✅دوره فکری_دانشجویی با موضوع :
♨️ اعتراض ؛ چرا و چگونه؟
🔸 در زمان حاکمیت حکومت دینی ، حق اعتراض و انتقاد برای مردم وجود دارد؟
🔸 در منابع دینی ما چه نکاتی درباره حق اعتراض مردم بیان شدهاست؟
🔸 اعتراض و انتقاد به حکومت ، موجب تضعیف و تخریب آن است یا تقویت آن؟
🔸 اعتراض حق مردم یا تکلیف آنها؟
🔸 اعتراض موثر و مفید چه شرایط و اصولی دارد؟
🔸 وظایف حکومت در سازماندهی زمینه اعتراضات مسالمتآمیز چیست؟
🔸 سرکوب اعتراضات چه پیامدهایی دارد؟
✅ارائه توسط حجت الاسلام قنبریان
🔹استاد حوزه و دانشگاه
🔻جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰
🔻ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴
🔻مشهد ، راهآهن ، شهید کامیاب ۳۸ ، مسجد حجت المهدی
🔻دوره بصورت حضوری و برای خواهران و برادران میباشد.
🔻شرکت در دوره رایگان است.
🔻جهت ثبت نام به آیدی زیر در تلگرام مراجعه کنید:
💠 @fetye_dorefekri
🔸تشکل مردمی فتیه🔸
✅➡️ @fetye_ir
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅حق سیاسی نامتوازن در جمهوری ما!
• حق سیاسی ۲۰هزار تاجر را با حق سیاسی ۱۱میلیون کارگر مقایسه کنید!...
• این چه جمهوری ای است که ما درست کرده ایم که برای ۲۰ هزار تاجر چنین پارلمان قدرتمندی [ اتاق بازرگانی] هست اما برای ۱۱میلیون کارگرش هیچی نیست؟!
اولی یک قانون عادی دارد دومی اصل قانون اساسی است!
❓دولت آینده می خواهد برای این کاری کند؟!
* ویدئوی سه جمهوری در یک جمهوری را در اینباره ببینید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1955
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1958
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1963
#محسن_قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حق سیاسی مردم در مقابل دولتها اگر جبّار شدند!
• طبق اصل هشتم قانون اساسی و بیان صریح امام خمینی پس از شکایت از مجاری قانونی ملت میتواند تو دهن آن دولت بزند!
• ولایت طرفینی مومنان منشأ این حق سیاسی!
➕ زمان مصاحبه ۱۴۰۰/۱/۱۱
گفتگوی کامل برنامه را اینجا ببینید:
https://www.aparat.com/v/qoxjK
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
📱شطرنج مصونیت در شرایط دو قطبی!
❓۱)آیا جامعه کنونی ایران دچار دوقطبی نیست؟!
❓۲)آیا یکی از موارد دو قطبی، مواجهه با فضای مجازی نیست؟!
❓۳)آیا خود فضای مجازی عامل تشدید دو قطبی است؟!
❓۴)در این شرایط طرح ها و سیاستها بخصوص آنان که طرفی از این دو قطبی است چه روالی باید طی کند؟!
..........................................
1⃣ فضا دو قطبی است!
دو قطبی شدن(antagonism) به معنای تعارض و تشتت در افکار عمومی و حالتی است که به موجب آن گروهی سیاسی یا اجتماعی درباره مساله ای به زیر گروه های مخالف تقسیم می شوند.
بنظر میرسد دو قطبی شدن را نتوان در فضای عمومی مان تکذیب کرد. لازم نیست زور اجتماعی دو قطب متخالف همیشه تکافو داشته باشد یا حتی میدان اثر یک قطب همیشه بیشتر باشد! نه، ممکن است برخی از اعضای قطبی در سوژه ای دیگر در قطب دیگر قرار گیرند.
ماجرای آبان ۹۸/ ترور سردار _ سقوط هواپیمای اکراینی/ انتخابات ۱۴۰۰/ و...
سوژه هایی برای دو قطبی شدن گشت. اما در همه تکافو نبود و همیشه قطب پرمیدان تر، در یک طرف ثابت نبوده است.
2⃣ فضای مجازی خود سوژه دو قطبی!
یکی از موارد دو قطبی در این سالها نحوه مواجهه با فضای مجازی توسط مردم و حاکمیت است که به تقابل و تخالف انجامیده و خود را بطور جدی در فیلتر تلگرام و #طرح_صیانت نشان داد.
خصوصیت دو قطبی شدن فضا این است که کمتر استدلالها شنیده و بررسی صورت می گیرد. فضای صفر و یکی و سیاه و سفید غالب میشود و کار به لجبازی و هرنوع حمله و دفاع می کشد.
در دو قطبی مردم-مردم ، "بلاک" و "آنفالو" کردن افزایش می یابد و در دو قطبی حاکمیت-مردم ، الزام و تصلّب از یک طرف و لجبازی و نافرمانی از طرف دیگر بیشتر میشود.
3⃣ فضای مجازی خود مشدّد دو قطبی!
فضای مجازی، هم سوژه دو قطبی است و هم خود تشدید کننده آن است.
به حسب پژوهشی که در بازه ۲۰۱۰تا۲۰۱۴ در فیس بوک انجام شد، مشخص شد مردمی که در این فضا حضور دارند، تنگ نظرتر و متعصب تر شده اند! بجای تعامل و تمایز به دنبال عقاید مشابه خود می گردند و جای تعامل و تضارب، باعث تقویت و استحکام تعصب، تفرقه و قطبی شدن می شود.
مطالعه ای در برخی سوژه های دو قطبی در ایران هم همین را تایید می کند(۱)
4⃣ حکمرانی در فضای دو قطبی!
در چنین فضایی، حکمرانی (بخصوص وقتی با طرح هایی در جانب یک قطب صورت گیرد)، خود تشدید کننده دو قطبی است. بطور معمول وزن مردم در مقابل قطبی که حکمرانی مایل به آنسو ست، افزایش می یابد و همه خصائص دو قطبی پیدا میشود. اقناع سخت و ناممکن میشود و نافرمانی افزایش می یابد، پرخاش های مجازی گسترش می یابد که خود، موج های فزاینده دو قطبی میشوند.
🔅راه حل امیر المومنین(ع) در چنین شرایطی در خطبه۱۶۸ بیان شده است؛ وقتی جامعه دچار دو قطبیِ فعال مخالف-موافقی شده(و عده ای هم بیطرف) توصیه ایشان یک چند ضلعی است:
• فَاصبِروُا حتّی یَهدَاَ الناس: شکیبایی کنید تا مردم آرام شوند.
• وَ تَقَعَ القُلوبُ مَوَاقِعَها: دلها از تب و تاب بیافتد.
• وَ تُوخَذَ الحُقُوقُ مُسمَحَه: گرفتن حقوق[یا وضع قانون] آسان شود.
⬅️از اینرو بنظر میرسد در این شرایط، پرداختن به طرح ها و سیاستهایی که ائتلاف قلوب جامعه(مردم-مردم و مردم-حاکم) را بیشتر می کند، اولویت داشته باشد؛ نه پرداختن به طرح هایی که دو قطبی موجود را بیفزاید.
هنوز دو قطبی انتخابات و چالش جمهوریت فرو ننشسته؛ اصلا وقت خوبی نیست چالش آزادی هم بر آن افزوده شود!
* درباره محتوا و نحوه صیانت در نوبتی دیگر سخن خواهم گفت.
......................................
۱)https://www.google.com/amp/s/www.irna.ir/amp/83649213/
#نهج_الامیر
#حکمرانی
📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۵/۹
☑️ @m_ghanbarian
دوره فکری اعتراض استاد قنبریان بخش اول.mp3
16.98M
🔰دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی
🎙فایل صوتی #قسمت_اول
#حجت_الاسلام_محسن_قنبریان
با تشکل مردمی فتیه مشهد ۱۴۰۰/۵/۸
▫️اعتراض حق برای دگر اندیشان، تکلیف برای حزب اللهی ها!
▫️نمونه در حکومت امیرالمومنین(ع)
• اعتراض، آژیر و عصب درد است با قطع آن آسیب بیشتر است!
• رزمایش مومنانه نباید حق السکوت شود!
▫️موقف و جایگاه اعتراض در منظومه تفکر انقلابی
• سه پله دقیق درک این نظریه
• با قانون نمیتوان "آزادی" و "جمهوریت" عهد امت و امام را محدود کرد!
📎پیوست این قسمت:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2257
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2258
* اگر پسندیدید نشر دهید
☑️ @m_ghanbarian
دوره_فکری_اعتراض_استاد_قنبریان_بخش_دوم.mp3
18.13M
🔰دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی
🎙فایل صوتی #قسمت_دوم
#حجت_الاسلام_محسن_قنبریان
باتشکل مردمی فتیه مشهد ۱۴۰۰/۵/۸
• این نظریه مانع دو آسیب است: ماله کشی/ انتقاد اپوزیسیونی!
• دگم شهید بهشتی بر نقد حاکمان از آلمان تا قانون اساسی!
• اعلام شرائط اضطراری هم منوط مصوبه مجلس و فقط تا ۳۰ روز است نه چهل سال!
▫️روش اعتراض!
• روش میتی کومانی نه ممکن است نه مطلوب
• دو نمونه هنری و رسانه ای سوده همدانی
• علی(ع) از آزادی و عدالت خودش شکست خورد نه بی بصیرتی و خوارج!
• مقایسه سریال دادِستان با سینمایی غول پول
• ذهنیت میتی کومانی، مطلوب امنیتی هاست !
• رویکرد فرهنگی سیاسی با عملکرد امنیتی نه بالعکس! شورای امنیت ملی در قانون اساسی
▫️فن آوری اجتماعی اعتراض مردمی
• ظرفیت های لزوم مشورت،حق افشاگری، حق تقاص و...
• مطالبه ظرفیت اصل۲۶ و ۱۰۴ قانون اساسی
• لزوم بازتولید حلف الفضول در جمهوری اسلامی/ توضیح ایده/ هم پیمانی ویژه خواران تشکیل شده، جوانمردان برای محرومان میشود هرج و مرج؟!
• سه دوره ارزش خواهی حزب اللهی ها: هیاتها، جهادی ها، مطالبه گری / بدون مطالبه گری پت و مت میشویم!
• ظرفیت حرمها و بست نشینی های اعتراضی
* اگر پسندیدید نشر دهید
☑️ @m_ghanbarian
4_5981012302101481732.pdf
744.4K
📎پیوست قسمت دوم: دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی
🔸 بیان شهید بهشتی درباره دگم نقد حاکمان
و اینکه حکم ثانوی بر نمی دارد!
☑️ @m_ghanbarian