجباری مردم است. دوستانی که ارتباط دارند گواهی می دهند که فعالان غزه فقط یک جمله درخواست دارند "اطعام" غذایی باشد تا بمانیم و مقاومت کنیم 6⃣یک نکته حاشیه ای هم اضافه کنم: برخی می‌گویند  چرا مسجدالاقصی آرام است برخلاف سالهای پیش؟ اولا فلسطینی ها و مقاومت، خواستار حضور مردم بدون محدودیت و حفظ ارزش و شان مسجد و رمضان اند. در سال‌های پیش پروگاندای صهیونیستی دنبال این بود که بگوید مقاومت و برخی افراد قدس آرامش رمضان را بهم می زنند. خب حالا چرا امسال آرام است؟ اگه یادتون باشه سال های گذشته بواسطه تلاش برای حضور یهودیهای تندرو در ایام عید پسح، پلیس رژیم وارد میشد و درگیری و.... تاریخ عبری به گونه ای است اکه اگر چه مثل میلادی و شمسی ( در مجوع چند سال) تعداد روز ثابت دارد، اما تقویم بواسطه سیالیت تعداد روز ماه ها و سالها و برخی قوانین عجیب مثلا عید پسح از دوشنبه شروع نشد و... بین یک بازه ۲۰ روزه عقب جلو می‌شود. قمری هم که دیگه میدونید! ۳ سال آخر رمضان با اعیاد پسح هم زمان میشد و اون داستان‌ها پیش می‌آمد. امسال عید پسح افتاده بعد رمضان و فعلا خبری از تنش نیست. و البته رسانه های فلسطینی این آرامش در رمضان را نتیجه ۷ اکتبر و تضعیف دشمن در ایجاد محدودیت و برهم زدن حق روزه داران می‌دانند. البته امثال بن گویر هم خواستار این اند که ده روزپایانی باید به مسجدالاقصی رفت ✳️ و کلام اخر، اطعام در نوارغزه، باید یک پویش ملی شود، پویشی حاصل جمع دو مولفه: نخست نیت های پاک و دوم : رقم های درشت کار راه بنداز. برای اولی که مثال هایی زدم‌ بالاتر و بنظرم دلیل موثر و دیده شدن کارها تا اینجا همین بوده اما مورد دوم، رخ نمی‌دهد مگر به ورود  سلبریتی های هیاتی، منبری، تلویزیون و....  فلان منبری باید برایش تفهیم شود که داستان جدی است، به ۲ توییت در هفته اول ۷ اکتبر اکتفا نکند... طولانی شد؛ شب تان بخیر @Thirdintifada
🔸گفتگویی با حاج آقای نعمتی از صاحب نظران در حوزه اقتصاد در باب تسعیر( قیمت گذاری) و سایر مسائل مثل تثبیت نرخ ارز، تعیین حقوق کارگر و... در فقه، نظر امام خمینی ره و... 🔹البته این بحث زمینه گفتگوی تخصصی می طلبد و بابد اساتید ورود کنند، خیلی تویتر جایش نیست(البته ادامه خواهد داشت) اما خوانش سنتی از فقه که در دهه ۶۰ غلیظ تکرار میشد که امضا کننده و جاده صاف کن بازار آزاد است( رجوع کنید به نامه های امام خمینی ره، آیت الله گلپایگانی و آیت الله صافی) و امروز هم وجود دارد را حتما باید نقد کرد‌. همین الان بخشی از مشکلات جدی ما در ساحت حکمرانی به تعبیر شهید مطهری فقه ورزی و قانون گذاری بدون در نظر نگرفتن پدیده سرمایه داری در عصرماست. 🔻یادداشت مرتبط eitaa.com/m_amin_rezai/3750 @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی) 🔻جلسه چهارم 📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین -جایگاه و ظرفیت انسان در خلقت -نقش انبیا در تربیت انسان -توضیحی درباره خلافت انسان در زمین -انسان جانشین خدا نه جایگزین خدا! -توضیح انسان جهان کبیر و جهان انسان صغیر! -جهانی است بنشسته در گوشه ای... 🎙 @m_amin_rezai
گفتگوی جوانان پیرامون نقش مردم در اقتصاد با محوریت شعار سال ▫️مراسم مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان 🔻 سخنران: دکتر روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی 🔺 مداح: کربلایی مهدی اکبرزاده 🗓 جمعه ۳ فروردین مـاه سـاعـت ۲۲:۳۰ ییرجند؛ میدان جماران؛ مسجد امام هادی علیه السلام @asemaniha168 | هیئت انصارالشهداء @nojaba_khj | مسجد امام هادی (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 تلاوت حاج محمود کریمی ✨ سوره مبارکه اسراء آیه ۴ تا ۷ وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﴿۴﴾ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿۵﴾ ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا ﴿۶﴾ إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا ﴿۷﴾ @mahfeltv3
🌙 وعده ما استادیوم آزادی ✨ دعوتید به بزرگ ترین اجتماع قرآنی ، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) بزرگ ترین اجتماع قرآنی در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد. 🔰 جهت حضور در این جشن بزرگ عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۷۷۵۷ ارسال کنید. 🔹 دعوتید به بزرگ ترین اجتماع قرآنی @mahfeltv3
♦️این نامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون مسائل مرتبط با حوزه ازگل حاج آقای صدیقی متن بسیار خوبی است. سوالات صریح و دقیقی طرح شده، امیدوارم مراجع ذی ربط بدون در نظر گرفتن سوابق و شهرت افراد شفاف به مردم پاسخ بدهند @m_amin_rezai
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢 🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال! 🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزب‌اللهی‌مان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد! 🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالت‌طلب‌ترین ملتها بوده‌اند و برای رسیدن به آن، هزینه‌های هنگفت داده‌اند. چطور می‌شود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالت‌طلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا می‌کند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ... 🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشه‌ی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمی‌توانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیمایی‌های کلیشه‌ای دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیمایی‌های داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمی‌گذارد.» 🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودک‌کشی‌ها و زجرکشیدن‌های مردم غزه می‌ریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمی‌بینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بی‌خیالی می‌زنند. خیلی فرق است که کسی بی‌خیال مسئله‌ای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکننده‌ی روحی مسئله‌ای، خود را به بی‌خیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است. 🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئله‌ای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکس‌های جنایت‌های شنیع اسرائیل و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و رنج‌ها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» می‌باشد. ‌🔹خلاصه اینکه: ➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است. ➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است. ➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است. 🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتاب‌دهنده‌، همه و همه دست به هم داده‌اند تا فناوری‌هایی زنده‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی جامعه‌ی انقلابی ایران یعنی به امری صرفا داخلی و کلیشه‌ای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ... اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوری‌های اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوری‌های اجتماعی جدید جستجو کرد ... 🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671
رشحات المعارف ج5.mp3
4.98M
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی) 🔻جلسه پنجم 📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین -توضیح (انسان کبیر و جهان صغیر) -شعر مولوی" پس به صورت عالَمِ اصغر تویی" -برهان عشق در عالم -برهان افقتار( الانسان فقیر یعنی الانسان وجود) -تصویری از فقر انسان در نسبت خدا( الهی اعوذ بک منک) 🎙 @m_amin_rezai