j-375 1399-10-07.mp3
8.17M
🔹 جلسه : 375
#جلد_نهم
#فی_بیان_ماهیة_الجنة_و_النار
تاریخ تدریس: 07/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
j-90 1399-10-07.mp3
5.58M
💠 صوت درس خارج #فقه
#اجتهاد_و_تقلید
🔹 جلسه : 90
#شئون_مجتهد
#ولایت_سیاسی
تاریخ تدریس:7/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
S asfar -0376.mp3
8.08M
💠 صوت درس #فلسفه
#اسفار
🔹 جلسه : 376
#جلد_نهم
#فی_بیان_ماهیة_الجنة_و_النار
و على ذلك تحمل الأخبار الواردة فی تعيين بعض الأمكنة لأحدهما كما وقع فی
قوله ص: مَا بَيْنَ قَبْرِی وَ مِنْبَرِی رَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّةِ.
تاریخ تدریس: 09/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
091. ejteha va taghlid.mp3
7.01M
💠 صوت درس خارج #فقه
#اجتهاد_و_تقلید
🔹 جلسه : 91
#شئون_مجتهد
#ولایت_سیاسی
تاریخ تدریس: 09/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
S asfar -0377.mp3
8.33M
💠 صوت درس #فلسفه
#اسفار
🔹 جلسه : 377
#جلد_نهم
#فصل_بیست_وچهارم
#فی_بیان_ماهیة_الجنة_و_النار
وَ فیه أیضاً عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص شَرُّ الْيَهُودِ يَهُودُ بَيْسَانَ وَ شَرُّ النَّصَارَى نَصَارَى نَجْرَانَ وَ خَيْرُ مَاءٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مَاءُ زَمْزَمَ وَ شَرُّ مَاءٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مَاءُ بَرَهُوتَ وَ هُوَ وَادٍ بِحَضْرَمَوْتَ يَرِدُ عَلَيْهِ هَامُ الْكُفَّارِ وَ صَدَاهُمْ.
تاریخ تدریس: 10/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
💠 لینک سامانه مجازی
🔹https://el.esra.ir/ch/darseaakhlaghostadm.javadi
🔰 میزبان : حوزه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها شهرستان آمل
🔸 پنج شنبه ۹۹/۱۰/۱۱ _ ساعت ۱۰ صبح
🔸️( درس اخلاق )🔸️
🔷️ استاد حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی:
همگرایی ادیان، راهکار حاکمیت صلح در جهان/ نباید همگرایی معنوی و اخلاقی میان پیروان ادیان را دستکم بگیریم.
همه ادیان بر توحید و عدل اصرار میورزند و با تعدی و تجاوز به حقوق انسانها سرسختانه مخالفت میکنند، در واقع شرک و کفر و بتپرستی و نیز ظلم و تعدی و تجاوز، خط قرمزهای جریان نبوت است و همه ادیان الهی در این خصوص با هم اشتراک دارند، ولی هر کدام از این ادیان دورههای مختلفی را پشت سر گذاشتهاند.
اگر بنا باشد به راهی برای حاکمیت صلح و آشتی بر جهان بشری فکر کنیم و بتوانیم بحران هویت و اخلاق و معنویت را تا حدی حلوفصل کرده و نوعی تعادل و تعاطف ایجاد کنیم، تنها راهی که میتوان تصور کرد، همگرایی ادیان است. از ابتدای انقلاب تاکنون در خصوص تعامل اسلام و مسیحیت، طیفهایی با هم رفتوآمد کرده و یک سلسله مباحث کلامی را مطرح کردهاند، در صورتی که مباحث کلامی مثل توحید و تثلیث آنقدر عمیق شده است که دیگر از عهده کسی برنمیآید و حتی در زمان خود پیامبر(ص)، این قضیه به مباهله کشیده شد و پذیرش در کار نبود.
خداوند در قرآن میفرماید که عیسی(ع) مصدق حضرت موسی(ع) بود. موسی(ع) با ظلم و ستم مبارزه کرد، اگر عیسی(ع) مصدق او بوده است، پس اولا با ظلم و ستم مبارزه میکرده و ثانیا با جریان کفر و الحاد و شرک نیز به مبارزه برمیخاسته است، ولو اینکه شرایط عصر و روزگار آنها متفاوت باشد. البته عیسی مسیح(ع) یک لطافت وجودی داشت و عطوفت و صلح و دوستی در پیکره رسالت و نبوت و سیره ایشان آشکارتر است و چنین تلقیای امکان دارد برای جامعه مسیحی امروز وجود داشته باشد، ولی ما نباید این را تهدیدی برای جامعه اسلامی تلقی کنیم، بلکه میتواند به عنوان یک فرصت محسوب شود، البته در کنار مبارزه آن حضرت با شرک و کفر و الحاد و نیز تحریفها و انحرافاتی که صاحبان قدرت ایجاد کرده بودند تا سلطه سیاسی و اجتماعی خود را مبتنی بر دین دروغینشان بر جامعه تحمیل کنند.
مصاحبه با ایکنا
https://b2n.ir/643870
#مصاحبه
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی