eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
889 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی سعیدی.mp3
31.29M
🎤صوت نشست «اقتصادِ اسرائیل» 🔻دکتر علی سعیدی 🔹 عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم پنجشنبه ۱ آذر ماه ✍ الگوی درست مقاومت در این یادداشت بیان شد! در این ارائه دکتر سعیدی به خوبی اقتصاد رژیم را توصیف می کند تا درباره آن بزرگنمایی نشود / آثار طوفان الاقصی و جنگ یکساله اخیر را هم مستند بیان میکند/ دلیل سرپایی رژیم را توضیح می دهد/ در مقام توصیه به جای تحریم کالای اسرائیلی یا حتی فشار بر مثل ترکیه برای قطع مراوده اقتصادی ( که هم جبران پذیر برای رژیم و هم تا کنون نشدنی است) راه حل اساسی تری دارد؛ چیزی که ظرفیت دلار برای تحریم آمریکایی علیه ما بوده است: نقش تنگه هرمز و باب المندب در تجارت جهانی حامیان صهیونیستی اسرائیل! باز شدن چنین مباحثاتی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... موجب بازتعریف استراتژی های موثر در مقاومت می شود و صرفاً روایت برخی شکست های ظاهری هم نیست که امیدسوز و یاس آفرین باشد! اسلاید های بحث https://eitaa.com/DrSaeedi/1773 https://eitaa.com/khatte_farhang 🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 درگذشت جانسوز حاج سید رضا عزیز و خطیب ارجمند اهلبیت(ع) و مبلغ مخلص جهاد تبیین را به خانواده ارجمند و دوستان محترم تسلیت عرض می کنم. برای آن عزیز سفر کرده مغفرت و شفاعت جده اش زهرا سلام الله علیها و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند طلب می کنم. یادش را با بیانی شیرین و یادداشتی فاخر در تبیین چگونه در فرهنگ شیعی، سنّی به فیض شهادت می رسد؟! و چگونه مجاهدان علیه رژیم غاصب به نظر شیعه، شهید راه خدایند؟! گرامی می دارم: https://eitaa.com/seyed_reza_mahboubi/2725 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
رهبر انقلاب درباره مرجعیت زن چه/چرا گفتند؟! این یادداشت دو مقصد دارد: ۱. حضرت آیت الله خامنه ای درباره مرجعیت زن دقیقا چه گفتند؟! ۲. چرا ایشان در دیدار مخصوص بانوان در دوسال پیاپی یکبار وزارت زن و اینبار مرجعیت زن را مطرح می کنند؟! ☆ ☆ ☆ 1⃣ چه گفتند؟! • "بنده حتی معتقدم بسیاری از مسائل زنانه که موضوعش زنان هستند و مردها درست موضوع را تشخیص نمی دهند، خانمها از مجتهد زن تقلید کنند"! (۱۴۰۳/۹/۲۷) • برخی بزرگواران آن را نقض فتوای مشهور مبنی بر شرط مذکر بودن در مرجعیت -حتی در بخش زنان- ندانسته و آنرا در حد موضوع شناسی بهتر زنان در این امور تقلیل دادند! • برخی یادداشتها هم به اقوال و ادله ای پرداختند که مرجعیت زنان -اقلا برای زنان- را بلامانع می دانند! بنظر می رسد سخن رهبر انقلاب بیش از اولی و کمتر از دومی را می گوید با این تفاوت که مجتهده زن را در این بخش از مسائل زنان اعلم می داند! • توضیح اینکه؛ از دیر زمان فقهاء بین مقام افتاء با قضاء و ولایت تمایزاتی قائل بوده اند از جمله یکی در همین مساله زنان که برخی افتاء آنها را پذیرفته اند اما مناصبی مثل قضاء یا تصدی امور عامه را نه. آیت الله حکیم در مستمسک عروه آورده: "افتی بعض المحققین بجواز تقلید الانثی و الخنثی"؛ تقلید(در همه مسائل نه فقط مسائل ویژه زنان مثل دماء ثلاث و...) از زنان را برای زنان فتوای برخی از محققین فقه شمرده است. ▫️دلیل موافقین جواز تقلید از زن -اقلا از سوی زنان- این است: • دلیل تقلید یکی اطلاقات ادله و عمده بناء عقلاء(سیره رجوع جاهل به عالم) است؛ چیزی که موجب تقیید آن اطلاقات یا ردع از بناء عقلاء باشد و مرجعیت را مختص به مردان کنند در بین نیست (مستمسک عروه/ حکیم) • روایات اختصاص به مردان دو دسته است: - روایت ابی خدیجه و عمربن حنظله ⬅️ اینها مختص مقام قضاء است نه افتاء - روایت عامربن عبدالله که در مقام افتاء است ⬅️ اما ضعیف است و اعتباری ندارد!(مبانی منهاج الصالحین / سید تقی طباطبایی قمی) • در مقابل صحیحه عبدالرحمن بن حجاج است که امام(ع) برای مساله حج صبی، مادر او را به حمیده ارجاع می دهد ⬅️ ظاهر این ارجاع به زن (حمیده) برای گرفتن حکم شرعی است نه گرفتن روایت؛ چنانچه ایشان هم برای همسر ابن حجاج روایت نقل نکرد بلکه فتوا داد! (الاجتهاد و التقلید/ رضا صدر) • بالاتر اینکه اساساً حال فتوا همان حال روایت است. برای حجیت فتوا همان ادله حجیت خبر(روایت) آورده می شود؛ از اینرو همانگونه که حجیت روایت مختص به مردان نیست، حجیت فتوا هم مختص آنها نیست (بحوث فی الاصول / محقق اصفهانی) • اما اگر کسی اطلاق ادله تقلید را منصرف به مردان بداند: - اگر وجه انصراف، ملاحظه غلبه باشد ⬅️ این غلبه اثبات انصراف نمی کند - اگر وجه، لفظ "علماء"(جمع مذکر) باشد ⬅️ مثل "فقراء" در الصدقات للفقراء است که تلبس به مبدا(علم) را ثابت می کند نه اختصاص مردان (کتاب البیع ج۲ / محمد علی اراکی) • اما ادعای ردع بر بناء عقلاء: اگر کسی از مذاق شرع، استتار زن را بفهمد و اینکه شارع راضی به تصدی امور عامه و اداره آنها را برای زن نیست؛ و این را رادع از سیره جاری رجوع جاهل به عالم بداند! ⬅️ این هم قابل قبول نیست چون اخص از مدعاست! جواز تقلید از زن حتما مستلزم تصدی امور عامه نیست و بین ایندو (افتاء و تصدی امور عامه) مباینت است؛ چرا که ممکن است زنی مجتهده مستتره و در کمال استتار هم باشد اما جاهل به رای او عمل کند، بخصوص اگر مرجعیت برای خود زنان مطرح باشد. (مبانی منهاج الصالحین سید تقی قمی) • مزید بر آن اینکه اهل سنت به عدم اعتبار رجلیت در افتاء قائل بوده اند و در همان زمان معصومین مثل عایشه و... را از مفتیان می دانستند. این در مرآی معصومین بوده ولی تخطئه ای نشده است (الاجتهاد و التقلید / سید رضا صدر) 🔅 جمع بندی بخش اول اینکه قول به مرجعیت زن در همه مسائل -اقلا برای زنان- فتوای شاذ و بی استدلالی نیست. آیت الله خامنه ای دقیقا این فتوای برخی محققین را نگفتند بلکه از مرجعیت زنان در مسائل خاص زنان (نه همه مسائل) گفتند؛ با این تفاوت که در این بخش بعلت موضوع شناسی دقیق تر مجتهدش را اعلم از مردان شمردند و از لزوم تقلید زنان در این بخش گفتند. ادامه یادداشت را در بخش دوم مطالعه کنید ☑️ @m_ghanbarian
رهبر انقلاب درباره مرجعیت زن چه/چرا گفتند؟! 2⃣ چرا وزارت زنان و... را طرح کردند؟! • به نظر بنده در مقابل نقش های فیک و مبتذلی که نو به نو از سوی تمدنی غربی در سبک زندگی ما تولید می شود، فقط رویکرد فعالی که امام خمینی و انقلاب اسلامی آورد می تواند پاسخگو باشد، نه رویکرد منفعلی که دیگر ناتوان از برگرداندن زنان به خانه است! جان کلام رویکرد فعال این است که نقش های اصیل جای نقش های مبتذل بنشیند و آن، مداخله در مقدرات اساسی کشور و اسلام است. • آیت الله خامنه ای در دیدار سال قبل بانوان: "در اصلِ مسئولیّتهای اجتماعی هم همین‌جور است. امام(رضوان الله علیه) در یک جایی گفتند که دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه‌ی زنان و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است؛ یعنی واجب کردند که زنها بایستی در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند، که خب خود این یک فصل طولانی‌ای دنبالش دارد؛ یعنی در این زمینه‌ها بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد. در پرداختن به امور جامعه: مَن اَصبَحَ و لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم؛ اینکه فرمودند «لَیسَ‌ بِمُسلِم»، یعنی چه زن باشد، چه مرد باشد. شما صبح که میکنید، زن خانه‌دارید، زن کارمندید، زن شاغلید، زن صنعتگرید، هر کاری میکنید، باید به فکر جامعه باشید؛ یعنی اهتمام داشته باشید که جامعه در چه وضعی است. حالا چقدر بتوانید کمک کنید و نقش ایفا کنید، این فرق میکند؛ افراد هر کدام یک نقشی میتوانند ایفا کنند، امّا این است؛ این پرداختن، اهتمام داشتن، به فکر بودن، همگانی است. در اینجا هم جنسیّت نقشی ندارد..." • مساله مشاغل و مناصب ذیل اصل یادشده قرار می گیرد؛ لذا ایشان در ادامه دارند: "یک مسئله، مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است. اینجا هم مسئله‌ی جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی زنها در محیط اداری مثلاً ۲۵درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵درصد؟ خب ۳۵درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایسته‌سالاری است. یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همین‌جور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نماینده‌ی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شده‌اند، [باید دید] کدام شایسته‌ترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینه‌ها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث شایسته‌سالاری است." • آن اصل اول (اهتمام به امور جامعه) هیچ قیدی ندارد، اما مشاغل و مناصب و تعینات اجتماعی ذیل آن، منوط به رعایت یک اصل مهم دیگر -غیر از عفاف و حجاب- است؛ که در ادامه بدان پرداختند: "البتّه زن در این مشاغل میتواند حضور پیدا کند، امّا بایستی جوری باشد که از آن مشغله‌ی مهمّ اساسی زنانه، یعنی خانه‌داری و فرزندآوری، محروم نشود؛ حتّی در بعضی از مشاغل که برای زنان واجب کفائی است، مثل پزشکی. پزشکی زنان واجب است؛ تا حدّی که پزشک زن به قدر کفایت وجود داشته باشد، باید زنها پزشکی بخوانند. همچنین مثلاً معلّمی بانوان یک واجب کفائی است. خب حالا ممکن است یک وقتی این واجب کفائی [تعارض پیدا کند] با مسئله‌ی خانه‌داری یا فرزندآوری یا استراحتها و مرخّصی‌هایی که برای یک زن خانه‌دار لازم است یا ساعات کاری که او بتواند کار را انجام بدهد و مثلاً به کار خانه هم برسد؛ اگر چنانچه در این زمینه‌ها تعارضی به وجود آمد، مسئولین کشور هستند که بایستی برای این فکر کنند؛ یعنی آن‌قدر تعداد را افزایش بدهند که اگر چنانچه این معلّم که مثلاً فرض کنید بایستی در هفته پنج روز در مدرسه شرکت کند، مِن ‌باب مثال چهار روز میتواند شرکت کند، خلأ به وجود نیاید؛ معلّم دیگری وجود داشته باشد که آن خلأ را پُر کند؛ همین‌طور مسئله‌ی پزشکی. بنابراین، در مشاغل، در مدیریّتها، در کارهای اساسی، در کارهایی که واجب کفائی برای زنان است، محدودیّتی وجود ندارد و اگر چنانچه تعارضی با کارهای خانگی زنانه به وجود آمد، باید به یک نحوی این را حل کرد که نه این زمین بماند، نه آن. البتّه به نظر بنده منافات هم ندارند؛ من می‌شناسم بانوانی را که کارهای اجتماعی سنگین داشتند -چه کار دانشگاهی و علمی، چه کارهای غیر علمی- چندین فرزند هم بزرگ کردند، تربیت کردند، خیلی هم خوب توانستند این کار را انجام بدهند. بنابراین، اینها منافاتی با همدیگر ندارند."(۱۴۰۲/۱۰/۶) 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۱۰/۳ ☑️ @m_ghanbarian
27.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقاوم سازی مقاومت! فوری ترها: ۱. هسته سخت مقاومت در ایران، اعتمادش را به فرمانده کل بیشتر کند، اجازه شک و تردید به خود ندهد. رهبر انقلاب به مبارزه و آرمان پشت نکرده است، حتی با حوثی ها مقایسه اش نکند! ۲. مقاومت عمومی ملت را گسترش دهد. پیمایش های جامعه ایرانی در مواجهه ها با اسرائیل باید در مسابقه با پیمایش های رژیم صهیونی باشد! "خوانش ملیِ مقاومت" بعلاوه تحقق فوری تر "سیاستهای اقتصاد مقاومتی" (بخصوص بند۱،۴،۵) راهبرد این بُعد مقاوم سازی است. ۳. بسیج جوانان سوری بدون داشتن حمایت حاکمیتی در سوریه (مثل زمان اسد)، "فن آوری اجتماعیِ" جدیدی می خواهد. تفکر اخوانی از اول اولویت احیاء خلافت اسلامی داشته و فن آوری اش جوانان مسلمانی را جذب و دست نیروهای بعضاً نفوذی صهیونیزم و آمریکا داده است! چگونه جوانان معترض سوری بجای هرج و مرج یا حکومت استبدادیِ خواست آمریکا، متوجه مبارزه با اشغال اسرائیل شوند؟! پیشران این مهم چه می تواند باشد و نقش عالمان سنّی جهان اسلام و ایران در آن چیست؟! ۴. حزب الله علیرغم مقاومت مردم جنوب و تمایل ۷۶درصدی آوارگان وفادارش به عدم آتش بس (در فرض عدم آتش بس در غزه)، بخاطر مصالح دیگر و کل لبنان پیشنهاد آتش بس را پذیرفت. جنگ حزب الله_اسرائیل، تبدیل به توافق آتش بس دولت لبنان_اسرائیل شد؛ دیگر نقض آتش بس با موافقت دولت پاسخ می گیرد! در عراق مرجعیت تسلیم آمریکایی ها نشد که به انحلال حشد الشعبی فتوا دهد؛ لکن اصل جنگ و صلح و سلاح دست دولت را پذیرفت. حمایت از هسته های مقاومت لبنان و عراق، ابعاد دیپلماسی بیشتری را طلب می کند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⛔️ بازار آزاد چگونه شورش اجتماعی و سرکوب سیاسی می آورد؟! • اقتصاد آزاد مبتنی بر آزاد سازی قیمت هاست تا عرضه و تقاضا، تعادل بیافریند! رضایتِ اقتصادی فروشنده و خریدار در چنین بازاری، "طبیعی" توجیه می شود! • درحالیکه می دانید برخی کالاها با وجود تقاضای عمومی، عرضه کننده نامحدود ندارد؛ تبانیِ قیمت و انحصار به وجود می آید. رضایت مشتری در این شرایط بخاطر "اضطرارش" است نه "انتخابش"! اما بازار آزاد همین را "تجارة عن تراض" می خواند! • در اینباره لازمه بیّنی می شمارد: "در اینجا می گوییم همان "رضایتی" که می گویید طبیعی است، این "نارضایتی" و خشم و انقلاب هم طبیعی است! ...مدتها ۹۰٪ از آن من بود، ۱۰٪ از او، حالا واکنش دیگر این است که این دفعه ۱۰۰٪ از او باشد و دست من هم به کلی از کار انباشته ام کوتاه شود. این هم واکنشی طبیعی است! قانون طبیعیِ "عمل و عکس العمل". شما هرچه توپ را محکم تر به دیوار بزنید، توپ هم محکم تر بر می گردد! ... می گوید می خواهم با معیارهای طبیعی زندگی کنم: "عرضه" طبیعی، "تقاضا" طبیعی، "رضایتِ" به دنبال آن طبیعی؛ "خشمِ" به دنبال آن هم طبیعی، "انقلابِ" به دنبال آن هم طبیعی؛ این تندروی، تندروی در عکس العمل هم طبیعی! همه اش طبیعی است"! (بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام ص۸۲) • یک نسبت مستقیم دیگر: اقتصاد آزاد با هر مکانیسم قیمتی مخالف است، اما هم زمان "سرکوب دستمزد کارگری" را توجیه می کند! جالب اینکه اینجا هم بین اقتصاد به سیاست پل می زند: به تشکل های کارگری و اتحادیه های صنفی حمله می کند و محدودیت می سازد تا در سرکوب دستمزد موفق باشد! به تعبیر دیگر: سرکوب برای اکثریت‌ها / آزادی اقتصادی برای گروه‌های کوچک ممتاز! از اینجاست که نائومی کلاین بین شوک اقتصادی و شوک الکتریکی نسبت مستقیم می بیند! و معتقد است: بازار آزاد بدون پلیس به جایی نمی‌رسد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۱۰/۵ ☑️ @m_ghanbarian
🔰 اجتماع هیئات دانشجوی دانشگاه‌های تهران 🇵🇸 🏴 به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی 🎙 سخنران: حجت الاسلام قنبریان 🎤 مادحین: حاج ابوذر بیوکافی کربلایی امین پویان‌راد 🕌 مکان: مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر 📅 زمان: سه‌شنبه ۱۱ دی ماه از ساعت ۱۹ 🍲 همراه با سفره‌ی پذیرایی 🆔 @heiataut 🆔 @ashabolhossein_ir 🆔 @azzahraasharif 🆔 @atu_ashuraeei 🆔 @heyat_gomnam_iust 🆔 @alhadi_sbu 🆔 @kanoon_mohebin 🆔 @Mohebbin_TMU 🆔 @mohebban_srttu 🆔 @fatemioun_shahed
محسن قنبریان
💠 مرجعیت قم برای خلق قدرت نرم چه می تواند بکند؟! ۱. تعطیلی چند روزه دروس را نجف پیش از قم برای سید
⁉️ چرا دیگر ۱۹ دی " آفریده" نمی شود؟ • ۱۷دی۵۶ وقتی مقاله روزنامه اطلاعات در سالگرد کشف حجاب، روحانیت را کنار کمونیستها، مخالف توسعه ایران قرار داد و به امام خمینی توهین کرد، خیزشی از سر غیرت دینی نسبت به مرجعیت رخ داد که سلسله جنبانِ تکانه های بعد شد و به ۲۲بهمن رسید! ❗️ در سال جاری در کنار حوادث جانکاه غزه و لبنان، ترور سران مقاومت از جمله سید حسن نصرالله، اسرائیل رسما دو تن از مراجع شیعه (آیت الله خامنه ای و سیستانی) را تهدید به ترور کرد؛ اما اتفاقی از جنس ۱۹دی۵۶ رقم نخورد؛ نه در حوزه، نه در قم، نه بالتبع در کشور! • شاید عده ای به افول جایگاه روحانیت و مانند آن ربطش دهند! اما اقلا در مقیاسِ مقابله با اسرائیل و در درون خود حوزه چنین تحلیلی بیشتر خلاف واقع است! ❓ پس کمبود کجاست؟! ❗️"نداشتن پیوست اجتماعی مقاومت"! • همانطور که دیگر واقعه گوهرشاد تکرار نمی شود و متشرعان، مقابله با کشف حجاب را "فقط" از حاکمیت طلب می کنند؛ ۱۹ دی هم در آن خاستگاه، "تجدید" نمی شود و فقط سالگرد همان۵۶، "یادبود" می شود! با بزرگان حوزه هم که حرف بزنی این حرف ها را می شنوی: "رهبری هرچه صلاح بداند!" "درباره نوع و اندازه مواجهه با اسرائیل، نظام حکمرانی تصمیم می گیرد!"... لذا به بیانیه یا حداکثر مطالبه وعده صادق پس از نماز جمعه بسنده می شود! • هیچ یک از اینها "جنبش اجتماعی" ۱۹دی۵۶ نیست، "مراسم" و "کلیشه" است! تا مقاومت، "پیوست اجتماعی" و "عرصه خلّاق" نیابد؛ تا "نهاد اجتماعی" در کنار "سازمان حکومتی" جای درست خود -غیر از تکبیرگویی- نیابد؛ مثل آن ۱۹دی تولید نمی شود! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
منش جهادی شهید سلیمانی.mp3
20.36M
💢 منش جهادی شهید سلیمانی الگویی برای خروج از بن بست ها ١٣دی٩٩ حجت الاسلام قنبریان ▫️اصل اول: "راه" و "بن بست" در جهان اجتماعی بخلاف جهان طبیعی، نسبی و وابسته به ادراکات و امیال مشترک جامعه است... فتک و ترور در یک جهان اجتماعی، راه و در جهان اجتماعی دیگر بن بست است. استشهاد برعکس! ▫️اصل دوم: جهاد و استشهاد، جهان اجتماعی را ارتقاء می دهد مثلا از ایمان به ایقان می رساند. لذا راه جدید "انشاء و ایجاد" میشود("یجعل" له مخرجا)... ▫️اصل سوم: چون هم بازیگریم و هم تماشاگر، برخی بن بست ها از خودمان است نه از واقعیت میدان. ترس، طمع، وهم و... اشتباه محاسباتی می آورد... پس اولین جهاد، جهاد با خود و قیام در خود و در آمدن از خود است... 🔘این اصول را در ضمن حکایاتی از سیره سردار سلیمانی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟.mp3
35.27M
💢 ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟! پنجمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی/ هیئات دانشجویی دانشگاه های تهران /۱۱دی۱۴۰۳/ دانشگاه امیرکبیر 🎧 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین • زنده بودن شهید، زنده بودن یادش نیست؛ مراسم کافی نیست! • طرح معمای حدیثی: عدم زوال طاغوتی که ایامش تمام نشده با جد و جهد امیرالمومنین علیه معاویه چگونه قابل جمع است؟ • جمع بین مشیت الهی_همت مردمی - جد و جهد جزیی از مشیت تغییر - مظلومیت و صبر جزء دیگر ▫️ طرح مقاومت رهبر انقلاب 🔺 راه حل مردمسالار برای فلسطین/ وادار کردن اسرائیل بدان کار هسته های مقاومت • این ایده در ذهنیت جهان اسلام نیست! • وظیفه ۱ و ۲ ما... 🔺مقاومت مردم پایه / اجتماعی کنار حکومی • رقابت پیمایش ها در ایران و اراضی اشغالی ❗️مقاومت فقط در ایران نیابتی است؛ در خوب و بدش! • حوثی ها در طرح رهبری نه بالعکس؛ ایران عقب تر از یمن نیست! • حوثی ها وارث زید و خامنه ای وارث امام صادق(ع)... ⬅️ مقاومت و زندگی؛ نه مرگ، نه سازش! • وظیفه ۳ و ۴ ما... 🔺 امت سازی و نقش آن • وظیفه ۵ ما... • قانون اقدام متقابل علیه آمریکا، از ۸ماه قبل از شهادت سردار تاکنون باید ۱۷گزارش داده باشد!!! • وظیفه ۶ ما... ❗️ تقلیل گرایی به فقط مطالبه وعده صادق، مثل تقلیل حجاب به نیروی انتظامی و تقلیل حکمرانی مجازی به فیلترینگ است! ☑️ @m_ghanbarian
📋 برشی از سخنرانی حجت الاسلام و الملسمین در هیئات دانشجویی تهران/ دانشگاه امیرکبیر ۱۱دی۱۴۰۳ ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟! 🔅 راه حل فلسطین در دیدگاه رهبرانقلاب، یک راه حل مردم سالار است: رفراندوم بین همه فلسطینیان (حاضر و آواره، مسلمان و یهودی) ؛ هسته های مقاومت(یمن، لبنان، عراق و ایران)، به الگوی داعش نیستند بلکه کارشان وادار کردن رژیم به این راه حل است. 🔸 مظلومیت و صبر عجیب مردم غزه در بیش از یکسال، جنایت کاری اسرائیل را برملا و به خیابانهای دنیا کشید. این یک نقطه عطف و استثنایی در سابقه مواجهه با رژیم است؛ لکن آن اعتراضات عمومی دنیا، راه حل پیشنهادی اش نوعاً دو دولتی است و پیشنهاد ما نیست! ⬅️ وظیفه اول دانشجویی: "مساله غزه نباید از اولویت کنار برود"(۱۴۰۳/۱/۱۵). خودشان هم ۱۴۰۳/۳/۱۰ به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه های آمریکا نامه می نویسند. 🔸 پیشنهاد ما جزء گزینه های اول جهان عرب و اسلام هم نیست. در جهان اسلام گزینه دودولتی در ۲۰۲۲، ۵۰٪ و در ۲۰۲۴، ۵۴٪ بوده است ! یک دولتی(رژیم + خودگردان) و تشکیل کنفدراسیون هم گزینه های بعدی بوده است. حتی خود فلسطینی ها تا۲۰۱۲، ۶۰٪ راه حل را دو دولتی می دانستند اما جنایات اخیر رژیم باعث شده بیش از ۷۰٪ مخالف دو دولتی شوند! ⬅️ وظیفه دوم: قبولاندن راه حل مردمسالار ایران به معترضین جهانی و استفاده از فضای موجود برای گزینه اصلی کردن آن در جهان اسلام از طریق (نخبگان و نویسندگان و...) . 🔅 آنچه از طرح خاورمیانه جدید با آی مک و استراتژی گالیوریسم و... شنیده می شود؛ نتیجه اش این است که رژیم "دروازه واردات و صادرات منطقه شده" و سیادت او به همراه تجزیه کشورهای بزرگ منطقه خواهد بود. مقاومت رهبری از اساس ملی-امتی است. در خطبه بعد از شهادت حاج قاسم و هم خطبه جمعه نصر از امت سازی، هم سرنوشتی، ائتلاف سازی و کمربند امنیتی و سیاسی... علیه اسراییل گفتند. غیر از دستگاه های رسمی ،نهادهای عمومی ای را هم موظف کردند: • "علمای دین" و حوزه ها را برای وحدت و راه حل های اسلامی سبک زندگی، • "همکاری دانشگاه های جهان اسلام" برای ارتقای علم و فن آوری(جبران عقب ماندگی) • "همکاری رسانه ها" برای اصلاح فرهنگ عمومی • "ارتباط بازارها" برای بیرون کشیدن کشورها از سلطه کمپانی های غارتگر • "ارتباط نیروی های مسلح" برای دور کردن جنگ و تجاوز از منطقه!(۹۸/۱۰/۲۷) ⬅️ وظیفه سوم: از مقاومت و هم سرنوشتی منطقه اسلامی و پیدا کردن جای خود در لیست بالا! 🔅 مقاومت در اندیشه رهبری مردم پایه است. جنگ و رقابت پیمایش ها در ایران و اراضی اشغالی نباید از نظرها دور بماند... ❗️اگر جایی مقاومت نیابتی باشد، درون خود ایران است؛که حاکمیت به نیابت از مردم مقابل اسرائیل مقاومت می کند!!! در خوب و بدش نیابت است؛ خوبش، یعنی تحمیل نیست؛ بدش، یعنی مقاومت مثل غزه و لبنان اجتماعی نیست ! به راهپیمایی های بعد نماز جمعه نیست ؛ به این است مقاومت در متن زندگی مردم لحاظ شود. یعنی اقتصاد مردم هم مقابل تحریم و تجاوز بیرونی مقاوم شود! ⬅️ وظیفه چهارم: مطالبه تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بخصوص بند ۱و ۴ و ۵ آن توسط جنبش دانشجویی و فعالان سیاسی... ❗️در شرایط جنگی دادگاه صحرایی برای خائنین معین می کنند نه مصونیت قضایی و سیاسی؛ برخی رفتارهای اقتصادی مثل شکستن دیوار صوتی رژیم بالای سر مردم است! 🔸 انتقام حاج قاسم را اخراج آمریکا از منطقه قرار دادیم (که راهبرد کلان و جوهره مقاومت اسلامی است). اردیبهشت۹۸ ، ۸ماه قبل از شهادت حاج قاسم در مواجهه با قرار گرفتن سپاه در لیست تروریست ، قانون اقدام متقابل علیه آمریکا تصویب شد. (دی ماه ۹۸ بعد از شهادت سردار در یک سه فوریتی آنرا تکمیل کردیم) طبق ماده ۲ و ۶ این قانون دولت و وزارت خارجه باید از همه ظرفیت ها برای تعطیلی پایگاه های آمریکایی و خاتمه دادن به بهرمندی آن ها از تاسیسات و منابع مالی کشورهای منطقه استفاده کند. طبق ماده۱۱ هر ۴ماه باید همه دستگاه های مسئول گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند؛یعنی تا الان باید ۱۷ گزارش ارائه شده باشد! ⬅️ وظیفه پنجم: در کنار مطالبه وعده صادق، جریان های انقلابی و دانشجویی سراغی از این قانون هم بگیرند! متاسفانه همه جا با و تنزیل مواجه ایم ؛از کل فرآیند تحقق حجاب و وظایف دستگاه و نهادهای مختلف ، فقط به انتظامی و قضایی اش می چسبیم؛ از حکمرانی فضای مجازی ، فقط فیلترینگش را می چسبیم؛ از طرح جامع مقاومت هم فقط وعده صادق را می فهمیم! 🔈 صوت کامل جلسه را اینجا بشنوید! 📎 مطلب مرتبط: مقاومت مردم پایه، راه حل مردمسالار ☑️ @m_ghanbarian
📋 برشی دیگر از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین در هیئات دانشجوئی تهران/ دانشگاه امیر کبیر ۱۱دی۱۴۰۳ الحوثی میراث دار زید شهید؛ خامنه ای میراث دار جعفر صادق(ع)! ❗️یمن قهرمان، نماد مقاومت است ولی برای برخی شبهه شده که شاید آنها درستند و ما غلط! برای برخی باید توضیح داد که آیت الله خامنه ای از حوثی ها عقب نیافتاده است! • راوی صحیفه سجادیه -متوکل بن هارون- با یحیی پسر زید شهید قبل از خروجش به سمت خراسان دیدار کرد در ضمن روایتی بلند که به گرفتن نسخه صحیفه سجادیه از یحیی و بعدا عرضه به امام صادق(ع) و تطبیق بر نسخه ایشان می کشد. از جمله از نظر امام صادق(ع) درباره یحیی سئوال می شود و خبر شهادت ایشان نقل می شود . یحیی می گوید: خداوند این امر را با ما تایید کرده و در ما (زیدی ها) علم و شمشیر را جمع کرده است و پسر عموهایمان(امام صادق) را فقط به علم اختصاص داده است! متوکل بن هارون می پرسد: می بینم که مردم به پسر عمویت جعفر(ع) مایل تر از شما و پدرت(زید) هستند. یحیی جواب می دهد: انّ عمّی محمد بن علی و ابنه جعفراً علیهما السلام دَعَوَا الناس الی الحیاه و نحن دعوناهم الی الموت... عمویم باقر(ع) و فرزندش جعفر(ع) مردم را به زندگی می خوانند و ما به مرگ!... یحیی قیام کرد و خبر امام صادق(ع) محقق شد. او شهید شد. • اهل قعود و منکران قیام در زمان غیبت از این روایت هم خواسته اند برداشت کنند که قبل از قائم، قیام و جنبش و انقلاب ممنوع است! در حالیکه روایت چنین افاده ای ندارد و فقهایی پاسخ داده اند! • امام صادق(ع) هم قطعا اهل سازش با طاغوتهای زمان نبوده است و مبارزه ای فراگیر و علیه آنها را طراحی و سامان داده بود که این قیام ها از سوی امام زادگان هم جزء آن بود(ر.ک: همرزمان حسین) • امام صادق(ع) در روایتی می فرماید: لَوَدِدْتُ أنَّ الخارِجيَّ مِن آلِ محمّدٍ صلى الله عليه و آله خَرجَ و عَلَيَّ نَفَقةُ عِيالِهِ . چقدر دوست داشتم كسى از خاندان محمّد صلى الله عليه و آله شورش كند و خرج خانواده اش را من بپردازم. • ابن سیابه نقل می کند که امام صادق(ع) به من هزار دینار داد و مامورم کرد تا در بین بازماندگان کسانی که در جریان قیام زید آسیب دیده بودند تقسیم کنم. • بعدتر به حسب روایت الکافی، مامون هم وقتی از امام رضا(ع) خواست که به مطیعینش که علیه مامون فساد(شورش) می کنند نامه بنویسد و آنها را به سازش دعوت کند، امام نپذیرفت! یعنی سر هسته های مقاومت با طاغوت زمان توافق نکرد! امام صادق(ع) میراث دار امیرالمومنین(ع) است که فرمود: الموت فی حیاتکم مقهورین(خ۵۱) یعنی مرگ این است که زنده باشید اما تابع و مقهور اراده دیگران (طواغیت) باشید. پس اینکه یحیی بن زید درباره اش گفت: دعوا الناس الی الحیاة یعنی چه؟! واضح است این حیات نه یعنی زندگی به هر قیمت! نه یعنی سازش! بلکه یعنی مبارزه جامعِ امام صادق(ع) ، در عین تسلیم طواغیت نشدن، همراه با زندگی بود و تامین زندگی پیروان را هم می کرد. • اگر زیدی های یمن، میراث دار زید و یحیای شهیدند، خمینی و خامنه ای هم میراث دار باقرین(ع) هستند با این تفاوت که بخاطر بسط ید، مبارزه مسلحانه هم می کنند! ⬅️ طرح جامع مقاومت از سوی رهبران انقلاب اسلامی، تامین کننده زندگی است. دعوت به زندگی است، بدون اینکه سازش باشد. این چیزی است که باید خوب شود. • یمن در موقعیت دهه۶۰ انقلاب اسلامی است و ایران انقلابی قرارگاه طرح جامع مقاومت و مبارزه است. همانگونه که قیام زید شهید و پسرش یحیی جزئی از طرح امام صادق(ع) است مبارزه الحوثی ها هم جزئی از طرح مقاومت رهبر انقلاب است. نباید مسائل با هم خلط شود... 🔈 فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید! 📎مطالب مرتبط: - مقاومت برای زندگی - نسبت مقاومت با عقلانیت و زندگی ☑️ @m_ghanbarian
33.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ روایت برخورد امیرالمومنین(علیه السلام) با نجاشی یار قسم خورده حضرت 🎙حجت الاسلام قنبریان 🎵صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید: 👇👇 https://eitaa.com/rah_fatemeh/880 🏴 مراسم هفتگی جمعه ۷ دی ماه ۱۴۰۳ 🕌 هیات راه فاطمه (س) قم مقدسه @rah_fatemeh ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
#صدای_کارگران ⁉️مسئله‌های امروز قشر حزب اللهی چیست؟؟ ⁉️آیا قشر حزب اللهی فقط نماینده چند معروف و من
20.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نیرو انقلابی باید بر سر هر دو مسئله حساس باشد که وقت هر دو آنها ضیق است... 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاسخ می‌دهد... 💫 بخشی از برنامه یازدهم @sadidtv ☑️ @m_ghanbarian