فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا - ۱
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب اول محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا - ۲
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
28.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا - ۳
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
27.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۴
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۵
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب پنجم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
#مسجد
به عنوان یک پژوهشگر تاریخ برایم جالب است که بدانم در کدامین پیچ تاریخی، نهاد مقدس مسجد این قدر کارکرد خودش را از دست داد.
از آن الگوی اولیه «نظام مسجد» که متولی تمام امور فرهنگی و اجتماعی شهر یا حداقل محله های حاشیه ی خودش بود به یک مشت ساختمان سرد و بی روح رسیدیم.
بلاتردید مسجد تا زمانی زنده و پویا است که محورش یک امام فاضل و دلسوز باشد که در بین مأموین، شهره به خوبی ها و فضائل و محل رجوع و مورد اعتماد ایشان باشد.
اما حالا ساختمان های بزرگ و بعضاً بزک کرده به هزار آب و رنگ، در گوشه و کنار شهرمان ساختیم که «امامِ مسجد» در آن محور نیست.
«امام» کارمند شده، مسجد برای بعضی ها شغل دوم شده. برای عده ای از متنفذین، فقط یک شأن از تمام شئونی است که قسم یاد کرده اند من باب شخصیت تصدی کنند ولو از فرط مشغله به مسلخ برود و ذبح شود.
امشب برای منبر مهمان مسجدی ظاهراً بزرگی بودم که از پاساژها و مغازه های اطرافش بوی پول بلند بود. امام مسجد گرفتار بود و فرصت امامت نداشت، مردم با هزار گلایه از این نبودن و غیبت های طولانی ، محراب را به من سپردند.
در صف عقب مأمومی در گوش دیگری زمزمه کرد: « فلان متنفذ هزار شغل را برای مسجد پیشنهاد کردند اما گفته آش را با جاش میخواهد. »
کاری به صحت این کلام ندارم اما راست یا دروغ وحشت کردم از این فاصله نجومی بین امام و مأموم...
مسجد کارکردش را کی و کجا از دست داد؟!...
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۶
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب ششم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۷
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب هفتم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
#نشر_حداکثری📢
#استوری
✅ مراسم عزاداری #اربعین_حسینی 🏴
🔹 با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
🎤 حجت الاسلام طباخیان
🎤 حاج محمدجواد فارسی
⬅️ تهرانسر شرقی ، بلوار یاس
🏴 مدرسه امام حسن مجتبی(ع)
📆 یکشنبه 4 مهر ساعت 19
📆 دوشنبه 5 مهر ساعت 8.30 صبح
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
🚩 حسین(ع) تو را میخواند...
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
قال رسول الله ص: مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ.
مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است. او ستاره ای است که غروب می کند، مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است.
مابین آنچه از علامه حسن زاده ره، شنیده ام و خوانده ام این جمله برایم رنگ و بوی دیگری داشت، «عزيزان وقت نيست ... دير است !! به انتظار ننشينيد، انسان با 40، 50 سال عمر مى خواهد خودش را براى ابد بسازد.»
خدایشان رحمت کند و با اولیائش و سمیّ اش امام مجتبی علیه السلام، محشور بدارد.
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
قسمت اول؛
آغاز ربیع الاول 🌙، شروع یک سوء تفاهم کهنه !
آغازین روزهای ربیع، آیا ایام حزن است و باید «تسلیت گو» باشیم، یا ایام شادی است و باید «تبریک گو» باشیم؟
چند سالی است که این تردید، عامل اختلافی بین مومنین شده، اما بیایید ادله هر کدام را اجمالا بررسی کنیم.
عده ای از مومنین شریف برای روزهای اول تا هشتم ربیع الاول، از عنوان «ایام محسنیّه» استفاده میکنند و به علت وقوع حوادث دردناکی نظیر:
۱. شکل گیری «سقیفه» و غصب خلافت امیرالمومنین ع.
۲. دفن رسول اکرم ص .
۳. هجوم به خانه زهرای مرضیه س، و مجروح شدن ایشان و شهادت جنین مطهر حضرت، «محسن بن علی» .
۴. اتصال این ایام به روز ۸ ربیع الاول، سالروز شهادت مولانا الامام العسکری ع.
۵. ختم این ایام به ۹ ربیع، که زمان مناسبی برای آغاز شادی است.
بنابراین بهتر است عزای اهل بیت ع را تا ۸ ربیع ادامه داده و از ۹ ربیع الاول، با شادی ایام حزن را به پایان ببریم.
خب حالا بیایید بررسی کنیم،
۱. طبق داده های تاریخی، دفن رسول مکرم در سومین روز پس از وفات ایشان بوده، و با توجه به نقل شهادت حضرت در ۲۸ صفر، دفن ایشان در صفر بوده است، و جلسه سقیفه هم با توجه به گذاره های تاریخی در همان روز وفات نبی مکرم ص، رخ داده، اگر این را هم نپذیریم نهایتا سقیفه و بیعت با غاصبین در همان ایام تدفین رخ داده. بنابراین سقیفه ارتباطی با ربیع ندارد.
۲. ماجرای دفن هم که گذشت، در همان صفر بوده، حتی اگر با احتمال ۲۹ روزه بودن صفر در سال ۱۱ هق، دفن را اول ربیع بدانیم، باز هم تلقی عزا برای آن روز، هیچ مستند شرعی و نظیری ندارد.
ادامه دارد...
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
قسمت دوم؛
۲. نهایت تناقض در رفتار آنجایی ظاهر میشود که در شام شهادت امام عسکری ع، بدون توجه به شام شهادت و احتمالا دفن حضرت در ۹ ربیع، صدا به شادی بلند میکنیم اما در اول ربیع بعد از ۳ روز به صرف احتمال دفن رسول اکرم در این روز عزادار هستیم.
۳. احتمال هجوم به خانه ی حضرت زهرا س، در این ایام منتفی نیست اما حمله ای که منجر به جراحت حضرتش و شهادت جنین مطهرش گردید، بلاتردید در این روزها نیست، به قرائن متنوعی، زیارت لا اقل سه هفته ای فاطمه اطهر از قبور شهدای احد در چند کیلومتری مدینه، دو نوبت در هفته، ملاقاتهای شبانه حضرت از انصار در هفته های اولیه، پس از شهادت رسول اکرم ص، خطبه خوانی فدک در مسجد، که در نقل های تاریخی آمده در اوج اقتدار و در هیبت گام برداشتن رسول الله بوده، این واقعه حتمی است در دهه اول ربیع نبوده؛ هیچ کدام از این رفتارها با شرایط جراحت سنگین زهرای مرضیه س که بعد از هجوم منجر به جراحت حضرت بستر نشین بودند و قدرت حرکت از دست داده بودند، تطابق ندارد.
۴. هیچ مستند شرعی نداریم که اگر ایامی ولو مختصر، بین دو عزاء قرار گرفت، آن روزها را هم عزاء بگیریم.
به همه نکات بالا این را بیافزاییم که شب اول ربیع، یکی از مهمترین شبهای تاریخ اسلام است و با نگاه تمدنی مهمترین گام حضرت برای پیشبرد اهداف تمدنی ایشان بوده است، هجرت از مکه به مدینه و ضمننا آن شب، «لیله المبیت» یکی از مهمترین فضائل مولانا امیرالمومنین است. علاوه بر همه اینها نقل شهادت امام عسکری در ۲ ربیع هم هست که از اساس ماجرای اتصال عزاء تا ۸ ربیع را منتفی میکند.
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
السلام علیک یا ابامحمد یا حسن بن علی ایّها العسکری...
در شهادت #امام_عسکری، پنجشنبه، ۲۲ مهرماه، ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه #افق_سیما، مهمان نگاه شما عزیزان هستیم.
باشد که خادمی به چشم امام عصر عج، بیاید و مرضی ایشان قرار گیرد.
#طباخیان
📺 #ویژه_برنامه #تکیه
⭕️ برنامه تلویزیونی تکیه با اجرای علیرضا امیدواریان و حضور حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان، مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.
✅ پنجشنبه ٢٢ مهر ساعت ٢١:٠٠
❎ تکرار روز بعد ساعت ١٣:٣٠
🆔 @ofogh_tv
نهم ربیع الأوّل...
یادآور دو واقعه ی تاریخی، که ثمره ی تقاطع آن دو، قرن هاست شیعه را این گونه مظلوم کرده است...
روزی که خلافت را غصب کردند و شایسته ترین خلق را از صحنه سیاسی جامعه کنار زدند، ظاهراً حکومت را به دست گرفتند اما از سایه ی سنگین علی علیه السلام ترسیدند، از خاطره ی چرخش ذوالفقار مولا در بدر و احد هراسیدند، این شد که در آشیان هر کسی که نام علی علیه السلام را بر زبان داشت و محبتش را در قلب، آتش انداختند...
از خانه زهرا علیها السلام تا خیمه ی زینب کبری...
از زید بن علی تا حسین شهید فخ...
از خانه امام صادق تا جگر امام عسکری...
از کرخ بغداد تا سلطانیه ی ری...
از تاشکند و سمرقند تا عراق و حجاز...
و حالا نماز جمعه قندوز تا نماز جمعه قندهار...
این مظلومیّت عظیم را، نبودن امام شیعه تکمیل کرد...
از ۲۶۰ ه ق شیعه چشمانتظار بازگشت زعیم خود نشسته است، تا بیاید منتقم ظلم اول، و بستاند انتقام تمام خانه های سوخته، پهلوهای شکسته، جگرهای پاره، سرهای بریده ...
شیعه منتظر است تا بیاید منتقم شهدای مسجد قندوز و قندهار...
و نهم ربیع چه روز عجیبی است...
آغاز امامت منتقم ظلم اول از ظالم اول...
و چه فرخنده روزی است آمدنش...
اللهم عجّل لولیک الفرج....
#طباخیان
#نهم_ربیع_الاول
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
السلام علیکِ یا بنت موسی بن جعفر یا فاطمة المعصومة
در شب شهادت خواهر گرامی امام رضا علیه السلام، بانوی قم و امامزاده واجب التعظیم، حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، از دوربین شبکه #افق_سیما، برنامه #تکیه مهمان خانه ها و نگاه های شما عزاداران حضرتش هستیم.
دوشنبه ، ساعت ۲۱:۰۰
تکرار: سه شنبه ، ساعت ۱۳:۳۰
#محمد_مهدی_طباخیان
eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
35.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فضیلت حضرت #معصومه علیها السلام
جفا و ظلم به حضرت معصومه
خواهر امام و دختر امام بودن برای بانوی قم کم ترین فضائل است.
#برنامه_تکیه
#شبکه_افق_سیما
#محمد_مهدی_طباخیان
eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فهم غلط و ابتدایی درباره علت هجرت فاطمه معصومه علیها السلام...
#حضرت_معصومه علیها السلام
#برنامه_تکیه
#شبکه_افق_سیما
#محمد_مهدی_طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
الحمدلله ما هم از #قافله_کرونایی_ها جانماندیم و به این مهمان ناخوانده ای که حالا بیش از دو سال است در زندگی ما آدمیان جا خوش کرده، رو نشان دادیم و میزبانش شدیم.
برای ما که بد نشد! افتادیم به استراحت و جبران همه ی کم خوابی ها و دوندگی ها اما عده ای را به زحمت انداختیم که از همین تریبون از همه ی ایشان عاجزانه حلالیت میطلبیم؛
📌اول از همه، همسرمان که سلامتی ما برایش قرینِ نبودن و خستگی است و حالا هم بودنمان قرینِ زحمت
📌خانواده از پدر و مادر و اقران تا هر آن کس دورادور با ما نسبا یا سببا آشنایی دارد ، از تماس و احوالپرسی تا نگرانی برایمان کم نگذاشتند.
📌 در رتبه بعدی طلبه های عزیزی که کلاس درسشان را تعطیل کردیم، هرچند میدانم هیچ لذتی بالاتر از نیامدن استاد و تعطیل درس در عالم وجود ندارد، گوارای وجودتان 😂
📌و در وهله بعد همکاران عزیزتر از جان #حوزه_علمیه_انصارالمهدی که در بودن ما هم کار بر دوش ایشان سنگینی میکند و حالا به مراتب بیشتر ، از مدیر عزیزم #آقای_کسایی تا همه دوستان عزیز
📌و در آخر از همکاران عزیزم در #شبکه_افق_سیما که هر روز باید ما را تحمل میکردند و حالا ما از درک حضورشان محروم و ایشان از ندیدن ما متنّعم...😔
خلاصه برای دو هفته منبرها تعطیل کردیم و جلسه ها بر هم زدیم، تا ببینیم آخر ما بر کرونا فائق میشویم یا او بر ما...
به قول هادی عامل؛ هر کدام برنده شدیم: «شیر مادر، نان پدر حلالش»
بعد از همه ی این شوخی ها، ما مریض ها را از دعای خیر فراموش نکنید، ولو به صلواتی، خب حالا که دارید میفرستید به یه حمد شفا ضمیمه کنید، بی زحمت...😜
#محمد_مهدی_طباخیان
#فاطمیه
در این روزها، مکرر از حقیر درباره علت مشخص نبودن روز شهادت زهرای مرضیه علیهاالسلام یا دلیل عدم ذکر جزئیات شهادت حضرتش در منابع غیر شیعه میپرسند.
و حقیر مکرر درباره فضای خفقان و امنیتی قرون اولیه میگویم و این که پرداختن به مسئله غصب خلافت و شهادت دختر پیامبر مساوی با مرگ و تعقیب و حداقل بی آبرویی راوی بوده است گفته ام ، اما شاید برای نمونه بد نباشد، یکی از این رفتارها را به تصویر بکشم:
#ذهبی ، فقیه شافعی قرن هشتمی در کتاب #سیر_اعلام_والنبلاء مشغول نقل روایتی است با مضمونی به شدت تکراری درباره ترک شبهات که اساسا نزد اهل حدیث چنین مضمونی نیاز به توثیق راوی ندارد؛ اما ذهبی راوی روایت را کذاب معرفی میکند و روایت چنین مشهور را طرد میکند ، حالا چرا؟
راوی #ابن_ابی_دارِم است، خود ذهبی میگوید که سنی فاضل و حافظی است و همه عمر هم با اعتقادات صحیح زندگی کرده اما در آخر عمرش شنیده شده، روزی در مقابل او کسی خلیفه دوم را مسئول قتل فاطمه علیهاالسلام دانسته و او موضع گیری نکرده و از خلیفه دفاع نکرده فلذا کذاب و خبیث است.
دقت کنید «ابن ابی دارم» خودش درباره خلیفه حرفی نزده اما همین که شنونده این ماجرا بوده برای خبیث و دروغگو شدنش کافی است.
خب حالا در این خفقان به دنبال چه میگیردیم؟؟!!
#محمد_مهدی_طباخیان
eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین نفس های بانو بود...
انگار عمر زندگی مشترکمان به پایان رسیده بود...
چند روزی است که فقط مینشینم و آخرین بودن هایش را تماشا میکنم...
صدایم میزند، با صدای خسته، از سینه ای شکسته ...
صدایش هنوز هم مالامال درد است و آه...
جلو میروم...
«ابا الحسن! از زندگی فاطمه آن چند نفسی بیشتر باقی نمانده...»
گریه امانم نمیدهد... خیلی زود است برای رفتنش...
ادامه میدهد « گمان میکنم وقت رفتن فرا رسیده، دیگر باید با هم وداع کنیم، علی جان حواست را به آخرین جملات همسرت بسپار، شاید دیگر صدای مرا نشنوی ، ذره ای از این حسرت جانکاه ، بکاه...»
فاطمه جان، علی را با جملاتت نابود میکنی...
«میخواهم در این واپسین لحظات وصیت کنم، علی جان! بعد از رفتنم، هرگز مرا فراموش نکن... علی جان! بعد از مرگم همچنان به دیدار من بیا و زیارتم را ترک نکن»
....مادرم کجا به زیارتت بیایم؟؟؟؟!!!!....
پ.ن۱: فروع کافی، شیخ کلینی، ج۷، ص۴۸، حدیث۵
#روضه_فاطمیه
#محمد_مهدی_طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian