#شبهه
☑️❓☑️❓☑️
⁉️ سوال یکی از کاربران
سلام دوست عزیز
از اینکه گفتم ولایت خود مختار چون امام جمعه و اقای رئیسی چنان در این شهر نفوذ دارند که حتی استاندار نیز با نظر ایشان انتخاب میشود و حتما از فرمایشات گهر بار اقای علم الهدی نیز استفاده کرده اید که فرمودند اینجا به هیچ جای ایران ربطی ندارد و هر چه ماصلاح بدانیم برای این شهر بهتر است وهر کس ناراضی است از این شهر برود
در مورد ثروت بی پایان امام رضا :
استان قدس یک مجموعه هلدینگ عظیم است که از لحاظ اقتصادی حرف اول در کشور رادارد که شرکتهای زیر مجموعه ان گواه این مدعاست علاوه بران بیشتر اراضی استان خراسان وقف میباشد که انهم به درامد این مجموعه میافزاید منبع دیگر درامد نذورات مردم میباشد
اما اینکه گفتید اطلاعات سیاسی خود را بالا ببرید :
من در این مورد ادعایی ندارم اما حاضرم مناظره رودر رو انجام دهم چون از زمان دانشجویی در سال 74 به بعد عضو تشکل های سیاسی بودم و در مشکلات جاری کشور شخص اول مملکت را مسئول این ویرانی ها میدانم
مهمترین دلیلم این است که نه رهبری و نه نظام عزمی برای مبارزه با فساد ندارد
رهبری در سال 78 در یک فرمان 8 ماده ای گروهی رابرای برطرف کردن موانع مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل داد حالا بعداز گذشت 19 سال من حق دارم قضاوت کنم که اینها صوری بوده است
چرا باید قوانین این نظام مقدس در جهت زمینه های فساد ودزدی باشد؟
چرا جوانان ما باید برای یافتن کار اواره حاشیه شهرهای بزرگ مثل تهران و کرج و به خصوص قزوین شوند؟
اگر درآمد بنیاد مستضعفان به درستی هزینه شود تاکید میکنم فقط با همین یک سازمان نباید هیچ بیکار و فقیری در کشور وجود داشته باشد
جواب اين شبهات رو بديد لطفا
👇🏼👇🏼👇🏼@ma_va_o
✅❓✅❓✅❓✅
✅متن پاسخ استاد به سوال بالا
🔹نگاه کنید بزرگوار محترم این بنده خدایی که با اینطوری حرف زدنها و اینطور مطالب دارد جنگ روانی راه می اندازد که بله من ادعایی ندارم اما حرف هاش پر از ادعاست خیلی جواب دادن به این شبهات ساده ست. اولا مباحثی که گفته باید سند بیاورد. کجا آقای علم الهدی برگشت گفت اینجا به هیچ جای ایران ربطی ندارد، اینجا هر چی ما بگوییم باید انجام بشود کی این را گفت؟؟ کی این حرف را زد! یکی بحث موسیقی بود گفت به احترام امام رضا (ع) در این شهر آنچنان کنسرتی برگزار نشود.
👌🏻اما خود ایشان سری قبل در جلسه ای با موسیقی دانان مشهد گفت آقا خودتان انصاف بدهید چندتا آموزشگاه موسیقی در مشهد اضافه شد. ایشان فقط با آن کنسرت آن هم در نزدیکی های حرم مخالف هست اینکه چیز بدی نیست! در خود کشورهای اروپایی هم برای اماکن مقدسشان احتیاط قائل هستند. یکسری شرط و شروط هایی قائل هستند. خود اروپایی ها هم چنین چیزی دارند. آقای علم الهدی.. کی بنده خدا برگشت گفت اینجا به هیچ جای ایران ربطی ندارد و هر چی ما بخواهیم؟؟
⁉️کجا استاندار با نظر آقای علم الهدی انتخاب شد، چه کسی این را گفته؟ سندتان کو؟ مدرکتان کو؟ می آیید ادعا می کنید که از سال 74 در فلان جا بودم و فلان جا بودم و مباحث سیاسی را می دانم و فلان.. خُب به من بگو سندت کو؟ مدرکت کو؟ که آقای علم الهدی استاندار انتخاب می کند؟ روی هوا که نمی شود حرف زد. بعد هم در بحث فساد و امثال اینها.. شما که می گویید نظام عزمی ندارد اولا از خود رهبر می توانید فسادی پیدا بکنید؟ هم خودش هم بچه هایش؟ کسی که عزمی برای فساد ندارد خودش هم یکی از فاسدین است، آیا رهبر اینکارها را کرده؟ آیا رهبر فاسد است؟ اثبات کن، شما که می گویی از سال 74 در فلان جا هستی و.. اثبات کن.
