eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
871 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️سرلج جمهوری اسلامی، آیه قرآن تکذیب نشود! ▫️آقای صادق زیباکلام در یادداشتی تلاش کرده حضور میلیونی مردم در تشییع حاج قاسم را صرفا بخاطر سجایای شخصی حاج قاسم و نه محبوبیت نظام و حتی نه حجتی بر همراهی مردم با سیاست های نظام در سوریه و عراق بداند! (یعنی سیاستهایی که اقلا به گفته وزیر خارجه مطلوب ایشان، میدان و حاج قاسم تعیین کننده اش بود !) https://t.me/nasiri42/3868 ▫️راستش استدلالی در نوشته نیست که پاسخ بطلبد. ادعا مقابل ادعا دست آخر به انتخاب و علاقه مخاطب می انجامد. مناقشه در مثالهای سجایای شمارش شده اش هم دخل اصلی به بحث ندارد. ▫️اما از منظری دیگر می توان از ایشان پرسید : - اگر چنانچه نوشته اید، حاج قاسم را شهید می دانید، حتما وعده خداوند درباره شهدا هم درباره او صادق است. - وعده خداوند یکی این است که: خداوند با مردمی که مانده اند و ملحق به شهید نشده اند، مستمراً به شهید بشارت و خبر خوش می دهد! (ویستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم) - حال اگر همه جمعیت علاقه مند شهید، نه هزار سال بعد، بلکه در همان روز تشییع، مخالف انتخاب و راه آن شهید (در یاری مظلوم و مقابله با اسلام تکفیری-آمریکایی) بوده اند، خداوند چه بشارتی به شهید بدهد؟! ❗️خداوند به حاج قاسم بگوید: این دهها میلیون که آمدند، همان گروه اندک ۸۸ اند که شعار می دادند: نه غزه نه لبنان...؟! و البته تو تجسم ایران در غزه و لبنان بودی! آن اندک الان اینهمه شده است!!! این است بشارت خداوند؟!! ▫️آقای زیباکلام بهتر نیست سر لج جمهوری اسلامی، سخنی نگوید که لازمه اش تکذیب وعده خداوند درباره شهداست؟! 📝 محسن قنبریان 1400/10/15 ☑️ @m_ghanbarian
✂️دو لبه قیچی! اینکه در دومین سالگرد، این تعداد تولید محتوا برای جداکردن حساب آن شهید عزیز از نظام صورت میگیرد اصلا بنظرم اتفاقی نیست! غیر از پروژه های دشمن در خوشبینانه ترین دید تعدادی از این محتواها، تقابل با مصادره آن شهید توسط افراد و گروه هایی درون نظام است. مصادره برای لیست انتخاباتی و جلب رأی یا اجرای سیاستی خاص یا جلب امکاناتی خاص و...! اینکه عالی ترین سرمایه ملی یا توسط باندها و جناحهای درون نظام برای خود مصادره شود یا در مقابل توسط منتقدین وضعیت موجود، شهیدِ نظام، خنثی و بی جهت بر حرکت اصولی نظام خوانش شود، افسوس بسیار دارد! دلسوزان باید مراقب این دو لبه قیچی باشند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
-WWW.SARALLAH-ZN.IR-ma0010134.mp3
33.73M
▫️تلازم سه گانه (ولایت، عدالت، پیوستگی اجتماعی) قسمت اول/۱۳دی۱۴۰۰/ هیات ثارالله زنجان • برای پیوستگی اجتماعی (موالات) یک محبت بزرگ و مشترک لازم است؛ که پیامبر(ص) در مدینه بود! • برای حذف ولایت، گسست اجتماعی یا تحزب کافی بود که در سقیفه اتفاق افتاد! • نگرانی بر منافع خود، اول خزرج و بعد اوس و بعد مهاجر را سقیفه کشاند! • تئوری انصار، هرج و مرج و تئوری مهاجر، قریش سالاری لازمه اش بود و در هردو جایی برای ولایت نبود! • برای علی(ع) هم فرصت کمک از یک حزب (غیور بر منافع حزبی اش) پیش آمد اما استفاده نکرد، منتظر ماند تا امت برگردد! ☑️ @m_ghanbarian
-WWW.SARALLAH-ZN.IR-ma0010144.mp3
48.8M
▫️تلازم سه گانه (ولایت، عدالت، پیوستگی اجتماعی) قسمت دوم/۱۴دی۱۴۰۰/ هیات ثارالله زنجان • عدالت اجتماعی اسلام بخلاف کمونیسم، جیب ها را همتراز نمی کند؛ قلبها را همگن و همتراز می کند. • فرد، اول پی منافع خود و بعد حافظ منافع گروهی میشود، اگر از تبعیض و جور ایمنی دید، امت شدن را می پذیرد! قبایل مدینه و حتی یهودیان مسلمان شده اینگونه مسلمان شدند! • پیامبر(ص) با عدالتش، موالات و پیوستگی و یکپارچگی اجتماعی ساخت! • انصار مدینه با فتح مکه و اهمیت یافتن آن و هم اسلام آوردن اشراف مکه و زمزمه قریش سالاری در متنفذین مهاجر، نگران آینده خود شدند و به سقیفه شتاب کردند! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿تسبیحات را سانسور نکنیم! • دوست داشتم به گروه های مواسات، حلقه های تواصی، جنبش های عدالتخواهی پیشنهاد کنم، نمادی از تسبیحات حضرت زهرا(س) را در آرم و نشان خود کار کنند؛ آنقدر چنان شود که استیکر تسبیح در پلتفرم ها، نه فقط جای عبادت و ذکر بلکه جای مواسات و مساوات و عدالت و حتی ضد آقا زادگی مصرف شود! • جای نسبت تسبیحات حضرت زهرا(س) با عدالت و مساوات و مواسات همه جا خالی است از نوحه و منبر تا این کار هنری زیبا که پاسخ پیامبر(ص) تقطیع شده گزارش میشود! • پاسخ کامل پیامبر(ص) این بود: "ای فاطمه! به خدایی که مرا مبعوث کرد قسم، در مسجدم ۴۰۰نفر که خوراک و پوشاکی ندارند [اهل صفه] هستند. اگر از عارضه ای نمی ترسیدم درخواستت را اجابت می کردم. من نمی خواهم اجر تو مال کنیز شود..." و بعد بجای یک کنیز تسبیحات حضرت زهرا(س) به او آموزش دادند.(تفسیر البرهان ج۳ص۶۰۳/ بحار ج۴۳ص۸۵) * مطلب مرتبط [۱] ، [۲] ، [۳] ، [۴] محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔴 منطق علوی جبران قتل خطائی در حوزه حکمرانی 🔹 خطا در اینجا مقابل گناه است. عمدِ مُجاز مثل اجرای قصاص یک قاتل درصورت عدم عفو خانواده مقتول، از سوی دستگاه حکمرانی انجام می شود نه خانواده مقتول، اما گناه نیست و استیفای حق مقتول است. 🔹 منظور ازقتل و جرح خطایی در حوزه حکمرانی، جایی است که به نوعی حکمرانی طرف اتهام واقع میشود نه یک شخص حقیقی. گاهی حتی چون شخص حقیقی معینی در طرف مقابل معلوم نیست، ادای حق مقتول گردن حکومت می افتد! 🔹 رخ داد قتل خطایی در حوزه حکمرانی صور مختلفی دارد مثل: 🔺 فوت شدن در ازدحام هایی که برای مناسک و شعائری انجام می شود. مثل ازدحام منا و عرفات در موسم حج۱ و احتمالا در راهپیمائی ها و تشییع جنازه در زمان ما 🔺 کشته شدن در تنش های اجتماعی و اعتراضات سیاسی _که در روایات به الهائشات۲ تعبیر می شود_ بدون اینکه قاتلش معلوم باشد. 🔺 اجرای اشتباهی حد یا مجازات توسط قاضی یا حاکم۳ - و... 🔹 منطق کلی حضرت امیر(ع) در اینباره در سند معتبر عهدنامه مالک اشتر بر دو نکته است: ۱. نداشتن نخوت و تکبر حکمرانی در این خصوص (فَلا تَطمَحَنَّ بِکَ نَخوَهُ سُلطَانِکَ...)؛ یعنی چون حکومت بطور طبیعی نسبت به آحاد و مردم دست بالا دارد، این باعث نشود مساله درست و دقیق بررسی نشود! ۲. جبران خطا با ادای حق دیه و غرامت(اَن تُوَدِّیَ اِلی اولیاءِ المَقتُول حَقَّهُم). این فراز مربوط به قتل خطایی، پس از نهی اکید مالک اشتر از قتل عمد است:《اگر گرفتار قتل خطا شدی و تازیانه یا شمشیر یا دستت در مجازات کردن کسی افراط کرد _زیرا ممکن است زدن یک مشت قوی و بالاتر سبب قتل شود_ مبادا که کبر و نخوت حکومت و حکمرانی تو موجب شود حق صاحبان خون را به آنان نپردازی》 🔹 در مقایسه ی فراز قتل خطایی با قتل غیر مجاز عمدی که آنرا "دارای کیفر بزرگ"، "سبب زوال نعمت"، "پایان یافتن زمان حکومت"، "اولین داوری خداوند در قیامت" و "عذر نداشتن هیچ حکمرانی نزد خداوند و ولیّ معصوم"، فهمیده میشود: - در قدم اول باید عمد یا خطا، عذر یا تقصیر دراینباره معلوم شود. دست بالای حکومت مانع بررسی اتهام حکمران ها نشود؛ چون خطایی اش قابل جبران نزد عقلا و شرع است اما عمدی غیر مجازش، پیامدهای بسیار خطرناک شمارش شده توسط حضرت را دارد. - در قدم دوم، خانواده های آسیب دیده با فوت یا قتل خطایی با پرداخت غرامت و دیه دلجویی شوند. در همه موارد شمارش شده اول یادداشت، نص و فتوا، پرداخت دیه از بیت المال را مقرر کرده است. 🔶 پ.ن: 🔺 در حوزه حکمرانی جمهوری اسلامی نیز چنین مواردی رخ داده است. از مثل کشته شدگان انفجار قطار باری نیشابور(سال۸۲) تا به هواپیمای اوکراینی! از قربانیان ازدحام منا تا کشته شدگان در تشییع سر..دار! و... از کشته شدگان ناآرامی ها در مثل دی۹۶ و ۹۸ و... تا برخی فوتی های زندان مثل ماجرای و نمونه های دیگر در اوین...! 🔺 در همه موارد منطق علوی حکمرانی اقتضاء دارد، حاکمیت بخاطر حکومت و دست بالا داشتن، دچار نخوت نشود و متهمان از لایه های حکمرانی را در دادگاه صالحه قضاوت عادلانه کند و در صورت اثبات خطا، پرداخت دیه و غرامت را فوری انجام دهد. 🔺 طبیعی است چنین پرونده هایی سوژه اصلی دشمنان حکومت اسلامی برای مقابله شود؛ اما مانع اجرای آن عدالت نیست. دستور قرآن در اینباره صریح است: لایَجرِمَنَّکُم شَنَئانُ قُوم الّا تَعدِلوا: مبادا دشمنی شما با قومی وادارتان که به عدالت رفتار نکنید(۸مائده)؛ وقتی باید درباره خود دشمن عدالت رفتار کرد، سوژه دشمن _که از مردم بی گناه است_ به اولویت باید درباره اش عدالت و انصاف ورزید؛ چه در حق دادرسی، چه اطلاع رسانی درست، چه حقوق مالی و چه معنوی. مثلا اگر به هر دلیل برخی از آنها شهید اعلام میشوند در گرامیداشت و تجلیل هم به قدر خود در دستگاه تبلیغی یاد شوند. 🔺 گزارش مکفی و شفاف و به موقع عملکرد به مردم، راه دشمن برای سوژه سازی را می بندد. 📎پی نوشت: ۱.ر.ک: تهذیب الاحکام ج۱ص۲۰۱ ۲.ر.ک: همان ج۱۰ص۲۰۳/ هم جواهر الکلام ج۴۲ص۲۳۸ ۳.ر.ک:همان ج۱ص۲۰۳ مطالب مرتبط: - جلسه پنجم عاشورا؛ نزاع دو اسلام - یادداشت امیرالمومنین(ع) با قتل خطایی آشوبها چه می کرد؟! 📝 محسن قنبریان 1400/10/17 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
▫️تلازم سه گانه (ولایت، عدالت، پیوستگی اجتماعی) قسمت دوم/۱۴دی۱۴۰۰/ هیات ثارالله زنجان #حجت_الاسلام_ق
sokhanrani.mp3
13.2M
▫️تلازم سه گانه (ولایت، عدالت، پیوستگی اجتماعی) قسمت سوم/ ۱۷دی۱۴۰۰/ هیات صاحب العصر(عج) اراک • تبعیض هم ضد عدالت هم ولایت و هم موالات! • با تبعیض وقتی پیوستگی اجتماعی آسیب ببیند، امنیت ملی هم به خطر می افتد! • ولایت در کتاب طرح کلی رهبر انقلاب، منطبق بر همان ولایت و موالاتی است که بیان شد • آنجا هم کارکرد اصلی ولیّ، عدالت اجتماعی بیان می شود (تفسیر زیبای آیه۵۵ مائده) • صدیقه طاهره(س) فقط از عدالت ، دو بار گفت: تنسیقاً للقلوب (پیوستگی مردم باهم)/ ایناساً للرعیه (پیوستگی مردم با حاکمیت) • عدالت اجتماعی چگونه انس با حاکمیت را موجب می شود؟ - خَوَر(=سستی) حاکم بدتر از جور سلطان! - هم فتنه گر رخنه کرده در صف مردم و هم متجاوز به حقوق مردم بین کارگزاران را باید مشمول عدل در احکام کند تا مردم انس بگیرند. ☑️ @m_ghanbarian
🔍 تنظیم دید در دعوای کوچک بینی و بزرگ بینی! به زباله گرد یا اتوبوس خواب یا...، اگر توجه دهی؛ از برخی می شنوی که: "توجه به راهبرد کلان پیشرفت و تمدن اسلامی، چاره است نه دمیدن به این امور خُرد!" "راهبرد اخراج آمریکا از منطقه را فدای این سیاه نمایی های کوچک نکنید!" به گمانم احیاناً امیرالمومنین(ع) هم راهبرد می فهمید! درباره اضمحلال اسلام اموی هم راهبرد داشت؛ اما بهترین فرماندهان و استاندارانش -مثل مالک- را در بزرگ بینی و کوچک بینی تنظیم دید می داد: 《خدا را خدا را در حق طبقه فرو دست در نظر بگیر! آنان که بی چاره اند ؛ از مساکین، نیازمندان، بینوایان و زمین گیران...، از تو خواسته شده حق همه ایشان را رعایت کنی! نشاط و سرخوشی، تو را از توجه به آنان باز ندارد. زیرا: فَانَّکَ لا تُعذَرُ بِتَضییعِکَ التافِهَ الاَحکامِکَ الکثیرِ المُهِم: پرداختن به کارهای بزرگ و مهم تو را از ضایع کردن امور کوچک اینان معذور نمی سازد! هرگز به امور آنان بی اهتمام نباش!》(عهدنامه مالک اشتر نامه۵۳ نهج البلاغه) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅ در سینما فلسطین برگزار می شود؛ 💢 سخنرانان ویژه دوازدهمین جشنواره عمار معرفی شدند 📌 حسن رحیم پور ازغدی، دکتر حسن عباسی، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان و دکتر مجید شاه حسینی در دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار سخنرانی می‌کنند http://hvasl.ir/news/480724 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 آقای اژه ای خودتان مخاطب این سخنان اید! • آقای اژه ای به خدا مخاطب این حرفها خودتان هستید! گناه دوستان این انقلاب چیست که باید مورد سؤال رفتارهای غیر قانونی و غیر شرعی باشند؟! • دیروز ماجرای فیلم های زندان و این روزها رسانه ای شدن پابند به یک زندانی سیاسی در بیمارستان (بکتاش آبتین)! در هردو مورد هم مسئول امور زندانها وعده برخورد با عوامل خاطی می دهد!!! ❓مگر چقدر عوامل خاطی دارید که این مواردش رسانه ای شده است؟!! ❗️برخوردی که بازدارنده نیست و باز تکرار میشود چه فایده ای دارد؟! • درباره احکام زندانی سیاسی سخن بماند برای بعد! ❗️باز هم دستتان درد نکند که جای ما، خودتان می گویید! همین حرف خشک و خالی هم، گفتنش در چشم برخی، آدم را مجرم و ضد انقلاب می کند!!! محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
