eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
909 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ اولین گزارش از سامانه شفافیت حقوق و مزایا در برنامه ثریا 🔸 از شفافیت حقوق ها تا حرکت به سمت عدالت در نظام پرداخت 🔹 آیا حرکت بخش دولت سیزدهم در زمینه شفاف سازی حقوق ها به اجرای عدالت منتج می‌شود؟ 🔸 اجرای ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه( شفافیت حقوق ها) آرزویی که پس از حدود چهار سال امتناع دولت و دستگاه ها از قانون، در حال تحقق است. 🔹از شفافیت حقوق ها تا حرکت به سمت شفافیت اموال و دارایی مسئولان مطالبه‌ای که باید ادامه یابد. 🕚 امشب ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما @sorayatv
‼️دو پیشنهاد حجت الاسلام قنبریان به آقای رئیسی در برنامه ثریا درباره رفتن به سمت حقوق و دستمزد عادلانه: 1⃣ آقای رئیسی و هیات وزیران داوطلبانه ۲۰تا ۳۰٪ از حقوق خود را به بیت المال برگردانند و به مردم اعلام کنند، تا بتوان از پرداختی های مازاد و نجومی دیگران هم جلوگیری کرد. 2⃣ در ظرف ۶ماه لایحه یک قانون نظام پرداخت واحد برای همه کارکنان دولت تدارک شود و از این خروج متعدد قانونی دستگاهها که موجب پرداخت های بالا هم شده جلوگیری شود. فقط همین اقدام، خدمت شایانی به عدالت در پرداخت است. *بیشتر بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2096 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ اولین گزارش از سامانه شفافیت حقوق و مزایا در برنامه ثریا 🔸 از شفافیت حقوق ها تا حرکت به سمت عدال
21.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 منطق نظام پرداخت حقوق مقامات ۱ • مقامات حکمرانی طبق قاعده فقهی که از شیخ طوسی تا شیخ انصاری هست باید "ارتزاق" شوند نه اینکه "اجرت"(قیمت بازاری) بگیرند. و ارتزاق حداکثر بقدر کفاف است. https://lib.eshia.ir/10036/8/161/ • ماده۳ قانون رسیدگی به دارایی مقامات هم ۲۴عنوان که الان برخی در مظان حقوق های بالا و حتی نجومی هستند را "مقامات" معرفی کرده است: https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=8052 ⬅️ در "رزق گرفتن" فاعل برای خدمت عمومی فارغ میشود و به قدر سامان زندگی و کفافش به خانواده اش پرداخت میشود نه اینکه به ازاء کار و نوع کارش برایش "قیمت بازاری و اجرت" در نظر گرفته شود. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ اولین گزارش از سامانه شفافیت حقوق و مزایا در برنامه ثریا 🔸 از شفافیت حقوق ها تا حرکت به سمت عدال
16.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دو نکته و سه پیشنهاد ۲ • باید قله های حقوق بالا را هم تراشید نه فقط کمی بر حقوق های پایین گذاشت. امیرالمومنین(ع) حقوق شریح قاضی را در دولتش نصف کرد. البته دولت خودش نمیتواند چنین کند و نیاز به مصوبه مجلس هست (بیشتر: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2635 ) • مشکل نگهداشت متخصصین برای کشور و دولت درباره مقامات بی معناست ۶۶۰۰رئیس اداره یا ۱۳۵۰ شهردار و فرماندار نمی روند در قطر و... رئیس و شهردار شوند! • پیشنهادات ۱. خود آقای رئیسی و هیات وزیران داوطلبانه بیش از ۲۰میلیون نگیرند تا راه باز شود... ۲.اختیارات فوق العاده بخشی برخی هیات مدیره های دولتی را در کنترل بگیرد که پاداش ها و فوق العاده های دولتی بزرگ رخ ندهد ۳.ظرف ۶ماه لایحه نظام واحد پرداخت برای همه کارکنان کشوری و لشکری بدون استثناء تهیه کند و از این فرارهای قانونی جلوگیری کند. (بیشتر:https://eitaa.com/m_ghanbarian/2096) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 منطق نظام پرداخت حقوق مقامات #برنامه_ثریا ۱ • مقامات حکمرانی طبق قاعده فقهی که از شیخ طوسی تا شیخ
💠 حقوق مقامات! چنانچه در اسلاید پخش شده توسط سازمان اداری و استخدامی ملاحظه می کنید: • در قوه قضائیه حقوق ۱۸۴ میلیونی و در مجریه حقوق ۲۸۴میلیونی و در مقننه حقوق ۸۳میلیونی و در نهادهای زیر نظر رهبری حقوق ۴۸میلیونی داریم! • درحالیکه طبق ماده ۳ قانون رسیدگی به اموال مقامات عمده اینها از مقامات اند: https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=8052 ⬅️ و مقامات حکمرانی طبق قاعده فقهی باید از بیت المال "رزق" بگیرند نه "اجرت و قیمت بازاری کار": https://lib.eshia.ir/10036/8/161/ • رزق از بیت المال در یک مبنا باید "به قدر ضرورات زندگی" و در مبنای دیگر "به قدر کفاف" و متوسط زندگی باشد: https://lib.eshia.ir/10141/2/153 و:https://lib.eshia.ir/10141/2/154آیا نظام پرداخت ما اسلامی است؟!! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🤝 دوستی اهلبیت، عامل اتحاد و ائتلاف • موالات، دوستی و اطاعت اهلبیت(ع)، باید موجب ائتلافِ تفرقه ها شود (بمولاتکم ائتلفت الفرقه)؛ و الا راه را درست طی نمی کنیم! • اگر کسی بگوید: موالات، فقط پذیرش ولایت اهلبیت(ع) است و ائتلافی با مذاهب غیر شیعه نیست! باز می گویم: پس چرا بین شیعیان ۱۲ امامی، تفرقه هست؟! در این تلقی انگار هرچه ولائی تر، جدایی طلب تر! می کشد به جایی که انکار قمه زنی یا منع سبّ خلفاء هم خروج از تشیع باشد! • اهل سنت -به اعتراف عامه و علمائشان- اقلا دوستدار اهلبیت هستند؛ پس چه چیز ائتلاف با شیعیان را می شکند؟! ۱. عالمانی که با خبط و خطا تعریض و تعرض به اهل بیت می کنند. ۲. عوام زدگانی که در شعر و شعار و... مسبب شهادت صدیقه طاهره(س) را سنیان کشورشان القاء می کنند یا با یک درجه تخفیف وارثان قاتلان می گمارند! ۳. سیاستمدارانی که فرمایش فاطمی(س) را کامل به کار نمی بندند که فرمود: خداوند عدالت اجتماعی را برای همگن و هم تراز کردن قلوب واجب کرد(جعل الله...العدل تنسیقاً للقلوب) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
51.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حکومت علوی و تبار ناگزینی 🔻قسمت اول: اصل و قاعده - سیره اهل بیت نیز مانند قرآن محکمات و متشابهات دارد. اصل و قاعده از محکمات است. - اصل بر تبار ناگزینی است مگر ضرورتی پیش بیاید. - در تحلیل باید به دوگانه رخاء و بلا، نهضت و نظام دقت داشت که حکم جداگانه دارند. - حضرت امیر در توصیف و مذمت حکومت اموی که در مقابل حکومت علوی بود میفرماید: قام معه بنوا ابیه! پس نمی‌تواند خود دچار تبارگزینی و فامیل سالاری باشد. (این سخنرانی در تاریخ ۲۸آبان۱۴۰۰ ایراد شده است) * این حرفها به اقتضاء دهه چهارم انقلاب است نه تعریض به دولتی خاص حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
42.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حکومت علوی و تبار ناگزینی 🔻قسمت دوم: در جانب مسئولیت ها - ویژگی های گزینش در اعطای مسئولیت - اختبار افراد برای مسئولیت دهی دو گونه است: + سنجش سابقه فرد در دولت های صالح قبلی + اثرگذاری اجتماعی در بین مردم - قاعده انصاف در اعطای مسئولیت - راه حل دنیای کنونی برای رعایت شایسته سالاری (این سخنرانی در تاریخ ۲۸آبان۱۴۰۰ ایراد شده است) * این حرفها به اقتضاء دهه چهارم انقلاب است نه تعریض به دولتی خاص حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔹 مجازات کیفری مفسدین، کفاره تخییری نشود! در مجازات اسلامی، هم "تخییر" داریم و هم "جزای نقدی بدل از حبس" ؛ اما این قاضی است که مخیّر است است نه مجرم؛ و باید آنچه بازدارنده تر است را لحاظ کند. در کفارات هم تخییر و بدل مالی داریم مثلا جای ۶۰ روز روزه، ۶۰ مسکین طعام دهد! اینجا خود مکلف مخیّر است. وقتی قاضی القضات از تنگناها مالی دولت یا کارآمدی اقتصادی به مجازات نگاه می کند و می گوید: پول لایروبی خلیج گرگان را ندارند، میشود از جریمه نقدی مجرمان تدارکش کرد! این خطر هست که مجازات کفاره شود! آنوقت سرمایه دار است که عملا انتخاب می کند زندان برود یا جریمه مالی دهد! لوازم چنین تحول قضایی ای(!) به جهات مختلف محل تامل و درنگ است! جهات اقتصاد سیاسی اش از جهات حقوقی اش مهمتر است. قاضی القضات بهتر می داند شارع مقدس بر مجازات تشهیر و بدنام کردنِ مفسد اقتصادی بسیار اصرار دارد که البته در قانون تشهیر چیزی از آن نیامده است. به لحاظ فقهی بسیار بعید است بتوان آنرا به جریمه مالی تبدیل کرد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
51.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حکومت علوی و تبار ناگزینی 🔻قسمت سوم: در جانب نزدیکان - خصوصیات نزدیکان قدرت در کلام حضرت امیر: ویژه خواری ، گردن فرازی مقابل مردم ، کمبود انصاف در معامله. راه حل، قطع کردن اسباب این ویژگی ها است. - پس صرف شایستگی وابستگان دلیل بر مقدم کردن آنان نیست. - مسئولیت دادن به ابن عباس ها یک استثنا می‌باشد و قاعده را نقض نمیکند و حتما وجهی دارد. - مؤید بودن سیره امیرالمومنین در ارتباط با دامادها * این حرفها به اقتضاء دهه چهارم انقلاب است نه تعریض به دولتی خاص (این سخنرانی در تاریخ ۲۸آبان۱۴۰۰ ایراد شده است) حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian