🎬 پاسخ به شبهه حضور امام حسن (ع) و امام حسین(ع) در جنگ ایران و اعراب ( قسمت اول)
🔰 همیشه دشمنان اسلام و عده ای باستان پرست، این چماق را بر سر مذهبی ها می کوبند که امامان شما به ایران حمله کردند و ایرانی ها را به کشتن دادند و ایران عزیز را غارت کردند و...
🔰 امشب می خواهیم یک بار برای همیشه، پاسخ محکم و مستند به این شبهه بدهیم تا سیه رو شوند این مدعیان دروغین!
👈 اما من قبل از اینکه پاسخ دهم، می خواهم یک مچ گیری تاریخی به شما یاد بدهم😊
🔰 نکته اول چون عمده جنگ های ایران با مسلمانان در زمان خلیفه دوم، عمر بن خطاب ، رخ داد ، این افراد فکر می کنند که حضور امام حسن و حسین(ع) هم در زمان همین جنگ ها بود که کاملا غلط محض است و آن جنگ در زمان عثمان خلیفه سوم بود که ان شالله توضیح خواهم داد.
🔰 نکته دوم این که این افراد که خودشان را هم خیلی خیلی با سواد می دانند، فکر می کنند که بین ایران و مسلمین فقط یک جنگ ، آن هم زمان عمر ، رخ داده که این هم اشتباه محض است و چندین جنگ بین اعراب و ایرانیان، بعد از رحلت رسول الله(ص) رخ داد ، از جمله جنگ جسر، جنگ ذات السلاسل، جنگ نهاوند و... که در برخی از این جنگ ها، ایرانیان پیروز شده اند.
👈 این دو مورد مچ گیری را خدمت شما عزیزان عرض کردم برای اینکه در همان ابتدای بحث با این افراد، بی اطلاعی آنان از مباحث تاریخی را به آنان گوشزد کنین تا اینقدر پز روشنفکری و با سوادی ندهند تا دیگر جرات نکنند جوری صحبت کنند که انگار تمام 16 جلد ترجمه تاریخ طبری و تاریخ یعقوبی و.... خوانده اند و ریز به ریز تحلیل کرده اند!!!
👈 در ابتدای بحث با این افراد، با همین دو مورد، می توانید برتری منطقی را از آن خود کنید و طرف مقابل را روشن کنید که شیعه اهل بیت(ع) ، اهل مطالعه و تحقیق است و با سند از ائمه خود دفاع می کند ، نه اینکه بخواهد دروغ های فضای مجازی را بدون تحقیق باور کند.
💠 اما حالا برویم سراغ اصل مطلب، شاید یکی برگردد بگوید اصلا مهم نیست در زمان کدام خلیفه جنگ رخ داده ، مهم این است که این دو امام در جنگ با ایرانیان شرکت داشته اند!!!
👈 بنده جواب ها را برای راحتی کار با شماره ، دسته بندی می کنم تا خواندنش راحت باشد.👇👇👇
1⃣ این مطلب در کتاب تاریخ طبری عربی در آدرس ج4،ص 269 و در کتاب ترجمه شده که بنده عکسش را قرار دادم و از روی آن مطالعه می کنم در آدرس ج 5 ص 2116 ، ترجمه آقای پاینده ، چاپ 1353 ، آمده است. همان طور که در عکس شماره (1) می بینید.
2⃣ قضیه از این قرار است که در سال 30 هجری قمری ، عثمان لشکری را به فرماندهی سعید بن عاص، به ایران می فرستد برای جنگ. از افرادی که همراه او بودند، نام امام حسن (ع) و امام حسین(ع) هم دیده می شود.
اکثر افرادی که با اهل بیت دشمنی دارند و می خواهند جوانان ما را از اهل بیت دور کنند، به همین گزارش استناد می کنند.
اما جالب اینجاست که اصول کار علمی را نمی دانند، در نقل های تاریخی هم مثل نقل های حدیثی ، باید نگاه کرد چه کسی این قضیه را نقل می کند و شخص راوی چه طور فردی است، اینکه طبری این را در کتابش آورده دلیل نمی شود حتما درست باشد، او در کتابش چیزهای دیگر هم آورده که قطعا نمی تواند درست باشد مثل این مورد که آن فرزندی که حضرت ابراهیم می خواست قربانی کند، حضرت اسحاق بود ، نه حضرت اسماعیل!!!
متاسفانه مشکل برخی جوانان ما این است که فکر می کنند، یک کتابی که مشهور شده است، حتما حتما تمام آن معتبر و بدون غلط هم هست که واقعا این برداشت، غلط محض است.
باید ببینیم طبری این قضیه را از قول چه کسی نقل می کند و احوال آنان را مورد بررسی قرار دهیم.
3⃣ اگر متن عربی کتاب را ببینیم ، راویان این قضیه مشخص هستند، در ترجمه فارسی ، آقای پاینده ، فقط نفر آخر را نام برده یعنی حنش بن مالک ، اما راویان دیگر را نام نبرده. در متن عربی ، راویان به این قرار هستند که :
👈 حدثنى عمر بن شبه، قال: حدثنى على بن محمد، عن على بن مجاهد، عن حنش بن مالك، قال.....
پس این نقل تاریخی ، تا خود جناب طبری، 4 واسطه و راوی دارد. حال برویم سراغ بررسی این افراد ناقل تاریخ.
دو نفر مهمتر که در آخر سند هستند را مورد بررسی قرار می دهیم ، چون بررسی همین دو نفر ، اصل قضیه را مشخص می کند.
4⃣ حنش بن مالک ، 👈 این فرد مجهول است و در کتبی که درباره اشخاص آمده اصلا نامی از او نیست و معلوم نیست چه کسی هست و چه شخصیتی دارد، پس به هیچ عنوان نمی توان به نقل یک فرد مجهول اعتماد کرد.
علی بن مجاهد 👈 این فرد شدیدا در کتب اهل سنت، تضعیف شده و او را جعل کننده مطالب نامیده اند ، پس قطعا نمی توان به نقل او اعتماد کرد. از جمله اسناد اهل سنت درباره این فرد که او را آدم دروغگویی نامیده اند می شود به منابع زیر رجوع کرد
تقريب التهذيب ، ج1 ص405 ، همان ج7 ص330 ،
👈 ادامه در پست پایین 👇👇👇
@ma_va_o
ادامه از بالا 👆👆👆
5⃣ پس مشاهده فرمودید که از چهار راوِی، دو مورد را بررسی کردیم، یک مورد که مجهول بود، یک مورد هم شدیدا کذاب و دروغگو و جعل کننده . پس چطور به این نقل جناب طبری اعتماد کنیم؟؟؟؟
6⃣ اما این شبهه یک جواب دیگر هم دارد، به عکس شماره (2) نگاه کنید، دقیقا چند سطر بعد از نقل اولی است ، یعنی ص 2117 از جلد 5 ترجمه تاریخ طبری، اینجا دوباره طبری همین قضیه رفتن سعید بن عاص به جنگ با ایران را با همان سلسله سند و روایان نقل می کند اما اگر با دقت بخوانید متوجه می شوید که در این نقل ، هیچ اسمی از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیست!!!!!!!!!!!!!
7⃣ سوال ما از افراد دشمن این است که شما چطور نقل ص 2116 را دیده اید ، اما نقل 2117 را ندیده اید؟؟؟
دقیقا راویان همان روایان سند اول هستند. پس دو نقل متناقض داریم .
چطور به سند اول اعتماد می کنید اما به دومی نه؟؟؟
اینجاست که باید گفت لعنت خدا بر دروغگویان
این قضیه جواب های دیگر هم دارد که ان شالله اگر وقت کنم در شب های بعدی نقل خواهم کرد
عزیزان حتما نظرات خود را پیرامون این قضیه، به ادمین کانال بفرستند.
با تشکر
👈👈👈 ( نشر این مطلب فراموش نشود ، شبهاتی تاریخی از این دست داشتید حتما به ما برسانید تا جواب دهیم) 👉👉👉
✍ احسان عبادی
@ma_va_o
👈 فایل توجه علاقه مندان تاریخ باستان و تاریخ اسلام و تاریخ معاصر 😳😳😳
✳️ برگزاری دوره های مجازی آموزش تاریخ بدون صرف وقت های اضافی برای رفتن به کلاس و هزینه های زیاد برای خرید کتب گران تاریخ
✳️ ما در این دوره ، در شش ترم، تاریخ را با زبانی ساده و روان به شما آموزش خواهیم داد ، به طوریکه خودتان هم می توانید تدریس کنید.
✳️ با تدریس استاد عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ
💠 کلاس ها در شش ترم برگزار می شود و هر کس می تواند در ترمی که موضوع مورد علاقه اش است شرکت کند.
👈 ترتیب ترم ها : تاریخ باستان، تاریخ صدر اسلام ، تاریخ زمان ائمه (ع) ، تاریخ ما قبل صفویه ، تاریه صفویه تا مشروطه ، از مشروطه تا انقلاب اسلامی
💠 هر ترم حدود 20 الی 25 صوت می باشد که برای راحتی کار شما عزیزان، متن مصور و نموداری هر درس هم قرار داده می شود تا اگرفرصت شنیدن صوت ندارید، متن ها را بخوانید.
👈 برای دریافت فایل نمونه و همچنین ثبت نام به آی دی های زیر پیام دهید:
🌐 آی ادمین ثبت نام در ایتا : @KOYEDOST
🌐آی دی ادمین ثبت نام در تلگرام : @YAS313YAS
💠 قابل توجه آنانی که شبانه روز در حال تطبیق دادن علامات ظهور هستند ...
👈 حدیث فوق العاده امام صادق(ع) و نشان دادن راه درست در زمان غیبت
💠 امامت را بشناس...
💠 آیا اگر همه تطبیق ها درست باشد و همین فردا امام زمان ظهور کرد، ما معرفت به ایشان پیدا کرده ایم؟ ایشان قطعا یار بی معرفت نمی خواهد. ایکاش به جای تطبیق های غلط، کمی به فکر افزایش معرفت خود به امام عصر(عج) می افتادیم.
💠 کانال معرفت مهدوی، سلسله جلسات معرفت شناسی امام عصر(عج) را با تدریس ساده و بیان روان استاد عبادی از اساتید مهدویت، برای شما آماده کرده است که برای دریافت سری اول این درسها به لینک https://eitaa.com/marefatemahdavi/5007 و سری دوم این فایل ها به لینک https://eitaa.com/marefatemahdavi/5429 رجوع کنند.
@marefatemahdavi
باز هم یک ترجمه غلط از روایت و یک تطبیق غلط علامات ظهور
پاسخ را در پایین بخوانید
👇👇👇
@ma_va_o
با سلام
💠 باران های اخیر و وقوع سیل در کشور، باز هم دست مایه برخی کانال ها شد تا این عزیزان دلسوز و زحمت کش ، بدون رجوع به اصل روایات، باز هم تطبیقی غلط دهند هرچند خودشان در متن نوشته بودند منظورشان تطبیق دادن نیست!!!!!!!
که واقعا توجیهی غلط است.
1⃣ متن ترجمه شده روایتی که این افراد به آن استناد کرده اند برای تطبیق دادن را در عکس فوق می بینید.
اما این دوستان باز هم یادشان رقته که برای استناد به روایت ، باید متن عربی آن را آورد، آن هم به صورت کامل ، نه اینکه تقطیع شده و ترجمه فارسی!!!
2⃣ اصل روایت به این شکل هست که می بینید و اصلا آن معنایی که در این عکس نوشته شده ، مراد نیست👇👇👇
الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص: 381
[فصل مدة حكم الإمام المهدي ع]
(فصل آخر) و قد وردت الأخبار بمدة ملك القائم ع و أيامه و أحوال شيعته فيها و ما تكون عليه الأرض و من عليها من الناس
رَوَى عَبْدُ الْكَرِيمِ الْخَثْعَمِيُّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ يَمْلِكُ الْقَائِمُ ع قَالَ سَبْعَ سِنِينَ تَطُولُ لَهُ الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى تَكُونَ السَّنَةُ مِنْ سِنِيهِ مِقْدَارَ عَشْرِ سِنِينَ مِنْ سِنِيكُمْ فَيَكُونُ سِنُو مُلْكِهِ سَبْعِينَ سَنَةً مِنْ سِنِيكُمْ هَذِهِ وَ إِذَا آنَ قِيَامُهُ مُطِرَ النَّاسُ جُمَادَى الْآخِرَةَ وَ عَشَرَةَ أَيَّامٍ مِنْ رَجَبٍ مَطَراً لَمْ يَرَ الْخَلَائِقُ مِثْلَهُ فَيُنْبِتُ اللَّهُ بِهِ لُحُومَ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَبْدَانَهُمْ فِي قُبُورِهِمْ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ مُقْبِلِينَ مِنْ قِبَلِ جُهَيْنَةَ يَنْفُضُونَ شُعُورَهُمْ مِنَ التُّرَابِ
3⃣ روایت مرسل است و دچار افتادگی سند است. یعنی قطعا واسطه روایت از شیخ مفید تا امام صادق(ع) ، یک راوی نیست. پس نمی توان از لحاظ سندی به این روایت اعتماد کرد و جزو احادیث ضعیف است.
4⃣روایت می گوید باران های دهه اول ماه رجب!!! در حالیکه این باران ها بعد از 10 رجب شروع شده است!!!! پس قطعا قابل تطبیق به این حوادث اخیر نیست.
5⃣ هیچ اشاره ای به منطقه فارس یا ایران نشده ، اینکه چطور عده ای این را به ایران تطبیق دادن جای تعجب است
6⃣ در انتهای روایت ، امام اشاره می کند که این ویژگی برای مردم منطقه جهینه است ، که این منطقه مشترک است بین منطقه ای در مصر یا در موصل عراق که با یک سرچ ساده می توان به آن پی برد. و اصلا ربطی به ایران ندارد!!!!! چطور این افراد آخر روایت را تقطیع می کنند و نام آن منطقه را در ترجمه فارسی نمی آورند ، خود جای بسی تامل است
7⃣به این دوستان توصیه می کنیم به جای تطبیق دادن علامات ، به حدیث امام صادق(ع) بپردازند و تا می توانند روی معرفت افزایی مهدوی مردم کار کنند نه اینکه تطبیق دهند و آخرش غلط از آب دربیاید. مثل بقیه تطبیق ها
✍ احسان عبادی
@ma_va_o
💠 بعد از جواب علمی و.مستند ما درباره تطبیق گرایانی که با نصف کردن و تقطیع روایت، باران های اخیر را بعنوان علامات ظهور مطرح کردند، عده ای که اولین بار شروع کننده پخش آن تصویر بودند، زیر بار نرفتند و روی موضع غلط خود پافشاری کردند.
👌 الحمدلله امروز استاد نصوری، از اساتید بین المللی و معاون مرکز تخصصی مهدویت کشور، استاد گرانقدر بنده،جوابیه ای درباره این روایت دادند که باز هم نظر بنده حقیر اثبات شد و درستی آن روشن شد.
خدارا شاکرم که تحلیل و نقد غلطی نکردم.
جواب استاد نصوری👇👇👇
- باران های سیل آسای ایران دال بر نشانه ظهور نیست
http://hawzahnews.com/TextVersionDetail/486759
@ma_va_o
ایکاش از این عکسهای زیبا زیاد پخش شود تا بعضی ها فکر نکنند همه آخوندها ، رفاه طلب هستن...
@ma_va_o