🔸بعد شما که از سال 74 در مباحث سیاسی هستید اینقدر نمی دانید که رهبری دستور را می دهد اجرا با چه کسی است؟ اجرا با همان آقایانی هست که شما به آنها رأی دادید امثال خاتمی، امثال حسن روحانی، امثال نماینده های مجلس.. چهار سال اول احمدی نژاد واقعا داشت با فساد مبارزه می کرد که صدای خود شماها در آمد. چهار سال دوم شد یکی مثل شماها با آن تفکرات آن طرفی، کار خودش را خراب کرد. ولی حرف ما این است در چهل سال جمهوری اسلامی اکثرا که حکومت دست شماها بود. اجرا با چه کسی است آقای باسواد؟ سرمربی کنار زمین هر چه قدر داد بزند چه کسی باید بازی بکند؟ بازیکن.
☝️🏻رهبر دستور مبارزه با فساد را داد چه کسی باید اجرا بکند؟ رئیس جمهور. رئیس جمهورها بیشتر چه کسانی بودند؟ هشت سال هاشمی، هشت سال خاتمی. الان هم که آقای روحانی. همه نیروهای شما بودند! هشت سال هم نخست وزیر میر حسین بود. نیروهای شما بودن که! پس یک مقدار عاقلانه حرف بزنید. اجرای مبارزه با فساد با چه کسی است؟ با رئیس جمهور. بعضی ها می گویند با قوه قضائیه. عزیزان من! قوه قضائیه اسما مستقل است اما از دو جهت به مجلس و دولت وصل است:
1⃣-قوه قضائیه برای قاطعیت در اجرای احکام نیاز به قوانین قاطع دارد. قوانین قاطع را چه کسی باید تصویب بکند؟ مجلس شورای اسلامی. گرفتید مطلب را!! مجلس باید قوانین را تصویب بکند. خود آقای ارژه ای گفت ما خیلی جاها قانون لازم را نداریم برای اجرا، چکار کنیم دست ما نیست.
2⃣-قوه قضائیه برای اجرای این احکام به قاضی های بیشتری نیاز دارند، به کارمندان بیشتری نیاز دارد. پرونده ها زیادند خیلی پشت خط ماندن، چه کسی باید استخدام را انجام بدهد؟ دولت. پس اسما قوه قضائیه مستقل هست، اما در عمل هم به مجلس بستگی دارد هم به دولت بستگی دارد.
👈🏻بعدش هم مبارزه با فساد یک قسمتش کار قوه قضائیه هست دولت که دست آقایان هست. وقتی رئیس جمهور آقای روحانی برادرش دستگیر می شود با قید وثیقه آزاد است. وقتی آقای جهانگیری برادرش دستگیر می شود با قید وثیقه آزاد است. وقتی این دو نفر شخص اول و دوم دولت نسبت به اطرافیان خودشان بی تفاوت هستند. شما ادعای مبارزه با فساد دارید؟!!
🗳بروید یقه ی آنها را بگیرید که به آنها رأی دادید. یقه ی آن را بگیرید که به آن رأی دادید فکر می کردید با برجام می خواهد زندگی شما را عالی کند! بروید یقه آن را بگیرید، آن مجری است آن بازیگر است. رهبر سر مربی است خط مش جداست، بازیگره باید اجرا کند، بروید یقه بازیکن را بگیرید که چرا دروازه خالی را نمی تواند گل بزند بروید یقه ی آن را بگیرید. ادعای مباحث سیاسی بلدیت می کنید پس باید اینها را هم بلد باشید و بدانید که رهبر دستور را می دهد و اجرا با کسی است که شما به آن رأی دادید. در ایام انتخابات تبلیغات می کردید به این رأی بدهید به این رأی بدهید.
@ma_va_o
هدایت شده از هشت مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سایه_روشن
#چهل_سالگی_انقلاب
#فصل_اول
#مجلس_موسسان
❌کاری از کانون فرهنگی رسانه ایی هشت❌
به سفارش اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان
@media8_ir
✳️ سلسله برنامه #چهارشنبه_های_سیاسی
👈 با تحلیل #ریزش_های_انقلاب
📅 چهارشنبه هر هفته
💠 جلسه 11 ،بررسی افکار و مبانی و عملکرد #سیدمحمد_خاتمی(قسمت آخر)
🎼 دریافت صوت مربوط 👇👇👇
کاری جدید از کانال "ما و او " @ma_va_o
چهارشنبه های سیاسی 11.MP3
7.89M
✳️ سلسله برنامه #چهارشنبه_های_سیاسی
👈 با تحلیل #ریزش_های_انقلاب
💠 جلسه 11 ، بررسی افکار و مبانی و عملکرد #سیدمحمد_خاتمی(قسمت آخر)
🎤 استاد عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
👈 جهت بالاتر بردن تحلیل سیاسی و بصیرت مردم ، نشر این فایلها ضروری است 👉
کاری جدید از کانال "ما و او " @ma_va_o
احسان عبادی | ما و او
✳️ سلسله برنامه #چهارشنبه_های_سیاسی 👈 با تحلیل #ریزش_های_انقلاب 💠 جلسه 11 ، بررسی افکار و مبانی و
با پایان فصل اول سلسله مباحث
چهارشنبه های سیاسی
که مربوط به عملکرد سید محمد خاتمی بوده ،
از شما عزیزان خواهشمندیم ، نظرات و پیشنهادات خود را
برای فصل دوم این مجموعه ، که به بررسی عملکرد
افراد دیگر سیاسی است، بفرمایید
تا کار را بهتر پیش ببریم.
نظرات را به آی دی موجود در کانال، بفرستید
💠💠💠
#شبهه
👈 آیا کشته شدن طفلی شش ساله در مدینه ، از نشانه های ظهور است که در روایات به آن اشاره شده است؟
✳️ سلام به شما عزیزان
باز هم حادثه ای تلخ توسط وهابیت خبیث رخ داد که دل ها را به لرزه در آورده ، خدا لعنتشان کند که ان شالله عمرشان به اتمام است.
اما متاسفانه باز مشاهده کردیم عده ای از افرادی که واقعا خوب هستند و دغدغه امام زمانی دارند، اما تخصص لازم را ندارند، وارد عمل شده اند و این قضیه را به یکی از علائم ظهور ربط داده اند!!!!!!!!!!!!! می گویند می خواهیم به مردم امید نزدیکی ظهور را بدهیم!!!!
جالب اینجاست که دم از رهبری و ولایت هم می زنند ، اما یادشان رفته جمله آقا در تیرماه سال 90 را که فرمودند تطبیق دادن علائم، غلط و انحراف است!!!
حالا چرا این افراد خودشان دنبال کار غلط و انحراف می روند، الله اعلم!
✳️ اما نکته جالب و خوشمزه بحث اینجاست که در چند کانالی که این مطلب را دیدم، همه ترجمه روایت را گذاشته اند ، نه متن عربی اصلی روایت!!!!!!!!
اینجاست که می گوییم این افراد ، تخصص ندارند، چون هر عاقلی می داند برای استناد به یک روایت، باید متن عربی هم آورده شود وگرنه ترجمه که اعتباری ندارد ، چه بسیار ترجمه هایی که بی اعتبارند ، به همین خاطر مراجع و مجتهدین، به کتب حدیثی عربی رجوع می کنند همیشه ، نه به کتب ترجمه فارسی.
✳️ متن عربی روایت چنین است :👇👇👇
ثُمَّ قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. ( کافی ، ج1 ص 337 )
👈 خب پس همان طور که می بینید در متن روایت، کلمه غلام آمده است، نه طفل!
حالا نمی خواهم ترجمه به رای خود کنم، چرا که ترجمه متون عربی، واقعا تخصصی است و نمی شود همین طور نظر داد. باید به فرهنگ آن زمان هم توجه کرد .
الان کاری که ما باید بکنیم این است که ببینیم در فرهنگ قرآن، غلام به چه معنا آمده است ، البته از روی ترجمه های معتبر.
یکی از آیاتی که بحث غلام را آورده است، آیه 74 سوره کهف است ، درباره ملاقات موسی و خضر با یک غلام که خضر او را کشت و ادامه ماجرا که می دانید. حالا ببنینم ترجمه های معتبر قرآن، اینجا غلام را به چه چیزی معنا کرده اند.
اهل علم می دانند که مشهورترین ترجمه قرآن، ترجمه آیت الله مشکینی است. ایشان در ترجمه این آیه فرمودند:
👈 پس هر دو به راه افتادند تا آن گاه که به نوجوانی برخوردند 👉 ( ترجمه غلام به نوجوان)
حال به ترجمه های معتبر دیگر نگاه می کنیم.
ترجمه آیت الله مکارم 👈 باز به راه خود ادامه دادند ، تا اینکه نوجوانی را دیدند و او آن نوجوان را کشت. 👉
ترجمه المیزان 👈 سپس از کشتی پیاده شدند و به راه افتادند ، تا وقتی که به پسری نوجوان رسیدند 👉
ترجمه استاد انصاریان 👈 س [ هر دو ] به راه افتادند تا [ زمانی که ] به نوجوانی برخوردند 👉
✳️ همان طور که مشاهده فرمودید، مشهورترین ترجمه های قرآن، کلمه غلام را به معنی نوجوان گرفته اند. و قطعا به طفل شش ساله، نوجوان گفته نمی شود!!!
✳️ اما برویم سراغ ترجمه آن روایت کتاب اصول کافی، ابتدا به دوستان می گوییم برای تطبیق یک روایت ، باید حتما حتما متن عربی را بیاورند، آوردن متن فارسی، هیچ ارزش علمی ای ندارد. ایکاش بدانند!!!
👈 ترجمه روایت مذکور بر اساس ترجمه آقای پهلوان که از معتبرترین ترجمه های اصول کافی است.
👈 امام صادق (ع) فرمود: اى زراره! بناچار جوانى در مدينه كشته مىشود، عرضكردم: قربانت، مگر لشكر سفيانى او را نميكشند؟ فرمود: نه، بلكه او را لشكر آل بنى فلان بكشند، آن لشكر مىآيد تا وارد مدينه مىشود و آن جوان را ميگيرد و ميكشد، پس چون او را از روى سركشى و جور و ستم بكشد، مهلتشان بسر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه
✳️ همان طور که توجه کردید، ترجمه روایت ، به صورت جوان است! نه طفل شش ساله !!! و هیچ آدم عاقلی به بچه شش ساله ، جوان نمی گوید!
✳️ 👈👈👈👈👈 اما ادامه روایت هم فوق العاده مهم است که اگر خوانده شود ، نظر این عزیزان را باطل می کند و آن این است که می گوید این لشکر ، وارد مدینه می شوند... یعنی در مدینه حضور ندارند و با لشکریان خود وارد آن می شوند، پس با توجه به این توضیح، این روایت هیچ ربطی به این قضیه طفل شش ساله ندارد، چون وهابی ها در مدینه هم اکنون هستند ، نه اینکه بخواهند از جایی دیگر وارد آن بشوند!!!! اینجاست که می گوییم این عزیزان، کمی بیشتر دقت کنند.
( ادامه در پست پایین)👇👇
@ma_va_o
کانال تحلیلی تطبیقی مسائل دینی با مسائل سیاسی و تاریخی روز
👈 ادامه از بالا
✳️ اما نکته جالب اینجاست که شبیه به این روایت، در الغیبت نعمانی هم آمده که آنجا هم همین دو نکته ، یعنی غلام و ورود لشکر به مدینه ذکر شده است !
✳️ علامه مجلسی هم در کتاب مرآه العقول در توضیح این روایت اصول کافی، کلمه رجل را به کار برده، نه طفل شش ساله!!!
✳️ در پایان از همه عزیزان دغدغه مند در راه ظهور می خواهیم، تا یک مطلبی جذاب دیدند، سریع پخشش نکنند، کمی مطالعه بیشتر کنند و کمی از دیگران مخصوصا اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم ، سوال کنند و بعدا مطالب را نشر دهند.
ما هم قطعا قطعا عقیده داریم ، ظهور نزدیک است، اما نمی شود با مطالب غلط و ترجمه غلط، مردم را امیدوار کنیم!
می شود با استدلال های بهتری این کار را انجام داد.
التماس دعا
احسان عبادی
@ma_va_o
کانال تحلیلی تطبیقی مسائل دینی با مسائل سیاسی و تاریخی روز
احسان عبادی | ما و او
💠💠💠 #شبهه 👈 آیا کشته شدن طفلی شش ساله در مدینه ، از نشانه های ظهور است که در روایات به آن اشاره ش
دوستان عزیز
یک نکته مهم رو توجه کنید
دیده شده افرادی که میخوان این جواب رو رد کنند
فقط استناد به کلمه غلام می کنند و میرن می گردن و می بینن که بله
مثلا در فلان جا، غلام به معنی کودک هم هست
خب اینها باید بدونن
که ما از ترجمه های معتبر قرآن و اصول کافی دلیل آوردیم
در ضمن نکته دوم
اصلا حرف اونها قبول، غلام به معنی کودک!
با ادامه روایت چیکار می کنن؟؟
ادامه روایت صراحتا میگه که یک لشکری میاد مدینه و اون غلام رو میکشه!!!
پس اصلا اصلا اصلا نمیتونه قضیه این طفل و وهابی ها باشه
آیا یک لشکر اومد این طفل رو کشت یا یک نفر؟
اینجاست که اونها جوابی ندارن!!!
شما روی قسمت دوم حدیث مانور بدین که هیچ جوابی ندارن
یادم میاد وقتی شهید باقرالنمر ، رو به شهادت رسوندن
آقایون غیر متخصصی که فقط دنبال تطبیق دادن هستند
می گفتن این حدیث به شیخ نمر تطبیق داره!!!!!
اینجاست که می رسیم به حرف رهبری عزیز که فرمودند تطبیق دادن غلط و انحراف است
💠💠💠
👈 امیرالمومنین(ع): از مواضع اتهام ، پرهیز کنید
✳️ بعد از مطلبی که دیروز درباره آن حدیث و تطبیق غلطی که برخی کانال ها داده بودند ، نوشتم،
متوجه شدم که استاد رائفی پور عزیز و بزرگوار هم در توئیتی ، همین تطبیق را انجام دادند.
به همین خاطر برخی عزیزان به بنده فرمودند که چرا استاد را زیر سوال بردید یا تخریب کردید یا...
✳️ در جواب این عزیزان و رفع این تهمت باید بگویم بنده حقیر ، موقع نوشتن آن متن، اصلا نمی دانستم ایشان چنین توئیتی کرده اند، خبر نداشتم، بنده مطلب را جواب برخی کانال ها که این مطلب را با آب و تاب نقل می کردند ، نوشتم و اصلا اصلا اصلا منظورم این استاد بزرگوار نبود.
✳️ استاد رائفی پور قطعا قطعا دارند برای اسلام زحمت می کشند، بدون هیچ چشمداشتی، نقدهای علمی ای در برخی موارد به ایشان داریم، اما قطعا هیچگاه قصد تخریب را نداریم، چرا که گل به خودی است.
✳️ ان شالله خدای متعال، همه من وشما را از سربازان حضرت قرار دهد.
✍ احسان عبادی
@ma_va_o
هدایت شده از هشت مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سایه_روشن
#چهل_سالگی_انقلاب
#فصل_اول
#کشف_حجاب
❌کاری از کانون فرهنگی رسانه ایی هشت
به سفارش اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان
@media8_ir
با سلام
استاد محمد شهبازیان،
استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم،
از متخصص ترین اساتید حدیث شناسی و مهدویت،
از اساتید بین المللی مهدویت که سخنرانی در خارج از کشور هم دارند،
جوابیه ای درباره تطبیق حدیث امام صادق ع، بر شهادت طفل شش ساله ، داده اند که ان شالله امشب ، خواهیم گذاشت.
منتظر باشید.
مقام معظم رهبری:
در مهدویت تا می توانید کار علمی و تخصصی کنید و از کارهای سطحی و عوامانه پرهیز کنید.
تیرماه 1390
در جمع اساتید مرکز تخصصی مهدویت
💠💠💠
👈 حسن ختام
✳️ سلام به شما عزیزان
همان طور که می دانید چند روزی است در فضای مجازی، بحث تطبیق دادن حدیث امام صادق(ع) به کشته شدن آن طفل وهابی داغ شده است. عزیزانی اظهار نظر کرده اند، چه موافق چه مخالف
ما هم ، همان روزی که این بحث داغ شد، جوابیه دادیم که آن را برای اساتید مرکز تخصصی مهدویت هم فرستادیم که الحمدلله تائید شد. اما عزیزانی نقدهایی داشته اند .
حال برای اینکه این بحث تمام شود، جوابیه یکی از قوی ترین اساتید حدیث شناسی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و از اساتید بین المللی این بحث را در زیر خواهیم آورد تا همه یاد بگیریم در هر بحثی باید به متخصص آن فن رجوع کرد، هر چند اساتید دیگر عزیز هستند ، اما قطعا استاد متخصص مهدویت که عمر خود را در راه پژوهش مهدویت گذرانده است، قطعا نظرش تخصصی تر است.
بنده ابتدا جواب استاد را می آورم، سپس مطالبی کوتاه در توضیح جواب استاد می گویم تا برداشت اشتباه نشود.
جواب استاد محمد شهبازیان 👇👇👇
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر منتظران حضرت مهدی علیه السلام
یکی از مباحث مهم و مرتبط با مقوله تحریف بررسی بسترها و زمینه های ایجاد و گسترش تحریف در جوامع دینی می باشد .گاهی ما از دشمنان بارز و آشکار ضربه می خوریم و گاهی از دوستان نادان !
دوستانی که بنده در کلاس های خودم نام آن ها را "سهل اندیشان مهدوی" ، "دینداران دهن بین " و "متخصصین عوام " گذاشته ام .
افراد دین مدار با گسترش تحریفات - که باید در مواقعی دوستی آنان را مخرب تر از دشمنی دشمنان دانست – خود آسیبی برای دین شده و با ارائه روش ها و سخنانی خالی از عقلانیت دینی ،راه را برای وارونگی دین فراهم می سازند .
در موارد متعددی این آسیب را دیده ایم و بنده مفصل درباره آن ها سخن گفته و مقالاتی نوشته ام .
نمونه هایی مانند تطبیق مرگ عبدالله پادشاه عربستان و بهره گیری از روایت های جعلی ، روایت جعلی درباره تهران ،روایت های جعلی درباره مذمت فقها و غیره را می توان نام برد .
بار دیگر ذوق زدگی و بلکه توجه به سخنان غیر عالمانه و روحیه ی تطبیق گرایی شهادت کودکی مظلوم را بهانه ی تطبیق گرایی بی مورد و غیر عالمانه قرار داد و به بهانه امیدوار نمودنی که نتیجه اش بی اعتمادی به گزاره های دینی است ،شهادت این کودک توسط جلادی وهابی را نشانه ای از ظهور خواندند .
دوستانی از بنده درخواست نمودند که نظرم را پیرامون این روایت بدانند .
روایتی که چند روز پیش چنین تحلیل گردید که امام صادق علیه السلام فرموده است :
"کودکی در مدینه توسط آل فلان کشته می شود" و تطبیق داده اند که این کودک مظلوم عربستانی همان کودک بوده ومراد از آل فلان آل سعود می باشد !!!
بنده در جواب معتقدم که این روحیه ی تطبیق گرایی باید درمان شود و وظیفه محوری به جای شخصیت تراشی بر منتظران حاکم شود .
و پاسخ های اساتید بزرگوار به این تطبیق های ناروا مقطعی خواهد بود و هر روز تطبیق گرایان بهانه ای برای سخنرانی های خود پیدا خواهند کرد .
اما بازهم نکاتی علمی را توجه می دهم .
1. در این روایت از عبارت "غلام" استفاده شده و این لفظ در لغت عرب به معنای نوجوانی و جوانی است که پشت لب او موی روییده که کنایه از سن بلوغ است . و ترجمه به طفل نیاز به دلیل و قرینه دارد که گزارش از آن خالی است .
2. در روایت تصریح نموده است که لشکری وارد مدینه شده و آن لشکر جوان یا نوجوان را خواهد کشت که به یقین در شهادت این طفل مظلوم چنین رخ نداده است .
3. مراد از آل فلان در روایت می تواند اشاره به بنی مروان و یا بنی عباس باشد و ظاهرا اشاره به کشته شدن برخی از علوین و مبارزان علوی داشته است. که علامه مجلسی نیز همین معنا را فهمیده اند .
4. فرج در روایات الزاما به معنای ظهور نیست و در روایاتی دیگر و این روایت مراد از آن سقوط حکومت ظلم بنی عباس می باشد .
در مجموع حمل برخی از وقایع بر تصورات ذهنی سخنی بلا دلیل است و ما برای تطبیق دادن وقایع نیاز به دلایل محکم و عالمانه ای داریم که حداقل این تصور دوستان عزیز و سایت های مشتاق ظهور خالی از آن است .
ان شاء الله خدای متعال ظهور حضرت را نزدیک نموده و ما را عامل به وظایفان در دوران غیبت گرداند .
محمد شهبازیان
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
اما توضیحاتی کوتاه درباره جواب استاد:
1⃣هم در جوابیه بنده حقیر و هم در جوابیه استاد عزیز، منظور ما کانال هایی بوده اند که بدون هیچ تخصصی ، همین طوری هرچیزی حتی ترک دیوار را هم به ظهور ربط می دهند. همان هایی که بعد مرگ عبدالله حجاز می گفتند، تا یک سال دیگر ظهور است!!!
منظور ما هیچ استاد عزیز دیگری نبوده ، به هیچ عنوان.
ادامه در پست پایین 👇👇👇
@ma_va_o
2⃣ اینکه استاد عزیز ، ترجمه نوجوان را برای غلام قبول کردند ، به خاطر قراینی است. اگر عزیزان در قرآن مثال می آورند که بله ، مثلا غلام به نوزادی به نام حضرت یحیی هم صدق می کند، به خاطر وجود قرینه ابتدای تولد، کاملا مشخص است، اما در این روایت، به قرینه تقابل این غلام با نفس زکیه، قطعا نمی تواند نوزاد یا طفل معنا شود.
اینجاست که دوستان عزیز باید مباحث قرینه یابی در حدیث را خوب بخوانند و فقط با فرهنگ لغت رجوع کردن نمی شود نظر داد.
لغت جیش آل فلان هم به خاطر قرینه جیش سفیانی، نمی شود به یک فرد تطبیق کرد.
اینقدر بحث قرینه یابی مهم است
3⃣اینکه استاد ، آل فلان را به بنی عباس معنا کردند، کاملا صحیح است، اگر دوستان عزیز ، تقریبا همه روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در باب مهدویت را بخوانند، کاملا متوجه می شوند که به خاطر شرایط تقیه، نمی شد در همه جا اسم بنی عباس برده شود.
طبق نقل استاد، حتی علامه مجلسی هم همین تعبیر بنی عباس را پذیرفته.
( علامه مجلسی در کتاب مرآت العقول، تمام احادیث کتاب کافی را شرح و تفسیر کرده که این عزیزان برای درک بهتر این روایت باید باید به این کتاب رجوع کنند تا درستی حرف استاد را ببینند).
اتفاقا خود علامه در آخر تفسیرش می فرمایند که این نشانه از نشانه دور از ظهور است، نه نزدیک!!!
4⃣ استاد در انتها درباره جوابیه بنده حقیر هم فرمودند که " مطالب حضرتعالی هم صحیح است "
خدا را شکر می کنم که سال هاست شاگری اساتید بزرگ مرکز تخصصی مهدویت همچون استاد نصوری و استاد شهبازیان را می کنم و این تحلیل و جوابیه ای که داده بودم، درست بود، بنده در ابتدای هر 4 کتابی که در زمینه مهدویت تالیف کرده ام، از این بزرگواران نام برده ام که شاید اندک تشکری باشد از زحمات کثیر آن ها.
5⃣ باز هم در انتها از همه عزیزان می خواهم که در نظر بگیرند برای تفسیر یک روایت آن هم در زمینه مهدویت، باید چند علم را داشته باشند.
مرور تقریبی اکثر روایات مهدوی برای به دست آوردن فضای حدیثی و بستر صدور و سبب ورود روایت
علم رجال
علم درایه الحدیث
علم فقه الحدیث
بررسی قرینه های حدیثی و هم خانواده های حدیث
6⃣ دوستان باور کنند بحث مهدویت ، بسیار تخصصی است که امروزه در حوزه علمیه، سطح 4 آن (دکتری) تدریس می شود ، اینقدر ها هم ساده نیست که با تحلیل شخصی یا خواندن چند کتاب نظر داد.
به همین خاطر است که مقام معظم رهبری فرموند:
در مهدویت تا می توانید کار تخصصی کنید و از کارهای عوامانه و سطحی ، بپرهیزید.
🌺 در انتها باز هم تکرار می کنیم که ما هم عقیده داریم ظهور نزدیک است، اما با استدلال و دلیل که بارها گفتیم.
نمی شود به خاطر امید دادن به مردم ، دست به هر روایت و هر تفسیری زد.
به قول شهید مطهری، هدف وسیله را توجیه نمی کند.
التماس دعا
@ma_va_o
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله کلیپهای تصویری #چهارشنبه_های_سیاسی 12
✳️با رویکرد تحلیل #ریزش_های_انقلاب
🎤استادعبادی از اساتیدمهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصروانقلاب
👈جلسه 4: بررسی افکار و عملکرد #سیدمحمد_خاتمی 12
@ma_va_o اولین کانال تحلیل و تطبیق تاریخی دینی مسائل سیاسی روز کشور
✳️ سلسله برنامه #چهارشنبه_های_سیاسی
👈 با تحلیل #ریزش_های_انقلاب
📅 چهارشنبه هر هفته
💠 جلسه 12 ،بررسی افکار و مبانی و عملکرد #موسوی_خوئینی_ها (قسمت اول)
🎼 دریافت صوت مربوط 👇👇👇
کاری جدید از کانال "ما و او " @ma_va_o
هدایت شده از احسان عبادی / افتخار ما طلبگی ماست
چهارشنبه های سیاسی 12.mp3
6.14M
✳️ سلسله برنامه #چهارشنبه_های_سیاسی
👈 با تحلیل #ریزش_های_انقلاب
💠 جلسه 12 ، بررسی افکار و مبانی و عملکرد #موسوی_خوئینی_ها (قسمت اول)
🎤 استاد عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
👈 جهت بالاتر بردن تحلیل سیاسی و بصیرت مردم ، نشر این فایلها ضروری است 👉
کاری جدید از کانال "ما و او " @ma_va_o
تحلیل مهدوی بیانیه گام دوم رهبری.MP3
11.02M
🎤🎤🎤
💠 تحلیل مهدوی بیانیه گام دوم رهبری
🎤 با صحبت های استاد احسان عبادی ( از اساتید مهدویت )
👈 نکات مطرح شده در این جلسه 👇
1⃣ نکات مهم مهدوی در این بیانیه
2⃣ طبق این بیانیه، تحقق ظهور به چه پیش شرط هایی منوط شده است؟
3⃣ این بیانیه ،نگاه امیدوارانه به ظهور دارد یا نا امیدانه؟
4⃣ دو کلیدواژه مهم و بسیار ضروری که رهبری درباره جهاد جوانان فرمودند چه بود؟
5⃣معرفی کتب متعدد توسط استاد برای بهتر عمل کردن به این توصیه های حضرت آقا
6⃣ و...
👈👈👈 عزیزان ولایی ، حتما این صوت مهم را با دقت گوش کنید و سپس پخش نمایید 👉👉👉
@ma_va_o
🌐 کانال تحلیل مسائل سیاسی روز و تطبیق آن با مباحث تاریخی و دینی 🌐
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلسله کلیپهای تصویری #چهارشنبه_های_سیاسی 13
✳️با رویکرد تحلیل #ریزش_های_انقلاب
🎤استادعبادی از اساتیدمهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصروانقلاب
👈جلسه 5: بررسی افکار و عملکرد #سیدمحمد_خاتمی 13
@ma_va_o اولین کانال تحلیل و تطبیق تاریخی دینی مسائل سیاسی روز کشور