• متن کامل بخشنامه جدید سازمان زندانها پس از مواردی از رسانه ای شدن نقض کرامت انسانی زندانیان و اعتراض های مردمی را اینجا بخوانید: https://b2n.ir/b72158 امیدواریم همه این موارد، کامل اجرایی شود و دیگر شاهد موارد تخلف و بالتبع سوژه سازی برای دشمنان نباشیم. • رئیس قوه قضائیه نیز اخیراً گلایه هایی از برخی ضابطین قضائی در برخی از موارد داشتند که امیدواریم با پیگیری کامل، ضابطین منضبط بر موازین گردند. در اینباره تحقق کامل فرمان ۸ماده ای امام خمینی (بخصوص مواد ۳تا۶) باید مورد مطالبه مردم و مسئولین مربوطه باشد: https://b2n.ir/t95284 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 دو نکته و سه پیشنهاد #برنامه_ثریا ۲ • باید قله های حقوق بالا را هم تراشید نه فقط کمی بر حقوق های
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستور رئیس جمهور برای اصلاح فوری نظام پرداخت یک قانون نظام پرداخت واحد برای حقوق در ادارات دولتی تنها چاره برای عادلانه کردن نظام پرداخت است. رئیس جمهور برای چندمین بار بر آن تاکید و کار جهادی برای تنظیم فوری آن را مطالبه کردند. کارشناسان و دغدغه مندانی که چند ماه است پیگیر تحقق آن هستند به تکاپوی بیشتری افتاده اند. ان شاء الله زودتر این لایحه تنظیم و از تبعیض قانونی و شبه قانونی در تفاضل های غیر متعارفِ پرداخت حقوق جلوگیری شود! 📌بیشتر بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2228 ☑️ @m_ghanbarian
⁉️ تخطئه، هدیه الهی است؟!! مهمترین اندیشه امام خمینی و جمهوری اسلامی ولایت مطلقه فقیه بود. امام جمعه تهران قرائتی از آن ارائه کرد که موجب مباحثه و مکاتباتی بین ایشان و امام شد. امام در عین پافشاری بر ولایت مطلقه، حق اشکال را به رسمیت شناخت و بالاتر تخطئه کردن (نسبت خطا دادن به همدیگر) را هم یک هدیه الهی شمرد: "نباید ماها گمان کنیم که هر چه مى ‏گوییم و مى‏ کنیم کسى را حق اشکال نیست. اشکال، بلکه تخطئه، یک هدیه الهى است براى رشد انسانها." (امام خمینی۶۶/۱۰/۱۶) براندازان فتنه جو از یکسو، متملّقان و طوطی صفتان از سوی دیگر این هدیه الهی را در جمهوری اسلامی کم و کمتر کردند؛ نسلی را پای منبر و تریبون باقی گذاشتند که اغلبِ هنرش کشف و اتهام زاویه های فکری و عملی با ولایت است! ولیّ فقیه اما در کتاب طرح کلی، ایمان مقلدانه و متعصابه ی یک نسل را موجب سیل بی دینیِ نسل بعد می شمرد! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⚔آقایان پایتخت به داد بهبهان برسید! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
آقایان پایتخت به داد بهبهان برسید! 🔸امنیت کور، امنیت نقطه زن! • موشک نقطه زن ثمره تلاش تهرانی مقدم هاست تا در حمله نظامی بیرون مرزها بجای بمباران کور، نقطه زنی شود. با دقت بالا امنیت و آسایش روستا و شهر کنار مقر داعش تامین شود و فقط دشمن داعشی هدف قرار گیرد. • امنیت داخلی، رویکرد تهرانی مقدم ها را کم دارد! وقتی مردم در زندگی یومیه شان از دست اشرار، بی چاره اند و صدای تیراندازی شب و روز در شادی و عزا به گوششان است؛ امنیت نقطه زن یعنی در همین وقت، اشرار را از زندگی مردم جمع کردن. امنیت کور، بستن کل شهر با نیوجرسی و بلوک بتنی در مناسبتی خاص (احتمال اعتراض به یک سیاست، سالگرد آبان۹۸ یا...) است! 