eitaa logo
محسن فوجی
434 دنبال‌کننده
107 عکس
63 ویدیو
0 فایل
برخی از موضوعاتی که، جای طرح و ثبت دارند. از سیاست و تاریخ، تا فرهنگ و خانواده. محسن فوجی خادم اندیشکده راهبردی سعداء
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*برادر شهید علی لاریجانی: لشگر قافله سالار شهیدان اسلام را به پیروزی رسانده است و این راه ادامه دارد* 🔹جواد لاریجانی: امروز صبح پیروزی روشن‌تر از هر روز دیگریست. @TasnimNews
جنگ چطور باید پایان یابد؟ (۱) با عنایت امام زمان (عج) جنگ با برتری بسیار قابل توجه ایران و محور مقاومت پیش رفته است. اما حتی اگر نیاز باشد جنگ با هزینه‌های بیشتری برای ایران پیش برود، باید تا آنجا ادامه پیدا کند که با برتری نظامی - امنیتی - اقتصادی - سیاسی ایران همراه باشد. چند محور مهم برای نحوه پایان جنگ: - کنترل پس از این با ایران خواهد بود و رژیم حقوقی خاصی برای نفع اقتصادی ایران و رفع تحریم و گرفتن غرامت خواهد بود. - دیگر اجازه حضور آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان داده نخواهد شد. و حضور سیستمی آمریکا تحمل نخواهد شد. - جلو گسترش رژیم به سمت شرق در هر قالبی از جمله پیمان آبراهام و ... گرفته خواهد شد. - زین پس آشکارا ایران برای محور مقاومت خواهد جنگید و محور مقاومت نیز برای ایران. یعنی اجازه نخواهیم داد اسرائیل با اجزای منطقه‌ای محور درگیر شده و از عدم دخالت و حضور ایران مطمئن باشد. 🔰 @m_fouji
هدایت شده از بیداری مدیا
♦️مجری صدا و سیما: مردم کف خیابان مطالبه ای برای حضور مسئولین در کنار خود ندارند 🎬 برای بیداری وجدانها @Bidari_Media
❇️ درباره تذکر به حجاب در میانه این روزها که در میانه یک جنگ سرنوشت‌ساز و مهم هستیم و بیش از گذشته همه ایرانیان برای معروفی به نام حفظ استقلال و حفظ ایران اسلامی نیاز داریم، دغدغه‌هایی در باب مسأله نهی از منکر بی‌حجابی مطرح شده است. اهمیت وحدت به شکل کنار گذاشتن اختلاف نظرها نیز در پیام های رهبر معظم انقلاب تاکید شده بود. اما به نظرم مسأله ما با این دوستان این هست که در موضوع حجاب، در مسأله تذکر بیش از حد توقف کرده اند. 1⃣ اولا مشکل حجاب این دسته از افراد جامعه ما با تذکر حل نمی‌شود. 2⃣ ثانیا حجاب (و هر معروف دیگری) باید به افراد تبدیل شود. افراد باید معروف را انتخاب و اختیار کنند. 3⃣ ثالثا حل حجاب برای ما مهم‌تر هست یا صرف اینکه به خودمان بگوییم که ما تذکر دادیم؟ 🔸 الگوی انقلاب اسلامی این بوده که حکم الهی را در کنار انتخاب مردم با هم جمع کرده است. (رجوع به بیانات رهبر شهید انقلاب) اساسا خود جمهوری اسلامی هم با مردم مستقر شده است. حجاب نیز در سال اول انقلاب آنقدر در بین مردم بحث شد که همه مردم آن را انتخاب کردند و هیچ گشت ارشادی آن را با ترس و جریمه مستقر نکرد. (البته که برخی از مردم آن زمان هم به خاطر هیمنه انقلاب، حجاب و قوانین جمهوری اسلامی را پذیرفتند. اما مهم همین هست که پذیرفتند! لذا اگر الان نمی پذیرند باید کاری کنیم بپذیرند.) 🔻 موضوعیت ندارد. این مردم در موضوع حجاب و سبک زندگی، در مرحله دعوت به خیر مانده‌اند اما ما با مرحله امر و نهی با آنها برخورد می‌کنیم. ⚠️ باور کنیم ما (مومنین و حاکمیت)، وظیفه دعوت خود را انجام نداده‌ایم! پس حداکثر انرژی خود را در مرحله دعوت به خیر بگذاریم و الزاما سراغ امر و نهی نرویم! متأسفانه برخی افراد مذهبی که به خاطر لطف خداوند در خانواده یا جمع یا بستر تربیتی مذهبی بوده‌اند و یا خودشان طلبه هستند، فکر می‌کنند برای بقیه مردم حجت تمام شده است! در حالی که، مردمی که نه پدر ‌و مادر و نه چندین خانواده درجه ۲ آنها از معارف دور بوده‌اند، تازه باید با لذت زندگی دینی [حتی از دریچه جنگ و جهاد و حماسه] آشنا شوند تا بعد خودشان را مخاطب پذیرش عاقلانه برای سبک زندگی دینی قرار دهند. این شب‌های حماسه در خیابان، بهترین زمان برای پذیرش با محبت همه افراد است. افرادی که سالهاست دشمن بین ما و آنها دیوار کشیده است. لطفا حجاب را به گونه‌ای ترویج کنیم که انتخاب افراد شود. سختی کار همین‌جا است! کار سخت را به گزینه‌های ساده تقلیل ندهیم. پ.ن: البته برای درصد خیلی کمی از جامعه که از بی‌حجابی عبور کرده و بی‌عفتی را کرده و اساسا از مرحله دعوت به خیر عبور کرده است ماجرا فرق می‌کند و زبان و لازم است. که این گروه بسیار اقلیت، اساسا از موضوع بحث ما و مخاطبین این شب‌های ما خارجند. محسن فوجی 🔰 @m_fouji
🔴آراد محله مسکونی افرادی است که در برنامه توسعه سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل نقش دارند. چنین افرادی را «غیر نظامی» و محله آنها را «محله مسکونی غیر نظامی» نمی‌توان نامید. 🔹وقتی اسرائیل تعداد بالایی از (به اصطلاح) دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور می‌کند، حق اعتراض به «مقابله به مثل ایران» را ندارد. 🔹افراد ساکن آراد «دانشمندانی که برای خدمت به بشریت تلاش می‌کنند» نیستند. آنها پلوتونیوم برای سلاح هسته‌ای تولید می‌کنند. 🔗چنین افرادی «هدف مشروع» محسوب می‌شوند. 🔰 @m_fouji
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
هدایت شده از محمد علیان
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انا من المجرمین منقمون مقداری زیبایی سوختن نمادهای کفر را ببینید ... در سفر چند روز پیشم به هرمزگان و چند نقطه، این رو بچه‌های محلی منطقه بهم نشون دادن و گفتن خودمون با قایق صیادی رفتیم و فیلم سوختن کشتی که گوش به حرف بچه‌های نیرو دریایی ایران نداده بود رو گرفتیم ... پ.ن.۱: در دنیای قدرت گرگ‌ها عده‌ای می‌خوان همستر مهربون باشند، خاک هم اضافی هست که بگم؛ خاک بر سرشون! پ.ن.۲: ان‌شاءالله به‌زودی چند روایت کوتاه از حضور در اون نقاط منتشر میکنم دست بچه‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش رو باید بوسید ✌️🇮🇷 👌بازنشر کنید تا همه ببینند این اقتدار https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
هدایت شده از مطرا
12.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️ صدای ما رو از تنگۀ هرمز می‌شنوید وعده شهید حسن باقری در تنگه هرمز محقق شد و سربازان انقلاب اسلامی، قدرتمندتر از همیشه در میدانند. از آزادسازی خرمشهر تا بریدن نَفَس استکبار جهانی در خلیج فارس و دریای عمان با قدرت الهی و به دست جوانان ایرانی✊🏻 ... لحظاتی از حضور محمد علیان در موقعیت تنگه هرمز و روایتی از اقتدار بچه‌های نیروی دریایی... 🔺 انتشار با شما @matra_ir
🔹 «استیو هانکه» استاد تمام اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز: از زمان آغاز حمله آمریکا و اسرائیل به ایران، ریال ایران ۱۱ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش ارزش داشته است. ┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄ 🔻عضو کانال محمد نگینی پور خبرنگاربحران شوید https://eitaa.com/joinchat/3896050405C2f14772ad3
💠 من "خبرباز"م! شما چطور؟! ✍ محمد سعادتمند ۲۳ - دهم فروردین هزار و چهارصد و چهار حتما وسط جنگ با این پدیده‌ی نامبارک روبرو شده‌اید که در برخی از گروه‌های مجازی از صبح پیام می‌گذارند که فلان مسئول یا فلان سردار ترور شده یا نه و تا پاسی از شب مشغول گفتگو و بحث در این رابطه هستند. گفتگوها و جر و بحث‌هایی که معمولا مشخص نیست چه فایده‌ای برای پیشبرد جنگ و چه تعریفِ جدیدی از نقش اعضای گفتگو در ادامه این جنگ دارد. یعنی فرد به جای اینکه در شرایط حساس جنگی، به دنبال پیداکردن کارهای روی‌زمین‌مانده باشد، خود را به ورزدادن اخبار مشغول می‌کند. ظاهرا بازی‌کردن با "خبرهای مرتبط با جنگ"، سرگرمیِ جذابی برای انسان به حساب می‌آید. آیا می‌دانید کتاب خدا و عترت پیامبر با این مقوله‌ی خطرناکِ "خبربازی" در حین جنگ به تُندی برخورد کرده‌اند؟ آیه ۲۰ سوره احزاب می‌فرماید: ویژگی منافقان آن است که وقتی دشمنان می‌آیند و دورتادور آنان را می‌گیرند [به جای مبارزه با دشمن] دوست دارند به گوشه‌ای که دور از جنگ است خزیده و فقط خبرهای جنگ را چک کنند: إِنْ يَأْتِ الْأَحْزابُ يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُمْ بادُونَ فِي الْأَعْرابِ يَسْئَلُونَ عَنْ أَنْبائِكُمْ. حضرت فاطمه اطهر در خطبه فدکیه از یک دوقطبی در حین جنگ سخن به میان می‌آورد: ۱. آنانکه با امیرالمؤمنین همراه هستند و سبک زندگی او را دارند و ۲. آنانکه با ابوبکر بن ابی‌قُحافه همراه هستند و سبک زندگی او را دارند. حالا ببینید ویژگی این دوقطبی را چگونه به زیبایی ترسیم می‌کنند. وقتی اژدهایی از مشرکین دهان باز می‌کرد و آتش به سمت جامعه مؤمنين روانه می‌کرد امیرالمؤمنین همیشه وسط آن آتش قرار می‌گرفت و برای خاموش‌کردن آن به صورت خستگی‌ناپذیر مبارزه می‌کرد: کُلَّما ... فَغَرَتْ فَاغِرَةٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ‌ قَذَفَ أَخَاهُ فِي لَهَوَاتِهَا. [۱] اما تو ای ابوبکر! و آنانکه با تو معیت دارند در همان لحظه، در آسایش و امنیت در حال چک‌کردن اخبار بوده و هستید: أَنْتُمْ فِي رَفَاهِيَةٍ مِنَ الْعَيْشِ فَاكِهُونَ‌ آمِنُونَ وَ تَتَوَكَّفُونَ الْأَخْبَارَ. [۲] چرا با اینکه مطالعه اخبار جنگ لازم است، خبربازی و خبربازان را تحقیر کرده‌اند؟ چون نوعی از "فرار از مبارزه" محسوب می‌شود. یعنی خبرباز به جای اینکه نقشی برای خود تعیین کند و سنگری بسازد و مشغول زدن دشمنان خدا شود؛ پُز تحلیلگر اخبار به خود می‌دهد و شأنی برای خود می‌سازد ولی به موقعیتی که در تیررس دشمن است و آتشبار دشمن دارد جسم و جان مبارزان را می‌سوزاند وارد نمی‌شود و لذا همیشه در امان است. به‌همین خاطر در ادامه آیه ۲۰ سوره احزاب می‌فرماید علامت اینکه نفاق در قلب خبربازها موج می‌زند این است که جایی که خستگیِ ناشی از جنگ یا خطر آبرویی و جانی در مبارزه پیش می‌آید سریع جا می‌زنند: لَوْ كانُوا فِيكُمْ ما قاتَلُوا إِلّا قَلِيلاً. [۱] الاحتجاج (طبرسی)، ص۱۰۰ [۲] همان، ص۱۰۱ @mTatbiqy
🔸 نذری روز ۱۲ فروردین در آستانه روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران هستیم در حالی که بیش از ۳۰ روز از آغاز جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی علیه ما می‌گذرد. اگر بخواهیم دلیل اصلی دشمنی مستکبرین جهان با ایران و ایرانی را بفهمیم ریشه آن در همین روز استقلال است. در واقع روز ۱۲ فروردین است. 🔻 امام خمینی (ره) پس از انتخاب جمهوری اسلامی ایران توسط مردم فرمودند: «صبحگاه ۱۲ فروردین- که روز نخستین حکومت اللَّه است- از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند». 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 یکی از اقدامات بسیار خوب که مقاومت و نبرد در برابر آمریکا و اسرائیل را تمام محله‌ها و خانه‌های ایران پیش می‌برد گرامیداشت این روز با ماست. 🌸 بیایید در کنار حضور در خیابان و هر فعالیت تبیینی، همه در روز ۱۲ فروردین به نیت پیروزی رزمندگان و حفظ استقلال ایران، همسایه‌های خود را به یک انفاق و مهمان کنیم. اگر این کار را با نیت و نماد پیروزی رزمندگان ایران در برابر دشمنان انسانیت انجام دهیم، می‌توانیم همه همسایگان خود را با این جهاد مقدس و ملی همراه کنیم. محسن فوجی 🔰 @m_fouji