eitaa logo
محمد مهدی طباخیان
5.8هزار دنبال‌کننده
562 عکس
589 ویدیو
6 فایل
وظیفه ما اینجا نشر معارفی از سیره اهل بیت ع و تاریخ زندگی ایشان است. دانشجوی دکتری تاریخ اسلام . دانشگاه تربیت مدرس ما را در جریان دیدگاههای خود قرار دهید. مدیر کانال: @Kazem_mosavi 09208828742 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/mahdi_tabakhian
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 / 🌹 🔹ریشه ها و علل واقعه‌ی عاشورا -۷ 🎤 حجت السلام طباخیان 📆 شب هفتم محرم الحرام ۱۴۴۳ ✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر 🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝 ✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian ✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
📢 ✅ مراسم عزاداری 🏴 🔹 با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی 🎤 حجت الاسلام طباخیان 🎤 حاج محمدجواد فارسی ⬅️ تهرانسر شرقی ، بلوار یاس 🏴 مدرسه امام حسن مجتبی(ع) 📆 یکشنبه 4 مهر ساعت 19 📆 دوشنبه 5 مهر ساعت 8.30 صبح 🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝 🚩 حسین(ع) تو را میخواند... ✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian ✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
قال رسول الله ص: مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ. مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است. او ستاره ای است که غروب می کند، مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است. مابین آنچه از علامه حسن زاده ره، شنیده ام و خوانده ام این جمله برایم رنگ و بوی دیگری داشت، «عزيزان وقت نيست ... دير است !! به انتظار ننشينيد، انسان با 40، 50 سال عمر مى خواهد خودش را براى ابد بسازد.» خدایشان رحمت کند و با اولیائش و سمیّ اش امام مجتبی علیه السلام، محشور بدارد. http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
قسمت اول؛ آغاز ربیع الاول 🌙، شروع یک سوء تفاهم کهنه ! آغازین روزهای ربیع، آیا ایام حزن است و باید «تسلیت گو» باشیم، یا ایام شادی است و باید «تبریک گو» باشیم؟ چند سالی است که این تردید، عامل اختلافی بین مومنین شده، اما بیایید ادله هر کدام را اجمالا بررسی کنیم. عده ای از مومنین شریف برای روزهای اول تا هشتم ربیع الاول، از عنوان «ایام محسنیّه» استفاده میکنند و به علت وقوع حوادث دردناکی نظیر: ۱. شکل گیری «سقیفه» و غصب خلافت امیرالمومنین ع. ۲. دفن رسول اکرم ص . ۳. هجوم به خانه زهرای مرضیه س، و مجروح شدن ایشان و شهادت جنین مطهر حضرت، «محسن بن علی» . ۴. اتصال این ایام به روز ۸ ربیع الاول، سالروز شهادت مولانا الامام العسکری ع. ۵. ختم این ایام به ۹ ربیع، که زمان مناسبی برای آغاز شادی است. بنابراین بهتر است عزای اهل بیت ع را تا ۸ ربیع ادامه داده و از ۹ ربیع الاول، با شادی ایام حزن را به پایان ببریم. خب حالا بیایید بررسی کنیم، ۱. طبق داده های تاریخی، دفن رسول مکرم در سومین روز پس از وفات ایشان بوده، و با توجه به نقل شهادت حضرت در ۲۸ صفر، دفن ایشان در صفر بوده است، و جلسه سقیفه هم با توجه به گذاره های تاریخی در همان روز وفات نبی مکرم ص، رخ داده، اگر این را هم نپذیریم نهایتا سقیفه و بیعت با غاصبین در همان ایام تدفین رخ داده. بنابراین سقیفه ارتباطی با ربیع ندارد. ۲. ماجرای دفن هم که گذشت، در همان صفر بوده، حتی اگر با احتمال ۲۹ روزه بودن صفر در سال ۱۱ هق، دفن را اول ربیع بدانیم، باز هم تلقی عزا برای آن روز، هیچ مستند شرعی و نظیری ندارد. ادامه دارد... http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
قسمت دوم؛ ۲. نهایت تناقض در رفتار آنجایی ظاهر میشود که در شام شهادت امام عسکری ع، بدون توجه به شام شهادت و احتمالا دفن حضرت در ۹ ربیع، صدا به شادی بلند میکنیم اما در اول ربیع بعد از ۳ روز به صرف احتمال دفن رسول اکرم در این روز عزادار هستیم. ۳. احتمال هجوم به خانه ی حضرت زهرا س، در این ایام منتفی نیست اما حمله ای که منجر به جراحت حضرتش و شهادت جنین مطهرش گردید، بلاتردید در این روزها نیست، به قرائن متنوعی، زیارت لا اقل سه هفته ای فاطمه اطهر از قبور شهدای احد در چند کیلومتری مدینه، دو نوبت در هفته، ملاقات‌های شبانه حضرت از انصار در هفته های اولیه، پس از شهادت رسول اکرم ص، خطبه خوانی فدک در مسجد، که در نقل های تاریخی آمده در اوج اقتدار و در هیبت گام برداشتن رسول الله بوده، این واقعه حتمی است در دهه اول ربیع نبوده؛ هیچ کدام از این رفتارها با شرایط جراحت سنگین زهرای مرضیه س که بعد از هجوم منجر به جراحت حضرت بستر نشین بودند و قدرت حرکت از دست داده بودند، تطابق ندارد. ۴. هیچ مستند شرعی نداریم که اگر ایامی ولو مختصر، بین دو عزاء قرار گرفت، آن روزها را هم عزاء بگیریم. به همه نکات بالا این را بیافزاییم که شب اول ربیع، یکی از مهمترین شب‌های تاریخ اسلام است و با نگاه تمدنی مهمترین گام حضرت برای پیشبرد اهداف تمدنی ایشان بوده است، هجرت از مکه به مدینه و ضمننا آن شب، «لیله المبیت» یکی از مهمترین فضائل مولانا امیرالمومنین است. علاوه بر همه اینها نقل شهادت امام عسکری در ۲ ربیع هم هست که از اساس ماجرای اتصال عزاء تا ۸ ربیع را منتفی میکند. http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
السلام علیک یا ابامحمد یا حسن بن علی ایّها العسکری... در شهادت ، پنجشنبه، ۲۲ مهرماه، ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه ، مهمان نگاه شما عزیزان هستیم. باشد که خادمی به چشم امام عصر عج، بیاید و مرضی ایشان قرار گیرد.
📺 ⭕️ برنامه تلویزیونی تکیه با اجرای علیرضا امیدواریان و حضور حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان، مهمان خانه مخاطبین خواهد بود. ✅ پنجشنبه ٢٢ مهر ساعت ٢١:٠٠ ❎ تکرار روز بعد ساعت ١٣:٣٠ 🆔 @ofogh_tv
نهم ربیع الأوّل... یادآور دو واقعه ی تاریخی، که ثمره ی تقاطع آن دو، قرن هاست شیعه را این گونه مظلوم کرده است... روزی که خلافت را غصب کردند و شایسته ترین خلق را از صحنه سیاسی جامعه کنار زدند، ظاهراً حکومت را به دست گرفتند اما از سایه ی سنگین علی علیه السلام ترسیدند، از خاطره ی چرخش ذوالفقار مولا در بدر و احد هراسیدند، این شد که در آشیان هر کسی که نام علی علیه السلام را بر زبان داشت و محبتش را در قلب، آتش انداختند... از خانه زهرا علیها السلام تا خیمه ی زینب کبری... از زید بن علی تا حسین شهید فخ... از خانه امام صادق تا جگر امام عسکری... از کرخ بغداد تا سلطانیه ی ری... از تاشکند و سمرقند تا عراق و حجاز... و حالا نماز جمعه قندوز تا نماز جمعه قندهار... این مظلومیّت عظیم را، نبودن امام شیعه تکمیل کرد... از ۲۶۰ ه ق شیعه چشم‌انتظار بازگشت زعیم خود نشسته است، تا بیاید منتقم ظلم اول، و بستاند انتقام تمام خانه های سوخته، پهلوهای شکسته، جگرهای پاره، سرهای بریده ... شیعه منتظر است تا بیاید منتقم شهدای مسجد قندوز و قندهار... و نهم ربیع چه روز عجیبی است... آغاز امامت منتقم ظلم اول از ظالم اول... و چه فرخنده روزی است آمدنش... اللهم عجّل لولیک الفرج.... http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
السلام علیکِ یا بنت موسی بن جعفر یا فاطمة المعصومة در شب شهادت خواهر گرامی امام رضا علیه السلام، بانوی قم و امامزاده واجب التعظیم، حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، از دوربین شبکه ، برنامه مهمان خانه ها و نگاه های شما عزاداران حضرتش هستیم. دوشنبه ، ساعت ۲۱:۰۰ تکرار: سه شنبه ، ساعت ۱۳:۳۰ eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
35.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فضیلت حضرت علیها السلام جفا و ظلم به حضرت معصومه خواهر امام و دختر امام بودن برای بانوی قم کم ترین فضائل است. eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
الحمدلله ما هم از جانماندیم و به این مهمان ناخوانده ای که حالا بیش از دو سال است در زندگی ما آدمیان جا خوش کرده، رو نشان دادیم و میزبانش شدیم. برای ما که بد نشد! افتادیم به استراحت و جبران همه ی کم خوابی ها و دوندگی ها اما عده ای را به زحمت انداختیم که از همین تریبون از همه ی ایشان عاجزانه حلالیت میطلبیم؛ 📌اول از همه، همسرمان که سلامتی ما برایش قرینِ نبودن و خستگی است و حالا هم بودنمان قرینِ زحمت 📌خانواده از پدر و مادر و اقران تا هر آن کس دورادور با ما نسبا یا سببا آشنایی دارد ، از تماس و احوالپرسی تا نگرانی برایمان کم نگذاشتند. 📌 در رتبه بعدی طلبه های عزیزی که کلاس درسشان را تعطیل کردیم، هرچند میدانم هیچ لذتی بالاتر از نیامدن استاد و تعطیل درس در عالم وجود ندارد، گوارای وجودتان 😂 📌و در وهله بعد همکاران عزیزتر از جان که در بودن ما هم کار بر دوش ایشان سنگینی میکند و حالا به مراتب بیشتر ، از مدیر عزیزم تا همه دوستان عزیز 📌و در آخر از همکاران عزیزم در که هر روز باید ما را تحمل میکردند و حالا ما از درک حضورشان محروم و ایشان از ندیدن ما متنّعم...😔 خلاصه برای دو هفته منبرها تعطیل کردیم و جلسه ها بر هم زدیم، تا ببینیم آخر ما بر کرونا فائق میشویم یا او بر ما... به قول هادی عامل؛ هر کدام برنده شدیم: «شیر مادر، نان پدر حلالش» بعد از همه ی این شوخی ها، ما مریض ها را از دعای خیر فراموش نکنید، ولو به صلواتی، خب حالا که دارید میفرستید به یه حمد شفا ضمیمه کنید، بی زحمت...😜
‏عکس از محمد مهدی طباخیان
در این روزها، مکرر از حقیر درباره علت مشخص نبودن روز شهادت زهرای مرضیه علیهاالسلام یا دلیل عدم ذکر جزئیات شهادت حضرتش در منابع غیر شیعه میپرسند. و حقیر مکرر درباره فضای خفقان و امنیتی قرون اولیه میگویم و این که پرداختن به مسئله غصب خلافت و شهادت دختر پیامبر مساوی با مرگ و تعقیب و حداقل بی آبرویی راوی بوده است گفته ام ، اما شاید برای نمونه بد نباشد، یکی از این رفتارها را به تصویر بکشم: ، فقیه شافعی قرن هشتمی در کتاب مشغول نقل روایتی است با مضمونی به شدت تکراری درباره ترک شبهات که اساسا نزد اهل حدیث چنین مضمونی نیاز به توثیق راوی ندارد؛ اما ذهبی راوی روایت را کذاب معرفی میکند و روایت چنین مشهور را طرد میکند ، حالا چرا؟ راوی است، خود ذهبی میگوید که سنی فاضل و حافظی است و همه عمر هم با اعتقادات صحیح زندگی کرده اما در آخر عمرش شنیده شده، روزی در مقابل او کسی خلیفه دوم را مسئول قتل فاطمه علیهاالسلام دانسته و او موضع گیری نکرده و از خلیفه دفاع نکرده فلذا کذاب و خبیث است. دقت کنید «ابن ابی دارم» خودش درباره خلیفه حرفی نزده اما همین که شنونده این ماجرا بوده برای خبیث و دروغگو شدنش کافی است. خب حالا در این خفقان به دنبال چه میگیردیم؟؟!! eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین نفس های بانو بود... انگار عمر زندگی مشترکمان به پایان رسیده بود... چند روزی است که فقط می‌نشینم و آخرین بودن هایش را تماشا میکنم... صدایم میزند، با صدای خسته، از سینه ای شکسته ... صدایش هنوز هم مالامال درد است و آه... جلو میروم... «ابا الحسن! از زندگی فاطمه آن چند نفسی بیشتر باقی نمانده...» گریه امانم نمی‌دهد... خیلی زود است برای رفتنش... ادامه میدهد « گمان میکنم وقت رفتن فرا رسیده، دیگر باید با هم وداع کنیم، علی جان حواست را به آخرین جملات همسرت بسپار، شاید دیگر صدای مرا نشنوی ، ذره ای از این حسرت جانکاه ، بکاه...» فاطمه جان، علی را با جملاتت نابود می‌کنی... «میخواهم در این واپسین لحظات وصیت کنم، علی جان! بعد از رفتنم، هرگز مرا فراموش نکن... علی جان! بعد از مرگم همچنان به دیدار من بیا و زیارتم را ترک نکن» ....مادرم کجا به زیارتت بیایم؟؟؟؟!!!!.... پ.ن۱: فروع کافی، شیخ کلینی، ج۷، ص۴۸، حدیث۵ http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
متن پست بالا: قالت: یا اَبَاالْحَسَنِ لَمْ یبْقَ لِی اِلاّ رَمَقٌ مِنَ اَلْحَیاةِ وَ حَانَ زَمانُ الرَّحِیلِ وَالْوِداعِ فَاسْتَمِعْ کَلامِی فَاِنَّکَ لا تَسْمَعُ بَْعدَ ذلِکَ صَوْتَ فاطِمَةَ أبَداً اوُصیکَ یا اَبَاالْحَسَنِ اَنْ لا تَنْسَانِی وَ تَزُورَنی بَعدَ مَمَاتِی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 تلاش برخی گروه‌ها برای حذف حضرت زهرا(س) 🖋 ویژه برنامه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه علیها السلام 🆔 @ofogh_Tv http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فزاری اباضی در ۱۳ قرن پیش از عزاداری فاطمیه گزارش میدهد. در تاریخ آل بویه، قرن چهارم در بغداد گزارش از برگزاری عزای زهرای مرضیه آمده. شیخ طوسی اعتقاد به شهادت فاطمه اطهر علیهاالسلام را بین همه شیعیان اعتقادی میداند که اختلافی در آن نیست. یاللعجب........ پ.ن۱: آقا جوری از تاریخ حرف میزند انگار ما هم از سطح تحصیلات حضرات بی اطلاعیم، حاضرم بر سر ذکر تاریخ ولادت ها و شهادت‌های اهل بیت، آن هم قول مشهور ، با هم مسابقه بگذاریم. البته به شرط آن که تقلب نرسه!! پ.ن۲: سالها کار اداری و دولتی و حمایت‌های بی دریغ از این حزب و از آن حزب، دوری از فضای علمی و تبلیغی بزرگترین آفت آخوندهای ای مدلی است. پ.ن۳: گاهی حتی کوچکترین احساسی هم نسبت به غیرت علوی و فاطمی در عزیزان نمی‌بینیم. شاید تنها معیار تمایز بعضی با اهل سنت، شناسنامه و هیئت لباس هست. پ.ن۴: میگم حاجی جون بیزنس و تجارت ما اگه روضه است و بکاء، تجارت شما چیه؟ شعار کف خیابونهای تهران تو فتنه ۸۸، دیاثت سیاسی و دلار ۲۷ هزار تومانی.... ! معاذنا الله من شرور انفسنا ... http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون برادر عزیز و استاد گرامی، حجت الاسلام سید مهدی سلیمی دام عزّه، در گذشت پدر خانم‌ محترمتان، جانباز سرافراز، حاج آقای نجاتی را تسلیت عرض نموده. از خدای متعال برای خانواده محترم حضرتعالی، صبر جمیل و جزیل و برای آن مرحوم، رحمت و آمرزش استدعا داریم. امید است همانگونه که در دنیا، از شیعیان و موالی اهل بیت علیهم السلام بوده اند، در سرای جاویدان هم بر سفره کرم ایشان مهمان باشند و مورد شفاعت حضراتشان قرار گیرند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین روز سال دوم دبیرستان بود، دیگه تقریبا رسیده بودیم، رو به من کرد و گفت: پیاده نشو! می‌خوام باهات حرف بزنم. سه نفر بودیم، یه خلوت خویشانه، من و او و پسرش... برام قصه ی برادر حاتم طائی رو تعریف کرد و گفت: به فلان دلیل، تو هیچ وقت حاتم نخواهی شد و همیشه برادر حاتم خواهی ماند. اون روز برام تلخ بود، تلخی امتحان خرداد مضاعف شد. و ساعتها فکر کردم چرا یه بزرگتر باید یه نوجوان رو متهم کنه... اما در کنار همه اون تلخی ها یه جرقه تو ذهنم خورد، حاتم که بود و چه کرد؟ عرب بود یا عجم؟ چه شکلی بود که به زعم این هم خون، من شبیه او نیستم؟ همه را کشف کردم؛ حاتم عرب بود از قبايل غیر قریشی ، مسیحی بود و رئیس قبیله طیّ، بعد از مرگش، پیامبر به احترام او دخترش را مورد تفقد قرار داد، و پسر حاتم ، «عدی» شیفته پیامبر و مسلمان شد، بعدها در جمل و صفین و نهروان جوانمردانه کنار امیرالمومنین جنگید و از زبده ترین فرماندهان لشکر علی علیه السلام بود. بزرگ هم خون! از زخمی که به من زدی ممنون! من بعد از اون ماجرای تلخ عاشق تاریخ اسلام شدم و بهترین مسیر پیش روی زندگیم باز شد. امروز که داشتم تو حیاط دانشگاه قدم میزدم، با خود اندیشیدم چه شد که اهل این رشته شدم، برای هزارمین بار یاد آن روز تلخ افتادم، روز تلخی که حالا فقط شیرینی و حلاوتش باقی مانده. پ.ن۱: به پیش بروید، به زخم و طعنه ها توجه نکنید، گاهی خدای بزرگ موفقیت آینده رو تو یه تلخی گذشته، گذاشته. صبور باش! پ.ن۲: با کسی نبودم ها! این فقط یه قصه بود
برنامه خوب سوره، با فصل های عالی و علیه السلام، مخاطب هوشمند رسانه ملی را به انفتاح فضای گفتمانی بین مذهبی امیدوار میکرد. با آغاز شکوفه های امید بلوغ گفتمانی رسانه هر مخاطب هوشیاری را به وجد می آورد و نوید روزهای خوش رسانه ملی را میداد. اما افسوس و صد افسوس که این امید و نوید را به یاس و وعید مبدل کردند. باز هم پای مصلحت اندیشی های غیر علمی و غیر عاقلانه و ملاحظاتی که معلوم نیست از کدام آبشخور سیراب میشود به فضای گفتمانی باز شد. خلاصه می گویم این دست رفتارها غیر از دامن زدن به فضای ضد وحدت و هیجانی بین فرقه ای و میدان دادن به بازیگران نا اهل و بی مسئولیت این عرصه، ثمره ای برای رسانه ندارد. رسانه ای که بناست مرجع باشد. بنا دارم حال که چنین شد، تحلیل خودم را از این قسم رفتارهای عجولانه مدیران رسانه در چند پست پیش رو به تفصیل بازگو کنم. با ما باشید.... ادامه دارد... eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
رسانه ملی باید مرجع باشد، باید محل مراجعه ی مخاطبین باشد. هر عرصه ای را که در گذشته، رها کرده نگاه مخاطبینش را به رسانه ی بیگانه ی دیگری سپرده، رسانه ای که همه میدانیم اگر دشمن نباشد دست کم دوست هم نیست. دست کم در اختیار ما و در راستای اهداف بلند انقلاب نیست. سنگر سنگر عقب نشسته ایم، به تیر مصلحت اندیشی ها، مرجعیت رسانه را فدا کرده ایم. به مصلحت ها، خط خبری را از دست دادیم و جایمان را به و و تازگی ها سپردیم. و هزاران نکته ی دیگر که سربسته بماند.... بیش از چهار دهه است که در فضای گفتمانی بین مذهبی دست بسته و زبان به کام گرفته تماشاچی شده ایم. غلط ترین تحلیل این است که گمان میکنیم اگر ما در رسانه ملی و سراسری از سقیفه و موضوعات اختلافی خود و اهل سنت حرف نزنیم ، دهان همه را بسته ایم و باب گفتگو را کاملا مسدود کردیم ، و اما در واقعیت این گونه نیست، وقتی ما رها میکنیم و در بستر آرام، عاقلانه، مودبانه و علمی ، با تکیه بر اشتراکاتمان از اختلافات گفتگو نمیکنیم، عرصه را برای بی ادب ها و هتاک ها خالی میکنیم و میدان را به و شیعه لندنی و سنی آمریکا و گرگیج و عبدالحمید ها واگذار می‌کنیم. ما نمیتوانیم با حضور شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی ولنگار ، گمان کنیم میتوانیم با بستن یا باز کردن شیر پخش برنامه ها از سیمای ملی ، همه چیز را مدیریت کنیم، نخیر آنها کار خود را خواهند کرد و عطش مخاطب غیور هم به استقبال آنها خواهد رفت و ما فقط به آنها میدان میدهیم.
بیان جزئیات سقیفه ، انگیزه ها و زمینه هایش که منجر به بزرگترین انشقاق امت اسلام شد و جامعه اسلامی را به دو مکتب پیرو خلفاء و پیرو اهل بیت تقسیم کرد. بسیار ضروری است. نپرداختن به این موضوع ظلم به زحمات حضرت زهرای مرضیه علیهاالسلام است. حالا که رسانه ملی توان پرداختن به این موضوع را ندارد، در ایام فاطمیه در تمامی جلسات به بررسی موضوع سقیفه خواهم پرداخت. برخلاف رویه همیشگی که صوت چنین جلساتی را منتشر نمیکنم؛ با رعایت تمام جوانب ادب و احترام مقدسات برادران عزیز اهل سنت، اما با صراحت لهجه به بررسی تمام جوانب ماجرای سقیفه می‌پردازم و صوت جلسات را در کانال ایتا بارگزاری خواهم نمود. eitaa.com/m_mahdi_tabakhian