🔸امنیت کور، دوبار حق از مردم ضایع می کند: - یکبار حق امنیت شان در زندگی یومیه! - یکبار هم حق سیاسی شان برای تجمع قانونی و...! • وقتی انتظار داریم در مواقع اعتراض خیابانی، مردم صف خود را از آشوب طلبان جدا کنند؛ باید این انتظار مردم را هم محقق کنیم که در طول هفته و ماه اشرار را از زندگی اجتماعی-خانوادگی آنها جمع کنیم! • مردم بهبهان مدت مدیدی است امنیت نقطه زن می خواهند اما امنیت کور برایشان تمدید میشود! و از آن امنیت کور هم آسایش و امنیت در زندگی یومیه نصیبشان نمی شود! 🔸سنگ بسته و سگ باز! ناامنی شهر دارد از ماهها گذشته و به سالها می رسد! طومار و کمپین و حتی جلسه با نماینده ولی فقیه استان و فرمانده انتظامی استان و هرکار قانونی که فکرش را بکنید، انجام داده اند؛ اما هنوز ناامنی توسط برخی افراد مسلح در شهرشان هر هفته ماجرا دارد! ظاهرا از عهده مسئولین شهرستانی خارج است که بتوانند سامانی دهند؛ بلکه جایش برخی مطالبه گران امنیت را دادگاهی می کنند! از مقام قضائی تا انتظامی در اینباره هیچ اغماضی نمی کنند تا حتما برای مطالبه گر حکم بگیرند! سنگ بسته و سگ باز است! آقایان بالادستی باید کاری کنند. 🔸اقلا بخاطر امنیت ملی...! چرا اینقدر سلاح سازمانی در دست افراد در عروسی و عزا هست و جمع نمی شود؟! چگونه از دزدی تا تسویه حساب شخصی و دعوای قومی راحت در شهر اسلحه کشیده و تیراندازی میشود؟!! هیچ کار موثری که ریشه این ناامنی ها را بخشکاند نمیشود! الان برخی دستگاههای مسئول از دستگیری و زندان چند مورد می گویند، اما هر هفته ماجرا جاری است! در آبان۹۸ یک گروه کوچک همه بانکهای شهر را آتش زدند و سوژه ضد امنیت ملی ساختند! گاهی راه ورودی شهر را بسته اند! باز هم ممکن است پیش بیاید، زندگی مردم پیشکش، اقلا بخاطر امنیت ملی و امنیت نظام کاری بکنید! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
✅ در سینما فلسطین برگزار می شود؛ 💢 سخنرانان ویژه دوازدهمین جشنواره عمار معرفی شدند 📌 حسن رحیم پور
سینمای عدالتخواه.mp3
11.83M
🎥 سینمای عدالتخواه؛ ارزشها، ضد ارزشها ۱۴۰۰ ▫️تجسم، نمایش، سینما • دو نمایش در قرآن - صدق و عدل دو رکن نمایش قرآن • اسطوره و سحر را قرآن افک می داند - دروغ و جور در این تولیدات ▫️عدالت • "عدالت بر" و "عدالت در" - مضمون در عدالت تشریعی بررسی می شود • عدالت، استقامت بر صراط مستقیم است - عدالت، بسط صفت حضرت حق در عالم است ▫️سینمای عدالتخواه • ۵اصل در سینمای عدالتخواه ۱- افک نباشد! (از دستفروش تا برخی فیلمهای فرهادی) ۲- چالش مسأله با بیّنات! (دیدن این فیلم جرم است!) ۳- رابین هود و میتی کومان، عدالت اسلامی نیست! (مقایسه هیولای پول و دادِستان) - دو نحوه مواجهه فیلسماز با امنیتی ها ۴- قسط خواهی! (خروج چون دعوای بورژوا و اشراف با حاکم در راستای تعدیل قدرت به وسیله ثروت نیست، پسند سینمای روشنفکر نیست) ۵-فیلمساز عدالت خواه! (سینمای زرد از ۲۰ فیلم دانشجویی یکی را به جنبش عدالتخواه اختصاص نداده!) ☑️ @m_ghanbarian