eitaa logo
حقایق پاک (اَلْكَلِمُ الطَّيِّبُ)|مهدی شبان
214 دنبال‌کننده
665 عکس
260 ویدیو
86 فایل
إِلَيْهِ يَصْعَدُ #الْكَلِمُ_الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُه #حقایق_پاک به همراه #عمل_شایسته،عامل #صعود است. نوشته های «مهدی شبان»؛ طلبه عصر امام خمینی ره ارتباط با بنده: @meh_shaban مکتب امام خمینی، خانه طلاب جوان، فقه حکومتی، عصر اقامه
مشاهده در ایتا
دانلود
أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ صلوات‌الله‌علیه‌وآله أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ ع عج https://eitaa.com/m_shaban
⚫️اگر زینبی روایت نکنیم... 1⃣یکم. هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه 11 سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی. بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است. کربلا نیز همین بود... 2⃣دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید... شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد. معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ... به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن" خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد... 3⃣سوم. خطبه منا را ببینید... خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان 700 نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. 2 بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید... 4⃣چهارم. مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید... مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار. 5⃣پنجم. شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها. خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خورید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است. این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بالاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است. در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب بود. 6⃣ششم و در نهایت. و اگر زینبی روایت نکنیم... در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند. و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم. لب کلام؛ هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام. همشهری @mahdian_mohsen
04-05.jpg
1.21M
🏴 ویژه‌نامه عاشورایی ⬅️ اگر زینبی روایت نکنیم... 🔺گر بموقع روایت نکنیم، باز هم شهید می‌دهیم/ عاشورای ما همان جنگ روایت این روزهاست ⬅️ جنگ رسانه‌ای در کربلا 🔺عاشورا را نباید تنها میدان رزم ظهر دهم محرم دانست. قبل و بعد این هم‌آوردی میدانی حق و باطل، یک جنگ تمام عیار در ساخت و هدایت افکار عمومی در دو طرف می‌بینیم. چند قاب از این جنگ رسانه‌ای را با هم ببینیم ⬅️ جبهه شام/ جنگ روایت در مجلس یزید 🔺راوی این ماجرا نقل می‌کند: به خدا سوگند با این ندای زینب س، تمام کسانی که در مجلس بودند، گریه کردند و یزید ساکت شد! https://eitaa.com/m_shaban
اگر زینبی روایت نکنیم.pdf
7.14M
🏴 ویژه‌نامه عاشورایی ⬅️ اگر زینبی روایت نکنیم... 🔺گر بموقع روایت نکنیم، باز هم شهید می‌دهیم/ عاشورای ما همان جنگ روایت این روزهاست ⬅️ جنگ رسانه‌ای در کربلا 🔺عاشورا را نباید تنها میدان رزم ظهر دهم محرم دانست. قبل و بعد این هم‌آوردی میدانی حق و باطل، یک جنگ تمام عیار در ساخت و هدایت افکار عمومی در دو طرف می‌بینیم. چند قاب از این جنگ رسانه‌ای را با هم ببینیم ⬅️ جبهه شام/ جنگ روایت در مجلس یزید 🔺راوی این ماجرا نقل می‌کند: به خدا سوگند با این ندای زینب س، تمام کسانی که در مجلس بودند، گریه کردند و یزید ساکت شد! https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰معرفی آثار استادطاهرزاده 📍باموضوع علیه السلام 📘کتاب: 🔺راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه 🔺زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(ع) 🔺کربلا مبارزه با پوچی ها 🔺جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن 🔺اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر 📚جزوه: 🔺کربلا و آزاداندیشی فراموش‌شده 🔺کربلا و افق پیش رو در این تاریخ 🔺نهضت حضرت امام حسین(ع) و قدرت نرم 🔺کربلا حق‌الیقین تاریخی و شور ایمانی 🔺نگاهی پدیدارشناسانه به رخداد کربلا 🔺کربلا و برگشت به ایمان گمشده 🔺همراه با زائر عتبات 🔺نتایج نهضت کربلا درسطوح مختلف تحلیل 🔺نگرشی به کربلا با چشم عقل و عاطفه 🔺امام حسین علیه السلام؛ حقیقتی ماوراء تاریخ 🔺کربلا؛ نقطه‌ی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی 🔺کربلا سیر عشق الهی 🔺رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام 🔺مسئولیت فهمِ حرکت اربعینی 🔺رخدادِ اربعینی، در جستجوی راهی ماورای تئولوژی و سکولاریته 🔺کربلا؛ بازجُستِ سعه‌ی صدرِ گمشده 🔺هویت قدسی زن و حضور در جهان گسترده_ی امروز 🔺امام حسین و معنابخشی به زندگی در این تاریخ 🔖یادداشت ویژه: 🔺امام حسین(ع)زمینه ساز آینده تاریخ 🔺امام؛ قدسی‌ترین مطلوب 🔺جایگاه اشک بر حسین (ع) 🔺جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا(2)-نقدی بر مقاله ی علی اصغر غروی در روزنامه ی بهار 🔺راز شادی امام حسین«علیه‌السلام»در قتلگاه 🔺ریشه‌ی ضعف فرهنگی جریان مقابل امام حسین«علیه‌السلام» 🔺توجه امام حسین(ع) به آمادگی زمانه در تغییر گفتمان 🔺جایگاه اصحاب امام حسین “علیه السلام» در هستی 🔺زیارت اربعین، پایداری بر عهد حسینی 🔺 چگونه تاریخ امام حسین(علیه السلام) تاریخ خاصی شد 🔺کربلا؛ نحوه‌ی دیگری از تفکر 🔺روح تاریخی حادثه‌ی کربلا 🔺 اربعین؛ سنّتی که در حال شکوفایی است 🔺کوفه و بن‌بست در جان‌فشانی به جهت غفلت از حضور تاریخی 🔺تا مردم در عادت و تقلید از جاهلیت دوران غرق نشوند 🔺معجزه‌ی عاطفه و بصیرت و اراده در کربلا 🔺در طلب حسّ روحانی و معنوی امام حسین (ع) 🔺معجزه‌ی چشم‌ پوشیدن از خود در کربلا 🔺مسلم بن عوسجه اسدی و عالی‌ترین حدّ هوشیاری"۳" 🔺هم‌نوا با امام حسین (ع) در مناجات عرفه 🔺کربلا یعنی، ایمان و خرد و عمل به هنگام "۱" 🔺کربلا یعنی ایمان و خرد و عمل به هنگام "۲" 🎙صوت پرسش ها و پاسخ ها 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از نشریه خط
💠شــرحی بر بیانات رهـبــر انقـلاب💠 🔻در دیـدار با طلاب در پرونـده🔻 💠 «راهبر حوزه» 💠 🔰 برای انتقال به یادداشت مورد نظر، روی آن ضربه بزنید. 1️⃣ سیلی به اسلام 2️⃣ تعطیلی دیدار سالیانه 3️⃣ ظاهرگرایی (برخورد اشتباه با بیانات رهبری) 4️⃣ لیبرالیسم دروغین 5️⃣ راهکارهایی برای ترغیب جوانان به دین 6️⃣ دموکراسی یا دماگوژی؟ 7️⃣ مخاطب امروز چه وضعیت فکری متمایزی با ادوار قبلی دارد؟ 8️⃣ ساده‌انگاری ممنوع (تصویری از کانون‌های عظیم تبلیغی) 9️⃣ راهبرد رهبری (نقش گفتمان‌سازی در تبلیغ مطلوب رهبرانقلاب) 🔟 تبلیغ و چالش وحدت و کثرت در حوزه‌علمیه 1️⃣1️⃣ حوزه‌های علمیه را نمی‌خواهیم (هویت و رسالت طلبه از منظر امام خمینی(ره)) 2️⃣1️⃣ آرزوی انبیاء (نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی) 3️⃣1️⃣ تغییرات خزنده (استحاله فرهنگی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟) 4️⃣1️⃣ اتصال معرفت (چرا تبلیغ، اولویت اول نیست؟) 5️⃣1️⃣ مندرس نخواهد شد!(تبلیغ سنتی و مدرن) 6️⃣1️⃣ عصای خمینی و شمشیرهای آخته دشمن 7️⃣1️⃣ تناقضات درونی لیبرالیسم 8️⃣1️⃣ حَرِّض المؤمنین علی القتال (احیای تبلیغ تهاجمی در کنار تبلیغ تدافعی) 9️⃣1️⃣ سی‌نمای تبلیغ دین (تأملی در روش‌های تبلیغی(۱)) 0⃣2⃣ نعلین‌پوش متاورسی (تأملی در روش‌های تبلیغی(۲)) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
هدایت شده از استاد عابدینی
🔶 دریافت سلسله‌ مباحث انسان شناسی قرآنی (به همراه 7 جلسه نشست اساتید) 🔸 استاد محمدرضا 🔺 تعداد: 61 جلسه 🗓 زمان برگزاری: رمضان سال 1398 و 1400 📥 هم‌اکنون می‌توانید صوت و متن مباحث را از طریق سایت تمحیص دریافت کنید. 📎 Tamhis.ir/lessones/quranic-anthropology/ 🔰 دریافت مباحث به صورت یک جا ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
رابطه نخبگان و کارگزاران با امیرالمومنین ع در مبارزه با ظلم و فساد-شبان.pdf
266.4K
🔰رابطه نخبگان و کارگزاران با امیرالمومنین در مبارزه با ظلم و فساد🔰 (پاسخی به یادداشت «حکومت علوی، بعثت عدالت») 👇🏽بخشی از یادداشت👇🏽 ✅فساد نخبگان و کارگزاران در دستگاه حاکمیت امیرالمومنین که برخی عزل و برخی ابقاء می شدند ◀️کارگزارانی که به خاطر فساد عزل شدند: جبیره شیبانی؛یزید بن حجیه؛نجاشی؛عربی از قبیله کنده؛ابن هرمه؛ابوموسی اشعری؛منذر بن جارود؛ابوالاسود دوئلی؛قیس بن سعد؛عمروبن ابی سلمه؛قعقاع بن شور ◀️کارگزارانی که از حاکمیتهای قبلی ابقا شدند: نمونه بارز آن زیادبن ابیه است که با وجود حرامزادگی به حکومت کرمان و فارس ابقا شد و قائل به برتری حضرت امیر بر معاویه در جنگ صفین بود و البته بعدها تحت نیرنگ معاویه به اردوگاه معاویه پیوست و در حاکمیت بصره و کوفه به شیعیان سخت گرفت ✅کندروی ها و تندرویهای نخبگان در رابطه با امیرالمومنین 🔶این افراد چنانچه وقایعی را می دیدند که به زعم خودشان و دید اولیه، بی عدالتی است، سریع در مقابل آن موضع می گیرند و و بدون سنجش دیگر مسائل و مصالح و بدون تحلیل درست از اوضاع زمانی و مکانی، در مقابل حرف ولی می ایستند با این توجیه که حق تنها همینی است که ما به آن رسیده ایم 🔶نمونه کندروها: اسامه بن زید یاران و شاگردان عبدالله بن مسعود عبدالله عمر برخی خواص کوفه 🔶نمونه تندروها: عبدالله بن وهب(بعدها از سران خوارج شد) مالک بن حبیب(رئیس نیروی نظامی حضرت)(این دو قاعدین جنگ جمل را مستوجب قتل دانستند) مالک اشتر(مخالفت با عزل ابوموسی اشعری) ⭕️تفصیل بحث و داستان هر کدام شخصیتها را در فایل پیوست ببینید https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 گزیده ای از پیام مکتوب مرجع عالیقدر حضرت به اردوی معرفتی تشکیلاتی «مثل خمینی» 🔻اولین گام که یک طلبه باید توجه داشته باشد تهذیب است همانطور که امام راحل فرمود طلبه ای که مهذب نباشد میشود شیخ ابراهیم زنجانی که فتوای قتل مرحوم شیخ فضل الله نوری را داد. 🔻توصیه میکنم نماز شب را فراموش نکنید بعضی از بزرگان ما طلبه ای که نماز شب نمیخواند را درس نمیدادند شهریه نمیدادند بیداری سحر توفیق آفرین است غفلت نکنید 🔻از مردم غافل نشوید و در کنار مردم باشید غم و غصه آنها را درک کنید و به آنها خدمت نمایید. 🔻سیره و روش بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران که حقیر سالیان طولانی در محضرشان از نزدیک شاهد بودم، همین گونه بود، با وجودی که امکانات برایشان مهیا بود ولی در نهایت ساده زیستی زندگی می‌نمودند ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🔹وجود انحرافات و [وظیفه] تلاش براى رفع آنها 🎙امام خمینی ره: ... در زمان حضرت امير - سلام الله عليه - هم انحرافات بوده است، انحرافات جزيى بوده است. زمان خود پيغمبر اكرم هم انحرافات بوده است، شما اگر قرآن را توجه بكنيد مى ‏بينيد كه چقدر از همان مردم شكايت شده است... انحرافات يک چيزى نيست كه مال حالا باشد لكن، 👈 مقايسه بايد كرد بين انحرافات قبل از اين جمهورى اسلامى و انحرافات حالا. ✅ ... اينها [کارگزاران حکومت] دارند زحمت می ‏كشند براى اين، حالا يک جايى هم خلاف واقع می‏شود، كجاست كه [نشده باشد] زمان پيغمبر مگر واقع نمی ‏شد؟ زمان حضرت امير واقع نمی ‏شد؟ مگر مردم با حضرت امام حسن چه كردند؟ همان اصحاب چه كردند با او؟ 🌿ملت ايران بهترند يا آنها؟ 🌿اسلام در حالا بهتر است يا آن وقتى كه آنها با اسم اسلام پيغمبر را آنطور اذيت مى‏كردند و اولاد پيغمبر را آنطور كشتند با اسم اسلام؟ ☝️چرا بايد عقده ‏هاى قلبى انسان را منحرف كند و هواهاى نفسانى همه چيز را كنار بگذارد و فقط عيوب را نگاه كند؟ آن هم يک عيب را كه ببيند بگويد اصلًا عالم به هم خورد، تمام شد اسلام تمام شد. اگر يک قاضى يک جايى انحراف پيدا كرد بگويند نخير ديگر اصل اسلام تمام شد، اين اسلام به درد نمی‏خورد. آن اسلامى به درد میخورد كه سرتاسر خيابان‏هايش فحشا بود، فحشاى علنى؟! به او راضى هستند، به اين راضى نيستند. اگر مهلت داده بود خدا به اينها، خدا مى‏داند كه با اسلام مى خواستند چه بكنند. اسم اسلام، اما اسلام را چه جورى معرفى كنند. اسلامى كه با مشروبات مخالف نيست، اسلامى كه با حدود شرعيه هم سر و كار ندارد، نبايد جارى بشود، اسلامى كه با مراكز فحشا هم نبايد دخالت بكند، اسلام شاهنشاهى اين بود ديگر. اسلام بود اما مراكز فحشا سرتاسر ايران پر بود، اسلام بود اما مراكز فساد سرتاسر ايران پر بود، اسلام بود اما فحش به اسلام می ‏دادند، فحش به پيغمبر اسلام دادند و كسى آنوقت نگفت چرا، زمان رضا شاه ملعون و اين زمان بدتر از او شده بود. اينها شيطان‏تر بودند از او و اگر چنانچه مهلت پيدا كرده بودند اينها، خدا مى‏داند كه اين ملت را به كجا مى‏رساندند و اين جوان‏هاى ما را به كجا می ‏رساندند. امروز بحمد الله همه چيز [در ریل و مسیر] صحيح است دولت دارد زحمت میكشد؛ كمبود هست اما كمبودى كه اينجا هست همه جاى دنيا هست. با اين همه فشارى كه به اين ملت هست و به اين دولت هست و با اين همه كارشكنى‏هايى كه از همه جا نسبت به ايران هست مع ذلك ايران سرپاى خودش ايستاده است و دارد با قدرت پيش مى‏برد و مسائل را حل مى‏كند، ☝️و ملت بدانند كه بايد صبر بكنند در مسائل مشكل و كمك كنند. 🔴 بخواهيد عزيز باشيد، بخواهيد زيردست نباشيد، بخواهيد يک امريكايى نيايد به شما حكومت‏ كند و بخواهيد عزت خودتان را و اسلام را حفظ كنيد 👈👈👈 بايد يک مقدار از آن زحمت‏هايى كه پيغمبر اسلام تحمل كرد شما هم تحمل كنيد. يک مقدار از آن زحمت‏هايى كه على بن ابيطالب - سلام اللَّه عليه- تحمل كرد شما هم تحمل كنيد. شما هم شيعه او و امت او هستيد. كمک كنيد به اين دولت و كمک كنيد به اين كشور و به اين اسلامى كه در كشور شما پاى مباركش را گذاشت. خداوند به همه شما توفيق عنايت كند و همه ما به خواست‏هاى خداى تبارك و تعالى خاضع باشيم و عمل به دستوراتشان بكنيم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه‏ ، ج‏17، ص534-536 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حوزه ها کاری جز سیاست ندارند 🔶سخنرانی در افتتاحیه دوره"مثل خمینی" 🔰ائمه و رسولان الهی و به تبع حوزه های علمیه به شهادت آیات متعدد قرآن کاری جز سیاست ندارند، این همان «الاسلام هو الحکومة» است که حضرت امام در کتاب البیع فرمودند. مشروح سخنان در "سایت خانه طلاب جوان" ⏳ با ما همراه باشید... ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مراسم تکریم از امام جمعه اهواز 🌀 در اردوی معرفتی_تشکیلاتی "مثل خمینی" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ به همراه تجلیل مسئولان حوزه‌های علمیه و مدیران مدارس سراسر کشور از ایشان 🔹 مشروح سخنان ایشان در "سایت خانه طلاب" ⏳ با ما همراه باشید... ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
مژده کتاب ، شرح فاخر و علمی کتاب «مصباح الهدایة الی الخلافة والولایة» حضرت امام، از استاد یزدانپناه، در نرم افزار جدید امام(نسخه ۳) موسسه نور آمده است. از لینک زیر میتوانید خرید و دانلود نمایید: https://www.noorshop.ir/fa/product/74137/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-(-%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%B3%D8%B1%D9%87)-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-3 https://eitaa.com/m_shaban
✅آقای رحیمیان تولیت مسجد جمکران، هم اکنون در اختتامیه اردوی معرفتی تشکیلاتی : ◀️حضرت امام در ۱۳سالی که عراق بودن، ۴۵۰۰ بار زیارت حضرت امیر رفتند و ۳۰۰ بار زیارت امام حسین. ◀️هرشب زیارت حضرت امیر میرفتند بدون استثناء، مگر اینکه به زیارت امام حسین بروند. ◀️تمام زیارتهای مخصوص سیدالشهدا را هم میرفتند. ◀️ارتباط معنوی حضرت امام و ایشان و توسل و ارادت به حضرات اهل بیت، و توجه به مردم و خدمت به ایشان، زیرساخت شخصیت ایشان را تشکیل داد. ◀️ حضرت امام، تنها بهانه ضدانقلاب برای حمله به امام بود. ◀️تمام مراجع با ماشین رفت و آمد میکردند، اما امام روزانه ۸مرتبه بیرون میرفتند و برمی‌گشتند با پای پیاده. ◀️چند مرتبه هم که برای استقلال و دیدار مراجع از سفربرگشته به جاهای دورتر رفتند، با درشکه رفتند ◀️ضد انقلاب میگفتند اینکه امام هر روز حرم میروند و بقیه مراجع هر روز نمیروند، باعث وهن مراجع است😳 ◀️ضد انقلاب میگفتند اینکه امام با درشکه و نه با ماشین میروند، باعث وهن مراجع است😳 🌹رحمه الله ایّاه و ایّانا، مع اجداده المعصومین🌹 🔸نزدیک است، کسانیکه مشرف میشوند به نیابت از حضرت امام هم بروند، او که راه به ملکوت را بر ما گشود و معنویتی در ساحت اجتماع رقم زد و سلوک_جمعی را باعث شد. تا بلکه افاضات روحی این ابرمرد، بیشتر شامل ما و انقلاب گردد. https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ سوگند سربازی طلاب سراسر کشور ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 این سوگند سربازی در اختتامیه اردوی مثل خمینی در مسجد مقدس جمکران قرائت شد و طلاب شرکت کننده لبیک گفتند. 🌕 هویت ما است، لعنت بر آن قلمی که ساکت بماند، ما پرورش یافته ... 📢 این یک اعلام آمادگی و حرکت رسانه ای از طلاب حوزه علمیه است لبیک تک تک شما طلاب، نفوذ این کار را بیشتر می کند 📝 متن پویش را در تصویر مطالعه کنید. 🔖برای شرکت در این پویش اینجا را کلیک کنید. ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
🔰لمپنیزم در قرآن🔰 بررسی جریان تمسخر در طول تاریخ جبهه حق [صفحه 1 از 3] ✅استهزا در تاريخ انبيا مشركان و صاحبان قدرت و مال چون دعوت انبياى الهى را در برابر خواسته‌ها و تمايلات مادى و شهوانى خود مى‌ديدند، پيوسته با آنان دشمنى مى ورزيدند و يكى از ابزارهايى كه همواره براى شكستن اُبَّهت انبيا و رويارويى با رسالت الهى آنان بكار مى‌بردند استهزا بود، به‌ طورى كه خداوند هيچ پيامبرى را نفرستاد جز اين كه با سلاح استهزا به مقابله با او برخاستند: «ما يَأتيهِم مِن رسول اِلاّ كانوا‌ بِهِ يَستَهزِءون» آنان در اين جهت آيات الهى و عذاب قيامت را به تمسخر مى‌گرفتند: «واتَّخَذوا ءايتى وما اُنذِروا هُزُوا» (سوره كهف/18،56)؛ گاهى عبادت آنان را مسخره مى‌كردند چنان‌ كه به‌ شعيب عليه السلام مى‌گفتند: آيا همين نمازت فرمان داده كه آنچه پدران ما آن را مى‌پرستيدند رها كنيم؟ (سوره هود/11،87) و زمانى با حالتى تمسخرآميز به پيامبران مى‌گفتند: اگر راست مى‌گوييد آن عذابى كه ما را به آن وعده مى‌دهيد زودتر بياوريد: «قالوا ائتِنا بِعَذابِ اللّهِ اِن كُنتَ مِنَ الصّدِقين» (سوره عنكبوت/29،29) گاهى معجزات آن حضرت را به تمسخر مى‌گرفتند و ديگران را نيز به استهزاى آن فرامى‌خواندند: «و‌اِذا رَاَوا ءايَةً يَستَسخِرون» (سوره صافات/37، 14) و گاهی پیروان حضرت مورد تمسخر واقع می شدند ✅تمسخر حربه ای برای دشمنی و انتقام در دنیای مدرن با گسترش ابزار رسانه ای، عده ای به عنوان دلقک و یا مشابه دلقکها با انواع کارها دست به مسخره کردن و خنداندن می زنند. این خنداندن مردم گاهی مربوط به مسائل اجتماعی و مرتبط با زندگی خود مردم است که به نوعی طنر محسوب می شود و گاهی بدون هیچ انتقال پیام و صرفا با لودگی و پایین آوردن شئونات، خنده ایجاد می کنند اما گاهی این لمپنیزم و تمسخر برای تهاجم و تخریب شخصیت جبهه مقابل صورت می گیرد. کافران برای مبارزه با پیامبران الهی و پیروانشان از استهزاء و مسخره به صورت حربه ای برای نابودی جبهه حق و انتقام گرفتن از مومنان استفاده می کردند و می کنند: «و اِذا نادَيتُم اِلَى الصَّلوةِ اتَّخَذوها هُزُوًا و لَعِبـًا... قُل ياَهلَ الكِتبِ هَل تَنقِمونَ مِنّا اِلاّ اَن ءامَنّا بِاللّهِ». (سوره مائده/5، 58ـ‌59) «آنها هنگامى كه (اذان مى گوييد، و مردم را) به نماز فرا مى خوانيد، آن را به مسخره و بازى مى گيرند....بگو: «اى اهل كتاب! آيا به ما خرده مى گيريد؟ (مگر ما چه كرده ايم) جز اينكه به خداوند يگانه ايمان آورده ايم » این کار در طول تاریخ در مقابل جریان حق به عنوان یک مقابله فرهنگی و اجتماعی محسوب می شده است؛ نمونه هایی از این تقابل را مرور می کنیم ✅مسخره کردن حضرت نوح وقتی حضرت نوح بعد از سالها تبلیغ و گرایش بسیار اندکی از مردم به ایشان، در آخرین ابتلا دست به کشتی سازی در بیابان خشک می زند، کفار برای ایجاد فشار روانی و بایکوت اجتماعی یاران آن حضرت شروع به مسخره کردن می کنند: وَيَصْنَعُ الْفُلْكَ وَكُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلَأٌ مِنْ قَوْمِهِ سَخِرُوا مِنْهُ قَالَ إِنْ تَسْخَرُوا مِنَّا فَإِنَّا نَسْخَرُ مِنْكُمْ كَمَا تَسْخَرُونَ (هود/38) نکته جالب در این آیه این است که گروه مسخره کنندگان ملاء هستند یعنی چشم پرکنها و کسانی که به نوعی مورد توجه مردم هستند و به عبارتی سلبرتیها؛ اینها از موقعیت اجتماعی خود برای تمسخر جبهه حق استفاده می کنند تا اهداف جبهه باطل پیش رود. راه مبارزه با این جریان نیز باید اثر فرهنگی و تخریب شخصیتی داشته باشد لذا می گویند اگر ما را مسخره می کنید ما هم به زودی شما را مسخره می کنیم که استهزای نوح در واقع همان مجازات خداوند و شماتت مشرکان هنگام غرق شدن است. 🖋مهدي شبان ادامه يادداشت👇🏽 صفحه 2: https://eitaa.com/m_shaban/1125 صفحه 3: https://eitaa.com/m_shaban/1126 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 «حقايق پاك—-اَلكَلِمُ الطَّيّب» https://eitaa.com/m_shaban
🔰لمپنیزم در قرآن🔰 بررسی جریان تمسخر در طول تاریخ جبهه حق [صفحه 2 از 3] 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅برترى‌طلبى و غرور بزرگ پنداشتن خود و غرور گاهى باعث تمسخر آيات الهى مى‌شود، چنان‌كه مشركان به جهت داشتن اين روحيه، آيات قرآن را به استهزا مى‌گرفتند: «يَسمَعُ ءايتِ اللّهِ تُتلى عَلَيهِ ثُمَّ يُصِرُّ مُستَكبِرًا كَاَن لَم‌يَسمَعها ... و اِذا عَلِمَ مِن ءايتِنا شيا اِتَّخَذَها هُزُوًا» (سوره جاثيه/8ـ‌9) «پيوسته آيات خدا را مى شنود كه بر او تلاوت مى شود، امّا از روى تكبّر اصرار بر مخالفت دارد؛ گويى اصلاً آن را هيچ نشنيده است...و هر گاه از بعضى آيات ما آگاه شود، آن را به باد استهزا مى گيرد» غرور و برتر دانستن خود گاهى به سبب جايگاه اجتماعى يا علمى افراد است كه سبب مى‌شود ديگران را مسخره كنند: «فَلَمّا جاءَتهُم رُسُلُهُم بِالبَيِّنـتِ فَرِحوا بِما عِندَهُم مِنَ العِلمِ و حاقَ بِهِم ما كانوا بِهِ يَستَهزِءون» (سوره غافر/83) البته این علم همان شبهات بی اساسی است که مشرکان آن را علم مى‌پنداشتند يا علوم مربوط به دنيا و تدبير امور زندگى است، چنان‌ كه قارون ادعاى داشتن چنين علمى داشت: «اِنَّما اوتيتُهُ عَلى عِلم عِندى». (سوره قصص/28،78) ✅تمسخر و دنياطلبى گاهى داشتن‌ ثروت و دلبستگى به دنيا و مغرور شدن به آن، موجب استهزاء و طعن به افراد فقير يا زيردست مى‌گردد: «زُيِّنَ لِلَّذينَ كَفَروا الحَيوةُ الدُّنيا و يَسخَرونَ مِنَ الَّذينَ ءامَنوا» (سوره بقره/212) در روايتى از ابن‌عباس نقل شده كه آيه فوق در مورد گروهى از اشراف و سران قريش نازل شده كه زندگى بسيار مرفهى داشتند و به همين جهت جمعى از مؤمنان تهيدست همچون عمار و بلال را به تمسخر مى‌گرفتند. امروز نیز گاهی توسعه به ظاهر مادی باعث تمسخر جبهه حق می شود اما در کنار تلاش برای پیشرفت توسط جامعه حق باید توجه داشت که عذاب الهی در دنیا و آخرت دامن این تمسخرها را می گیرد چنانچه که در سوره همزه با عتاب شدید چنین می گوید وَيلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ﴿١﴾ٱلَّذِی جَمَعَ مَالاً وَ عَدَّدَهُۥ﴿٢﴾يَحسَبُ أَنَّ مَالَهُۥٓ أَخلَدَهُۥ﴿٣﴾كَلَّا لَيُنبَذَنَّ فِی ٱلحُطَمَةِ﴿٤﴾ واى بر هر عيبجوى مسخره كننده اى!(۱)همان كس كه مال فراوانى جمع آورى و شماره كرده (۲)او گمان مى كند كه اموالش او را جاودانه مى سازد!(۳)چنين نيست كه مى پندارد؛ بزودى در «حُطَمه» [آتشى خردكننده] پرتاب مى شود!(۴) ✅تمسخر نشانه عدم تعقل قرآن كريم، استهزاى نماز و بازيچه دانستن آن از سوى برخى اهل كتاب و كافران صدر اسلام را ناشى از ترك انديشه و تعقل مى‌داند: «و اِذا نادَيتُم اِلَى الصَّلوةِ اتَّخَذوها هُزُوًا و لَعِبـًا ذلِكَ بِاَنَّهُم قَومٌ لايَعقِلون».(سوره مائده/58) حقیقت آن است که این افراد به حقایق عالم هستی کافرند و متوجه نیستند که در نظام حق، هر عمل که خلاف آن باشد به زودی از بین می رود. ✅استهزاء خدا و مومنان بر کافران كافرانى كه مؤمنان را در دنيا استهزا كرده‌اند در آخرت مورد تمسخر خدا و مومنان قرار خواهند گرفت: «فَاليَومَ الَّذينَ ءامَنوا مِنَ الكُفّارِ يَضحَكون (مطففین/35) «يَستَهزِئُ بِهِم و يَمُدُّهُم فى طُغينِهِم يَعمَهون».(بقره/‌15) (و نیز توبه/79) طبق این آیه استهزاء خدا همان مهلت دادن و تجدید نعمت برایشان است که باعث افزودن عذابشان می شود. از امام‌ رضا عليه السلام نقل شده كه خداوند كسى را استهزا نمى‌كند بلكه آنان را به جزاى استهزايشان عذاب مى‌كند. «ذلِكَ جَزاؤُهُم جَهَنَّمُ بِما كَفَروا واتَّخَذوا ءايتى و رُسُلى هُزُوا»(سوره كهف/106) ✅صبر و استقامت در مقابل استهزاء در آيات 109ـ‌111 سوره مؤمنون/ 23 قرآن از صبر گروهى از مؤمنان در برابر استهزاى مشركان خبر داده و آنان را به اين جهت شايسته پاداش الهى دانسته است: «اِنَّهُ كانَ فَريقٌ مِن عِبادى يَقولونَ رَبَّنا ءامَنّا... فَاتَّخَذتُموهُم سِخريـًّا حَتّى اَنسَوكُم ذِكرى و كُنتُم مِنهُم تَضحَكون × اِنّى جَزَيتُهُمُ اليَومَ بِما‌صَبَروا اَنَّهُم هُمُ الفائِزون»؛ در راه حق با وجود غلبه تمسخر جبهه باطل در این آیات تذکر داده شده است که پیروزی حقیقی در پیش است. لذا نباید جامعه حق در مقابل استهزا دشمن منفعل شود و عقب نشینی کند بلکه باید بر خود تکیه کند«فَاصبِر عَلى ما يَقولونَ و سَبِّح بِحَمدِ رَبِّكَ» (سوره طه/130) مراد از «ما‌يَقولونَ» آزارهاى مشركان است كه آن حضرت را مجنون، ساحر، شاعر و كاهن مى‌خواندند و با اين كلمات گاهى آن حضرت را مسخره مى‌كردند. 🖋مهدي شبان ادامه يادداشت👇🏽 صفحه 1: https://eitaa.com/m_shaban/1124 صفحه 3: https://eitaa.com/m_shaban/1126 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 «حقايق پاك—-اَلكَلِمُ الطَّيّب» https://eitaa.com/m_shaban
🔰لمپنیزم در قرآن🔰 بررسی جریان تمسخر در طول تاریخ جبهه حق [صفحه 3 از 3] 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅برخی راه های استهزا سه گروه مشرکان و اهل کتاب و منافقین پيامبر و پيروانش را با روشهاى مختلفى از جمله: چشمك‌زدن (سوره مطففين/83) خنديدن (سوره مؤمنون/23) حركت دادنِ سر (سوره اسراء/51)، نسبت دادن القاب ناروا (سوره حجر/15، 6) و‌... مورد استهزا قرار‌ مى‌دادند. امروزه نیز قالبهای مختلفی برای تمسخر متناسب با ابزارهای مدرن برای تمسخر استفاده می شود. گاهی لمپنها در قالب نمایش و جشن و رقص و بازي و سرگرمي و با علم کردن یک دلقک و یا در فضای مجازی با ساخت کلیپ و تصوير و جوك و ... به تمسخر جبهه حق می پردازند. ✅ ترور شخصیت دشمن توسط جبهه حق هر چند تمسخر هربه ای توسط دشمن علیه جبهه حق اما در مواردی نیز به جبهه حق اجازه داده شده که در مقابل رفتار خصمانه دشمن به تمسخر جبهه باطل بپردازند(الحجر/ 11؛ الرّوم/ 10؛ الأعراف/ 179؛ الجمعه/ 5؛ البقره/ 171؛ المدّثر/ 41ـ49 و التّوبه/ 65). البتّه گاه این جواز به حدّ لزوم و وجوب می‌رسد؛ بدین معنا که باید اقدام به «ترور شخصیّت» کسی کرد که علیه اسلام موضع‌گیری منفی کرده است و به علیه اسلام اقدام نموده است. در حقیقت، یکی از ابزارهای مهم در جنگ روانی،‌ ترور شخصیّت است که از طریق «استهزا و تحقیر» دشمنان انجام می‌گیرد. عنوان‌هایی چون «مغزهای الکلی»، «خَران باربر»، «سگان لَه‌لَه زن» و مانند آن برای تحقیر، استهزا و ترور شخصیّت به کار می‌رود تا شخص از جایگاه اجتماعی خود سقوط کند و بی‌ارزش و بی‌اعتبار گردد. چنانچه رهبران انقلاب نیز از این راهبرد استفاده می‌کردند، عباراتی مثل «آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند» و یا «رئیس جمهور احمق و ابله آمریکا» نمونه ای از آن هستند. با توجّه به این دلایل است که خداوند در بسیاری از آیات قرآن کریم دشمنان خود را با عباراتی تحقیرآمیز،‌ ترور شخصیّت می‌کند تا در جامعه سرافکنده شوند. گاه گروه‌های اجتماعی و جریان‌های ضدّ اسلامی را مورد هجوم قرار می‌دهد و افرادی را که مدعی خِرَد و شعور هستند، به افرادی سفیه و بی‌خِرَد و بی‌شعور همانند می‌کند که در بیابان تاریک سرگردان هستند و واژگونه حرکت می‌کنند و میان حق و باطل همیشه در تذبذب و آمدوشد و نوسان هستند. بنابراین،‌ یکی از شیوه‌های جنگ روانی خدا در قرآن، ترور شخصیّت دشمنان عنود و لجوج اسلام و پیامبر(ص) از طریقِ «استهزا و تحقیر» می‌باشد. امروزه در جنگ روایتها که دشمن با ابزار رسانه ای در حال پر کردن ذهن و روان جامعه خصوصا جوانان به نفع خود است و از ابزار لمپنیزم و تمسخره سعی در تخریب ثمرات جبهه حق است، باید با موضع به موقع و هوشمندانه، اثر روانی دشمن را خنثی کرد. 🖋مهدي شبان قسمتهاي قبلي يادداشت👇🏽 صفحه 1: https://eitaa.com/m_shaban/1124 صفحه 2: https://eitaa.com/m_shaban/1125 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 «حقايق پاك—-اَلكَلِمُ الطَّيّب» https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از استاد یزدان‌پناه
📣 آغاز درس اخلاق و معنویت آیت‌الله یزدان‌پناه در شهر تهران 📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی) زمان: چهارشنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر 📱پخش آنلاین: @ostad_yazdanpanah 🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است. 💠 https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
🔰🌹شاهچراغی که چراغ ها روشن می کند🌹🔰 ❤️هفته قبل در اردویی طلبگی با طلبه ای از اهل تاجیکستان آشنا شدیم که به عشق و انقلاب آمده بود و طلبه شده بود و بعد از سالها تلاش به دیار خود برگشته بود که طعم دین و انقلاب را به مردمانش بچشاند. اما اوضاع سیاسی آن منطقه و خصومت شدید علیه شیعیان باعث فرار کردن او می شود. می گفت اگر بفهمند کسی درس شیعه می دهد سریع او را به 8تا12 سال زندانی محکوم می کنند. اگر خانمی روسری را مثل روسری ایرانیها ببندد با او برخورد تند می کنند. می گویند که این از ایرانیها یاد گرفته است. و حال فردی دیگر از تاجیکستان به زائر امن حرم الهی شاهچراغ حمله می کند که بلکه انتقام اعدامیهای خودشان را بگیرد. ❤️واقعا چرا از ایران ترس دارند؟ چرا نمی توانند روحیه مقاومت ایرانی جماعت را تحمل کنند؟ چرا به مکانهای زیارتی حمله می کنند؟چرا به مردم بی گناه حمله می کنند؟ اگر برای انتقام است می بایست به مراکز نظامی و امنیتی حمله می کردند؟ ❤️اینها فکر می کنند می توانند با ایجاد ترس و رعب و وحشت، مردم را از میدان مقاومت بیرون برانند. اما نمی دانند که ایثار و مقاومت و ایمان به حقایق٬ در جان این ملت رسوخ کرده است. اینها نمی دانند فرهنگ کربلا در بطن این مردم ریشه دوانده است. وقتی که یاران اباعبدالله با دشمن مواجه می شدند ندا می دادند «فیاسُیوف خُذینی» ای شمشیرها ما را بگیرید. یعنی خود به استقبال شمشیر می رفتند. وقتی که دشمن شمشیر را برای ترساندن آورده بود و یاران حسین با نترسیدن و بلکه خود را به شمشیر زدن، تمامی هدف دشمن را خنثی کردند، ملت پیرو حسین چه غمی دارد؟ ❤️همیشه در دنیا اینگونه بوده که جبهه ای که کشته بیشتری می داده است شکست خورده است و راز بقای مستکبرین همین موضوع بوده است، در حالیکه در کربلا این معادله به هم خورد. بلی هر کشته شدنی شهادت نیست و لازمه شهادت اصرار بر پایداری حق و نفی باطل است و وقتی که حقیقت شهادت به میان می آید پیروزی حتمی است. و این نکته ای است که جبهه استکبار از یزید و عبیدالله تا آمریکا و داعش هنوز متوجه نشده اند و نمی شوند. این ندای ملکوتی امام خمینی است که گفت «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود». ❤️اینها به هموطن طلبه شیعی خود رحم نمی کنند چه برسد به سایر ملتها. این نشان می دهد که با ایمان مردم مشکل دارند. اما با هر حمله این چنینی، حقانیت جبهه حق بیشتر مشخص می شودو فطرتهای بیشتری به آن متمایل می شوند و و عزم سرکوبی باطل بیشتر در جانشان طنین می اندازد. ❤️این دست کارها نشان به استیصال رسیدن دشمن است، نشان نرسیدن به اهدافش است، نشان روشن شدن چراغهای استقامت و تقویت ایمان ملت ایران است. و البته نشان پیروزی و فتح قریب ان شاء الله. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 «حقايق پاك—-اَلكَلِمُ الطَّيّب» https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چالش بی سابقه‌ست⛔️😨 رفتیم تو خیابون و از مردم خواستیم به یک معما جواب بدن🤔 🎥 محصولی از خانه طلاب جوانبه‌زودی 📌 همین حالا کانال رو سنجاق کن که از دست ندی 👥 با ما همراه باشید •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
📁 محتواهای منتشر شده در اردوی معرفتی_تشکیلاتی "مثل خمینی" (تولید شده توسط خانه طلاب جوان) و محصولات معرفی شده توسط اساتید اردوی مثل خمینی 🔻 پیام مکتوب به اردوی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/695 🔻 کلیپ گزیده ای از پیام مکتوب به اردوی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/698 🔻 تیزر اردوی معرفتی_تشکیلاتی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/615 🔻 تیزر یه اردوی طلبگی متفاوت 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/626 🔻 تیزر ویژه محرم اردوی معرفتی_تشکیلاتی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/645 🔻 اردوی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/711 🔻 کلیپ سخنرانی در افتتاحیه اردوی مثل خمینی با موضوع *حوزه ها کاری جز سیاست ندارند* 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/736 🔻کلیپ مراسم تکریم از امام جمعه اهواز در اردوی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/749 🔻 فایل کتابچه های معرفی شده درباره اسناد راهبردی و طرح های تحولی حوزه توسط حجت الاسلام (مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه) 🔰 مجموعه اول: شامل پنجاه سند و طرح 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/760 مجموعه دوم: شامل سی و پنج طرح از طرح های مهم 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/761 🔻 کلیپ سخنرانی در اردوی مثل خمینی با موضوع: در دوره غیبت دست میاندار یادتان نرود 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/763 🔻 گزارش ویدئویی از اردوی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/764 🔻 سیر مطالعاتی صراط(نظام اندیشه مقام معظم رهبری)، معرفی شده در اردوی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/766 🔻 مستند "آزادمرد" روایت زندگی هنرمند جهادگر 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/769 🔻 کلیپ مجاهدت های شبانه روزی امام جمعه اهواز 🔰🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/770 🔻 متن سوگند سربازی طلاب سراسر کشور که در اختتامیه اردوی مثل خمینی قرائت شد 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/781 🔻 محتواهای ارائه شده در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/788 🔻 صوت بیدارباش اردوی مثل خمینی 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/789 🔻 تیزر این چالش بی سابقه است 🔰 https://eitaa.com/ahd_ba_khomeini/797 🌸 با ما همراه باشید... ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارنفری که فکرش رو هم نمیکنی❗️😳 🎥محصول جدید خانه طلاب دوربین به دست رفتیم تو خیابون و با طرح یک معما مردم رو به چالش کشیدیم❓🤭 چالشی که فقط از آخوندا برمیاد😉 نظراتتون رو با ما در میون بذارید @mokaber1 •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
فرهنگ تجلیل و قدردانی در سیره اهل بیت علیهم السلام✅ [صفحه 1 از 2] 🌹سپاس‌گزاری از خدمات: تکریم و تجلیل از خدمات و نقاط قوت در باطن هستی خوابیده است. چرا که عالم احسن الهی اینگونه بنا شده که هر کار خیری و هر عمل صالحی با سنن الهی امداد و تقویت شود و رشدکند. علاوه بر آن خداوند عالم به پاسداشت نعمتها پرداخته است. در تکریم انسان می گوید«لقد کرمنا بنی آدم» و در تمجید و تکریم اخلاق رسول خود می‌فرماید:إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ(همانا تو بر خلقت بزرگی هستی) و حتی آنان که در مصیبت‌ها بردبارند را اینگونه تکریم می‌فرماید:(أُولَئِكَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ) در سیره اهل بیت نیز این سنت الهی جاری است. حضرات اهل بیت علیهم السلام در طول زندگی خود از افراد مختلفی تجلیل و قدردانی کرده اند و از این طریق ضمن تکریم فرد سعی کرده اند که آن کار خوب تبدیل به یک فرهنگ فراگیر شود. امام سجاد(ع) می‌فرماید: روز قیامت خداوند متعال به بعضی از بندگانش می‌گوید: آیا شکر فلان کس را به جای آوردی عرض می‌کند: پروردگارا! من شکر تو را به جای آوردم، خداوند می‌فرماید: چون شکر او را به جا نیاوردی شکر مرا هم به جا نیاورده‌‌ای! سپس افزود: «اشکرکم لله اشکرکم للناس»؛ شکرگزارترین شما در پیش‌گاه خدا کسی است که از نعمت‌‌ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شکرگزاری را به عمل آورد. 🌹تجلیل پیامبر اکرم از حضرت زهرا س: بعد از رحلت حضرت خدیجه، یگانه دختر پیامبر همه کاره حضرت می شود و در غم و شادی همراه اوست و به کارهای او رسیدگی می کند و حضرت در مقابل این زحمات و محبتها لقب «ام ابیها» را به او می دهند و از این طریق جایگاه مادری را ارج می نهند. این تجلیل البته فراتر از رابطه پدر و دختری است و حضرت سعی می کنند جایگاه مادر سادات در تثبیت دین اسلام را نشان دهند لذا در عظمت ایشان روایت «لولاک لما خلقت الافلاک» را بیان می کنند تا اذهان را متوجه حضرت زهرا کنند تا او را به عنوان الگوی جامعه اسلامی معرفی کنند 🌹تجلیل از مجاهدین راه خدا: وقتی حضرت امیر در جنگ خندق آن رشادت والا را انجام می دهد پیامبر اکرم در تقدیر کار بزرگ ایشان می فرمایند: «ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین» 🌹تجلیل از فرماندهان: حضرت امیر، فرماندار مدائن (سعد بن مسعود) را که به نیکی انجام وظیفه کرده بود این‌گونه می‌ستایند و مورد محبت قرار می‌دهند: تو به شیوه‌ مردان پرهیزکار و نجیب و نیکوکار در تامین منابع مالی دولت اسلامی کوشیده‌ای و از پروردگارت اطاعت نموده و امام خود را خشنود ساخته‌ای. پس خدا گناهانت را بخشیده و تلاشت را قبول و عاقبت تو را به خیر ختم نماید. 🌹تجلیل از ثابت قدمان در راه حق و اهل بصیرت: حضرت امیر در فتنه های هولناک زمان خود یاد یاران همیشه همراه و اهل صبر و بصر خود می کنند و از این طریق نام ایشان را در تاریخ جاودانه می کنند. «أین عمّار، أین ابن تیهان، أین ذُو الشهادتین؟ کجایند مثل ایشان که در راه حق با هم عهد بستند و سرهایشان را برای ستمگران فرستادند؟» 🌹تجلیل از کودکان: تحسن به جا و به موقع و معتدل موجب رشد شخصیت کریم در کودکان می‌شود و رسول خدا (ص) با رفتار خود این امر را می‌آموخت. امّ‌خالد، دختر خالد بن سعید می گوید وقتی کودک بودم درحالی‌که پیراهن زردی بر تن داشتم به همراه پدرم نزد رسول خدا (ص) رفتم. هنگامی که چشم حضرت به پیراهن من افتاد فرمود: چه پیراهن خوبی پوشیده‌ای» و از این طریق به حسن انتخاب او واکنش داد. وقتی امام حسن 7 ساله بود آنچه را که در مجلس پیامبر از وحی می شنید برای مادرش حضرت زهرا بازگو می کرد و حضرت امیر وقتی به منزل می آمد می دید که همسرش از وحی اطلاع دارد. اینجا بود که حضرت پشت پرده ای پنهان می شود و وقتی که امام حسن برای مادرش وحی را می گوید، خارج می شود و او را می بوسد و تشویق می کند. ادامه در صفحه بعد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 «حقايق پاك—-اَلكَلِمُ الطَّيّب» https://eitaa.com/m_shaban
فرهنگ تجلیل و قدردانی در سیره اهل بیت علیهم السلام✅ [صفحه 2 از 2] 🌹تجلیل از زنان برتر: زنی در مدینه به دیدن پیامبر آمد. اصحاب دیدند پیامبر (ص) نسبت به آن زن خیلی اظهار محبت کرد و احوال او و خانواده ش را پرسید و با کمال صمیمیت و محبت با او رفتار کرد. تعجب کردند پیامبر(ص) به آنان فرمود: «این زن در زمان خدیجه و در دوران اختناق مکّه به دیدن ما می آمد» و اینگونه شهامت این زن در دوران سختی را نشان می دهند. 🌹تجلیل از کارگران: در سیره معصومین رسیدگی به کارگران و تجلیل از زحمات ایشان به وفور دیده می شود. پیامبر می فرمودند که مزد کارگر را قبل از اینکه عرقش خشک شود بپردازید و امام باقر هنگامي كه كارگران خود را به كاري فرمان مي داد خود نيز مي آمد و اگر كار دشوار بود با آنان همكاري مي كرد و از این طریق کارگری که در آن زمان بین مردم جایگاه اجتماعی نداشته را برجسته می کردند تا زحمت سخت ایشان توسط مردم نادیده گرفته نشود. پیامبر دست سعدانصاری که بخاطر بیل زدن و تهیه خرجی عائله اش زبر شده است را می بوسد و می فرماید«این دستی است که آتش دوزخ‌ به آن نمی‌رسد» 🌹تجلیل از عبادات: رسول اکرم ص مرد عربی را دید که در نماز خود دعا می‌خواند و مضامین بسیار عالی و پرمعنایی را به پیشگاه الهی عرضه می‌کند، بعد از دعا حضرت قطعه طلایی را که به او هدیه داده بودند به وی عطا فرمود، سپس پرسید آیا می‌دانی این طلا را برای چه به شما بخشیدم؟ عرض کرد: به‌اعتبار قرابت بین من و شما. حضرت فرمود: برای قرابت حقی است، ولی این طلا را از آن‌جهت به تو بخشیدم که در پیشگاه الهی او را به نیک و شایستگی ثنا گفتی. 🌹تجلیل اهل بیت از حادثه عاشورا: مثلا امام رضا می فرمایند: ما همه کشتی نجاتیم، اما «سفینه الحسین اوسع و أسرع »؛ کشتی امام حسین گسترده تر است و تندتر می رود. در این بیان حضرت جایگاه ویژه اباعبدالله را برای شیعیان ترسیم می کنند و با تجلیل جدبزرگوارشان مردم را به تمسک بیشتر به جدشان سوق می دهند تا عظمت این واقعه عظیم در ذهنها تثبیت گردد. 🌹تجلیل اهل بیت از شعرا و مرثیه سرایان واقعه عاشورا : گاه ائمه به ازای دو خط شعر هدایای مادی گرانبها به شعرا می دادند مثلا مام سجاد(ع) خرج 40 سال زندگی فرزدق، شاعر معروف را یک جا به او داد به پاس یک شعر که در مدح اهل بیت و امام سرود و آن را در حضور هشام خلیفه غاصب خوانده بود. گاهی نیز هدایای معنوی تقدیم می کردند مثلا امام رضا عبای خود را به دعبل داد و یا دو بیت به یکی از قصیده های دعبل اضافه کردند و فرمودند که این شعر دعبل شبه وحی است و یا پیامبر اسلام شعر حسان بن ثابت را به روح القدس تشبیه کردند و یا امام صادق در مقابل مرثیه سرایی هارون مکفوف وعده بهشت را دادند. اینگونه تجلیلها در تثبیت حادثه عاشورا و تشویق دیگران برای اقامه عزا بسیار موثر بود. 🌹نمایشگاه تجلیل در حادثه عاشورا: امام حسین هر کدام از اصحاب که به شهادت می رسیدند به بالینش حاضر شده و در وصف و جایگاه او سخن میگفتند و از این طریق تجلیلی تاریخی از اصحاب خود رقم زدند؛ برای جون دعا می کنند که خدا چهره نورانی و بوی خوش به او عنایت کند و برای حر لقب آزادمرد می دهند و به سعید بن عبدالله خبر می دهد که پیشاپیش حضرت به بهشت می رود. این قدرشناسی عظمت اصحاب را در چشم شیعیان زیاد می کند و روحیه دلاوری و ایمان قوی آنان، الگوی تاریخ می گردد. 📝مهدی شبان 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 «حقايق پاك—-اَلكَلِمُ الطَّيّب» https://eitaa.com/m_shaban